Nee.quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rijp voor het gesticht omdat je geboren bent met beide geslachtskenmerken ja?
Dit is natuurlijk sowieso voor 99% niet aan de orde, of denk je dat alle X-jes bij OCW hebben geklaagd?quote:Op zaterdag 4 april 2026 13:03 schreef PurifieR het volgende:
[..]
en mij dat dan ook nog op wil leggen met behulp van het ministerie van de waarheid.
Ja doe maar.quote:Op zaterdag 4 april 2026 07:50 schreef sp3c het volgende:
dit is zo'n goed verhaal dat ik ff @:yvonne moet doen
Jif, Treets, gulden...quote:Op vrijdag 3 april 2026 23:45 schreef EvilSkittle het volgende:
Ik zeg ook nog steeds Oriënt, Joegoslavië, Kiev en mongool. Zal altijd zo blijven.
Idem. Bekijk het even zeg. Daar ga ik echt geen gesprek mee voeren verder.quote:Op zaterdag 4 april 2026 07:39 schreef 111210 het volgende:
Laatst kwam ik iemand tegen die gaf aan dat ze alleen met they them aangesproken wilde worden. Tja dan moet je gewoon ff normaal doen en echt niet bij mij zijn.
Als ik per ongeluk zwarte piet zeg in de klas zijn al mijn leerlingen geschokt. Het laat zien hoe snel dit soort veranderingen ingeburgerd raken. Nou heb ik met de meeste dingen ook niet veel moeite en wil ik me best aanpassen aan wat gevoelig ligt oid, maar dat geschokte vind ik dan ook weer erg overdreven en het geeft ook aan dat je best kritisch mag zijn op dit soort newspeak zonder meteen in de huilie/racist/extreem rechts/ fophef geduwd te worden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind een aantal keuzes prima te begrijpen, een aantal wat overdreven en de rest boeit me niet zo. Op geen enkele manier fophef waard, in elk geval.
En over wel of niet gebruiken: ik heb het ook niet meer over negers, net zoals de meesten, dit soort dingen zullen beetje bij beetje ook gewoon meer ingeburgerd raken (in elk geval een deel).
Het geschokt reageren op dit soort berichten vind ik inderdaad ook erg overdreven. Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten of er zo'n lijstje gepubliceerd moet worden of dat overheden, instellingen, organisaties etc dingen beetje bij beetje gewoon anders moeten gaan noemen, waarmee het uiteindelijk vanzelf ingeburgerd gaat worden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Als ik per ongeluk zwarte piet zeg in de klas zijn al mijn leerlingen geschokt. Het laat zien hoe snel dit soort veranderingen ingeburgerd raken. Nou heb ik met de meeste dingen ook niet veel moeite en wil ik me best aanpassen aan wat gevoelig ligt oid, maar dat geschokte vind ik dan ook weer erg overdreven en het geeft ook aan dat je best kritisch mag zijn op dit soort newspeak zonder meteen in de huilie/racist/extreem rechts/ fophef geduwd te worden.
Het gaat er ook niet om of het lijstje spannend is. Maar meer dat de woorden die normaal waren de taboesfeer ingedrukt worden.quote:Op zaterdag 4 april 2026 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het geschokt reageren op dit soort berichten vind ik inderdaad ook erg overdreven. Je kunt er inderdaad vraagtekens bij zetten of er zo'n lijstje gepubliceerd moet worden of dat overheden, instellingen, organisaties etc dingen beetje bij beetje gewoon anders moeten gaan noemen, waarmee het uiteindelijk vanzelf ingeburgerd gaat worden.
Het is allemaal eigenlijk niet zo heel boeiend. Het lijstje zelf niet, de onnodige ophef erover nog veel minder. Laat staan dat mensen gaan roepen dat ze van alles afgepakt wordt, dat is wel heel overdreven hoor. Omdat ze geen neger meer 'mogen' zeggen.
Ja, die dingen veranderen. Als je iemand met een verstandelijke beperking 'een achterlijke' noemt - ooit heel normaal - wordt dat tegenwoordig ook gezien als fout. Het is niet strafbaar, dat gaat met deze dingen natuurlijk ook niet gebeuren, alleen wordt het niet bepaald gewaardeerd.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of het lijstje spannend is. Maar meer dat de woorden die normaal waren de taboesfeer ingedrukt worden.
Als ik katoenplukker of slaaf zeg. Dan is dat fout.
Je hoeft iets niet te repareren als het niet kapot is. Vooral niet als er een achterlijke tangconstructie aan te pas moet komen om de hete aardappel maar af te zwakken.
Dat vertelt tenminste ook het hele verhaal.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
ik zeg altijd door apenlanders totslaafgemaakten.
Ah, ik ben niet de enige die bij het woord "vroedvrouw" associaties heeft van een dierenarts-achtige potige kracht wiens gehele arm in de vagina van de zwangere verdwijnt, om het kind met bruut geweld uit de baarmoeder ter wereld te graaien?quote:Op zaterdag 4 april 2026 16:08 schreef heywoodu het volgende:
Geen 'vroedvrouw' meer, zie ik (maar gewoon verloskundige, wat toch al zeker enkele decennia heel normaal is). Benieuwd wie die simpelweg ranzige term nog daadwerkelijk gebruikt tegenwoordig. Schokkend.
Waarom is de post die jij hier quote verwijderd?quote:
Het betreft simpelweg Newspeak van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het weerspiegelt simpelweg beter wat het betekent: iemand die door anderen tot slaaf is gemaakt.
Het boeit me allemaal niet enorm veel hoor, daar niet van, maar ik zie soms mensen helemaal boos en geschokt reageren op zoiets, dat is weer zo apart.
Dit is het gevolg van de lange mars door de instituties.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:22 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Wie heeft hier voor gestemd eigenlijk? Hoe komen deze mensen in de positie dat ze dit beleid kunnen maken?
Ik vind dit een beetje een ontwijkend antwoord. Kun je wat voorbeelden noemen van prima te begrijpen veranderingen?quote:Op zaterdag 4 april 2026 10:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind een aantal keuzes prima te begrijpen, een aantal wat overdreven en de rest boeit me niet zo. Op geen enkele manier fophef waard, in elk geval.
En over wel of niet gebruiken: ik heb het ook niet meer over negers, net zoals de meesten, dit soort dingen zullen beetje bij beetje ook gewoon meer ingeburgerd raken (in elk geval een deel).
Het is een misvatting dat je iemand een plezier doet door het woord “buitenlander” te vervangen door “allochtoon”. Dat doe we allemaal heel braaf, maar dat heeft ons buitenlanderprobleem niet geholpen, en dat was natuurlijk precies de bedoeling.quote:Op zaterdag 4 april 2026 15:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, die dingen veranderen. Als je iemand met een verstandelijke beperking 'een achterlijke' noemt - ooit heel normaal - wordt dat tegenwoordig ook gezien als fout. Het is niet strafbaar, dat gaat met deze dingen natuurlijk ook niet gebeuren, alleen wordt het niet bepaald gewaardeerd.
Ik wel. Ook enkele mensen die er op het oog als het ene geslacht uit zien, maar graag aangesproken willen worden met de voornaamwoorden van het andere geslacht.quote:Op zaterdag 4 april 2026 09:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien leef ik in de echte wereld maar ik ben echt nog nooit iemand tegengekomen die met them of andere termen aangesproken wilde worden. Maar misschien begeef ik me in andere milieus.
Ik ben blij kindvrij te zijn, zodat ik ze dit soort onzin vervolgens niet weer hoef af te leren.quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Verplichte kost voor kinderen of school of wat?
Het waren toch slaven? Sommigen werden letterlijk als slaaf geboren. Hebben we ook tot lijfeigenen gemaakten?quote:Op vrijdag 3 april 2026 22:23 schreef heywoodu het volgende:
Sommige dingen zijn wel prima, anderen zijn wat overdreven, ach. Weinig mis met 'tot slaaf gemaakten' in wat meer formele teksten, bijvoorbeeld.
Tot kind gemaakt*quote:Op zaterdag 4 april 2026 19:17 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik ben blij kindvrij te zijn, zodat ik ze dit soort onzin vervolgens niet weer hoef af te leren.
Als je bij de Hoogovens woont ben je zeker een 'tot ziekte gemaakte'.quote:Op zaterdag 4 april 2026 20:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het waren toch slaven? Sommigen werden letterlijk als slaaf geboren. Hebben we ook tot lijfeigenen gemaakten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |