Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten in de zorg? Je weet dat het gros van de medewerkers verpleegkundigen of begeleiders zijn, in thuiszorg, ziekenhuis, verzorgingstehuis of gehandicapeninstelling? Dat dat de mensen zijn die klachten als eerste moeten begrijpen, die contact moeten maken met de mensen?
Dat gaat dus niet met een Indiër, Pool, Bulgaar of Roemeen. Dus nee, arbeidsmigranten in de zorg is geen oplossing.
Treurige ad hominem, Hanca.quote:
Haha, serieus? Jij bent degene die hier als een klein meisje stampvoet dat het allemaal oneerlijk is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kunnen we discussie serieus houden aub? Dank!
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat dit nogal simplistisch is.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mensen in 80% van de wereld hebben niet de luxe om een burnout te krijgen. En in 80% van ons eigen verleden ook niet. Nogmaals, we redeneren vanuit een extreem bevoorrechte positie.
Alleen wijst juist onderzoek na onderzoek uit dat zorg achteruit holt als het niet in je eigen taal is, omdat je dan klachten minder goed uit kunt leggen e.d. Nog los van het feit dat lang niet iedereen überhaupt Engels spreekt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?
In het buitenland bestaan ook goede zorgmedewerkers hoor. Mensen die klachten kunnen herkennen en adequaat optreden.
Wie had het zojuist over ad hominems?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha, serieus? Jij bent degene die hier als een klein meisje stampvoet dat het allemaal oneerlijk is.
Ja, maar dat zijn echt niet de eerstelijns zorgmedewerkers. Dat kan simpelweg niet, of je moet buitengewoon goed en lang Nederlands hebben geleerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..,]
Je weet ook dat er goed opgeleide arbeidsmigranten bestaan? Die Engels spreken, of anders snel de taal kunnen leren?
In het buitenland bestaan ook goede zorgmedewerkers hoor. Mensen die klachten kunnen herkennen en adequaat optreden.
Bij b.v. tandartsen zijn arbeidsmigranten toch al min of meer de norm?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn echt niet de eerstelijns zorgmedewerkers. Dat kan simpelweg niet, of je moet buitengewoon goed en lang Nederlands hebben geleerd.
Dat die mensen aan het bed komen te staan is een fabel en imo zeer ongewenst
Maar het is simpelweg niet zo dat als de premie bijvoorbeeld met gemiddeld 15 euro per maand stijgt, dat de zorgtoeslag dan vanzelfsprekend evenredig met 15 euro per maand omhoog gaat.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Debatten volgen.
Maar hier een bron: https://www.pwc.nl/nl/act(...)er-eigen-risico.html
[..]
Eigen risico omlaag is lagere zorgtoeslag (maar omdat de premie dan hard zal stijgen zal daardoor de zorgtoeslag stijgen).
Niet dat ik weet, eerlijk gezegd. Hier in het oost'n niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij b.v. tandartsen zijn arbeidsmigranten toch al min of meer de norm?
En volgens mij werkt dat best aardig.
Dus als ik bijvoorbeeld een lange fietstocht aan het doen ben en koolhydraten nodig heb, dus een chocoladereep haal of een zakje snoep koop, dan vind je het normaal dat je daar extra extra voor moet betalen? Wat moet je dan kopen bij een tankstation?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef Hanca het volgende:
Die suikertax is nou eens een belasting waar ik erg voor ben.
Tja, die hebben nu eenmaal een achterban die belang heeft bij vertragen en frustreren.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:33 schreef -XOR- het volgende:
SGP is 'content met het beleid van Femke Wiersma'
Hef jezelf op.
Dat verschil is er zeker, al zijn ze volgens mij beide eerstelijns.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, eerlijk gezegd. Hier in het oost'n niet.
Al zit er een verschil tussen een tandarts en een verpleegkundige in de thuiszorg natuurlijk
Mwah, die heeft welbeschouwd gewoon meer belang bij duidelijkheid en langetermijnbeleid.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, die hebben nu eenmaal een achterban die belang heeft bij vertragen en frustreren.
Klaver verrast mij sowieso positief vandaag.quote:
Klaver betoont zichzelf vandaag de oppositieleider.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klaver verrast mij sowieso positief vandaag.
Uiteraard. Maar dat idee ligt nog een beetje lastig.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, die heeft welbeschouwd gewoon meer belang bij duidelijkheid en langetermijnbeleid.
LOLquote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat idee ligt nog een beetje lastig.
En een geheel rationele benadering hoef je bij de SGP ook niet te verwachten.
Ik herken de SGP sowieso niet meer sinds Stoffer (dik downhill). En ik was al geen fan.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 18:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar dat idee ligt nog een beetje lastig.
En een geheel rationele benadering hoef je bij de SGP ook niet te verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |