Die heeft dan weer te maken ook met de hoger dan ingeschatte economische groei in Nederland, maar ook andere EU landen. Dus of dat 1 miljard, 1,6 miljard of 2 miljard is of misschien nog wel meer of minder is helemaal niet zo duidelijk als Dassen zei.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:15 schreef Faraday01 het volgende:
Dus er komt nog een extra bezuiniging aan van 1,6 miljard die nog niet ingeboekt is vanwege een onrealistische taakstelling op de Europese afdracht in het basispad.
Dat is zo maar op dit moment wil de EC nog veel meer geld in de volgende cyclus. Dus het lijkt me wel prudent om tenminste de taakstelling gebaseerd op de huidige Europese begroting terug te draaien want dat is echt kansloos. Op deze manier kom je met zekerheid een hoop geld tekort en is alleen de vraag of het anderhalf of tweeënhalf miljard per jaar wordt.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die heeft dan weer te maken ook met de hoger dan ingeschatte economische groei in Nederland, maar ook andere EU landen. Dus of dat 1 miljard, 1,6 miljard of 2 miljard is of misschien nog wel meer of minder is helemaal niet zo duidelijk als Dassen zei.
Misschien omdat deze alleen maar gaat toenemen de veranderingen in de WW en vermogenstoets voor sociale huur.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:23 schreef Hanca het volgende:
Jetten komt er nu pas achter dat dakloosheid niet wordt genoemd in het akkoord. Dat wordt nu al aanpassen.
Wilders ziet er ook niet gezond uit moet ik zeggen.quote:
Versleten en uitgewoond.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wilders ziet er ook niet gezond uit moet ik zeggen.
Akkoorden kunnen altijd aangepast worden, natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:54 schreef Faraday01 het volgende:
Los van deze poppenkast wordt de AOW wel een groot probleem voor de coalitie. Want naast de kamer zal ook de polder met het pensioenakkoord gaan wapperen en zeggen afspraak is afspraak.
Dat kan maar juist het loslaten van de 1 op 1 koppeling van de stijging van de AOW leeftijd met de levensverwachting was het belangrijkste smeermiddel dat Koolmees ingezet heeft in de polder en de kamer om het pensioenakkoord er door te krijgen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Akkoorden kunnen altijd aangepast worden, natuurlijk.
Niet als de andere partijen dat niet willenquote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Akkoorden kunnen altijd aangepast worden, natuurlijk.
Maar mocht het aangepast moeten worden dan heeft dat geen effect voor dit regeerakkoord qua budget, dus 1 van de makkelijkere dingen om los te laten mocht het nodig zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:54 schreef Faraday01 het volgende:
Los van deze poppenkast wordt de AOW wel een groot probleem voor de coalitie. Want naast de kamer zal ook de polder met het pensioenakkoord gaan wapperen en zeggen afspraak is afspraak.
Maar wel een enorm effect op langere termijn op het tekort en de hoogte van de staatsschuld.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar mocht het aangepast moeten worden dan heeft dat geen effect voor dit regeerakkoord qua budget, dus 1 van de makkelijkere dingen om los te laten mocht het nodig zijn.
Vertimmeren van de zorgkosten of WW-plannen is een stuk moeilijker omdat je dan het budget weer ergens anders vandaan moet halen.
Ik vind het wel fijn dat ik in het Engels wordt aangesproken in een kutdorp ergens in het oosten van het land. /squote:Op maandag 2 februari 2026 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als jouw kind niet de gewenste studie kan doen of geen kamer kan vinden omdat alles vol zit met internationale studenten?
Verder is de officiële landstaal hier Nederlands en zou het onderwijs mi ook in het Nederlands gegeven moeten worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |