https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Ja echt kleutergedrag ditquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532
Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Fransen zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat allemaal niet gebeurd zou zijn als Don&Ben geen bommen op Iran zouden zijn gaan gooien.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532
Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.quote:You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us.
Dat heeft ome Donald toch vorig jaar zomer gefixt?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Doe je Goebbels tekort mee. Dat was in ieder geval een kwaadaardige en gevaarlijke intellectueel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
Die hebben zelf ook kernwapens, een wat fijnere positie natuurlijk. Wat dat betreft is dit voor ons ook de meest nuttige investering; een handvol vergeldingsonderzeeërs.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Als de VS 80 jaar geleden de democratie in Iran niet omver had gegooid, dan hadden we heel dit gezeik niet gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben er ontzettend bang voor...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Sinds wanneer valt Israel onder de verantwoordelijkheid van de EU dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel het type die zijn gezin een granaat laat koppen als die echt geen kant meer op kan .quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:42 schreef Elan het volgende:
Die meeting was zo verhelderend dat we nu nog minder weten dan daar voor.
Hoho ze hebben goed contact met hun onderhandelaars aldaar en de derde regimechange kan zomaar scheepsrecht zijn!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.
Loyaliteit en onderdanigheid boven alles. Zoals het ook binnen zijn organisatie werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.
80 jaar was daar nog totaal geen sprake van. De landen waren seculier. 80 jaar lang bijna permanent bombarderen en burgeroorlogen creëren en we hebben Iran en ISIS.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Elan het volgende:
Die raketten kunnen De VS niet eens raken wij bewijzen de wereld een dienst hahaha![]()
Dat lijkt mij wel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.
New York Pizza is een Nederlandse keten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?
Waarom moeten wij hun helpen met hun illegale oorlog? Daar is de NAVO niet voor bedoeld.
Maar ondertussen wel elke dag afgeven op ons.
Flikker toch op. Kutyanks.
Ik kan hier zelf als burgermannetje natuurlijk niks tegen beginnen, maar probeer toch mijn steentje bij te dragen. Dus ik heb zojuist een Newyork Pizza besteld en deze linea recta in de container geflikkerd. Dat zal ze leren.
Ja godverdomme!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
New York Pizza is een Nederlandse keten.
Domino's is een Amerikaanse keten.
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ik Trump adoreer of zelfs maar respecteer.
De Islam is een totalitaire religie daar valt niet mee te onderhandelen of samen te leven, ongelovigen of Christenen moeten allemaal dood. In die zin is het hele MO-conflict een heilige oorlog. Ik steun Israël daar ook volledig in. Er zijn ook vanuit Hamas/Gaza genoeg handreikingen gedaan de afgelopen 50 jaar. Ook om een eigen staat te hebben maar ze bleven kiezen voor geweld. Iran heeft zo vaak Israël gedreigd van de kaart te vegen dat is niet op 2 handen te tellen. Op een gegeven moment ben je uitgepraat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:46 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.
Maar om mensen om die reden te haten en aan te vallen, nee...
Gewoon een nieuwe bestellen.quote:
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!
Het is daar altijd hetzelfde. Of er zit een kwaadaardige dictator of er is een machtsvacuüm waarin er allerlei groeperingen moorden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!
Is dat niet gewoon gas dat nog met de oude prijs is ingekocht?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Gasprijzen blijven trouwens relatief laag komt dat omdat de winter zo goed als voorbij is of worden er wel tankers met gas doorgelaten?
Dat zal toch niet? Direct na het uitbreken van het conflict liep de prijs als een malle op...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon gas dat nog met de oude prijs is ingekocht?
Wat ik begrepen heb is dat er nu nog veel schepen onderweg zijn, die nog door de Straat gevaren zijn toen het nog kon.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Gasprijzen blijven trouwens relatief laag komt dat omdat de winter zo goed als voorbij is of worden er wel tankers met gas doorgelaten?
Ben benieuwd je kunt nog steeds driejarige contracten afsluiten voor een relatief lage prijs. Als er zo'n scenario op de loer zou liggen zou je nu toch wel hogere prijzen verwachten. Of überhaupt niet de mogelijkheid om je gasprijzen langdurig vast te laten zetten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb is dat er nu nog veel schepen onderweg zijn, die nog door de Straat gevaren zijn toen het nog kon.
En dat die medio april zullen arriveren.
En daarna komt er simpelweg niks meer.
Dus pas omstreeks half april zullen we de echte pijn gaan voelen.
Misschien nog niet direct voor gas, omdat het stookseizoen voorbij is.
Maar aangezien de voorraad nu nog maar een paar procent is, en die voorraad normaliter in de lente en de zomer weer wordt aangevuld.
Naar aangezien het gros van ons gas uit Qatar schijnt te komen, wordt dat wel een heel groot probleem aanstaande herfst en winter.
Gas uit de golf gaat bijna volledig naar Azie, hier (EU) hebben we vooral gas uit de VS (LNG) en Noorwegen, Algerije. Slechts 6% komt uit Qatar.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
quote:AI Overview
Key LNG importers include France, Spain, Italy, and Belgium.Key European Natural Gas Importers & SuppliersTop Suppliers (LNG - Q3 2025): United States (59.9%), Russia (12.7%), Algeria (7.7%), and Qatar (6.0%).
Nopequote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Naar aangezien het gros van ons gas uit Qatar schijnt te komen, wordt dat wel een heel groot probleem aanstaande herfst en winter.
quote:AI Overview
Key LNG importers include France, Spain, Italy, and Belgium.Key European Natural Gas Importers & SuppliersTop Suppliers (LNG - Q3 2025): United States (59.9%), Russia (12.7%), Algeria (7.7%), and Qatar (6.0%).
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.
Dat is mij bekend (ook hier opmerkelijk genoeg weer grote afhankelijkheid van De VS). Maar het is toch vooral een globale markt waar vraag en aanbod de prijzen bepalen. Toen het conflict vers was schoten de prijzen als een gek omhoog om inmiddels alweer een week een dalende trend te laten zien. Terwijl het conflict verder escaleert en de gewenste heropening van Hormuz verder weg dan ooit lijkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gas uit de golf gaat bijna volledig naar Azie, hier (EU) hebben we vooral gas uit de VS (LNG) en Noorwegen, Algerije. Slechts 6% komt uit Qatar.
[..]
Ach je hebt transgenders en homo's die pro Hamas zijn, who cares. Als het maar goed voelt zal't wel goed zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.
De hoofdmoot van religieus Libanon is Islam.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.
In de gashandel kan je korte en langlopende contracten sluiten, in europa zal het een mix zijn. In China vooral langlopende contracten, zo ook met Qatar, die echter vanwege een Force Majeur nu niet kunnen leveren. Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en zijn nu dus heel zwaar de lul.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is mij bekend (ook hier opmerkelijk genoeg weer grote afhankelijkheid van De VS). Maar het is toch vooral een globale markt waar vraag en aanbod de prijzen bepalen. Toen het conflict vers was schoten de prijzen als een gek omhoog om inmiddels alweer een week een dalende trend te laten zien. Terwijl het conflict verder escaleert en de gewenste heropening van Hormuz verder weg dan ooit lijkt.
Bottom line hier is dus eigenlijk dat langlopende contracten geen cent waard zijn wanneer zich een conflict zoals dit voor doetquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In de gashandel kan je korte en langlopende contracten sluiten, in europa zal het een mix zijn. In China vooral langlopende contracten, zo ook met Qatar, die echter vanwege een Force Majeur nu niet kunnen leveren. Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en nu dus heel zwaar de lul.
Die gebruiken toch amper gas en hebben vaker geen dan wel auto's. In India gebruiken ze van die cilinders met LPG en een kachel heb je daar toch niet nodig in de meeste gebieden.quote:Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en zijn nu dus heel zwaar de lul.
Blijkbaar moet die discussie nogmaals gevoerd wordenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.
In die deal had de IAEA realtime toegang tot logdata vanuit Natanz waarin ze mee konden kijken wat er precies gebeurde. Toen Trump die deal opblies stopte die toegang.
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb nog niemand gezien die pro-Hamas zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:14 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ach je hebt transgenders en homo's die pro Hamas zijn, who cares. Als het maar goed voelt zal't wel goed zijn
Voor europese klanten die vastlopende contracten hebben met de VS en Noorwegen nu dus juist wel. Risicospreiding is van belang, maar is vooral iets wat rijkere landen zich kunnen permiteren. Risicos afdekken/mitigeren kost namelijk geld.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Bottom line hier is dus eigenlijk dat langlopende contracten geen cent waard zijn wanneer zich een conflict zoals dit voor doet
Onschuldig zijn ze niet, lokale bevolking in Gaza hadden allemaal belang bij Hamas en steunden ze.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?
Nee. Het westen moet zo snel mogelijk volledig atheïst worden. Religie is al 2000 jaar de kanker van de samenleving in verschillende gradaties.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:46 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.
Maar om mensen om die reden te haten en aan te vallen, nee...
VS is net zo goed een risico.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:24 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor europese klanten die vastlopende contracten hebben met de VS en Noorwegen nu dus juist wel. Risicospreiding is van belang, maar is vooral iets wat rijkere landen zich kunnen permiteren. Risicos afdekken/mitigeren kost namelijk geld.
Whutquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Onschuldig zijn ze niet, lokale bevolking in Gaza hadden allemaal belang bij Hamas en steunden ze.
Yep, Nederland is dus mogelijk ook de lul itt bijv Spanje, Je weet, locatie, locatiequote:
quote:
En dus moet je maar hele landen en bevolkingen kapot bombarderenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:28 schreef Elan het volgende:
Oftopic maar je ziet dus wel degelijk dat een militaire interventie kan bijdragen aan het kapot maken van steun aan een regime. Hopelijk gaat Iran op deze manier ook een meer gematigde koers varen en anders moeten we ze daar toe dwingen met bruut geweld.
Terwijl er in Groningen genoeg gas in de grond zit op Nederland nog 30 jaar van energie te voorzien.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Yep, Nederland is dus mogelijk ook de lul itt bijv Spanje, Je weet, locatie, locatie
Nee, de Downies mogen blijvenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En dus moet je maar hele landen en bevolkingen kapot bombarderen
Wat nodig is om je doel te bereiken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volledig terecht, aangezien daar voor Europa de echte dreiging zit. Flikker op met je kut oorlog in Iran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
Polen bewaart graag wat Patriots voor onszelf.
[ x ]
Bij Saoedi-Arabië had je er ook geen problemen mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:
[..]
100%quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volledig terecht, aangezien daar voor Europa de echte dreiging zit. Flikker op met je kut oorlog in Iran.
Je maakt zelf het onderscheid al zie ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik vroeg me al af waarom de VS er zo op hamert dat Europa ook betrokken word in de oorlog tegen Iran maar dit zou zomaar eens het antwoord kunnen zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Haha, hij was er al.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.
Niet heel gek toch, met Rusland als geweldadige overbuurman, dat ze die liever zelf achter de hand houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.
Hoeveel steun is er naar Oekraïne gegaan vanuit US, financieel en militair? En dan ga je de boel lopen traineren over een verzoek voor een paar kut raketten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.
Dat kunnen ze zelf blijkbaar ook niet goed.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen
Europe is finally wising up!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
BRRRRRTquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef The-BFG het volgende:
Dit gaat wel meer dan even wat bommen droppen worden:
Bekijk deze YouTube-video
WINNINGquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brent olie naar 119 dollar per vat
Het trieste is dat sommigen dit lezen en denken dat dit echt zo is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.
Hoelang duurt het voordat we dat aan de pomp voelen?quote:
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Europe is finally wising up!
Just in: Italy refuses US aircraft use of Sicily base for Middle East operations, sources say
toch bedankt voor het schaterlachen in deze droeve tijdenquote:
Bij hem zijn +- 2 miljard moslims slecht omdat ze (in zijn hoofd) allemaal alle ongelovigen willen doden dus voordat ze dit doen moeten zij zelf allemaal doodquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik rijd electrisch en ik laad op aan de zaak waar het hele dak van ons niet al te kleine magazijn vol ligt met zonnepanelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoelang duurt het voordat we dat aan de pomp voelen?
Lastig een Europese boodschap te verkopen zonder ruggengraat. Niet dat ze nu ineens wél inspireren. Laat ze eerst eens afstand nemen van de progressieve drek en 'op zijn Erdolfs' van elk walletje leren ete zonder volledig te leunen op iemand.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
van het weekend hoorde ik iemand bij dat programma van Jort Kelder uitleggen dat de EU stilletjes al de hele tijd verdragen aan het sluiten is in de Pacific. er was al die ellelange onderhandeling met het mercosur blok in zuid-amerika. maar er waren ook onderhandelaars bezig in Australië, in Canada, in Indonesië, in Korea en in Japan. het Verenigd Koninkrijk is er ook bij aangehaakt. je zou het een soort Union Pacific kunnen noemen. met dat in je achterhoofd staat de EU in ieder geval niet meer alleen En zijn ze niet meer compleet afhankelijk van een domme onwillige en onbrekenbare handelspartner die bij het minste of geringste dreigt dat hij ergens uitstapt of dreigt met hoge importtarieven. je kan ook niet reageren en gewoon de andere kant op kijken. En als je dat met een midden blok doet en niet meteen direct met China, dan is het niet een kwestie van het ene dictatortje inruilen voor het andere dictatortje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
Vorig jaar verkeerden Europese leiders nog in de illusie dat je met paaien en slijmen Trump nog aan boord kom houden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat je de pijn vooral voelt bij het boodschappen doen, die 10 euro extra op een volle tank is voor de meeste mensen het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik rijd electrisch en ik laad op aan de zaak waar het hele dak van ons niet al te kleine magazijn vol ligt met zonnepanelen.![]()
Mevrouw xpompompomx rijdt in een citroen c1, maar die verbruikt zo weinig dat je met de huidige benzineprijzen nog lachend gas heeft.
En dit soort materiaal is hard nodig voor waar voor Europa op dit moment en al jaren gevaar is: het oosten, niet Trump en Netanyanu's Red Alert 2-simulatie in Iran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel steun is er naar Oekraïne gegaan vanuit US, financieel en militair? En dan ga je de boel lopen traineren over een verzoek voor een paar kut raketten.
Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen maar zover is het nog niet. De afhankelijkheid van Amerika in militair opzicht is nog altijd immens.
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dit soort materiaal is hard nodig voor waar voor Europa op dit moment en al jaren gevaar is: het oosten, niet Trump en Netanyanu's Red Alert 2-simulatie in Iran.
Dat ook weer niet maar de dieselprijs loopt helemaal hard op. Die impact zal zwaarder wegen dan dat tientje of 2 dat je wint.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:06 schreef Since2003 het volgende:
Alsof het ene tientje kwijt anders voelt als het andere.
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.
Trump en zijn kornuiten zijn ook per definitie de soort narcistische mongolen die dit soort weigeringen van kleine gestes tegen ons gaan gebruiken op wat voor manier dan ook. Daarom vind ik het onverstandig. Laten we hopen dat ze weten wat ze doen.
Bukken voor Amerika is gewoon bukken voor Amerika. Valt niet goed te praten. Is geen excuus voor.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.
Trump en zijn kornuiten zijn ook per definitie de soort narcistische mongolen die dit soort weigeringen van kleine gestes tegen ons gaan gebruiken op wat voor manier dan ook. Daarom vind ik het onverstandig. Laten we hopen dat ze weten wat ze doen.
Logisch ook met de onbetrouwbare Trump aan het stuur.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nogmaals ik geef ze 100% gelijk alleen ik hoop dat ze weten wat ze doen. Niet dat wij straks de zure vruchten plukken van onze eigen stoerdoenerij. Er zijn zoveel manieren waarop het potentieel kan backfiren dat je je af kan vragen of het de moeite waard is die lui in Washington van repliek te dienen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.
Buiten dat dit natuurlijk ook een kléin beetje het resultaat is dat je krijgt als je je bondgenoten als president openlijk gaat beledigen en uitmaken voor lafaards in vorige oorlogen waarbij diezelfde bondgenoten óók militairen verloren hebben.
Pijpseizoen is voorbij.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Logisch ook met de onbetrouwbare Trump aan het stuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |