abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:34:57 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220474215
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

twitter

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:35:44 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220474225
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532

Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is :')
Ja echt kleutergedrag dit :') Manmanman en dat is president :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:36:00 #3
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220474229
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef vosss het volgende:
Hegseth flikker toch op. Smerige rat. :r
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
RED ONS HENNIEGOD
pi_220474241
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Fransen zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat allemaal niet gebeurd zou zijn als Don&Ben geen bommen op Iran zouden zijn gaan gooien.
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
blablablabla
pi_220474264
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532

Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is :')
quote:
You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us.
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:38:15 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220474273
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Dat heeft ome Donald toch vorig jaar zomer gefixt?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:38:18 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220474275
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Eng Eng Eng .
Doe je Goebbels tekort mee. Dat was in ieder geval een kwaadaardige en gevaarlijke intellectueel.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220474280
quote:

[..]
Die hebben zelf ook kernwapens, een wat fijnere positie natuurlijk. Wat dat betreft is dit voor ons ook de meest nuttige investering; een handvol vergeldingsonderzeeërs.

Dan ben je voor altijd klaar.
pi_220474282
quote:

[..]
Als de VS 80 jaar geleden de democratie in Iran niet omver had gegooid, dan hadden we heel dit gezeik niet gehad.
pi_220474283
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]
Eng Eng Eng .
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
blablablabla
pi_220474286
quote:

[..]
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.

In die deal had de IAEA realtime toegang tot logdata vanuit Natanz waarin ze mee konden kijken wat er precies gebeurde. Toen Trump die deal opblies stopte die toegang.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:40:02 #12
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_220474288
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Ik ben er ontzettend bang voor...
My mind is leaving, my body follows...
pi_220474289
quote:

[..]
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 14:40:23 #14
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220474290
quote:

[..]
Sinds wanneer valt Israel onder de verantwoordelijkheid van de EU dan?

En bovendien, de Iraanse nucleaire capaciteiten waren al iets van totally obliterated vorig jaar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2026 @ 14:40:33 #15
284411 crew  heywoodu
pi_220474292
"We doen het voor de VS, maar de raketten van Iran kunnen niet eens tot de VS komen, maar we doen het voor de vrije wereld en onze bondgenoten, maar het is duidelijk wat onze bondgenoten voor ons zouden doen, maar we doen het voor de VS."

Wat een gezwans van Hegseth.
pi_220474294
Die raketten kunnen De VS niet eens raken wij bewijzen de wereld een dienst hahaha _O- _O_
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:41:22 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_220474298
quote:

[..]
Lijkt mij ook wel het type die zijn gezin een granaat laat koppen als die echt geen kant meer op kan .
RED ONS HENNIEGOD
pi_220474323
Die meeting was zo verhelderend dat we nu nog minder weten dan daar voor.
blablablabla
pi_220474348
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.

Dat wil niet zeggen dat ik Trump adoreer of zelfs maar respecteer.
blablablabla
pi_220474351
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:42 schreef Elan het volgende:
Die meeting was zo verhelderend dat we nu nog minder weten dan daar voor.
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220474370
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hoho ze hebben goed contact met hun onderhandelaars aldaar en de derde regimechange kan zomaar scheepsrecht zijn!!!!

Fraai stukje leiderschap -O-
blablablabla
pi_220474379
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:37 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.
Loyaliteit en onderdanigheid boven alles. Zoals het ook binnen zijn organisatie werkt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220474381
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
80 jaar was daar nog totaal geen sprake van. De landen waren seculier. 80 jaar lang bijna permanent bombarderen en burgeroorlogen creëren en we hebben Iran en ISIS.

Je juicht voor je grootste vijand.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:46:12 #24
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_220474384
quote:

[..]
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.
Maar om mensen om die reden te haten en aan te vallen, nee...
My mind is leaving, my body follows...
pi_220474401
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Elan het volgende:
Die raketten kunnen De VS niet eens raken wij bewijzen de wereld een dienst hahaha _O- _O_
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?

Waarom moeten wij hun helpen met hun illegale oorlog? Daar is de NAVO niet voor bedoeld.

Maar ondertussen wel elke dag afgeven op ons. :r

Flikker toch op. Kutyanks.

Ik kan hier zelf als burgermannetje natuurlijk niks tegen beginnen, maar probeer toch mijn steentje bij te dragen. Dus ik heb zojuist een Newyork Pizza besteld en deze linea recta in de container geflikkerd. Dat zal ze leren. :r
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220474421
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wel.

Benieuwd of we het tot in mei redden voordat er maatregelen van onze overheid komen.
vosss is de naam,
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:50:24 #27
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220474422
quote:
87s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:48 schreef vosss het volgende:

[..]
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?

Waarom moeten wij hun helpen met hun illegale oorlog? Daar is de NAVO niet voor bedoeld.

Maar ondertussen wel elke dag afgeven op ons. :r

Flikker toch op. Kutyanks.

Ik kan hier zelf als burgermannetje natuurlijk niks tegen beginnen, maar probeer toch mijn steentje bij te dragen. Dus ik heb zojuist een Newyork Pizza besteld en deze linea recta in de container geflikkerd. Dat zal ze leren. :r
New York Pizza is een Nederlandse keten.

Domino's is een Amerikaanse keten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220474432
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
New York Pizza is een Nederlandse keten.

Domino's is een Amerikaanse keten.
Ja godverdomme! :(

:'(
vosss is de naam,
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:51:20 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220474435
quote:

[..]

Dat wil niet zeggen dat ik Trump adoreer of zelfs maar respecteer.
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!
The End Times are wild
pi_220474436
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:46 schreef Eldiablo het volgende:

[..]
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.
De Islam is een totalitaire religie daar valt niet mee te onderhandelen of samen te leven, ongelovigen of Christenen moeten allemaal dood. In die zin is het hele MO-conflict een heilige oorlog. Ik steun Israël daar ook volledig in. Er zijn ook vanuit Hamas/Gaza genoeg handreikingen gedaan de afgelopen 50 jaar. Ook om een eigen staat te hebben maar ze bleven kiezen voor geweld. Iran heeft zo vaak Israël gedreigd van de kaart te vegen dat is niet op 2 handen te tellen. Op een gegeven moment ben je uitgepraat.
blablablabla
pi_220474438
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Gewoon een nieuwe bestellen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_220474455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Islam in Iran is nauwelijks een serieuze bedreiging. De massa immigratie van moslims naar west Europa zal onze samenleving voorgoed veranderen, maar al dit soort oorlogen hebben deze migratie alleen maar groter gemaakt!
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2026 @ 14:55:51 #33
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220474489
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is daar altijd hetzelfde. Of er zit een kwaadaardige dictator of er is een machtsvacuüm waarin er allerlei groeperingen moorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door inslagenreuring op 31-03-2026 15:02:32 ]
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220474511
Gasprijzen blijven trouwens relatief laag komt dat omdat de winter zo goed als voorbij is of worden er wel tankers met gas doorgelaten?
blablablabla
pi_220474540
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:57 schreef Elan het volgende:
Gasprijzen blijven trouwens relatief laag komt dat omdat de winter zo goed als voorbij is of worden er wel tankers met gas doorgelaten?
Is dat niet gewoon gas dat nog met de oude prijs is ingekocht?
pi_220474570
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon gas dat nog met de oude prijs is ingekocht?
Dat zal toch niet? Direct na het uitbreken van het conflict liep de prijs als een malle op...
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:02:21 #37
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220474586
quote:
Wat ik begrepen heb is dat er nu nog veel schepen onderweg zijn, die nog door de Straat gevaren zijn toen het nog kon.

En dat die medio april zullen arriveren.
En daarna komt er simpelweg niks meer.

Dus pas omstreeks half april zullen we de echte pijn gaan voelen.

Misschien nog niet direct voor gas, omdat het stookseizoen voorbij is.

Maar aangezien de voorraad nu nog maar een paar procent is, en die voorraad normaliter in de lente en de zomer weer wordt aangevuld.
Naar aangezien het gros van ons gas uit Qatar schijnt te komen, wordt dat wel een heel groot probleem aanstaande herfst en winter.
A murky, forgotten land.
pi_220474611
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat ik begrepen heb is dat er nu nog veel schepen onderweg zijn, die nog door de Straat gevaren zijn toen het nog kon.

En dat die medio april zullen arriveren.
En daarna komt er simpelweg niks meer.

Dus pas omstreeks half april zullen we de echte pijn gaan voelen.

Misschien nog niet direct voor gas, omdat het stookseizoen voorbij is.

Maar aangezien de voorraad nu nog maar een paar procent is, en die voorraad normaliter in de lente en de zomer weer wordt aangevuld.
Naar aangezien het gros van ons gas uit Qatar schijnt te komen, wordt dat wel een heel groot probleem aanstaande herfst en winter.
Ben benieuwd je kunt nog steeds driejarige contracten afsluiten voor een relatief lage prijs. Als er zo'n scenario op de loer zou liggen zou je nu toch wel hogere prijzen verwachten. Of überhaupt niet de mogelijkheid om je gasprijzen langdurig vast te laten zetten.
blablablabla
pi_220474634
quote:
Gas uit de golf gaat bijna volledig naar Azie, hier (EU) hebben we vooral gas uit de VS (LNG) en Noorwegen, Algerije. Slechts 6% komt uit Qatar.

quote:
AI Overview
Key LNG importers include France, Spain, Italy, and Belgium.Key European Natural Gas Importers & SuppliersTop Suppliers (LNG - Q3 2025): United States (59.9%), Russia (12.7%), Algeria (7.7%), and Qatar (6.0%).
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_220474648
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nope :N
Bijna al het gas uit de golf gaat gaat richting Azie.
quote:
AI Overview
Key LNG importers include France, Spain, Italy, and Belgium.Key European Natural Gas Importers & SuppliersTop Suppliers (LNG - Q3 2025): United States (59.9%), Russia (12.7%), Algeria (7.7%), and Qatar (6.0%).
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:11:44 #41
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220474651
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Als een regime van terroristen en extremisten de beschikking krijgen over een kernwapen krijgt zullen ze het gebruiken tegen ongelovigen en Christenen daar ben ik van overtuigd en dat staat in hun Koran.
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.
pi_220474658
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Gas uit de golf gaat bijna volledig naar Azie, hier (EU) hebben we vooral gas uit de VS (LNG) en Noorwegen, Algerije. Slechts 6% komt uit Qatar.
[..]

Dat is mij bekend (ook hier opmerkelijk genoeg weer grote afhankelijkheid van De VS). Maar het is toch vooral een globale markt waar vraag en aanbod de prijzen bepalen. Toen het conflict vers was schoten de prijzen als een gek omhoog om inmiddels alweer een week een dalende trend te laten zien. Terwijl het conflict verder escaleert en de gewenste heropening van Hormuz verder weg dan ooit lijkt.
blablablabla
pi_220474667
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Leg dat even uit aan de Christenen die nu het buldozeren van Christelijke dorpen in Libanon steunen.
Ach je hebt transgenders en homo's die pro Hamas zijn, who cares. Als het maar goed voelt zal't wel goed zijn :O
pi_220474678
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:11 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
De hoofdmoot van religieus Libanon is Islam.
blablablabla
pi_220474683
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is mij bekend (ook hier opmerkelijk genoeg weer grote afhankelijkheid van De VS). Maar het is toch vooral een globale markt waar vraag en aanbod de prijzen bepalen. Toen het conflict vers was schoten de prijzen als een gek omhoog om inmiddels alweer een week een dalende trend te laten zien. Terwijl het conflict verder escaleert en de gewenste heropening van Hormuz verder weg dan ooit lijkt.
In de gashandel kan je korte en langlopende contracten sluiten, in europa zal het een mix zijn. In China vooral langlopende contracten, zo ook met Qatar, die echter vanwege een Force Majeur nu niet kunnen leveren. Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en zijn nu dus heel zwaar de lul.
pi_220474690
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:18 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In de gashandel kan je korte en langlopende contracten sluiten, in europa zal het een mix zijn. In China vooral langlopende contracten, zo ook met Qatar, die echter vanwege een Force Majeur nu niet kunnen leveren. Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en nu dus heel zwaar de lul.
Bottom line hier is dus eigenlijk dat langlopende contracten geen cent waard zijn wanneer zich een conflict zoals dit voor doet :P

quote:
Vooral armere landen zijn vaak afhankelijk van de spotmarkt en zijn nu dus heel zwaar de lul.
Die gebruiken toch amper gas en hebben vaker geen dan wel auto's. In India gebruiken ze van die cilinders met LPG en een kachel heb je daar toch niet nodig in de meeste gebieden.
blablablabla
pi_220474698
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.

In die deal had de IAEA realtime toegang tot logdata vanuit Natanz waarin ze mee konden kijken wat er precies gebeurde. Toen Trump die deal opblies stopte die toegang.
Blijkbaar moet die discussie nogmaals gevoerd worden :{
Iran is al 30 jaar 2 weken verwijderd van kernwapens. Het is de EU en de VS indertijd die met sancties en deals dit allemaal heeft tegengehouden. Tot Trump.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220474701
quote:

[..]
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?
pi_220474703
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Ach je hebt transgenders en homo's die pro Hamas zijn, who cares. Als het maar goed voelt zal't wel goed zijn :O
Heb nog niemand gezien die pro-Hamas zijn.
Ik denk dat je pro-vrede bedoelde.
pi_220474706
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Bottom line hier is dus eigenlijk dat langlopende contracten geen cent waard zijn wanneer zich een conflict zoals dit voor doet :P
Voor europese klanten die vastlopende contracten hebben met de VS en Noorwegen nu dus juist wel. Risicospreiding is van belang, maar is vooral iets wat rijkere landen zich kunnen permiteren. Risicos afdekken/mitigeren kost namelijk geld.
pi_220474708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Zo lang onschuldige burgers en elke moslim maar gebombardeert wordt of niet dan?
Onschuldig zijn ze niet, lokale bevolking in Gaza hadden allemaal belang bij Hamas en steunden ze.
blablablabla
pi_220474709
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:46 schreef Eldiablo het volgende:

[..]
Nee. Het westen moet zo snel mogelijk volledig atheïst worden. Religie is al 2000 jaar de kanker van de samenleving in verschillende gradaties. :{
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220474711
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Voor europese klanten die vastlopende contracten hebben met de VS en Noorwegen nu dus juist wel. Risicospreiding is van belang, maar is vooral iets wat rijkere landen zich kunnen permiteren. Risicos afdekken/mitigeren kost namelijk geld.
VS is net zo goed een risico.
blablablabla
pi_220474712
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Onschuldig zijn ze niet, lokale bevolking in Gaza hadden allemaal belang bij Hamas en steunden ze.
Whut :')
pi_220474715
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:25 schreef Elan het volgende:

[..]
VS is net zo goed een risico.
Yep, Nederland is dus mogelijk ook de lul itt bijv Spanje, Je weet, locatie, locatie :{
pi_220474721
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Whut :')

Oftopic maar je ziet dus wel degelijk dat een militaire interventie kan bijdragen aan het kapot maken van steun aan een regime. Hopelijk gaat Iran op deze manier ook een meer gematigde koers varen en anders moeten we ze daar toe dwingen met bruut geweld.
blablablabla
pi_220474725
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:28 schreef Elan het volgende:

Oftopic maar je ziet dus wel degelijk dat een militaire interventie kan bijdragen aan het kapot maken van steun aan een regime. Hopelijk gaat Iran op deze manier ook een meer gematigde koers varen en anders moeten we ze daar toe dwingen met bruut geweld.
En dus moet je maar hele landen en bevolkingen kapot bombarderen :')
pi_220474733
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Yep, Nederland is dus mogelijk ook de lul itt bijv Spanje, Je weet, locatie, locatie :{
Terwijl er in Groningen genoeg gas in de grond zit op Nederland nog 30 jaar van energie te voorzien.
blablablabla
pi_220474737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, de Downies mogen blijven :Y
pi_220474741
quote:

[..]
Wat nodig is om je doel te bereiken.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:32:28 #61
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220474744
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:34:55 #62
38496 Perrin
pi_220474760
Polen bewaart graag wat Patriots voor onszelf.

twitter
pi_220474767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:

[ x ]
Volledig terecht, aangezien daar voor Europa de echte dreiging zit. Flikker op met je kut oorlog in Iran.
pi_220474768
quote:

[..]
Bij Saoedi-Arabië had je er ook geen problemen mee.
Corporate translator
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:36:09 #65
38496 Perrin
pi_220474769
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Volledig terecht, aangezien daar voor Europa de echte dreiging zit. Flikker op met je kut oorlog in Iran.
100%
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:40:27 #66
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220474796
quote:

[..]
Je maakt zelf het onderscheid al zie ik.
pi_220474801
quote:

[ x ]
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.
blablablabla
pi_220474803
quote:

[ x ]
Ik vroeg me al af waarom de VS er zo op hamert dat Europa ook betrokken word in de oorlog tegen Iran maar dit zou zomaar eens het antwoord kunnen zijn.

Complot.. ik weet het.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:41:15 #69
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220474804
quote:

[ x ]
Elan zal wel boos zijn van dit tegenwerken van een NAVO lid.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:41:51 #70
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220474809
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Haha, hij was er al.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Alweer een dikke middelvinger naar De VS van een EU land. Nota bene raketten die uit De VS komen.
_O-
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:45:33 #71
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220474833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet heel gek toch, met Rusland als geweldadige overbuurman, dat ze die liever zelf achter de hand houden.

Daarnaast ga ik er gemakshalve van uit dat Polen gewoon netjes die raketten heeft gekocht en betaald heeft, en dus niemand anders dan zijzelf beslissen wat zij er mee doen.

Al gaan ze erop stampen :P
A murky, forgotten land.
pi_220474837
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Hoeveel steun is er naar Oekraïne gegaan vanuit US, financieel en militair? En dan ga je de boel lopen traineren over een verzoek voor een paar kut raketten.

Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen maar zover is het nog niet. De afhankelijkheid van Amerika in militair opzicht is nog altijd immens.
blablablabla
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:46:59 #73
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220474842
Brent olie naar 119 dollar per vat :9
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:50:52 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220474862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Elan het volgende:
Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen
Dat kunnen ze zelf blijkbaar ook niet goed.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:51:23 #75
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_220474865
Dit gaat wel meer dan even wat bommen droppen worden:

Bekijk deze YouTube-video
The name is Putler, Vladimir Putler
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:51:38 #76
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220474890
Als zelfs Italië en Polen, de 2 grootste Amerika-liefhebbers in Europa, niet met de VS meewerken dan weet je al wat voor fuck-up dit is.
pi_220474894
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef The-BFG het volgende:
Dit gaat wel meer dan even wat bommen droppen worden:

Bekijk deze YouTube-video
BRRRRRT _O_
blablablabla
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 15:54:48 #79
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220474896
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brent olie naar 119 dollar per vat :9
WINNING
pi_220474898
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Het trieste is dat sommigen dit lezen en denken dat dit echt zo is.

Ongelovigen hebben ook rechten in de islam en dat elke ongelovige dood moet is onzin. Zo stierf de profeet صلى الله عليه وسلم terwijl hij een schuld bij een jood (dus ongelovig) had. Dit terwijl de moslims destijds sterk genoeg waren om dat met geweld van die jood af te pakken.

En als iemand een bron wilt kan hij een dm sturen. Omdat ik niet dit topic wil kapen noch discussie wil voeren, maar dan kan je zelf zien dat wat hij zegt onzin is. En er zijn nog vele andere bewijzen te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Abdullah2 op 31-03-2026 16:02:13 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 15:56:18 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220474906
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
WINNING
Hoelang duurt het voordat we dat aan de pomp voelen?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220474907
quote:
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
blablablabla
pi_220474910
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 14:50 schreef vosss het volgende:

[..]

toch bedankt voor het schaterlachen in deze droeve tijden :)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220474921
quote:

[..]
Bij hem zijn +- 2 miljard moslims slecht omdat ze (in zijn hoofd) allemaal alle ongelovigen willen doden dus voordat ze dit doen moeten zij zelf allemaal dood
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 16:00:21 #85
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220474926
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoelang duurt het voordat we dat aan de pomp voelen?
Ik rijd electrisch en ik laad op aan de zaak waar het hele dak van ons niet al te kleine magazijn vol ligt met zonnepanelen. :P

Mevrouw xpompompomx rijdt in een citroen c1, maar die verbruikt zo weinig dat je met de huidige benzineprijzen nog lachend gas heeft.
pi_220474932
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
Lastig een Europese boodschap te verkopen zonder ruggengraat. Niet dat ze nu ineens wél inspireren. Laat ze eerst eens afstand nemen van de progressieve drek en 'op zijn Erdolfs' van elk walletje leren ete zonder volledig te leunen op iemand.
pi_220474944
quote:

[..]
van het weekend hoorde ik iemand bij dat programma van Jort Kelder uitleggen dat de EU stilletjes al de hele tijd verdragen aan het sluiten is in de Pacific. er was al die ellelange onderhandeling met het mercosur blok in zuid-amerika. maar er waren ook onderhandelaars bezig in Australië, in Canada, in Indonesië, in Korea en in Japan. het Verenigd Koninkrijk is er ook bij aangehaakt. je zou het een soort Union Pacific kunnen noemen. met dat in je achterhoofd staat de EU in ieder geval niet meer alleen En zijn ze niet meer compleet afhankelijk van een domme onwillige en onbrekenbare handelspartner die bij het minste of geringste dreigt dat hij ergens uitstapt of dreigt met hoge importtarieven. je kan ook niet reageren en gewoon de andere kant op kijken. En als je dat met een midden blok doet en niet meteen direct met China, dan is het niet een kwestie van het ene dictatortje inruilen voor het andere dictatortje.

enige dissonant is Modi in India waar ook mee wordt onderhandeld en die gedraagt zich helaas wel als een dictator. maar dan weer een dictator waarmee het dictatortje in Washington ruzie heeft. op dit moment is het dus nog een kwestie van de vijand van de vijand. maar voor hoe lang nog?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220474955
quote:

[..]
Vorig jaar verkeerden Europese leiders nog in de illusie dat je met paaien en slijmen Trump nog aan boord kom houden.
pi_220474961
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik rijd electrisch en ik laad op aan de zaak waar het hele dak van ons niet al te kleine magazijn vol ligt met zonnepanelen. :P

Mevrouw xpompompomx rijdt in een citroen c1, maar die verbruikt zo weinig dat je met de huidige benzineprijzen nog lachend gas heeft.
Denk dat je de pijn vooral voelt bij het boodschappen doen, die 10 euro extra op een volle tank is voor de meeste mensen het probleem niet zo.
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2026 @ 16:04:51 #90
284411 crew  heywoodu
pi_220474970
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoeveel steun is er naar Oekraïne gegaan vanuit US, financieel en militair? En dan ga je de boel lopen traineren over een verzoek voor een paar kut raketten.

Je mag best een keer zo'n toon aanslaan als je jezelf fatsoenlijk kunt verdedigen maar zover is het nog niet. De afhankelijkheid van Amerika in militair opzicht is nog altijd immens.
En dit soort materiaal is hard nodig voor waar voor Europa op dit moment en al jaren gevaar is: het oosten, niet Trump en Netanyanu's Red Alert 2-simulatie in Iran.
pi_220474983
Alsof het ene tientje kwijt anders voelt als het andere.
pi_220475007
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En dit soort materiaal is hard nodig voor waar voor Europa op dit moment en al jaren gevaar is: het oosten, niet Trump en Netanyanu's Red Alert 2-simulatie in Iran.
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.

Trump en zijn kornuiten zijn ook per definitie de soort narcistische mongolen die dit soort weigeringen van kleine gestes tegen ons gaan gebruiken op wat voor manier dan ook. Daarom vind ik het onverstandig. Laten we hopen dat ze weten wat ze doen.
blablablabla
pi_220475034
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:06 schreef Since2003 het volgende:
Alsof het ene tientje kwijt anders voelt als het andere.
Dat ook weer niet maar de dieselprijs loopt helemaal hard op. Die impact zal zwaarder wegen dan dat tientje of 2 dat je wint.
Waar je ook nog eens de nodige investeringen voor mag doen want elektrische auto's vliegen de deur uit. Dezelfde EV occasion is inmiddels 20% duurder dan 3 maanden geleden.

Maarja wel lekker als je het toch al hebt staan :P
blablablabla
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2026 @ 16:12:32 #94
284411 crew  heywoodu
pi_220475037
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is ze goed recht, zoals het De Fransen goed recht is om hun luchtruim niet open te stellen. Maar we hebben tegelijk wel verdomde veel te danken aan diezelfde Amerikanen als je puur kijkt naar het verdedigen van diezelfde oostflank dat het nu wel 'flauw' misschien zelfs politiek niet correct is om juist hun dingen te ontzeggen waar ze om vragen.

Trump en zijn kornuiten zijn ook per definitie de soort narcistische mongolen die dit soort weigeringen van kleine gestes tegen ons gaan gebruiken op wat voor manier dan ook. Daarom vind ik het onverstandig. Laten we hopen dat ze weten wat ze doen.
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.

Buiten dat dit natuurlijk ook een kléin beetje het resultaat is dat je krijgt als je je bondgenoten als president openlijk gaat beledigen en uitmaken voor lafaards in vorige oorlogen waarbij diezelfde bondgenoten óók militairen verloren hebben.
pi_220475040
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Bukken voor Amerika is gewoon bukken voor Amerika. Valt niet goed te praten. Is geen excuus voor.
pi_220475055
quote:

[ x ]
Logisch ook met de onbetrouwbare Trump aan het stuur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220475063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.

Buiten dat dit natuurlijk ook een kléin beetje het resultaat is dat je krijgt als je je bondgenoten als president openlijk gaat beledigen en uitmaken voor lafaards in vorige oorlogen waarbij diezelfde bondgenoten óók militairen verloren hebben.
Nogmaals ik geef ze 100% gelijk alleen ik hoop dat ze weten wat ze doen. Niet dat wij straks de zure vruchten plukken van onze eigen stoerdoenerij. Er zijn zoveel manieren waarop het potentieel kan backfiren dat je je af kan vragen of het de moeite waard is die lui in Washington van repliek te dienen.
Als je de peilingen een beetje volgt zit die Trump daar toch niet lang meer.
blablablabla
pi_220475073
quote:

[..]
Pijpseizoen is voorbij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:18:58 #99
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220475079
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Logisch ook met de onbetrouwbare Trump aan het stuur.
Dat.
Je kunt aan alles voldoen wat de Yanks van je vragen eisen.
En dan nog heb je uiteindelijk geen enkele garantie dat ze te hulp schieten als puntje bij paaltje komt.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:19:42 #100
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220475082
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 16:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Pijpseizoen is voorbij.
Gelukkig leest mijn vriendin hier niet mee :D
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')