Tijdverspilling dus.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Die moties hebben dan ook allemaal maar weinig waarde. Behalve kijken hoe de hazen lopen.
Ergens heb ik duidelijk iets verkeerd gelezen (hoe weet ik ook nietquote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
"Ze dienen wel een motie in"
Staat nergens in die post dat ik blij ben.
Wat een bizar gesprek dit joh.
Daarom begreep ik je felle commentaar al niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ergens heb ik duidelijk iets verkeerd gelezen (hoe weet ik ook niet). Maar ik las dus "Zó dien je een motie in"
Ze hebben zeker wél waarde. Al is het maar om 'het water te testen'. Welke partijen gaan (zo goed als) kritiekloos mee met de coalitie? Verenigt de oppositie zich (en op welke punten) of vaart elke partij zijn eigen koers? Etc.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Die moties hebben dan ook allemaal maar weinig waarde. Behalve kijken hoe de hazen lopen.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom begreep ik je felle commentaar al niet.Zand erover.
Dat bleek al duidelijk door alle interrupties, deze moties vind ik nu onzin en alleen voor de buhne.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben zeker wél waarde. Al is het maar om 'het water te testen'. Welke partijen gaan (zo goed als) kritiekloos mee met de coalitie? Verenigt de oppositie zich (en op welke punten) of vaart elke partij zijn eigen koers? Etc.
Dat mag. Ik vind dat ze wel degelijk iets zeggen. Waaronder overigens ook wie wel kritiek heeft, maar verder niets gaat doen (acties zeggen meer dan woorden). Wie waarschijnlijk de oppositieleider wordt. Etc..quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat bleek al duidelijk door alle interrupties, deze moties vind ik nu onzin en alleen voor de buhne.
haha en de pauze is een uur, want Wilders moet al zijn luie uitvreters optrommelen ivm hoofdelijk stemmen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat mag. Ik vind dat ze wel degelijk iets zeggen. Waaronder overigens ook wie wel kritiek heeft, maar verder niets gaat doen (acties zeggen meer dan woorden). Wie waarschijnlijk de oppositieleider wordt. Etc..
Formatie en alles er omheen is sowieso een grote rituele dans. Daar horen dit soort dingen ook bij…quote:
Betaalmuur, maar open deur. Die jeugdbeweging is al eng.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:04 schreef KareldeStoute het volgende:
Toppertjes…
https://www.volkskrant.nl(...)ganisaties~beed9685/
Heb ik ook niet voorbij zien komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welke motie is motie 45 (inhoudelijk)?
Allebei meen ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:28 schreef Faraday01 het volgende:
Motie over het financieel kaders heeft het gehaald. Wie stemde er mee? SGP of Markeszower?
De B motie van Stoffer over de AOWquote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Welke motie is motie 45 (inhoudelijk)?
Ik snap even niet wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:33 schreef Faraday01 het volgende:
70-73 dat is geen best begin voor de aanstaande coalitie aangezien Markuszower en Stoffer alleen procedureel tegen gestemd hebben.
Dat ze weliswaar nu een meerderheid tegen deze motie hebben maar dat daar geen inhoudelijke steun uit volgt. SGP gaat misschien nog mee als de zware beroepen ontzien worden maar voor groep Markuszower is dat zeer twijfelachtig.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap even niet wat je bedoelt?
Was dat motie 35?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:33 schreef Faraday01 het volgende:
70-73 dat is geen best begin voor de aanstaande coalitie aangezien Markuszower en Stoffer alleen procedureel tegen gestemd hebben.
Dat zou ik niet durven beweren van de 2 'partijen' waar je het nu over hebt. Vooral die laatste vind ik nu nog moeilijk in te schatten. SGP stemt wel met de coalitie mee uiteindelijk gok ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:37 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat ze weliswaar nu een meerderheid tegen deze motie hebben maar dat daar geen inhoudelijke steun uit volgt. SGP gaat misschien nog mee als de zware beroepen ontzien worden maar voor groep Markuszower is dat zeer twijfelachtig.
Komt bij dat met deze verhoudingen het in de eerste kamer kansloos is.
Maar zoals ik al eerder hier postte heb ik het sterke vermoeden dat ze dit als een stuk rood vlees opgeschreven hebben zodat de oppositie goede sier kan maken. Bovendien kost dit op korte termijn niets, het effect zit ver na deze kabinetsperiode.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |