Ja. Daar zei ik dus 'verworpen' over. En @Faraday vulde dat aan met de stemverhouding.quote:
Dat was de stemming waarbij de namen werden opgelezen.quote:
Dat de SGP waarschijnlijk wel mee gaat met wat aanpassingen denk ik ook. Maar Markuszower ben ik niet zo zeker van aangezien ze toch het PVV programma als leidraad hanteren en dit daar niet echt in past....quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven beweren van de 2 'partijen' waar je het nu over hebt. Vooral die laatste vind ik nu nog moeilijk in te schatten. SGP stemt wel met de coalitie mee uiteindelijk gok ik.
Is niet bijzonder meen ik. Is wel vaker gebeurd volgens mij. Als ze het ergens over eens zijn doen ze (allemaal, zo ongeveer alle partijen) niet zo moeilijk en worden ze mede-indiener of stemmen ze voor betreffende motie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:51 schreef capricia het volgende:
Wel heel bijzonder die motie Klaver en Wilders.
Ben benieuwd of ze vaker gaan samenwerken.
Bij moties van Forum is dat vaak anders.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is niet bijzonder. Is wel vaker gebeurd naar ik meen. Als ze het ergens over eens zijn doen ze niet zo moeilijk en worden ze mede-indiener of stemmen ze voor de motie (en dat geldt voor zowat alle partijen).
Ergens best raar, Klaver hamerde erop dat hij ingestemd had met het pensioenakkoord omdat daarbij geen verhoging van de AOW-leeftijd was afgesproken en dat klopt dus niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:51 schreef capricia het volgende:
Wel heel bijzonder die motie Klaver en Wilders.
Ben benieuwd of ze vaker gaan samenwerken.
quote:Het doet mij veel genoegen u te kunnen melden dat kabinet, werknemersen werkgeversorganisaties een principeakkoord hebben bereikt over de
vernieuwing van het pensioenstelsel, een minder snelle stijging van de
AOW-leeftijd
Bij Forum zijn de anderen het er meestal niet mee eens.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij moties van Forum is dat vaak anders.
Dit geeft aan dat de PVV inmiddels gewoon volledig genormaliseerd is.
Benieuwd of Klaver en Wilders vaker samen gaan werken.
Vijand van vijand idee?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij moties van Forum is dat vaak anders.
Dit geeft aan dat de PVV inmiddels gewoon volledig genormaliseerd is.
Benieuwd of Klaver en Wilders vaker samen gaan werken.
Dat zijn vaak debiele en onhaalbare moties van een stel wappies.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij Forum zijn de anderen het er meestal niet mee eens.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ergens best raar, Klaver hamerde erop dat hij ingestemd had met het pensioenakkoord omdat daarbij geen verhoging van de AOW was afgesproken en dat klopt dus niet.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32043-457.pdf
[..]
Ja. Wat was het ook al weer; 8 maanden stijging per 1 extra levensjaar?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ergens best raar, Klaver hamerde erop dat hij ingestemd had met het pensioenakkoord omdat daarbij geen verhoging van de AOW was afgesproken en dat klopt dus niet.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32043-457.pdf
[..]
I know. En de meeste andere partijen ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak debiele en onhaalbare moties van een stel wappies.
Heeft Klaver ook nooit beweerd volgens mij.quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wat was het ook al weer; 8 maanden stijging per 1 extra levensjaar?
Want volledige stilstand van die leeftijd is bij mijn weten ook niet afgesproken.
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat het feit dat een dure verzekering nodig is aangeeft dat dit te ver gaat. Het zou beter zijn als die verzekering niet nodig was. Scheelt iedereen een bak geld en er wordt ook minder nodeloos rondgepompt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 22:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik claim dat het onverwachte aspect van een zieke werknemer geen probleem hoeft te zijn. Dat ook kleine ondernemers dat risico middels een verzekering kunnen spreiden.
Of niet. Wat zij willen.
Jup. Oppositie kan zich geen cliques veroorloven. Tegen = tegen, voor = voor.quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
I know. En de meeste andere partijen ook.
Maar men stemt ongetwijfeld alsnog mee als ze een keer een motie hebben die wel redelijk is. Daar wordt helemaal niet principieel over gedaan. Goede motie = voor stemmen.
Nee, een verlaging van 2 naar 1 jaar kost langdurig zieke werknemers een bak geld.quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat het feit dat een dure verzekering nodig is aangeeft dat dit te ver gaat. Het zou beter zijn als die verzekering niet nodig was. Scheelt iedereen een bak geld en er wordt ook minder nodeloos rondgepompt.
Hij beweerde vandaag toch echt dat die afspraak er stond. Maar goed, kan zijn dat de prognose van minder stijgen ineens naar meer stijgen is gegaan. Beetje wazig wel, hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heeft Klaver ook nooit beweerd volgens mij.
Nee, in het pensioenakkoord staat die stijging van de AOW-leeftijd van 2/3 jaar als de levensverwachting met 1 jaar stijgtquote:Op woensdag 4 februari 2026 00:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hij beweerde vanavond toch echt dat die afspraak er stond. Maar goed, kan zijn dat de prognose van minder stijgen ineens naar meer stijgen is gegaan. Beetje wazig wel, hoor.
Dan ging het dus om die meer of minder stijging?quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, in het pensioenakkoord staat die stijging van de AOW-leeftijd van 2/3 jaar als de levensverwachting met 1 jaar stijgt
De nwe coalitie wil naar: levensverwachting stijgt met 1 jaar = AOW-leeftijd stijgt met 1 jaar.quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan ging het dus om die meer of minder stijging?
Dit bedoel je?quote:Concreet
is afgesproken dat de ontwikkeling van de AOW-leeftijd met ingang van
2025 voor 2/3 gekoppeld wordt aan de ontwikkeling van de resterende
levensverwachting op 65 jaar. Dit betekent dat elk jaar levenswinst wordt
vertaald in gemiddeld 8 maanden langer doorwerken en gemiddeld 4
maanden langer AOW-pensioen. Door deze forse investering draagt de
overheid eraan bij dat het ook op de lange termijn makkelijker blijft om
werkend de AOW-leeftijd te halen.
Dat is het akkoord.quote:
Oh, nou, dat kan Jetten dan wel schudden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is het akkoord.
De nwe coalitie wil dus dat dat 1 jaar wordt ipv 2/3 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |