Vrouw van kleur.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Waarom staat die van Berkel er überhaupt zo goed op bij de D66-top? Eerst al die rare tweede positie op de lijst (die gecorrigeerd werd door de leden), nu haar weer een groot staatssecretarisschap geven. Terwijl alles wat we van haar weten is dat ze van de UWV-puinhopen afkomt en daar niet veel opgelost heeft.
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Beoogd handelsminister Sjoerd Sjoerdsma (D66) is wel al vandaag ingeroosterd voor een sessie met Jetten.
Ook zijn kandidatuur trekt kritiek.![]()
![]()
Sjoerdsma staat al een paar jaar op de sanctielijst van China. Dat is buitengewoon ongunstig voor bijvoorbeeld handelsmissies voor het Nederlandse bedrijfsleven en het afgeven van exportvergunningen. Een bedrijf als de Nederlandse chipgigant ASML, dat veel zaken doet in China, zou dat hard kunnen raken.
Ook in de VVD zit het aanwijzen van Sjoerdsma niet helemaal lekker. De liberalen zijn niet vergeten dat de D66’er betrokken was bij het verspreiden van de ’drankroddel’ over toenmalig informateur en VVD’er Johan Remkes.
https://www.telegraaf.nl/(...)melig/132624275.html
Nou Jetten laat eens zien wat je waard bent ...........Wel grappig dat dat nerdje opeens z'n twitter account heeft verwijderd. Wat een pipo de clown was dat zeg met z'n oorloghitserij en grote bek over alles.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.nu.nl/politie(...)a-ophef-over-cv.html.quote:Nathalie van Berkel wordt toch geen staatssecretaris in het nieuwe kabinet. De beoogd staatssecretaris van Financiën trekt zich terug na berichten dat haar cv niet klopte.
Belangrijk nieuws
Van Berkel laat in een bericht op X weten dat de "discussie die is ontstaan over mijn opleidingsverleden afleidt van de belangrijke opgaven waar dit kabinet voor staat". Het was "ooit haar intentie geweest om een onjuiste voorstelling van zaken over mijn cv te geven", schrijft ze.
De Volkskrant schreef maandagochtend dat informatie op haar LinkedIn-profiel over de gevolgde opleidingen niet klopte. De Telegraaf meldde later op de dag dat ze daarover ook niet eerlijk was tegenover de Algemene Bestuursdienst, de talentenpool van de rijksoverheid.
Dit bericht wordt aangevuld.
Ze kan altijd nog een busbestuurder worden.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:43 schreef Kottnauer het volgende:
Wel fijn voor het bedrijfsleven dat deze topbestuurder nu weer beschikbaar is!
Waarbij de nadruk ook heel erg werd gelegd op haar zware jeugd. Een individu uit een minderheidsgroep met een verhaal over kwetsbaarheid en zichzelf omhoog werken, dat doet het goed in die kringen.quote:
Wel eerlijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:44 schreef r_one het volgende:
Het was "ooit haar intentie geweest om een onjuiste voorstelling van zaken over mijn cv te geven", schrijft ze.
Bewust gelogen dus.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:44 schreef r_one het volgende:
Ze trekt zich terug ...
[..]
https://www.nu.nl/politie(...)a-ophef-over-cv.html.
Ik zie dit toch anders. Kamerlidmaatschap (lekker scrabblewoord) is toch meer aan de betreffende partij. Die beslissen dat. En als de kiezers het er niet mee eens zijn, dan stemmen ze anders.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Maar verdwijnt ze ook uit de Kamer? Of is jokken voor een volksvertegenwoordiger minder bezwaarlijk?
Hoeft niet, ze kan nog steeds zeggen dat ze die studies gevolgd heeft. Hoelang en of ze ze ook afgemaakt heeft is dan niet gelogen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die zal wel vanaf haar eerste baantje gelogen hebben.
Dat is appels met peren vergelijken. Denk dat er in dat geval wel meer lijken in de kast zitten. Mensen die twintig jaar terug een zeer matige scriptie hebben geschreven en met hakken over de sloot een voldoende haalden. Merendeel daarvaan komt waarschijnlijk niet door de ChatGPT heen.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In tegenstelling tot PVV-plagiaatplegers gaat deze wel gewoon weg.
Grijs gebied.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:57 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoeft niet, ze kan nog steeds zeggen dat ze die studies gevolgd heeft. Hoelang en of ze ze ook afgemaakt heeft is dan niet gelogen.
Omdat hij de vinger voortdurend op de zere plek legt bij links en deugend nederland?quote:Op maandag 16 februari 2026 18:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tweetjes van Geert Dales vind ik hypocriet. Die neem ik niet serieus, net zo'n kwakzalver.
Omdat ie zelf liegt waar je bij staat.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Omdat hij de vinger voortdurend op de zere plek legt bij links en deugend nederland?
Ze is totaal ongeloofwaardig geworden, lijkt me niet handig voor je fractie.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zie dit toch anders. Kamerlidmaatschap (lekker scrabblewoord) is toch meer aan de betreffende partij. Die beslissen dat. En als de kiezers het er niet mee eens zijn, dan stemmen ze anders.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat mag de betreffende partij zelf uitmaken. Hun probleem.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:02 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ze is totaal ongeloofwaardig geworden, lijkt me niet handig voor je fractie.
Waaruit blijkt dat?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik nog kwalijker vind is dat Jetten er blijkbaar vanaf wist
Jetten: geen valse start van het kabinetquote:
Ontweek de pers ook altijd als het hem niet uitkwamquote:Op maandag 16 februari 2026 18:40 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Wel grappig dat dat nerdje opeens z'n twitter account heeft verwijderd. Wat een pipo de clown was dat zeg met z'n oorloghitserij en grote bek over alles.
Waarom is het kwalijk dat Jetten en D66 top het prima vinden dat zij alleen haar propedeuse heeft afgerond?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Wat ik nog kwalijker vind is dat Jetten er blijkbaar vanaf wist
Dan waren ze ook bekend met dat zij onbevoegd een drs titel gebruikte.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom is het kwalijk dat Jetten en D66 top het prima vinden dat zij alleen haar propedeuse heeft afgerond?
We hebben net twee jaar lang een minster gehad die alleen haar havo of mavo had afgerond.
Ze heeft keuzevak gedekoloniseerde wiskunde gevolgd.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:09 schreef capricia het volgende:
Had ze eigenlijk wel economie en wiskunde in haar profiel, op de havo?
Onze teruggetrokken staatssecretaris van Financiën.
Dit inderdaad. Eerst duur doen met universiteitstudies en dan in 3 stappen terugkrabbelen tot 1 jaartje hbo.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:49 schreef capricia het volgende:
Drie keer een nieuwe gewijzigde cv, en steeds werden de gevolgde opleidingen korter. En van een lager niveau dan ze eerst beweerde.
Ja, iedereen zit er wel eens 1 of 2 studies naast.quote:"Volgens haar heeft ze haar cv destijds 'naar eer en geweten, op basis van haar geheugen' ingevuld"
Als ik het goed begrip heeft zij al die tijd geen titel gebruikt. We kunnen niet concluderen dat Jetten en D66 toch wisten dat zij loog.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dan waren ze ook bekend dat zij onbevoegd een drs titel gebruikte.
Uitermate geschikt als volksvertegenwoordiger.quote:Op maandag 16 februari 2026 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
Maar verdwijnt ze ook uit de Kamer? Of is jokken voor een volksvertegenwoordiger minder bezwaarlijk?
Dat was een retorische vraag, neem ik aan?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:09 schreef capricia het volgende:
Had ze eigenlijk wel economie en wiskunde in haar profiel, op de havo?
Onze teruggetrokken staatssecretaris van Financiën.
Dat zal ze niet doen.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:32 schreef OllieA het volgende:
De schaamteloosheid van zo iemand stoort me nog het meest. Sjoemelen met je cv... als je ook maar enig eergevoel hebt doe je dat niet.
Ik vind dat ze ook als Kamerlid moet opstappen.
Verrek, nu je het zegt 😱quote:Op maandag 16 februari 2026 19:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Eerst duur doen met universiteitstudies en dan in 3 stappen terugkrabbelen tot 1 jaartje hbo.
[..]
Ja, iedereen zit er wel eens 1 of 2 studies naast.
Dit heel ziek.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Jetten: geen valse start van het kabinet
Volgens Jetten is Van Berkel richting zijn partij ’altijd open en eerlijk’ geweest over het feit dat ze haar opleidingen niet heeft afgerond, maar is het ’verstandig’ dat er nu een ’knoop is doorgehakt’. Dat ook oppositiepartijen vraagtekens plaatsten, zou de ’effectiviteit van dit kabinet’ wel in de weg kunnen staan, erkent Jetten.
Bron telegraaf bericht
Ja idd, die wisten niet dat ze op een leugenaarster stemden. Schaamteloos.quote:Op maandag 16 februari 2026 19:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zal ze niet doen.
Want ze heeft tenslotte 'het vertrouwen van de kiezer' gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |