abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 17:09:30 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219994513
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219994519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:07 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Als dat geld ook wordt gebruikt preventie, sporten dat soort dingen.
Hoeft niet, als dat geld wordt gebruikt voor onderwijs, zorg, politie, defensie e.d. is het wat mij betreft ook prima. Je hoeft niet alle belastinginkomsten een vaste bestemming te geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219994525
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:07 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik niet. Betutteling. Als je menser gezonder bezig wil laten zijn moet je de gezonde producten bevoordelen, niet de rest benadelen
Dan neem je het hoogste belastingtarief als de standaard en krijg je bij een lager suikergehalte een korting daarop, ben jij ook gelukkig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 17:12:55 #4
842 Zorro
Z
pi_219994531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan neem je het hoogste belastingtarief als de standaard en krijg je bij een lager suikergehalte een korting daarop, ben jij ook gelukkig.
Ja maar niet alleen op suiker. Het is toch idioot dat iedereen gezond moet doen maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219994536
400 miljoen minder bloemen. Lijkt me helemaal niet zo slecht, toch? Waarom zouden bloemen eigenlijk in de groep 'essentiële levensbehoeften' vallen?
pi_219994542
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ja maar niet alleen op suiker. Het is toch idioot dat iedereen gezond moet doen maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Eens, niet biologisch moet ook veel duurder worden dan biologisch.
pi_219994546
Een 'suikertax' is natuurlijk gewoon bedoeld om de kas te spekken en niets anders. Laten we niet gespeeld naief doen.
pi_219994551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
Een 'suikertax' is natuurlijk gewoon bedoeld om de kas te spekken en niets anders. Laten we niet gespeeld naief doen.
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas. Laten we niet de feiten gaan negeren.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:20:56 #9
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994575
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Dat is absoluut niet waar

witte bonen in tomaten saus kost per pot 75 eurocent en er is niets gezonder dan bonen ,soja bonen, witte bonen, bruiine bonen , bieten

alles supergezond en kost haast niks
quote:
AI-overzicht
Witte bonen zijn zeer gezond; ze zijn rijk aan vezels, eiwitten, ijzer en vitamine B1/B2.
Ze helpen het cholesterol te verlagen, zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en bevorderen een goede spijsvertering.
Als uitstekende vleesvervanger passen ze in een gezond, vezelrijk en vetarm dieet.

Gezondheidsvoordelen van witte bonen:

Vezelrijk: Bevorderen de spijsvertering en zorgen voor een langer verzadigd gevoel.

Eiwitbron: Uitstekend als plantaardige vleesvervanger.

Mineralen & Vitaminen: Bevatten calcium, magnesium en ijzer.

Cholesterol verlagend: Dragen bij aan gezonde bloedvaten.

Bloedsuikerspiegel: Helpen de bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2026 17:25:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:22:01 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219994582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas. Laten we niet de feiten gaan negeren.
Het een sluit het ander niet uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:22:53 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994590
Eindelijk zegt Yesilgöz iets verstandigs (over de onafhankelijke rechtspraak) ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:24:16 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219994603
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eindelijk zegt Yesilgöz iets verstandigs (over de onafhankelijke rechtspraak) ^O^
Inderdaad, blijkbaar toch nog enig gevoel voor rechtstatelijkheid verinnerlijkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219994637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Jawel. Dat het de staatskas spekt is natuurlijk leuk, maar het gaat vooral veel zorgkosten voorkomen. Dus het is wel ook bedoeld voor iets anders, die 'niets anders' klopt dus niet.
pi_219994639
quote:

[..]
Het werkt vooral als je producenten kunt dwingen om hun producten te wijzigen, zoals in het Verenigd Koninkrijk met hun frisdranken-maatregel. Maak schijven met het suikergehalte, hang daar een tax aan en je zult zien dat fabrikanten hun producten gaan aanpassen om in een lagere schijf te komen.

Een domme suikertax geloof ik ook niet in, in een welvarend land als Nederland.
pi_219994642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet waar

witte bonen in tomaten saus kost per pot 75 eurocent en er is niets gezonder dan bonen ,soja bonen, witte bonen, bruiine bonen , bieten

alles supergezond en kost haast niks
[..]
[ afbeelding ]
Die tomatensaus in goedkope potjes zit dus altijd heel veel toegevoegde suiker in, dit is dus iets wat duurder moet worden.
pi_219994646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het werkt vooral als je producenten kunt dwingen om hun producten te wijzigen, zoals in het Verenigd Koninkrijk met hun frisdranken-maatregel. Maak schijven met het suikergehalte, hang daar een tax aan en je zult zien dat fabrikanten hun producten gaan aanpassen om in een lagere schijf te komen.

Een domme suikertax geloof ik ook niet in, in een welvarend land als Nederland.
Ik begreep ook dat die slimme tax uit Engeland een optie is om in te voeren, de invulling is aan de minister.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:30:50 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994653
Jimmy Dijk heeft hier volkomen gelijk in :Y

Je kunt niet én mensen dwingen te mantelzorgen én verwachten dat ze fulltime gaan of blijven werken én verwachten dat ze hun kinderen goed opvoeden én dat ze voldoende bewegen (/sporten)

En dan óók nog van ze verwachten dat ze 'een leven lang leren'..
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:34:12 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die tomatensaus in goedkope potjes zit dus altijd heel veel toegevoegde suiker in, dit is dus iets wat duurder moet worden.
Dat zit hem in de tomatensaus
maar zonder suiker zal t niet lekker zijn vrees ik
quote:
Zijn bonen uit blik in tomatensaus gezond?
Net als andere bonen uit blik, zoals kidneybonen of zwarte bonen, zijn gebakken bonen een goede bron van plantaardige eiwitten en vezels.
Een portie van 200 gram gebakken bonen kan ongeveer 10 gram vezels bevatten, wat een derde is van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

De tomatensaus waarin ze geserveerd worden, bevat echter vaak toegevoegde suiker en zout .17 jul 2025
quote:
Wat zijn de gezondste bonen in blik?
What is the healthiest type of bean? | MD Anderson Cancer Center

Witte bonen bevatten waarschijnlijk de meeste vezels, namelijk 9,5 gram per portie, gevolgd door linzen met 7,8 gram en zwarte bonen met 7,5 gram.

Bonen zijn ook vrij rijk aan ijzer, wat gunstig is voor patiënten met ijzertekortbloedarmoede.3 okt 2025

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2026 17:52:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:34:28 #19
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219994667
Tenenkrommend waren de eerste uren , plaatsvervangende schaamte _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219994670
Dat “minder meer” argument moet ook eens een keer stevig onderuit gehaald worden. :r

Natuurlijk zijn dat ook gewoon bezuinigingen.

Door technologische vooruitgang en vergrijzing nemen zorgkosten toe. Daarop remmen betekent simpelweg dat er minder technologische vooruitgang beschikbaar komt en/of dat er minder geld beschikbaar is naar rato van de groeiende vraag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:36:28 #21
38496 Perrin
pi_219994675
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

Je kunt niet én mensen dwingen te mantelzorgen én verwachten dat ze fulltime gaan of blijven werken én verwachten dat ze hun kinderen goed opvoeden én dat ze voldoende bewegen (/sporten)

Wat is het alternatief? Klagen lost weinig op.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:38:42 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Het gaat erom dat het gewoon niet gaat. Niemand houdt dat vol.

De mensen die vermogend genoeg zijn om er anderen voor in te huren uiteraard wél, maar die doen het dus ook niet.

Dus 'de formerende partijen' kunnen dat allemaal wel willen, maar het gaat niet lukken.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:39:18 #23
38496 Perrin
pi_219994690
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het gaat erom dat het gewoon niet gaat. Niemand houdt dat vol.

De mensen die vermogend genoeg zijn om er anderen voor in te huren uiteraard wél, maar die doen het dus ook niet.
Nogmaals, wat is het alternatief? Je kunt wel jammeren dat je het niet leuk vindt, maar de werkelijkheid is soms niet leuk.
pi_219994702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is het alternatief? Klagen lost weinig op.
Nee, maar die gedachte achter de participatiesamenleving, mantelzorgsamenleving en de leven-lang-lerensamenleving is ook weinig realistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:40:55 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nogmaals, wat is het alternatief? Je kunt wel jammeren dat je het niet leuk vindt, maar de werkelijkheid is soms niet leuk.
Niet mijn werk om daar over na te denken. Het gaat domweg niet. Dus ze verzinnen maar iets anders.
pi_219994708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, maar die gedachte achter de participatiesamenleving, mantelzorgsamenleving en de leven-lang-lerensamenleving is ook weinig realistisch.
Maar de gedachte achter de alternatieven zijn ook niet realistisch want daar mis je ook de mankracht voor.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:02 #27
38496 Perrin
pi_219994712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je zult de kost moeten verdienen, iemand zal voor je ouders moeten zorgen, iemand zal op je gezondheid moeten letten.

Je kunt wel wijzen naar de politiek, maar politici hebben ook geen toverstaf. De bevolkingspiramide en de economische situatie is zodanig dat het er inderdaad niet leuker op wordt. Klagen lost alleen totaal niks op.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:10 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219994713
Klaver heel, heel sterk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:28 #29
38496 Perrin
pi_219994714
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet mijn werk om daar over na te denken. Het gaat domweg niet. Dus ze verzinnen maar iets anders.
Nee zo werkt dat niet. Jouw leven is jouw verantwoordelijkheid.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:59 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee zo werkt dat niet. Jouw leven is jouw verantwoordelijkheid.
Ja, zo werkt dat wél. Mensen gaan het domweg niet trekken.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:43:29 #31
38496 Perrin
pi_219994721
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, zo werkt dat wél. Mensen gaan het domweg niet trekken.
Er is geen beter alternatief. Dus maak er maar het beste van.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:43:50 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994724
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is geen beter alternatief. Dus maak er maar het beste van.
Dat is slechts jouw mening.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:44:58 #33
38496 Perrin
pi_219994733
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is slechts jouw mening.
Succes met zoeken naar een geldboom of een toverstaf.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:46:05 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994739
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Veel succes met mensen zó overbelasten ze massaal instorten. Dat is nog véél duurder.
pi_219994746
Deze voorzitter is zó cringe :').
pi_219994752
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als we niet ingrijpen nemen de zorgkosten toe tot 18% van het BBP.

Dat kunnen we echt wel dragen, alleen de politieke wil ontbreekt bij velen.

Zitten we alleen met de benodigde mankracht. Maar je zou ervoor kunnen kiezen om specifiek voor de zorg arbeidsmigranten hier te laten komen.
pi_219994771
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er moet wel iets worden verzonnen waardoor we niet straks 1 op de 3 werkenden in de zorg nodig hebben, die kale waarheid is er gewoon. Dus je zult bepaalde zorg moeten schrappen en andere zorg anders moeten inrichten. En je moet daarnaast zorgmedewerkers die fulltime werken extra belonen, want dat scheelt ook gaten.

Maar de methode van dit kabinet is ook niet de mijne.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:51:33 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er moet wel iets worden verzonnen waardoor we niet straks 1 op de 3 werkenden in de zorg nodig hebben, die kale waarheid is er gewoon. Dus je zult bepaalde zorg moeten schrappen en andere zorg anders moeten inrichten. En je moet daarnaast zorgmedewerkers die fulltime werken extra belonen, want dat scheelt ook gaten.

Maar de methode van dit kabinet is ook niet de mijne.
Ik zeg niet dat er geen probleem is of dat er niets moet gebeuren. Ik zeg slechts dat dit specifieke plan 0 kans van slagen heeft.
pi_219994783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zitten we alleen met de benodigde mankracht. Maar je zou ervoor kunnen kiezen om specifiek voor de zorg arbeidsmigranten hier te laten komen.
Ja en misschien de grote bedrijven en rijken meer laten betalen want die ontspringen de dans maar weer eens bij VVD66
pi_219994788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Arbeidsmigranten in de zorg? Je weet dat het gros van de medewerkers verpleegkundigen of begeleiders zijn, in thuiszorg, ziekenhuis, verzorgingstehuis of gehandicapeninstelling? Dat dat de mensen zijn die klachten als eerste moeten begrijpen, die contact moeten maken met de mensen?
Dat gaat dus niet met een Indiër, Pool, Bulgaar of Roemeen. Dus nee, arbeidsmigranten in de zorg is geen oplossing.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:52:58 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten in de zorg? Je weet dat het gros van de medewerkers verpleegkundigen of begeleiders zijn, in thuiszorg, ziekenhuis, verzorgingstehuis of gehandicapeninstelling? Dat dat de mensen zijn die klachten als eerste moeten begrijpen, die contact moeten maken met de mensen?
Dat gaat dus niet met een Indiër, Pool, Bulgaar of Roemeen. Dus nee, arbeidsmigranten in de zorg is geen oplossing.
humanoids in de zorg, zijn 24 uur per dag beschikbaar en kunnen bloedruk en hartritme meten

https://3laws.io/pages/Hu(...)for_the_Elderly.html

quote:
Mensachtige wezens en de toekomst van verzorgingshuizen voor ouderen
Overzicht

Met de snel vergrijzende wereldbevolking is de behoefte aan effectieve en flexibele oplossingen voor ouderenzorg groter dan ooit. Innovators wenden zich tot technologie, met name humanoïde robots, om in deze behoefte te voorzien.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zullen er in 2050 2 miljard mensen van 60 jaar en ouder zijn, en de vraag naar verzorgingshuizen zal naar schatting met 70% toenemen.
Deze snelle demografische verandering brengt talrijke uitdagingen met zich mee, en humanoïde robots worden gezien als een belangrijke oplossing om aan de eisen van dit veranderende demografische landschap te voldoen.

De rol van humanoïden in de ouderenzorgsector

Het potentieel van humanoïde robots in begeleide woonomgevingen is exponentieel.
Volgens onderzoek gepubliceerd in het International Journal of Social Robotics vond 85% van de respondenten dat robots een cruciale rol kunnen spelen in de ouderenzorg, door te helpen met taken zoals medicatiebeheer, entertainment en gezelschap, en essentiële gezondheidsmonitoring.
De ontwikkeling van geavanceerde kunstmatige intelligentie heeft ervoor gezorgd dat humanoïde robots de menselijke functies nauw nabootsen, wat belangrijke implicaties heeft voor de ouderenzorg.

De toekomst van woonzorgcentra

Zorginstellingen voor ouderen passen zich snel aan de groeiende vraag aan.
Uit een onderzoek van het National Investment Centre uit 2018 bleek dat 85% van de exploitanten van zorginstellingen voor ouderen de komende vijf jaar waarschijnlijk technologische innovaties zoals humanoïde robots zouden implementeren.
Deze respons duidt op een significante verschuiving en illustreert de essentiële rol die humanoïde robots in de toekomst van zorginstellingen voor ouderen zullen spelen.

Mensachtige wezens en gezondheidszorg
pi_219994813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
humanoids in de zorg
Die leggen zo lekker contact, die zien het als iemand pijn verzwijgt maar het gezicht vertrekt bij het aankleden, die kunnen inschatten hoe iemand zich voelt... nog los van het feit dat ze in de gehandicaptenzorg gesloopt worden, zijn ze voor andere zorg ook hooguit leuk naast een medewerker, niet in plaats van.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:56:18 #43
38496 Perrin
pi_219994819
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Veel succes met mensen zó overbelasten ze massaal instorten. Dat is nog véél duurder.
Natuurlijk mag iedereen het moeilijk hebben, maar laten we ook eerlijk blijven: gezien de omstandigheden waarin je bent opgegroeid, komt dit over als klagen vanuit een uitzonderlijk bevoorrechte positie.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:57:02 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Natuurlijk mag iedereen het moeilijk hebben, maar laten we ook eerlijk blijven: gezien de omstandigheden waarin je bent opgegroeid, komt dit over als klagen vanuit een uitzonderlijk bevoorrechte positie.
Niks eerlijks aan hoor :N
pi_219994830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gezien het aantal burnouts is dit niet het eerlijke verhaal.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:57:55 #46
38496 Perrin
pi_219994832
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niks eerlijks aan.
Je vindt dat jij het zwaarder hebt dan mensen die in Afrika zijn geboren? Of waar dan ook in de armste 80% van de wereld?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:58:49 #47
38496 Perrin
pi_219994837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien het aantal burnouts is dit niet het eerlijke verhaal.
Mensen in 80% van de wereld hebben niet de luxe om een burnout te krijgen. En in 80% van ons eigen verleden ook niet. Nogmaals, we redeneren vanuit een extreem bevoorrechte positie.
pi_219994841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je vindt dat jij het zwaarder hebt dan mensen die in Afrika zijn geboren? Of waar dan ook in de armste 80% van de wereld?
Dat is net zo'n vergelijking als jij hebt trek, geen honger.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:59:10 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kunnen we discussie serieus houden aub? Dank!
pi_219994843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen in 80% van de wereld hebben niet de luxe om een burnout te krijgen. En in 80% van ons eigen verleden ook niet. Nogmaals, we redeneren vanuit een extreem bevoorrechte positie.
Jij hebt blijkbaar geen benul. Je kunt het prima heel zwaar hebben in Nederland, zonder het te vergelijken met iemand in Gaza of Oekraïne momenteel.
pi_219994846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?

In het buitenland bestaan ook goede zorgmedewerkers hoor. Mensen die klachten kunnen herkennen en adequaat optreden.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:00:02 #52
38496 Perrin
pi_219994849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt blijkbaar geen benul.
Treurige ad hominem, Hanca.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:00:20 #53
38496 Perrin
pi_219994857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kunnen we discussie serieus houden aub? Dank!
Haha, serieus? Jij bent degene die hier als een klein meisje stampvoet dat het allemaal oneerlijk is.
pi_219994868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat dit nogal simplistisch is.
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 18:02:00 #55
148247 taxibabe
pi_219994892
Waarom wordt er niet gekeken om de kosten aan de medische kant te verlagen? De farmaceutische/medische industrie verdienen miljarden, kan daar niet wat aan gedaan worden? Met name ook die bonussen etc voor de top?
pi_219994897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?

In het buitenland bestaan ook goede zorgmedewerkers hoor. Mensen die klachten kunnen herkennen en adequaat optreden.
Alleen wijst juist onderzoek na onderzoek uit dat zorg achteruit holt als het niet in je eigen taal is, omdat je dan klachten minder goed uit kunt leggen e.d. Nog los van het feit dat lang niet iedereen überhaupt Engels spreekt.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:03:11 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Haha, serieus? Jij bent degene die hier als een klein meisje stampvoet dat het allemaal oneerlijk is.
Wie had het zojuist over ad hominems? :')

Verder doe ik dat uiteraard in het geheel niet. Ik zeg slechts dat het een onhaalbaar plan is. Én waarom.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 18:04:20 #58
pi_219994944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..,]

Ja, maar dat zijn echt niet de eerstelijns zorgmedewerkers. Dat kan simpelweg niet, of je moet buitengewoon goed en lang Nederlands hebben geleerd.

Dat die mensen aan het bed komen te staan is een fabel en imo zeer ongewenst
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219994955
Goddomme, ik schakel net in en het eerste wat ik hoor is Kerrolain die de meest incompetente minister in de geschiedenis van de Nederlandse politiek loopt te verdedigen :')
A mind with a heart of it's own
pi_219995117
Bontenbal moest Vos uitleggen hoe politiek werkt, wat vind ik haar toch ongeschikt.
pi_219995142
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, maar dat zijn echt niet de eerstelijns zorgmedewerkers. Dat kan simpelweg niet, of je moet buitengewoon goed en lang Nederlands hebben geleerd.

Dat die mensen aan het bed komen te staan is een fabel en imo zeer ongewenst
Bij b.v. tandartsen zijn arbeidsmigranten toch al min of meer de norm?
En volgens mij werkt dat best aardig.
pi_219995158
Oh, oh, wat vindt de coalitie het toch vervelend en naar dat ze moeten bezuinigen op de zorg en sociale zekerheid.

Ondertussen is het een politieke keuze om alle lasten daar te leggen en vermogenden en het bedrijfsleven ongemoeid te laten.

Die balans kan echt wel beter.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:31:53 #63
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219995182
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Debatten volgen.

Maar hier een bron: https://www.pwc.nl/nl/act(...)er-eigen-risico.html
[..]
Eigen risico omlaag is lagere zorgtoeslag (maar omdat de premie dan hard zal stijgen zal daardoor de zorgtoeslag stijgen).
Maar het is simpelweg niet zo dat als de premie bijvoorbeeld met gemiddeld 15 euro per maand stijgt, dat de zorgtoeslag dan vanzelfsprekend evenredig met 15 euro per maand omhoog gaat.

Hier bijvoorbeeld over 2025:

https://www.zorgwijzer.nl(...)%20zorgtoeslag%20bij
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:33:56 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219995193
SGP is 'content met het beleid van Femke Wiersma'

:')

Hef jezelf op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 18:34:18 #65
pi_219995196
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij b.v. tandartsen zijn arbeidsmigranten toch al min of meer de norm?
En volgens mij werkt dat best aardig.
Niet dat ik weet, eerlijk gezegd. Hier in het oost'n niet.

Al zit er een verschil tussen een tandarts en een verpleegkundige in de thuiszorg natuurlijk
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:34:41 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219995200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef Hanca het volgende:
Die suikertax is nou eens een belasting waar ik erg voor ben.
Dus als ik bijvoorbeeld een lange fietstocht aan het doen ben en koolhydraten nodig heb, dus een chocoladereep haal of een zakje snoep koop, dan vind je het normaal dat je daar extra extra voor moet betalen? Wat moet je dan kopen bij een tankstation?

En een suikertaks in Nederland wordt natuurlijk net zo'n gedrocht als de extra verbruiksbelasting op frisdranken die ze hebben ingevoerd. Puur broddelwerk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 03-02-2026 18:39:56 ]
pi_219995201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:33 schreef -XOR- het volgende:
SGP is 'content met het beleid van Femke Wiersma'

Hef jezelf op.
Tja, die hebben nu eenmaal een achterban die belang heeft bij vertragen en frustreren.
pi_219995209
Deze is wel goed van Klaver
pi_219995216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet dat ik weet, eerlijk gezegd. Hier in het oost'n niet.

Al zit er een verschil tussen een tandarts en een verpleegkundige in de thuiszorg natuurlijk
Dat verschil is er zeker, al zijn ze volgens mij beide eerstelijns.
Maar ik zit hier ook ver buiten de randstad en heb al jaren ingevlogen tandartsen. De eerste ging na een jaar of vijf weer terug naar Spanje om daar een gezin te stichten e.d.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:38:08 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219995221
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, die hebben nu eenmaal een achterban die belang heeft bij vertragen en frustreren.
Mwah, die heeft welbeschouwd gewoon meer belang bij duidelijkheid en langetermijnbeleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:39:15 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
Deze is wel goed van Klaver
Klaver verrast mij sowieso positief vandaag.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:41:03 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219995235
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Klaver verrast mij sowieso positief vandaag.
Klaver betoont zichzelf vandaag de oppositieleider.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219995247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, die heeft welbeschouwd gewoon meer belang bij duidelijkheid en langetermijnbeleid.
Uiteraard. Maar dat idee ligt nog een beetje lastig.
En een geheel rationele benadering hoef je bij de SGP ook niet te verwachten :P.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:45:06 #74
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995260
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En een geheel rationele benadering hoef je bij de SGP ook niet te verwachten :P.
LOL :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:45:07 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995261
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik herken de SGP sowieso niet meer sinds Stoffer (dik downhill). En ik was al geen fan.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:47:02 #76
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995271
Ah lagere energiekosten voor de industrie , en voor de gewone Nederlander?
Ik heb alles gemist
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:47:42 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:47 schreef Puzzie het volgende:
Ah lagere energiekosten voor de industrie , en voor de gewone Nederlander?
Ik heb alles gemist
Ik ook dan :D
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:48:03 #78
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995278
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ook dan :D
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219995289
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik herken de SGP sowieso niet meer sinds Stoffer (dik downhill). En ik was al geen fan.
Van der Staay was een linkse rakker afgezet tegen Stoffer _O-
pi_219995318
Ja Bontenbal, Ouwehand heeft hier keihard gelijk >:)
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:56:38 #81
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:55 schreef Faraday01 het volgende:
Ja Bontenbal, Ouwehand heeft hier keihard gelijk >:)
Genieten
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219995334
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:56 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Genieten
Zou het CDA het ministerie van Landbouw willen of juist niet vanwege de pijnlijke maatregelen die er hoe dan ook gaan komen.
pi_219995340
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

Heb ik toch laatst een leuke roddel gehoord over hoe Dilan continue kerels probeert te versieren in een sportschool in Amsterdam Noord, incluis 'ow wat voelen je spieren groot'. Dus dat blijven sporten zal wel een VVD puntje zijn geweest. Zelf sporten doet ze echter amper, wat dan ook weer typisch is.

(Een kennis sport daar ook)
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:00:10 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995342
Ja ok meneer Bontenbal. Ik heb nu honger (trek). Tijd voor dinerpauze..
pi_219995350
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is wat openlijker zichtbaar maar dit zat er natuurlijk altijd al in.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:01:10 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Heb ik toch laatst een leuke roddel gehoord over hoe Dilan continue kerels probeert te versieren in een sportschool in Amsterdam Noord, incluis 'ow wat voelen je spieren groot'. Dus dat blijven sporten zal wel een VVD puntje zijn geweest. Zelf sporten doet ze echter amper, wat dan ook weer typisch is.

(Een kennis sport daar ook)
Whut? :D
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:01:55 #87
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zou het CDA het ministerie van Landbouw willen of juist niet vanwege de pijnlijke maatregelen die er hoe dan ook gaan komen.
Ik heb werkelijk geen idee , ik moet wel eerlijk bekennen dat ik weinig vertrouwen heb in wat de komende periode gaat gebeuren. ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:02:16 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995357
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja en nee. Dat ze nogal conservatief en rechts zijn is me uiteraard bekend. Maar met name de rechtsstatelijkheid lijkt totaal verdwenen. En dat is nou net het énige wat ik kon waarderen vd SGP.
pi_219995358
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Whut? :D
Ja, dat was ook precies mijn reactie.

Dilan op jacht in de sportschool.

Blijkt ze toch een mens te zijn.
pi_219995424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee , ik moet wel eerlijk bekennen dat ik weinig vertrouwen heb in wat de komende periode gaat gebeuren. ;(
Ik vind het kabinet wat er nu zit een fluttige "ja, maar we voorkomen dat radicaal rechts er Amerikaanse toestanden van maken" koersstand inzet.
pi_219995455
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik vind het kabinet wat er nu zit een fluttige "ja, maar we voorkomen dat radicaal rechts er Amerikaanse toestanden van maken" koersstand inzet.
Ik vind ze een fluttige “There is no alternative” koers inzetten.
pi_219995490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Terwijl die er prima zijn. Maar de rekening bij vermogenden leggen zullen ze nooit als optie zien.
pi_219995517
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja en nee. Dat ze nogal conservatief en rechts zijn is me uiteraard bekend. Maar met name de rechtsstatelijkheid lijkt totaal verdwenen. En dat is nou net het énige wat ik kon waarderen vd SGP.
Ach, die zogenaamde rechtstatelijkheid was natuurlijk ook gewoon een zorgvuldig gekoesterde illusie.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:16:37 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995531
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, die zogenaamde rechtstatelijkheid was natuurlijk ook gewoon een zorgvuldig gekoesterde illusie.
Afgezien van vrouwenrechten ( ;( dat beviel me uiteraard NIET, want fundamentele rechten) lekrn ze daar toch redelijk aan te hechten.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:17:02 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995535
Wilders doet weer een gespeeld verontwaardigd :')
pi_219995574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Terwijl die er prima zijn. Maar de rekening bij vermogenden leggen zullen ze nooit als optie zien.
Ze zullen maar naar de VS vluchten.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:21:16 #97
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995588
Maar Dilan heeft het iig goed voor elkaar :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:22:29 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219995592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef probeer het volgende:

[..]
En wij maar werken voor hun villasubsidie. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219995599
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conservatief, rechts, anti-islam. Ja. Negeren van de rechtsstaat, dat was onder de vorige 3 fractievoorzitters ondenkbaar. Daar voor weet ik niet, maar dan zit je al in 1982.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:26:33 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Conservatief, rechts, anti-islam. Ja. Negeren van de rechtsstaat, dat was onder de vorige 3 fractievoorzitters ondenkbaar. Daar voor weet ik niet, maar dan zit je al in 1982.
Dat dus :Y
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:27:14 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995627
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wij maar werken voor hun villasubsidie. :')
Je hebt zelf een koophuis :P
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:30:29 #102
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219995658
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Je hebt zelf een koophuis :P
SSSST
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219995672
Marcel Levi zegt rake dingen bij Eva over de gezondheidszorg, tien miljard zorgfraude eens aanpakken bijv.

[ Bericht 5% gewijzigd door Firuze60 op 03-02-2026 19:55:54 ]
pi_219995700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als nú nog niet duidelijk wordt dat er een kiesdrempel nodig is weet ik het ook niet meer.

Niet dat die er komt natuurlijk.
pi_219995749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar kijk iets genuanceerder naar. Zeker ook door ervaringen met de SGP in de regio.
pi_219995766
quote:
87s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
SSSST

Uw moderator
pi_219996019
Klaver vraagt zich af hoe de VVD het heeft kunnen laten gebeuren dat "de rekening weer bij de middenklasse komt".

Jesse is volgens mij een beetje naïef.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:12:44 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219996040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:10 schreef probeer het volgende:
Klaver vraagt zich af hoe de VVD het heeft kunnen laten gebeuren dat "de rekening weer bij de middenklasse komt".

Hij wil dat uiteraard benadrukken en is bezig dat frame uit te rollen, daarvoor is het nodig dat constant expliciet te benoemen: "de VVD kleedt de middenklasse uit".
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219996046
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:10 schreef probeer het volgende:

Wat ik begrepen heb is dat Dilan de kleine ondernemers bedoelde, o.a. de bakkertjes die nu hun personeel niet 'jarenlang' door hoeven betalen als ze ziek zijn.
pi_219996110
Bakje koffie, op naar de volgende ronde.. c_/
pi_219996188
Nu al onwerkbaar deze coalitie.

Genot.
pi_219996193
Dit zal wel gaan lukken met JA21 _O-
pi_219996196
Nu even lachen om de reptielen
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:31:20 #114
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996197
Tijd voor komedie.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:31:52 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996201
Is dit het 'anti-asielzoekersblokje'?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:32:07 #116
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996206
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Yep
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219996207
De asielzoekers hebben de weilanden volgebouwd met zonnepanelen? HUH? _O-
pi_219996210
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Complottheekransje?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219996212
Geen woord gelogen.
pi_219996218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:32 schreef Firuze60 het volgende:
De asielzoekers hebben de weilanden volgebouwd met zonnepanelen? HUH? _O-
Vaccin?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:33:08 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:32 schreef incel2.0 het volgende:
Geen woord gelogen.
pi_219996229
De Nederlander!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219996231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Tijd voor komedie.
Je vraagt je af wie die 500.000 mensen zijn die op deze gekkies gestemd hebben.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:36:01 #124
236264 crew  capricia
pi_219996234
0 interrupties. Zegt ook genoeg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:36:19 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996237
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:36 schreef capricia het volgende:
Nanninga ook niet
pi_219996238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:34 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je vraagt je af wie die 500.000 halve garen zijn die op deze gekkies gestemd hebben.
Zitten er genoeg van op FOK!
pi_219996243
Wat een dik papier heeft Caroline.. :o
pi_219996246
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:36 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Half NWS?
Album top 100 2024
pi_219996248
Aan de keukentafel!1
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:37:27 #130
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996251
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:36 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
BNW subforum?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:37:35 #131
236264 crew  capricia
pi_219996252
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nanninga ook niet
Benieuwd nu bij Bbb.
Ivm de EK.

Ah, interruptie van Wilders.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:37:36 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996253
Ik ga ff iets anders kijken :W
pi_219996255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:37 schreef Felagund het volgende:

[..]
Half NWS?
Ook, vooral BNW.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:38:00 #134
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996257
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:37 schreef Firuze60 het volgende:
Wat een dik papier heeft Caroline.. :o
Ligt een tijdschrift onder ofzo.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219996260
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:38 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ligt een tijdschrift onder ofzo.
Landleven?
Album top 100 2024
pi_219996263
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:36 schreef capricia het volgende:
Dit hele "debat" gaat überhaupt nauwelijks ergens over natuurlijk.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:39:07 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996264
Interruptie (elders nog reclame)
pi_219996266
Die 'tulpentaks' is toch volstrekt logisch. Het is geen voeding dus is het hoge btw tarief gewoon in lijn met heel veel andere producten.
pi_219996272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:39 schreef Faraday01 het volgende:
Die 'tulpentaks' is toch volstrekt logisch. Het is geen voeding dus is het hoge btw tarief gewoon in lijn met heel veel andere producten.
Ja maar, de hardwerkende Nederlander!
Album top 100 2024
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:39:50 #140
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996273
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:38 schreef Felagund het volgende:

[..]
Landleven?
of de Boerderij.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:40:19 #141
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996276
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:39 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ja, maar de kleine ondernemers volgens Wilders.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219996281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:39 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
of de Boerderij.
Of misschien was het wc-papier op en moet ze nog ff schijten zo.

Te flauw, I know :@.
pi_219996283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:39 schreef Felagund het volgende:

[..]
Bovendien past het bij meer belasten van consumptie en minder belasten van arbeid (dat laatste gaat niet helemaal goed).
pi_219996325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:39 schreef Faraday01 het volgende:
Gerommel in de marge. Er zou gewoon één tarief moeten zijn.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:53:49 #145
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996333
Ze nemen echt de verkiezingsslogan van de VVD op de hak. _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:56:06 #146
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996346
Dankzij SGP krijg ik kleine beetjes mee van de bijbel.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 20:56:56 #147
842 Zorro
Z
pi_219996352
Rust bij het voetbal. Ik denk, even kijken
Meteen zuurpruim Ouwehand in beeld. Nee dank je.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:57:10 #148
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996354
Heeft Jimmy al gesproken?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219996355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dankzij SGP krijg ik kleine beetjes mee van de bijbel.
Ora et labora, tis maar dat je het weet! Voor de rest, kop dicht.. :D
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:57:30 #150
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_219996358
Geen Kamermeerderheid voor schrappen AOW-plan nieuwe coalitie - https://nos.nl/l/2600753#UPDATE-92017671
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
pi_219996359
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:56 schreef Zorro het volgende:
Wat ze zegt over Yesilgoz versus Klaver is wel de spijker op de kop.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 20:58:26 #152
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996361
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:56 schreef Zorro het volgende:
_O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 20:58:47 #153
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996363
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:57 schreef jcdragon het volgende:
Geen Kamermeerderheid voor schrappen AOW-plan nieuwe coalitie - https://nos.nl/l/2600753#UPDATE-92017671
Nieuw PVV en SGP zijn erop tegen. :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:00:13 #154
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996368
WTF :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 21:01:27 #155
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996376
Borrelclub elite :D
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219996378
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij wil dat uiteraard benadrukken en is bezig dat frame uit te rollen, daarvoor is het nodig dat constant expliciet te benoemen: "de VVD kleedt de middenklasse uit".
Dat is duidelijk ja.

Maar pak dan gewoon door en zeg dat ze dat keer op keer bewust doen. Ipv een 'hoe heb je het laten gebeuren' alsof het iets is wat ze niet doelgericht doen.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 21:01:56 #157
236264 crew  capricia
pi_219996380
quote:
SGP en groep-Marcuszower stemmen met de nieuwe coalitie mee.

Benieuwd wat groep-Marcuszower voor de steun terug gaat vragen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 21:03:48 #158
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996387
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:01 schreef capricia het volgende:

[..]
SGP en groep-Marcuszower stemmen met de nieuwe coalitie mee.

Benieuwd wat groep-Marcuszower voor de steun terug gaat vragen.
Het komt niet vaak voor dat de PVV eens is met de PVDA/GL
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_219996396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 20:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat ik begrepen heb is dat Dilan de kleine ondernemers bedoelde, o.a. de bakkertjes die nu hun personeel niet 'jarenlang' door hoeven betalen als ze ziek zijn.
Om mezelf van een poosje terug even te quoten:

quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 12:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Het drukt de loonkosten (doorbetaling bij ziekte) van de hiervoor niet-verzekerde werkgever. En waar dat voor grote werkgevers niet meer dan een paar procent op de totale loonkostenrekening is en het door de grotere getallen, kan het inderdaad een zeer grote impact hebben op voornamelijk kleine werkgevers die er niet voor verzekerd zijn. Maar als je doel specifiek het helpen van die kleine ondernemers met de loonkosten bij ziekte van werknemers is, dan valt dat prima te bereiken mbv directe financiële steun aan die groep ondernemers (betaald uit de VPB bijvoorbeeld). In plaats van via de afbreuk van de arbeidspositie van iedereen met een vast contract.

[..]

Je bent op dit moment gewoon een idioot als je je daar als werkgever niet tegen verzekert. in 2018 deed 75% van de bedrijven met minder dan 7 werknemers dat al [1], en die groep is een stuk groter geworden [2]. Zoals je in die eerste bron ook leest heeft Koolmees destijds een enorm pakket samengesteld juist om die specifieke kosten voor werknemers te verlichten of in te dekken, inclusief 500 miljoen aan directe lastenverlichting voor de werkgever bij ziekte, met name gericht op die kleine ondernemers. Dus dat onverzekerde kleine bedrijf dat zo lijdt onder die twee jaar ldbz is er dus hooguit nog maar 2 op de 10, waarschijnlijk nu zelfs eerder 1 op de 10, wordt nu al meerdere jaren aangespoord om zich er tegen te verzekeren, én kan ook nog op overheidssteun rekenen. Er hapert hier wat aan je probleemstelling.
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2025 13:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Rijksoverheid (2018): Loondoorbetalingsverplichting zieke werknemers voor kleine ondernemers makkelijker en goedkoper
https://www.rijksoverheid(...)elijker-en-goedkoper

Het komt helemaal niet vaak voor dat kleine ondernemers 2 jaar lang loon moeten doorbetalen bij een zieke werknemer. Want een overgrote meerderheid van bedrijven (ja, ook de kleine) is daar tegen verzekerd. En die groep is de laatste jaren sterk gegroeid. Daarbij is er sinds 2018 500 miljoen uitgedeeld aan specifiek de bedrijven met dit probleem. Dat collectief opvangen gebeurt dus al.
Dat 'kleine ondernemers behouden voor langdurige loonkosten voor een zieke werknemer' frame is imo zwaar onterecht. En al helemaal wanneer je die groep aangrijpt om iedere zieke werknemer te naaien.

Dit is gewoon ordinair arbeidsrechten slopen onder het mom van een onwaarheid.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:12:24 #160
pi_219996445
quote:
Dit vind ik zo mogelijk nog erger dan het plan an sich.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:13:15 #161
pi_219996449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:05 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat 'kleine ondernemers behouden voor langdurige loonkosten voor een zieke werknemer' frame is imo zwaar onterecht. En al helemaal wanneer je die groep aangrijpt om iedere zieke werknemer te naaien.

En we staan er bij en kijken er naar.

Ik heb me lang niet zo moedeloos gevoeld over onze politiek.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:14:37 #162
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219996461
Al die kleine bedrijven zouden ook een fonds kunnen beginnen, zodat je de kosten met heel veel kleine bedrijven deelt.
pi_219996463
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er kan alsnog tegen gestemd worden.
pi_219996467
quote:

[..]
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas.
Dat weten niemand, en jij al helemaal niet. De effecten zijn niet makkelijk meetbaar, als er al effecten zijn. Denemarken en Noorwegen hebben soortgelijke wetgeving geschrapt.

Je moet eens ophouden met net doen alsof je alles al weet terwijl dat helemaal niet mogelijk is.
pi_219996470
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Al die kleine bedrijven zouden ook een fonds kunnen beginnen, zodat je de kosten met heel veel kleine bedrijven deelt.
Dat heeft de overheid in 2018 al voor ze gedaan.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 21:15:50 #166
446930 crew  ESF1Gamer
pi_219996471
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En we staan er bij en kijken er naar.

Ik heb me lang niet zo moedeloos gevoeld over onze politiek.
Het grootste gedeelte van het electoraal wil dit, dan krijgen ze het ook. Met dat soort kiezers heb ik geen medelijden meer. Qua politiek was er een kans om het compleet anders te doen dan afgelopen 15 jaar en meer maatschappelijker te doen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:15:56 #167
pi_219996472
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er kan alsnog tegen gestemd worden.
I know, maar het "meestemmen met de coalitie" geeft maar weer eens aan dat ad te maken hebben met ouderwetse partijbelang politiek in plaats van landsbelang.

Niks veranderd. Helemaal niks.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:16:48 #168
pi_219996479
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:15 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Het grootste gedeelte van het electoraal wil dit, dan krijgen ze het ook. Met dat soort kiezers heb ik geen medelijden meer. Qua politiek was er een kans om het compleet anders te doen dan afgelopen 15 jaar en meer maatschappelijker te doen.
Je weet gewoon dat er hele volksstammen zijn die op een van de coalitiepartijen hebben gestemd en nu boos zijn. Ongelooflijk.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 21:17:22 #169
236264 crew  capricia
pi_219996485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het daadwerkelijke plan moet nog ingediend worden.
Deze motie liep een beetje voor de muziek uit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:18:10 #170
pi_219996487
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Het daadwerkelijke plan moet nog ingediend worden.
Deze motie liep een beetje voor de muziek uit.
Nou ja, iets met statement. Al is het maar omdat die eerdere akkoorden voor de bus gooit.
pi_219996491
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je weet gewoon dat er hele volksstammen zijn die op een van de coalitiepartijen hebben gestemd en nu boos zijn. Ongelooflijk.
Jeetje, wat gek. Het zou natuurlijk niet zo kunnen zijn dat er mensen zijn die over een bepaald standpunt op een partij stemt en dan boos is dat dat standpunt in de coalitie verdwijnt of afgezwakt wordt. Nee, dat kan niet hoor!
pi_219996496
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:05 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
[..]

Een verzekering kost natuurlijk ook geld hé.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:20:26 #173
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996504
Lekker bezig Jimmy
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:21:19 #174
pi_219996508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:18 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jeetje, wat gek. Het zou natuurlijk niet zo kunnen zijn dat er mensen zijn die over een bepaald standpunt op een partij stemt en dan boos is dat dat standpunt in de coalitie verdwijnt of afgezwakt wordt. Nee, dat kan niet hoor!
Leuk, maar dat speelt hier dus niet
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Een stuk minder dan het doorbetalen bij ziekte. Dat is het hele idee van een een verzekering.
pi_219996522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Leuk, maar dat speelt hier dus niet
Jawel hoor. Maar goed, misschien heb je nog wat anders dan inhoudsloze oneliners om je mening te uiten?
quote:
Een stuk minder dan het doorbetalen bij ziekte. Dat is het hele idee van een een verzekering.
Precies. Dus het doorbetalen bij 2 jaar ziekte is wél een probleem. Anders zou een verzekering onnodig zijn. Snappie? :)
pi_219996535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jawel hoor. Maar goed, misschien heb je nog wat anders dan inhoudsloze oneliners om je mening te uiten?
[..]
Precies. Dus het doorbetalen bij 2 jaar ziekte is wél een probleem. Anders zou een verzekering onnodig zijn. Snappie? :)
Ondernemersrisico?
pi_219996536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat weten niemand, en jij al helemaal niet. De effecten zijn niet makkelijk meetbaar, als er al effecten zijn. Denemarken en Noorwegen hebben soortgelijke wetgeving geschrapt.

Je moet eens ophouden met net doen alsof je alles al weet terwijl dat helemaal niet mogelijk is.
Jij bent meer degene die doet alsof hij het altijd weet dan elk ministerie en elke adviseur van elk kabinet. Dus dat dit van jou komt is nogal bespottelijk.

En Engeland bewijst gewoon dat dit werkt: https://www.medischcontac(...)fect-op-suikerinname
Of wilde je nu weer de relatie tussen suiker en obesitas gaan betwisten?
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:26:19 #178
pi_219996544
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Je komt zelf met een summiere drogredenatie. Dus stop dat oneliner argument vooral ergens waar de zon niet schijnt, niet de eerste keer dat je dat doet terwijl je er zelf niet veel van snapt.

En je wil dus eigenlijk zeggen dat de kosten van die verzekering "te hoog zijn" nou, als je als ondernemer de kosten van een verzekering niet kan dragen en en afhankelijk bent van de afbraak van werknemersrechten om die kosten te besparen, dan ben je geen ondernemer maar een dozenschuiver zonder financiële kennis.
pi_219996549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij bent meer degene die doet alsof hij het altijd weet dan elk ministerie en elke adviseur van elk kabinet. Dus dat dit van jou komt is nogal bespottelijk.

En Engeland bewijst gewoon dat dit werkt: https://www.medischcontac(...)fect-op-suikerinname
Of wilde je nu weer de relatie tussen suiker en obesitas gaan betwisten?
Nee, wat ik wil betwisten is dat het onmogelijk is om conclusies te trekken op basis van 1 studie die alleen betrekkening heeft op 2019. Die studie wordt in elk artikel weer aangehaald (ook in deze). Maar weet je hoe ze die verminderde suikerinname gemeten hebben? Doe eens een gok.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:27:49 #180
pi_219996552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ondernemersrisico?
Vies woord blijkbaar. Zo vies dat we zorgvuldig verworven werknemersrechten in de kliko gooien om die "arme ondernemer die een verzekering moet betalen" te paaien.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:28:16 #181
38496 Perrin
pi_219996555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vies woord blijkbaar. Zo vies dat we zorgvuldig verworven werknemersrechten in de kliko gooien om die "arme ondernemer die een verzekering moet betalen" te paaien.
Ben je zelf wel eens ondernemer geweest of heb je iemand in je vriendenkring die dat is?
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:29:11 #182
pi_219996562
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ben je zelf wel eens ondernemer geweest of heb je iemand in je vriendenkring die dat is?
Zeker, in de logistiek en ik heb ook werknemers gehad.

Vrienden van me zijn nog actief ondernemend, ik niet meer.
pi_219996565
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ben je zelf wel eens ondernemer geweest of ken je iemand in je vriendenkring die dat is?
Ik ben er met eentje getrouwd geweest en weet precies wat goed ondernemen is. Dat is ook goed zorgen voor je werknemers.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:30:14 #184
38496 Perrin
pi_219996572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker, in de logistiek en ik heb ook werknemers gehad.
Top, ja ik zelf niet dus ik vind het lastig om echt goed te snappen hoe makkelijk of moeilijk ondernemen in NL is. En hoe betaalbaar onze 'verworvenheden' zijn voor kleinere ondernemers.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:32:13 #185
pi_219996583
Als kleine ondernemer neem je absoluut een flink risico als je personeel aanneemt. Er is een reden waarom uitzendpersoneel zo populair was, ook al waren die per uur een stuk duurder.

Werknemers hebben heel, heel veel rechten in Nederland. De een wat meer arbitrair dan de ander, maar we zien nu al wat er gebeurt als er aan gezaagd wordt, dan zien de grote jongens het geld al weer bungelen.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:32:21 #186
38496 Perrin
pi_219996585
Volgens mij is de totale regeldruk wel vervelend voor veel ondernemers, maar ik vraag me af hoe groot het aandeel van dit soort kosten en plichten precies is.
pi_219996586
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En je wil dus eigenlijk zeggen dat de kosten van die verzekering "te hoog zijn" nou, als je als ondernemer de kosten van een verzekering niet kan dragen en en afhankelijk bent van de afbraak van werknemersrechten om die kosten te besparen, dan ben je geen ondernemer maar een dozenschuiver zonder financiële kennis.
Ok, nog meer ongenuanceerd onderbuikgelul. Maar omdat je het zo lief vraagt; ik zeg niet dat die kosten 'te hoog' zijn. Ik zeg wel dat de kosten hoog zijn, omdat de kosten hoog zijn voor het doorbetalen van de zieke medewerker. Samen met een hoop andere kosten opgelegd vanuit de overheid op deze manier wordt het gewoon veel moeilijker voor kleine ondernemers. Niet onmogelijk. Ik weet niet wat Yesilgoz precies gezegd heeft vandaag, als zij claimt dat het onmogelijk wordt dan overdrijft ze.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:33:47 #188
pi_219996593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok, nog meer ongenuanceerd onderbuikgelul. Maar omdat je het zo lief vraagt; ik zeg niet dat die kosten 'te hoog' zijn. Ik zeg wel dat de kosten hoog zijn, omdat de kosten hoog zijn voor het doorbetalen van de zieke medewerker. Samen met een hoop andere kosten opgelegd vanuit de overheid op deze manier wordt het gewoon veel moeilijker voor kleine ondernemers. Niet onmogelijk. Ik weet niet wat Yesilgoz precies gezegd heeft vandaag, als zij claimt dat het onmogelijk wordt dan overdrijft ze.
Gooi jezelf weg jongen, ik ben heel klein begonnen en weet dus heel goed hoe en wat er wel en niet mogelijk is en vooral welke risico's daar aan kleven.

Je hebt zelf 0,0 praktijkervaring, anders zou je niet zo gigantisch dom uit de hoek komen .
pi_219996598
Nou nou, wat minder genuanceerd en wat meer op de man mag ook wel hoor :)
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:37:31 #190
pi_219996620
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het alternatief was om het laatste jaar via het uwv te laten lopen wat een broekzak vestzak verhaal is. Het simpelweg versoberen dient geen enkel doel anders dan matige ondernemers het hand boven het hoofd te houden.

Dit staat niet op zichzelf. De transitievergoeding staat ook op de tocht en wel op een hele smerige manier.
pi_219996631
Wat kijkt die Markuszower toch altijd verschrikkelijk moeilijk.
pi_219996642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Correct.

Wat is je punt daarmee?
pi_219996652
Letschert heeft geen zin er nachtwerk van te maken en gaat meteen door.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:43:37 #194
38496 Perrin
pi_219996654
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het alternatief was om het laatste jaar via het uwv te laten lopen wat een broekzak vestzak verhaal is. Het simpelweg versoberen dient geen enkel doel anders dan matige ondernemers het hand boven het hoofd te houden.

Dit staat niet op zichzelf. De transitievergoeding staat ook op de tocht en wel op een hele smerige manier.
Pakjesavond komt dit jaar vroeg voor werkgevers.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:47:02 #195
pi_219996670
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Pakjesavond komt dit jaar vroeg voor werkgevers.
Ik ben voor een gezond ondernemingsklimaat, maar daar zijn we op een vreemde manier in doorgeslagen. Het speelt vooral voor mega conglomeraten. Niet echt voor de kleine ondernemer.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:47:18 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996672
Ben ik weer :W
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:49:28 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996681
Ze legt de klemtoon niet goed in de zinnen en het klinkt heel erg voorgelezen (wat het ook is). En wat robot/AI-achtig.

Onprettig om naar te luisteren (voor mij).

Dus geluid maar ff uit tot een eventuele interruptie :@
pi_219996690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik ben voor een gezond ondernemingsklimaat, maar daar zijn we op een vreemde manier in doorgeslagen. Het speelt vooral voor mega conglomeraten. Niet echt voor de kleine ondernemer.
Terwijl juist die grote bedrijven het risico van zieke werknemers veel makkelijker kunnen dragen. Met 100+ werknemers is dat risico prima in te calculeren en spreiden.

Maar ipv een tegemoetkoming voor specifiek de kleine bedrijven, gaan we er nu 5,6 tot 9,8 miljoen Nederlanders voor op laten draaien.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 21:51:27 #199
pi_219996701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Terwijl juist die grote bedrijven het risico van zieke werknemers veel makkelijker kunnen dragen. Met 100+ werknemers is dat risico prima in te calculeren en spreiden.

Maar ipv een tegemoetkoming voor specifiek de kleine bedrijven, gaan we er nu 5,6 tot 9,8 miljoen Nederlanders voor op laten draaien.
Precies. En corruptie noemen we gewoon lobbyen..
pi_219996723
Dit is geen feitelijke vraag Carolien
pi_219996725
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
Wat kijkt die Markuszower toch altijd verschrikkelijk moeilijk.
Als leider van de 7 politieke dwergen met als enige verdienste de grootste zetelroof in de parlementaire historie heb je ook niet zo veel om vrolijk over te zijn.
-
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:56:16 #202
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996739
Carolaain , die laat zich wel kennen _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219996742
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:41 schreef probeer het volgende:

[..]
Correct.

Wat is je punt daarmee?
Dat het dus veel geld kost. Jij claimt dat dat niet zo is.
pi_219996753
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet het enige argument voor het verkorten van de WW hé. En ja, ook grote bedrijven profiteren hiervan maar dat heb je altijd. Het is een illusie dat je alleen beleid zou kunnen maken voor specifiek die kleine bedrijven waar grotere bedrijven niet eventueel ook voordeel uit kunnen halen op dit gebied.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 21:58:02 #205
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mijn hemel wat ben jij aan het drammen zeg!
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219996762
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het doel is natuurlijk bezuinigen hé, niet alleen ondernemers tegemoet komen. Dat is slechts één argument. Daarnaast is het natuurlijk niet matig als je als ondernemer niet 2 jaar WW kunt dragen zonder verzekering, dat is vaak een kwestie van puur geluk.
pi_219996765
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:56 schreef Puzzie het volgende:
Carolaain , die laat zich wel kennen _O-
Echt eej, pffft
pi_219996771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het doel is natuurlijk bezuinigen hé, niet alleen ondernemers tegemoet komen. Dat is slechts één argument. Daarnaast is het natuurlijk niet matig als je als ondernemer niet 2 jaar WW kunt dragen zonder verzekering, dat is vaak een kwestie van puur geluk.
Ondernemen heeft op zichzelf al een geluk- of gok element. Daarom noem je dat ook een ondernemersrisico.
pi_219996775
Daar gaat het financieel kader van de coalitie _O- maar die motie zal het waarschijnlijk net niet halen.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:02:40 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996789
Wilders :') :D
pi_219996792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waar claim ik dat?
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 22:03:45 #212
pi_219996799
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ondernemen heeft op zichzelf al een geluk- of gok element. Daarom noem je dat ook een ondernemersrisico.
En je kan je dus voor 95 procent indekken tegen dat soort problematiek. Dat kost inderdaad geld.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:04:40 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996808
De Vos :')
pi_219996811
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
De Vos :')
Kan die snotneus ook weg.. _O-
pi_219996813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Waar claim ik dat?
Je claimt dat het geen probleem zou zijn omdat er een verzekering is. Maar die verzekering is uiteraard duur, dus dat lost het probleem van hoge kosten slechts zeer gedeeltelijk op.
pi_219996817
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:01 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar had ik nog aan gedacht, bedankt voor dit inzicht ^O^
pi_219996826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daar had ik nog aan gedacht, bedankt voor dit inzicht ^O^
Ja, dus niet piepen. :D Je failliet verklaren en opnieuw beginnen, schuldeisers kunnen het dan schudden.
pi_219996827
quote:

[..]
Vandaar dat in Duitsland of Frankrijk een fles Pepsi de helft kost.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:11:20 #219
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996849
Stoffer :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:11:25 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996850
Dijk heeft zeker een punt.
pi_219996851
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vandaar dat in Duitsland of Frankrijk een fles Pepsi de helft kost.
Daar zuipen ze dan weer teveel bier en wijn.. 8-)
pi_219996852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je claimt dat het geen probleem zou zijn omdat er een verzekering is. Maar die verzekering is uiteraard duur, dus dat lost het probleem van hoge kosten slechts zeer gedeeltelijk op.
Ik claim dat het onverwachte aspect van een zieke werknemer geen probleem hoeft te zijn. Dat ook kleine ondernemers dat risico middels een verzekering kunnen spreiden.

Of niet. Wat zij willen.

Maar als ze dat plotsklapse risico wel nemen, dat dat dan hun keuze is.

En het allemaal geen legitimatie is om arbeidsrechten van miljoenen Nederlanders af te breken. Omdat het allemaal zogenaamd te duur zou zijn voor een klein deel (in 2018 20% onverzekerde kleine ondernemers, en sindsdien sterk dalend) van ondernemend Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 03-02-2026 22:18:22 ]
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:11:37 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996853
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef Puzzie het volgende:
Stoffer :r
Dat sowieso :@
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:12:09 #224
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996859
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat sowieso :@
Ja maar dit is echt walgelijk :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219996865
Staat de heer Schoffer..uh Stoffer daarvoor... Oeps, leuke verspreking van Klaver.. _O-
pi_219996870
Die motie haalt het niet maar dat neemt niet weg dat met GLPVDA en BBB tegen het voorstel van het aankomende kabinet voorlopig totaal kansloos is in de eerste kamer.

Ik verdenk ze er van dat ze dit bewust gedaan hebben om alvast wat weg te kunnen geven.
pi_219996898
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dijk heeft zeker een punt.
Heeft ie ook wel, maar op de een of andere manier erger ik mij ook aan dat hijgerige van hem.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:18:22 #228
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
Die motie haalt het niet maar dat neemt niet weg dat met GLPVDA en BBB tegen het voorstel voorlopig totaal kansloos is in de eerste kamer.
Oh ja vergeten :D
Maar Stoffer is een opportunist ..
Met dat schijnheilige zalvende toontje, bah !
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:19:24 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996908
Uur schorsing -O-
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:19:26 #230
236264 crew  capricia
pi_219996909
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
Die motie haalt het niet maar dat neemt niet weg dat met GLPVDA en BBB tegen het voorstel van het aankomende kabinet voorlopig totaal kansloos is in de eerste kamer.

Ik verdenk ze er van dat ze dit bewust gedaan hebben om alvast wat weg te kunnen geven.
Voor de EK kunnen ze nu beter eerst stikstof regelen. En als er straks verkiezingen geweest zijn, liggen de verhoudingen daar vast heel anders.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219996911
En we gaan hoofdelijk stemmen over een uur _O-
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:20:05 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996914
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heeft ie ook wel, maar op de een of andere manier erger ik mij ook aan dat hijgerige van hem.
Snap ik. Maar een valide punt is een valide punt wat mij betreft.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:20:57 #233
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219996919
Thom van Campen vind ik een slechte voorzitter :{
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219996930
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor de EK kunnen ze nu beter eerst stikstof regelen. En als er straks verkiezingen geweest zijn, liggen de zaken daar vast heel anders.
Ongetwijfeld maar met heel links, PVV en BBB tegen en SGP en JA21 nog geen zekerheid is een meerderheid wel heel erg ver weg. Regeringspartijen verliezen toch vaak na een tijd regeren en vooral D66 loopt met dit akkoord een flink risico veel zetels kwijt te raken aan GLPVDA.
pi_219996961
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Daar zuipen ze dan weer teveel bier en wijn.. 8-)
Een fles fatsoenlijke wijn kost in Frankrijk ook een fractie van wat je hier betaalt.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:29:10 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996966
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een fles fatsoenlijke wijn kost in Frankrijk ook een fractie van wat je hier betaalt.
Niet mijn ervaring :N
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:32:36 #237
236264 crew  capricia
pi_219996981
Ze dienen wel een motie in.
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 03-02-2026 22:44:08 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:34:40 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219996998
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:32 schreef capricia het volgende:
Ze dienen we een motie in.
[ x ]
:?

Er zijn wel meer moties ingediend. En deze ondermijnt inderdaad die van Klaver c.s.
Dus geen voorbeeld van een goede motie wat mij betreft :N

Niet erg handig (of juist wel, puur voor de beeldvorming voor de eigen achterban. Maar dan is het dus weer puur partijbelang).
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:36:24 #239
236264 crew  capricia
pi_219997009
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er zijn wel meer moties ingediend. En deze ondermijnt inderdaad die van Klaver c.s.
Gezien dat ze mee gingen stemmen met de coalitie.
quote:
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:36:56 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997015
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Gezien dat ze mee gingen stemmen met de coalitie.
[..]

Dat doen ze zo ook. Ze verdelen de oppositie zodat er geen meerderheid tegen is (in de TK).
pi_219997017
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus geen voorbeeld van een goede motie wat mij betreft :N

Niet erg handig (of juist wel, puur voor de beeldvorming voor de iegen achterban. Maar dan is het dus weer puur partijbelang).
Deze motie is anders dan die van Wilders, er hangt nog een ps aan
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:38:04 #242
236264 crew  capricia
pi_219997021
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat doen ze zo ook. Ze verdelen de oppositie zodat er geen meerderheid tegen is (in de TK).
Prima toch?
Ik begrijp je niet. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:38:24 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Klaver c.s.
Of Klaver en Wilders.
Niet Wilders sec
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:40:04 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997030
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Prima toch?
Ik begrijp je niet. :D
Snap jou al helemaal niet. Wat vind je er prima aan? Een verenigde oppositie die een vuist kan maken kun je zo wel vergeten..
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:41:11 #245
236264 crew  capricia
pi_219997031
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Snap jou al helemaal niet. Wat vind je er prima aan? Een verenigde oppositie die een vuist kan maken kun je zo wel vergeten..
Ik begrijp je :? niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:41:57 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997034
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Deze gaat alléén over een zeer specifieke groep inderdaad.
En ik heb zo mijn eigen gedachten over de motivatie daarvoor.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:43:09 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997035
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp je :? niet.
Ik snap niet waarom je helemaal blij zegt 'zo dien je een motie in'
pi_219997037
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Deze gaat alléén over een zeer specifieke groep inderdaad.
En ik heb zo mijn eigen gedachten over de motivatie daarvoor.
Ik vind het sowieso raar dat er moties worden ingediend op een plan van een formatie die nog niet eens geinstalleerd is.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:45:23 #249
236264 crew  capricia
pi_219997046
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom je helemaal blij zegt 'zo dien je een motie in'
"Ze dienen wel een motie in"
Staat nergens in die post dat ik blij ben.

Wat een bizar gesprek dit joh.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:46:01 #250
236264 crew  capricia
pi_219997051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso raar dat er moties worden ingediend op een plan van een formatie die nog niet eens geinstalleerd is.
Die moties hebben dan ook allemaal maar weinig waarde. Behalve kijken hoe de hazen lopen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219997055
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Die moties hebben dan ook allemaal maar weinig waarde. Behalve kijken hoe de hazen lopen.
Tijdverspilling dus.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:47:07 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997056
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:45 schreef capricia het volgende:

[..]
"Ze dienen wel een motie in"
Staat nergens in die post dat ik blij ben.

Wat een bizar gesprek dit joh.
Ergens heb ik duidelijk iets verkeerd gelezen (hoe weet ik ook niet _O- ). Maar ik las dus "Zó dien je een motie in" :@
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 22:48:30 #253
236264 crew  capricia
pi_219997062
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ergens heb ik duidelijk iets verkeerd gelezen (hoe weet ik ook niet _O- ). Maar ik las dus "Zó dien je een motie in" :@
Daarom begreep ik je felle commentaar al niet. _O- Zand erover.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:49:20 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997066
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze hebben zeker wél waarde. Al is het maar om 'het water te testen'. Welke partijen gaan (zo goed als) kritiekloos mee met de coalitie? Verenigt de oppositie zich (en op welke punten) of vaart elke partij zijn eigen koers? Etc.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:49:34 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997067
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Daarom begreep ik je felle commentaar al niet. _O- Zand erover.
^O^
pi_219997074
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze hebben zeker wél waarde. Al is het maar om 'het water te testen'. Welke partijen gaan (zo goed als) kritiekloos mee met de coalitie? Verenigt de oppositie zich (en op welke punten) of vaart elke partij zijn eigen koers? Etc.
Dat bleek al duidelijk door alle interrupties, deze moties vind ik nu onzin en alleen voor de buhne.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 22:54:55 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997084
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat bleek al duidelijk door alle interrupties, deze moties vind ik nu onzin en alleen voor de buhne.
Dat mag. Ik vind dat ze wel degelijk iets zeggen. Waaronder overigens ook wie wel kritiek heeft, maar verder niets gaat doen (acties zeggen meer dan woorden). Wie waarschijnlijk de oppositieleider wordt. Etc..
pi_219997088
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat mag. Ik vind dat ze wel degelijk iets zeggen. Waaronder overigens ook wie wel kritiek heeft, maar verder niets gaat doen (acties zeggen meer dan woorden). Wie waarschijnlijk de oppositieleider wordt. Etc..
haha en de pauze is een uur, want Wilders moet al zijn luie uitvreters optrommelen ivm hoofdelijk stemmen.
pi_219997091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Tijdverspilling dus.
Formatie en alles er omheen is sowieso een grote rituele dans. Daar horen dit soort dingen ook bij…
pi_219997156
quote:
Betaalmuur, maar open deur. Die jeugdbeweging is al eng.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:20:50 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997167
Daar gaan we weer :)
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:21:42 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997169
Welke motie is motie 45 (inhoudelijk)?
pi_219997171
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Heb ik ook niet voorbij zien komen.
pi_219997179
Motie over het financieel kaders heeft het gehaald. Wie stemde er mee? SGP of Markeszower?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:28:28 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:28 schreef Faraday01 het volgende:
Motie over het financieel kaders heeft het gehaald. Wie stemde er mee? SGP of Markeszower?
Allebei meen ik.
Al is het Markuszower ;)
pi_219997184
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
De B motie van Stoffer over de AOW
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:32:36 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997193
Verworpen
pi_219997196
70-73 dat is geen best begin voor de aanstaande coalitie aangezien Markuszower en Stoffer alleen procedureel tegen gestemd hebben.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:33:49 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997198
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:33 schreef Faraday01 het volgende:
70-73 dat is geen best begin voor de aanstaande coalitie aangezien Markuszower en Stoffer alleen procedureel tegen gestemd hebben.
Ik snap even niet wat je bedoelt?
pi_219997209
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik snap even niet wat je bedoelt?
Dat ze weliswaar nu een meerderheid tegen deze motie hebben maar dat daar geen inhoudelijke steun uit volgt. SGP gaat misschien nog mee als de zware beroepen ontzien worden maar voor groep Markuszower is dat zeer twijfelachtig.

Komt bij dat met deze verhoudingen het in de eerste kamer kansloos is.

Maar zoals ik al eerder hier postte heb ik het sterke vermoeden dat ze dit als een stuk rood vlees opgeschreven hebben zodat de oppositie goede sier kan maken. Bovendien kost dit op korte termijn niets, het effect zit ver na deze kabinetsperiode.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:39:04 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219997212
Bij de Telegraaf gaan ze rustig door met de GLPvdA-jacht. :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219997216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:33 schreef Faraday01 het volgende:
Was dat motie 35?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:41:00 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997219
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat ze weliswaar nu een meerderheid tegen deze motie hebben maar dat daar geen inhoudelijke steun uit volgt.
SGP gaat misschien nog mee als de zware beroepen ontzien worden maar voor groep Markuszower is dat zeer twijfelachtig.

Komt bij dat met deze verhoudingen het in de eerste kamer kansloos is.

Maar zoals ik al eerder hier postte heb ik het sterke vermoeden dat ze dit als een stuk rood vlees opgeschreven hebben zodat de oppositie goede sier kan maken. Bovendien kost dit op korte termijn niets, het effect zit ver na deze kabinetsperiode.
Dat zou ik niet durven beweren van de 2 'partijen' waar je het nu over hebt. Vooral die laatste vind ik nu nog moeilijk in te schatten. SGP stemt wel met de coalitie mee uiteindelijk gok ik.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:42:17 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Was dat motie 35?
Ja. Daar zei ik dus 'verworpen' over. En @Faraday vulde dat aan met de stemverhouding.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:47:31 #277
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219997234
Goddomme heb ik het gemist :?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:48:17 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997235
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:47 schreef Puzzie het volgende:
Goddomme heb ik het gemist :?
Dat was de stemming waarbij de namen werden opgelezen.
pi_219997240
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat zou ik niet durven beweren van de 2 'partijen' waar je het nu over hebt. Vooral die laatste vind ik nu nog moeilijk in te schatten. SGP stemt wel met de coalitie mee uiteindelijk gok ik.
Dat de SGP waarschijnlijk wel mee gaat met wat aanpassingen denk ik ook. Maar Markuszower ben ik niet zo zeker van aangezien ze toch het PVV programma als leidraad hanteren en dit daar niet echt in past....
Maar eigenlijk maakt het niet uit, de coalitie kan ook tellen en die weten bovendien dat dit toch een plan voor de lange termijn is. Dus voor de PS verkiezen en de nieuwe eerste kamer horen we er sowieso weinig meer van. Maar als de weerstand in de polder groot is, en daar kun je wel vanuit gaan, dan kan het ook goed uitkomen het op een strategisch moment te laten vallen zodat ze er niet te veel ploblemen mee krijgen richting de PS verkiezingen.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 23:51:07 #280
236264 crew  capricia
pi_219997242
Wel heel bijzonder die motie Klaver en Wilders.
Ben benieuwd of ze vaker gaan samenwerken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:53:36 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997243
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:51 schreef capricia het volgende:
Is niet bijzonder meen ik. Is wel vaker gebeurd volgens mij. Als ze het ergens over eens zijn doen ze (allemaal, zo ongeveer alle partijen) niet zo moeilijk en worden ze mede-indiener of stemmen ze voor betreffende motie.
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 23:55:54 #282
236264 crew  capricia
pi_219997253
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is niet bijzonder. Is wel vaker gebeurd naar ik meen. Als ze het ergens over eens zijn doen ze niet zo moeilijk en worden ze mede-indiener of stemmen ze voor de motie (en dat geldt voor zowat alle partijen).
Bij moties van Forum is dat vaak anders.
Dit geeft aan dat de PVV inmiddels gewoon volledig genormaliseerd is.

Benieuwd of Klaver en Wilders vaker samen gaan werken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219997256
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:51 schreef capricia het volgende:
Ergens best raar, Klaver hamerde erop dat hij ingestemd had met het pensioenakkoord omdat daarbij geen verhoging van de AOW-leeftijd was afgesproken en dat klopt dus niet.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32043-457.pdf

quote:
Het doet mij veel genoegen u te kunnen melden dat kabinet, werknemersen werkgeversorganisaties een principeakkoord hebben bereikt over de
vernieuwing van het pensioenstelsel, een minder snelle stijging van de
AOW-leeftijd
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:57:09 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997261
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Bij Forum zijn de anderen het er meestal niet mee eens.
pi_219997271
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Vijand van vijand idee?
pi_219997277
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bij Forum zijn de anderen het er meestal niet mee eens.
Dat zijn vaak debiele en onhaalbare moties van een stel wappies.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 23:59:12 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997286
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ergens best raar, Klaver hamerde erop dat hij ingestemd had met het pensioenakkoord omdat daarbij geen verhoging van de AOW was afgesproken en dat klopt dus niet.

[..]

:? Hoe kom je daarbij?
Er is afgesproken dat die voor 2/3 meestijgt voor elk extra jaar levensverwachting. En dat weet Klaver ook heel goed. Volgens mij heb je hem ergens verkeerd begrepen.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 00:00:41 #288
236264 crew  capricia
pi_219997297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ergens best raar, Klaver hamerde erop dat hij ingestemd had met het pensioenakkoord omdat daarbij geen verhoging van de AOW was afgesproken en dat klopt dus niet.

[..]

Ja. Wat was het ook al weer; 8 maanden stijging per 1 extra levensjaar?
Want volledige stilstand van die leeftijd is bij mijn weten ook niet afgesproken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:00:57 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 23:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zijn vaak debiele en onhaalbare moties van een stel wappies.
I know. En de meeste andere partijen ook.

Maar men stemt ongetwijfeld alsnog mee als ze een keer een motie hebben die wel redelijk is. Daar wordt helemaal niet principieel over gedaan. Goede motie = voor stemmen.
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:01:26 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997310
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Wat was het ook al weer; 8 maanden stijging per 1 extra levensjaar?
Want volledige stilstand van die leeftijd is bij mijn weten ook niet afgesproken.
Heeft Klaver ook nooit beweerd volgens mij.
pi_219997318
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik claim dat het onverwachte aspect van een zieke werknemer geen probleem hoeft te zijn. Dat ook kleine ondernemers dat risico middels een verzekering kunnen spreiden.

Of niet. Wat zij willen.
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat het feit dat een dure verzekering nodig is aangeeft dat dit te ver gaat. Het zou beter zijn als die verzekering niet nodig was. Scheelt iedereen een bak geld en er wordt ook minder nodeloos rondgepompt.
pi_219997327
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
I know. En de meeste andere partijen ook.

Maar men stemt ongetwijfeld alsnog mee als ze een keer een motie hebben die wel redelijk is. Daar wordt helemaal niet principieel over gedaan. Goede motie = voor stemmen.
Jup. Oppositie kan zich geen cliques veroorloven. Tegen = tegen, voor = voor.
pi_219997340
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat het feit dat een dure verzekering nodig is aangeeft dat dit te ver gaat. Het zou beter zijn als die verzekering niet nodig was. Scheelt iedereen een bak geld en er wordt ook minder nodeloos rondgepompt.
Nee, een verlaging van 2 naar 1 jaar kost langdurig zieke werknemers een bak geld.

Maar als jij dat graag wil (want zo oneerlijk voor je werkgever) mag je na 1 jaar ziekte gewoon ontslag nemen hoor.
pi_219997398
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Heeft Klaver ook nooit beweerd volgens mij.
Hij beweerde vandaag toch echt dat die afspraak er stond. Maar goed, kan zijn dat de prognose van minder stijgen ineens naar meer stijgen is gegaan. Beetje wazig wel, hoor.
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:07:50 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997427
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hij beweerde vanavond toch echt dat die afspraak er stond. Maar goed, kan zijn dat de prognose van minder stijgen ineens naar meer stijgen is gegaan. Beetje wazig wel, hoor.
Nee, in het pensioenakkoord staat die stijging van de AOW-leeftijd van 2/3 jaar als de levensverwachting met 1 jaar stijgt
pi_219997436
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, in het pensioenakkoord staat die stijging van de AOW-leeftijd van 2/3 jaar als de levensverwachting met 1 jaar stijgt
Dan ging het dus om die meer of minder stijging?
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:09:54 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dan ging het dus om die meer of minder stijging?
De nwe coalitie wil naar: levensverwachting stijgt met 1 jaar = AOW-leeftijd stijgt met 1 jaar.
pi_219997453
quote:
Concreet
is afgesproken dat de ontwikkeling van de AOW-leeftijd met ingang van
2025 voor 2/3 gekoppeld wordt aan de ontwikkeling van de resterende
levensverwachting op 65 jaar. Dit betekent dat elk jaar levenswinst wordt
vertaald in gemiddeld 8 maanden langer doorwerken en gemiddeld 4
maanden langer AOW-pensioen. Door deze forse investering draagt de
overheid eraan bij dat het ook op de lange termijn makkelijker blijft om
werkend de AOW-leeftijd te halen.
Dit bedoel je?
  woensdag 4 februari 2026 @ 00:15:35 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219997478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:14 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dit bedoel je?
Dat is het akkoord.

De nwe coalitie wil dus dat dat 1 jaar wordt ipv 2/3 jaar.
pi_219997488
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is het akkoord.

De nwe coalitie wil dus dat dat 1 jaar wordt ipv 2/3 jaar.
Oh, nou, dat kan Jetten dan wel schudden.
pi_219997526
quote:
14s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, een verlaging van 2 naar 1 jaar kost langdurig zieke werknemers een bak geld.
Dat hangt er maar net vanaf of ze een andere baan kunnen vinden natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')