abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 3 februari 2026 @ 17:09:30 #1
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219994513
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219994519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:07 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] Als dat geld ook wordt gebruikt preventie, sporten dat soort dingen.
Hoeft niet, als dat geld wordt gebruikt voor onderwijs, zorg, politie, defensie e.d. is het wat mij betreft ook prima. Je hoeft niet alle belastinginkomsten een vaste bestemming te geven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219994525
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:07 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ik niet. Betutteling. Als je menser gezonder bezig wil laten zijn moet je de gezonde producten bevoordelen, niet de rest benadelen
Dan neem je het hoogste belastingtarief als de standaard en krijg je bij een lager suikergehalte een korting daarop, ben jij ook gelukkig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 17:12:55 #4
842 Zorro
Z
pi_219994531
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan neem je het hoogste belastingtarief als de standaard en krijg je bij een lager suikergehalte een korting daarop, ben jij ook gelukkig.
Ja maar niet alleen op suiker. Het is toch idioot dat iedereen gezond moet doen maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219994536
400 miljoen minder bloemen. Lijkt me helemaal niet zo slecht, toch? Waarom zouden bloemen eigenlijk in de groep 'essentiële levensbehoeften' vallen?
pi_219994542
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]
Ja maar niet alleen op suiker. Het is toch idioot dat iedereen gezond moet doen maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Eens, niet biologisch moet ook veel duurder worden dan biologisch.
pi_219994546
Een 'suikertax' is natuurlijk gewoon bedoeld om de kas te spekken en niets anders. Laten we niet gespeeld naief doen.
pi_219994551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
Een 'suikertax' is natuurlijk gewoon bedoeld om de kas te spekken en niets anders. Laten we niet gespeeld naief doen.
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas. Laten we niet de feiten gaan negeren.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:20:56 #9
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994575
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

maar intussen de gezonde producten in het algemeen het duurst zijn.
Dat is absoluut niet waar

witte bonen in tomaten saus kost per pot 75 eurocent en er is niets gezonder dan bonen ,soja bonen, witte bonen, bruiine bonen , bieten

alles supergezond en kost haast niks
quote:
AI-overzicht
Witte bonen zijn zeer gezond; ze zijn rijk aan vezels, eiwitten, ijzer en vitamine B1/B2.
Ze helpen het cholesterol te verlagen, zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel en bevorderen een goede spijsvertering.
Als uitstekende vleesvervanger passen ze in een gezond, vezelrijk en vetarm dieet.

Gezondheidsvoordelen van witte bonen:

Vezelrijk: Bevorderen de spijsvertering en zorgen voor een langer verzadigd gevoel.

Eiwitbron: Uitstekend als plantaardige vleesvervanger.

Mineralen & Vitaminen: Bevatten calcium, magnesium en ijzer.

Cholesterol verlagend: Dragen bij aan gezonde bloedvaten.

Bloedsuikerspiegel: Helpen de bloedsuikerspiegel stabiel te houden.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2026 17:25:59 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:22:01 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219994582
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Veel landen hebben hem al en het blijkt gewoon een effectief middel tegen obesitas. Laten we niet de feiten gaan negeren.
Het een sluit het ander niet uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:22:53 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994590
Eindelijk zegt Yesilgöz iets verstandigs (over de onafhankelijke rechtspraak) ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:24:16 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219994603
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Eindelijk zegt Yesilgöz iets verstandigs (over de onafhankelijke rechtspraak) ^O^
Inderdaad, blijkbaar toch nog enig gevoel voor rechtstatelijkheid verinnerlijkt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219994637
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
[..]
Het een sluit het ander niet uit.
Jawel. Dat het de staatskas spekt is natuurlijk leuk, maar het gaat vooral veel zorgkosten voorkomen. Dus het is wel ook bedoeld voor iets anders, die 'niets anders' klopt dus niet.
pi_219994639
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het werkt vooral als je producenten kunt dwingen om hun producten te wijzigen, zoals in het Verenigd Koninkrijk met hun frisdranken-maatregel. Maak schijven met het suikergehalte, hang daar een tax aan en je zult zien dat fabrikanten hun producten gaan aanpassen om in een lagere schijf te komen.

Een domme suikertax geloof ik ook niet in, in een welvarend land als Nederland.
pi_219994642
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet waar

witte bonen in tomaten saus kost per pot 75 eurocent en er is niets gezonder dan bonen ,soja bonen, witte bonen, bruiine bonen , bieten

alles supergezond en kost haast niks
[..]
[ afbeelding ]
Die tomatensaus in goedkope potjes zit dus altijd heel veel toegevoegde suiker in, dit is dus iets wat duurder moet worden.
pi_219994646
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het werkt vooral als je producenten kunt dwingen om hun producten te wijzigen, zoals in het Verenigd Koninkrijk met hun frisdranken-maatregel. Maak schijven met het suikergehalte, hang daar een tax aan en je zult zien dat fabrikanten hun producten gaan aanpassen om in een lagere schijf te komen.

Een domme suikertax geloof ik ook niet in, in een welvarend land als Nederland.
Ik begreep ook dat die slimme tax uit Engeland een optie is om in te voeren, de invulling is aan de minister.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:30:50 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994653
Jimmy Dijk heeft hier volkomen gelijk in :Y

Je kunt niet én mensen dwingen te mantelzorgen én verwachten dat ze fulltime gaan of blijven werken én verwachten dat ze hun kinderen goed opvoeden én dat ze voldoende bewegen (/sporten)

En dan óók nog van ze verwachten dat ze 'een leven lang leren'..
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:34:12 #18
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219994664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die tomatensaus in goedkope potjes zit dus altijd heel veel toegevoegde suiker in, dit is dus iets wat duurder moet worden.
Dat zit hem in de tomatensaus
maar zonder suiker zal t niet lekker zijn vrees ik
quote:
Zijn bonen uit blik in tomatensaus gezond?
Net als andere bonen uit blik, zoals kidneybonen of zwarte bonen, zijn gebakken bonen een goede bron van plantaardige eiwitten en vezels.
Een portie van 200 gram gebakken bonen kan ongeveer 10 gram vezels bevatten, wat een derde is van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

De tomatensaus waarin ze geserveerd worden, bevat echter vaak toegevoegde suiker en zout .17 jul 2025
quote:
Wat zijn de gezondste bonen in blik?
What is the healthiest type of bean? | MD Anderson Cancer Center

Witte bonen bevatten waarschijnlijk de meeste vezels, namelijk 9,5 gram per portie, gevolgd door linzen met 7,8 gram en zwarte bonen met 7,5 gram.

Bonen zijn ook vrij rijk aan ijzer, wat gunstig is voor patiënten met ijzertekortbloedarmoede.3 okt 2025

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 03-02-2026 17:52:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:34:28 #19
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219994667
Tenenkrommend waren de eerste uren , plaatsvervangende schaamte _O-
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219994670
Dat “minder meer” argument moet ook eens een keer stevig onderuit gehaald worden. :r

Natuurlijk zijn dat ook gewoon bezuinigingen.

Door technologische vooruitgang en vergrijzing nemen zorgkosten toe. Daarop remmen betekent simpelweg dat er minder technologische vooruitgang beschikbaar komt en/of dat er minder geld beschikbaar is naar rato van de groeiende vraag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:36:28 #21
38496 Perrin
pi_219994675
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jimmy Dijk heeft hier volkomen gelijk in :Y

Je kunt niet én mensen dwingen te mantelzorgen én verwachten dat ze fulltime gaan of blijven werken én verwachten dat ze hun kinderen goed opvoeden én dat ze voldoende bewegen (/sporten)

En dan óók nog van ze verwachten dat ze 'een leven lang leren'..
Wat is het alternatief? Klagen lost weinig op.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:38:42 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Het gaat erom dat het gewoon niet gaat. Niemand houdt dat vol.

De mensen die vermogend genoeg zijn om er anderen voor in te huren uiteraard wél, maar die doen het dus ook niet.

Dus 'de formerende partijen' kunnen dat allemaal wel willen, maar het gaat niet lukken.
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:39:18 #23
38496 Perrin
pi_219994690
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het gaat erom dat het gewoon niet gaat. Niemand houdt dat vol.

De mensen die vermogend genoeg zijn om er anderen voor in te huren uiteraard wél, maar die doen het dus ook niet.
Nogmaals, wat is het alternatief? Je kunt wel jammeren dat je het niet leuk vindt, maar de werkelijkheid is soms niet leuk.
pi_219994702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat is het alternatief? Klagen lost weinig op.
Nee, maar die gedachte achter de participatiesamenleving, mantelzorgsamenleving en de leven-lang-lerensamenleving is ook weinig realistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 3 februari 2026 @ 17:40:55 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219994705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nogmaals, wat is het alternatief? Je kunt wel jammeren dat je het niet leuk vindt, maar de werkelijkheid is soms niet leuk.
Niet mijn werk om daar over na te denken. Het gaat domweg niet. Dus ze verzinnen maar iets anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')