Misschien beter direct doorschakelen naar Minister President?quote:Op maandag 16 februari 2026 10:40 schreef Mubassie het volgende:
Als ze nu al moeite heeft met haar geheugen dan lijkt me dit niet de beste positie voor mevrouw
Dit staat al in VBL.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:33 schreef Mubassie het volgende:
Beoogd staatssecretaris Van Berkel corrigeert cv na onjuiste studie-informatie, ‘aangeschoten wild’.
Nathalie van Berkel (D66), beoogd staatssecretaris van Financiën, heeft jarenlang onjuiste informatie gedeeld over haar opleiding. Op haar cv stond dat ze een master Bestuurskunde volgde aan de Universiteit Leiden, maar in werkelijkheid ging het om een hbo-opleiding, meldt de Volkskrant. ‘Het is vooral de context die zwaar weegt en dat kan haar wel eens de das omdoen’, zegt reputatiedeskundige Debbie de Wagenaar.
Van Berkel behaalde alleen haar propedeuse op het hbo en nam deel aan een toelatingstraject voor een universitaire master, maar rondde dat niet af. Na vragen van de Volkskrant over haar opleidingsverleden paste ze vrijdag haar openbare cv op LinkedIn aan.
Tot donderdagavond stond daar dat zij Public Management (master Bestuurskunde) aan de Universiteit Leiden studeerde. Inmiddels vermeldt haar profiel een pre-master Public Administration, een traject dat ze eveneens niet heeft afgerond.
Reputatie en integriteit
Volgens De Wagenaar speelt de context van haar beoogde functie een grote rol. 'Ze is beoogd staatssecretaris van Financiën, een functie waarin integriteit cruciaal is en waarin je grote verantwoordelijkheid krijgt over belastinggeld. We weten wat er de afgelopen jaren bij de Belastingdienst is gebeurd, denk aan de toeslagenaffaire die nog niet volledig is afgerond. Om dan zo te beginnen, voelt al snel ongemakkelijk.'
Ook de politieke kwetsbaarheid weegt mee. In politiek Den Haag is er nauwelijks coulance. Als je zo begint, heb je geen fallback. Die kwetsbaarheid werkt door, en de lat ligt extra hoog omdat de dossiers bij de Belastingdienst over integriteit en financiën gaan. Dat maakt de context zwaar en kan echt meewegen.'
Reactie
In een reactie zegt Van Berkel dat ze haar opleidingen 'explicieter had kunnen vermelden'. Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld. Ze benadrukt dat ze 'op geen enkele wijze de indruk heeft willen wekken' een studie te hebben gevolgd die ze niet heeft gevolgd en dat de aanpassing is gedaan om onduidelijkheid weg te nemen.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)formatie-over-studie
En dan moet het feest nog beginnen.
Gelachen.quote:Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, op 0,00036 gradenquote:Op maandag 16 februari 2026 11:15 schreef PzKpfw het volgende:
Had ze hem toch op 21 graden ingesteld?
Ah, ze was even vergeten dat ze die studie helemaal niet had afgerond.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:33 schreef Mubassie het volgende:
Beoogd staatssecretaris Van Berkel corrigeert cv na onjuiste studie-informatie, ‘aangeschoten wild’.
nam deel aan een toelatingstraject voor een universitaire master, maar rondde dat niet af.
Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld.
quote:Beoogd-premier Jetten wil zijn handen niet branden aan de kwestie. Via de Rijksvoorlichtingsdienst laat hij weten dat alle vragen over deze zaak aan D66 moeten worden gesteld. ‘D66 heeft mevrouw Van Berkel voorgedragen als kandidaat en is verantwoordelijk voor de selectie van beoogd bewindspersonen.’
Goed afgekeken van Rutte.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:43 schreef RotatoR het volgende:
Gewoon glashard gelogen dus. Als het een PVV'er was had ze moeten ophoepelen.
Die reactie van Jetten ook
[..]
Vrouw en kleurtje..quote:Op maandag 16 februari 2026 11:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En blijkbaar pas na vragen van de krant. Voor een beoogde functie als staatsecretaris wordt er niet gecontroleerd of de opgegeven opleiding/ervaring klopt?
Dat hoef je niet eens te vragen, dat zie je zo ook wel.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:03 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vrouw en kleurtje..
Meer vragen hoeven ze bij D66 niet te stellen....
Net als Charl Schwietert en volgens mij was hij van de VVD, of Philomena Bijlhout van de LPF die de boel bedonderde dus tjaquote:Op maandag 16 februari 2026 11:53 schreef Cruzinats het volgende:
Een D66'er die de boel bedondert! En water is nat zeker!
Dus ze past goed bij die partij..quote:Op maandag 16 februari 2026 11:59 schreef Richestorags het volgende:
Aah een fraudeur en fantast van D66.
Het zit je diep he,kabinet Schoof.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:42 schreef bianconeri het volgende:
Dat is wel heel erg dom natuurlijk. Sowieso liegen op je CV, nutteloos.
Slecht begin dus. Kan nooit slechter worden dan het vorige kabinet, maar zo ga je niet best beginnen.
Tsja, in hoeverre is haar hele carriere tot dusver dan op dit gelieg gebaseerd...quote:Op maandag 16 februari 2026 11:48 schreef Hyperdude het volgende:
Weg er mee.
Meer ambitie dan verstand. En een slecht geheugen.
quote:Van Berkel was werkzaam bij de gemeenten Rotterdam en Amsterdam. Van 2019 tot 2025 was zij lid van de raad van bestuur van het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) en vanaf 2021 voorzitter van het Netwerk van Publieke Dienstverleners.[1]
Goede kruiwagens, tegenwoordig is wie je kent veel belangrijker dan wat je daadwerkelijk kunt.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tsja, in hoeverre is haar hele carriere tot dusver dan op dit gelieg gebaseerd...
[..]
Lijkt me wel een reden voor een doktersbezoekje als je een complete studie fantaseert.quote:In een reactie zegt Van Berkel dat ze haar opleidingen 'explicieter had kunnen vermelden'. Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld. Ze benadrukt dat ze 'op geen enkele wijze de indruk heeft willen wekken' een studie te hebben gevolgd die ze niet heeft gevolgd en dat de aanpassing is gedaan om onduidelijkheid weg te nemen.
Ja, stel je voor dat we leden van het kabinet die toegang hebben tot staatsgeheimen gaan doorlichten, het moet niet gekker worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, ik blijf het onnodig vinden om mensen helemaal door te lichten voor een dergelijke functie. Dat vind ik toen het PVV'ers betrof en ook nu het iemand van D66 betrof. Wel is het opmerkelijk dat we nu niet de verontwaardiging zien binnen de kringen die zich drukmarkten over de PVV'ers. Het is wel weer lekker selectief.
Ik heb aardig wat opleidingen, cursussen gedaan in mijn verleden.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, ze was even vergeten dat ze die studie helemaal niet had afgerond.![]()
Kan gebeuren
Volgens mij beginnen ze volgende week pasquote:Op maandag 16 februari 2026 12:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het zit je diep he,kabinet Schoof.
Vorige kabinetten al eens doorgelicht?
Daarbij, dit kabinet is net begonnen.
Wedden dat het de termijn niet vol maakt?
Dit dus. Ik ben benieuwd of dit vanavond een hot item gaat zijn in de talkshows.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, ik blijf het onnodig vinden om mensen helemaal door te lichten voor een dergelijke functie. Dat vind ik toen het PVV'ers betrof en ook nu het iemand van D66 betrof. Wel is het opmerkelijk dat we nu niet de verontwaardiging zien binnen de kringen die zich drukmarkten over de PVV'ers. Het is wel weer lekker selectief.
Doen ze wel meer daar...quote:Op maandag 16 februari 2026 12:16 schreef RotatoR het volgende:
Ze was van 2019 tot 2025 bestuurslid van het UWV. Daar hebben ze kennelijk ook liggen slapen.
Jawel Rutte is er groot mee geworden, geen actieve herinnering aan en doorrrrrrrquote:Op maandag 16 februari 2026 10:40 schreef Mubassie het volgende:
Als ze nu al moeite heeft met haar geheugen dan lijkt me dit niet de beste positie voor mevrouw
Gelukkig maken ze daar geen foutenquote:Op maandag 16 februari 2026 12:16 schreef RotatoR het volgende:
Ze was van 2019 tot 2025 bestuurslid van het UWV. Daar hebben ze kennelijk ook liggen slapen.
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat haar positie nu onhoudbaar is en verwacht spoedig een persconferentie.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:10 schreef Toine51 het volgende:
Bij een bedrijf werd je gewoon ontslagen als je liegt over je opleiding.
Des te erger is dat deze liegebeest ook nog met ons belastinggeld wordt betaald...
Gok erop dat de racismekaart wel snel getrokken wordt door iemand..
Ook dat nog.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:30 schreef RotatoR het volgende:
Een beschermende academische titel voeren is valsheid in geschriften.
[ afbeelding ]
Voerde zei die titel zelf of heeft parlement.com dit zo bedacht? Wel een groot verschil.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:30 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is inmiddels aangepast op die betreffende paginaquote:Op maandag 16 februari 2026 12:30 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Die PVV mevrouw had enkel haar bronvermelding niet helemaal op orde toch?quote:
Als ze aan de universiteit Bestuurskunde had afgerond, zou ze drs. zijn. Maar dat is dus geenszins het geval.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voerde zei die titel zelf of heeft parlement.com dit zo bedacht? Wel een groot verschil.
De vraag is of zei de titel bewust voerde ergens in haar cv, of de webmasters bij parlement.com dachten dat vanwege de indrukwekkende CV ook die titel hoort.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Als ze aan de universiteit Bestuurskunde had afgerond, zou ze drs. zijn. Maar dat is dus geenszins het geval.
Waarom zou parlement.com zoiets verzinnen? Dit komt gewoon van haar bij elkaar gelogen CV af.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voerde zei die titel zelf of heeft parlement.com dit zo bedacht? Wel een groot verschil.
Dat laatste dus.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is of zei de titel bewust voerde ergens in haar cv, of de webmasters bij parlement.com dachten dat vanwege de indrukwekkende CV ook die titel hoort.
Kabinet Schoof was het slechtste kabinet dat ik mee gemaakt heb en zal ook ongetwijfeld in de slechtse kabinetten ooit staan.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:08 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Het zit je diep he,kabinet Schoof.
Vorige kabinetten al eens doorgelicht?
Daarbij, dit kabinet is net begonnen.
Wedden dat het de termijn niet vol maakt?
quote:Op maandag 16 februari 2026 12:49 schreef capricia het volgende:
En na vragen heeft Van Berkel steeds verschillende verklaringen afgelegd en steeds onjuiste informatie aangeleverd over haar opleidingen.
Drie keer een nieuwe gewijzigde cv, en steeds werden de gevolgde opleidingen korter. En van een lager niveau dan ze eerst beweerde.
https://www.volkskrant.nl(...)-opleiding~b9859f9b/
Probeer je dit nu goed te praten? Natuurlijk heeft ze dit zelf aangeleverd.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is of zei de titel bewust voerde ergens in haar cv, of de webmasters bij parlement.com dachten dat vanwege de indrukwekkende CV ook die titel hoort.
De academische wereld is al flink aan het achteruitgaan. Ze geven tegenwoordig de diploma’s weg! En dan nog dit.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:42 schreef TweedeKlum het volgende:
Het onterecht voeren van beschermde academische titels (zoals dr., mr., ir., drs., of bachelor/master-graden) is in Nederland strafbaar en kan leiden tot een boete van ruim ¤4000. Het is wettelijk geregeld dat alleen afgestudeerden van geaccrediteerde opleidingen (HBO/WO) deze titels mogen voeren, waarbij onbevoegd gebruik als titelmisbruik wordt beschouwd.
Dat we steeds meer politici in het kader van uitruiltjes op departementen zetten waar je echt vakkennis wil vind ik wel een probleem. Wat moet Yesilgöz in godesnaam op Defensie bijvoorbeeld.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Bestuurskunde vind ik sowieso niet geschikt voor zo'n functie. Op Financiën moet je minimaal Economie of Fiscaal Recht hebben gestudeerd. En liefst nog ervaring op dat gebied in de praktijk hebben opgedaan.
Vroeger had je nog echt vakidioten op zo'n post. Zoals Gerrit Zalm en Willem Vermeend.
Nu wordt helemaal niet meer gekeken naar de inhoud bij toewijzing van de posten.
Ach, je kunt zelfs minister-president worden met een slecht geheugenquote:Op maandag 16 februari 2026 10:40 schreef Mubassie het volgende:
Ze rondde het toelatingstraject niet eens af. Dus ad de studie is ze sowieso nooit begonnenquote:Op maandag 16 februari 2026 11:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Kan gebeuren
Je krijgt ook alleen maar gezeur dat zij kennelijk die positie gekregen heeft vanwege een of ander DEI-beleid van D66.quote:
Lijkt mij ook ja.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Je krijgt ook alleen maar gezeur dat zij kennelijk die positie gekregen heeft vanwege een of ander DEI-beleid van D66.
Het kan de beste overkomen.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Kan gebeuren
Ik praat niets goed ik wil dan gewoon een cv van haar zien dat ze een drs titel voert en geen door P&O gemaakte lijstjes waar sommigen nu conclusies aan verbinden die niet bewezen zijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Probeer je dit nu goed te praten? Natuurlijk heeft ze dit zelf aangeleverd.
Als zij op haar cv opvoert dat ze een universitaire studie heeft afgerond zonder gepromoveerd te zijn oid is de correcte schrijfwijze gewoon drs.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik praat niets goed ik wil dan gewoon een cv van haar zien dat ze een drs titel voert en geen door P&O gemaakte lijstjes waar sommigen nu conclusies aan verbinden die niet bewezen zijn.
Dat ze ook nog eens ondergekwalificeerd is voor een dergelijke functie.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Liegende politici, what else is new?
Tja, zo triest dat het ook weer grappig word. en maar zeiken over het gebrek aan vertrouwen in de politiek. Koek koek.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat ze ook nog eens ondergekwalificeerd is voor een dergelijke functie.
Als ik eerlijk ben; er lopen daar maar weinig mensen rond die geschikt zijn. Vergadertijgers zonder voeten in de klei. En die beslissen dan over ons.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, zo triest dat het ook weer grappig word. en maar zeiken over het gebrek aan vertrouwen in de politiek. Koek koek.
Natuurlijk wordt hier door de gebruikelijk x verslaafden meteen propaganda geplaatst zonder de feitelijk verslaggeving van de nos erbij te zetten.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Uiteraard bagatelliseert de NOS dit tot 'fouten gemaakt'. De rot zit diep in dit land.
Ironisch genoeg niet eens inhoudelijk, want inhoudelijke eisen zijn er officieel helemaal niet. Dus het is de evidente leugen die haar hier ongekwalificeerd maakt.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dat ze ook nog eens ondergekwalificeerd is voor een dergelijke functie.
Tja, als je capabele mensen die ervaring hebben op bepaalde gebieden zoekt kom je vaak uit bij oude blanke mannen en dat kan natuurlijk niet.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben; er lopen daar maar weinig mensen rond die geschikt zijn. Vergadertijgers zonder voeten in de klei. En die beslissen dan over ons.
Volgens mij is de Volkskrant duidelijk genoeg of geloof je die ook niet?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik praat niets goed ik wil dan gewoon een cv van haar zien dat ze een drs titel voert en geen door P&O gemaakte lijstjes waar sommigen nu conclusies aan verbinden die niet bewezen zijn.
Ik zeg: perfect als toekomstige premier!quote:Op maandag 16 februari 2026 10:40 schreef Mubassie het volgende:
100%quote:Op maandag 16 februari 2026 13:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, als je capabele mensen die ervaring hebben op bepaalde gebieden zoekt kom je vaak uit bij oude blanke mannen en dat kan natuurlijk niet.
So dan.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:30 schreef RotatoR het volgende:
Een beschermde academische titel voeren is valsheid in geschriften.
[ afbeelding ]
En die zeggen expliciet dat alleen op parlement.com bij haar naam een titel gevoerd wordt.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens mij is de Volkskrant duidelijk genoeg of geloof je die ook niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat erbij, zie het filmpje. Feit is dat Van Berkel glashard heeft gelogen. Benoem dat gewoon ipv het stompzinnige leugentje 'er zijn fouten gemaakt' na te papegaaien. Dit is journalistiek onwaardig.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt hier door de gebruikelijk x verslaafden meteen propaganda geplaatst zonder de feitelijk verslaggeving van de nos erbij te zetten.
Gaat wel gebeuren natuurlijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:56 schreef Cupfighter het volgende:
Gewoon weg ermee komt niet geloofwaardig meer over
quote:Op maandag 16 februari 2026 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die zeggen expliciet dat alleen op parlement.com bij haar naam een titel gevoerd wordt.![]()
Stiekeme qoute omdat het niet magDat deed het UWV ook, kortom, wordt gewoon overgenomen van haar CV.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
ha ha niet je ongelijk toegeven maar gewoon een volgend assumptie plaatsen ipv hard objectief verfieerbaar bewijs te geven hier.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat deed het UWV ook, kortom, wordt gewoon overgenomen van haar CV.
Het lijkt me op zijn minst logisch dat parlement.com aan die info gekomen is en dit niet klakkeloos zelf invult. Toch?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ha ha niet je ongelijk toegeven maar gewoon een volgend assumptie plaatsen ipv hard objectief verfieerbaar bewijs te geven hier.
Iedereen die zo'n interview leest gaat er dan toch vanuit dat je het vwo-advies van meester Fokke hebt waargemaakt (is niet zo, is havo geworden) en de deeltijdstudie rechten hebt afgemaakt (is dus niet zo).quote:Ze woont in Wassenaar en begint het gesprek over de auto met chauffeur die ze tot voor kort had. Nathalie van Berkel (D66) kan bij vluchtige kennismaking de indruk wekken dat ze haar hele leven in hogere kringen heeft verkeerd, maar niets is minder waar. Ze mag het dan geschopt hebben tot bestuurslid van uitkeringsorganisatie UWV, toch is ze helemaal onderaan de sociale ladder begonnen. ‘Je moet soms geluk hebben.’
Een beetje geluk kon ze goed gebruiken. Ze komt uit een gezin ‘met verslavingsproblematiek, huiselijk geweld, kortom: de niet-fijne dingen’. Dat heeft haar veel geleerd. ‘Ik geloof dat iedereen iets bijzonders kan, maar dat je wel een omgeving nodig hebt waarin je dat van jezelf kunt ontdekken.’ Zoals meester Fokke van groep acht op de basisschool, die haar een vwo-advies gaf. En ook later, ‘op het juiste moment de juiste persoon tegenkomen’.
Rechtenstudie in deeltijd
Geluk en hard werken. Na de middelbare school ging Van Berkel aan het werk om te sparen voor een studie. Een deeltijdstudie werd het, rechten. Ze werd politiek actief bij de PvdA en werd adviseur van wethouders in Rotterdam, waar ze toen woonde in de arme Tarwewijk.
Tijdens haar jaren aan de top van het UWV was ze lang partijloos, om in de politiek terug te keren bij D66. ‘Ik heb een lange reis gemaakt en zo ontdekt hoe fijn het is om te leren vertrouwen op je eigen kracht. Dat iemand naast je komt staan in plaats van het overneemt. Dat is het grote verschil tussen liberalen en sociaaldemocraten.’
Ja, ze liegt gewoon. Onhoudbaar. Weg ermee.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Een interview van afgelopen december:
[..]
Iedereen die zo'n interview leest gaat er dan toch vanuit dat je het vwo-advies van meester Fokke hebt waargemaakt (is niet zo, is havo geworden) en de deeltijdstudie rechten hebt afgemaakt (is dus niet zo).
Ze herinnert het zich gewoon allemaal net iets anders!quote:Op maandag 16 februari 2026 14:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Iedereen die zo'n interview leest gaat er dan toch vanuit dat je het vwo-advies van meester Fokke hebt waargemaakt (is niet zo, is havo geworden) en de deeltijdstudie rechten hebt afgemaakt (is dus niet zo).
Dit kabinet heeft nu al meer strafbare feiten gepleegd dan Schoof 1. En dan moeten ze nog beginnen. Wat een rattenbende, met het D66 boevengilde voorop.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:30 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is hoe ze dat doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het leest alsof je die opleidingen gedaan en voltooit hebt, wat je ook mag verwachten als je zulke functies krijgt. Dat is gewoon doelbewust en niet een foutje als je dat consequent overal terug blijft zien.quote:Nathalie van Berkel studeerde Nederlands recht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en Bestuurskunde aan de Universiteit Leiden.
Veel websites doen maar wat dat zien we hier op de frontpage ook terug. Hell zelfs met reacties hier zien we terug dat mensen niet eens de krant lezen maar wel roepen dat er iets in stond wat niet klopt.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:14 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het lijkt me op zijn minst logisch dat parlement.com aan die info gekomen is en dit niet klakkeloos zelf invult. Toch?
En die info zal toch echt van mevrouw zelf komen, anders doe je maar wat.
Afgang voor Jetten.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:49 schreef capricia het volgende:
En na vragen heeft Van Berkel steeds verschillende verklaringen afgelegd en steeds onjuiste informatie aangeleverd over haar opleidingen.
Drie keer een nieuwe gewijzigde cv, en steeds werden de gevolgde opleidingen korter. En van een lager niveau dan ze eerst beweerde.
https://www.volkskrant.nl(...)-opleiding~b9859f9b/
Opzich zit hier dus wel een kern van waarheid in, ook als je je genoten opleiding bij elkaar verzint kun je nog best ver komen.quote:Hoewel ik als klein meisje nooit had gedacht dat ik hier nu zou staan, wil ik wel graag tegen alle meisjes en jongens voor wie dat niet vanzelfsprekend is zeggen: laat je door niemand maar dan ook echt niemand wijs maken dat het niet kan. Dat het niet voor jou is weggelegd. Dat jij er niet bij hoort en dat je niet mee mag doen. Het kan wél. Kijk maar, ik sta hier ook.
De boodschap is dat je door liegen ver kan komen, zelfs als beoogd staatssecretaris van financiën.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://d66.nl/nieuws/maidenspeech-nathalie-van-berkel/
[..]
Opzich zit hier dus wel een kern van waarheid in, ook als je je genoten opleiding bij elkaar verzint kun je nog best ver komen.
quote:Op donderdag 28 november 2024 12:17 schreef apenoot het volgende:
Als het iemand van D66, PvdA, VVD, etc was geweest, dan had er geen haan naar gekraaid of überhaupt onderzoek naar gedaan.
15 jaar later deze koe uit de sloot vissen omdat de persoon een functie voor de PVV vervuld (of welke politieke partij dan ook) is nogal sneu.
This didn't age wellquote:Op donderdag 28 november 2024 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ach ach, wat doen sommige media toch een moeite om mensen uit dit kabinet in een negatief daglicht te zetten.
En tegelijkertijd doet men evenveel moeite om politici met een andere politieke affiliatie uit de wind te houden. Bijzonder hoe dat werkt. We weten natuurlijk allemaal wel, dat als dit een GroenLinks/PvdA kabinet was geweest, BNR nooit in scripties van vijftien jaar geleden was gaan neuzen, dan is dat ineens niet nodig.
Nou ja, de vraag is of ze uberhaupt nog wel ergens aan de bak komt.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:36 schreef Enchanter het volgende:
Die kan die baan van staatssecretaris wel vergeten. Als je al voordat je bent begonnen aan het liegen bent , neemt niemand je nog serieus , behalve je partijgenoten dan
Zal niet de laatste zijn.quote:
Dit is dus ook waar het in de kern mis gaat bij liberalen, “Ik kan het, dus jij kan het ook! En als het niet lukt heb je je best niet gedaan.”. Zo werkt het niet, het leven is een aaneenschakeling van relatieve toevalligheden waar je per saldo maar beperkt invloed op hebt. Best vaak komt het best wel goed, maar dat kan niet als maatstaf genomen worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://d66.nl/nieuws/maidenspeech-nathalie-van-berkel/
[..]
Opzich zit hier dus wel een kern van waarheid in, ook als je je genoten opleiding bij elkaar verzint kun je nog best ver komen.
ALS ze er al achter komen. CV's worden soms wel eens gechecked maar dan gaan ze de referenties na die je zelf op gegeven hebt. Dat kan net zo goed je moeder zijn zeg maar.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:48 schreef Momo het volgende:
Bij een normale baan lig je er denk ik ook wel uit toch als blijkt dat je die opleiding helemaal niet gedaan hebt en/of geen diploma hebt gehaald.
Waarom niet eigenlijk? Wordt er dan nu weer in scripties gekeken of hebben we te maken met een PvdA-GL politicus?quote:
Niks is toevallig, alles gebeurd met een redenquote:Op maandag 16 februari 2026 14:52 schreef Kowloon het volgende:
het leven is een aaneenschakeling van relatieve toevalligheden
Eigenlijk wel. Er wordt duidelijk met twee maten gemeten.quote:
Ja precies, als je dit als burger op deze manier bij de belastingdienst flikt worden je kinderen uit huis gehaald en zit je 10 jaar lang met een bewindvoerder te ouwehoeren om een boete van tientallen duizenden euro's terug te betalen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:00 schreef Sjemmert het volgende:
Tja ik had sommige zaken op mijn belastingaangifte ook 'explecieter kunnen vermelden' maar ik heb alles naar 'eer en geweten, op basis van geheugen' ingevuld hoor.
![]()
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:20 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Het wereldrecord van Philomena Bijlhout komt nog in gevaar
Die heb ik gemist, wat dan?quote:Op maandag 16 februari 2026 14:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eigenlijk wel. Er wordt duidelijk met twee maten gemeten.
Dus ze faket zowel rechten als bestuurskunde te hebben gestudeerd.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
quote:
Heeft D66 eigenlijk ook nog competente mensen? Ook die Sjoerd Sjoerdsma is een regelrechte aanfluiting en een eersteklas clown.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
Formateur Rob Jetten gaat met alle kandidaat-bewindspersonen "een stevig gesprek" voeren. Dat zegt hij maandag in reactie op het nieuws van de Volksrant dat beoogd staatssecretaris van Financiën Nathalie van Berkel (D66) onjuiste informatie over haar opleiding op haar cv zette. "Alle vragen komen voorbij, ook bij mevrouw Van Berkel", aldus Jetten.
https://www.telegraaf.nl/(...)melig/132624275.html
[ afbeelding ]
Beoogd handelsminister Sjoerd Sjoerdsma (D66) is wel al vandaag ingeroosterd voor een sessie met Jetten.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Cruzinats het volgende:
Heeft D66 eigenlijk ook nog competente mensen? Ook die Sjoerd Sjoerdsma is een regelrechte aanfluiting en een eersteklas clown.
Lees jij wel mee?quote:Op maandag 16 februari 2026 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)an-berkel~a2ee1eafb/quote:omdat ‘zij zich met hart en ziel wil inzetten voor mensen’. „Dat telt voor ons zwaar.’’
Een vals CV en het valselijk voeren van een academische titel is van een heel andere orde dan een beetje lenen voor je scriptie of je CV wat opblazen. Zelfs de suggestie dat ze toch nog staatsecretaris zou kunnen worden is volkomen belachelijk, maar is er wel. Met pek en veren de kamer uit en dan strafrechtelijke vervolging is andere grootheden meten met dezelfde maat.quote:
Volgens mij noemde ze zichzelf geen dus, maar werd dat aangenomen door derdenquote:Op maandag 16 februari 2026 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vals CV en het valselijk voeren van een academische titel is van een heel andere orde dan een beetje lenen voor je scriptie of je CV wat opblazen. Zelfs de suggestie dat ze toch nog staatsecretaris zou kunnen worden is volkomen belachelijk, maar is er wel. Met pek en veren de kamer uit en dan strafrechtelijke vervolging is andere grootheden meten met dezelfde maat.
Ja dit is idd heel manipulatief.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
e top van het UWV was ze lang partijloos, om in de politiek terug te keren bij D66. ‘Ik heb een lange reis gemaakt en zo ontdekt hoe fijn het is om te leren vertr
Ja en? Ze liet het dan bewust zo staan.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij noemde ze zichzelf geen dus, maar werd dat aangenomen door derden
Ik weet niet of ze er van op de hoogte was.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en? Ze liet het dan bewust zo staan.
Dat geloof je toch zelf niet, he..quote:Op maandag 16 februari 2026 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze er van op de hoogte was.
Als iemand mij als drs wegzet zonder mijn medeweten kan ik daar ook niets aan doen.
Zeg letterlijk dat ik het niet weet dus ik neem niks aan.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zelf niet, he..
Hoe aannemelijk is het dat ze al zes jaar in die raad zat en nog nooit het lijstje van bestuursleden onder ogen kreeg.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeg letterlijk dat ik het niet weet dus ik neem niks aan.
Tjeerd de Groot, Paternotte, kaag, peggold.. allemaal niet echt jofel.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Heeft D66 eigenlijk ook nog competente mensen? Ook die Sjoerd Sjoerdsma is een regelrechte aanfluiting en een eersteklas clown.
quote:Op maandag 16 februari 2026 16:53 schreef StaceySinger het volgende:
Ze heeft vier jaar rechten gestudeerd. Maar in al die jaren heeft ze nog niet eens haar propedeuse gehaald, wat normaal slechts een jaar studie kost. En ze was begonnen aan een master bestuurskunde, maar heeft deze ook niet afgemaakt.
Ik kan ook overal aan beginnen, goed voor mn cv. Zelfs met een studie hersenchirurg.quote:Kortom, ze is een gesjeesde student. Dat hoeft nog niet erg te zijn. Jokken over je cv is wél erg. Erger is, dat D66 dit niet heeft opgemerkt. Het meest erge is echter, dat deze partij deze frauduleuze handelingen toedekt met de mantel der liefde: ’D66 heeft er alle vertrouwen in dat de beoogde staatssecretaris in de toekomst geen foutieve informatie meer zal verstrekken’, aldus de partij.
Bron: telegraaf
Als je doelt op de vraag waarom men daar niet naar boven is gekomen dat haar CV niet in de haak was..ik heb vaak genoeg gezien bij bedrijven dat arbeid- en studieverleden werden getoetst door een partij die daar speciaal voor werd ingehuurd, maar er in de praktijk echt een potje van maakte. Letterlijk wel eens iemand gezien die weg was gekomen met een verzonnen arbeidsverleden en een foto van een verhuisdoos met daarop de tekst "diploma's" met als rechtvaardiging dat ie aan het verhuizen was. Pas toen wij ons na een paar dagen afvroegen hoe deze man in vredesnaam door de selectie heengekomen was en door gingen vragen kwam dit aan het licht.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dit is idd heel manipulatief.
Ze liegt nergens maar schept wel een beeld dat van geen kanten klopt.
Ik vraag mij dan trouwens wel meer af hoe ze bij het UWV is gekomen.
Volgens mij heeft die linksche Volkskrant dit ontdekt en gepubliceerd en wordt het vervolgens door andere linksche dagblaadjes overgenomen. Iets wat volgens beide heren niet zou gebeuren omdat linksche media alleen naar rechts kijken en linksche frauderende politici zouden ontzien.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een vals CV en het valselijk voeren van een academische titel is van een heel andere orde dan een beetje lenen voor je scriptie of je CV wat opblazen. Zelfs de suggestie dat ze toch nog staatsecretaris zou kunnen worden is volkomen belachelijk, maar is er wel. Met pek en veren de kamer uit en dan strafrechtelijke vervolging is andere grootheden meten met dezelfde maat.
En dat liet ze staan, al die tijd in de kamer, en ook bij het UWV?quote:Op maandag 16 februari 2026 16:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Volgens mij noemde ze zichzelf geen dus, maar werd dat aangenomen door derden
Ze stonden ook aan de wieg van de Toeslagenaffaire tezamen met het CDA en o.a. ook de VVD. Heerlijk om te zien waar de meerderheid van het volk op gestemd heeftquote:Op maandag 16 februari 2026 14:16 schreef William_Papadin het volgende:
D66 die de hele boel weer eens mooier voorstelt dan de werkelijkheid, het zal weer eens niet.
Ja, vier nullen kan ookquote:Op maandag 16 februari 2026 17:24 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Was het niet 0,000036 graden oftewel 36 micrograden?
Het is ook wel fijn om een keer ongelijk te krijgen.quote:
Dat betekent strafvervolging mag ik hopen.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:30 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Nu begrijpen we opeens beter waarom dit land helemaal naar de kloten wordt geholpen.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dit is inmiddels aangepast op die betreffende pagina
https://www.parlement.com/biografie/n-nathalie-van-berkel
Je vergeet de diversiteit.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Bestuurskunde vind ik sowieso niet geschikt voor zo'n functie. Op Financiën moet je minimaal Economie of Fiscaal Recht hebben gestudeerd. En liefst nog ervaring op dat gebied in de praktijk hebben opgedaan.
Vroeger had je nog echt vakidioten op zo'n post. Zoals Gerrit Zalm en Willem Vermeend.
Nu wordt helemaal niet meer gekeken naar de inhoud bij toewijzing van de posten.
Sure bitch, vuile leugenaar dat het is, en vervolgens ook blijven liegen.quote:Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld. Ze benadrukt dat ze 'op geen enkele wijze de indruk heeft willen wekken' een studie te hebben gevolgd die ze niet heeft gevolgd en dat de aanpassing is gedaan om onduidelijkheid weg te nemen.
Dat lijkt mij ook, bewijs maar eens dat ze dat nog nooit onder ogen had gekregen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:06 schreef capricia het volgende:
Ze heeft zichzelf al jaren drs. laten noemen. Je gaat me niet vertellen dat ze dit niet wist.
Die printscreens..![]()
[ x ]
Op zich werkt dingen bewijzen andersom, maar het bestaat inderdaad niet dat ze dit nooit heeft gezien.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, bewijs maar eens dat ze dat nog nooit onder ogen had gekregen.
*ongeschikt
En dan gewoon die drs. titel blijven voeren.quote:mevrouw drs. N. van Berkel
Nathalie van Berkel was stedelijk directeur Bedrijfsvoering en plaatsvervangend algemeen directeur bij de gemeente Amsterdam. Sinds 1 september 2019 is zij lid raad van bestuur van UWV. Nathalie studeerde Nederlands recht en bestuurskunde. Per 1 september 2020 is zij toegetreden tot de raad van toezicht van de Aloysius stichting. Met brede ervaring binnen de overheid en hart voor de publieke zaak, zet zij zich graag in voor mensen die net dat steuntje in de rug kunnen gebruiken om het beste uit zichzelf te halen. Aloysius Stichting – raad van toezicht
Dat kun je zo bewijzen door officiele stukken die zij had moeten lezen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op zich werkt dingen bewijzen andersom, maar het bestaat inderdaad niet dat ze dit nooit heeft gezien.
Het zou ook vreemd zijn als allerlei instanties op eigen houtje haar een drs. titel toe zouden dichten. Eentje kan nog. Maar verschillende onafhankelijk van elkaar. En dat ze dat dan nooit opgemerkt heeft..quote:Op maandag 16 februari 2026 18:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Op zich werkt dingen bewijzen andersom, maar het bestaat inderdaad niet dat ze dit nooit heeft gezien.
BLO en visakte 😀quote:Op maandag 16 februari 2026 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus niks afgemaakt… haar hoogste opleidingsniveau is dus officieel Havo?
Geen actieve herinneringquote:Op maandag 16 februari 2026 10:40 schreef Mubassie het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2026 18:19 schreef Kottnauer het volgende:
Floor Bremer bracht bij het journaal nog een nieuw feitje naar voren:
De reden dat Nathalieg van Berkel niet eerlijk was op haar CV heeft te maken met “privé-aangelegenheden”.
En weet je. Dat is nog niet eens het erge. Niemand hoeft zich te schamen voor een havo diploma.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus niks afgemaakt… haar hoogste opleidingsniveau is dus officieel Havo?
Als Jetten haar nu nog de hand boven het hoofd houdt kun je er op rekenen dat er volgende maand alweer verkiezingen worden uitgeroepen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:23 schreef capricia het volgende:
[..]
En weet je. Dat is nog niet eens het erge. Niemand hoeft zich te schamen voor een havo diploma.
Maar daarover gaan liegen en doen alsof je een drs. bent, is gewoon ook trappen naar mensen die wel gewoon een havo diploma hebben. Of een mbo.
Dat is kennelijk allemaal niet goed genoeg voor mevrouw.
Bah.
En dat van de onderwijspartij.
Da's naast de eerdere smoesjes "ik herinner het me niet goed meer" en "ik betreur het dat er onduidelijkheid is ontstaan" ook zo'n lekker vage reden waardoor je nog even kunt vermijden om openheid van zaken te geven.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:19 schreef Kottnauer het volgende:
De reden dat Nathalieg van Berkel niet eerlijk was op haar CV heeft te maken met “privé-aangelegenheden”.
Niets menselijks is hen vreemd nee, maar dit is natuurlijk prutswerk.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:40 schreef PzKpfw het volgende:
En maar klagen over Faber en WiersmaHet is allemaal een zooitje daar in Den Haag ongeacht de partij.
Logisch.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:30 schreef Regilio_ het volgende:
Aaaaand she's gone.
https://www.gelderlander.(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Dat vraag ik mij ook af, ze heeft wel maandenlang die titel laten staan.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nu benieuwd of ze nog Kamerlid blijft.
Nee. Ze is nog niet geïnstalleerd.quote:
Vrouw van kleur.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom staat die van Berkel er überhaupt zo goed op bij de D66-top? Eerst al die rare tweede positie op de lijst (die gecorrigeerd werd door de leden), nu haar weer een groot staatssecretarisschap geven. Terwijl alles wat we van haar weten is dat ze van de UWV-puinhopen afkomt en daar niet veel opgelost heeft.
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Beoogd handelsminister Sjoerd Sjoerdsma (D66) is wel al vandaag ingeroosterd voor een sessie met Jetten.
Ook zijn kandidatuur trekt kritiek.![]()
![]()
Sjoerdsma staat al een paar jaar op de sanctielijst van China. Dat is buitengewoon ongunstig voor bijvoorbeeld handelsmissies voor het Nederlandse bedrijfsleven en het afgeven van exportvergunningen. Een bedrijf als de Nederlandse chipgigant ASML, dat veel zaken doet in China, zou dat hard kunnen raken.
Ook in de VVD zit het aanwijzen van Sjoerdsma niet helemaal lekker. De liberalen zijn niet vergeten dat de D66’er betrokken was bij het verspreiden van de ’drankroddel’ over toenmalig informateur en VVD’er Johan Remkes.
https://www.telegraaf.nl/(...)melig/132624275.html
Nou Jetten laat eens zien wat je waard bent ...........Wel grappig dat dat nerdje opeens z'n twitter account heeft verwijderd. Wat een pipo de clown was dat zeg met z'n oorloghitserij en grote bek over alles.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nu.nl/politie(...)a-ophef-over-cv.html.quote:Nathalie van Berkel wordt toch geen staatssecretaris in het nieuwe kabinet. De beoogd staatssecretaris van Financiën trekt zich terug na berichten dat haar cv niet klopte.
Belangrijk nieuws
Van Berkel laat in een bericht op X weten dat de "discussie die is ontstaan over mijn opleidingsverleden afleidt van de belangrijke opgaven waar dit kabinet voor staat". Het was "ooit haar intentie geweest om een onjuiste voorstelling van zaken over mijn cv te geven", schrijft ze.
De Volkskrant schreef maandagochtend dat informatie op haar LinkedIn-profiel over de gevolgde opleidingen niet klopte. De Telegraaf meldde later op de dag dat ze daarover ook niet eerlijk was tegenover de Algemene Bestuursdienst, de talentenpool van de rijksoverheid.
Dit bericht wordt aangevuld.
Ze kan altijd nog een busbestuurder worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:43 schreef Kottnauer het volgende:
Wel fijn voor het bedrijfsleven dat deze topbestuurder nu weer beschikbaar is!
Waarbij de nadruk ook heel erg werd gelegd op haar zware jeugd. Een individu uit een minderheidsgroep met een verhaal over kwetsbaarheid en zichzelf omhoog werken, dat doet het goed in die kringen.quote:
Wel eerlijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:44 schreef r_one het volgende:
Het was "ooit haar intentie geweest om een onjuiste voorstelling van zaken over mijn cv te geven", schrijft ze.
Bewust gelogen dus.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:44 schreef r_one het volgende:
Ze trekt zich terug ...
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)a-ophef-over-cv.html.
Ik zie dit toch anders. Kamerlidmaatschap (lekker scrabblewoord) is toch meer aan de betreffende partij. Die beslissen dat. En als de kiezers het er niet mee eens zijn, dan stemmen ze anders.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Maar verdwijnt ze ook uit de Kamer? Of is jokken voor een volksvertegenwoordiger minder bezwaarlijk?
Hoeft niet, ze kan nog steeds zeggen dat ze die studies gevolgd heeft. Hoelang en of ze ze ook afgemaakt heeft is dan niet gelogen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die zal wel vanaf haar eerste baantje gelogen hebben.
Dat is appels met peren vergelijken. Denk dat er in dat geval wel meer lijken in de kast zitten. Mensen die twintig jaar terug een zeer matige scriptie hebben geschreven en met hakken over de sloot een voldoende haalden. Merendeel daarvaan komt waarschijnlijk niet door de ChatGPT heen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In tegenstelling tot PVV-plagiaatplegers gaat deze wel gewoon weg.
Grijs gebied.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoeft niet, ze kan nog steeds zeggen dat ze die studies gevolgd heeft. Hoelang en of ze ze ook afgemaakt heeft is dan niet gelogen.
Omdat hij de vinger voortdurend op de zere plek legt bij links en deugend nederland?quote:Op maandag 16 februari 2026 18:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tweetjes van Geert Dales vind ik hypocriet. Die neem ik niet serieus, net zo'n kwakzalver.
Omdat ie zelf liegt waar je bij staat.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Omdat hij de vinger voortdurend op de zere plek legt bij links en deugend nederland?
Ze is totaal ongeloofwaardig geworden, lijkt me niet handig voor je fractie.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zie dit toch anders. Kamerlidmaatschap (lekker scrabblewoord) is toch meer aan de betreffende partij. Die beslissen dat. En als de kiezers het er niet mee eens zijn, dan stemmen ze anders.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat mag de betreffende partij zelf uitmaken. Hun probleem.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze is totaal ongeloofwaardig geworden, lijkt me niet handig voor je fractie.
Waaruit blijkt dat?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik nog kwalijker vind is dat Jetten er blijkbaar vanaf wist
Jetten: geen valse start van het kabinetquote:
Ontweek de pers ook altijd als het hem niet uitkwamquote:Op maandag 16 februari 2026 18:40 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wel grappig dat dat nerdje opeens z'n twitter account heeft verwijderd. Wat een pipo de clown was dat zeg met z'n oorloghitserij en grote bek over alles.
Waarom is het kwalijk dat Jetten en D66 top het prima vinden dat zij alleen haar propedeuse heeft afgerond?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Dan waren ze ook bekend met dat zij onbevoegd een drs titel gebruikte.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom is het kwalijk dat Jetten en D66 top het prima vinden dat zij alleen haar propedeuse heeft afgerond?
We hebben net twee jaar lang een minster gehad die alleen haar havo of mavo had afgerond.
Ze heeft keuzevak gedekoloniseerde wiskunde gevolgd.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:09 schreef capricia het volgende:
Had ze eigenlijk wel economie en wiskunde in haar profiel, op de havo?
Onze teruggetrokken staatssecretaris van Financiën.
Dit inderdaad. Eerst duur doen met universiteitstudies en dan in 3 stappen terugkrabbelen tot 1 jaartje hbo.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:49 schreef capricia het volgende:
Ja, iedereen zit er wel eens 1 of 2 studies naast.quote:"Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld"
Als ik het goed begrip heeft zij al die tijd geen titel gebruikt. We kunnen niet concluderen dat Jetten en D66 toch wisten dat zij loog.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan waren ze ook bekend dat zij onbevoegd een drs titel gebruikte.
Uitermate geschikt als volksvertegenwoordiger.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Maar verdwijnt ze ook uit de Kamer? Of is jokken voor een volksvertegenwoordiger minder bezwaarlijk?
Dat was een retorische vraag, neem ik aan?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:09 schreef capricia het volgende:
Dat zal ze niet doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:32 schreef OllieA het volgende:
De schaamteloosheid van zo iemand stoort me nog het meest. Sjoemelen met je cv... als je ook maar enig eergevoel hebt doe je dat niet.
Ik vind dat ze ook als Kamerlid moet opstappen.
Verrek, nu je het zegt 😱quote:Op maandag 16 februari 2026 19:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Eerst duur doen met universiteitstudies en dan in 3 stappen terugkrabbelen tot 1 jaartje hbo.
[..]
Ja, iedereen zit er wel eens 1 of 2 studies naast.
Dit heel ziek.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jetten: geen valse start van het kabinet
Volgens Jetten is Van Berkel richting zijn partij ’altijd open en eerlijk’ geweest over het feit dat ze haar opleidingen niet heeft afgerond, maar is het ’verstandig’ dat er nu een ’knoop is doorgehakt’. Dat ook oppositiepartijen vraagtekens plaatsten, zou de ’effectiviteit van dit kabinet’ wel in de weg kunnen staan, erkent Jetten.
Bron telegraaf bericht
Ja idd, die wisten niet dat ze op een leugenaarster stemden. Schaamteloos.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal ze niet doen.
Want ze heeft tenslotte 'het vertrouwen van de kiezer' gekregen.
Jette wist het hè.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja idd, die wisten niet dat ze op een leugenaarster stemden. Schaamteloos.
Wat moet je dan nog meer doen om dat vertrouwen te beschamen?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal ze niet doen.
Want ze heeft tenslotte 'het vertrouwen van de kiezer' gekregen.
Ja maar de kiezer niet.quote:
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Eens. En dat is ook precies wat Renske hier zegt. Wat nou betrouwbare overheid.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:40 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat moet je dan nog meer doen om dat vertrouwen te beschamen?
Nee idd. De kiezer hoorde dat verhaal over die tien nieuwe steden.quote:
Exact! En Jetten laat het Kamerlid blijven aan mevrouw zelf over. Staatsrechtelijk is dat misschien juist - ik kan dat niet beoordelen - maar moreel gesproken vind ik het verrot.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. En dat is ook precies wat Renske hier zegt. Wat nou betrouwbare overheid.
[ x ]
Het zal ook gewoon aan D66 blijven plakken: De tweede plek van die partij is voor iemand die gewoon een leugenaar is.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:48 schreef OllieA het volgende:
[..]
Exact! En Jetten laat het Kamerlid blijven aan mevrouw zelf over. Staatsrechtelijk is dat misschien juist - ik kan dat niet beoordelen - maar moreel gesproken vind ik het verrot.
Mensen die altijd zeiken over belastingen kunnen misschien beter zorgen voor een hoger inkomen.quote:
Het zijn juist de hoogste inkomens die zeiken over de belastingen..quote:Op maandag 16 februari 2026 19:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Mensen die altijd zeiken over belastingen kunnen misschien beter zorgen voor een hoger inkomen. Just saying.
En daarnaast getuigt het gedrag van Jetten hierin nou niet bepaald van goed leiderschap, dit soort dingen komen altijd boven water, zeker in deze digitale tijd.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee idd. De kiezer hoorde dat verhaal over die tien nieuwe steden.
Bij de SP lopen nogal wat Poetinvriendjes rond dus erg goed is de selectie daar ook nietquote:Op maandag 16 februari 2026 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens. En dat is ook precies wat Renske hier zegt. Wat nou betrouwbare overheid.
[ x ]
En een voorbeeld voor mensen die ook hun opleidingen niet afgerond hebben.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:04 schreef Kottnauer het volgende:
Zelfs na het vertrek van de oplichter blijft Jetten haar nog verdedigen. Hij noemt het een “dapper besluit” dat ze is vertrokken.
- rechtvaardigheid hoog in het vaandel hebben staan, maar zo'n creep als Sidney Smeets in eerste instantie alsnog de kans geven Kamerlid te wordenquote:Op maandag 16 februari 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
Typisch D66. Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet. Een kleine greep uit het verleden:
- voor het referendum zijn, maar dit zelf afschaffen
- voor de gekozen burgemeester zijn, maar jezelf laten benoemen
- voor vrouwenrechten zijn, maar zelf vrouwen mishandelen
- voor onderwijs pleiten, maar zelf alleen doen alsof je hebt gestudeerd
Enzovoorts
Ze heeft de snelcursus "promotie door vervalsing" cum laude afgelosten zie ik net op haar LinkedIn.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:09 schreef capricia het volgende:
Nee hoor, dit kabinet zal eerder vallen dan het termijn voorbij is..quote:Op maandag 16 februari 2026 12:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kabinet Schoof was het slechtste kabinet dat ik mee gemaakt heb en zal ook ongetwijfeld in de slechtse kabinetten ooit staan.
Ik zeg toch ook verder niets of wel dan?
Alleen gezien betrokken partij kan je hier ten minste fatsoenlijke dingen van verwachten itt het vorige kabinet.
Bij D66 is het dedain voor het gewone volk altijd al zichtbaar geweest. Kaag met haar "wie zijn die mensen". Ook bij de overige kamerleden van D66 hing altijd een beetje een walm van zelfingenomenheid. Dat Jetten zo goed wist te scoren komt ook puur omdat de publieke omroep zijn partijtje wederom heel positief heeft weten te framen zo vlak voordat men naar de stembus ging.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
Typisch D66. Van anderen gedrag eisen waar je zelf niet aan voldoet. Een kleine greep uit het verleden:
- tegen de luchtvaart zijn, zelf de hele wereld rondvliegen
Enzovoorts
Nah, Jetten deed het gewoon heel erg goed, plus een beetje mazzel dat de rest niet zo goed was.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Bij D66 is het dedain voor het gewone volk altijd al zichtbaar geweest. Kaag met haar "wie zijn die mensen". Ook bij de overige kamerleden van D66 hing altijd een beetje een walm van zelfingenomenheid. Dat Jetten zo goed wist te scoren komt ook puur omdat de publieke omroep zijn partijtje wederom heel positief heeft weten te framen zo vlak voordat men naar de stembus ging.
Voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen voorspel ik echter een gigantische afgang.
Vergeet de uitspraken van Jetten niet;quote:Op maandag 16 februari 2026 20:10 schreef Kottnauer het volgende:
- tegen de luchtvaart zijn, zelf de hele wereld rondvliegen
Enzovoorts
Nee, Jetten doet niks goed.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nah, Jetten deed het gewoon heel erg goed, plus een beetje mazzel dat de rest niet zo goed was.
Vandaar dat d66 de grootste is geworden zekerquote:Op maandag 16 februari 2026 20:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Nee, Jetten doet niks goed.
Alleen als het hem uitkomt...
Wie zijn toch die mensen...?quote:Op maandag 16 februari 2026 20:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vandaar dat d66 de grootste is geworden zeker
Dat vraag ik me ook af, maar het resultaat liegt er niet omquote:
Ze kan het nog gooien op de gevolgen van het slavernijverleden van Nederland waar zij zogenaamd nog steeds hinder van ondervindt.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:42 schreef kaputwiehund het volgende:
As we speak wordt er nu een carrièrereddend verhaal gespinnt voor mevrouw. Ik gok iets met een moeilijke jeugd.
D66 is solidair met alles en iedereen, behalve mensen met te weinig geld.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, maar het resultaat liegt er niet om
Was dat een uitzending van een half jaar geleden?quote:Op maandag 16 februari 2026 20:29 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zit nu Radio 1 te luisteren met een klein beetje vertraging ('De rode draad'), en het blijkt gewoon dat ze een half jaar geleden al gewoon in interviews heeft gezegd dat ze geen diploma's had. Dat ze geen universitaire titel heeft. Half jaar geleden!
Je weet dat dit een parodieaccount is?quote:Op maandag 16 februari 2026 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]
21.35 kijken dus naar VI
Ik zit net even het origineel op te zoeken:quote:Op maandag 16 februari 2026 20:54 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Was dat een uitzending van een half jaar geleden?
Voor de verkiezingen in door rijke vrienden betaald tv spotjes verkondigen dat er 10 nieuwe steden gebouwd gaan worden om dit na de verkiezingen als "metafoor"af te doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 20:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vergeet de uitspraken van Jetten niet;
Dat is nog het meest kwalijke denk ik.quote:
Inderdaad, ze koketteert er een beetje mee.quote:Op maandag 16 februari 2026 21:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zit net even het origineel op te zoeken:
https://www.nporadio1.nl/(...)itiek-6-oktober-2025
6 oktober 2025 (net geen half jaar geleden), vanaf 38:45 .
Jammer hoor, dat ze geen staatssecretaris wordt. Wel een gemis.
Was er maar een flinke linkse wind!quote:Op maandag 16 februari 2026 21:33 schreef Kottnauer het volgende:
Een beetje meebabbelen met de linkse wind, meer hoef je niet te kunnen bij D66.
Bij mij zit het probleem niet bij haar havo diploma. Een havo diploma is prima. Als je gewoon geschikt bent. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.quote:Op maandag 16 februari 2026 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is nog het meest kwalijke denk ik.
Waren ze eindelijk een beetje van dat elitaire imago af, gebeurt dit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |