Waar? Ik zie $106,70 per vat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Brent olie naar 119 dollar per vat
Daar hopen ze waarschijnlijk ook op.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals ik geef ze 100% gelijk alleen ik hoop dat ze weten wat ze doen. Niet dat wij straks de zure vruchten plukken van onze eigen stoerdoenerij. Er zijn zoveel manieren waarop het potentieel kan backfiren dat je je af kan vragen of het de moeite waard is die lui in Washington van repliek te dienen.
Als je de peilingen een beetje volgt zit die Trump daar toch niet lang meer.
Als je een kwartje geeft en niet hoeft te bukken kun je daar beter voor kiezen dan de confrontatie vol aangaan en alsnog keihard in je reet genomen worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Bukken voor Amerika is gewoon bukken voor Amerika. Valt niet goed te praten. Is geen excuus voor.
quote:
oilprice.com.quote:
Soort Trivago voor oliequote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
oilprice.com.
Ik gok verschillende contracten.
Iran stond meer dan 40 jaar geleden voor precies dezelfde vraag.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben miljarden aan vliegtuigen en wapens van allerlei makelaardij uit De VS welk belang hebben wij er bij om ze tegen ons in het harnas te jagen? Moet je daar niet eerst wat meer voor op eigen benen staan![]()
Dat niet alleen, de Amerikanen van die tijd (en dan praat ik over hun regering en ambtenarij) is van een hele andere orde dan de clownshow die er nu zit.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee hoor, dat ze veel voor ons gedaan hebben betekent niet dat we nu op elke oorlogszuchtige hersenscheet maar "Yes sir!" moeten roepen. Morgen wordt Trump wakker met weer een ander kutidee en worden wij zeker opnieuw uitgemaakt voor van alles en nog wat omdat we niet gelijk opspringen om te helpen, doei.
Buiten dat dit natuurlijk ook een kléin beetje het resultaat is dat je krijgt als je je bondgenoten als president openlijk gaat beledigen en uitmaken voor lafaards in vorige oorlogen waarbij diezelfde bondgenoten óók militairen verloren hebben.
Als Trump z'n aanval/inname van Kharg Island doorzet gaat ie nog wel een heel stuk omhoog.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
oilprice.com.
Ik gok verschillende contracten.
Daarnaast was het misschien een heel ander verhaal geweest als wij vanaf het begin hierbij betrokken waren. Maar dat hebben ze (bewust) niet gedaan, dan moet je niet nu gaan janken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de Amerikanen van die tijd (en dan praat ik over hun regering en ambtenarij) is van een hele andere orde dan de clownshow die er nu zit.
Bizar hoe mensen als Rubio, Trump en Hegseth denken dat de NAVO een soort hooliganclub is waarop je terug kan vallen als je ruzie met anderen hebt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast was het misschien een heel ander verhaal geweest als wij vanaf het begin hierbij betrokken waren. Maar dat hebben ze (bewust) niet gedaan, dan moet je niet nu gaan janken.
Dan hadden we het nog niet goed gedaan. Dezelfde administratie geeft ons ook de schuld van Irak, daar hadden we harder nee moeten zeggen tegen de VS zodat ze niet gingen binnen vallen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:36 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Daarnaast was het misschien een heel ander verhaal geweest als wij vanaf het begin hierbij betrokken waren. Maar dat hebben ze (bewust) niet gedaan, dan moet je niet nu gaan janken.
FBI CIA NATO SPECIAL ONE MAGA gazant van beroep en forummod in zijn vrije tijdquote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de Amerikanen van die tijd (en dan praat ik over hun regering en ambtenarij) is van een hele andere orde dan de clownshow die er nu zit.
Eerder DEVGRU, da's nu een stuk relevanter.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:41 schreef Elan het volgende:
[..]
FBI CIA NATO SPECIAL ONE MAGA gazant van beroep en forummod in zijn vrije tijd
Gravy Seals, Meal Team Sixquote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder DEVGRU, da's nu een stuk relevanter.
quote:
Thank You for Your Servicequote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder DEVGRU, da's nu een stuk relevanter.
You break it, you fix it, Europa heeft helemaal niet om deze shit gevraagd dus waarom moeten wij het dan oplossen? Plus dat gedreig en de constante stroom aan beledigingen vanuit het Witte Huis zal menig Europees politicus inmiddels ook wel flink de neus uitkomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
Dan hadden ze hun bondgenoten vooraf maar moeten inlichten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:09 schreef Elan het volgende:
[..]
We zijn toch dat NAVO-lidmaatschap met elkaar aan gegaan. Ik zeg niet dat je dus maar overal in moet stappen qua oorlog, maar je luchtruim niet ter beschikking stellen is wel ontzettend onsolidair.
ik denk dat Trump liefhebber president navroçki daarmee wel akkoord gaat, maar aangezien hij de afgelopen maanden alles heeft lopen blokkeren wat premier Tusk voorstelde doet premier Tusk nu hetzelfde en blokkeert dat verzoekquote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:34 schreef Perrin het volgende:
Polen bewaart graag wat Patriots voor onszelf.
[ x ]
We zijn er achter gekomen dat we niet meer op de VS kunnen rekenen...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 15:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd waar dit mantra vandaan komt. Vorig jaar was tijdens De NAVO top in juni het mantra nog zoveel mogelijk Trump pijpen omdat we zonder militaire steun uit De VS helemaal nergens zouden zijn in geval van een ernstig conflict .
quote:Het verbruik van energie en brandstof in Europa - en dus ook in Nederland - móét omlaag. Dat schrijft de Europese Commissie in een brief aan de energieministers van de lidstaten. Vooral de transportsector moet minder brandstof verbruiken, vindt Brussel. Maar ook het woon-werkverkeer staat ter discussie.
De brief is in handen van deze site. Dan Jørgensen, de Deense Eurocommissaris voor Energie, schrijft aan de 27 lidstaten dat de EU zich moet voorbereiden op een langdurige verstoring van de olietoevoer. Door de sluiting van de Straat van Hormuz dreigt een groot tekort aan geraffineerde olieproducten, zoals vliegtuigbrandstof en diesel.
Jørgensen: ‘Gezien de huidige situatie worden de lidstaten verzocht de bevordering van vraagbesparende maatregelen te overwegen, in overeenstemming met hun noodplannen, met bijzondere aandacht voor de transportsector.’
Meer thuiswerken
Hij verwijst in zijn brief naar het tienpuntenplan dat het Internationaal Energie Agentschap (IEA) onlangs naar buiten bracht. Dat suggereert bijvoorbeeld dat mensen gestimuleerd moeten worden om meer thuis te werken en vaker het ov te pakken.
wat is er naar buiten gekomen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:50 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
You break it, you fix it, Europa heeft helemaal niet om deze shit gevraagd dus waarom moeten wij het dan oplossen? Plus dat gedreig en de constante stroom aan beledigingen vanuit het Witte Huis zal menig Europees politicus inmiddels ook wel flink de neus uitkomen.
In Italië neemt de druk op Meloni trouwens met de dag toe om eenzelfde statement als Spanje en Frankrijk te maken en ik zie het er binnenkort ook gewoon van komen dat ze dit doet, zeker nu dat gevalletje met Sicilië vandaag naar buiten is gekomen.
Dat fixen werkt uiteindelijk twee kanten op, je hebt elkaar gewoon nodig dat moet het beginsel zijn van waaruit je opereert. Dat Trump een clown is met dito uitspraken weet je daar zou je niet de hele band met de VS voor te grabbel moeten gooien.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 16:50 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
You break it, you fix it, Europa heeft helemaal niet om deze shit gevraagd dus waarom moeten wij het dan oplossen? Plus dat gedreig en de constante stroom aan beledigingen vanuit het Witte Huis zal menig Europees politicus inmiddels ook wel flink de neus uitkomen.
In Italië neemt de druk op Meloni trouwens met de dag toe om eenzelfde statement als Spanje en Frankrijk te maken en ik zie het er binnenkort ook gewoon van komen dat ze dit doet, zeker nu dat gevalletje met Sicilië vandaag naar buiten is gekomen.
quote:Duitsland en andere NAVO-landen hebben massaal Israëlische luchtafweersystemen en andere systemen aangeschaft als reactie op de nieuwe dreigingen die Rusland vormt sinds het begin van de tot op heden voortdurende oorlog tussen Moskou en Oekraïne in 2022.
Oftewel, we worden evengoed als bitch gebruikt of we nou de pretzel van Trump likken of niet. Dan kunnen we beter voor onszelf kiezen. Zeker voor de langere termijn ; in de VS is de geest uit de fles en die gaat er niet zomaar meer in. Trump is een symptoom - geen oorzaak. Dit gaat langer duren dan 1 periode..quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat fixen werkt uiteindelijk twee kanten op, je hebt elkaar gewoon nodig dat moet het beginsel zijn van waaruit je opereert. Dat Trump een clown is met dito uitspraken weet je daar zou je niet de hele band met de VS voor te grabbel moeten gooien.
Die stoerdoenerij van Frankrijk over die vliegroutes lijkt inmiddels ook al een gevolg te krijgen want Israël is van plan ze in de toekomst geen of beperkt wapens te willen verkopen. En zo escaleren we lekker verder.
Tegelijk:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Je hebt echter wel te maken met een jarenlange tranistieperiode waarin flink geïnvesteerd zal worden in defensie en we (hopelijk) meer op eigen benen kunnen staan.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oftewel, we worden evengoed als bitch gebruikt of we nou de pretzel van Trump likken of niet. Dan kunnen we beter voor onszelf kiezen. Zeker voor de langere termijn ; in de VS is de geest uit de fles en die gaat er niet zomaar meer in. Trump is een symptoom - geen oorzaak. Dit gaat langer duren dan 1 periode..
Als verliespost beschouwen en vanaf nu alleen nog maar wapens kopen die niet in de VS worden geproduceerd. Ja, dat gaat pijn doen maar de VS heeft niet één maar twee keer laten zien dat hun systeem feilbaar is en er totaal niet op berekend is om te voorkomen dat figuren als Trump de macht kunnen grijpen en compleet schijt hebben aan de grondwet en het eigen rechtssysteem, dat risico kunnen we niet nog een keer nemen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Je hebt echter wel te maken met een jarenlange tranistieperiode waarin flink geïnvesteerd zal worden in defensie en we (hopelijk) meer op eigen benen kunnen staan.
Tot die tijd is pijpseizoen zoals iemand het hier typeerde niet spontaan voorbij natuurlijk.
Vraag me ook af hoe je als land wil loskomen van US als je vervolgens miljarden aan hun vliegtuigen en andere militaire shit koopt
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Als verliespost beschouwen en vanaf nu alleen nog maar wapens kopen die niet in de VS worden geproduceerd. Ja, dat gaat pijn doen maar de VS heeft niet één maar twee keer laten zien dat hun systeem feilbaar is en er totaal niet op berekend is om te voorkomen dat figuren als Trump de macht kunnen grijpen en compleet schijt hebben aan de grondwet en het eigen rechtssysteem, dat risico kunnen we niet nog een keer nemen.
Benieuwd wanneer die omslag dan een keer gaat komen.quote:United States: The US is by far the single largest external supplier of arms to Europe, accounting for nearly half (48%) of all arms transfers to European states and 58% of imports for European NATO members between 2021 and 2025. Major purchases include F-35 fighter jets, Patriot missile systems, and Apache helicopters.
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Als verliespost beschouwen en vanaf nu alleen nog maar wapens kopen die niet in de VS worden geproduceerd. Ja, dat gaat pijn doen maar de VS heeft niet één maar twee keer laten zien dat hun systeem feilbaar is en er totaal niet op berekend is om te voorkomen dat figuren als Trump de macht kunnen grijpen en compleet schijt hebben aan de grondwet en het eigen rechtssysteem, dat risico kunnen we niet nog een keer nemen.
Nouja gewoon gekozen, er is ook wel wat gemanipuleerd her en der.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.
JaMaAR BIdEnquote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja gewoon gekozen, er is ook wel wat gemanipuleerd her en der.
Ik ben benieuwd naar de volledige cijfers. Zoals ik dit lees is de VS 48% (of 58? Onduidelijk) van de import van wapens. Hoe dat zich verhoudt tot de totale post wapens staat er niet. We importeren immers niet alles maar maken zelf ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Benieuwd wanneer die omslag dan een keer gaat komen.
Heb je daar bewijs van?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Nouja gewoon gekozen, er is ook wel wat gemanipuleerd her en der.
Heel hard roepen dat je tegenstander een fraudeur is en je bevriende miljardairs hun platformen en algoritmes voor misbruiken. Om vervolgens direct na de verkiezingen je keutel in te trekken. Dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs van?
Als iemand niet bevalt is er meteen vals gespeeld uiteraard, het heeft mij ook verbaasd dat hij herkozen is, maar wat ik al eerder zei, wat er tegenover stond was niet heel bijzonder.
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel hard roepen dat je tegenstander een fraudeur is en je bevriende miljardairs hun platformen en algoritmes voor misbruiken. Om vervolgens direct na de verkiezingen je keutel in te trekken. Dit soort praktijken.
https://www.bbc.com/news/articles/cy9j8r8gg0do
Met hulp van manipulatie via social media.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.
Ja laten we eerlijk zijn, die Joden zijn inmiddels wel toe aan weer wat extra lebensraum; nietwaar?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
Groter Israël wordt ook aan gewerkt.
[ x ]
Daar gaan de christelijke dorpen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Nog wel wat werk aan de winkel.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:00 schreef vosss het volgende:
Ja laten we eerlijk zijn, die Joden zijn inmiddels wel toe aan weer wat extra lebensraum; nietwaar?
Dat mag je niet zegguh!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
We monitoren de situatie. En wellicht uiten we zelfs onze grote zorgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:00 schreef vosss het volgende:
En het kan allemaal maar en de EU houdt zijn kop weer dicht.
Ik ben ook niet pro Trump, maar je argumenten zijn wat te mager.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Met hulp van manipulatie via social media.
Maar goed die mensen krijgen dus precies het tegenovergestelde van waar ze voor op hem gestemd hadden dus laat het een dure les voor ze zijn
De manier waarop hij deze oorlog aanvliegt is het zoveelste voorbeeld van zijn incompetentie
Op dinsdag 31 maart 2026 15:51 schreef kladderadatsch het volgende:
Rond 10 april volgens deze kaart.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg het eerder al, gaan we tot in mei geraken voordat hier een op de bon gaat?
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rond 10 april volgens deze kaart.
[ afbeelding ]
Nouja hommeles, je kunt dan ongetwijfeld verdere prijsstijgingen zien en ik verwacht ook adviezen of bindende maatregelen van de overheid. Misschien dat er ook wat tekorten ontstaan her en der maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dat allemaal wel goed in de smiezen hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?
Misschien toch maar een paar jerrycans vullen. Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Koop een degelijke fiets of E-bikequote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Als de rest van de wereld fossiele brandstof en wapens van ze koopt en hun geld in Amerikaanse bedrijven belegt, is hij vast heel tevreden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef The-BFG het volgende:
Hoe lang mag die Trump nog zijn gang gaan zeg.. zorgt straks voor een wereldorde waarbij de USA zijn huidige positie gewoon kwijt is.
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja hommeles, je kunt dan ongetwijfeld verdere prijsstijgingen zien en ik verwacht ook adviezen of bindende maatregelen van de overheid. Misschien dat er ook wat tekorten ontstaan her en der maar ik ben geen expert op dat gebied. Ik vraag me ook af hoeveel mensen dat allemaal wel goed in de smiezen hebben.
Een situatie als deze gebeurt ook niet elke dag.
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik vroeg het eerder al, gaan we tot in mei geraken voordat hier een op de bon gaat?
Het is altijd handig een buffertje te hebben. Maar als iedereen nu ineens een jaarrantsoen gaat kopen, krijg je een self-fulfilling prophecy van lege schappen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.
Moeten we allemaal al een noodrantsoen in huis halen? Of loopt het zo'n vaart niet?
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja daarom mijn vraag. Een eventueel tekort werkt door in alles zo'n beetje.
Moeten we allemaal al een noodrantsoen in huis halen? Of loopt het zo'n vaart niet?
Ware het niet dat je op die gebieden een beweging ziet beginnen om daar de USA niet meer nodig voor te hebben. Alleen fossiele brandstoffen is een dingetje.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de rest van de wereld fossiele brandstof en wapens van ze koopt en hun geld in Amerikaanse bedrijven belegt, is hij vast heel tevreden.
net 60 liter getankt voor ¤160,- denk zal de tank niet te leeg laten worden anders krijg ik niet die meer vol voor ¤200,- (de limiet aan mijn pomp).quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.
Olie komt momenteel (althans ik kijk naar een Belgische bron maar denk dat het hier niet veel anders is) voor bijna een kwart uit Noorwegen, 15% uit de VS en 16% uit Kazachstan
Volgens mij komt er voor ons vooral gas uit het MO.
Het probleem is natuurlijk dat je wel de hoofdprijs moet betalen, aangezien alle prijzen wereldwijd zijn.
Iedereen parkeert zijn geld in Amerikaanse (tech)bedrijven, als de rest van de wereld een chaos wordt en Amerika een relatief stabiele plek.. Ik denk dat dat de strategie is.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:17 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ware het niet dat je op die gebieden een beweging ziet beginnen om daar de USA niet meer nodig voor te hebben. Alleen fossiele brandstoffen is een dingetje.
En kunstmest, helium, zwavel, aardgas.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.
quote:All of those countries that can’t get jet fuel because of the Strait of Hormuz, like the United Kingdom, which refused to get involved in the decapitation of Iran, I have a suggestion for you: Number 1, buy from the U.S., we have plenty, and Number 2, build up some delayed courage, go to the Strait, and just TAKE IT. You’ll have to start learning how to fight for yourself, the U.S.A. won’t be there to help you anymore, just like you weren’t there for us. Iran has been, essentially, decimated. The hard part is done. Go get your own oil! President DJT
Bron: truth socialquote:The Country of France wouldn’t let planes headed to Israel, loaded up with military supplies, fly over French territory. France has been VERY UNHELPFUL with respect to the “Butcher of Iran,” who has been successfully eliminated! The U.S.A. will REMEMBER!!! President DJT
Blijf jij maar dromen dat we tot in lengte van dagen aan de leiband van de VS blijven lopen, want alles wijst erop dat de kaarten opnieuw geschud gaan worden en dat de VS binnen afzienbare tijd z'n hegemonie kwijt raakt.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Keep on dreaming en Trump heeft de macht niet gegrepen, de man is gewoon gekozen hoor.
O, dan moet je misschien toch eens vragen aan 'al die Amerikanen' vragen of ze daar inmiddels nog zo over denken, want dit zijn uitslagen van een recente Fox News poll:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als dat alles is, hij is dus gewoon gekozen en de Amerikanen die ik ken hebben allemaal op hem gestemd, niet omdat ze hem top vinden/vonden, maar omdat ze economie belangrijk vinden en de andere keuze helemaal niets.
En ~80 miljoen dode burgers. Alle mensen in potentieel gevaarlijke landen preventief vermoorden vind jij een goed idee? Laat je nakijken!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
De uitvoering laat momenteel nog wat te wensen over maar Iran met zijn al dan niet nucleaire ambities volledig van de kaart vegen zou uiteindelijk resulteren in een betere wereld.
Wij hadden meteen de derde wereldoorlog moeten beginnen en die landen preventief moeten gaan ruimen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze nemen überhaupt geen verantwoordelijkheid voor globale problematiek. Lekker die extremisten aan hun kernwapen laten knutselen en wegkijken terwijl ze dreigen Israël van de aarde te vegen, elk EU land de afgelopen 80 jaar in een notendop.
Ik woon een kwartiertje rijden van de Belgische grens af. Hier tankt echt iedereen en zijn moeder in België.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan komt het laatste wat onderweg was aan hier begreep ik. Is het dan ook al meteen hommelles?
Misschien toch maar een paar jerrycans vullen. Wil wel kunnen blijven rijden natuurlijk.
Was uw handen stuk!!!quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga hier alvast pleiten voor 100% thuiswerken om benzine te sparen. Dat gebruik ik overigens niet, maar daar gaat het niet om.
Ik denk dat er in NL ook al veel mensen spijt hebben dat ze op Jetten gestemd hebben, maar ze hebben wel op hem gestemd.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Blijf jij maar dromen dat we tot in lengte van dagen aan de leiband van de VS blijven lopen, want alles wijst erop dat de kaarten opnieuw geschud gaan worden en dat de VS binnen afzienbare tijd z'n hegemonie kwijt raakt.
Ik heb het trouwens over z'n fratsen na de verkiezingen! En ja, hij heeft sindsdien de macht wel degelijk gegrepen want normaal gesproken lopen wet en regelgeving via een democratisch process terwijl Trump dat allemaal vermijd door gewoon decreten uit te schrijven. Verder heeft hij bijna 2/3e van de rechterlijke macht in z'n zak en legt besluiten van rechters die niet op zijn hand zijn gewoon naast zich neer.
[..]
O, dan moet je misschien toch eens vragen aan 'al die Amerikanen' vragen of ze daar inmiddels nog zo over denken, want dit zijn uitslagen van een recente Fox News poll: [ afbeelding ]
bron: https://www.foxnews.com/p(...)washington-out-touch
Wel, grotendeels, naar her oosten 😱🤔quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog wel wat werk aan de winkel.
[ afbeelding ]
Uiteraard, maar ik bedoel slechts te zeggen dat er niet perse tekorten zullen zijn, eerder gewoon hogere prijzen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om olie maar ook om de geraffineerde en andere olieproducten.
Een zwakke dollar maakt Amerikaanse goederen meer competitief. Trump zijn doel is altijd een zwakke dollar geweest al sinds de jaren 80.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:24 schreef oheng het volgende:
De enige manier waarop dit conflict nog beeindigd kan worden in de status quo, is als 1 van de 2 regimes wordt afgezet.
Als Iran de VS wil slopen, dan hoeven ze alleen maar te eisen dat alle olie niet meer in de dollar verhandeld wordt. De inflatie in de VS doet dan de rest, dankzij de enorme schulden (~100 biljard), en de enorme uitgaven. En dan nog de rest zoals het potentieel verliezen van investeringen van de golfstaten.
Wat een spectaculair eigen goal.
Nee er hebben niet zoveel mensen op hem gestemd en de dwalende coalitie heeft het ingeregeld dat ze in minderheid deze afvalkoers kunnen varen. Wie het ook overneemt verwacht ik niet dat de wereld er hier beter van gaat worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat er in NL ook al veel mensen spijt hebben dat ze op Jetten gestemd hebben, maar ze hebben wel op hem gestemd.
En afzienbare tijd, ik ga het niet meer meemaken denk ik, maar de kans dat China het tzt gaat overnemen is geen nieuws.
Dat eerste vraag ik me toch echt af, vanaf juni wordt het toch wel redelijk kritiek denk ik, als het op deze manier doorgaat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel slechts te zeggen dat er niet perse tekorten zullen zijn, eerder gewoon hogere prijzen.
Niet dat dat geen probleem is. Veel goederen en diensten zullen niet of minder winstgevend zijn als olie langdurig hoog is.
In tech zie je toch duidelijk een andere beweging. Mede geholpen door een Microsoft die zich zelf in brand heeft gestoken.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Iedereen parkeert zijn geld in Amerikaanse (tech)bedrijven, als de rest van de wereld een chaos wordt en Amerika een relatief stabiele plek.. Ik denk dat dat de strategie is.
De rest van de wereld mag branden, de VS gaat voor zichzelf en neemt graag ieders geld aan.
[ afbeelding ]
Je hoeft niet direct heel Iran in de as te leggen en iedereen uit te moorden hoor, overdrijven is ook een vak. Zolang je hun militaire mogelijkheden maar aan banden legt. Misschien ben je het alweer vergeten maar het was ook Iran dat Rusland aan Shahed drones geholpen heeft. Die ze inmiddels zelf kunnen produceren. Dus doe niet alsof Iran het toonbeeld van vrijheid en democratie is want het zijn een stel smerige extremistische boeven.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En ~80 miljoen dode burgers. Alle mensen in potentieel gevaarlijke landen preventief vermoorden vind jij een goed idee? Laat je nakijken!
[..]
Wij hadden meteen de derde wereldoorlog moeten beginnen en die landen preventief moeten gaan ruimen?
Jezus. Knettergek.
Plus aan wie moeten ze die tech nog betalen als "de hele wereld in brand staat"quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
In tech zie je toch duidelijk een andere beweging. Mede geholpen door een Microsoft die zich zelf in brand heeft gestoken.
We kunnen beter gaan shoppen in Oekraïne en die nog een extra zak geld geven voor de ontwikkeling ervan.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 17:20 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ze hebben intern ook al aardig wat problemen als het om bijvoorbeeld voedsel gaat. Krijgen toch steeds meer door wat een zooi ze daar eigenlijk aan het vreten zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Plus aan wie moeten ze die tech nog betalen als "de hele wereld in brand staat"
Dan hebben we hier wel wat anders aan ons hoofd dan SP 500 kopen elke maand.
Ik denk ook wel tekorten. 20 tot 25 miljoen vaten per dag minder heeft ergens in de keten flinke gevolgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik bedoel slechts te zeggen dat er niet perse tekorten zullen zijn, eerder gewoon hogere prijzen.
Niet dat dat geen probleem is. Veel goederen en diensten zullen niet of minder winstgevend zijn als olie langdurig hoog is.
Overigens vandaag al gemerkt hoe hard het gaat. Schoonfamilie woont in Korea en Korean Air heeft aankondigd dat de vluchten naar Seoul met 150 tot 200 euro gaan stijgen komende maand... dat is niet mis. Vlucht is normaal 800 euro.
Daar valt ook niet op te handelen zonder inside informationquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hmm de beurs schiet als een raket omhoog nu zojuist. En olie daalt enorm.
Ik verwacht een aankondiging van Herr Trump zoDe grote spelers lijken al iets te weten.
Daar zijn Trump en co natuurlijk niet vies van.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar valt ook niet op te handelen zonder inside information
Zeker. En dit was echt vreemd. Nasdaq 1,5% omhoog in luttele seconden. (en het stond al 2% in de plus)quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Alleen een goedkopere dollar: ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Een zwakke dollar maakt Amerikaanse goederen meer competitief. Trump zijn doel is altijd een zwakke dollar geweest al sinds de jaren 80.
Hier ook. Dacht ga op een rustig tijdstip om 2100 maar het was nog steeds druk. En dit is dan nog een dure Belgische pomp.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:22 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik woon een kwartiertje rijden van de Belgische grens af. Hier tankt echt iedereen en zijn moeder in België.
60% van ons aardgas komt uit de VS. Dat is ook ongeveer wat we gebruiken om onze stroom op te wekken. De rest gaat in de reserve om te kunnen stoken in de winter. (We hebben ook nog wat biomassa, die tel ik hier niet mee.) En Trump heeft beloofd, dat hij daar mee stopt als we niet eerst voor zo'n 800 miljard aan Amerikaanse wapens kopen (die ze nu zelf nodig hebben) en in Amerikaanse aandelen beleggen. Afpersing, dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat de olie gewoon elders gehaald gaat worden.
Olie komt momenteel (althans ik kijk naar een Belgische bron maar denk dat het hier niet veel anders is) voor bijna een kwart uit Noorwegen, 15% uit de VS en 16% uit Kazachstan
Volgens mij komt er voor ons vooral gas uit het MO.
Het probleem is natuurlijk dat je wel de hoofdprijs moet betalen, aangezien alle prijzen wereldwijd zijn.
Landen die helemaal zelf behoevend zijn in hun olie zouden zich in principe kunnen afsluiten (de VS bijvoorbeeld) van de markt.
Maar dat zou corruptie impliceren...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nouja Ozempic en zo zijn daar inmiddels gemeengoed (in elk geval voor de upper middleclass) dus ze zijn gemiddeld gezien dunner dan ooit.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:44 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ze hebben intern ook al aardig wat problemen als het om bijvoorbeeld voedsel gaat. Krijgen toch steeds meer door wat een zooi ze daar eigenlijk aan het vreten zijn.
Voor maar 50¤ had in deze post jouw :surprisepikachu: kunnen staanquote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
60% van ons aardgas komt uit de VS. Dat is ook ongeveer wat we gebruiken om onze stroom op te wekken. De rest gaat in de reserve om te kunnen stoken in de winter. (We hebben ook nog wat biomassa, die tel ik hier niet mee.) En Trump heeft beloofd, dat hij daar mee stopt als we niet eerst voor zo'n 800 miljard aan Amerikaanse wapens komen (die ze nu zelf nodig hebben) en in Amerikaanse aandelen beleggen. Afpersing, dus.
Hoe gaat het eigenlijk in Japan? Die zijn ook in hoge mate afhankelijk:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Overigens vandaag al gemerkt hoe hard het gaat. Schoonfamilie woont in Korea en Korean Air heeft aankondigd dat de vluchten naar Seoul met 150 tot 200 euro gaan stijgen komende maand... dat is niet mis. Vlucht is normaal 800 euro.
Japan heeft behoorlijk wat voorraden. Zuid Korea echter:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk in Japan? Die zijn ook in hoge mate afhankelijk:
[ afbeelding ]
Die zullen nu olie uit de VS kopen, gok ik. Grote afhankelijkheid maar ook grote welvaart, dus die redden zich wel op de wereldmarkt, net als Europa…quote:Op dinsdag 31 maart 2026 18:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk in Japan? Die zijn ook in hoge mate afhankelijk:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |