https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Ja echt kleutergedrag ditquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532
Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Fransen zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat allemaal niet gebeurd zou zijn als Don&Ben geen bommen op Iran zouden zijn gaan gooien.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532
Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.quote:You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us.
Dat heeft ome Donald toch vorig jaar zomer gefixt?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Doe je Goebbels tekort mee. Dat was in ieder geval een kwaadaardige en gevaarlijke intellectueel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
Die hebben zelf ook kernwapens, een wat fijnere positie natuurlijk. Wat dat betreft is dit voor ons ook de meest nuttige investering; een handvol vergeldingsonderzeeërs.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Als de VS 80 jaar geleden de democratie in Iran niet omver had gegooid, dan hadden we heel dit gezeik niet gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben er ontzettend bang voor...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Sinds wanneer valt Israel onder de verantwoordelijkheid van de EU dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel het type die zijn gezin een granaat laat koppen als die echt geen kant meer op kan .quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:42 schreef Elan het volgende:
Die meeting was zo verhelderend dat we nu nog minder weten dan daar voor.
Hoho ze hebben goed contact met hun onderhandelaars aldaar en de derde regimechange kan zomaar scheepsrecht zijn!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.
Loyaliteit en onderdanigheid boven alles. Zoals het ook binnen zijn organisatie werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.
80 jaar was daar nog totaal geen sprake van. De landen waren seculier. 80 jaar lang bijna permanent bombarderen en burgeroorlogen creëren en we hebben Iran en ISIS.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Elan het volgende:
Die raketten kunnen De VS niet eens raken wij bewijzen de wereld een dienst hahaha![]()
Dat lijkt mij wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.
New York Pizza is een Nederlandse keten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?
Waarom moeten wij hun helpen met hun illegale oorlog? Daar is de NAVO niet voor bedoeld.
Maar ondertussen wel elke dag afgeven op ons.
Flikker toch op. Kutyanks.
Ik kan hier zelf als burgermannetje natuurlijk niks tegen beginnen, maar probeer toch mijn steentje bij te dragen. Dus ik heb zojuist een Newyork Pizza besteld en deze linea recta in de container geflikkerd. Dat zal ze leren.
Ja godverdomme!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
New York Pizza is een Nederlandse keten.
Domino's is een Amerikaanse keten.
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ik Trump adoreer of zelfs maar respecteer.
De Islam is een totalitaire religie daar valt niet mee te onderhandelen of samen te leven, ongelovigen of Christenen moeten allemaal dood. In die zin is het hele MO-conflict een heilige oorlog. Ik steun Israël daar ook volledig in. Er zijn ook vanuit Hamas/Gaza genoeg handreikingen gedaan de afgelopen 50 jaar. Ook om een eigen staat te hebben maar ze bleven kiezen voor geweld. Iran heeft zo vaak Israël gedreigd van de kaart te vegen dat is niet op 2 handen te tellen. Op een gegeven moment ben je uitgepraat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:46 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.
Maar om mensen om die reden te haten en aan te vallen, nee...
Gewoon een nieuwe bestellen.quote:
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!
Het is daar altijd hetzelfde. Of er zit een kwaadaardige dictator of er is een machtsvacuüm waarin er allerlei groeperingen moorden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!
Is dat niet gewoon gas dat nog met de oude prijs is ingekocht?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Gasprijzen blijven trouwens relatief laag komt dat omdat de winter zo goed als voorbij is of worden er wel tankers met gas doorgelaten?
Dat zal toch niet? Direct na het uitbreken van het conflict liep de prijs als een malle op...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon gas dat nog met de oude prijs is ingekocht?
Wat ik begrepen heb is dat er nu nog veel schepen onderweg zijn, die nog door de Straat gevaren zijn toen het nog kon.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Gasprijzen blijven trouwens relatief laag komt dat omdat de winter zo goed als voorbij is of worden er wel tankers met gas doorgelaten?
Ben benieuwd je kunt nog steeds driejarige contracten afsluiten voor een relatief lage prijs. Als er zo'n scenario op de loer zou liggen zou je nu toch wel hogere prijzen verwachten. Of überhaupt niet de mogelijkheid om je gasprijzen langdurig vast te laten zetten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat er nu nog veel schepen onderweg zijn, die nog door de Straat gevaren zijn toen het nog kon.
En dat die medio april zullen arriveren.
En daarna komt er simpelweg niks meer.
Dus pas omstreeks half april zullen we de echte pijn gaan voelen.
Misschien nog niet direct voor gas, omdat het stookseizoen voorbij is.
Maar aangezien de voorraad nu nog maar een paar procent is, en die voorraad normaliter in de lente en de zomer weer wordt aangevuld.
Naar aangezien het gros van ons gas uit Qatar schijnt te komen, wordt dat wel een heel groot probleem aanstaande herfst en winter.
Gas uit de golf gaat bijna volledig naar Azie, hier (EU) hebben we vooral gas uit de VS (LNG) en Noorwegen, Algerije. Slechts 6% komt uit Qatar.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
quote:AI Overview
Key LNG importers include France, Spain, Italy, and Belgium.Key European Natural Gas Importers & SuppliersTop Suppliers (LNG - Q3 2025): United States (59.9%), Russia (12.7%), Algeria (7.7%), and Qatar (6.0%).
Nopequote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naar aangezien het gros van ons gas uit Qatar schijnt te komen, wordt dat wel een heel groot probleem aanstaande herfst en winter.
quote:AI Overview
Key LNG importers include France, Spain, Italy, and Belgium.Key European Natural Gas Importers & SuppliersTop Suppliers (LNG - Q3 2025): United States (59.9%), Russia (12.7%), Algeria (7.7%), and Qatar (6.0%).
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.
Dat is mij bekend (ook hier opmerkelijk genoeg weer grote afhankelijkheid van De VS). Maar het is toch vooral een globale markt waar vraag en aanbod de prijzen bepalen. Toen het conflict vers was schoten de prijzen als een gek omhoog om inmiddels alweer een week een dalende trend te laten zien. Terwijl het conflict verder escaleert en de gewenste heropening van Hormuz verder weg dan ooit lijkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gas uit de golf gaat bijna volledig naar Azie, hier (EU) hebben we vooral gas uit de VS (LNG) en Noorwegen, Algerije. Slechts 6% komt uit Qatar.
[..]
Ach je hebt transgenders en homo's die pro Hamas zijn, who cares. Als het maar goed voelt zal't wel goed zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.
De hoofdmoot van religieus Libanon is Islam.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.
In de gashandel kan je korte en langlopende contracten sluiten, in europa zal het een mix zijn. In China vooral langlopende contracten, zo ook met Qatar, die echter vanwege een Force Majeur nu niet kunnen leveren. Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en zijn nu dus heel zwaar de lul.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is mij bekend (ook hier opmerkelijk genoeg weer grote afhankelijkheid van De VS). Maar het is toch vooral een globale markt waar vraag en aanbod de prijzen bepalen. Toen het conflict vers was schoten de prijzen als een gek omhoog om inmiddels alweer een week een dalende trend te laten zien. Terwijl het conflict verder escaleert en de gewenste heropening van Hormuz verder weg dan ooit lijkt.
Bottom line hier is dus eigenlijk dat langlopende contracten geen cent waard zijn wanneer zich een conflict zoals dit voor doetquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In de gashandel kan je korte en langlopende contracten sluiten, in europa zal het een mix zijn. In China vooral langlopende contracten, zo ook met Qatar, die echter vanwege een Force Majeur nu niet kunnen leveren. Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en nu dus heel zwaar de lul.
Die gebruiken toch amper gas en hebben vaker geen dan wel auto's. In India gebruiken ze van die cilinders met LPG en een kachel heb je daar toch niet nodig in de meeste gebieden.quote:Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en zijn nu dus heel zwaar de lul.
Blijkbaar moet die discussie nogmaals gevoerd wordenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.
In die deal had de IAEA realtime toegang tot logdata vanuit Natanz waarin ze mee konden kijken wat er precies gebeurde. Toen Trump die deal opblies stopte die toegang.
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb nog niemand gezien die pro-Hamas zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ach je hebt transgenders en homo's die pro Hamas zijn, who cares. Als het maar goed voelt zal't wel goed zijn
Voor europese klanten die vastlopende contracten hebben met de VS en Noorwegen nu dus juist wel. Risicospreiding is van belang, maar is vooral iets wat rijkere landen zich kunnen permiteren. Risicos afdekken/mitigeren kost namelijk geld.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Bottom line hier is dus eigenlijk dat langlopende contracten geen cent waard zijn wanneer zich een conflict zoals dit voor doet
Onschuldig zijn ze niet, lokale bevolking in Gaza hadden allemaal belang bij Hamas en steunden ze.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?
Nee. Het westen moet zo snel mogelijk volledig atheïst worden. Religie is al 2000 jaar de kanker van de samenleving in verschillende gradaties.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:46 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.
Maar om mensen om die reden te haten en aan te vallen, nee...
VS is net zo goed een risico.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor europese klanten die vastlopende contracten hebben met de VS en Noorwegen nu dus juist wel. Risicospreiding is van belang, maar is vooral iets wat rijkere landen zich kunnen permiteren. Risicos afdekken/mitigeren kost namelijk geld.
Whutquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Onschuldig zijn ze niet, lokale bevolking in Gaza hadden allemaal belang bij Hamas en steunden ze.
Yep, Nederland is dus mogelijk ook de lul itt bijv Spanje, Je weet, locatie, locatiequote:
quote:
En dus moet je maar hele landen en bevolkingen kapot bombarderenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:28 schreef Elan het volgende:
Oftopic maar je ziet dus wel degelijk dat een militaire interventie kan bijdragen aan het kapot maken van steun aan een regime. Hopelijk gaat Iran op deze manier ook een meer gematigde koers varen en anders moeten we ze daar toe dwingen met bruut geweld.
Terwijl er in Groningen genoeg gas in de grond zit op Nederland nog 30 jaar van energie te voorzien.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, Nederland is dus mogelijk ook de lul itt bijv Spanje, Je weet, locatie, locatie
Nee, de Downies mogen blijvenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dus moet je maar hele landen en bevolkingen kapot bombarderen
Wat nodig is om je doel te bereiken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volledig terecht, aangezien daar voor Europa de echte dreiging zit. Flikker op met je kut oorlog in Iran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
Polen bewaart graag wat Patriots voor onszelf.
[ x ]
Bij Saoedi-Arabië had je er ook geen problemen mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
100%quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volledig terecht, aangezien daar voor Europa de echte dreiging zit. Flikker op met je kut oorlog in Iran.
Je maakt zelf het onderscheid al zie ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik vroeg me al af waarom de VS er zo op hamert dat Europa ook betrokken word in de oorlog tegen Iran maar dit zou zomaar eens het antwoord kunnen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Haha, hij was er al.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.
Niet heel gek toch, met Rusland als geweldadige overbuurman, dat ze die liever zelf achter de hand houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.
Hoeveel steun is er naar Oekraïne gegaan vanuit US, financieel en militair? En dan ga je de boel lopen traineren over een verzoek voor een paar kut raketten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.
Dat kunnen ze zelf blijkbaar ook niet goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen
Europe is finally wising up!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
BRRRRRTquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef The-BFG het volgende:
Dit gaat wel meer dan even wat bommen droppen worden:
Bekijk deze YouTube-video
WINNINGquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brent olie naar 119 dollar per vat
Het trieste is dat sommigen dit lezen en denken dat dit echt zo is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.
Hoelang duurt het voordat we dat aan de pomp voelen?quote:
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Europe is finally wising up!
Just in: Italy refuses US aircraft use of Sicily base for Middle East operations, sources say
toch bedankt voor het schaterlachen in deze droeve tijdenquote:
Bij hem zijn +- 2 miljard moslims slecht omdat ze (in zijn hoofd) allemaal alle ongelovigen willen doden dus voordat ze dit doen moeten zij zelf allemaal doodquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik rijd electrisch en ik laad op aan de zaak waar het hele dak van ons niet al te kleine magazijn vol ligt met zonnepanelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoelang duurt het voordat we dat aan de pomp voelen?
Lastig een Europese boodschap te verkopen zonder ruggengraat. Niet dat ze nu ineens wél inspireren. Laat ze eerst eens afstand nemen van de progressieve drek en 'op zijn Erdolfs' van elk walletje leren ete zonder volledig te leunen op iemand.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
van het weekend hoorde ik iemand bij dat programma van Jort Kelder uitleggen dat de EU stilletjes al de hele tijd verdragen aan het sluiten is in de Pacific. er was al die ellelange onderhandeling met het mercosur blok in zuid-amerika. maar er waren ook onderhandelaars bezig in Australië, in Canada, in Indonesië, in Korea en in Japan. het Verenigd Koninkrijk is er ook bij aangehaakt. je zou het een soort Union Pacific kunnen noemen. met dat in je achterhoofd staat de EU in ieder geval niet meer alleen En zijn ze niet meer compleet afhankelijk van een domme onwillige en onbrekenbare handelspartner die bij het minste of geringste dreigt dat hij ergens uitstapt of dreigt met hoge importtarieven. je kan ook niet reageren en gewoon de andere kant op kijken. En als je dat met een midden blok doet en niet meteen direct met China, dan is het niet een kwestie van het ene dictatortje inruilen voor het andere dictatortje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
Vorig jaar verkeerden Europese leiders nog in de illusie dat je met paaien en slijmen Trump nog aan boord kom houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat je de pijn vooral voelt bij het boodschappen doen, die 10 euro extra op een volle tank is voor de meeste mensen het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik rijd electrisch en ik laad op aan de zaak waar het hele dak van ons niet al te kleine magazijn vol ligt met zonnepanelen.![]()
Mevrouw xpompompomx rijdt in een citroen c1, maar die verbruikt zo weinig dat je met de huidige benzineprijzen nog lachend gas heeft.
En dit soort materiaal is hard nodig voor waar voor Europa op dit moment en al jaren gevaar is: het oosten, niet Trump en Netanyanu's Red Alert 2-simulatie in Iran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel steun is er naar Oekraïne gegaan vanuit US, financieel en militair? En dan ga je de boel lopen traineren over een verzoek voor een paar kut raketten.
Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen maar zover is het nog niet. De afhankelijkheid van Amerika in militair opzicht is nog altijd immens.
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dit soort materiaal is hard nodig voor waar voor Europa op dit moment en al jaren gevaar is: het oosten, niet Trump en Netanyanu's Red Alert 2-simulatie in Iran.
Dat ook weer niet maar de dieselprijs loopt helemaal hard op. Die impact zal zwaarder wegen dan dat tientje of 2 dat je wint.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:06 schreef Since2003 het volgende:
Alsof het ene tientje kwijt anders voelt als het andere.
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.
Trump en zijn kornuiten zijn ook per definitie de soort narcistische mongolen die dit soort weigeringen van kleine gestes tegen ons gaan gebruiken op wat voor manier dan ook. Daarom vind ik het onverstandig. Laten we hopen dat ze weten wat ze doen.
Bukken voor Amerika is gewoon bukken voor Amerika. Valt niet goed te praten. Is geen excuus voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.
Trump en zijn kornuiten zijn ook per definitie de soort narcistische mongolen die dit soort weigeringen van kleine gestes tegen ons gaan gebruiken op wat voor manier dan ook. Daarom vind ik het onverstandig. Laten we hopen dat ze weten wat ze doen.
Logisch ook met de onbetrouwbare Trump aan het stuur.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nogmaals ik geef ze 100% gelijk alleen ik hoop dat ze weten wat ze doen. Niet dat wij straks de zure vruchten plukken van onze eigen stoerdoenerij. Er zijn zoveel manieren waarop het potentieel kan backfiren dat je je af kan vragen of het de moeite waard is die lui in Washington van repliek te dienen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.
Buiten dat dit natuurlijk ook een kléin beetje het resultaat is dat je krijgt als je je bondgenoten als president openlijk gaat beledigen en uitmaken voor lafaards in vorige oorlogen waarbij diezelfde bondgenoten óók militairen verloren hebben.
Pijpseizoen is voorbij.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Logisch ook met de onbetrouwbare Trump aan het stuur.
Gelukkig leest mijn vriendin hier niet meequote:
Waar? Ik zie $106,70 per vat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brent olie naar 119 dollar per vat
Daar hopen ze waarschijnlijk ook op.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals ik geef ze 100% gelijk alleen ik hoop dat ze weten wat ze doen. Niet dat wij straks de zure vruchten plukken van onze eigen stoerdoenerij. Er zijn zoveel manieren waarop het potentieel kan backfiren dat je je af kan vragen of het de moeite waard is die lui in Washington van repliek te dienen.
Als je de peilingen een beetje volgt zit die Trump daar toch niet lang meer.
Als je een kwartje geeft en niet hoeft te bukken kun je daar beter voor kiezen dan de confrontatie vol aangaan en alsnog keihard in je reet genomen worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Bukken voor Amerika is gewoon bukken voor Amerika. Valt niet goed te praten. Is geen excuus voor.
quote:
oilprice.com.quote:
Soort Trivago voor oliequote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
oilprice.com.
Ik gok verschillende contracten.
Iran stond meer dan 40 jaar geleden voor precies dezelfde vraag.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben miljarden aan vliegtuigen en wapens van allerlei makelaardij uit De VS welk belang hebben wij er bij om ze tegen ons in het harnas te jagen? Moet je daar niet eerst wat meer voor op eigen benen staan![]()
Dat niet alleen, de Amerikanen van die tijd (en dan praat ik over hun regering en ambtenarij) is van een hele andere orde dan de clownshow die er nu zit.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.
Buiten dat dit natuurlijk ook een kléin beetje het resultaat is dat je krijgt als je je bondgenoten als president openlijk gaat beledigen en uitmaken voor lafaards in vorige oorlogen waarbij diezelfde bondgenoten óók militairen verloren hebben.
Als Trump z'n aanval/inname van Kharg Island doorzet gaat ie nog wel een heel stuk omhoog.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
oilprice.com.
Ik gok verschillende contracten.
Daarnaast was het misschien een heel ander verhaal geweest als wij vanaf het begin hierbij betrokken waren. Maar dat hebben ze (bewust) niet gedaan, dan moet je niet nu gaan janken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de Amerikanen van die tijd (en dan praat ik over hun regering en ambtenarij) is van een hele andere orde dan de clownshow die er nu zit.
Bizar hoe mensen als Rubio, Trump en Hegseth denken dat de NAVO een soort hooliganclub is waarop je terug kan vallen als je ruzie met anderen hebt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast was het misschien een heel ander verhaal geweest als wij vanaf het begin hierbij betrokken waren. Maar dat hebben ze (bewust) niet gedaan, dan moet je niet nu gaan janken.
Dan hadden we het nog niet goed gedaan. Dezelfde administratie geeft ons ook de schuld van Irak, daar hadden we harder nee moeten zeggen tegen de VS zodat ze niet gingen binnen vallen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast was het misschien een heel ander verhaal geweest als wij vanaf het begin hierbij betrokken waren. Maar dat hebben ze (bewust) niet gedaan, dan moet je niet nu gaan janken.
FBI CIA NATO SPECIAL ONE MAGA gazant van beroep en forummod in zijn vrije tijdquote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de Amerikanen van die tijd (en dan praat ik over hun regering en ambtenarij) is van een hele andere orde dan de clownshow die er nu zit.
Eerder DEVGRU, da's nu een stuk relevanter.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
FBI CIA NATO SPECIAL ONE MAGA gazant van beroep en forummod in zijn vrije tijd
Gravy Seals, Meal Team Sixquote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder DEVGRU, da's nu een stuk relevanter.
quote:
Thank You for Your Servicequote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder DEVGRU, da's nu een stuk relevanter.
You break it, you fix it, Europa heeft helemaal niet om deze shit gevraagd dus waarom moeten wij het dan oplossen? Plus dat gedreig en de constante stroom aan beledigingen vanuit het Witte Huis zal menig Europees politicus inmiddels ook wel flink de neus uitkomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan hadden ze hun bondgenoten vooraf maar moeten inlichten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn toch dat NAVO-lidmaatschap met elkaar aan gegaan. Ik zeg niet dat je dus maar overal in moet stappen qua oorlog, maar je luchtruim niet ter beschikking stellen is wel ontzettend onsolidair.
ik denk dat Trump liefhebber president navroçki daarmee wel akkoord gaat, maar aangezien hij de afgelopen maanden alles heeft lopen blokkeren wat premier Tusk voorstelde doet premier Tusk nu hetzelfde en blokkeert dat verzoekquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
We zijn er achter gekomen dat we niet meer op de VS kunnen rekenen...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:Het verbruik van energie en brandstof in Europa - en dus ook in Nederland - móét omlaag. Dat schrijft de Europese Commissie in een brief aan de energieministers van de lidstaten. Vooral de transportsector moet minder brandstof verbruiken, vindt Brussel. Maar ook het woon-werkverkeer staat ter discussie.
De brief is in handen van deze site. Dan Jørgensen, de Deense Eurocommissaris voor Energie, schrijft aan de 27 lidstaten dat de EU zich moet voorbereiden op een langdurige verstoring van de olietoevoer. Door de sluiting van de Straat van Hormuz dreigt een groot tekort aan geraffineerde olieproducten, zoals vliegtuigbrandstof en diesel.
Jørgensen: ‘Gezien de huidige situatie worden de lidstaten verzocht de bevordering van vraagbesparende maatregelen te overwegen, in overeenstemming met hun noodplannen, met bijzondere aandacht voor de transportsector.’
Meer thuiswerken
Hij verwijst in zijn brief naar het tienpuntenplan dat het Internationaal Energie Agentschap (IEA) onlangs naar buiten bracht. Dat suggereert bijvoorbeeld dat mensen gestimuleerd moeten worden om meer thuis te werken en vaker het ov te pakken.
wat is er naar buiten gekomen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:50 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
You break it, you fix it, Europa heeft helemaal niet om deze shit gevraagd dus waarom moeten wij het dan oplossen? Plus dat gedreig en de constante stroom aan beledigingen vanuit het Witte Huis zal menig Europees politicus inmiddels ook wel flink de neus uitkomen.
In Italië neemt de druk op Meloni trouwens met de dag toe om eenzelfde statement als Spanje en Frankrijk te maken en ik zie het er binnenkort ook gewoon van komen dat ze dit doet, zeker nu dat gevalletje met Sicilië vandaag naar buiten is gekomen.
Dat fixen werkt uiteindelijk twee kanten op, je hebt elkaar gewoon nodig dat moet het beginsel zijn van waaruit je opereert. Dat Trump een clown is met dito uitspraken weet je daar zou je niet de hele band met de VS voor te grabbel moeten gooien.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:50 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
You break it, you fix it, Europa heeft helemaal niet om deze shit gevraagd dus waarom moeten wij het dan oplossen? Plus dat gedreig en de constante stroom aan beledigingen vanuit het Witte Huis zal menig Europees politicus inmiddels ook wel flink de neus uitkomen.
In Italië neemt de druk op Meloni trouwens met de dag toe om eenzelfde statement als Spanje en Frankrijk te maken en ik zie het er binnenkort ook gewoon van komen dat ze dit doet, zeker nu dat gevalletje met Sicilië vandaag naar buiten is gekomen.
quote:Duitsland en andere NAVO-landen hebben massaal Israëlische luchtafweersystemen en andere systemen aangeschaft als reactie op de nieuwe dreigingen die Rusland vormt sinds het begin van de tot op heden voortdurende oorlog tussen Moskou en Oekraïne in 2022.
Oftewel, we worden evengoed als bitch gebruikt of we nou de pretzel van Trump likken of niet. Dan kunnen we beter voor onszelf kiezen. Zeker voor de langere termijn ; in de VS is de geest uit de fles en die gaat er niet zomaar meer in. Trump is een symptoom - geen oorzaak. Dit gaat langer duren dan 1 periode..quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat fixen werkt uiteindelijk twee kanten op, je hebt elkaar gewoon nodig dat moet het beginsel zijn van waaruit je opereert. Dat Trump een clown is met dito uitspraken weet je daar zou je niet de hele band met de VS voor te grabbel moeten gooien.
Die stoerdoenerij van Frankrijk over die vliegroutes lijkt inmiddels ook al een gevolg te krijgen want Israël is van plan ze in de toekomst geen of beperkt wapens te willen verkopen. En zo escaleren we lekker verder.
Tegelijk:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Je hebt echter wel te maken met een jarenlange tranistieperiode waarin flink geïnvesteerd zal worden in defensie en we (hopelijk) meer op eigen benen kunnen staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oftewel, we worden evengoed als bitch gebruikt of we nou de pretzel van Trump likken of niet. Dan kunnen we beter voor onszelf kiezen. Zeker voor de langere termijn ; in de VS is de geest uit de fles en die gaat er niet zomaar meer in. Trump is een symptoom - geen oorzaak. Dit gaat langer duren dan 1 periode..
Als verliespost beschouwen en vanaf nu alleen nog maar wapens kopen die niet in de VS worden geproduceerd. Ja, dat gaat pijn doen maar de VS heeft niet één maar twee keer laten zien dat hun systeem feilbaar is en er totaal niet op berekend is om te voorkomen dat figuren als Trump de macht kunnen grijpen en compleet schijt hebben aan de grondwet en het eigen rechtssysteem, dat risico kunnen we niet nog een keer nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Je hebt echter wel te maken met een jarenlange tranistieperiode waarin flink geïnvesteerd zal worden in defensie en we (hopelijk) meer op eigen benen kunnen staan.
Tot die tijd is pijpseizoen zoals iemand het hier typeerde niet spontaan voorbij natuurlijk.
Vraag me ook af hoe je als land wil loskomen van US als je vervolgens miljarden aan hun vliegtuigen en andere militaire shit koopt
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Als verliespost beschouwen en vanaf nu alleen nog maar wapens kopen die niet in de VS worden geproduceerd. Ja, dat gaat pijn doen maar de VS heeft niet één maar twee keer laten zien dat hun systeem feilbaar is en er totaal niet op berekend is om te voorkomen dat figuren als Trump de macht kunnen grijpen en compleet schijt hebben aan de grondwet en het eigen rechtssysteem, dat risico kunnen we niet nog een keer nemen.
Benieuwd wanneer die omslag dan een keer gaat komen.quote:United States: The US is by far the single largest external supplier of arms to Europe, accounting for nearly half (48%) of all arms transfers to European states and 58% of imports for European NATO members between 2021 and 2025. Major purchases include F-35 fighter jets, Patriot missile systems, and Apache helicopters.
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Als verliespost beschouwen en vanaf nu alleen nog maar wapens kopen die niet in de VS worden geproduceerd. Ja, dat gaat pijn doen maar de VS heeft niet één maar twee keer laten zien dat hun systeem feilbaar is en er totaal niet op berekend is om te voorkomen dat figuren als Trump de macht kunnen grijpen en compleet schijt hebben aan de grondwet en het eigen rechtssysteem, dat risico kunnen we niet nog een keer nemen.
Nouja gewoon gekozen, er is ook wel wat gemanipuleerd her en der.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.
JaMaAR BIdEnquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja gewoon gekozen, er is ook wel wat gemanipuleerd her en der.
Ik ben benieuwd naar de volledige cijfers. Zoals ik dit lees is de VS 48% (of 58? Onduidelijk) van de import van wapens. Hoe dat zich verhoudt tot de totale post wapens staat er niet. We importeren immers niet alles maar maken zelf ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Benieuwd wanneer die omslag dan een keer gaat komen.
Heb je daar bewijs van?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel hard roepen dat je tegenstander een fraudeur is en je bevriende miljardairs hun platformen en algoritmes voor misbruiken. Om vervolgens direct na de verkiezingen je keutel in te trekken. Dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van?
Als iemand niet bevalt is er meteen vals gespeeld uiteraard, het heeft mij ook verbaasd dat hij herkozen is, maar wat ik al eerder zei, wat er tegenover stond was niet heel bijzonder.
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel hard roepen dat je tegenstander een fraudeur is en je bevriende miljardairs hun platformen en algoritmes voor misbruiken. Om vervolgens direct na de verkiezingen je keutel in te trekken. Dit soort praktijken.
https://www.bbc.com/news/articles/cy9j8r8gg0do
Met hulp van manipulatie via social media.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.
Ja laten we eerlijk zijn, die Joden zijn inmiddels wel toe aan weer wat extra lebensraum; nietwaar?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
Groter Israël wordt ook aan gewerkt.
[ x ]
Daar gaan de christelijke dorpen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nog wel wat werk aan de winkel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:00 schreef vosss het volgende:
Ja laten we eerlijk zijn, die Joden zijn inmiddels wel toe aan weer wat extra lebensraum; nietwaar?
Dat mag je niet zegguh!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
We monitoren de situatie. En wellicht uiten we zelfs onze grote zorgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:00 schreef vosss het volgende:
En het kan allemaal maar en de EU houdt zijn kop weer dicht.
Ik ben ook niet pro Trump, maar je argumenten zijn wat te mager.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Met hulp van manipulatie via social media.
Maar goed die mensen krijgen dus precies het tegenovergestelde van waar ze voor op hem gestemd hadden dus laat het een dure les voor ze zijn
De manier waarop hij deze oorlog aanvliegt is het zoveelste voorbeeld van zijn incompetentie
Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Rond 10 april volgens deze kaart.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg het eerder al, gaan we tot in mei geraken voordat hier een op de bon gaat?
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rond 10 april volgens deze kaart.
[ afbeelding ]
Nouja hommeles, je kunt dan ongetwijfeld verdere prijsstijgingen zien en ik verwacht ook adviezen of bindende maatregelen van de overheid. Misschien dat er ook wat tekorten ontstaan her en der maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dat allemaal wel goed in de smiezen hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?
Misschien toch maar een paar jerrycans vullen. Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Koop een degelijke fiets of E-bikequote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Als de rest van de wereld fossiele brandstof en wapens van ze koopt en hun geld in Amerikaanse bedrijven belegt, is hij vast heel tevreden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef The-BFG het volgende:
Hoe lang mag die Trump nog zijn gang gaan zeg.. zorgt straks voor een wereldorde waarbij de USA zijn huidige positie gewoon kwijt is.
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja hommeles, je kunt dan ongetwijfeld verdere prijsstijgingen zien en ik verwacht ook adviezen of bindende maatregelen van de overheid. Misschien dat er ook wat tekorten ontstaan her en der maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dat allemaal wel goed in de smiezen hebben.
Een situatie als deze gebeurt ook niet elke dag.
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg het eerder al, gaan we tot in mei geraken voordat hier een op de bon gaat?
Het is altijd handig een buffertje te hebben. Maar als iedereen nu ineens een jaarrantsoen gaat kopen, krijg je een self-fulfilling prophecy van lege schappen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.
Moeten we allemaal al een noodrantsoen in huis halen? Of loopt het zo'n vaart niet?
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.
Moeten we allemaal al een noodrantsoen in huis halen? Of loopt het zo'n vaart niet?
Ware het niet dat je op die gebieden een beweging ziet beginnen om daar de USA niet meer nodig voor te hebben. Alleen fossiele brandstoffen is een dingetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de rest van de wereld fossiele brandstof en wapens van ze koopt en hun geld in Amerikaanse bedrijven belegt, is hij vast heel tevreden.
net 60 liter getankt voor ¤160,- denk zal de tank niet te leeg laten worden anders krijg ik niet die meer vol voor ¤200,- (de limiet aan mijn pomp).quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.
Olie komt momenteel (althans ik kijk naar een Belgische bron maar denk dat het hier niet veel anders is) voor bijna een kwart uit Noorwegen, 15% uit de VS en 16% uit Kazachstan
Volgens mij komt er voor ons vooral gas uit het MO.
Het probleem is natuurlijk dat je wel de hoofdprijs moet betalen, aangezien alle prijzen wereldwijd zijn.
Iedereen parkeert zijn geld in Amerikaanse (tech)bedrijven, als de rest van de wereld een chaos wordt en Amerika een relatief stabiele plek.. Ik denk dat dat de strategie is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:17 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ware het niet dat je op die gebieden een beweging ziet beginnen om daar de USA niet meer nodig voor te hebben. Alleen fossiele brandstoffen is een dingetje.
En kunstmest, helium, zwavel, aardgas.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.
quote:All of those countries that can’t get jet fuel because of the Strait of Hormuz, like the United Kingdom, which refused to get involved in the decapitation of Iran, I have a suggestion for you: Number 1, buy from the U.S., we have plenty, and Number 2, build up some delayed courage, go to the Strait, and just TAKE IT. You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us. Iran has been, essentially, decimated. The hard part is done. Go get your own oil! President DJT
Bron: truth socialquote:The Country of France wouldn’t let planes headed to Israel, loaded up with military supplies, fly over French territory. France has been VERY UNHELPFUL with respect to the “Butcher of Iran,” who has been successfully eliminated! The U.S.A. will REMEMBER!!! President DJT
Blijf jij maar dromen dat we tot in lengte van dagen aan de leiband van de VS blijven lopen, want alles wijst erop dat de kaarten opnieuw geschud gaan worden en dat de VS binnen afzienbare tijd z'n hegemonie kwijt raakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.
O, dan moet je misschien toch eens vragen aan 'al die Amerikanen' vragen of ze daar inmiddels nog zo over denken, want dit zijn uitslagen van een recente Fox News poll:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.
En ~80 miljoen dode burgers. Alle mensen in potentieel gevaarlijke landen preventief vermoorden vind jij een goed idee? Laat je nakijken!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
De uitvoering laat momenteel nog wat te wensen over maar Iran met zijn al dan niet nucleaire ambities volledig van de kaart vegen zou uiteindelijk resulteren in een betere wereld.
Wij hadden meteen de derde wereldoorlog moeten beginnen en die landen preventief moeten gaan ruimen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik woon een kwartiertje rijden van de Belgische grens af. Hier tankt echt iedereen en zijn moeder in België.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?
Misschien toch maar een paar jerrycans vullen. Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Was uw handen stuk!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.
Ik denk dat er in NL ook al veel mensen spijt hebben dat ze op Jetten gestemd hebben, maar ze hebben wel op hem gestemd.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Blijf jij maar dromen dat we tot in lengte van dagen aan de leiband van de VS blijven lopen, want alles wijst erop dat de kaarten opnieuw geschud gaan worden en dat de VS binnen afzienbare tijd z'n hegemonie kwijt raakt.
Ik heb het trouwens over z'n fratsen na de verkiezingen! En ja, hij heeft sindsdien de macht wel degelijk gegrepen want normaal gesproken lopen wet en regelgeving via een democratisch process terwijl Trump dat allemaal vermijd door gewoon decreten uit te schrijven. Verder heeft hij bijna 2/3e van de rechterlijke macht in z'n zak en legt besluiten van rechters die niet op zijn hand zijn gewoon naast zich neer.
[..]
O, dan moet je misschien toch eens vragen aan 'al die Amerikanen' vragen of ze daar inmiddels nog zo over denken, want dit zijn uitslagen van een recente Fox News poll: [ afbeelding ]
bron: https://www.foxnews.com/p(...)washington-out-touch
Wel, grotendeels, naar her oosten 😱🤔quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog wel wat werk aan de winkel.
[ afbeelding ]
Uiteraard, maar ik bedoel slechts te zeggen dat er niet perse tekorten zullen zijn, eerder gewoon hogere prijzen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.
Een zwakke dollar maakt Amerikaanse goederen meer competitief. Trump zijn doel is altijd een zwakke dollar geweest al sinds de jaren 80.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:24 schreef oheng het volgende:
De enige manier waarop dit conflict nog beeindigd kan worden in de status quo, is als 1 van de 2 regimes wordt afgezet.
Als Iran de VS wil slopen, dan hoeven ze alleen maar te eisen dat alle olie niet meer in de dollar verhandeld wordt. De inflatie in de VS doet dan de rest, dankzij de enorme schulden (~100 biljard), en de enorme uitgaven. En dan nog de rest zoals het potentieel verliezen van investeringen van de golfstaten.
Wat een spectaculair eigen goal.
Nee er hebben niet zoveel mensen op hem gestemd en de dwalende coalitie heeft het ingeregeld dat ze in minderheid deze afvalkoers kunnen varen. Wie het ook overneemt verwacht ik niet dat de wereld er hier beter van gaat worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat er in NL ook al veel mensen spijt hebben dat ze op Jetten gestemd hebben, maar ze hebben wel op hem gestemd.
En afzienbare tijd, ik ga het niet meer meemaken denk ik, maar de kans dat China het tzt gaat overnemen is geen nieuws.
Dat eerste vraag ik me toch echt af, vanaf juni wordt het toch wel redelijk kritiek denk ik, als het op deze manier doorgaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel slechts te zeggen dat er niet perse tekorten zullen zijn, eerder gewoon hogere prijzen.
Niet dat dat geen probleem is. Veel goederen en diensten zullen niet of minder winstgevend zijn als olie langdurig hoog is.
In tech zie je toch duidelijk een andere beweging. Mede geholpen door een Microsoft die zich zelf in brand heeft gestoken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen parkeert zijn geld in Amerikaanse (tech)bedrijven, als de rest van de wereld een chaos wordt en Amerika een relatief stabiele plek.. Ik denk dat dat de strategie is.
De rest van de wereld mag branden, de VS gaat voor zichzelf en neemt graag ieders geld aan.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet direct heel Iran in de as te leggen en iedereen uit te moorden hoor, overdrijven is ook een vak. Zolang je hun militaire mogelijkheden maar aan banden legt. Misschien ben je het alweer vergeten maar het was ook Iran dat Rusland aan Shahed drones geholpen heeft. Die ze inmiddels zelf kunnen produceren. Dus doe niet alsof Iran het toonbeeld van vrijheid en democratie is want het zijn een stel smerige extremistische boeven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En ~80 miljoen dode burgers. Alle mensen in potentieel gevaarlijke landen preventief vermoorden vind jij een goed idee? Laat je nakijken!
[..]
Wij hadden meteen de derde wereldoorlog moeten beginnen en die landen preventief moeten gaan ruimen?
Jezus. Knettergek.
Plus aan wie moeten ze die tech nog betalen als "de hele wereld in brand staat"quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
In tech zie je toch duidelijk een andere beweging. Mede geholpen door een Microsoft die zich zelf in brand heeft gestoken.
We kunnen beter gaan shoppen in Oekraïne en die nog een extra zak geld geven voor de ontwikkeling ervan.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ze hebben intern ook al aardig wat problemen als het om bijvoorbeeld voedsel gaat. Krijgen toch steeds meer door wat een zooi ze daar eigenlijk aan het vreten zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Plus aan wie moeten ze die tech nog betalen als "de hele wereld in brand staat"
Dan hebben we hier wel wat anders aan ons hoofd dan SP 500 kopen elke maand.
Ik denk ook wel tekorten. 20 tot 25 miljoen vaten per dag minder heeft ergens in de keten flinke gevolgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel slechts te zeggen dat er niet perse tekorten zullen zijn, eerder gewoon hogere prijzen.
Niet dat dat geen probleem is. Veel goederen en diensten zullen niet of minder winstgevend zijn als olie langdurig hoog is.
Overigens vandaag al gemerkt hoe hard het gaat. Schoonfamilie woont in Korea en Korean Air heeft aankondigd dat de vluchten naar Seoul met 150 tot 200 euro gaan stijgen komende maand... dat is niet mis. Vlucht is normaal 800 euro.
Daar valt ook niet op te handelen zonder inside informationquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm de beurs schiet als een raket omhoog nu zojuist. En olie daalt enorm.
Ik verwacht een aankondiging van Herr Trump zoDe grote spelers lijken al iets te weten.
Daar zijn Trump en co natuurlijk niet vies van.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar valt ook niet op te handelen zonder inside information
Zeker. En dit was echt vreemd. Nasdaq 1,5% omhoog in luttele seconden. (en het stond al 2% in de plus)quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen een goedkopere dollar: ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Een zwakke dollar maakt Amerikaanse goederen meer competitief. Trump zijn doel is altijd een zwakke dollar geweest al sinds de jaren 80.
Hier ook. Dacht ga op een rustig tijdstip om 2100 maar het was nog steeds druk. En dit is dan nog een dure Belgische pomp.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon een kwartiertje rijden van de Belgische grens af. Hier tankt echt iedereen en zijn moeder in België.
60% van ons aardgas komt uit de VS. Dat is ook ongeveer wat we gebruiken om onze stroom op te wekken. De rest gaat in de reserve om te kunnen stoken in de winter. (We hebben ook nog wat biomassa, die tel ik hier niet mee.) En Trump heeft beloofd, dat hij daar mee stopt als we niet eerst voor zo'n 800 miljard aan Amerikaanse wapens kopen (die ze nu zelf nodig hebben) en in Amerikaanse aandelen beleggen. Afpersing, dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.
Olie komt momenteel (althans ik kijk naar een Belgische bron maar denk dat het hier niet veel anders is) voor bijna een kwart uit Noorwegen, 15% uit de VS en 16% uit Kazachstan
Volgens mij komt er voor ons vooral gas uit het MO.
Het probleem is natuurlijk dat je wel de hoofdprijs moet betalen, aangezien alle prijzen wereldwijd zijn.
Landen die helemaal zelf behoevend zijn in hun olie zouden zich in principe kunnen afsluiten (de VS bijvoorbeeld) van de markt.
Maar dat zou corruptie impliceren...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nouja Ozempic en zo zijn daar inmiddels gemeengoed (in elk geval voor de upper middleclass) dus ze zijn gemiddeld gezien dunner dan ooit.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:44 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ze hebben intern ook al aardig wat problemen als het om bijvoorbeeld voedsel gaat. Krijgen toch steeds meer door wat een zooi ze daar eigenlijk aan het vreten zijn.
Voor maar 50¤ had in deze post jouw :surprisepikachu: kunnen staanquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
60% van ons aardgas komt uit de VS. Dat is ook ongeveer wat we gebruiken om onze stroom op te wekken. De rest gaat in de reserve om te kunnen stoken in de winter. (We hebben ook nog wat biomassa, die tel ik hier niet mee.) En Trump heeft beloofd, dat hij daar mee stopt als we niet eerst voor zo'n 800 miljard aan Amerikaanse wapens komen (die ze nu zelf nodig hebben) en in Amerikaanse aandelen beleggen. Afpersing, dus.
Hoe gaat het eigenlijk in Japan? Die zijn ook in hoge mate afhankelijk:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Overigens vandaag al gemerkt hoe hard het gaat. Schoonfamilie woont in Korea en Korean Air heeft aankondigd dat de vluchten naar Seoul met 150 tot 200 euro gaan stijgen komende maand... dat is niet mis. Vlucht is normaal 800 euro.
Japan heeft behoorlijk wat voorraden. Zuid Korea echter:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk in Japan? Die zijn ook in hoge mate afhankelijk:
[ afbeelding ]
Die zullen nu olie uit de VS kopen, gok ik. Grote afhankelijkheid maar ook grote welvaart, dus die redden zich wel op de wereldmarkt, net als Europa…quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een hele goede vraag. Ik weet het antwoord niet, zeker niet op de wat langere termijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een biljart:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:58 schreef BEFEM het volgende:
Kunnen we in dit topic de juiste benaming gebruiken, mijn autisme kan het niet aan. Het is biljoen. Geen biljard of triljard.
Ik verwacht een warm gesprek vol liefde en medemenselijkheid.quote:
Ach als Rutte je kont kust bij alles wat je uitademt is het toch niet zo raar?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bizar hoe mensen als Rubio, Trump en Hegseth denken dat de NAVO een soort hooliganclub is waarop je terug kan vallen als je ruzie met anderen hebt.
Een ruzie die je notabene zelf gezocht hebt.
Daarvoor ook al hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ach als Rutte je kont kust bij alles wat je uitademt is het toch niet zo raar?
Doodstrafquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik verwacht een warm gesprek vol liefde en medemenselijkheid.
Ja dat had ik ook gezien, Otsma Jehudit Hij draagt een broche van een strop.quote:
Je kunt vandaag de dag echt zien dat religie het beste in de mens naar boven brengt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook gezien, Otsma Jehudit Hij draagt een broche van een strop.
[ afbeelding ]
Dat wel, maar vergeet niet dat Japan op de 3e plaats staat in het rijtje van economische grootmachten, dus hun energie verbruik zal aanzienlijk zijn. Dit kan echt desastreus uit gaan pakken voor het land, ze zouden zomaar eens flink kunnen dalen op de wereldranglijst als dit niet snel word opgelost want ondanks die enorme reserves houden ook zij het geen jaar uit zonder nieuwe aanvoer.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Japan heeft behoorlijk wat voorraden. Zuid Korea echter:
https://oilprice.com/Late(...)ons-in-35-Years.html
https://www.koreatimes.co(...)-oil-supply-concerns
Wat een fijne man moet dat zijn joh.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of die hebben gezien hoe het spelletje gespeeld wordt en gaan lekker meespeculeren op de beurs, de oliehandel ligt toch stil.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De iraanse president heeft aangegeven open te staan voor onderhandelingen. Ik denk dat dit het nieuws is waarop de beurzen een sprong maakte.
Er is echter al bekend dat hij daar niet over bepaald, maar het laat wel een kloof zien in Iran tussen de verschillende partijen.
Het is jammer dat de Iraanse geheime dienst niet zo goed is als de Mossad.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik grap altijd tegen vrienden dat als Japan weer militair ontwaakt we echt bang moeten wordenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Dat wel, maar vergeet niet dat Japan op de 3e plaats staat in het rijtje van economische grootmachten, dus hun energie verbruik zal aanzienlijk zijn. Dit kan echt desastreus uit gaan pakken voor het land, ze zouden zomaar eens flink kunnen dalen op de wereldranglijst als dit niet snel word opgelost want ondanks die enorme reserves houden ook zij het geen jaar uit zonder nieuwe aanvoer.
Er gaan trouwens ook daar stemmen op om veel meer te gaan investeren in het eigen leger, aangezien ook Japanners in toenemende mate van mening zijn dat ze niet langer op de VS kunnen vertrouwen mochten ze aangevallen worden door N-Korea of China.
Israel heeft ook al eerder Hamas onderhandelaars gebombardeerd in een appartement in Qatar. Ze willen helemaal niet onderhandelen, ze willen gewoon hun zin krijgen. Dat is gewoon hun modus operandi, van zowel Israel als van de VS. Als Rusland het zou kunnen zouden ze dat ook doen.quote:
Bommetje op Hiroshima en Nagasaki en ze zijn weer koestquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik grap altijd tegen vrienden dat als Japan weer militair ontwaakt we echt bang moeten worden
Die moderne manga-lezende kantoor generatie is misschien wel een hele ongewone periode als je in de toekomst naar de geschiedenisboeken kijkt
Is dit niet ook de reden waarom China zo hard bezig is met de marine omdat Japan al flink aan het vernieuwen/uitbreiden is, die dat waarschijnlijk weer als antwoord op China doenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik grap altijd tegen vrienden dat als Japan weer militair ontwaakt we echt bang moeten worden
Die moderne manga-lezende kantoor generatie is misschien wel een hele ongewone periode als je in de toekomst naar de geschiedenisboeken kijkt
Beetje dit idee.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Beetje dit idee.![]()
https://youtube.com/shorts/pl_cUK6Vk5c?is=ONqok1iqopRsR2mi
Nee, China wil het grootste lulletje van de wereld. En heeft derhalve de grootste marine.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is dit niet ook de reden waarom China zo hard bezig is met de marine omdat Japan al flink aan het vernieuwen/uitbreiden is, die dat waarschijnlijk weer als antwoord op China doen
Toegegeven dat het alle schijn had van opzettelijk tanken, maar ik denk dat je dan teveel credits geeft aan Harris.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
He he he.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meneer vergeet dat de Navo een verdedigings organisatie is, en niet bedoeld om mee te vechten in een zelf gestarte en volgens hun eigen wet illegale oorlog.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:03 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
He he he.
Rubio heeft in recent een interview trouwens gezegd dat de VS het NAVO lidmaatschap maar eens moet gaan heroverwegen.
Misschien moet iemand eens een lijstje voor ze maken met welke voordelen de VS allemaal verliest als ze uit de NAVO stappen. Misschien moeten ze het gewoon eens een keer op papier zien of één voor één opgesomd horen. Ze denken veel te veel in het frame van "Wij zijn de NAVO, de rest maakt misbruik van ons en wij hebben ze niet nodig" zonder stil te staan wat ze allemaal VERLIEZEN door uit de NAVO te stappen. Je zou zeggen dat het hele gebeuren in de Straat van Hormuz een lesje voor ze zou zijn in hoeverre ook zij afhankelijk zijn van ons maar maar ze lijken het meer te zien als ongehoorzaamheid aan de VS dan dat ze inzien dat de VS ook baat heeft bij het hebben van bondgenoten. Compleet van het padje. Complete tunnelvisie.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:03 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
He he he.
Rubio heeft in recent een interview trouwens gezegd dat de VS het NAVO lidmaatschap maar eens moet gaan heroverwegen.
De VN vonden ze toch ook al waardeloos?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Misschien moet iemand eens een lijstje voor ze maken met welke voordelen de VS allemaal verliest als ze uit de NAVO stappen. Misschien moeten ze het gewoon eens een keer op papier zien of één voor één opgesomd horen. Ze denken veel te veel in het frame van "Wij zijn de NAVO, de rest maakt misbruik van ons en wij hebben ze niet nodig" zonder stil te staan wat ze allemaal VERLIEZEN door uit de NAVO te stappen. Je zou zeggen dat het hele gebeuren in de Straat van Hormuz een lesje voor ze zou zijn in hoeverre ook zij afhankelijk zijn van ons maar maar ze lijken het meer te zien als ongehoorzaamheid aan de VS dan dat ze inzien dat de VS ook baat heeft bij het hebben van bondgenoten. Compleet van het padje. Complete tunnelvisie.
Dat word ook allemaal gezegd in dat clipje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Meneer vergeet dat de Navo een verdedigings organisatie is, en niet bedoeld om mee te vechten in een zelf gestarte en volgens hun eigen wet illegale oorlog.
En hij vergeet ook dat Artikel 5 pas 1 keer is gebruikt, en wel na de aanslagen van 11 september, waar tal van Europese landen gehoor aan hebben gegeven, door mee te vechten.
Waarvoor die landen nu stank voor dank en een dolk in de rug voor hebben gekregen...
De zwaarste schade voor de VS zelf is niet eens materieel of financieel/economisch, maar hun reputatie.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Misschien moet iemand eens een lijstje voor ze maken met welke voordelen de VS allemaal verliest als ze uit de NAVO stappen. Misschien moeten ze het gewoon eens een keer op papier zien of één voor één opgesomd horen. Ze denken veel te veel in het frame van "Wij zijn de NAVO, de rest maakt misbruik van ons en wij hebben ze niet nodig" zonder stil te staan wat ze allemaal VERLIEZEN door uit de NAVO te stappen. Je zou zeggen dat het hele gebeuren in de Straat van Hormuz een lesje voor ze zou zijn in hoeverre ook zij afhankelijk zijn van ons maar maar ze lijken het meer te zien als ongehoorzaamheid aan de VS dan dat ze inzien dat de VS ook baat heeft bij het hebben van bondgenoten. Compleet van het padje. Complete tunnelvisie.
Nou ja als zelfs de baas van Nato verkondigd dat het is om wereldwijd Amerikaanse macht te projecteren.....quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Meneer vergeet dat de Navo een verdedigings organisatie is, en niet bedoeld om mee te vechten in een zelf gestarte en volgens hun eigen wet illegale oorlog.
Die slang zouden ze zijn Nederlands paspoort af moeten nemenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou ja als zelfs de baas van Nato verkondigd dat het is om wereldwijd Amerikaanse macht te projecteren.....
Het mooiste van alles is dat na de val van de muur en de ineenstorting van de Sovjet Unie, Canada en een aantal Europese landen erover begonnen na te denken om NATO misschien maar te ontbinden en dat het juist de VS is geweest die er toen alles aan heeft gedaan om het verdrag toch maar vooral in stand te houden...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ruttequote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nou ja als zelfs de baas van Nato verkondigd dat het is om wereldwijd Amerikaanse macht te projecteren.....
Die is dusdanig geobsedeerd door het idee dat de enige manier om de VS binnen de NAVO te houden is om pakweg 30 centimeter in de reet van Trump te kruipen dat hij niet meer door heeft dat 'de VS binnen de NAVO houden' totaal geen betekenis meer heeft. Beter wachten tot daar weer een president zit die niet dement is en kijken wat daarmee te bereiken valt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hij is niet de baas van de NAVO.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:21 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kun je van vinden wat je wil, maar hij zégt het wel, en Trump ziet hem als chef Navo.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:25 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Rutte
Die zegt wel meer, waar hij later geen actieve herinnering meer aan heeft.
Dat verandert verder niks aan het feit dat de Navo een verdedigings organisatie is.
Gelijkwaardigen noemen de ander geen "daddy". Die masochistische stuip is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:34 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kun je van vinden wat je wil, maar hij zégt het wel, en Trump ziet hem als chef Navo.
Ik vraag het mij af. Steve Bannon hintte op het idee om in november de steambureau's te bestormen met federale agentenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De zwaarste schade voor de VS zelf is niet eens materieel of financieel/economisch, maar hun reputatie.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.
En ooit zullen de banden wel weer hersteld zijn, maar het wordt nooit meer zoals het was.
Dit zal iedereen voor altijd blijven onthouden en op de achtergrond aanwezig blijven zijn.
Zie het als een partner die vreemd is gegaan en die je een tweede kans geeft.
En hoe goed het daarna ook weer wordt, helemaal voor 100% zul je haar/hem nooit meer kunnen vertrouwen.
Internet explorer?quote:Op woensdag 1 april 2026 00:11 schreef UitStraling het volgende:
France has been VERY UNHELPFUL with respect to the ‘Butcher of Iran,’ who has been successfully eliminated! The U.S.A. will REMEMBER!!!
All of those countries that can’t get jet fuel because of the Strait of Hormuz, like the United Kingdom, which refused to get involved in the decapitation of Iran, I have a suggestion for you,
Buy from the U.S., we have plenty or build up some delayed courage, go to the Strait, and just TAKE IT.
Religie is een uitstekend vehikel om macht en rijkdom te vergaren en mensen tegen elkaar op te zetten en uit te spelen. Werkt al duizenden jaren uitstekend, en dat zal het ook nog wel duizenden jaren doen. Mits we onszelf niet 'vroegtijdig' uitroeienquote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt vandaag de dag echt zien dat religie het beste in de mens naar boven brengt.
Er is zelfs een religie die zwakbegaafde mannen 72 kutjes beloofd als ze andere mensen vermoorden, hoe debiel en walgelijk wil je het hebben.quote:Op woensdag 1 april 2026 00:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Religie is een uitstekend vehikel om macht en rijkdom te vergaren en mensen tegen elkaar op te zetten en uit te spelen. Werkt al duizenden jaren uitstekend, en dat zal het ook nog wel duizenden jaren doen. Mits we onszelf niet 'vroegtijdig' uitroeien.
Fascinerend hoe kortzichtig en retarded iemand kan zijn.quote:Op woensdag 1 april 2026 00:11 schreef UitStraling het volgende:
France has been VERY UNHELPFUL with respect to the ‘Butcher of Iran,’ who has been successfully eliminated! The U.S.A. will REMEMBER!!!
All of those countries that can’t get jet fuel because of the Strait of Hormuz, like the United Kingdom, which refused to get involved in the decapitation of Iran, I have a suggestion for you,
Buy from the U.S., we have plenty or build up some delayed courage, go to the Strait, and just TAKE IT.
Welke religie heb je het over en waar wordt het beloofd?quote:Op woensdag 1 april 2026 00:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er is zelfs een religie die zwakbegaafde mannen 72 kutjes beloofd als ze andere mensen vermoorden, hoe debiel en walgelijk wil je het hebben.
quote:Trump: Akkoord met Iran niet nodig voor einde Amerikaanse aanvallen
Een akkoord met Iran is niet noodzakelijk voor de VS om te stoppen met de aanvallen op Iran, zegt Donald Trump tegen journalisten in het Witte Huis. "Het Amerikaanse leger zal vertrekken als het zeker is dat het Iraanse regime jarenlang geen kernwapen kan maken." Een akkoord met Iran is volgens Trump daarbij "irrelevant".
Trump zegt dat de VS "binnen twee of drie weken Iran zal verlaten". Gevraagd naar zijn eerder benoemde doelen, zegt Trump nu dat er maar één doel was. Iran mag geen kernwapens hebben, en volgens Trump is dat doel al bereikt.
Gevraagd naar de regime change, die Trump eerder als doel noemde, zegt Trump dat er al een regime change is geweest. Volgens Trump zijn de nieuwe Iraanse leiders "veel minder geradicaliseerd" en "rationeler".
Het is nog afwachten wat Trumps uitspraken waard zijn. Hij spreekt dagelijks over de oorlog en zijn antwoorden kunnen per dag verschillen.
(Bron: NU.nl)
Euhm...quote:Op woensdag 1 april 2026 01:49 schreef -Knapzak- het volgende:
Trump is tot het geniale inzicht gekomen dat hij zelf de aanvallen op Iran kan stoppen zonder te onderhandelen met Iran.
[..]
Iets soortgelijks als dat laatste lijkt me dan.quote:Op woensdag 1 april 2026 02:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat zal het worden: Trump verklaart de overwinning en laat een zooitje achter OF hij kondigt boots on te ground aan?
Jaquote:Op woensdag 1 april 2026 02:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat zal het worden: Trump verklaart de overwinning en laat een zooitje achter OF hij kondigt boots on te ground aan?
Herhaaldelijk beweren dat je gewonnen hebt, betekent nog niet dat de overwinning daar is. Dat heb je met leiders die fantasierijke overtuigingen verwarren met harde feiten.quote:Op woensdag 1 april 2026 02:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ja competitief rundvlees met hormonen wat ze in de meeste plaatsen van de wereld niet willen kopen ivm voedselveiligheid.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Een zwakke dollar maakt Amerikaanse goederen meer competitief. Trump zijn doel is altijd een zwakke dollar geweest al sinds de jaren 80.
Over 2 maanden begint het wk eens kijken of daar nog wat publiek op af gaat komen en er nog betaalbare vluchten dan zijn.quote:Op woensdag 1 april 2026 00:32 schreef oheng het volgende:
[..]
Fascinerend hoe kortzichtig en retarded iemand kan zijn.
Gaat compleet voorbij aan zaken zoals dat er overal een kerosine tekort dreigt, dus ook op je bestemming.
quote:Sjoerdsma probeert brand te blussen na woede in oppositie om extra miljoenen voor omstreden VN-hulporganisatie UNRWA
Den Haag- De Kamer mag nog een laatste zegje doen over de extra miljoenen die minister Sjoerdsma (Ontwikkelingssamenwerking) wil uittrekken voor de omstreden VN-organisatie UNRWA.
De D66-bewindsman joeg gisteren JA21 en SGP in de gordijnen door aan te kondigen de kabinetsbijdrage voor die club juist weer op te krikken.
quote:Om die brand op voorhand te blussen heeft Sjoerdsma dinsdagavond een nieuwe brief naar de Kamer gestuurd.
Daarin laat hij weten dat hij nog geen cent van de extra 8 miljoen aan UNRWA uit zal geven, totdat de Kamer komend najaar groen licht heeft gegeven voor een begrotingswijziging.
Over de 19 miljoen die hij vanaf 2027 aan de VN-club wil uitgeven kan de Kamer zich dan buigen bij de behandeling van de toekomstige begrotingen.
De vraag is of het aanbod van Sjoerdsma genoeg is om de constructieve oppositiepartijen tegemoet te komen.
Het is werkelijk niet te geloven. Veel Nederlandse politici, m.n. "de zogenaamde progressieven", zijn onbekwaam om Nederland te helpen overleven in deze angstaanjagende wereld.quote:Op woensdag 1 april 2026 07:05 schreef michaelmoore het volgende:
Sjoersma pleit voor extra geld naar HAMAS / UNHCR
D66 sukkeltje
https://www.telegraaf.nl/(...)?recommender=Proteus
[..]
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Uhm, whut?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Bij Saoedi-Arabië had je er ook geen problemen mee.
quote:Op woensdag 1 april 2026 07:10 schreef EsserS het volgende:
[..]
Het is werkelijk niet te geloven. Veel Nederlandse politici, m.n. "de zogenaamde progressieven", zijn onbekwaam om Nederland te helpen overleven in deze angstaanjagende wereld.
Oei, je zult inderdaad maar organisaties steunen die burgers helpen!quote:Op woensdag 1 april 2026 07:05 schreef michaelmoore het volgende:
Sjoersma pleit voor extra geld naar HAMAS / UNHCR
D66 sukkeltje
Alleen samen krijgen we het olietekort onder controlequote:Op woensdag 1 april 2026 07:51 schreef Perrin het volgende:
Het wordt een toesprakendag.
[ x ]
Albanese, Starmer, Trump.
Ik vat ze hier wel voor je samenquote:Op woensdag 1 april 2026 07:56 schreef sp3c het volgende:
ik ga ze waarschijnlijk allemaal niet kijken
Breng hem niet op ideeën.quote:Op woensdag 1 april 2026 07:55 schreef Toby56 het volgende:
Wat hebben die Amerikaanse vliegdekschepen rare namen.
Waarom heten ze niet allemaal USS Donald John Trump?
In de Sovjet-Unie werden bij dergelijke gelegenheden de stadions volgepropt met militairen. Dan waren de stadions tenminste wel lekker vol. De militairen moesten gehoorzamen, want het was een bevel.quote:Op woensdag 1 april 2026 06:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Over 2 maanden begint het wk eens kijken of daar nog wat publiek op af gaat komen en er nog betaalbare vluchten dan zijn.
burgers maar terroristen.quote:Op woensdag 1 april 2026 07:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Oei, je zult inderdaad maar organisaties steunen die burgers helpen!
Afschuwelijk.
Deze Ayatollah is gehandicapt en valt op jongens, wie weet is Iran straks een progressief eiland te midden van barbarisme waar vrouwen het voor het zeggen hebben.quote:Op woensdag 1 april 2026 08:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben blij om te lezen dat er volgens Trump toch een regime change heeft plaatsgevonden! Wat een fantastisch nieuws!![]()
En binnen 3 weken is de oorlog voorbij! Wat is die Trump toch een vredesduif!quote:Op woensdag 1 april 2026 08:33 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben blij om te lezen dat er volgens Trump toch een regime change heeft plaatsgevonden! Wat een fantastisch nieuws!![]()
"te midden van barbarisme waar vrouwen het voor het zeggen hebben."quote:Op woensdag 1 april 2026 08:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Deze Ayatollah is gehandicapt en valt op jongens, wie weet is Iran straks een progressief eiland te midden van barbarisme waar vrouwen het voor het zeggen hebben.
quote:Pro-Russian Chechen forces ready to back Iran if US launches invasion: State media
Pro-Russian Chechen units have reportedly offered to support Iran in the event of a US ground invasion, as Washington ramps up military deployments in West Asia.
Wagner-groepen, Noord-Koreanen, Tsjetsjenen.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:34 schreef recidivist het volgende:
Ik zag gisteren ook al berichten dat Kadyrov (met Poetin?) overweegt Tsjetsjeense strijders naar Iran te sturen mochten de Amerikanen er met grondtroepen binnentrekken. Niet zeker in hoeverre dat echt klopt maar goed:
[..]
Dit is wat ik ook verwacht, zo'n typische Trump persco waarbij je na afloop jezelf afvraagt wat nou eigenlijk de boodschap was: Boots on the ground? Oorlog gewonnen? Onduidelijk.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
Ik verwacht gewoon weer veel tegenstrijdigheden, gelul over onzin, but.. but.. ballroom!, borstklopperij en zelfpijperij.
Probleem is dat Donald idd niet eens een simpel script netjes kan oplezen van 10 zinnen zonder na de eerste drie zinnen al volledig van het script af te wijken en weer op de freestyle toer te gaan 😂quote:Op woensdag 1 april 2026 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
Ik verwacht gewoon weer veel tegenstrijdigheden, gelul over onzin, but.. but.. ballroom!, borstklopperij en zelfpijperij.
It's a shame that we had to stop with the ballroom.quote:Op woensdag 1 april 2026 09:42 schreef recidivist het volgende:
[..]
Probleem is dat Donald idd niet eens een simpel script netjes kan oplezen van 10 zinnen zonder na de eerste drie zinnen al volledig van het script af te wijken en weer op de freestyle toer te gaan 😂
Reken maar dat de close circle om hen heen hun hart vasthoudt voor deze eerste (!) speech naar het Amerikaanse volk toe over deze oorlog speciale militaire operatie.
“Religion takes in billions of dollars, they pay no taxes, and they always need a little more!”quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt vandaag de dag echt zien dat religie het beste in de mens naar boven brengt.
Je vergeet nog een beetje zeiken over navo leden.quote:Op woensdag 1 april 2026 08:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vat ze hier wel voor je samenBovendien kun je ze wel voorspellen, het gaat over minderen, noodmaatregelen etc.
Die van Trump gaat over de overwinning uitroepen en wegwezen of over nog harder bombarderen gemixt met weer een eindeloze stroom zelfpijperij.
Voor het soort gedrag dat Trump laat zien hadden we vroegere deze meme.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je vergeet nog een beetje zeiken over navo leden.
de oranje pannenkoek kennende word het weer een gewledig onsamenhangend gebrabbel!quote:Op woensdag 1 april 2026 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Zal hij weer live op tv in zijn broek schijten?
Helaas voor je is het gewoon een onafhankelijke organisatie.quote:Op woensdag 1 april 2026 08:23 schreef UitStraling het volgende:
Trump trekt zich terug en Nederland geeft de terroristen van UNWRA weer miljoenen om zich te herbewapenen, gaat vast goedkomen.
Er is een dame op youtube die zijn quotes voorleest met een kleuterjuf stem. Ik wist al dat het infantiel was, maar als je het loskoppelt van het stukje charisma dat hij nog wel heeft hoor je pas echt hoe dement/stupide het is.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
de oranje pannenkoek kennende word het weer een gewledig onsamenhangend gebrabbel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |