https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
Heb het eruit gehaald, niet mijn OP.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:58 schreef Document1 het volgende:
Dat game on in de OP is wel een beetje onsmakelijk eerlijk gezegd.
Ik ben benieuwd wanneer alle lanceer installaties en productiefaciliteiten plat gebombardeerd zijn. Ik las ook al tweets dat ze met drones redelijk in de buurt kunnen komen, dus luchtverdediging is inmiddels redelijk aangepakt.quote:
Slaat als een gewond dier wild om zich heen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:59 schreef Momo het volgende:
[ x ]
[ x ]
Waarom zou je als Iran Palm Jumeirah aanvallen? Schade aan een luxe hotel dat veel geld gaat kosten eventueel?
Die geruchten gaan maar nog geen bevestiging.quote:
Whatsapp ook maar één vinkje zag ik net.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:02 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hij neemt iig zijn telefoon niet op
Met een vliegtuig hoop ik?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:03 schreef Viesdik het volgende:
Ik lees dat Netanyahu zojuist weggevlogen is uit Israël
Zijn net begonnen. Heb een beetje geduld. Met zo'n verliezersmentaliteit win je nooit wat natuurlijk. Houd hoop.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:02 schreef Buitendam het volgende:
Wat een kansloze clusterfuck is dit geworden, zeg. 0,0 regime change en de hele regio weer in de fik. Grote klasse.
"Dit is de voicemail van Khameini.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:02 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Hij neemt iig zijn telefoon niet op
Gezien de spelers ging het daar altijd op uitdraaien.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:02 schreef Buitendam het volgende:
Wat een kansloze clusterfuck is dit geworden, zeg. 0,0 regime change en de hele regio weer in de fik. Grote klasse.
Zonder interventie met soldaten gaat het nooit gebeuren. En zelfs dan moet het wel zo ongelofelijk goed in elkaar zitten om geen Afghanistan herhaling te krijgen. Nee, dit gaat ‘m echt niet worden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:06 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Zijn net begonnen. Heb een beetje geduld. Met zo'n verliezersmentaliteit win je nooit wat natuurlijk. Houd hoop.
En de 40.000 dode demonstranten, moest je daar ook om huilen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder interventie met soldaten gaat het nooit gebeuren. En zelfs dan moet het wel zo ongelofelijk goed in elkaar zitten om geen Afghanistan herhaling te krijgen. Nee, dit gaat ‘m echt niet worden.
Een paleis plat en 85 dode meisjes in een school. Fenomenaal.
Gelukkig weet jij de complete Amerikaanse strategie en tactiek uit je hoofd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zonder interventie met soldaten gaat het nooit gebeuren. En zelfs dan moet het wel zo ongelofelijk goed in elkaar zitten om geen Afghanistan herhaling te krijgen. Nee, dit gaat ‘m echt niet worden.
Ik was er wel bang voor dat zo'n beetje alles aangevallen wordt wat een goede relatie met het westen onderhoudt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wtf, die drone inslag in Dubai. Had niet gedacht dat Dubai hier ook zo bij betrokken raakt.
Je zult maar Ayatollah propaganda napegaaien omdat het in de NRC staat.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
85 dode meisjes in een school.
Onzin. Ik denk nog steeds dat Khameini misschien gewoon dood is en dan is regime change mogelijk een kwestie van enkele dagen. Het Iraanse regime zal als een kaartenhuis in elkaar storten, want het wordt door nog maar heel weinig mensen gesteund. Iran is ook een heel ander land dan Afghanistan. Binnen 3 dagen is het voorbij denk ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mja, nu het regime zelf doelwit is in plaats van enkel het nucleaire programma was het te verwachten dat ze wild om zich heen zouden gaan slaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wtf, die drone inslag in Dubai. Had niet gedacht dat Dubai hier ook zo bij betrokken raakt.
Ik lees her en der berichten van Iraniërs die dit als false flag bestempelen. Even afwachten nog wat hier van waar is.quote:
De mededeling van Trump was dat de bevolking zelf de regering moet laten kiepen. De VS en Israël zouden de IRGC verzwakkenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
dan heb je wel liggen slapenquote:Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft honderden telefoontjes gekregen na de aanval van Israël en de Verenigde Staten op Iran. Volgens het ministerie gaat het om Nederlanders die onder meer informatie willen over mogelijkheden om de regio te verlaten
Zou bizar zijn als de Burj Khalifa geraakt zou worden door iets. Dan zou Dubai wel echt vies mad worden denk ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik was er wel bang voor dat zo'n beetje alles aangevallen wordt wat een goede relatie met het westen onderhoudt.
Of ze kiezen een nieuwe geestelijk leider.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Ik denk nog steeds dat Khameini misschien gewoon dood is en dan is regime change mogelijk een kwestie van enkele dagen. Het Iraanse regime zal als een kaartenhuis in elkaar storten, want het wordt door nog maar heel weinig mensen gesteund. Iran is ook een heel ander land dan Afghanistan. Binnen 3 dagen is het voorbij denk ik.
Is dit niet een al te vroege conclussie?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:02 schreef Buitendam het volgende:
Nee, het is gewoon een poging om deze actie negatief en als kansloos te framen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:17 schreef KaheemSaid het volgende:
Is dit niet een al te vroege conclussie?
Heb ik niet. Fietsbanden dan nog maar even oppompen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tip: nog even snel de auto voltanken.
Maar natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:12 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Ik denk nog steeds dat Khameini misschien gewoon dood is en dan is regime change mogelijk een kwestie van enkele dagen. Het Iraanse regime zal als een kaartenhuis in elkaar storten, want het wordt door nog maar heel weinig mensen gesteund. Iran is ook een heel ander land dan Afghanistan. Binnen 3 dagen is het voorbij denk ik.
Ja, precies.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En de 40.000 dode demonstranten, moest je daar ook om huilen?
Neen, dat is puur defensief om assets in het MO te verdedigen indien nodig.quote:
Mensen die gepikeerd zijn over een aanval op dat mensonterende islam regime zijn gewoon moreel failliet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een poging om deze actie negatief en als kansloos te framen.
@:Buitendam is nou eenmaal niet de meest objectieve user van dit forum.
President Jetten, Kati Piri en Halsema hebben vanavond wss ook nog even een spoedvergadering.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Macron heeft de VN-veiligheidsraad bijeengeroepen, vanavond om 22.00 onze tijd.
Niet alleen Frankrijk hoor. China bv ook.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:24 schreef TweedeKlum het volgende:
We zijn ongemerkt een republiek geworden?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
President Jetten, Kati Piri en Halsema hebben vanavond wss ook nog even een spoedvergadering.
Wordt dat live uitgezonden?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
President Jetten, Kati Piri en Halsema hebben vanavond wss ook nog even een spoedvergadering.
?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
alles goed? kun je je arm nog boven je hoofd tillen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Op zich snap ik wel als je zo'n aanval afkeurt, er komt doorgaans weinig goeds van.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mensen die gepikeerd zijn over een aanval op dat mensonterende islam regime zijn gewoon moreel failliet.
Ik ben nog niet zoveel Khamenei-supporters tegengekomen hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op zich snap ik wel als je zo'n aanval afkeurt, er komt doorgaans weinig goeds van.
Maar ik hoop dat diezelfde lui ook net zo hard bezig zijn de daden van het Iraanse regime af te keuren. Anders gaat het wel heel rap richting een stukje Westerse zelfhaat en een nogal dubieuze moraliteit.
Ja klopt. We vinden het niet ok wat er in Iran gebeurt, maar halen hier wel elke dag mensen binnen die dat gedachtegoed aanbidden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:33 schreef Homey het volgende:
Bij figuren als Piri merk je ook de totale machteloosheid, ze spelen geen enkele rol in het wereldtoneel en dat is maar goed ook. Intussen beurt ze wel meer dan 100k per jaar voor haar 'werk' in de 2e Kamer. En bedient ze haar achterban met wat ze willen horen.
Het grotere plaatje is dat Europa weinig in de melk te brokkelen heeft. En laten we eerlijk zijn, ons grote gevaar is de islamisering van onze samenlevingen, niet wat korte oorlogen in het midden-oosten.
Stukje Hollands glorie baggerwerk toch?quote:
Jij bent de leukste thuis...quote:
Iedere volksvertegenwoordiger die in de volksvertegenwoordiging zit namens een bepaalde groep of vertegenwoordiger van een bepaald gedachtengoed bedient doorgaans zijn/haar achterban met wat die willen horen of zien. Daar is niets mis mee.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:33 schreef Homey het volgende:
Bij figuren als Piri merk je ook de totale machteloosheid, ze spelen geen enkele rol in het wereldtoneel en dat is maar goed ook. Intussen beurt ze wel meer dan 100k per jaar voor haar 'werk' in de 2e Kamer. En bedient ze haar achterban met wat ze willen horen.
Het grotere plaatje is dat Europa weinig in de melk te brokkelen heeft. En laten we eerlijk zijn, ons grote gevaar is de islamisering van onze samenlevingen, niet wat korte oorlogen in het midden-oosten.
Dat is afwachten. Je weet niet hoeveel aanhang dat regime nu werkelijk heeft. Een burgeroorlog is natuurlijk een optie met alle gevolgen waarbij nieuwe terror groepen kunnen ontstaan. Is nu nog weining over te zeggen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Of ze kiezen een nieuwe geestelijk leider.
Het regime heeft zich jarenlang kunnen voorbereiden op een dergelijke situatie.
Ik ben benieuwd of ze daarin geslaagd zijn.
Klopt, de stroom is goedkoop vandaag.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tip: nog even snel de auto voltanken.
Die oorlogen zijn juist bedoeld om vluchtelingen onze kant op te sturen en Europa te destabiliseren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:33 schreef Homey het volgende:
Het grotere plaatje is dat Europa weinig in de melk te brokkelen heeft. En laten we eerlijk zijn, ons grote gevaar is de islamisering van onze samenlevingen, niet wat korte oorlogen in het midden-oosten
Ja, en het is onze eigen keuze om ze dan wel of niet binnen te laten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Die oorlogen zijn juist bedoeld om vluchtelingen onze kant op te sturen en Europa te destabiliseren.
Dat kan je hier zien als je dat wilt:quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Eens hoor. Zoals Boekestijn en de Wijk ook al zeiden: Trump gaat eerst bombarderen en dan pas nadenken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die vlaggetjes in the twitter usernames zijn wel een prachtige uitvinding. Zo kun je precies zien welke agenda iemand heeft. Zowel watermeloenen of regenboog/amerikaanse/israelische vlaggetjes.quote:
Benieuwd hoe ze dat precies gaan handhaven.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:42 schreef Discombobulate het volgende:
Straat van Hormuz afgesloten.![]()
Joop woont al tig jaar in Israël.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Die vlaggetjes in the twitter usernames zijn wel een prachtige uitvinding. Zo kun je precies zien welke agenda iemand heeft. Zowel watermeloenen of amerikaanse/israelische vlaggetjes.
Nouja, uiteindelijk is het met name "iesch koeltoer". Het is vrij naïef te denken dat we onze normen en waarden die regio op kunnen leggen. Het is wel dat Israël het land is, dat doorgaans de meeste onrust genereert daar als buur. Vergelijkbaar met Rusland tov. haar omgeving. Of de VS op wereldwijd niveauquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, Israel is echt het grote probleem in die regio
Ja, maar het is niet agendafree zoals Stevequote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Joop woont al tig jaar in Israël.
Probeer zijn pieperquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:03 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Whatsapp ook maar één vinkje zag ik net.
Dames en heren, we hebben een helderziende onder ons.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:02 schreef Buitendam het volgende:
Absoluut. Israel die iedere keer van die 7 Oktober slachtfeestjes houdt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef bleiblei het volgende:
Nouja, uiteindelijk is het met name "iesch koeltoer". Het is vrij naïef te denken dat we onze normen en waarden die regio op kunnen leggen. Het is wel dat Israël het land is, dat doorgaans de meeste onrust genereert daar als buur. Vergelijkbaar met Rusland tov. haar omgeving. Of de VS op wereldwijd niveau.
Dat doet de NOS niet. Ze plaatsen er elke keer een disclaimer bij dat dit is wat Iraanse media berichtenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De NOS en de NRC namen het ook weer klakkeloos over.
Vertrouw maar gewoon op Israel en de support die de VS gaat geven om deze klus te klaren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:48 schreef TwenteFC het volgende:
Hoop dat ze wel iets van een strategie hebben en niet stoppen voordat de moslimextremisten daar goed teruggesnoeid zijn, zodat de normale burger daar genoeg ruimte heeft om de macht te grijpen en het tenminste nog ergens toe leidt.
Is dat een nieuwe aanvalquote:
Waarom? Het is nogal selectief. Wat mij betreft verdwijnt ieder mensonterend regime maar wat geeft andere landen het recht om daarover oorlog te voeren?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Mensen die gepikeerd zijn over een aanval op dat mensonterende islam regime zijn gewoon moreel failliet.
En deze bron die zonder onderbouwing het tegendeel beweert is niet "klakkeloos overnemen"quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Oeh, dat ziet er niet goed uit.quote:
Het gros van het volk hier is helaas te simpel voor dat soort nuances.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat doet de NOS niet. Ze plaatsen er elke keer een disclaimer bij dat dit is wat Iraanse media berichten
Het is een bericht van de Iraanse staatsmedia, een leugenachtig propagandakanaal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat doet de NOS niet. Ze plaatsen er elke keer een disclaimer bij dat dit is wat Iraanse media berichten
Damnquote:
Als ik Iran was zou ik zo veel mogelijk dit soort dingen doen, of bijvoorbeeld die olie-installaties van SA platbombarderen en in de brand zetten. Zo veel mogelijk horizontale escalatie.quote:
Nou inderdaad zeg. Wat is Iran slim bezig!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:53 schreef XLVNB het volgende:
Slim spel van Iran, kan niet anders zeggen.
Je kunt nu eenmaal niet alles tegen houden. Dat zie je in Oekraine en Rusland ook als je honderde drones afschiet. Al heb je de beste afweer raakt dat uiteindelijk uitgeput. Bovendien is niet alles te verdedigen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:52 schreef mschol het volgende:
[..]
ligt het luchtafweer geschut te slapen ofzo ?
Wow. Geeft je de VS miljarden, militaire bases op jouw grondgebied, maar heb je verdediging nodig laten ze je in de kou staan. Waar zijn de anti-aircraft raketten en F35 om die drones uit de lucht te schietenquote:
Als ik Iran was zou ik nu niet ook nog SA rechtstreeks in dit conflict willen betrekkenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik Iran was zou ik zo veel mogelijk dit soort dingen doen, of bijvoorbeeld die olie-installaties van SA platbombarderen en in de brand zetten. Zo veel mogelijk horizontale escalatie.
De golfstaten krijgen het flink te verduren, lijkt t.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus ze hebben zoiets van, in Israel krijg je toch niks door vanwege Iron Dome, de VS is te ver weg, dus gaan we maar random dingen beschieten
Ze hebben het wel eens eerder gedaan hé bij die olie-installaties. SA heeft ook maar een prutleger.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als ik Iran was zou ik nu niet ook nog SA rechtstreeks in dit conflict willen betrekken
Nogmaals: https://en.wikipedia.org/wiki/Horizontal_escalation Als je je in Iran verplaatst dan is dit niet zo'n gekke strategie. Ik merk dat mensen veel moeite hebben met "Als ik Iran was dan..." dat betekend toch niet dat het goedgepraat wordt dat dat terreurregime doet?quote:Dus ze hebben zoiets van, in Israel krijg je toch niks door vanwege Iron Dome, de VS is te ver weg, dus gaan we maar random dingen beschieten
Tragisch, want men is nu blind landen aan het aanvallen die er helemaal niets mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus ze hebben zoiets van, in Israel krijg je toch niks door vanwege Iron Dome, de VS is te ver weg, dus gaan we maar random dingen beschieten
Lijkt weinig verdediging te zijn idd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
De golfstaten krijgen het flink te verduren, lijkt t.
Behalve wapperen met het vingertje en onze zorgen uiten, wat stel je voor dat we eraan doen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:01 schreef KaheemSaid het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand die zich er druk over maakt dat deze aanval niks geen legitimatie krijgt vanuit welk internationaal recht dan ook? Daar waar een Bush zich nog in allerlei bochten manouvreerde om steun te krijgen van de wereld. Of moeten we dit maar gewoon accepteren als het nieuwe normaal?
Waarschijnlijk ook door het sluiten van de Abraham Akkoorden (goed gedaan, Trump).quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar zijn wel diverse US militairen gestationeerd. Alleen zijn dat de doelen? Dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het internationaal recht is een fantasie, er zijn simpelweg geen instituten die deze vermeende regels ook kunnen waarborgen. Daardoor heeft het dus ook geen waarde. Om nog maar te zwijgen over hoe selectief sommigen het toepassen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:01 schreef KaheemSaid het volgende:
Is er eigenlijk nog iemand die zich er druk over maakt dat deze aanval niks geen legitimatie krijgt vanuit welk internationaal recht dan ook? Daar waar een Bush zich nog in allerlei bochten manouvreerde om steun te krijgen van de wereld. Of moeten we dit maar gewoon accepteren als het nieuwe normaal?
Zeker. Misdadig regime in Iran, maar jij wilt zeggen dat je daarom de acties van vandaag kunt goedpraten? Lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:11 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En de 40.000 dode demonstranten, moest je daar ook om huilen?
En ze hebben exact wat om dat in praktijk te brengen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:05 schreef Frutsel het volgende:
Iran heeft de straat van hormuz afgesloten
Hoe dan? Liggen toch zat amerikaanse schepen daar?
Eerst Venezuela, nu Iran. Dan nog de dreiging over Cuba, Groenland, Panama en wat meer. Ik snap wat je zegt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tragisch, want men is nu blind landen aan het aanvallen die er helemaal niets mee te maken hebben.
Ik ben geen strateeg, maar als ik al aangevallen word door 2 landen, lijkt het mij niet handig om ervoor te zorgen dat ik straks door nog veel meer landen word aangevallen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:57 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Als ik Iran was zou ik nu niet ook nog SA rechtstreeks in dit conflict willen betrekken
Voor zover mij bekend is het Iraanse regime al tragisch bezig vanaf de terugkeer van Khomeini in 1979.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tragisch, want men is nu blind landen aan het aanvallen die er helemaal niets mee te maken hebben.
Hier leg je mij nogal wat woorden in de mond. Als je een beetje goed had gelezen had je gezien dat ik absoluut niets heb met die regimes daar. Maar dat ik ook afgelopen 40 jaar verschillende rondes heb gezien waarbij dit soort shit alleen maar meer ellende opleverde voor het westen. Dit zijn dingen die je niet kan veranderen van buitenaf. Net als dat we als Europeaan nooit gaan voorkomen dat die Amerikanen zelfdestructief stemmen. Het is daar een shithole cultuur en het blijft daar een shithole cultuur. Kan je beter niet in gaan roeren van buitenaf.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Absoluut. Israel die iedere keer van die 7 Oktober slachtfeestjes houdt.
Daar zouden ze echt een keer mee moeten stoppen inderdaad.
Zou mooi zijn als ze een voorbeeld nemen aan de vredige Islam wat met name Iran en zijn vredesgroepjes uitademt.
Wel als je gelooft dat allah aan jouw kant staat en je gelooft dat jij geroepen bent om de hele wereld te veroveren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben geen strateeg, maar als ik al aangevallen word door 2 landen, lijkt het mij niet handig om ervoor te zorgen dat ik straks door nog veel meer landen word aangevallen.
Maarja de meeste landen hebben 't niet zomaar paraat voor normale wijken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:08 schreef 3rr0r het volgende:
Zwemmen in oliegeld maar wat luchtverdediging is teveel gevraagd voor Dubai?
Echt, de tering.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Echt, de tering.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kwaad is al geschiedt. Want ze scheppen er een beeld mee en de fuckertjes gaan er mee aan de haal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Stevige drones.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere hoek van die inslag in Manama
https://www.reddit.com/r/(...)building_in_bahrain/
VS heeft niet alles in het midden oosten staan hé.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:09 schreef Perrin het volgende:
En dan is Israël waarschijnlijk een ukkie vergeleken met wat de VS uit de kast trekt. Sucks to be ayatollah nu.
[ x ]
Denk dat de VS meer raketten van ver schiet vanaf schepen en Israel dan wat meer met hun gevechtsvliegtuigenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:09 schreef Perrin het volgende:
En dan is Israël waarschijnlijk een ukkie vergeleken met wat de VS uit de kast trekt. Sucks to be ayatollah nu.
[ x ]
Het idee is natuurlijk dat er druk komt op die landen om bij de VS/Israël er op aan te dringen om te stoppen. Daarom raken ze ook burgerdoelen zodat ook de burgers er op gaan aandringen bij hun overheid. Uiteraard kan die tactiek ook de andere kant op vallen maar Iran neemt de gok omdat ze niet veel andere keuzes hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben geen strateeg, maar als ik al aangevallen word door 2 landen, lijkt het mij niet handig om ervoor te zorgen dat ik straks door nog veel meer landen word aangevallen.
[ x ]
Kwaad is al geschiedt. Want ze scheppen er een beeld mee en de fuckertjes gaan er mee aan de haal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Regime is echt uit op grootschalige oorlog.quote:
Het is echt aan onszelf om onze grenzen veilig te stellen. We spelen hier zelf voor gekke henkie en zijn hoorndrager van allerlei debiele internationale verdragen en wetten. Je kan als Europa zijnde niet maar hopen dat de rest van de wereld zich altijd maar netjes gedraagt en elkaar niet de tyfus in bombardeert.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hier leg je mij nogal wat woorden in de mond. Als je een beetje goed had gelezen had je gezien dat ik absoluut niets heb met die regimes daar. Maar dat ik ook afgelopen 40 jaar verschillende rondes heb gezien waarbij dit soort shit alleen maar meer ellende opleverde voor het westen. Dit zijn dingen die je niet kan veranderen van buitenaf. Net als dat we als Europeaan nooit gaan voorkomen dat die Amerikanen zelfdestructief stemmen. Het is daar een shithole cultuur en het blijft daar een shithole cultuur. Kan je beter niet in gaan roeren van buitenaf.
Net als dat ik verwacht dat mensen die deze kant op komen om te vluchten, hun shithole cultuur vooral daar laten.
Nu compenseren ze de meisjesschool propaganda met wat IDF propaganda? Of is er nu wel een betrouwbare bron?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:12 schreef Zwansen het volgende:
NOS zegt dat Khamenei mogelijk gedood is. Zowel CNN als Fox zeggen niks hierover.
Maar hoe gaan ze die afsluiting afdwingen dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder nog weinig gehoord over de straat van Hormuz...
Ik heb altijd begrepen dat dat een economische nucleaire optie is in feite. Die drones zorgen voor wat video spectakel maar het afsluiten van de zee daar is een veel groter iets.
Daarvoor is ooit het ICC ICJ opgericht. Zodat leiders en machthebbers ook consequenties kunnen ervaren en het niet langer het recht van de sterkste is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het internationaal recht is een fantasie, er zijn simpelweg geen instituten die deze vermeende regels ook kunnen waarborgen. Daardoor heeft het dus ook geen waarde. Om nog maar te zwijgen over hoe selectief sommigen het toepassen.
Dat is denk ik wel de beste tactiek. Zou niet weten wat ze anders zouden kunnen doen als 'nucleaire' optie. Ja, je kan in het buitenland sleeper cells wakker laten worden en hooggeplaatste mensen omleggen. Ze hebben ook nog wel wat proxy's over, maar daar blijft het wel bij. Rakettenregen op Israel lijkt me niet zo veel zin hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder nog weinig gehoord over de straat van Hormuz...
Ik heb altijd begrepen dat dat een economische nucleaire optie is in feite. Die drones zorgen voor wat video spectakel maar het afsluiten van de zee daar is een veel groter iets.
Hele goede vraag. In principe denk ik dat eerst ze het gewoon kunnen zeggen tegen schepen. Het is hun water tenslotte. Veel schepen zullen nu het risico even niet nemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar hoe gaan ze die afsluiting afdwingen dan?
Wat maakt het uit. Al is het een VS bom dan is het mogelijk dat zich tussen deze meisjesschool een militair doelwit bevond die de school als schild gebruikte en daarmee een legitiem doel is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:16 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Nu compenseren ze de meisjesschool propaganda met wat IDF propaganda? Of is er nu wel een betrouwbare bron?
Die hebben die macht ook niet en/of worden door landen niet erkend.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daarvoor is ooit het ICC ICJ opgericht. Zodat leiders en machthebbers ook consequenties kunnen ervaren en het niet langer het recht van de sterkste is.
We zijn nu instituties aan het afbreken en dat allemaal vanwege de verkeerde redenen. Het heeft niks met bevolking of mensenrechten te maken maar alleen maar met het verdienen van dollars door miljardairs
Was die vuurbal niet al eerder?quote:
deleted nu.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere hoek van die inslag in Manama
https://www.reddit.com/r/(...)building_in_bahrain/
Tja dat Iran Amerikaanse bondgenoten aanvalt is niet heel verbazingwekkend natuurlijk. Zonder grondtroepen of concreet plan voor een wisseling van de macht wordt dit vooral de volgende trump shitshow. Nog meer instabiliteit in de regio, Iraanse machthebbers die over weekje of wat victorie kraaien en gewoon doorgaan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:13 schreef Perrin het volgende:
Golfstaten lijken een groter doelwit dan verwacht.
[ x ]
Geheel afdwingen hoeft niet eens. Ze kunnen relatief eenvoudig een partij zeemijnen in die straat sodemieteren en geloofwaardig dreigen met droneaanvallen op alles wat passeert. Als het risico maar groot genoeg is, werkt het vanzelf ontwrichtend op de oliehandel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar hoe gaan ze die afsluiting afdwingen dan?
Correct, het kan goed bluf zijn. Maar welke reder wil dat risico nemen?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hele goede vraag. In principe denk ik dat eerst ze het gewoon kunnen zeggen tegen schepen. Het is hun water tenslotte. Veel schepen zullen nu het risico even niet nemen.
De vraag is dan wat er gebeurd als een schip besluit wel gewoon door te varen.
Daarom verwacht ik ook dat er grondtroepen gaan komen. Maar dat is waarschijnlijk niet zo en dus loopt het uit op een shitshow. Wat Iraanse figuren worden vervangen en 250 meter onder de grond wordt gewoon doorgewerkt aan een kernwapen. Die vorige actie van een tijd geleden was ook zo'n groot succes.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja dat Iran Amerikaanse bondgenoten aanvalt is niet heel verbazingwekkend natuurlijk. Zonder grondtroepen of concreet plan voor een wisseling van de macht wordt dit vooral de volgende trump shitshow. Nog meer instabiliteit in de regio, Iraanse machthebbers die over weekje of wat victorie kraaien en gewoon doorgaan.
Dat is pas in April. Tegen die tijd is er geen islamitisch regime meer.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nouja, dat zijn twee Grand Prix weekenden minder dit jaar. Weekendje weg boeken.
Iran is ook geplaatst voor het WK voetbal, toch? Dat lijkt me ook best ingewikkeld, bedoel ik.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nouja, dat zijn twee Grand Prix weekenden minder dit jaar. Weekendje weg boeken.
Nee, dan zitten er ineens Jehova’s aan de knoppen natuurlijkquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is pas in April. Tegen die tijd is er geen islamitisch regime meer.
worden explosieve potjesquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iran is ook geplaatst voor het WK voetbal, toch?
Maar hij zou toch een toespraak geven?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Iran zegt van niet en de rest heeft niet meer dan vermoedens. (En vooral hoop denk ik.)
Neequote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:25 schreef Candymannetje het volgende:
Maar hij zou toch een toespraak geven?
Is dat al geweest?
4? Saudi, Bahrein, Qatar, Abu Dhabi?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gewoon een kwestie van goed lezen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt, de tering.
Wat wij hier al zelf door hebben en zien, gooien ze bij dit 'soort' media er gewoon in.
Dan zit je wel in een fuik hoor
[..]
Kwaad is al geschiedt. Want ze scheppen er een beeld mee en de fuckertjes gaan er mee aan de haal.
Hoezo herhaal je shit van terroristen.
[..]
Regime is echt uit op grootschalige oorlog.
Je kunt een rant tegen de VS en Israël natuurlijk prima eerder opnemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar hij zou toch een toespraak geven?
Is dat al geweest?
Ik denk dat Khamenei Iran niet komt aan moedigenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:26 schreef DrDentz het volgende:
Mag Iran nu nog wel naar het WK voetbal in de VS?
Trump heeft geeneens legitimatie van zijn eigen Congress. En de juichaapjes hier maar feestvieren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:01 schreef KaheemSaid het volgende:
Pride Night in Seattle. Het zit Iran niet mee momenteel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:28 schreef Goprolover het volgende:
[..]
Ik denk dat Khamenei Iran niet komt aan moedigen
Het grote probleem van Iran blijft de Sjiitische meerderheid. Die kennen en willen geen scheiding tussen kerk en staat. Een seculier bestuur is binnen de Islam al lastig, maar bij Sjiieten gewoonweg onbespreekbaar.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dan zitten er ineens Jehova’s aan de knoppen natuurlijk
En je hebt ook niet de knapste AI nodig om iets actueels in de richting te construeren. Bronmateriaal genoegquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:27 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Je kunt een rant tegen de VS en Israël natuurlijk prima eerder opnemen.
Bizar idd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Beelden van vliegende raketten en inwoners die erom juichen.
Zal wel afhangen van de uitslag van deze militaire operatie.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:26 schreef DrDentz het volgende:
Mag Iran nu nog wel naar het WK voetbal in de VS?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:28 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
En de juichaapjes hier maar feestvieren.
Absoluut krankzinnig inderdaad.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Beelden van vliegende raketten en inwoners die erom juichen.
Het is niet eens waarquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Misdadig regime in Iran, maar jij wilt zeggen dat je daarom de acties van vandaag kunt goedpraten? Lijkt me sterk.
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:28 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Trump heeft geeneens legitimatie van zijn eigen Congress. En de juichaapjes hier maar feestvieren.
Nou heb ik hier weinig verstand van maar Irak onder Saddam was toch relatief seculier qua bestuur, net als Iran onder de Sjah? Ook in Azerbeidzjan speelt het maar beperkt, al zijn die door de Sovjets hardhandig geseculariseerd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het grote probleem van Iran blijft de Sjiitische meerderheid. Die kennen en willen geen scheiding tussen kerk en staat. Een seculier bestuur is binnen de Islam al lastig, maar bij Sjiieten gewoonweg onbespreekbaar.
Daar lijkt het wel op. Israël is nogal goed verdedigd, dus misschien besteden ze hun vuurkracht liever hierop?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:36 schreef Momo het volgende:
Ik zie een aantal echte inslagen bij grote gebouwen in de golfstaten. Serieus spul en ook gericht op waar toeristen zijn?
Stonden ze in Baghdad ook na de val van Saddam, en toen was er ineens ISIS.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:02 schreef Cruzinats het volgende:
Iran is inmiddels een dead man walking.
Hun hele invloedsfeer is al gecompromitteerd of afgezet; gaza, assad, hezbollah en de houthi's. De oorlog is niet net begonnen, ze staan al met vier nul achter. Ik geef het nog een paar dagen en dan staat het volk feestend in de straten van de grote steden.
Daar heeft het alle schijn van en in lijn met wat men ook in Israël deed vorig jaar: vol op burgers inzetten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:36 schreef Momo het volgende:
Ik zie een aantal echte inslagen bij grote gebouwen in de golfstaten. Serieus spul en ook gericht op waar toeristen zijn?
Jep. Iran zou landen straffen die onderdak boden aan Amerikanen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:36 schreef Momo het volgende:
De antipathie tegen toeristen neemt wereldwijd toequote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:36 schreef Momo het volgende:
Is dat weer van die militaire game.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:40 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
geen idee of deze al gepost was!
Dit is volgens mij nep hoor maar okey het zal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:40 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
Ik vraag me af of dat filmpje echt is......quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:40 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
Ziet eruit als een gamequote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:40 schreef theguyver het volgende:
[ x ]
Ja dit dusquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:41 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Is dat weer van die militaire game.
quote:
Zou fijn zijn als Mona weer even van zich laat horen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
_!
Het zou me wel wat zijn als dit gewoon weer het geval is.
En de Westerse media (inclusief onze NOS) het ook weer direct overnemen.
Die zit op dit moment te klaverjassen met Assad in Moskou.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:34 schreef Frutsel het volgende:
[ x ]
Je wil je vijand ook niet slimmer maken dan dat ze al zijn natuurlijk
Ga er vanuit dat er twee Grand Prix weekenden niet door gaan. Een oorlog zoals deze is niet een kwestie van een paar weken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:26 schreef Anton91 het volgende:
[..]
4? Saudi, Bahrein, Qatar, Abu Dhabi?
Maar het is pas de eerste dag, misschien is het midden oosten tegen die tijd wel weer rustig en hebben we volgend jaar een grand prix in Iran erbij![]()
Dat de kans vele malen groter is omdat - rood gebied - oranje gebied.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:46 schreef butz0rs het volgende:
[..]
En wat maakt dit verhaal geloofwaardiger?
Irak is overwegend Soennitisch, net als Hussein was.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou heb ik hier weinig verstand van maar Irak onder Saddam was toch relatief seculier qua bestuur, net als Iran onder de Sjah? Ook in Azerbeidzjan speelt het maar beperkt, al zijn die door de Sovjets hardhandig geseculariseerd.
Ik heb toen uren en uren radio en tv geluisterd over hoe onze kwaliteitsmedia het toch echt beter gingen doen op dit punt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Het zou me wel wat zijn als dit gewoon weer het geval is.
En de Westerse media (inclusief onze NOS) het ook weer direct overnemen.
Van een nobody-twitter account? Die een random foto van een raket condens-spoor postquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:49 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Dat de kans vele malen groter is omdat - rood gebied - oranje gebied.
[ x ]
Hahaha, ja Israel goed verdedigd...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. Israël is nogal goed verdedigd, dus misschien besteden ze hun vuurkracht liever hierop?
hahah, precies andersom dus...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Irak is overwegend Soennitisch, net als Hussein was.
Jaquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:41 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Is dat weer van die militaire game.
Aha iedereen is gek behalve jij...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:54 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Hahaha, ja Israel goed verdedigd...
als je de MSM volgt wel misschien ja. Die zijn al tijden niet geloofwaardig. Altijd maar israelische media citeren. En als nu Iran iets zegt dan is het "het niet objectief te verifieren". Met andere woorden "Israel zegt de waarheid, de tegenstand waarschijnlijk niet"...
Ik merk dat mensen op dit forum enkel fake news verhalen geloven..
Net als de oorlog in Oekraine.
Nouja gelukkig hebben we jou nu om ons wijzer te maken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:54 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Hahaha, ja Israel goed verdedigd...
als je de MSM volgt wel misschien ja. Die zijn al tijden niet geloofwaardig. Altijd maar israelische media citeren. En als nu Iran iets zegt dan is het "het niet objectief te verifieren". Met andere woorden "Israel zegt de waarheid, de tegenstand waarschijnlijk niet"...
Ik merk dat mensen op dit forum enkel fake news verhalen geloven..
Net als de oorlog in Oekraine.
Klinkt wel extreem effectief op dat aantal doden slechts zo weinig gewonden. Niet dat ik ook maar iets geloof wat uit Iran komt.quote:
Serieus? Man, zelfs de NOS erkende dat het ziekenhuis waar Iran toen op mikte een coverup was voor een militaire commandopost..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar heeft het alle schijn van en in lijn met wat men ook in Israël deed vorig jaar: vol op burgers inzetten.
Iedereen hier wel ja...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Aha iedereen is gek behalve jij...
Hoop dat ze hun grote leider levend vangen, kunnen we 'm zien hangenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:02 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Serieus? Man, zelfs de NOS erkende dat het ziekenhuis waar Iran toen op mikte een coverup was voor een militaire commandopost..
De Israelische media had een paar jaar daarvoor nog de plannen ervoor bekend gemaakt..
Iran viel tijdens de 12 daagse oorlog juist veel militaire doelwitten aan. In tegenstelling tot de IDF, die nu ook een meisjesschool heeft geraakt met meer dan 50 doden tot gevolg.
Echt, mensen hier leven in een andere dimensie geloof ik..
Straks doen jullie ook nog alsof Iran deze aanvallen heeft uigelokt![]()
Zoals Starmer die in een toespraak de vergelding van Iran bestrafte in plaats van de aanvallen van Amerika en Israel.
Twee oorlogsmisdadigers die samen deze aanvallen hebben uitgedacht.
En hier doet de mensheid alsof het gaat om een prima actie
Heey wanneer zeiden ze dat ook alweer eerder? O ja, tijdens de 12 daagse oorlog..quote:
Hussein hoorde bij de Soennitische minderheid en vormde daarmee de regering.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:55 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
hahah, precies andersom dus...
Hussein was lid van de minderheid in Irak. Vandaar ook dat die minderheid door de "democratisch" gekozen leider de minderheid vervolgde en kapot maakte in Irak. Waardoor de voormalige generaals van Hussein uiteindelijk ISIS gingen leiden.
Verbaast me dat dat nog niet gebeurd is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ik Iran was zou ik zo veel mogelijk dit soort dingen doen, of bijvoorbeeld die olie-installaties van SA platbombarderen en in de brand zetten. Zo veel mogelijk horizontale escalatie.
Ze zullen het vast proberen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Verbaast me dat dat nog niet gebeurd is.
Hele bloedlijn uitwissen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:08 schreef Perrin het volgende:
Israël en de VS gaan aardig los.
[ x ]
Dat de Ayatollah een moslim is die volgens de sharia wil leven is bekend. Maar dat doen ze in SA ook. Niemand die daar om cared. Omdat SA vriendjes is met het Westen en gratis olie uitdeelt...quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:04 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hoop dat ze hun grote leider levend vangen, kunnen we 'm zien hangen
Het is een schurken land onder leiding van moslimextremisten, hopelijk worden ze hard genoeg aangepakt en niet van dat halve werk.
Blijf lekker huilen over "MSM" berichtjes.
En dat doen ze nu niet?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:04 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Iedereen hier wel ja...
Ik heb zelden een domme media meegemaakt als de Nederlandse/Westerse media aangaande de Iran vs Amerika en Israel oorlog.. Of de rusland vs oekraine oorlog..
Het is normaal dat staten aan propaganda doen, maar journalisten moeten objectief verslag doen en niet de monden zijn van de staten in oorlog.
Druk bezig om de AI prompt op te stellenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:11 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Hmmm... die doet het waarschijnlijk niet meer.
Volgens wiki is het vrij verdeeld https://nl.wikipedia.org/wiki/Irakquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Irak is overwegend Soennitisch, net als Hussein was.
Sorry hoor, maar dit is fake news.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:11 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Hmmm... die doet het waarschijnlijk niet meer.
Jankenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:11 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Dat de Ayatollah een moslim is die volgens de sharia wil leven is bekend. Maar dat doen ze in SA ook. Niemand die daar om cared. Omdat SA vriendjes is met het Westen en gratis olie uitdeelt...
Daar gaat het al jaren/eeuwen om. Dat het Westen gratis of bijna gratis olie krijgt. De rest is mist om mensen op het verkeerde been te zetten..
En de protestacties tegen het regime gingen om de financiele catastrofe. welke komt door Amerika en zijn vriendjes die sancties tegen Iran hebben uitgevaardigd. Door Donald Trump trouwens, die de goede taken van Obama kapot heeft gemaakt uit jaloezie.. Dus niet vanwege het religieus extremisme.
Maar goed, trap er maar weer in..
Over 10 jaar krijgen jullie dan eindelijk door dat de oorlog tegen Iran onrechtmatig was, dat men loog dat men scheel zag, en dat men 100.000 doden op haar geweten heeft voor niks..
Regime change is overigens niet zo makkelijk, want ze hebben in hun hierarchie iets van 12 vervangers aangewezen voor het geval men 1 voor 1 gedood word. Die zullen niet allemaal op 1 plek zitten denk ik.
Dat hadden ze toen toch ook? Geen enkel vliegtuig van Israël of de VS neergehaald.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:05 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Heey wanneer zeiden ze dat ook alweer eerder? O ja, tijdens de 12 daagse oorlog..
En na tien dagen vroegen ze Amerika "kunnen jullie een staakthetvuren uiot het vuur slepen voor ons, we zijn out of ammo"...
Link die video eens dan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:12 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is fake news.
ik heb net al een video gezien met zijn toespraak. Dus wat lult die Zionist precies?
Ah jij al wel.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:12 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
ik heb net al een video gezien met zijn toespraak. Dus wat lult die Zionist precies?
Je zal het wel moeilijk hebben nu al je vriendjes worden afgemaakt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:12 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Meet the former fashion blogger and shady doctor behind the ‘30,000 dead’ Iran psy-opquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:11 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Dat de Ayatollah een moslim is die volgens de sharia wil leven is bekend. Maar dat doen ze in SA ook. Niemand die daar om cared. Omdat SA vriendjes is met het Westen en gratis olie uitdeelt...
Daar gaat het al jaren/eeuwen om. Dat het Westen gratis of bijna gratis olie krijgt. De rest is mist om mensen op het verkeerde been te zetten..
En de protestacties tegen het regime gingen om de financiele catastrofe. welke komt door Amerika en zijn vriendjes die sancties tegen Iran hebben uitgevaardigd. Door Donald Trump trouwens, die de goede taken van Obama kapot heeft gemaakt uit jaloezie.. Dus niet vanwege het religieus extremisme.
Maar goed, trap er maar weer in..
Over 10 jaar krijgen jullie dan eindelijk door dat de oorlog tegen Iran onrechtmatig was, dat men loog dat men scheel zag, en dat men 100.000 doden op haar geweten heeft voor niks..
Regime change is overigens niet zo makkelijk, want ze hebben in hun hierarchie iets van 12 vervangers aangewezen voor het geval men 1 voor 1 gedood word. Die zullen niet allemaal op 1 plek zitten denk ik.
Houd je mini-friemeltje uit de bek van de Ayatollahs.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:12 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wanneer komen jullie er eens achter dat mensen doden helemaal niks uitmaakt in het MO en in Islamitische regimes/landen? Er worden al honderden jaren mensen geslacht daar en ze worden martelaren genoemd.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:08 schreef Perrin het volgende:
Israël en de VS gaan aardig los.
[ x ]
Dit is niet niks. Als het dicht blijft zullen we het ook snel merken in oa Nederland; gas en olie prijs zal omhoog schietenquote:
quote:U.S. Central Command startte op 28 februari 2026 Operation Epic Fury op bevel van de Amerikaanse president.
Amerikaanse en partnerstrijdkrachten voerden gerichte aanvallen uit op strategische doelen van het Iraanse regime, waaronder faciliteiten van de Islamic Revolutionary Guard Corps, luchtverdediging en raket- en dronebases.
Na de eerste aanvalsgolf werden honderden Iraanse tegenaanvallen afgeslagen. Er zijn geen Amerikaanse slachtoffers gemeld. De operatie geldt als de grootste concentratie Amerikaanse militaire vuurkracht in de regio in een generatie.
Ach, ik tank toch altijd voor 50 euro.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dit is niet niks. Als het dicht blijft zullen we het ook snel merken in oa Nederland; gas en olie prijs zal omhoog schieten
Die gaan we dus geen pimp abonnement gevenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef Saekerhett het volgende:
Janus![]()
Komt gewoon een beetje stoken hier.
oh echt?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:12 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Nee, al die Iraniers gaan nu het juk van de islam van zich afwerpen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wanneer komen jullie er eens achter dat mensen doden helemaal niks uitmaakt in het MO en in Islamitische regimes/landen? Er worden al honderden jaren mensen geslacht daar en ze worden martelaren genoemd.
Voor de situatie daar maakt het niks uit..
Dus "aardig los" is een subjectieve mening.
Er wonen 90 miljoen Iraniers. En die gaan zich nu allemaal rond hun leiders scharen.
Dit word een oorlog van vele maanden/jaren..
En toen deed men nog een plas, en alles bleef zoals het was.
Janus is de bedrijfspoedel van de Ayatollahs.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wanneer komen jullie er eens achter dat mensen doden helemaal niks uitmaakt in het MO en in Islamitische regimes/landen? Er worden al honderden jaren mensen geslacht daar en ze worden martelaren genoemd.
Voor de situatie daar maakt het niks uit..
Dus "aardig los" is een subjectieve mening.
Er wonen 90 miljoen Iraniers. En die gaan zich nu allemaal rond hun leiders scharen.
Dit word een oorlog van vele maanden/jaren..
En toen deed men nog een plas, en alles bleef zoals het was.
Duidelijk een ayatrollahquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef Saekerhett het volgende:
Janus![]()
Komt gewoon een beetje stoken hier.
Omdat jij een complotgekkie bent dat je reet aanbiedt aan Poetin.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:19 schreef Viesdik het volgende:
Waarom doen Joodse zionisten altijd zo hun enorme best om door iedereen gehaat te worden?
[ x ]
Je hebt een verkeerd beeld van mijquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Omdat jij een complotgekkie bent dat je reet aanbiedt aan Poetin.
Zoals vaker diep onder de indruk van de inlichtingendiensten van Israël en de VS.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:19 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Nou die is wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo dood als een pier.
Bekijk deze YouTube-videoquote:
Zijn er ook niet joodse zionisten?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:19 schreef Viesdik het volgende:
Waarom doen Joodse zionisten altijd zo hun enorme best om door iedereen gehaat te worden?
[ x ]
Jij likt het smegma van Poetin en de Ayatollahs om je eigen sausje hier te creëren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:21 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerd beeld van mij
Jaquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn er ook niet joodse zionisten?
Mensen die nu op verkansie in Doebai zijn verdienen het ook gewoon om een beetje klotsende oksels te krijgen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:21 schreef Momo het volgende:
Voor mensen die nu op vakantie zijn in Dubai of daar voor zaken zijn ook wel vervelend, je kan de komende dagen niet weg vliegen en er vallen drones op de stad...
Een Fokster @MaJo zit momenteel vast daar op het vliegveld na een overstap uit Bangkok.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:21 schreef Momo het volgende:
Voor mensen die nu op vakantie zijn in Dubai of daar voor zaken zijn ook wel vervelend, je kan de komende dagen niet weg vliegen en er vallen drones op de stad...
Ja dat is een spannend moment in haar leven.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een Fokster @:MaJo zit momenteel vast daar op het vliegveld na een overstap uit Bangkok.
Of iig een vliegveld daar in de regio.
Wil je een pepermuntje?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jij likt het smegma van Poetin en de Ayatollahs om je eigen sausje hier te creëren.
En dat is dus een heel ander verhaal, daar kun je geen fuck aan doen en sterkte aan iedereen op de vliegvelden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Een Fokster @:MaJo zit momenteel vast daar op het vliegveld na een overstap uit Bangkok.
Of iig een vliegveld daar in de regio.
Janus, als het echt zou zijn zou dat wel nieuws zijn. Dit is gewoon een flut YouTube kanaal met opgenomen beelden die gedubbed zijn (en je weet niet eens of het een juiste vertaling is).quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
kan ook AI zijn, maar daar wil ik even vanaf zijn..
Want dat is moeilijk te verifieren vandaag de dag..
Er zijn ook Israelische media die zeiden dat het een vooraf opgenomen speech zou zijn. Maar zo ken ik er nog meer. Dan kan straks Satanyahu een speech geven en kan iedereen ook claimen dat het vooraf is opgenomen en dat de man al drie jaar dood is..
Hen dus niet uitnodigen voor Wie is de Molquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals vaker diep onder de indruk van de inlichtingendiensten van Israël en de VS.
Je zal hun vijand maar zijn, nergens om je te verbergen.
Gaan we deze dames missen???quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mensen die nu op verkansie in Doebai zijn verdienen het ook gewoon om een beetje klotsende oksels te krijgen.
Ja dat is wel klaar na 1 afleveringquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hen dus niet uitnodigen voor Wie is de Mol
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Er zijn ook Israelische media die zeiden dat het een vooraf opgenomen speech zou zijn. Maar zo ken ik er nog meer. Dan kan straks Satanyahu een speech geven en kan iedereen ook claimen dat het vooraf is opgenomen en dat de man al drie jaar dood is..
Jij gelooft ook alles he, wat er uit die bronnen komt?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoals vaker diep onder de indruk van de inlichtingendiensten van Israël en de VS.
Nogal vreemd dat je reageert in een topic dat al dicht zit, maar des te vreemder is het dat je een uitleg een rant noemt. Ik motiveer waarom ik de uitspraak van Jetten onverstandig vind, maar bij jou mis ik de motivatie waarom je het een prima reactie van hem vindt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dan nog is het een prima reactie van Jetten
Keurt het niet, noemt Iran gierend kut en hoop dat er niet al teveel dooien vallen
Deze hele rant doet daar verder nieta af of aan
napoleon was er eenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op zaterdag 28 februari 2026 19:16 schreef Janus1986II het volgende:Fog of war hé. Denk dat we helemaal nog niet zo'n goed beeld hebben, ook Israel en de VS niet.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Dat is idd heel erg pech hebben jaquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:23 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En dat is dus een heel ander verhaal, daar kun je geen fuck aan doen en sterkte aan iedereen op de vliegvelden.
Tuurlijk, de christelijke zionisten. Die zijn nog erger..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat vond jij eigenlijk van de aanslagen van 7 oktober 2023?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:24 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Jij gelooft ook alles he, wat er uit die bronnen komt?
Stel dat de Ayatollah daar niet was, dan zou de man ook niet dood zijn? Is het wel?
Het enige wat de Mossad en de CIA kunnen doen is dood en verderf over de mensheid storten. En daar ben je dan van onder de indruk?
Echt, sinds 7 okyober 2023 is de mensheid gek geworden. Goed is slecht en slecht is goed.
Maar jij gelooft dat een of ander vaag YouTube kanaal dat Khamenei daar live zou zijn, laten we vooral kritisch zijn op alle bronnen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:24 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Jij gelooft ook alles he, wat er uit die bronnen komt?
Yup, alles staat en valt met informatie, de Mossad is daar al heel wat jaren de beste in, logisch ook gezien de positie van Israël daar, kunnen geen moment verslappen en dat doen ze dus ook niet. En ze hebben geduld, heel veel geduld.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
Heel ik heb nu ook een 180 dagen Fok Pimp abo gekregen
Iemand is in een gulle bui.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:27 schreef StateOfMind het volgende:
Heel ik heb nu ook een 180 dagen Fok Pimp abo gekregen
Wie het ook is, er zijn er vandaag best veel uitgedeeldquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:26 schreef Hathor het volgende:
Fokpimp account kado gekregen. Van wie het ook was...
Die vond ik erg. En ik heb later de beelden gezien zoals die waren. Ergste beelden die ik ooit heb gezien. Nog erger dan de horrorfilms die ik altijd kijk, omdat ik wist dat het echt was..quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vond jij eigenlijk van de aanslagen van 7 oktober 2023?
Wil je misschien een zakdoekje?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Douw je pepermuntje in je hol, Russische drol.
Ik ben niet per se een grote fan van Israël ofzo, maar die lui zijn eng goed.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Yup, alles staat en valt met informatie, de Mossad is daar al heel wat jaren de beste in, logisch ook gezien de positie van Israël daar, kunnen geen moment verslappen en dat doen ze dus ook niet. En ze hebben geduld, heel veel geduld.
Daar is niks vreemd aan dat gaat als mod wel eens mis, wil ik je wel eens uitleggen maar niet hierquote:Op zaterdag 28 februari 2026 19:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nogal vreemd dat je reageert in een topic dat al dicht zit, maar des te vreemder is het dat je een uitleg een rant noemt. Ik motiveer waarom ik de uitspraak van Jetten onverstandig vind, maar bij jou mis ik de motivatie waarom je het een prima reactie van hem vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |