Dat overleven gaat ook voor de Golfstaten gelden wanneer de straat geblokkeerd blijft.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Alles kan. Alles wijst erop dat Irans regime bezig is met een strijd om te overleven terwijl de golfstaten hier liever uit willen blijven. Iran zal dus minder gevoelig zijn voor klappen.
We zijn toch dat NAVO-lidmaatschap met elkaar aan gegaan. Ik zeg niet dat je dus maar overal in moet stappen qua oorlog, maar je luchtruim niet ter beschikking stellen is wel ontzettend onsolidair.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:06 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zou de VS zich 1776 nog herinneren?
Nee, hij staat er alleen bij als een FOX News-host en is een beetje aan het vertellen hoe geweldig alles is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Schakel nu pas in. Heb ik iets gemist behalve zelfpijperij?
Dat kun jij vinden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je luchtruim niet ter beschikking stellen een vorm van tegenwerken,
Nee, de VS vraagt Frankrijk om zijn luchtruim beschikbaar te stellen. Dus om bestaande vluchten te verplaatsen, of te zorgen dat ze er in elk geval niet te dicht in de buurt zijn (er zijn regels rondom militaire vliegtuigen en afstanden etc). Het heeft echt wel wat meer impact dan "ja hoor je mag over ons heen vliegen".quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je luchtruim niet ter beschikking stellen een vorm van tegenwerken, VS vraagt verder geen fysieke bijdrage letterlijk alleen om er over heen te mogen vliegen. Kan Trump ook zeggen dat er vanaf nu geen vluchten van Air France/KLM meer over De VS mogen vliegen.
De NAVO is een verdragsovereenkomst waarvan de essentie een gemeenschappelijke verdediging is. De aanval van de VS op Iran heeft niks met verdediging te maken, de VS worden niet aangevallen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn toch dat NAVO-lidmaatschap met elkaar aan gegaan. Ik zeg niet dat je dus maar overal in moet stappen qua oorlog, maar je luchtruim niet ter beschikking stellen is wel ontzettend onsolidair.
Vooral dit, de golfstaten zijn erg afhankelijk van de import van levensmiddelen, in de woestijn groeit doorgaans niet veelquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat overleven gaat ook voor de Golfstaten gelden wanneer de straat geblokkeerd blijft.
Oh nee, ik reageerde op je "zou Frankrijk zich D-Day nog kunnen herinneren" met 1776. De VS heeft hun onafhankelijkheid grotendeels te danken aan Frankrijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn toch dat NAVO-lidmaatschap met elkaar aan gegaan. Ik zeg niet dat je dus maar overal in moet stappen qua oorlog, maar je luchtruim niet ter beschikking stellen is wel ontzettend onsolidair.
Dat is een rare vergelijking. Maar geen vluchten van de Franse luchtmacht als die bijvoorbeeld Mexico willen bombarderen zou evenredig zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik vind je luchtruim niet ter beschikking stellen een vorm van tegenwerken, VS vraagt verder geen fysieke bijdrage letterlijk alleen om er over heen te mogen vliegen. Kan Trump ook zeggen dat er vanaf nu geen vluchten van Air France/KLM meer over De VS mogen vliegen.
Of 1:1 ruilen voor olie!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je rijk wil worden, moet je deze zomer drinkwater gaan verkopen in de Golfstaten.
Ik ben niet pro Amerika laat staan pro Trump maar het is toch een gezamelijk effort waarbij Iran duidelijk de vijand is?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat kun jij vinden.
Maar als je geen flightplan filed of te laat of dat niet wil gaat sowieso het hele feest niet door.
Dit dus, maar dat snapt die achterlijke Trump niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De NAVO is een verdragsovereenkomst waarvan de essentie een gemeenschappelijke verdediging is. De aanval van de VS op Iran heeft niks met verdediging te maken, de VS worden niet aangevallen.
Nee, Iran valt geen Westerse landen aan. Laat staan NAVO landen. Iran is geen vijand.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben niet pro Amerika laat staan pro Trump maar het is toch een gezamelijk effort waarbij Iran duidelijk de vijand is?
Je sluit je luchtruim maar je stuurt vervolgens zelf wel een vliegdekschip die kant op om ondersteuning te bieden bij het beschermen van de bevriende oliestaten die beschoten worden door Iran, waar De Amerikanen jou ook bij helpen
Sorry, maar die hangt toch aan het kruis?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef heywoodu het volgende:
"In the name of Jesus Christ, and amen."
Als Jezus bestaat draait hij zich om in zijn graf/stoel/hemel
Frankrijk is een immens land het lijkt me eerlijk gezegd vrij eenvoudig om de bestaande routes voor commerciële vluchten te omzeilen. En als ze er verder geen last van willen hebben hadden ze dat ook als voorwaarde kunnen stellen. Maar nee ze willen duidelijk een politiek punt maken en zo vat Trump dat ook terecht op.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, de VS vraagt Frankrijk om zijn luchtruim beschikbaar te stellen. Dus om bestaande vluchten te verplaatsen, of te zorgen dat ze er in elk geval niet te dicht in de buurt zijn (er zijn regels rondom militaire vliegtuigen en afstanden etc). Het heeft echt wel wat meer impact dan "ja hoor je mag over ons heen vliegen".
Ik vind het niet openstellen van je luchtruim voor iets waar je problemen mee hebt niet meer dan logisch. Als Frankrijk ruzie heeft met Mexico en gebruik wil maken van het Amerikaanse luchtruim vinden ze daar ook dingen van.
Ik heb toch niet echt het idee dat we zo geholpen zijn met de huidige acties van de VS en Israel, jij wel?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben niet pro Amerika laat staan pro Trump maar het is toch een gezamelijk effort waarbij Iran duidelijk de vijand is?
Je sluit je luchtruim maar je stuurt vervolgens zelf wel een vliegdekschip die kant op om ondersteuning te bieden bij het beschermen van de bevriende oliestaten die beschoten worden door Iran, waar De Amerikanen jou ook bij helpen
Dat bedoelde hij vast niet, ze moeten een excuus hebben om de MAGA mensjes weer tevreden te stellen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:14 schreef heywoodu het volgende:
"Regime change has occurred"
Ah, Khameini junior en de zijnen zijn ook dood, denk ik dat Hegseth dan bedoeld? Want anders klopt het natuurlijk niet wat hij zegt.
zou uitgezet worden door ice als die nu komt opdagen in de usquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef heywoodu het volgende:
Waarom zou Iran de vijand van Frankrijk zijn?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar is 'ie af gehaald! Maar vrijdag mag het weer.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Sorry, maar die hangt toch aan het kruis?
Dan is die aan het centrifugeren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef heywoodu het volgende:
Maar de ekte gevaarlijke extremistische gelovigen zitten in Iran hoor ! Heus waar!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef heywoodu het volgende:
De VS heeft zich als een bijzonder slechte bondgenoot richting Frankrijk, de EU en de NAVO gedragen. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Frankrijk is een immens land het lijkt me eerlijk gezegd vrij eenvoudig om de bestaande routes voor commerciële vluchten te omzeilen. En als ze er verder geen last van willen hebben hadden ze dat ook als voorwaarde kunnen stellen. Maar nee ze willen duidelijk een politiek punt maken en zo vat Trump dat ook terecht op.
Nou ja, daar ook, maar niet alleen daarquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar de ekte gevaarlijke extremistische gelovigen zitten in Iran hoor ! Heus waar!
Uranium aan het verrijken? 😱😱😱quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan is die aan het centrifugeren.
Nouja omdat ze o.a. raketten op Koeweit afschieten. En Franse soldaten doodmaken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou Iran de vijand van Frankrijk zijn?
De uitvoering laat momenteel nog wat te wensen over maar Iran met zijn al dan niet nucleaire ambities volledig van de kaart vegen zou uiteindelijk resulteren in een betere wereld.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb toch niet echt het idee dat we zo geholpen zijn met de huidige acties van de VS en Israel, jij wel?
Daar gaat Israël natuurlijk niet mee akkoord. Wordt ook zwaar verliezen voor ze als de VS zich terug trekt denk ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:23 schreef Starhopper het volgende:
Haha Trump heeft er geen zin meer in?![]()
'Trump wil einde aan de oorlog, ook zonder opening Straat van Hormuz'
Mad max!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Overland is altijd een optie.
[ afbeelding ]
Dan verliest hij toch sowieso de midtermsquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:23 schreef Starhopper het volgende:
Haha Trump heeft er geen zin meer in?![]()
'Trump wil einde aan de oorlog, ook zonder opening Straat van Hormuz'
Als Amerikaanse soldaat zou ik wel echt dol blij zijn dat ik in Iran mag sterven, gewond rakenm, ptsd mag oplopen voor Israel,. wetende dat Israël geen enkele boots op de ground rond zal laten lopen in Iran.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daar gaat Israël natuurlijk niet mee akkoord. Wordt ook zwaar verliezen voor ze als de VS zich terug trekt denk ik.
Militair gezien zijn ze alles kwijt geraakt. Ik zou ze dus niet zozeer machtiger willen noemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Iran wint alleen al door niet te verliezen en het regime in stand te houden.
Tot nu zijn ze alleen maar machtiger geworden nu ze olie toevoer hebben afgeknepen.
Behalve de raketten en drones en militairen en milities en .. en ...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Militair gezien zijn ze alles kwijt geraakt. Ik zou ze dus niet zozeer machtiger willen noemen.
Deze spelletjes hebben een houdbaarheidsdatum.
De de Straat van Hormuz is alweer open wil je zeggen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Militair gezien zijn ze alles kwijt geraakt. Ik zou ze dus niet zozeer machtiger willen noemen.
Deze spelletjes hebben een houdbaarheidsdatum.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Behalve de raketten en drones en militairen en milities en .. en ...
Ze houden de hele wereld gegijzeld wat ze eerst niet deden.
Het is net als een echte hostagesituation. Heel machtig tot het probleem ontsloten is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De de Straat van Hormuz is alweer open wil je zeggen?
Ja en dat laatste lijkt de VS nu op te geven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
[..]
Het is net als een echte hostagesituation. Heel machtig tot het probleem ontsloten is.
Fransen zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat allemaal niet gebeurd zou zijn als Don&Ben geen bommen op Iran zouden zijn gaan gooien.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja omdat ze o.a. raketten op Koeweit afschieten. En Franse soldaten doodmaken.
Die dagkoersen uit het witte huis zou ik niet teveel waarde aan hechtenquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja en dat laatste lijkt de VS nu op te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |