https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Ja echt kleutergedrag ditquote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532
Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Fransen zijn slim genoeg om zich te beseffen dat dat allemaal niet gebeurd zou zijn als Don&Ben geen bommen op Iran zouden zijn gaan gooien.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://trumpstruth.org/statuses/37532
Dit zijn echt basisschool tactieken. "Je durft toch niet. Bangerik. Wedden dat je het niet durft? Doe dan! " terwijl je dondersgoed weet dat het heel riskant en/of illegaal is
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.quote:You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us.
Dat heeft ome Donald toch vorig jaar zomer gefixt?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Doe je Goebbels tekort mee. Dat was in ieder geval een kwaadaardige en gevaarlijke intellectueel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
Die hebben zelf ook kernwapens, een wat fijnere positie natuurlijk. Wat dat betreft is dit voor ons ook de meest nuttige investering; een handvol vergeldingsonderzeeërs.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Als de VS 80 jaar geleden de democratie in Iran niet omver had gegooid, dan hadden we heel dit gezeik niet gehad.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De bezopen versie van Goebbels
Eng Eng Eng .
De enige die geen verantwoordelijkheid neemt is de VS, die éénzijdig besloten heeft de bestaande deal met Iran op te zeggen, wat nu tot deze situatie geleid heeft.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben er ontzettend bang voor...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd of we ooit nog echt vrije verkiezingen zullen zien in De VS. Dit soort ratten geven echt de macht niet meer uit handen.
Sinds wanneer valt Israel onder de verantwoordelijkheid van de EU dan?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijkt mij ook wel het type die zijn gezin een granaat laat koppen als die echt geen kant meer op kan .quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je dit soort dingen kan schrijven en tegelijkertijd wil meewerken aan deze criminele oorlog.
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:42 schreef Elan het volgende:
Die meeting was zo verhelderend dat we nu nog minder weten dan daar voor.
Hoho ze hebben goed contact met hun onderhandelaars aldaar en de derde regimechange kan zomaar scheepsrecht zijn!!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar als ik goed heb geluisterd gaat die oorlog wel steeds langer duren.
Loyaliteit en onderdanigheid boven alles. Zoals het ook binnen zijn organisatie werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Tja.. Dat zegt denk ik wel alles lijkt me.
80 jaar was daar nog totaal geen sprake van. De landen waren seculier. 80 jaar lang bijna permanent bombarderen en burgeroorlogen creëren en we hebben Iran en ISIS.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
Haat wordt haat.. Ik ben ook geen fan van de Islam. Ik vind ook dat het westen christelijk/katholiek moet blijven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zie De Islam als de grootste vijand van het vrije Westen. Dus als Amerika Iran bombardeert juich ik dat van harte toe.
Kan dat tyfusland niet door de rest van de NAVO uit de NAVO geflikkerd worden?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:40 schreef Elan het volgende:
Die raketten kunnen De VS niet eens raken wij bewijzen de wereld een dienst hahaha![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |