abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220526169
Ik denk dat ik nog het meeste moeite hebt met het feit dat taal een natuurlijk evoluerend fenomeen is en dat dat nu heel bewust aangestuurd wordt.

Zo werkt taal niet echt.
pi_220526213
twitter


Scherp interview weer van Tom Staal.
pi_220526616
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:30:24 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526863
Het ministerie van denken en waarheidsbesturing heeft gesproken. Holy shit man.
Dit meen je toch niet?

Gaat serieus hier ons belastinggeld naar toe?
Weet wel een plek waar we kunnen bezuinigen.

Wie durft nu nog te ontkennen dat er een sturende stroming is in dit land die je op een bepaalde manier wil laten denken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:33:42 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220526909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:05 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat ik nog het meeste moeite hebt met het feit dat taal een natuurlijk evoluerend fenomeen is en dat dat nu heel bewust aangestuurd wordt.

Zo werkt taal niet echt.
Hier zou een overheid zich helemaal niet mee moeten bemoeien.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:34:43 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526917
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 15:11 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Scherp interview weer van Tom Staal.
Deden nos, rtl en nu maar eens zo een falende bestuurder interviewen.
Dit is pers. Vuur aan de schenen leggen en in een hoek lullen zodra dat nodig is.

Als je hier ons belastinggeld aan uitgeeft, hoor je tot op het bot vernederd te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:35:55 #209
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526930
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hier zou een overheid zich helemaal niet mee moeten bemoeien.
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220526982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
Nee maar de NOS heeft ook eigenhandig besloten dat het wit ipv blank was en dat is ook vrijwel volledig overgenomen door andere media.

Het wordt vooral zorgelijk zodra ze dit aan kinderen gaan onderwijzen. Ik hoop dat dat niet zo ver komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2026 16:41:24 ]
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:42:33 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220526994
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee maar de NOS heeft ook eigenhandig besloten dat het wit ipv blank was en dat is ook vrijwel volledig overgenomen door andere media.

Het wordt vooral zorgelijk zodra ze dit aan kinderen gaan onderwijzen. Ik hoop dat dat niet zo ver komt.
En op gecorrigeerd gaan worden.

Zodra iemand deze papierverspilling gebruikt, is die af wmb
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:45:32 #212
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220527013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Deden nos, rtl en nu maar eens zo een falende bestuurder interviewen.
Dit is pers. Vuur aan de schenen leggen en in een hoek lullen zodra dat nodig is.

Als je hier ons belastinggeld aan uitgeeft, hoor je tot op het bot vernederd te worden.
De denkfout gaat rond dat de Publieke Omroep onafhankelijk is. Ze krijgen hun geld van deze overheid; ze zijn poeslief voor de voorstanders en vals tegen de tegenstanders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:48:03 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220527038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
De denkfout gaat rond dat de Publieke Omroep onafhankelijk is. Ze krijgen hun geld van deze overheid; ze zijn poeslief voor de voorstanders en vals tegen de tegenstanders.
Toevoeging hier.
RTL ook. Tijdens dat hele fucking corona geen enkele kritische vraag. Van niemand niet.
Toeslagenaffaire richting rutte: poeslief.

Niet alleen een ziekte van nos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 april 2026 @ 16:49:47 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220527055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Toevoeging hier.
RTL ook. Tijdens dat hele fucking corona geen enkele kritische vraag. Van niemand niet.
Toeslagenaffaire richting rutte: poeslief.

Niet alleen een ziekte van nos.
Als journalist ben je een generalist. Die slaan snel dicht tegenover specialisten en willen niet voor paal staan met hun onkunde op een bepaald gebied.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220527198
Een taalpolitie is een afdeling van de gedachtenpolitie. Taal beperkt in grote mate het denken. Het Midden-Oosten is wat anders dan Zuid-West-Azie, de Gouden Eeuw is een ander tijdvak dan de 17e eeuw, wit is wat anders dan blank, allochtoon moest verdwijnen zodat culturele achterlijkheid zich kan verschuilen achter een wit/niet wit tegenstelling en dus racistisch kan worden geframed. Minderheden moeten kwetsbaar blijven als ze ergens een meerderheid zijn geworden, dus wordt het gemarginaliseerd.

Blijft de vraag, moeten we de Zwartjes nu ook met een hoofdletter schrijver?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220527210
Deze is ook mooi trouwens:

pi_220527323
quote:
81s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef RotatoR het volgende:
Deze is ook mooi trouwens:

[ afbeelding ]
_O-
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_220527379
quote:
Kabinet: inclusieve taalgids ministerie 'betuttelend' en 'overbodig'

Een groot deel van de Tweede Kamer heeft geen behoefte aan de taalgids met "inclusieve woordenlijst" van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het kabinet is het met de Kamer eens dat deze niet nodig is, bleek tijdens een debat.

In de gids staat bijvoorbeeld dat de woorden mannen en vrouwen beter vervangen kunnen worden door 'cisgender mannen' en 'cisgender vrouwen'. Vluchtelingenprobleem kan volgens de gids beter opvangprobleem of woningnood worden genoemd.

De ambtenaren van het zogenoemde OCW Programma tegen Discriminatie en Racisme willen met de taalgids met "niet-neutrale" woorden invloed uitoefenen op het onderwijs en de maatschappij, zeiden verschillende fracties die bezwaar maakten.

https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
Artikel gaat verder.

Kamer en Kabinet hebben zich nu tegen de inclusieve woordenlijst uitgesproken. Geheel dankzij GeenStijl.
pi_220527574
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.

quote:
De taalgids kostte 40.000 euro en bestaat nu een jaar, zei Tielen. Tijd om dit weer eens tegen het licht te houden, vindt zij. Zij is het met Kamerleden eens dat de achterblijvende leesvaardigheid en het taalbegrip van leerlingen een hogere prioriteit heeft.

https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
pi_220527995
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.
[..]
Wat nog maar eens aangeeft hoe onafhankelijk de ambtenarij van de burger opereert. Er is geen democratische controle over wat ambtenaren uitspoken met belastinggeld.

En 40.000 Euro? Zo’n pamflet wordt niet uit een vacuüm gecreëerd. Daar gaan tientallen uren aan vergaderingen in zitten, met allemaal baasjes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_220528006
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2026 17:56 schreef Tocadisco het volgende:
Wacht eens ff, die gids bestaat schijnbaar al een jaar. Hij is dus onder het meest rechtse kabinet ooit in elkaar geflanst :D.
[..]

De opdracht voor zoiets wordt natuurlijk veel eerder gegeven, wijsneus.
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:45:57 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220528010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:44 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat nog maar eens aangeeft hoe onafhankelijk de ambtenarij van de burger opereert. Er is geen democratische controle over wat ambtenaren uitspoken met belastinggeld.

En 40.000 Euro? Zo’n pamflet wordt niet uit een vacuüm gecreëerd. Daar gaan tientallen uren aan vergaderingen in zitten, met allemaal baasjes.
En wie heeft er opdracht toe gegeven?
  dinsdag 7 april 2026 @ 18:58:19 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220528183
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220528231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef thedeedster het volgende:
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Dat advies doet een beetje als een anglicisme aan. In het VK hebben ze het in nieuwsberichten ook regelmatig over "Asians" om een signalement te geven, waarbij het dan uiteraard niet om Japanse of Vietnamese daders gaat, maar Pakistanen, Afghanen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 07-04-2026 19:10:30 ]
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:07:30 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528257
Say it loud, I'm blank and I'm proud
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:10:03 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528272
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 11:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik betwijfel of het artikel van Geenstijl klopt. Blijkbaar zijn ze vaker beschuldigd van nepnieuws door dat ministerie.
Klopt gewoon hoor. Had je kunnen weten als je het racistische document had gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528273
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef thedeedster het volgende:
Maar, hoe zit het eigenlijk met de topografie?

Naar het schijnt wordt het Midden-Oosten, Zuid-West Azië.

Dit zijn gewoon Donnie-praktijken! _O-

Priceless.
Na vanavond bestaat het midden oosten sowieso niet meer las ik net op NOS.
pi_220528286
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt gewoon hoor. Had je kunnen weten als je het racistische document had gelezen.
Ik lees alleen materie van betrouwbare bronnen. Zullen sommige die de hele dag lurkend aan hun feed op FOK!, Twitter en Feestboek zitten ook eens moeten doen.

Maar is er een andere bron dan Geenstijl die het meldt? Een bron = geen bron.
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:15:50 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528315
Hoe populistisch rechts groeit?

Hierdoor.

Door die sullige totaal onbelezen witte tutjes en jan lulletjes met hun master in een of andere waardeloze DEI-studie en het een keer gezien hebben van een docu over Mandela - Zuid Afrika kunnen ze op een kaart niet aanwijzen - die zich wel een weg in de top van de overheid hebben weten te vinden - in het bedrijfsleven sneuvelen die schattebollen al na een dag.

En dus hun eigen witte erfschuld c.q. messiascomplex c.q. hobbyisme in diezelfde overheid weten te pushen.

Intens zielig volk, met net iets teveel zeggenschap.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:16:32 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees alleen materie van betrouwbare bronnen. Zullen sommige die de hele dag lurkend aan hun feed op FOK!, Twitter en Feestboek zitten ook eens moeten doen.

Maar is er een andere bron dan Geenstijl die het meldt? Een bron = geen bron.
Lees dat schijtachterlijke document ook eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:19:28 #231
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528352
Ook mooi he... vier van de zeven dames in dat kutdocument dragen een kopvod...

Want natuurlijk.

Dat de islam een religie met buitengewoon veel problemen is m.b.t. diversiteit en inclusie mag de pret niet drukken, Jan Willem en Belle-Fleur, die zo genoten hebben van het suikerfeest, zijn met AI en Canva lekker aan de slag geweest om het een mooi document te maken

Doodgravers van de Westerse cultuur zijn het. Nitwits. Debielen. Leeghoofdigen.

Regenboogvlagzwaaiende pronouns doen er toe domkoppen die ondertussen islamisering alle ruimte geven.

Echt, de intellectuele leegheid van dit soort volk.. kotswaardig
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528409
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lees dat schijtachterlijke document ook eens.
Zeker. Als jij met een goede bron van dit document komt.

@Hanca vroeg zich dit ook af in een van de eerste posts. Maar zijn post lijkt verwijderd te zijn. Doet de moderatie tegenwoordig aan censuur?

Er is maar een bron die melding maakt van dit document en dat is Geenstijl
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:25:29 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:24 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Zeker. Als jij met een goede bron van dit document komt.

@:hanca vroeg zich dit ook af in een van de eerste posts. Maar zijn post lijkt verwijderd te zijn. Doet de moderatie tegenwoordig aan censuur?
Dat schijtding is gewoon te downloaden.

Je hebt het dus niet gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat schijtding is gewoon te downloaden.

Je hebt het dus niet gelezen?
Wie is de maker van dit document? Geenstijl zelf? Of het ministerie?

Want zelfs een voormalig BBB minister claimt dat GS hierover liegt.

quote:
[Overigens: de vorige keer dat wij over een actie van het OCW-programma tegen Discriminatie en Racisme schreven, loog BBB-minister Gouke Moes (de vuile leugenaar) dat onze berichtgeving niet klopte. Dus ter controle kunt u hierrrr die gekke gids (pdf), ons opgestuurd door een kuchende man/vrouw/x in een regenjas, zelf downloaden. Paar malle citaten inclusief de COMPLETE VERBODEN WOORDEN LIJST na de breek.
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:28:10 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wie is de maker van dit document? Geenstijl zelf? Of het ministerie?

Want zelfs een BBB minister claimt dat GS hierover liegt.
OCW...

Het is gewoon te downloaden lieverd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OCW...

Het is gewoon te downloaden lieverd
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.

Dus tenzij er een andere bron is. Dan neem ik het bericht met een korreltje zout.
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:29:29 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.
Ach echt? Ontkent het OCW dat?

Waar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528482
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.

Dus tenzij er een andere bron is. Dan neem ik het bericht met een korreltje zout.
Volgens mij is dit weer een domme troll maar vooruit: https://nos.nl/artikel/26(...)ttelend-en-overbodig
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:34:20 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528490
Woke bestaat niet

kuchekuche
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220528508
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach echt? Ontkent het OCW dat?

Waar?
Uit een ander artikel

https://www.geenstijl.nl/(...)en-oude-witte-mannen
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:36:19 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528520
quote:
Die portretjes zijn ook verwijderd...

In welke alternatieve realiteit bevind je je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:44:20 #242
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220528619
lul maar lekker slap als het om een erectie gaat
  dinsdag 7 april 2026 @ 19:46:40 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220528639
An sich juich ik dit toe.

Als je ziet hoeveel ellende lentekriebels en roze maandag nu al teweegbrengt bij islamitische ouders op zgn. openbare en christelijke scholen - "WIJ HOUDEN DE KINDEREN THUIS" - dan wordt het nog super genieten met zo'n taalgids..

soort uber battle tussen woke en religie, met een hoop zeer verdrietige en beteuterde woke deugneusjes als verliezers

misschien worden ze wakker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220529224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gekke is, het is dus blijkbaar de overheid niet. Maar weer zo'n woke bureautje van het niveau bij1 met allerlei jankers er in die allemaal aan het janken zijn.

Gaat toch helemaal nergens over dit?
Jawel gaat over 40k die jij en ik hebben opgehoest :)
pi_220529244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:28 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij moeite met begrijpend lezen.

OCW ontkent dus het bestaan van dit document en beschuldigt GS van nepnieuws.

Dus tenzij er een andere bron is. Dan neem ik het bericht met een korreltje zout.
Met de toenmalig minister was dit:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220529718
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 20:52 schreef 111210 het volgende:

[..]
Met de toenmalig minister was dit:
Bekijk deze YouTube-video
Effe kijken
pi_220530002
Ah kijk, in het document zelf worden de adviezen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

  dinsdag 7 april 2026 @ 22:32:20 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220530016
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah kijk, in het document zelf worden de beslissingen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

[ afbeelding ]
Een blinde kan die tekst toch al niet lezen.

Hoezo reden: inclusie.

Waarom überhaupt nog schrift toepassen dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 7 april 2026 @ 23:03:35 #249
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_220530241
Jij
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 19:12 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ik lees alleen materie van betrouwbare bronnen. Zullen sommige die de hele dag lurkend aan hun feed op FOK!, Twitter en Feestboek zitten ook eens moeten doen.

Maar is er een andere bron dan Geenstijl die het meldt? Een bron = geen bron.
Niet in een normale bron geloven. Maar wel de sprookjes in de koran als zoete koek slikken. :')
  woensdag 8 april 2026 @ 00:12:44 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220530570
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah kijk, in het document zelf worden de adviezen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

[ afbeelding ]
Prachtige reactie van de minister op dit ¤40 000,- kostende rapport. Te zien bij VI van 7 april, _O-
  woensdag 8 april 2026 @ 00:13:26 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220530577
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah kijk, in het document zelf worden de adviezen ook toegelicht. Draaft her en der wel nogal door hoor. Dus de niet-dekkende term "basisgeletterd" wordt geadviseerd omdat men vooral positief moet blijven benadrukken dat iemand die praktisch analfabeet is misschien toch nog wel wat letters kan herkennen, en je kan het maar beter niet hebben over "je kunt zus en zo zien in het museum" want misschien is een van de bezoekers wel blind en dan kan hij het niet zien.

[ afbeelding ]
Daar heeft men, "men" voor uitgevonden. Men kan zus en zo zien in het museum, dan is het nooit fout.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 8 april 2026 @ 00:27:01 #252
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220530624
De ergste vind ik persoonlijk wel de jij-dag in plaats van Moederdag of Vaderdag.

Wtf is dat?

Moederdag is heilig, Vaderdag is heilig. Zeker voor de kinderen die een van de twee moeten missen door overlijden of door ander gemis.

Jij-dag kan er best naast, voor mensen met mentale problemen die geen biologische ouders zijn of zich niet zo voelen. Maar elk kind heeft een biologische vader en moeder, voor de een is die dag rouw en voor de ander niet.
pi_220531458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 00:27 schreef ootjekatootje het volgende:
De ergste vind ik persoonlijk wel de jij-dag in plaats van Moederdag of Vaderdag.

Wtf is dat?

Moederdag is heilig, Vaderdag is heilig. Zeker voor de kinderen die een van de twee moeten missen door overlijden of door ander gemis.

Jij-dag kan er best naast, voor mensen met mentale problemen die geen biologische ouders zijn of zich niet zo voelen. Maar elk kind heeft een biologische vader en moeder, voor de een is die dag rouw en voor de ander niet.
Idd...
Dit is toch complete waanzin...
Echt, welke debiel verzint dit?
:')
pi_220537913
Compleet lachwekkend. Ik heb het al vaak genoeg gezegd hier. D66 is weer terug aan de macht en alle woke gekkies bij de overheid durven weer uit hun holletjes te kruipen.
:r

mag niet: Laaggeletterd
moet zijn: Basisgeletterd


mag niet: Zittenblijven
moet zijn: Een jaar overdoen

8)7
pi_220537933
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 23:24 schreef Alpha0 het volgende:
mag niet: Zittenblijven
moet zijn: Een jaar overdoen
Zitten is wel één van de moeilijkste Nederlandse woorden.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220538078
Tyf op met deze Groenslinks-D666 bijbel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')