Voor zover mij bekend is het Iraanse regime al tragisch bezig vanaf de terugkeer van Khomeini in 1979.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tragisch, want men is nu blind landen aan het aanvallen die er helemaal niets mee te maken hebben.
Hier leg je mij nogal wat woorden in de mond. Als je een beetje goed had gelezen had je gezien dat ik absoluut niets heb met die regimes daar. Maar dat ik ook afgelopen 40 jaar verschillende rondes heb gezien waarbij dit soort shit alleen maar meer ellende opleverde voor het westen. Dit zijn dingen die je niet kan veranderen van buitenaf. Net als dat we als Europeaan nooit gaan voorkomen dat die Amerikanen zelfdestructief stemmen. Het is daar een shithole cultuur en het blijft daar een shithole cultuur. Kan je beter niet in gaan roeren van buitenaf.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Absoluut. Israel die iedere keer van die 7 Oktober slachtfeestjes houdt.
Daar zouden ze echt een keer mee moeten stoppen inderdaad.
Zou mooi zijn als ze een voorbeeld nemen aan de vredige Islam wat met name Iran en zijn vredesgroepjes uitademt.
Wel als je gelooft dat allah aan jouw kant staat en je gelooft dat jij geroepen bent om de hele wereld te veroveren.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ik ben geen strateeg, maar als ik al aangevallen word door 2 landen, lijkt het mij niet handig om ervoor te zorgen dat ik straks door nog veel meer landen word aangevallen.
Maarja de meeste landen hebben 't niet zomaar paraat voor normale wijken.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:08 schreef 3rr0r het volgende:
Zwemmen in oliegeld maar wat luchtverdediging is teveel gevraagd voor Dubai?
Echt, de tering.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De NOS en de NRC namen het ook weer klakkeloos over.
Echt, de tering.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:44 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Kwaad is al geschiedt. Want ze scheppen er een beeld mee en de fuckertjes gaan er mee aan de haal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat doet de NOS niet. Ze plaatsen er elke keer een disclaimer bij dat dit is wat Iraanse media berichten
Stevige drones.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere hoek van die inslag in Manama
https://www.reddit.com/r/(...)building_in_bahrain/
VS heeft niet alles in het midden oosten staan hé.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:09 schreef Perrin het volgende:
En dan is Israël waarschijnlijk een ukkie vergeleken met wat de VS uit de kast trekt. Sucks to be ayatollah nu.
[ x ]
Denk dat de VS meer raketten van ver schiet vanaf schepen en Israel dan wat meer met hun gevechtsvliegtuigenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:09 schreef Perrin het volgende:
En dan is Israël waarschijnlijk een ukkie vergeleken met wat de VS uit de kast trekt. Sucks to be ayatollah nu.
[ x ]
Het idee is natuurlijk dat er druk komt op die landen om bij de VS/Israël er op aan te dringen om te stoppen. Daarom raken ze ook burgerdoelen zodat ook de burgers er op gaan aandringen bij hun overheid. Uiteraard kan die tactiek ook de andere kant op vallen maar Iran neemt de gok omdat ze niet veel andere keuzes hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben geen strateeg, maar als ik al aangevallen word door 2 landen, lijkt het mij niet handig om ervoor te zorgen dat ik straks door nog veel meer landen word aangevallen.
[ x ]
Kwaad is al geschiedt. Want ze scheppen er een beeld mee en de fuckertjes gaan er mee aan de haal.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:47 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat doet de NOS niet. Ze plaatsen er elke keer een disclaimer bij dat dit is wat Iraanse media berichten
Regime is echt uit op grootschalige oorlog.quote:
Het is echt aan onszelf om onze grenzen veilig te stellen. We spelen hier zelf voor gekke henkie en zijn hoorndrager van allerlei debiele internationale verdragen en wetten. Je kan als Europa zijnde niet maar hopen dat de rest van de wereld zich altijd maar netjes gedraagt en elkaar niet de tyfus in bombardeert.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hier leg je mij nogal wat woorden in de mond. Als je een beetje goed had gelezen had je gezien dat ik absoluut niets heb met die regimes daar. Maar dat ik ook afgelopen 40 jaar verschillende rondes heb gezien waarbij dit soort shit alleen maar meer ellende opleverde voor het westen. Dit zijn dingen die je niet kan veranderen van buitenaf. Net als dat we als Europeaan nooit gaan voorkomen dat die Amerikanen zelfdestructief stemmen. Het is daar een shithole cultuur en het blijft daar een shithole cultuur. Kan je beter niet in gaan roeren van buitenaf.
Net als dat ik verwacht dat mensen die deze kant op komen om te vluchten, hun shithole cultuur vooral daar laten.
Nu compenseren ze de meisjesschool propaganda met wat IDF propaganda? Of is er nu wel een betrouwbare bron?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:12 schreef Zwansen het volgende:
NOS zegt dat Khamenei mogelijk gedood is. Zowel CNN als Fox zeggen niks hierover.
Maar hoe gaan ze die afsluiting afdwingen dan?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder nog weinig gehoord over de straat van Hormuz...
Ik heb altijd begrepen dat dat een economische nucleaire optie is in feite. Die drones zorgen voor wat video spectakel maar het afsluiten van de zee daar is een veel groter iets.
Daarvoor is ooit het ICC ICJ opgericht. Zodat leiders en machthebbers ook consequenties kunnen ervaren en het niet langer het recht van de sterkste is.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het internationaal recht is een fantasie, er zijn simpelweg geen instituten die deze vermeende regels ook kunnen waarborgen. Daardoor heeft het dus ook geen waarde. Om nog maar te zwijgen over hoe selectief sommigen het toepassen.
Dat is denk ik wel de beste tactiek. Zou niet weten wat ze anders zouden kunnen doen als 'nucleaire' optie. Ja, je kan in het buitenland sleeper cells wakker laten worden en hooggeplaatste mensen omleggen. Ze hebben ook nog wel wat proxy's over, maar daar blijft het wel bij. Rakettenregen op Israel lijkt me niet zo veel zin hebben.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Verder nog weinig gehoord over de straat van Hormuz...
Ik heb altijd begrepen dat dat een economische nucleaire optie is in feite. Die drones zorgen voor wat video spectakel maar het afsluiten van de zee daar is een veel groter iets.
Hele goede vraag. In principe denk ik dat eerst ze het gewoon kunnen zeggen tegen schepen. Het is hun water tenslotte. Veel schepen zullen nu het risico even niet nemen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar hoe gaan ze die afsluiting afdwingen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |