https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
NOS.nlquote:Bahrein: woongebouwen getroffen door Iraanse aanvallen
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken in Bahrein zijn meerdere woongebouwen in de hoofdstad Manama getroffen door Iraanse aanvallen. De autoriteiten zouden nog steeds bezig zijn met blus- en reddingswerkzaamheden.
Yup, ze weten ook dat ze meer dan goed moeten zijn, op elk militair terrein en dat zijn ze dus ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben niet per se een grote fan van Israël ofzo, maar die lui zijn eng goed.
Ok nu ben je grappig genoeg geweest <Knip>quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Viesdik stuurt de achterlijke Ayatollahs een dickpic.
Het zijn wederom de marxisten die de islamisering mogelijk maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:32 schreef Hathor het volgende:
Wat in Iran in de jaren 70 is gebeurt is hier in Europa nu ook langzaam maar zeker aan het gebeuren, maar je kan mensen geen geloof door de strot duwen tegen hun zin in, vroeg of laat komt dat eruit. Iraniers zijn nooit moslim geweest, het is ze opgedrongen en onder dreiging van geweld doorgedrukt. Dat ze het in andere delen van de wereld ook gewoon blijven proberen is gewoon een teken dat die lui niet sporen.
The Islamic revolution of Iran that saw biggest massacre of Communists – Why Communism & Islamism can’t coexist......quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het zijn wederom de marxisten die de islamisering mogelijk maken.
En zullen tevens de eersten zijn die bij het grof vuil worden gezet zodra de macht in handen is. Sommige mensen leren nooit van hun fouten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het zijn wederom de marxisten die de islamisering mogelijk maken.
Ja dat is het ironische.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
The Islamic revolution of Iran that saw biggest massacre of Communists – Why Communism & Islamism can’t coexist......
https://organiser.org/202(...)etrayal-of-the-left/
Logica zoeken in moslim denkwijze is als een scheet in een vlindernet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Wat is de logica dat Iran tig buurlanden aanvalt?
Dat Amerika overal militaire bases heeft.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Terroristisch regime doet terroristische dingen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daar is niks vreemd aan dat gaat als mod wel eens mis, wil ik je wel eens uitleggen maar niet hier
Ik heb je uitgelegd waarom ik het prima is, hij moet sowieso reageren en dit is gewoon een prima reactie waar letterlijk iedereen behalve Iran zich wel in zou moeten kunnen vinden zonder dat we ons er als Nederland direct in
Dus prima
Amerikaanse doelen..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Ben je er op voorbereid dat je haar verdwijnt?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:34 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ok nu ben je grappig genoeg geweest psychopaatje
Samenwerking met het westenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Tegelijkertijd zijn dit bases in landen die in principe Amerika ondermijnen met immigratie, ik zie dit meer als een win win situatie.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat Amerika overal militaire bases heeft.
Ze kunnen Amerika zelf niet rakenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Mooi, hij zal niet gemist worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:19 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Nou die is wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo dood als een pier.
Sodeju 😱quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:43 schreef Doler12 het volgende:
Deze man weet het, de cameraman gaat nooit dood!![]()
[ x ]
Jawel, gewoon geen coca cola meer kopen.quote:
Dudequote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tegelijkertijd zijn dit bases in landen die in principe Amerika ondermijnen met immigratie, ik zie dit meer als een win win situatie.
Wat?quote:
Ik wou deze net posten, wat een klap man. Zit je lekker thuis, krijg je dit op je muil.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:43 schreef Doler12 het volgende:
[ x ]
Dat is wel even schrikkenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:43 schreef Doler12 het volgende:
[ x ]
Ja, deze beelden ken ik nog van de aanval op Irak. Ook zo’n doorslaand succes. Al dat brengen van stabiliteit en vrijheid is toch wel echt op alle fronten een succesverhaal hè? Guttegut wat een helden.quote:
Kati Piri heeft een paar bedenkelijke tweets de wereld ingeslingerd die goed resoneren bij de achterban.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
Is Groen Links al de straat op gegaan met de Palestijnse sjaaltjes om te protesteren ?
Ik snap je denkwijze maar dit regime moet gewoon ten val gebracht worden. Wat er daarna komt zien we dan wel weer.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, deze beelden ken ik nog van de aanval op Irak. Ook zo’n doorslaand succes. Al dat brengen van stabiliteit en vrijheid is toch wel echt op alle fronten een succesverhaal hè? Guttegut wat een helden.
Ja dat is wel een schone onderbroek pakken momentjequote:
Ziek hoe mensen alles maar dan ook werkelijk ALLES aan migratie/asielzoekers/blah weten te koppelenquote:
Vind ik ookquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:45 schreef nostra het volgende:
b j jlnnc'p zzvd';?/'
[.ol
,kjól;yigfduy6
Oh lol, dat was mijn neefje van 2. Lichtjes en toetsen zijn leuk. Bovendien Pakistaans dus een mening hierover.quote:
Ja maar die drones komen uit het buitenland en zijn illegaal de grens overgestokenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ziek hoe mensen alles maar dan ook werkelijk ALLES met migratie/asielzoekers/blah weet te koppelen
Oorlog is kut enzo maar man. Dit is wel indrukwekkend.quote:
Dat.gaat.niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik snap je denkwijze maar dit regime moet gewoon ten val gebracht worden. Wat er daarna komt zien we dan wel weer.
Ga eens googelen op Dearborn Michigan, en kom dan nog eens terug. En dit word gepushed door Qatar. Ik noem dat staatsondermijnend.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ziek hoe mensen alles maar dan ook werkelijk ALLES aan migratie/asielzoekers/blah weten te koppelen
Niet als het volk de macht grijpt, en die kans hebben ze nu.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat.gaat.niet.
Dit regime houdt zich aan geen enkele wet, doet niet aan mensenrechten maar onderdrukt, moordt en foltert zijn gehele bevolking. Nu flikker je er een shitload aan bommen op, totale chaos en volgende week zit de opvolger aan de knoppen. Het is kansloos.
En die opvolger weet dat dat ook met hem kan gebeuren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat.gaat.niet.
Dit regime houdt zich aan geen enkele wet, doet niet aan mensenrechten maar onderdrukt, moordt en foltert zijn gehele bevolking. Nu flikker je er een shitload aan bommen op, totale chaos en volgende week zit de opvolger aan de knoppen. Het is kansloos.
Die deal was nog niet helemaal rond, volgens nieuwsberichten van gisteren of eergisteren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:49 schreef MichaelScott het volgende:
Zouden die anti-scheepsraketten van Iran nog in China liggen?
Spreekt Timmermans geen Farsi? Ongetwijfeld. Mooie nieuwe uitdaging.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat.gaat.niet.
Nou doe je het weerquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:38 schreef sp3c het volgende:
Daar is niks vreemd aan dat gaat als mod wel eens mis, wil ik je wel eens uitleggen maar niet hier
'Gewoon' is geen motivatie. Jetten reageert om het reageren maar beseft niet dat hij juist olie op het vuur gooit door dezelfde retoriek als Trump te gebruiken. Van Trump weet Iran dat het niet gaat om te onderhandelen maar het creëren van een casus belli om aan te vallen. Dan is het niet zo handig dat er vanuit de EU een nagenoeg hetzelfde geluid komt. We zien nu al dat werkelijk alles wat ook maar een beetje relatie met de VS heeft wordt aangevallen, zelfs burgerdoelenquote:Ik heb je uitgelegd waarom ik het prima is, hij moet sowieso reageren en dit is gewoon een prima reactie waar letterlijk iedereen behalve Iran zich wel in zou moeten kunnen vinden zonder dat we ons er als Nederland direct in
Dus prima
Doelen zijn vaak de Amerikaanse militaire installaties, niet van de landen zelf. Laten we zeggen dat Uncle Sam niet echtpopulair is in het Midden-Oosten. Ja ze hebben vazal mannetjes in zak, maar de gewone burger die is wat minder blij.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Er zijn inmiddels al wel genoeg beelden van pro-Hamas-keffiyehs die Iraanse demonstranten lastigvallen dus het is niet echt een raadsel hoe de lijnen lopen in deze.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:45 schreef michaelmoore het volgende:
Is Groen Links al de straat op gegaan met de Palestijnse sjaaltjes om te protesteren ?
De groenteboer en dakdekker gaan nu even een regime omver werpen. De wapens en het onderdrukkende leger zijn op magische wijze verdwenen met deze bombardementen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet als het volk de macht grijpt, en die kans hebben ze nu.
Burgerdoelen aanvallen is wel een islamitisch trekje.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nou doe je het weer
[..]
'Gewoon' is geen motivatie. Jetten reageert om het reageren maar beseft niet dat hij juist olie op het vuur gooit door dezelfde retoriek als Trump te gebruiken. Van Trump weet Iran dat het niet gaat om te onderhandelen maar het creëren van een casus belli om aan te vallen. Dan is het niet zo handig dat er vanuit de EU een nagenoeg hetzelfde geluid komt. We zien nu al dat werkelijk alles wat ook maar een beetje relatie met de VS heeft wordt aangevallen, zelfs burgerdoelen
Toch ook maar eens zo'n bootje regelen voor Oud en Nieuw volgend jaarquote:
Ik ben er van overtuigd dat er ondergronds in Iran wel degelijk een verzetsbeweging is, en die kunnen wel een steuntje gebruiken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De groenteboer en dakdekker gaan nu even een regime omver werpen. De wapens en het onderdrukkende leger zijn op magische wijze verdwenen met deze bombardementen?
Veel fog of war natuurlijk en in Iran ligt het internet eruit?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ligt het aan mij of is het redelijk stil? Of komt er gewoon niets naar buiten vanuit Iran
Oei die Patriot kan wel een software update gebruiken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:57 schreef Perrin het volgende:
Sjezus en dat zit je dan vanaf thuis te bekijken.
[ x ]
Dat ligt vast aan jou.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:56 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Ligt het aan mij of is het redelijk stil? Of komt er gewoon niets naar buiten vanuit Iran
Ja, daar zul jij ongetwijfeld wa-ter dicht bewijs voor hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat er ondergronds in Iran wel degelijk een verzetsbeweging is, en die kunnen wel een steuntje gebruiken.
dit is nog niet afgelopen dit kan maar zo jaren gaan durenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De groenteboer en dakdekker gaan nu even een regime omver werpen. De wapens en het onderdrukkende leger zijn op magische wijze verdwenen met deze bombardementen?
2x misquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:58 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oei die Patriot kan wel een software update gebruiken.
Bizar, ik dacht dat die zo om mensenrechten gaven en dat het niet religieus was. Dan zou je toch verwachten dat ze ook strijden voor onderdrukte Iraniërs. Ik ben hier even stil van.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels al wel genoeg beelden van pro-Hamas-keffiyehs die Iraanse demonstranten lastigvallen dus het is niet echt een raadsel hoe de lijnen lopen in deze.
Geschiedenis zit vol van momenten waar de groenteboeren en dakbedekkers dictators opknopen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tirannie heet zoiets. Daar is Netanyahu ook niet vies van ondanks dat hij joods is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Burgerdoelen aanvallen is wel een islamitisch trekje.
Beter dan daar zitten, denk ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:57 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
quote:Verschillende grensovergangen naar de Gazastrook zijn gesloten,
Brrr, krijg er bijna rillingen van.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:57 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ja maar toen was CNN het ermee eens, nu niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:58 schreef nostra het volgende:
Konden ze verdomme in 1994? een stuk beter, gewoon livestream bij CNN.
Nee dat heb ik niet, maar ik twijfel er niet aan gezien de massale protesten de laatste tijd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, daar zul jij ongetwijfeld wa-ter dicht bewijs voor hebben.
Ach, schei toch uit. Als je de staat van Iran nu bekijkt is de bevolking kansloos tegen zo’n regime. Ze schieten op dit moment nota bene met balistische raketten lukraak doelen in de omgeving naar de tyfus. Alsof de bevolking van Iran ook maar een seconde kans maakt tegenover een regime wat zonder enige aarzeling hetzelfde geweld op burgers gebruikt om te blijven zitten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Geschiedenis zit vol van momenten waar de groenteboeren en dakbedekkers dictators opknopen.
CNN / Warner Bros. is net gekocht door Larry Ellison, dus die zullen binnenkort ook een pro Trump/Israel agenda hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:02 schreef Oliver_Klozov het volgende:
[..]
Ja maar toen was CNN het ermee eens, nu niet.
Volop zeiken over hoe Amerikanen moeten sterven in zo’n oorlog, terwijl er nog geen Amerikaans slachtoffer is gevallen.
Ja, iedereen die niet meegaat in jouw fanatasietjes is natuurlijk zuur. Bla bla.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet, maar ik twijfel er niet aan gezien de massale protesten de laatste tijd.
Waarom ben jij zo'n zure kerel trouwens, lang niet geneukt?
Remember Ceauscescu?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach, schei toch uit. Als je de staat van Iran nu bekijkt is de bevolking kansloos tegen zo’n regime. Ze schieten op dit moment nota bene met balistische raketten lukraak doelen in de omgeving naar de tyfus. Alsof de bevolking van Iran ook maar een seconde kans maakt tegenover een regime wat zonder enige aarzeling hetzelfde geweld op burgers gebruikt om te blijven zitten.
Raketten zullen ze nog wel hebben, lanceerinstallaties is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:02 schreef Frutsel het volgende:
Is er nu 1 reeks aanvallen geweest of meerdere ? Is het nu al een tijd 'rustig'
Iran met een matige reactie
1. Leiding onbereikbaar of dood
2. Geen raketten meer
3. Combi
In oekraine schoten ze ook met kweenie wat op het volk. Toch mocht die putin paladijn moven.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ach, schei toch uit. Als je de staat van Iran nu bekijkt is de bevolking kansloos tegen zo’n regime. Ze schieten op dit moment nota bene met balistische raketten lukraak doelen in de omgeving naar de tyfus. Alsof de bevolking van Iran ook maar een seconde kans maakt tegenover een regime wat zonder enige aarzeling hetzelfde geweld op burgers gebruikt om te blijven zitten.
Maar gebeurd er momenteel überhaupt iets? Aanvallen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Raketten zullen ze nog wel hebben, lanceerinstallaties is een ander verhaal.
Jaquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:08 schreef Tjacka het volgende:
Wat wil de USA nu eigenlijk écht in Iran?
Alleen het nucleaire programma afremmen?
Of het regime structureel verzwakken?
Of gewoon laten zien dat ze nog steeds de sheriff van de regio zijn, ook richting Israël en de rest?
En als Iran via al zijn netwerken terugduwt… is dat dan ingecalculeerd? Of hopen ze dat het bij druk uitoefenen blijft?
Willen ze afschrikken? Of zijn ze aan het testen hoe ver ze kunnen gaan?
Dat had ook niks te maken met een tiranniek, ongekend gewelddadig regime wat in de afgelopen decennia enorme cijfers van doden onder de eigen bevolking kan toekennen. Het is geen vergelijking.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
In oekraine schoten ze ook met kweenie wat op het volk. Toch mocht die putin paladijn moven.
Dat was ook een regime met een verwurgende grip op het volk, iedereen kon je vijand zijn, niemand was veilig en iedereen was bang. Totdat iedereen massaal over de rooie ging en er een eind aan maakten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, echt een topvergelijking. Identieke situatie.
Israel blackmailed Trump met Epstein files, dus hij moet wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:08 schreef Tjacka het volgende:
Of gewoon laten zien dat ze nog steeds de sheriff van de regio zijn, ook richting Israël en de rest?
En als Iran via al zijn netwerken terugduwt… is dat dan ingecalculeerd? Of hopen ze dat het bij druk uitoefenen blijft?
De newscycle als het ff kan een paar keer niet meer over de epstein files laten gaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:08 schreef Tjacka het volgende:
Het regime vernietigen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:08 schreef Tjacka het volgende:
Een Trump toren in Teheran.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:08 schreef Tjacka het volgende:
Zijn Urdu is nog wat roestigquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh lol, dat was mijn neefje van 2. Lichtjes en toetsen zijn leuk. Bovendien Pakistaans dus een mening hierover.
Jahoor. Kan blijven roepen dat het niet zo is, maar is dus wel zo.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat had ook niks te maken met een tiranniek, ongekend gewelddadig regime wat in de afgelopen decennia enorme cijfers van doden onder de eigen bevolking kan toekennen. Het is geen vergelijking.
kan is groot met mossad epsteinquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:10 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Israel blackmailed Trump met Epstein files, dus hij moet wel.
Soldaten blijven soldaten. Hoor ze lachen haha.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:57 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Op deze manier schakelen ze ook langzaam maar zeker alle bondgenoten van Rusland uit.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:08 schreef Tjacka het volgende:
Ja mooie maar bizarre beelden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Soldaten blijven soldaten. Hoor ze lachen haha.
Lijkt me heel erg sterk. 1 druk op de knop en Israel bestaat niet meer.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
kan is groot met mossad epstein
Die vector acht ik niet zo waarschijnlijk. Dat trump qua dat een uur in de wind stinkt, is zelfs voor iemand die blind is en niet kan ruiken wel duidelijk. Puur vanwege die dingen die wel vrijgegeven zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
kan is groot met mossad epstein
quote:
Precies dit. Wat Trump doet is niet onderhandelen maar het mes op de keel zetten. Dat noem ik afpersen.quote:Timeline:
2014: Trump says Obama will invade Iran because he's not a good enough negotiator to get a deal with them
2015: Obama, with the backing of the EU, China, Russia and others, gets a deal with them
2018: Trump cancels deal bc it was Obama's and says he can negotiate a better one.
2018-2020: Trump can't negotiate one. Arms control experts and Trump officials start to grumble that scrapping Obama's deal was probably a bad idea.
2025: Trump still can't negotiate a new deal
2025: Israel launches an attack on Iran. Drags Trump in. Trump claims Iran's nuclear capacity was wiped out
2025-2026: Trump still can't negotiate a deal
2026: Trump launches a regime change war on Iran, at Israel's goading
Ruttequote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:20 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Arme Infantino kent ook zijn plek weer.
De motivatie staat in de rest van de reactiequote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nou doe je het weer
[..]
'Gewoon' is geen motivatie. Jetten reageert om het reageren maar beseft niet dat hij juist olie op het vuur gooit door dezelfde retoriek als Trump te gebruiken. Van Trump weet Iran dat het niet gaat om te onderhandelen maar het creëren van een casus belli om aan te vallen. Dan is het niet zo handig dat er vanuit de EU een nagenoeg hetzelfde geluid komt. We zien nu al dat werkelijk alles wat ook maar een beetje relatie met de VS heeft wordt aangevallen, zelfs burgerdoelen
Het is onzin. Het is een excuus om te kunnen volhouden dat de acties van vandaag nog iets anders brengen dan chaos in plaats van verandering voor de Iraniërs.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jahoor. Kan blijven roepen dat het niet zo is, maar is dus wel zo.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:20 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Doe er nog even een bron bij, dan weten we iig zeker dat het Hamasproof is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:10 schreef butz0rs het volgende:
Israel blackmailed Trump met Epstein files, dus hij moet wel.
Die rommel was 7 maanden terug al geslooptquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:22 schreef Frutsel het volgende:
Iraniërs hadden toch ook allemaal 'moderne' luchtverdediging van de Russen en Chinezen?
Waren die al kapot of wat
We willen de olie dan ook niet op het vuur gooien maar wel in onze opslagtanks, auto's en woonkamersquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
De motivatie staat in de rest van de reactie
Het is wmb juist het tegenovergestelde van olie op het vuur gooien, we hebben het gezien, we houden het in de gaten, doen er voorlopig niks mee
Meer is ook niet nodig, gewoon niet mee bemoeien
Hoor je dat?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:21 schreef butz0rs het volgende:
[..]
RutteBinnenkort coalition of the willing 2.0
Duidelijk tijd voor een nieuwe prijsquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:20 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]
Zeeslag lol. Tegen wie? De VS kan schepen raken die voorbij de horizon zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:23 schreef Gremen het volgende:
Wat ik nooit snap dat als het ene land aan valt het andere land niks doet. (behalve wat raketjes terug schieten).
Iran heeft toch ook een leger? Wat doen die dan nu? Ze hebben ook een marine? Vindt er dan nu ergens een zeeslag plaatst met tig vs tig boten?
Ze voeren oorlog en tegelijk lijkt alles zo kalm
De Iraniërs hebben het de afgelopen weken nog zelf geprobeerd, dat eindigde in tienduizenden doden. Wat stel jij voor?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is onzin. Het is een excuus om te kunnen volhouden dat de acties van vandaag nog iets anders brengen dan chaos in plaats van verandering voor de Iraniërs.
Deze kwamen dus niet op tijd...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:23 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Die rommel was 7 maanden terug al gesloopt
Dus? Elke Iraanse boot is momenteel gezonken? Hoe kunnen ze die straat van Hormuz dan afsluiten?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeeslag lol. Tegen wie? De VS kan schepen raken die voorbij de horizon zijn.
Met zeemijnen bv.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:25 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dus? Elke Iraanse boot is momenteel gezonken? Hoe kunnen ze die straat van Hormuz dan afsluiten?
Vandaar de snelle interventie.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Deze kwamen dus niet op tijd...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-rusland-a4921221
De rest komt misschien ook wel niet meer
Vrijwel alles behalve dit. Dit is alleen voor de eer en glorie van Trump en Netanyahu die elkaar nu ongelofelijk gaan feliciteren met dit fantastisch resultaat. Ondertussen gaat Iran vrolijk verder met dit regime. Niks bereikt, veel chaos. Wat een succes.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Iraniërs hebben het de afgelopen weken nog zelf geprobeerd, dat eindigde in tienduizenden doden. Wat stel jij voor?
Snap niet hoe mensen Amerika blijven onderschatten op dit gebied, er is een reden voor dat ze daar geen fatsoenlijke sociale vangnetten hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:23 schreef Gremen het volgende:
Wat ik nooit snap dat als het ene land aan valt het andere land niks doet. (behalve wat raketjes terug schieten).
Iran heeft toch ook een leger? Wat doen die dan nu? Ze hebben ook een marine? Vindt er dan nu ergens een zeeslag plaatst met tig vs tig boten?
Ze voeren oorlog en tegelijk lijkt alles zo kalm
Het is een smalle straat he, dreigen met boten te laten zinken vanaf de kust.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:25 schreef Gremen het volgende:
[..]
Dus? Elke Iraanse boot is momenteel gezonken? Hoe kunnen ze die straat van Hormuz dan afsluiten?
Dingen ontploffen in Iran, er arriveren een paar shaheds en raketten in landen rondom Iran.quote:
Anti scheeps raketten vanaf de kust.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:25 schreef Gremen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze Iran overrompelen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:28 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Snap niet hoe mensen Amerika blijven onderschatten op dit gebied, er is een reden voor dat ze daar geen fatsoenlijke sociale vangnetten hebben.
Al die berichten de afgelopen weken over airlifts richting Iran vanuit China en rusland met met de laatste moderne radarsystemen en luchtafweer... zogenaamde supersonische raketten die de Amerikaanse marine wel even plat zouden leggen... geen schijn van kans op geen enkel moment.
Als een paar Houthis in rubberbootjes de rode zee kan afsluiten, dan moet Iran dat toch ook lukken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:25 schreef Gremen het volgende:
[..]
Sowieso met betere wc'squote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:29 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het is een smalle straat he, dreigen met boten te laten zinken vanaf de kust.
Verder kan alleen Europa qua marine op tegen de VS. In aantallen misschien niet maar onze vloten zijn veel beter en moderner.
Op zich maakt het ook niet zo heel veel uit. Hij is nu toch al uitgespeeld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Geloof niet dat ze Khameinie al hebben trouwens.
De Iranezen wisten ook dondersgoed dat de kans enorm was dat het gisternacht/vandaag zou beginnen.
Die moeten of dubbelgangers op meerdere plekken hebben gezet en de echte zit honderden meters onder de grond.
Ik bedoel dat ze kunnen blijven slaan toch dat ze het genoeg vinden. Amerika lijkt in inder geval wel hun lesje te hebben geleerd wat betreft boots on the ground.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze Iran overrompelen?
De VS is hier vrij sterk in en de beste mensen hebben er maanden over kunnen denken, en het is voorbereid weken terug door de luchtafweer kapot te schieten.
Alle stappen die Iran zou KUNNEN doen zijn geanalyseerd en voor elke stap is een scenario gemaakt waarbij de VS eerst en harder toe slaat.
Zo werkt dat, geloof ik, niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich maakt het ook niet zo heel veel uit. Hij is nu toch al uitgespeeld.
Finished, Done deal, Rien ne va plus.
Ja, dat zeiden ze een paar maanden terug ook. Elke nucleaire faculteit was weg, plat, done deal en rien ne va plus.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich maakt het ook niet zo heel veel uit. Hij is nu toch al uitgespeeld.
Finished, Done deal, Rien ne va plus.
Geen idee waar jij die berichten gelezen hebt. Ik heb nergens een serieus artikel gelezen waarin die soort zaken werden beweerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:28 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Snap niet hoe mensen Amerika blijven onderschatten op dit gebied, er is een reden voor dat ze daar geen fatsoenlijke sociale vangnetten hebben.
Al die berichten de afgelopen weken over airlifts richting Iran vanuit China en rusland met met de laatste moderne radarsystemen en luchtafweer... zogenaamde supersonische raketten die de Amerikaanse marine wel even plat zouden leggen... geen schijn van kans op geen enkel moment.
Het lijkt er wel op.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:41 schreef Oliver_Klozov het volgende:
Hij schijnt er nou toch echt geweest te zijn
Heb ook nergens geclaimd dat het serieuze artikelen waren. Allemaal voornamelijk russische, pro pallie, anti westerse wappie propaganda kanalen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Geen idee waar jij die berichten gelezen hebt. Ik heb nergens een serieus artikel gelezen waarin die soort zaken werden beweerd.
Mentaal was hij al dood dus zoveel verandert er niet. Er is een organisatie van 200.000 militairen die je niet even van de aardbodem veegt met een raketinslag. Hoe moeten ongewapende burgers de IRGC omver werpen?quote:
Komt allemaal goed.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mentaal was hij al dood dus zoveel verandert er niet. Er is een organisatie van 200.000 militairen die je niet even van de aardbodem veegt met een raketinslag. Hoe moeten ongewapende burgers de IRGC omver werpen?
Als ze een beetje slim zijn is er al het een en ander van tevoren naar binnen gesmokkeld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Mentaal was hij al dood dus zoveel verandert er niet. Er is een organisatie van 200.000 militairen die je niet even van de aardbodem veegt met een raketinslag. Hoe moeten ongewapende burgers de IRGC omver werpen?
Ja, vanochtend ook al direct blijkt nu dusquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:51 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Iran
Dag 1 je leider al dood
Moet jij vooral zeggen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van goed lezen.
En niet alles vanuit je politieke bril willen bekijken.
Mensen zien vooral het beeld van de oorlog wat via media aan ons wordt gegeven. Die denken dat er ineens ontzettend veel veranderd is, dat het hele land in de fik staat, dat er een revolutie gaande is, etc. Het is PR winst. Maar inderdaad, er is voor iedereen al wel een vervanging, ook voor Khamenei en die 200.000 militairen zitten er ook nog. Land van 80 miljoen inwoners met IRGC in alle haarvaten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat Iran nemen we nooit meer serieusquote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:51 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Iran
Dag 1 je leider al dood
Tegen zo'n bewezen bruut en gewetenloos regime, dat al talloze malen met grof en dodelijk geweld opgetreden heeft, zal de bevolking idd wel wat wapens moeten hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:51 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon met parachutes kisten met ak47's droppen voor de bevolking
Mossad en CIA zijn daar echt wel actief.quote:
Cliffhangers voor gevorderden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:55 schreef Tengano het volgende:
Ze houden de wereld wel in spanning zo hoor.
Case6quote:bron: nu.nl
Israëlische functionaris: Ayatollah Ali Khamenei is dood
Een hoge Israëlische functionaris stelt tegenover persbureau Reuters dat de Iraanse Ayatollah Ali Khamenei dood is. Zijn lichaam zou zijn gevonden. Iran heeft de dood van Khamenei nog niet bevestigd. Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei kort geleden nog tegen Sky News dat Khamenei en president Masoud Pezeshkian "veilig en wel" waren.
Waar kennen we deze manier ook alweer van?quote:
Nog een debiel belspelletje erbij doen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Cliffhangers voor gevorderden.
Is ie dood of is ie niet dood?
We zien het na de reclame.
(deze Khameini legpuzzel wordt u aangeboden door Ravensburger)
Er staat ook dat Israël documentatie heeft gezien over het lichaam. Foto's / videoquote:
Maar dit incompetente zooitje blijft wel stevig aan de macht hoor.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:56 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat Iran nemen we nooit meer serieus
quote:
Zat beetje te chillen in het bubbelbadquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:00 schreef Tengano het volgende:
Ik denk dat het zo lang duurt omdat dat lichaam eerst moet worden uitgegraven; hij zat vast niet op zijn balkonnetje tijdens die inslag.
Volgens BFMTV heeft Trump ook de foto van het lichaam gezien.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:01 schreef Estate2 het volgende:
[..]
Er staat ook dat Israël documentatie heeft gezien over het lichaam. Foto's / video
Mike Staring approves this postquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nog een debiel belspelletje erbij doen?
Het moge duidelijk zijn wie onze vijanden zijn.quote:
Israëliërs moesten vanmiddag helaas nog onderduiken vanwege mogelijke raketaanvallen. Wij bleven misschien even binnen vanwege wat wind of regen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:02 schreef Harmankardon het volgende:
Israel krijgt dit voor elkaar en wij hebben Box3 Jetten kabinet.
En dezelfde media die het klakkeloos overnemen en het narratief verspreiden.quote:
De Dam in Utrecht.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lol, nvm
Alleen de popo die mee eet ontbreekt nog.
Tja, geen donutsquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lol, nvm
Alleen de popo die mee eet ontbreekt nog.
Het is op zijn minst een beginquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef havanagila het volgende:
Maar wat heeft de VS gedaan/bereikt nu.....
Wat kruisraketten en een dooie ayatollah, nou. Poeh hee. Nog stuk of 400 over.
Zal niet de enige zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef havanagila het volgende:
Glazenmaker 2.0quote:
Dit is stap één.quote:
@Since2003 nog meer juichende mensenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:08 schreef ACT-F het volgende:
People of #Iran Express Joy Following Reports of Ali #Khamenei's Death
Saturday, February 28 #Iran
[ x ]
JUICHEN!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
@:since2003 nog meer juichende mensen
Post 200.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef Saekerhett het volgende:
Janus![]()
Komt gewoon een beetje stoken hier.
Die mag niet zo lang op internet van zijn verzorger.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Iemand Bianconari nog gezien ergens?
Waarom flikkert dat volk niet gewoon op naar Saudi-Arabië.quote:
Die wacht op nieuwe instructies voor online ayatrollahs.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die zal wel in de rouw zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
De VS heeft nog niks bereikt. Israël wel. Khamenei afmaken was een lang gekoesterde wens.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef havanagila het volgende:
Ze hebben een stevig signaal afgegeven aan de rest van de wereld, en duidelijk laten zien waar ze toe in staat zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef havanagila het volgende:
Israel houdt sowieso wel van gebieden bezetten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er in hemelsnaam 'koloniaal' aan dit militair ingrijpen?
De VS heeft Poetin even laten zien hoe je zo'n driedaagse speciale operatie moet uitvoeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:13 schreef Oliver_Klozov het volgende:
[..]
Ze hebben een stevig signaal afgegeven aan de rest van de wereld, en duidelijk laten zien waar ze toe in staat zijn.
Tegelijkertijd hebben ze Poetin in zijn hemd gezet en Oekraïne een handje geholpen.
De VS/Israel hebben in 12 uur (wederom) de leider van een Russische bondgenoot te pakken.
En Rusland loopt al vier jaar te sukkelen met hun driedaagse operatie.
Met die zachte witte muren toch?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:13 schreef Tengano het volgende:
Ik hoor net van de redactie dat Bianconari in de Dagboekkamer zit inderdaad.
Ah ja sure, nou is ook weer eens iets niet goed volgens jou en is het ''nep'' als ik zoiets plaats.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De vetgedrukten heb je er alleen tussengezet om neutraal te lijken.
Nu geloof jij klakkeloos die tweet. De foto is in het Noorden van Iran terwijl de school in het zuiden is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dezelfde media die het klakkeloos overnemen en het narratief verspreiden.
Om te kotsen. Verkeerde kant van de geschiedenis om hielen te likken van mensen die hier niet zijn om alleen een mooi leven op te bouwen.
En dan komt de tweede in rij van het regime. Die exact hetzelfde beleid gaat voeren, mensen onderdrukken, moorden en martelen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:13 schreef Oliver_Klozov het volgende:
[..]
Ze hebben een stevig signaal afgegeven aan de rest van de wereld, en duidelijk laten zien waar ze toe in staat zijn.
Tegelijkertijd hebben ze Poetin in zijn hemd gezet en Oekraïne een handje geholpen.
De VS/Israel hebben in 12 uur (wederom) de leider van een Russische bondgenoot te pakken.
En Rusland loopt al vier jaar te sukkelen met hun driedaagse operatie.
De kast leegtrekken, tandenborstel mee en wegwezen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ja dat is wel een schone onderbroek pakken momentje
Ja, maak me wat dat betreft iets meer zorgen over de wahabitische rot die SA en Qatar nu al decennia de wereld inslingeren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Israel houdt sowieso wel van gebieden bezetten.
En wat er koloniaal aan is?
Dat het Westen moet bepalen wat er overal in de wereld gebeurd.
Ah, dus Trump wil dat de bevolking zelf gaat bepalen wat het wil.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Trump heeft letterlijk tegen de Iraanse bevolking gezegd dat ze zelf de regering omver moeten werpen als de VS en Israël klaar zijn.
Hoe strookt dit met jouw 'koloniaal oorlog voeren'?
Weet je überhaupt wel wat 'koloniaal' betekent of schud je hier gewoon willekeurig wat woordjes uit de mouw?
zuchtquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan komt de tweede in rij van het regime. Die exact hetzelfde beleid gaat voeren, mensen onderdrukken, moorden en martelen.
Er is buiten wat eigen borstklopperij van Trump en ome Bibi 0,0 bereikt vandaag.
En de PlayStation uiteraardquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De kast leegtrekken, tandenborstel mee en wegwezen.
Welke juichende menigte?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die is ondergelopen door de juichende menigte.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Welke juichende menigte?
Ik zie alleen maar mensen die tegen het grote geweld zijn.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:17 schreef JopieKlaassen het volgende:
Dat wordt hard werken de komende tijd voor Ali om die 72 maagden te bedienen.
Perceptie.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Welke juichende menigte?
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:18 schreef bianconeri het volgende:
Welke juichende menigte?
Foxnews meldt dat ie dood is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:19 schreef FlippingCoin het volgende:
al nieuws over de grote leider?
Ik ben geen MAGA.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:19 schreef bianconeri het volgende:
Nog steeds het kleine MAGA groepje op FOK! dat elk koloniaal ingrijpen goed blijft praten.
Bommen op landen gooien en alles slopen, ja joh helemaal top als Trump het zegt.
de iraniërs zelf juichen het toe, zowel daar als diegene in Nederlandquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:19 schreef bianconeri het volgende:
Nog steeds het kleine MAGA groepje op FOK! dat elk koloniaal ingrijpen goed blijft praten.
Bommen op landen gooien en alles slopen, ja joh helemaal top als Trump het zegt.
Even overleggen welk poppetje ze nu naar voren schuiven en het volgende doelwit wil zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:20 schreef FlippingCoin het volgende:
oh lijkt er wel op dat die echt dood is, zijn ze bang voor een nog grotere opstand dat ze het ontkennen?
Stukje vijfde colonnequote:
Dat zeiden ze ook over het uitschakelen van de leiders van Hamas.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan komt de tweede in rij van het regime. Die exact hetzelfde beleid gaat voeren, mensen onderdrukken, moorden en martelen.
Er is buiten wat eigen borstklopperij van Trump en ome Bibi 0,0 bereikt vandaag.
hoorde dat ze een heel draaiboek hebben met vele alternatieven als die ook gesneuveld zouden zijn bij 1vandaagquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Even overleggen welk poppetje ze nu naar voren schuiven en het volgende doelwit wil zijn
Vind je? Dan hebben we toch een andere perceptie van succes.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:21 schreef Oliver_Klozov het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook over het uitschakelen van de leiders van Hamas.
Heeft uiteindelijk toch best goed gewerkt
Duurt ff voordat ze alle 10.000 stukjes aan elkaar gelijmd hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:20 schreef FlippingCoin het volgende:
oh lijkt er wel op dat die echt dood is, zijn ze bang voor een nog grotere opstand dat ze het ontkennen?
Een kinderhand is hier snel gevuld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het blijkt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:23 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Een kinderhand is hier snel gevuld.
Musolini?quote:
Denk wel dat dat plan er is. Maar wellicht dat er nu al meerdere gedood zijn en dat de communicatie volledig plat ligt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
hoorde dat ze een heel draaiboek hebben met vele alternatieven als die ook gesneuveld zouden zijn bij 1vandaag
Ik had dat nieuwsbericht enige tijd terug ook gezien, maar kan het nu niet vinden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, ik heb gisteren al pasta opquote:
zou mooi zijn jaquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Denk wel dat dat plan er is. Maar wellicht dat er nu al meerdere gedood zijn en dat de communicatie volledig plat ligt.
Iran heeft naast de Garde ook een gewoon leger toch? Tijd om de kant van de burgers te kiezen.
Gedecentraliseerd na het koppen van een bunker buster.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:29 schreef Since2003 het volgende:
Mensen onderschatten hoe gedecentraliseerd het regime is.
Via azie over de noordpool. Via anchorage, ook een optie.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oh shit. Voor enkele Formule 2 teams is het lastig geworden om in Melbourne te komen doordat de luchthavens gesloten zijn in het Midden Oosten.
https://x.com/i/status/2027739602585264636
Lastig om een Teams meeting te houden zonder internetquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:29 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Als dit waar is dan vraag ik me af of ze allemaal bij elkaar hebben gezeten en of ze zo stom waren of geheime diensten zo goed. Of beide
Nee, vanwege de beurs wat denk jij dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:30 schreef StateOfMind het volgende:
Denk dat het vanavond/vannacht wel weer flink los gaat.
Normaliter start men zoiets 's nachts, maar ik begreep dat het dit keer pas in de ochtend gebeurde, vanwege de last minute informatie dat ze Khamenei te grazen konden nemen.
Inderdaad nogal dom gehandeld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:29 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Als dit waar is dan vraag ik me af of ze allemaal bij elkaar hebben gezeten en of ze zo stom waren of geheime diensten zo goed. Of beide
Waar las jij dat?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:30 schreef StateOfMind het volgende:
Normaliter start men zoiets 's nachts, maar ik begreep dat het dit keer pas in de ochtend gebeurde, vanwege de last minute informatie dat ze Khamenei te grazen konden nemen.
Benieuwd of die een bezoekje krijgen van special forces.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nucleaire faciliteiten zitten ook nog steeds 250 meter in die berg hé.
Ik hoop het. Alle centra van macht kapot maken, dan kan het volk de macht grijpen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:30 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zag net dat er weer een paar Amerikaanse tankers in die regio opstegen. Dus er zullen wel weer andere vliegtuigen in de lucht zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:30 schreef StateOfMind het volgende:
Spreek jou over 2 weken wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Gedecentraliseerd na het koppen van een bunker buster.
Dat eerste denk ik.quote:
Op basis van wat wordt dit nou altijd gebaseerd? Zijn hier 3 goede voorbeelden van in de geschiedenis?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders stellen, is er één voorbeeld van regimechange die van buitenaf met luchtaanvallen tot stand gekomen is?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:36 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Op basis van wat wordt dit nou altijd gebaseerd? Zijn hier 3 goede voorbeelden van in de geschiedenis?
Vond het wel apart, dat ze dus eerder gingen aanvallen omdat ze zijn schuilplaats hadden gevonden? Nou ja, mooi dat ze in een klap een aantal hebben opgeruimd. Nu nog hopen dat het 'gewone' leger zich ook tegen het regime keert.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat eerste denk ik.
Dat laatste zag ik vanochtend of vanmiddag ergens voorbij komen.
rent freequote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:36 schreef Tengano het volgende:
Dit is zo wel een zwarte dag voor Kati Piri
Onbegrijpelijk dat halsema dit toelaat.quote:
Je bent jezelf niet als je trek hebt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:38 schreef byah het volgende:
Die geitenneukers moeten inmiddels toch ook wel weten dat het weekend het minst gunstige moment is om samen te komen?
Op basis van de laatste soortgelijke interventies. Sterker nog; de véél effectievere methode van regime change zoals in Afghanistan heeft wat precies opgeleverd? De Taliban aan de macht. Kosten noch moeite gespaard voor 0,0quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:36 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Op basis van wat wordt dit nou altijd gebaseerd? Zijn hier 3 goede voorbeelden van in de geschiedenis?
Het regime zelf verwijderen (immers het regime is niet alleen de leider, maar in dit geval de hele Raad der Hoeders en het IRCG) is idd alleen mogelijk met ook actie op de grond.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:33 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik hoop het. Alle centra van macht kapot maken, dan kan het volk de macht grijpen.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je bent jezelf niet als je trek hebt.
Oja met de Taliban viel volgens de progessieven ook heus te praten. Lol.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op basis van de laatste soortgelijke interventies. Sterker nog; de véél effectievere methode van regime change zoals in Afghanistan heeft wat precies opgeleverd? De Taliban aan de macht. Kosten noch moeite gespaard voor 0,0
Die gingen er bij Hezbollah ook hard doorheen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:30 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tja, als er 400 opvolgers klaar staan…
Nu is het jouw beurt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In dit tempo is het niet de nummer 2 maar de nummer 200 die het moet gaan overnemen.
Israël stopt natuurlijk niet bij de toplaag.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
In dit tempo is het niet de nummer 2 maar de nummer 200 die het moet gaan overnemen.
Zoals Trump in 2019 in Camp David met hen praatte? Lol.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:40 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Oja met de Taliban viel volgens de progessieven ook heus te praten. Lol.
Heb je ook een scheve mond en/of een lamme arm? Dan zou ik pronto een arts bezoeken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Welke juichende menigte?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |