abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 17:09:30 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219994513
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219994519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:07 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Als dat geld ook wordt gebruikt preventie, sporten dat soort dingen.
Hoeft niet, als dat geld wordt gebruikt voor onderwijs, zorg, politie, defensie e.d. is het wat mij betreft ook prima. Je hoeft niet alle belastinginkomsten een vaste bestemming te geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219994525
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:07 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik niet. Betutteling. Als je menser gezonder bezig wil laten zijn moet je de gezonde producten bevoordelen, niet de rest benadelen
Dan neem je het hoogste belastingtarief als de standaard en krijg je bij een lager suikergehalte een korting daarop, ben jij ook gelukkig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 17:12:55 #4
842 Zorro
Z
pi_219994531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan neem je het hoogste belastingtarief als de standaard en krijg je bij een lager suikergehalte een korting daarop, ben jij ook gelukkig.
Ja maar niet alleen op suiker. Het is toch idioot dat iedereen gezond moet doen maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219994536
400 miljoen minder bloemen. Lijkt me helemaal niet zo slecht, toch? Waarom zouden bloemen eigenlijk in de groep 'essentiële levensbehoeften' vallen?
pi_219994542
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ja maar niet alleen op suiker. Het is toch idioot dat iedereen gezond moet doen maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Eens, niet biologisch moet ook veel duurder worden dan biologisch.
pi_219994546
Een 'suikertax' is natuurlijk gewoon bedoeld om de kas te spekken en niets anders. Laten we niet gespeeld naief doen.
pi_219994551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
Een 'suikertax' is natuurlijk gewoon bedoeld om de kas te spekken en niets anders. Laten we niet gespeeld naief doen.
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas. Laten we niet de feiten gaan negeren.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:20:56 #9
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994575
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Dat is absoluut niet waar

witte bonen in tomaten saus kost per pot 75 eurocent en er is niets gezonder dan bonen ,soja bonen, witte bonen, bruiine bonen , bieten

alles supergezond en kost haast niks
quote:
AI-overzicht
Witte bonen zijn zeer gezond; ze zijn rijk aan vezels, eiwitten, ijzer en vitamine B1/B2.
Ze helpen het cholesterol te verlagen, zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en bevorderen een goede spijsvertering.
Als uitstekende vleesvervanger passen ze in een gezond, vezelrijk en vetarm dieet.

Gezondheidsvoordelen van witte bonen:

Vezelrijk: Bevorderen de spijsvertering en zorgen voor een langer verzadigd gevoel.

Eiwitbron: Uitstekend als plantaardige vleesvervanger.

Mineralen & Vitaminen: Bevatten calcium, magnesium en ijzer.

Cholesterol verlagend: Dragen bij aan gezonde bloedvaten.

Bloedsuikerspiegel: Helpen de bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2026 17:25:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:22:01 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219994582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas. Laten we niet de feiten gaan negeren.
Het een sluit het ander niet uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:22:53 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994590
Eindelijk zegt Yesilgöz iets verstandigs (over de onafhankelijke rechtspraak) ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:24:16 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219994603
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eindelijk zegt Yesilgöz iets verstandigs (over de onafhankelijke rechtspraak) ^O^
Inderdaad, blijkbaar toch nog enig gevoel voor rechtstatelijkheid verinnerlijkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219994637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Jawel. Dat het de staatskas spekt is natuurlijk leuk, maar het gaat vooral veel zorgkosten voorkomen. Dus het is wel ook bedoeld voor iets anders, die 'niets anders' klopt dus niet.
pi_219994639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het werkt vooral als je producenten kunt dwingen om hun producten te wijzigen, zoals in het Verenigd Koninkrijk met hun frisdranken-maatregel. Maak schijven met het suikergehalte, hang daar een tax aan en je zult zien dat fabrikanten hun producten gaan aanpassen om in een lagere schijf te komen.

Een domme suikertax geloof ik ook niet in, in een welvarend land als Nederland.
pi_219994642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet waar

witte bonen in tomaten saus kost per pot 75 eurocent en er is niets gezonder dan bonen ,soja bonen, witte bonen, bruiine bonen , bieten

alles supergezond en kost haast niks
[..]
[ afbeelding ]
Die tomatensaus in goedkope potjes zit dus altijd heel veel toegevoegde suiker in, dit is dus iets wat duurder moet worden.
pi_219994646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het werkt vooral als je producenten kunt dwingen om hun producten te wijzigen, zoals in het Verenigd Koninkrijk met hun frisdranken-maatregel. Maak schijven met het suikergehalte, hang daar een tax aan en je zult zien dat fabrikanten hun producten gaan aanpassen om in een lagere schijf te komen.

Een domme suikertax geloof ik ook niet in, in een welvarend land als Nederland.
Ik begreep ook dat die slimme tax uit Engeland een optie is om in te voeren, de invulling is aan de minister.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:30:50 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994653
Jimmy Dijk heeft hier volkomen gelijk in :Y

Je kunt niet én mensen dwingen te mantelzorgen én verwachten dat ze fulltime gaan of blijven werken én verwachten dat ze hun kinderen goed opvoeden én dat ze voldoende bewegen (/sporten)

En dan óók nog van ze verwachten dat ze 'een leven lang leren'..
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:34:12 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die tomatensaus in goedkope potjes zit dus altijd heel veel toegevoegde suiker in, dit is dus iets wat duurder moet worden.
Dat zit hem in de tomatensaus
maar zonder suiker zal t niet lekker zijn vrees ik
quote:
Zijn bonen uit blik in tomatensaus gezond?
Net als andere bonen uit blik, zoals kidneybonen of zwarte bonen, zijn gebakken bonen een goede bron van plantaardige eiwitten en vezels.
Een portie van 200 gram gebakken bonen kan ongeveer 10 gram vezels bevatten, wat een derde is van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

De tomatensaus waarin ze geserveerd worden, bevat echter vaak toegevoegde suiker en zout .17 jul 2025
quote:
Wat zijn de gezondste bonen in blik?
What is the healthiest type of bean? | MD Anderson Cancer Center

Witte bonen bevatten waarschijnlijk de meeste vezels, namelijk 9,5 gram per portie, gevolgd door linzen met 7,8 gram en zwarte bonen met 7,5 gram.

Bonen zijn ook vrij rijk aan ijzer, wat gunstig is voor patiënten met ijzertekortbloedarmoede.3 okt 2025

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2026 17:52:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:34:28 #19
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219994667
Tenenkrommend waren de eerste uren , plaatsvervangende schaamte _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219994670
Dat “minder meer” argument moet ook eens een keer stevig onderuit gehaald worden. :r

Natuurlijk zijn dat ook gewoon bezuinigingen.

Door technologische vooruitgang en vergrijzing nemen zorgkosten toe. Daarop remmen betekent simpelweg dat er minder technologische vooruitgang beschikbaar komt en/of dat er minder geld beschikbaar is naar rato van de groeiende vraag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:36:28 #21
38496 Perrin
pi_219994675
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

Je kunt niet én mensen dwingen te mantelzorgen én verwachten dat ze fulltime gaan of blijven werken én verwachten dat ze hun kinderen goed opvoeden én dat ze voldoende bewegen (/sporten)

Wat is het alternatief? Klagen lost weinig op.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:38:42 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Het gaat erom dat het gewoon niet gaat. Niemand houdt dat vol.

De mensen die vermogend genoeg zijn om er anderen voor in te huren uiteraard wél, maar die doen het dus ook niet.

Dus 'de formerende partijen' kunnen dat allemaal wel willen, maar het gaat niet lukken.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:39:18 #23
38496 Perrin
pi_219994690
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het gaat erom dat het gewoon niet gaat. Niemand houdt dat vol.

De mensen die vermogend genoeg zijn om er anderen voor in te huren uiteraard wél, maar die doen het dus ook niet.
Nogmaals, wat is het alternatief? Je kunt wel jammeren dat je het niet leuk vindt, maar de werkelijkheid is soms niet leuk.
pi_219994702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is het alternatief? Klagen lost weinig op.
Nee, maar die gedachte achter de participatiesamenleving, mantelzorgsamenleving en de leven-lang-lerensamenleving is ook weinig realistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:40:55 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nogmaals, wat is het alternatief? Je kunt wel jammeren dat je het niet leuk vindt, maar de werkelijkheid is soms niet leuk.
Niet mijn werk om daar over na te denken. Het gaat domweg niet. Dus ze verzinnen maar iets anders.
pi_219994708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, maar die gedachte achter de participatiesamenleving, mantelzorgsamenleving en de leven-lang-lerensamenleving is ook weinig realistisch.
Maar de gedachte achter de alternatieven zijn ook niet realistisch want daar mis je ook de mankracht voor.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:02 #27
38496 Perrin
pi_219994712
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je zult de kost moeten verdienen, iemand zal voor je ouders moeten zorgen, iemand zal op je gezondheid moeten letten.

Je kunt wel wijzen naar de politiek, maar politici hebben ook geen toverstaf. De bevolkingspiramide en de economische situatie is zodanig dat het er inderdaad niet leuker op wordt. Klagen lost alleen totaal niks op.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:10 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219994713
Klaver heel, heel sterk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:28 #29
38496 Perrin
pi_219994714
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet mijn werk om daar over na te denken. Het gaat domweg niet. Dus ze verzinnen maar iets anders.
Nee zo werkt dat niet. Jouw leven is jouw verantwoordelijkheid.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:42:59 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994717
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee zo werkt dat niet. Jouw leven is jouw verantwoordelijkheid.
Ja, zo werkt dat wél. Mensen gaan het domweg niet trekken.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:43:29 #31
38496 Perrin
pi_219994721
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, zo werkt dat wél. Mensen gaan het domweg niet trekken.
Er is geen beter alternatief. Dus maak er maar het beste van.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:43:50 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994724
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:43 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is geen beter alternatief. Dus maak er maar het beste van.
Dat is slechts jouw mening.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:44:58 #33
38496 Perrin
pi_219994733
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is slechts jouw mening.
Succes met zoeken naar een geldboom of een toverstaf.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:46:05 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994739
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Veel succes met mensen zó overbelasten ze massaal instorten. Dat is nog véél duurder.
pi_219994746
Deze voorzitter is zó cringe :').
pi_219994752
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als we niet ingrijpen nemen de zorgkosten toe tot 18% van het BBP.

Dat kunnen we echt wel dragen, alleen de politieke wil ontbreekt bij velen.

Zitten we alleen met de benodigde mankracht. Maar je zou ervoor kunnen kiezen om specifiek voor de zorg arbeidsmigranten hier te laten komen.
pi_219994771
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er moet wel iets worden verzonnen waardoor we niet straks 1 op de 3 werkenden in de zorg nodig hebben, die kale waarheid is er gewoon. Dus je zult bepaalde zorg moeten schrappen en andere zorg anders moeten inrichten. En je moet daarnaast zorgmedewerkers die fulltime werken extra belonen, want dat scheelt ook gaten.

Maar de methode van dit kabinet is ook niet de mijne.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:51:33 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994780
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er moet wel iets worden verzonnen waardoor we niet straks 1 op de 3 werkenden in de zorg nodig hebben, die kale waarheid is er gewoon. Dus je zult bepaalde zorg moeten schrappen en andere zorg anders moeten inrichten. En je moet daarnaast zorgmedewerkers die fulltime werken extra belonen, want dat scheelt ook gaten.

Maar de methode van dit kabinet is ook niet de mijne.
Ik zeg niet dat er geen probleem is of dat er niets moet gebeuren. Ik zeg slechts dat dit specifieke plan 0 kans van slagen heeft.
pi_219994783
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zitten we alleen met de benodigde mankracht. Maar je zou ervoor kunnen kiezen om specifiek voor de zorg arbeidsmigranten hier te laten komen.
Ja en misschien de grote bedrijven en rijken meer laten betalen want die ontspringen de dans maar weer eens bij VVD66
pi_219994788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Arbeidsmigranten in de zorg? Je weet dat het gros van de medewerkers verpleegkundigen of begeleiders zijn, in thuiszorg, ziekenhuis, verzorgingstehuis of gehandicapeninstelling? Dat dat de mensen zijn die klachten als eerste moeten begrijpen, die contact moeten maken met de mensen?
Dat gaat dus niet met een Indiër, Pool, Bulgaar of Roemeen. Dus nee, arbeidsmigranten in de zorg is geen oplossing.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:52:58 #41
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994791
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten in de zorg? Je weet dat het gros van de medewerkers verpleegkundigen of begeleiders zijn, in thuiszorg, ziekenhuis, verzorgingstehuis of gehandicapeninstelling? Dat dat de mensen zijn die klachten als eerste moeten begrijpen, die contact moeten maken met de mensen?
Dat gaat dus niet met een Indiër, Pool, Bulgaar of Roemeen. Dus nee, arbeidsmigranten in de zorg is geen oplossing.
humanoids in de zorg, zijn 24 uur per dag beschikbaar en kunnen bloedruk en hartritme meten

https://3laws.io/pages/Hu(...)for_the_Elderly.html

quote:
Mensachtige wezens en de toekomst van verzorgingshuizen voor ouderen
Overzicht

Met de snel vergrijzende wereldbevolking is de behoefte aan effectieve en flexibele oplossingen voor ouderenzorg groter dan ooit. Innovators wenden zich tot technologie, met name humanoïde robots, om in deze behoefte te voorzien.
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zullen er in 2050 2 miljard mensen van 60 jaar en ouder zijn, en de vraag naar verzorgingshuizen zal naar schatting met 70% toenemen.
Deze snelle demografische verandering brengt talrijke uitdagingen met zich mee, en humanoïde robots worden gezien als een belangrijke oplossing om aan de eisen van dit veranderende demografische landschap te voldoen.

De rol van humanoïden in de ouderenzorgsector

Het potentieel van humanoïde robots in begeleide woonomgevingen is exponentieel.
Volgens onderzoek gepubliceerd in het International Journal of Social Robotics vond 85% van de respondenten dat robots een cruciale rol kunnen spelen in de ouderenzorg, door te helpen met taken zoals medicatiebeheer, entertainment en gezelschap, en essentiële gezondheidsmonitoring.
De ontwikkeling van geavanceerde kunstmatige intelligentie heeft ervoor gezorgd dat humanoïde robots de menselijke functies nauw nabootsen, wat belangrijke implicaties heeft voor de ouderenzorg.

De toekomst van woonzorgcentra

Zorginstellingen voor ouderen passen zich snel aan de groeiende vraag aan.
Uit een onderzoek van het National Investment Centre uit 2018 bleek dat 85% van de exploitanten van zorginstellingen voor ouderen de komende vijf jaar waarschijnlijk technologische innovaties zoals humanoïde robots zouden implementeren.
Deze respons duidt op een significante verschuiving en illustreert de essentiële rol die humanoïde robots in de toekomst van zorginstellingen voor ouderen zullen spelen.

Mensachtige wezens en gezondheidszorg
pi_219994813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
humanoids in de zorg
Die leggen zo lekker contact, die zien het als iemand pijn verzwijgt maar het gezicht vertrekt bij het aankleden, die kunnen inschatten hoe iemand zich voelt... nog los van het feit dat ze in de gehandicaptenzorg gesloopt worden, zijn ze voor andere zorg ook hooguit leuk naast een medewerker, niet in plaats van.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:56:18 #43
38496 Perrin
pi_219994819
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Veel succes met mensen zó overbelasten ze massaal instorten. Dat is nog véél duurder.
Natuurlijk mag iedereen het moeilijk hebben, maar laten we ook eerlijk blijven: gezien de omstandigheden waarin je bent opgegroeid, komt dit over als klagen vanuit een uitzonderlijk bevoorrechte positie.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:57:02 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Natuurlijk mag iedereen het moeilijk hebben, maar laten we ook eerlijk blijven: gezien de omstandigheden waarin je bent opgegroeid, komt dit over als klagen vanuit een uitzonderlijk bevoorrechte positie.
Niks eerlijks aan hoor :N
pi_219994830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gezien het aantal burnouts is dit niet het eerlijke verhaal.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:57:55 #46
38496 Perrin
pi_219994832
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niks eerlijks aan.
Je vindt dat jij het zwaarder hebt dan mensen die in Afrika zijn geboren? Of waar dan ook in de armste 80% van de wereld?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:58:49 #47
38496 Perrin
pi_219994837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien het aantal burnouts is dit niet het eerlijke verhaal.
Mensen in 80% van de wereld hebben niet de luxe om een burnout te krijgen. En in 80% van ons eigen verleden ook niet. Nogmaals, we redeneren vanuit een extreem bevoorrechte positie.
pi_219994841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je vindt dat jij het zwaarder hebt dan mensen die in Afrika zijn geboren? Of waar dan ook in de armste 80% van de wereld?
Dat is net zo'n vergelijking als jij hebt trek, geen honger.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:59:10 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994842
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Kunnen we discussie serieus houden aub? Dank!
pi_219994843
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mensen in 80% van de wereld hebben niet de luxe om een burnout te krijgen. En in 80% van ons eigen verleden ook niet. Nogmaals, we redeneren vanuit een extreem bevoorrechte positie.
Jij hebt blijkbaar geen benul. Je kunt het prima heel zwaar hebben in Nederland, zonder het te vergelijken met iemand in Gaza of Oekraïne momenteel.
pi_219994846
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?

In het buitenland bestaan ook goede zorgmedewerkers hoor. Mensen die klachten kunnen herkennen en adequaat optreden.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:00:02 #52
38496 Perrin
pi_219994849
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt blijkbaar geen benul.
Treurige ad hominem, Hanca.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:00:20 #53
38496 Perrin
pi_219994857
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Kunnen we discussie serieus houden aub? Dank!
Haha, serieus? Jij bent degene die hier als een klein meisje stampvoet dat het allemaal oneerlijk is.
pi_219994868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat dit nogal simplistisch is.
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 18:02:00 #55
148247 taxibabe
pi_219994892
Waarom wordt er niet gekeken om de kosten aan de medische kant te verlagen? De farmaceutische/medische industrie verdienen miljarden, kan daar niet wat aan gedaan worden? Met name ook die bonussen etc voor de top?
pi_219994897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?

In het buitenland bestaan ook goede zorgmedewerkers hoor. Mensen die klachten kunnen herkennen en adequaat optreden.
Alleen wijst juist onderzoek na onderzoek uit dat zorg achteruit holt als het niet in je eigen taal is, omdat je dan klachten minder goed uit kunt leggen e.d. Nog los van het feit dat lang niet iedereen überhaupt Engels spreekt.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:03:11 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994921
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Haha, serieus? Jij bent degene die hier als een klein meisje stampvoet dat het allemaal oneerlijk is.
Wie had het zojuist over ad hominems? :')

Verder doe ik dat uiteraard in het geheel niet. Ik zeg slechts dat het een onhaalbaar plan is. Én waarom.
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 18:04:20 #58
pi_219994944
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..,]

Ja, maar dat zijn echt niet de eerstelijns zorgmedewerkers. Dat kan simpelweg niet, of je moet buitengewoon goed en lang Nederlands hebben geleerd.

Dat die mensen aan het bed komen te staan is een fabel en imo zeer ongewenst
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219994955
Goddomme, ik schakel net in en het eerste wat ik hoor is Kerrolain die de meest incompetente minister in de geschiedenis van de Nederlandse politiek loopt te verdedigen :')
A mind with a heart of it's own
pi_219995117
Bontenbal moest Vos uitleggen hoe politiek werkt, wat vind ik haar toch ongeschikt.
pi_219995142
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja, maar dat zijn echt niet de eerstelijns zorgmedewerkers. Dat kan simpelweg niet, of je moet buitengewoon goed en lang Nederlands hebben geleerd.

Dat die mensen aan het bed komen te staan is een fabel en imo zeer ongewenst
Bij b.v. tandartsen zijn arbeidsmigranten toch al min of meer de norm?
En volgens mij werkt dat best aardig.
pi_219995158
Oh, oh, wat vindt de coalitie het toch vervelend en naar dat ze moeten bezuinigen op de zorg en sociale zekerheid.

Ondertussen is het een politieke keuze om alle lasten daar te leggen en vermogenden en het bedrijfsleven ongemoeid te laten.

Die balans kan echt wel beter.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:31:53 #63
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219995182
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 14:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Debatten volgen.

Maar hier een bron: https://www.pwc.nl/nl/act(...)er-eigen-risico.html
[..]
Eigen risico omlaag is lagere zorgtoeslag (maar omdat de premie dan hard zal stijgen zal daardoor de zorgtoeslag stijgen).
Maar het is simpelweg niet zo dat als de premie bijvoorbeeld met gemiddeld 15 euro per maand stijgt, dat de zorgtoeslag dan vanzelfsprekend evenredig met 15 euro per maand omhoog gaat.

Hier bijvoorbeeld over 2025:

https://www.zorgwijzer.nl(...)%20zorgtoeslag%20bij
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:33:56 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219995193
SGP is 'content met het beleid van Femke Wiersma'

:')

Hef jezelf op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 18:34:18 #65
pi_219995196
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij b.v. tandartsen zijn arbeidsmigranten toch al min of meer de norm?
En volgens mij werkt dat best aardig.
Niet dat ik weet, eerlijk gezegd. Hier in het oost'n niet.

Al zit er een verschil tussen een tandarts en een verpleegkundige in de thuiszorg natuurlijk
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:34:41 #66
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_219995200
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef Hanca het volgende:
Die suikertax is nou eens een belasting waar ik erg voor ben.
Dus als ik bijvoorbeeld een lange fietstocht aan het doen ben en koolhydraten nodig heb, dus een chocoladereep haal of een zakje snoep koop, dan vind je het normaal dat je daar extra extra voor moet betalen? Wat moet je dan kopen bij een tankstation?

En een suikertaks in Nederland wordt natuurlijk net zo'n gedrocht als de extra verbruiksbelasting op frisdranken die ze hebben ingevoerd. Puur broddelwerk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zelva op 03-02-2026 18:39:56 ]
pi_219995201
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:33 schreef -XOR- het volgende:
SGP is 'content met het beleid van Femke Wiersma'

:')

Hef jezelf op.
Tja, die hebben nu eenmaal een achterban die belang heeft bij vertragen en frustreren.
pi_219995209
Deze is wel goed van Klaver
pi_219995216
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet dat ik weet, eerlijk gezegd. Hier in het oost'n niet.

Al zit er een verschil tussen een tandarts en een verpleegkundige in de thuiszorg natuurlijk
Dat verschil is er zeker, al zijn ze volgens mij beide eerstelijns.
Maar ik zit hier ook ver buiten de randstad en heb al jaren ingevlogen tandartsen. De eerste ging na een jaar of vijf weer terug naar Spanje om daar een gezin te stichten e.d.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:38:08 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219995221
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, die hebben nu eenmaal een achterban die belang heeft bij vertragen en frustreren.
Mwah, die heeft welbeschouwd gewoon meer belang bij duidelijkheid en langetermijnbeleid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:39:15 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995226
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
Deze is wel goed van Klaver
Klaver verrast mij sowieso positief vandaag.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:41:03 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219995235
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Klaver verrast mij sowieso positief vandaag.
Klaver betoont zichzelf vandaag de oppositieleider.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219995247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, die heeft welbeschouwd gewoon meer belang bij duidelijkheid en langetermijnbeleid.
Uiteraard. Maar dat idee ligt nog een beetje lastig.
En een geheel rationele benadering hoef je bij de SGP ook niet te verwachten :P.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:45:06 #74
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995260
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En een geheel rationele benadering hoef je bij de SGP ook niet te verwachten :P.
LOL :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:45:07 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995261
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik herken de SGP sowieso niet meer sinds Stoffer (dik downhill). En ik was al geen fan.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:47:02 #76
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995271
Ah lagere energiekosten voor de industrie , en voor de gewone Nederlander?
Ik heb alles gemist
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:47:42 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:47 schreef Puzzie het volgende:
Ah lagere energiekosten voor de industrie , en voor de gewone Nederlander?
Ik heb alles gemist
Ik ook dan :D
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:48:03 #78
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995278
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ook dan :D
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219995289
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik herken de SGP sowieso niet meer sinds Stoffer (dik downhill). En ik was al geen fan.
Van der Staay was een linkse rakker afgezet tegen Stoffer _O-
pi_219995318
Ja Bontenbal, Ouwehand heeft hier keihard gelijk >:)
  dinsdag 3 februari 2026 @ 18:56:38 #81
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995325
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:55 schreef Faraday01 het volgende:
Ja Bontenbal, Ouwehand heeft hier keihard gelijk >:)
Genieten
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219995334
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:56 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Genieten
Zou het CDA het ministerie van Landbouw willen of juist niet vanwege de pijnlijke maatregelen die er hoe dan ook gaan komen.
pi_219995340
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

Heb ik toch laatst een leuke roddel gehoord over hoe Dilan continue kerels probeert te versieren in een sportschool in Amsterdam Noord, incluis 'ow wat voelen je spieren groot'. Dus dat blijven sporten zal wel een VVD puntje zijn geweest. Zelf sporten doet ze echter amper, wat dan ook weer typisch is.

(Een kennis sport daar ook)
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:00:10 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995342
Ja ok meneer Bontenbal. Ik heb nu honger (trek). Tijd voor dinerpauze..
pi_219995350
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het is wat openlijker zichtbaar maar dit zat er natuurlijk altijd al in.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:01:10 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Heb ik toch laatst een leuke roddel gehoord over hoe Dilan continue kerels probeert te versieren in een sportschool in Amsterdam Noord, incluis 'ow wat voelen je spieren groot'. Dus dat blijven sporten zal wel een VVD puntje zijn geweest. Zelf sporten doet ze echter amper, wat dan ook weer typisch is.

(Een kennis sport daar ook)
Whut? :D
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:01:55 #87
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 18:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Zou het CDA het ministerie van Landbouw willen of juist niet vanwege de pijnlijke maatregelen die er hoe dan ook gaan komen.
Ik heb werkelijk geen idee , ik moet wel eerlijk bekennen dat ik weinig vertrouwen heb in wat de komende periode gaat gebeuren. ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:02:16 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995357
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja en nee. Dat ze nogal conservatief en rechts zijn is me uiteraard bekend. Maar met name de rechtsstatelijkheid lijkt totaal verdwenen. En dat is nou net het énige wat ik kon waarderen vd SGP.
pi_219995358
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Whut? :D
Ja, dat was ook precies mijn reactie.

Dilan op jacht in de sportschool.

Blijkt ze toch een mens te zijn.
pi_219995424
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik heb werkelijk geen idee , ik moet wel eerlijk bekennen dat ik weinig vertrouwen heb in wat de komende periode gaat gebeuren. ;(
Ik vind het kabinet wat er nu zit een fluttige "ja, maar we voorkomen dat radicaal rechts er Amerikaanse toestanden van maken" koersstand inzet.
pi_219995455
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik vind het kabinet wat er nu zit een fluttige "ja, maar we voorkomen dat radicaal rechts er Amerikaanse toestanden van maken" koersstand inzet.
Ik vind ze een fluttige “There is no alternative” koers inzetten.
pi_219995490
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind ze een fluttige “There is no alternative” koers inzetten.
Terwijl die er prima zijn. Maar de rekening bij vermogenden leggen zullen ze nooit als optie zien.
pi_219995517
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja en nee. Dat ze nogal conservatief en rechts zijn is me uiteraard bekend. Maar met name de rechtsstatelijkheid lijkt totaal verdwenen. En dat is nou net het énige wat ik kon waarderen vd SGP.
Ach, die zogenaamde rechtstatelijkheid was natuurlijk ook gewoon een zorgvuldig gekoesterde illusie.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:16:37 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995531
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, die zogenaamde rechtstatelijkheid was natuurlijk ook gewoon een zorgvuldig gekoesterde illusie.
Afgezien van vrouwenrechten ( ;( dat beviel me uiteraard NIET, want fundamentele rechten) lekrn ze daar toch redelijk aan te hechten.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:17:02 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995535
Wilders doet weer een gespeeld verontwaardigd :')
pi_219995574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef probeer het volgende:

[..]
Terwijl die er prima zijn. Maar de rekening bij vermogenden leggen zullen ze nooit als optie zien.
Ze zullen maar naar de VS vluchten.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:21:16 #97
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219995588
Maar Dilan heeft het iig goed voor elkaar :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator dinsdag 3 februari 2026 @ 19:22:29 #98
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219995592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:12 schreef probeer het volgende:

[..]
En wij maar werken voor hun villasubsidie. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219995599
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Conservatief, rechts, anti-islam. Ja. Negeren van de rechtsstaat, dat was onder de vorige 3 fractievoorzitters ondenkbaar. Daar voor weet ik niet, maar dan zit je al in 1982.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:26:33 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995621
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Conservatief, rechts, anti-islam. Ja. Negeren van de rechtsstaat, dat was onder de vorige 3 fractievoorzitters ondenkbaar. Daar voor weet ik niet, maar dan zit je al in 1982.
Dat dus :Y
  dinsdag 3 februari 2026 @ 19:27:14 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219995627
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En wij maar werken voor hun villasubsidie. :')
Je hebt zelf een koophuis :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')