Rond 10 april volgens deze kaart.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg het eerder al, gaan we tot in mei geraken voordat hier een op de bon gaat?
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rond 10 april volgens deze kaart.
[ afbeelding ]
Nouja hommeles, je kunt dan ongetwijfeld verdere prijsstijgingen zien en ik verwacht ook adviezen of bindende maatregelen van de overheid. Misschien dat er ook wat tekorten ontstaan her en der maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dat allemaal wel goed in de smiezen hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?
Misschien toch maar een paar jerrycans vullen. Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Koop een degelijke fiets of E-bikequote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Als de rest van de wereld fossiele brandstof en wapens van ze koopt en hun geld in Amerikaanse bedrijven belegt, is hij vast heel tevreden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef The-BFG het volgende:
Hoe lang mag die Trump nog zijn gang gaan zeg.. zorgt straks voor een wereldorde waarbij de USA zijn huidige positie gewoon kwijt is.
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja hommeles, je kunt dan ongetwijfeld verdere prijsstijgingen zien en ik verwacht ook adviezen of bindende maatregelen van de overheid. Misschien dat er ook wat tekorten ontstaan her en der maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dat allemaal wel goed in de smiezen hebben.
Een situatie als deze gebeurt ook niet elke dag.
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg het eerder al, gaan we tot in mei geraken voordat hier een op de bon gaat?
Het is altijd handig een buffertje te hebben. Maar als iedereen nu ineens een jaarrantsoen gaat kopen, krijg je een self-fulfilling prophecy van lege schappen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.
Moeten we allemaal al een noodrantsoen in huis halen? Of loopt het zo'n vaart niet?
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.
Moeten we allemaal al een noodrantsoen in huis halen? Of loopt het zo'n vaart niet?
Ware het niet dat je op die gebieden een beweging ziet beginnen om daar de USA niet meer nodig voor te hebben. Alleen fossiele brandstoffen is een dingetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de rest van de wereld fossiele brandstof en wapens van ze koopt en hun geld in Amerikaanse bedrijven belegt, is hij vast heel tevreden.
net 60 liter getankt voor ¤160,- denk zal de tank niet te leeg laten worden anders krijg ik niet die meer vol voor ¤200,- (de limiet aan mijn pomp).quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.
Olie komt momenteel (althans ik kijk naar een Belgische bron maar denk dat het hier niet veel anders is) voor bijna een kwart uit Noorwegen, 15% uit de VS en 16% uit Kazachstan
Volgens mij komt er voor ons vooral gas uit het MO.
Het probleem is natuurlijk dat je wel de hoofdprijs moet betalen, aangezien alle prijzen wereldwijd zijn.
Iedereen parkeert zijn geld in Amerikaanse (tech)bedrijven, als de rest van de wereld een chaos wordt en Amerika een relatief stabiele plek.. Ik denk dat dat de strategie is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:17 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ware het niet dat je op die gebieden een beweging ziet beginnen om daar de USA niet meer nodig voor te hebben. Alleen fossiele brandstoffen is een dingetje.
En kunstmest, helium, zwavel, aardgas.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.
quote:All of those countries that can’t get jet fuel because of the Strait of Hormuz, like the United Kingdom, which refused to get involved in the decapitation of Iran, I have a suggestion for you: Number 1, buy from the U.S., we have plenty, and Number 2, build up some delayed courage, go to the Strait, and just TAKE IT. You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us. Iran has been, essentially, decimated. The hard part is done. Go get your own oil! President DJT
Bron: truth socialquote:The Country of France wouldn’t let planes headed to Israel, loaded up with military supplies, fly over French territory. France has been VERY UNHELPFUL with respect to the “Butcher of Iran,” who has been successfully eliminated! The U.S.A. will REMEMBER!!! President DJT
Blijf jij maar dromen dat we tot in lengte van dagen aan de leiband van de VS blijven lopen, want alles wijst erop dat de kaarten opnieuw geschud gaan worden en dat de VS binnen afzienbare tijd z'n hegemonie kwijt raakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.
O, dan moet je misschien toch eens vragen aan 'al die Amerikanen' vragen of ze daar inmiddels nog zo over denken, want dit zijn uitslagen van een recente Fox News poll:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.
En ~80 miljoen dode burgers. Alle mensen in potentieel gevaarlijke landen preventief vermoorden vind jij een goed idee? Laat je nakijken!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
De uitvoering laat momenteel nog wat te wensen over maar Iran met zijn al dan niet nucleaire ambities volledig van de kaart vegen zou uiteindelijk resulteren in een betere wereld.
Wij hadden meteen de derde wereldoorlog moeten beginnen en die landen preventief moeten gaan ruimen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Ik woon een kwartiertje rijden van de Belgische grens af. Hier tankt echt iedereen en zijn moeder in België.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?
Misschien toch maar een paar jerrycans vullen. Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Was uw handen stuk!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.
Ik denk dat er in NL ook al veel mensen spijt hebben dat ze op Jetten gestemd hebben, maar ze hebben wel op hem gestemd.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Blijf jij maar dromen dat we tot in lengte van dagen aan de leiband van de VS blijven lopen, want alles wijst erop dat de kaarten opnieuw geschud gaan worden en dat de VS binnen afzienbare tijd z'n hegemonie kwijt raakt.
Ik heb het trouwens over z'n fratsen na de verkiezingen! En ja, hij heeft sindsdien de macht wel degelijk gegrepen want normaal gesproken lopen wet en regelgeving via een democratisch process terwijl Trump dat allemaal vermijd door gewoon decreten uit te schrijven. Verder heeft hij bijna 2/3e van de rechterlijke macht in z'n zak en legt besluiten van rechters die niet op zijn hand zijn gewoon naast zich neer.
[..]
O, dan moet je misschien toch eens vragen aan 'al die Amerikanen' vragen of ze daar inmiddels nog zo over denken, want dit zijn uitslagen van een recente Fox News poll: [ afbeelding ]
bron: https://www.foxnews.com/p(...)washington-out-touch
Wel, grotendeels, naar her oosten 😱🤔quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog wel wat werk aan de winkel.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |