Hopelijk wordt ze minister van niet nuttige ministerie en verdwijnt ze op die manier uit de politiek.quote:
Dan zul je de financiële impuls bij universiteiten weg moeten halen. Want die Indiërs en Aziaten betalen een dusdanig hoog instellingsgeld dat universiteiten in de problemen komen als ze dat niet meer ontvangen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn dat ik in het Engels wordt aangesproken in een kutdorp ergens in het oosten van het land. /s
Ik heb verder geen moeite met internationale studenten, maar net als met bijvoorbeeld migratie is het voor de "verkeerde" partijen vooral een verdienmodel geworden ipv waar het om zou moeten draaien. Er is hier verderop een gebouw van rijkswaterstaat omgetoverd tot studentenkamers/campus. Dat zou voor iedereen moeten zijn geweest, het zit prop maar dan ook propvol met Indiërs en Aziaten. Daar heb je geen overlast van, maar normaal.is het ook niet
Je zou maar gescheiden zijn, amper inkomen hebben, met je kinderen in een sociale huurwoning zitten, maar uit de overwaarde van het huis van je ex wel 60K hebben gekregen. Je kan er geen reet mee op de woningmarkt maar dan moet je straks wel je huis uit van Jetten en Yesilgoz.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Misschien omdat deze alleen maar gaat toenemen de veranderingen in de WW en vermogenstoets voor sociale huur.
Dat klopt en dat onderschrijft alleen maar dat het niet deugt. Universiteiten zijn geen ultra hbo instituten, Al begint dat er steeds meer op te lijken.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zul je de financiële impuls bij universiteiten weg moeten halen. Want die Indiërs en Aziaten betalen een dusdanig hoog instellingsgeld dat universiteiten in de problemen komen als ze dat niet meer ontvangen.
Dat ben ik met je eens. Het hele onderwijs moet op de schop, op alle mogelijk manieren.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt en dat onderschrijft alleen maar dat het niet deugt. Universiteiten zijn geen ultra hbo instituten, Al begint dat er steeds meer op te lijken.
Maar dat ook het onderwijs en vooral financiering er van op de schop mogen is duidelijk. Het is bizar dat units door zulke hoepels moeten springen.
Is net zo'n woordkunstenaar als Rutte. Gewoon een totaal ander antwoord blijven geven, interrupties verbruikt en door naar de volgende spreker.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:31 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Wat maakt die Jetten een zwakke indruk zeg.
Niveau universiteiten omhoog, kleiner percentage mensen daar heen, meer naar HBO en vooral ook MBO. Geen Nederlandse studenten met daar voor een Nederlandse docent die in steenkolenengels elkaar niet begrijpen en zo het niveau omlaag halen, niet het hier heen halen van studenten die hier alleen maar komen studeren en daarna weer weg willen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Het hele onderwijs moet op de schop, op alle mogelijk manieren.
Ik weet dat ik me op zeer glad ijs begeef, maar mijn rancuneuze kant heeft wel zoiets van "lekker voor al die npc's die "dan maar d66" hebben gestemd"quote:Op dinsdag 3 februari 2026 06:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is natuurlijk waanzin om eerst de uitsluiting van PvdA/GL de accepteren en daarna ook nog eens alle eisen van de VVD.
Ik mag hopen dat de mensen die een last minute switch van GL/PvdA naar D66 zich nu enorm schuldig voelen voor het enablen van VVD beleid. Graag me echt af wat die mensen voor zich zagen. Tien nieuwe steden?
Veranderingen moeten al veel eerder, al op het basisonderwijs. Een universitaire studie moet geen doel op zich worden, maar de een gedijt wel beter in een theoretische opleiding dan de ander.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niveau universiteiten omhoog, kleiner percentage mensen daar heen, meer naar HBO en vooral ook MBO. Geen Nederlandse studenten met daar voor een Nederlandse docent die in steenkolenengels elkaar niet begrijpen en zo het niveau omlaag halen, niet het hier heen halen van studenten die hier alleen maar komen studeren en daarna weer weg willen.
En vooral ook in het MBO en HBO meer werken/leren of duaal, want uiteindelijk keer je pas echt als je werkt, maar dan kom je er tenminste ook sneller achter of een vak je ligt. Het aantal jongeren dat net klaar is met een studie en er dan bij het werken (of bij hun eindstage) achter komen dat ze doodongelukkig worden van het werk dat bij die studie hoort is veel te groot.
Nederlandse universiteiten maken reclame in andere landen, hebben soms zelfs een hele afdeling gericht op het binnenhalen van buitenlandse studenten.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Veranderingen moeten al veel eerder, al op het basisonderwijs. Een universitaire studie moet geen doel op zich worden, maar de een gedijt wel beter in een theoretische opleiding dan de ander.
Volgens mij worden studenten niet hierheen gehaald, maar willen sommige studenten graag in Nederland studeren. Ook al is Nederland verre van perfect, het is wel een van de betere landen waar je kunt zijn en ook nog redelijk betaalbaar (ook voor buitenlandse studenten) kunt studeren zonder dat je een volledige beurs nodig hebt om een beetje te kunnen overleven tijdens je studie.
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
En vooral ook in het MBO en HBO meer werken/leren of duaal, want uiteindelijk keer je pas echt als je werkt, maar dan kom je er tenminste ook sneller achter of een vak je ligt. Het aantal jongeren dat net klaar is met een studie en er dan bij het werken (of bij hun eindstage) achter komen dat ze doodongelukkig worden van het werk dat bij die studie hoort is veel te groot.
Dat hebben en doen andere universiteiten ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nederlandse universiteiten maken reclame in andere landen, hebben soms zelfs een hele afdeling gericht op het binnenhalen van buitenlandse studenten.
Of die Amerikanen dat willen moeten ze zelf weten, ik vind dat wij als Nederland dat niet moeten willen. Mensen werven voor alleen een studie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat hebben en doen andere universiteiten ook.
Op de school van mijn dochter waren in de eerste anderhalve maand van het schooljaar allerlei universiteiten (veel uit de VS) om leerlingen te werven, met het voorhouden van allerlei scholarships enzo.
Dat is wat anders, maar het is heel gebruikelijk dat universiteiten dat doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of die Amerikanen dat willen moeten ze zelf weten, ik vind dat wij als Nederland sat niet moeten willen.
Ik zette neer hoe ik een aantal veranderingen voor me zie en dit is er één van. Prima als hier iemand komt studeren met de verwachting in Nederland te gaan wonen en werken. Dat zo iemand hier bijvoorbeeld via ASML komt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar het is heel gebruikelijk dat universiteiten dat doen.
Als dat geld ook wordt gebruikt preventie, sporten dat soort dingen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef Hanca het volgende:
Die suikertax is nou eens een belasting waar ik erg voor ben.
Ik niet. Betutteling. Als je menser gezonder bezig wil laten zijn moet je de gezonde producten bevoordelen, niet de rest benadelenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:06 schreef Hanca het volgende:
Die suikertax is nou eens een belasting waar ik erg voor ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |