Oh ja vergetenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
Die motie haalt het niet maar dat neemt niet weg dat met GLPVDA en BBB tegen het voorstel voorlopig totaal kansloos is in de eerste kamer.
Voor de EK kunnen ze nu beter eerst stikstof regelen. En als er straks verkiezingen geweest zijn, liggen de verhoudingen daar vast heel anders.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
Die motie haalt het niet maar dat neemt niet weg dat met GLPVDA en BBB tegen het voorstel van het aankomende kabinet voorlopig totaal kansloos is in de eerste kamer.
Ik verdenk ze er van dat ze dit bewust gedaan hebben om alvast wat weg te kunnen geven.
Snap ik. Maar een valide punt is een valide punt wat mij betreft.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heeft ie ook wel, maar op de een of andere manier erger ik mij ook aan dat hijgerige van hem.
Ongetwijfeld maar met heel links, PVV en BBB tegen en SGP en JA21 nog geen zekerheid is een meerderheid wel heel erg ver weg. Regeringspartijen verliezen toch vaak na een tijd regeren en vooral D66 loopt met dit akkoord een flink risico veel zetels kwijt te raken aan GLPVDA.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de EK kunnen ze nu beter eerst stikstof regelen. En als er straks verkiezingen geweest zijn, liggen de zaken daar vast heel anders.
Een fles fatsoenlijke wijn kost in Frankrijk ook een fractie van wat je hier betaalt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Daar zuipen ze dan weer teveel bier en wijn..
Niet mijn ervaringquote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een fles fatsoenlijke wijn kost in Frankrijk ook een fractie van wat je hier betaalt.
quote:
Gezien dat ze mee gingen stemmen met de coalitie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer moties ingediend. En deze ondermijnt inderdaad die van Klaver c.s.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:57 schreef jcdragon het volgende:
Geen Kamermeerderheid voor schrappen AOW-plan nieuwe coalitie - https://nos.nl/l/2600753#UPDATE-92017671
Dat doen ze zo ook. Ze verdelen de oppositie zodat er geen meerderheid tegen is (in de TK).quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien dat ze mee gingen stemmen met de coalitie.
[..]
Deze motie is anders dan die van Wilders, er hangt nog een ps aanquote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer moties ingediend. En deze ondermijnt inderdaad die van Klaver c.s.
Dus geen voorbeeld van een goede motie wat mij betreft
Niet erg handig (of juist wel, puur voor de beeldvorming voor de iegen achterban. Maar dan is het dus weer puur partijbelang).
Prima toch?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat doen ze zo ook. Ze verdelen de oppositie zodat er geen meerderheid tegen is (in de TK).
Klaver c.s.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Deze motie is anders dan die van Wilders, er hangt nog een ps aan
Snap jou al helemaal niet. Wat vind je er prima aan? Een verenigde oppositie die een vuist kan maken kun je zo wel vergeten..quote:
Ik begrijp jequote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap jou al helemaal niet. Wat vind je er prima aan? Een verenigde oppositie die een vuist kan maken kun je zo wel vergeten..
Deze gaat alléén over een zeer specifieke groep inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Deze motie is anders dan die van Wilders, er hangt nog een ps aan
Ik snap niet waarom je helemaal blij zegt 'zo dien je een motie in'quote:
Ik vind het sowieso raar dat er moties worden ingediend op een plan van een formatie die nog niet eens geinstalleerd is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze gaat alléén over een zeer specifieke groep inderdaad.
En ik heb zo mijn eigen gedachten over de motivatie daarvoor.
"Ze dienen wel een motie in"quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je helemaal blij zegt 'zo dien je een motie in'
Die moties hebben dan ook allemaal maar weinig waarde. Behalve kijken hoe de hazen lopen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso raar dat er moties worden ingediend op een plan van een formatie die nog niet eens geinstalleerd is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |