Laatste grap van mijn oma was dat ze haar "laatste testament" had laten lezen door haar oudste zoon en het dan toch een verrassing was voor iedereen dat er nog een nog later testament was waarin mijn moeder wel onterfd was.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:01 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik nou zo naïef dat ik zou verwachten dat het kind dat gewoonlijk toch al wel wist, als het zo erg is dat ouders volledig willen onterven?
Das een flinke bos hout voor de deur.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:48 schreef derLudolf het volgende:
Zo, al het hout gekloofd en gestapeld onder dak. Had ook nog wat vers eiken liggen van een boompje die ik laatst had omgezaagd. Daar moet je toch een een heel stuk harder op slaan![]()
Maar goed, dat is ook in stukjes en kan winter 28/29 gestookt worden.
Zo nu tijd voor après ski
Dat moet ook, gaat ook wel een beetje door als je een beetje door stookt. M'n ouders en broertje waren er gisteren. Tegen 15:30 kachel aangemaakt en tegen 22u laatst keer hoe er in. Houtkachel vind ik lekkere warmte dus het is me ook niet snel te warmquote:
Omdat het kan, meestalquote:Op zondag 1 februari 2026 19:04 schreef derLudolf het volgende:
Waarom?
www.nu.nl/opmerkelijk/638(...)rans-ziekenhuis.html
Verfrissendquote:
Je weet toch. de heer heeft vreemde kostgangers.quote:Op zondag 1 februari 2026 19:04 schreef derLudolf het volgende:
Waarom?
www.nu.nl/opmerkelijk/638(...)rans-ziekenhuis.html
Ik sliep helaas ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Stinkstokjesquote:Op zondag 1 februari 2026 18:35 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
En voor de lieve vrede
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2026 18:43 schreef sigme het volgende:
Mijn schoonvader daarentegen, daarvan wisten alle kinderen dat ze volledig onterfd waren, alle geld ging naar mevrouw X. Maar mevrouw X werd 1 week voor zijn dood veroordeeld wegend oplichting van mijn schoonvader, en wel op zo'n wijze dat ze onwaardig was en toen ging alsnog de hele poet naar ons.
Heeft je schoonvader dat nog meegekregen of heeft die tot het laatst in de liefde geloofd?quote:Op zondag 1 februari 2026 18:43 schreef sigme het volgende:
Mijn schoonvader daarentegen, daarvan wisten alle kinderen dat ze volledig onterfd waren, alle geld ging naar mevrouw X. Maar mevrouw X werd 1 week voor zijn dood veroordeeld wegend oplichting van mijn schoonvader, en wel op zo'n wijze dat ze onwaardig was en toen ging alsnog de hele poet naar ons.
Jaaaaaquote:
quote:Op zondag 1 februari 2026 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik werd afgelopen week twee keer gevraagd of ik ook uitgenodigd was voor een feestje... beide keren was dat niet zo.
Waarbij de feestelingen en ikzelf dat prima vonden, alleen vond vooral bij één feestje de omgeving daar wat van
Jouw feestje, jouw gastenlijst en vooral al geen 'moetje' invites![]()
Er bleek nog een feestje te zijn: wat ik vandaag eigenhandig saboteerde![]()
(Spoiler want lap tekst)Lieve spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zit daar dan ook (klassieke) muziek onder? En waar kijken jullie deze oude films? Wat leuk!quote:Op zondag 1 februari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vrijwel geen klassieke Disneyfilm gezien. Dat was niet voor 'ons soort mensen' (). Maar nu we naar Disneyland gaan, moet ik er toch maar eens aan geloven.
We hebben vanmiddag de helft van de eerste Fantasia uit 1940 gekeken en zijn nu bijna klaar met Peter Pan (1953). Leerzaam. Tink blijkt niet te praten en Peter Pan is geen klein wezentje maar normale mensenformaat.
quote:Op zondag 1 februari 2026 21:12 schreef Blues het volgende:
Bluesmoeder had een 'testament' gemaakt jaren voor overlijden waarin ze e.e.a. aan sieraden had beschreven. Wat voor wie.
Vervolgens gaf ze in de tussentijd zo her en der aan die en die ringetjes, armbanden enzovoorts. weg.
Dat leverde na haar overlijden wat spannende weken op waarin ons gezin hierdoor zo mogelijk nog verder uit elkaar gedreven werd.
Onder Fantasia zit zeker klassieke muziek. Heel mooi gedaan, vooral als je bedenkt dat het 86 jaar oud is. Ze ziet af en toe het orkest spelen en er zitten bijpassende animaties bij. De films zijn gedownload. Misschien staat het ook wel op Disney+, dat lijkt logisch.quote:Op zondag 1 februari 2026 21:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Zit daar dan ook (klassieke) muziek onder? En waar kijken jullie deze oude films? Wat leuk!
Jeetje zeg. Sneue man wel denk ik. En lastig voor zichzelf en anderen.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef sigme het volgende:
Schoonva was door mevrouw X op sterven na dood achtergelaten in z'n smeerbende. Hij werd gered door maatschappelijk werk, die 'm naar een inrichting verplaatsen alwaar hij a) een hartoperatie onderging, b) geen drank meer kreeg, c) gelaafd en gevoed werd en d) onder bewind gesteld.
A, b & c sloegen verrassend goed aan in plaats van dood te gaan leefde hij nog 5 jaar. Liggend. In bed.
D deed die tijd z'n boekhouding en met zoveel tijd keek die eens wat terug in de tijd naar de transacties van de jaren ervoor en deed aangifte tegen X.
Schoonva was zeker op de hoogte van dit al maar hij had van zijn leven nooit enige fout gemaakt (alle anderen wel, heel veel zelfs), maar dit was dus ook niet fout en hij weigerde expliciet om ooit nog wat anders te tekenen.
Firebirdquote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onder Fantasia zit zeker klassieke muziek. Heel mooi gedaan, vooral als je bedenkt dat het 86 jaar oud is. Ze ziet af en toe het orkest spelen en er zitten bijpassende animaties bij. De films zijn gedownload. Misschien staat het ook wel op Disney+, dat lijkt logisch.
Dat is duidelijk te zien. Echt wel indrukwekkend gedaan. Niet iets om nou 2 uur aan een stuk naar te kijken, maar ik wil het zeker afmaken.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Firebird![]()
![]()
![]()
Muziek werd vroegah eerst gecomponeerd, daar werd vervolgens op geanimeerd.
#randomweetje
En dat dus getekend op lichtbakken, papiertje voor papiertje. 12-24 frames per seconde….quote:Op zondag 1 februari 2026 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is duidelijk te zien. Echt wel indrukwekkend gedaan. Niet iets om nou 2 uur aan een stuk naar te kijken, maar ik wil het zeker afmaken.
Indrukwekkendquote:Op zondag 1 februari 2026 22:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En dat dus getekend op lichtbakken, papiertje voor papiertje. 12-24 frames per seconde….![]()
Ik kan echt uren achter elkaar naar goed geanimeerde films kijken. Dat mis ik in mijn huidige werkveld wel hoor, de creativiteit. Af en toe zie ik nog wel eens werk van oud hku-genoten, en hoewel ik echt niet meer thuis in mn uppie uren wil editten, verlang soms wel naar die wereld terug.
quote:Fantasia has 3,500 feet (1,100 m) of multiplane footage, more than Snow White and the Seven Dwarfs and Pinocchio combined.[47
Jottum. Het zag onderweg van het werk paar weken terug helemaal zwart van de roeken. Alsnog blijven ze beschermdquote:Op maandag 2 februari 2026 06:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort zullen hier de zonsopgang- en zonsondergangsconcerten van de roeken en kauwen wel weer beginnen. Inclusief schijt
Zo loopt er een eendenkoppel door het parkjequote:Op zondag 1 februari 2026 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi, ik kan gaan slapen. De eenden zijn uitgekwaakt. Deze tijd van het jaar is het hun gewoonte om rond deze tijd een minuut of 10 te kwaken.
Awquote:Op zondag 1 februari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vrijwel geen klassieke Disneyfilm gezien. Dat was niet voor 'ons soort mensen' (). Maar nu we naar Disneyland gaan, moet ik er toch maar eens aan geloven.
We hebben vanmiddag de helft van de eerste Fantasia uit 1940 gekeken en zijn nu bijna klaar met Peter Pan (1953). Leerzaam. Tink blijkt niet te praten en Peter Pan is geen klein wezentje maar normale mensenformaat.
quote:Op maandag 2 februari 2026 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Stralende zonneschijn hier, dat kijkt toch wel fijn naar buiten.
Wel thuis werken, linkerknie is door vocht verdubbeld, waarschijnlijk verkeerd gelegen vannacht. Dus veel oefeningen doen vandaag maar niet op de fiets en ook niet loopplank en trap op en af, dat helpt niet.
Das anders een haske knap jong, jong!quote:Op maandag 2 februari 2026 09:48 schreef Clubsoda het volgende:
Na de ochtendhectiek boodschappen besteld en een rondje gesport met mijn lief. Trainer van @:Vanyel gespot. Ik kan hier wel aan wennen(die trainer niet per se, de rest wel
) zonnig maar guur hier.
Ja, maar ook echt een puppyquote:Op maandag 2 februari 2026 12:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das anders een haske knap jong, jong!
Heb je net gemist dat ie mij afbeulde, ik had om 10u een afspraak met hem.
Begin 20quote:Op maandag 2 februari 2026 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, maar ook echt een puppyWij waren net weg om 10 uur ja
Ik betaal hem voor training, niet voor seks.quote:
Levensgevaarlijk die Midwinter marathon in Apeldoorn.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:56 schreef AnneX het volgende:
@:sigme wat een gedoe rond schoonva zeg!![]()
@:Tele6 Dit kan ook nog onderweg: een edelhert 😳
https://www.destentor.nl/(...)09556f4ca17fe5f7dc69
En een eiland geboekt. In Nederland.
Oow dat is wel waardeloos als in zo'n park geen fatsoenlijke bedden staan, zeker gezien het prijspeil van CP.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:22 schreef Goitske het volgende:
Afgelopen weekend naar Centerparcs geweest. Ik ben kapot door die bedden daar.
Was vannacht blij met mijn eigen bed
Nee dat wil je hier voor de auto, een jonge vos en een muskusrat kom je zonder kleerscheuren vanafquote:Op maandag 2 februari 2026 14:20 schreef Goitske het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk die Midwinter marathon in Apeldoorn.
Sowieso zijn de beesten samen met de wilde zwijnen savonds mijn ergste nachtmerrie als ik in de omliggende dorpen moet zijn. Heb savonds laat al vaak genoeg een groot hert in de berm gezien
Oei…hier zijn het egels en hazen, die oversteken. Hoorde ook van vossen, die langs het kanaal ‘wonen’.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:20 schreef Goitske het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk die Midwinter marathon in Apeldoorn.
Sowieso zijn de beesten samen met de wilde zwijnen savonds mijn ergste nachtmerrie als ik in de omliggende dorpen moet zijn. Heb savonds laat al vaak genoeg een groot hert in de berm gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna avond
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zo'n kleintje er bij is flink afleidend tijdens een afspraak. Meestal gaan ze spelen in de wachtkamer als ze er al bij zijn. Maar deze was er nog te klein voor. Filmpje laten kijken was ook geen optie want ik had steeds moeders telefoon nodig.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Sommige mensen ook. Wij zijn ook best blij dat er bij ons geen kinderen wonen (heel af en toe komt iemand wel even zijn gezin voorstellen wanneer die krap een week in Nederland zijn.
Ga er vanuit dat J geen teamleider bij VWN is?
Ik had laatst een video spreekuur waarbij een baby op de rug van zijn moeder zat en gewiegd werd. Ik werd er misselijk vanquote:Op maandag 2 februari 2026 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo'n kleintje er bij is flink afleidend tijdens een afspraak. Meestal gaan ze spelen in de wachtkamer als ze er al bij zijn. Maar deze was er nog te klein voor. Filmpje laten kijken was ook geen optie want ik had steeds moeders telefoon nodig.
Nee, gewoon IT teamlead bij zijn werk
Dat het maar duidelijk isquote:Op maandag 2 februari 2026 13:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik betaal hem voor training, niet voor seks.
Ik had het hier gelezenquote:Op maandag 2 februari 2026 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had laatst een video spreekuur waarbij een baby op de rug van zijn moeder zat en gewiegd werd. Ik werd er misselijk van
Allemachtig, dat is heftig! Hoe zijn jij & zus er onder?quote:Op maandag 2 februari 2026 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanavond uit eten met zus en zwager.
Mijn broer is 2 maand geleden half dood in bed gevonden, ambulance gekomen. Hij was nog maar 39 kg totaal uitgedroogd en uitgehongerd. Sinds 2 week zit hij in een verpleegtehuis. Hij leeft nu alleen in het verleden en dat komt waarschijnlijk ook nooit meer goed. Zo zielig
quote:Op maandag 2 februari 2026 17:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat het maar duidelijk is![]()
Ik deed bulgarian split squats4x 45 seconden met 8 kg, voor de stats
Succes gewenst! Hou je ons op de hoogte?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
nou daar gaan we hoor. De lasagne staat in de AF
Het antwoord op alle vragen is dat ik de circuittraining meedeed. Dat is een soort tabata-stijl; 45 seconden een oefening, doorwisselen naar de volgende. Er waren zes stations en vier rondes.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
Tof he.
Hoe kwam je op het onzalige idee?
Help me even met 4x45 seconden? Ik doe altijd x keer. Moest je ermee cardioën?
Oh huuuuquote:Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het antwoord op alle vragen is dat ik de circuittraining meedeed. Dat is een soort tabata-stijl; 45 seconden een oefening, doorwisselen naar de volgende. Er waren zes stations en vier rondes.
Heel?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed zaterdag overigens heal elevated squats. Gewoon thuis. Daar krijg je ook spierpijn van
Heftig zeg, van je broerquote:Op maandag 2 februari 2026 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Mooi Lucky, gefeliciteerd.
Kaatje, zo vervelend voor jou dat je lijf je steeds zo'n pijn doet.
Erfenis ging soepel, mijn ouders hadden iets meer geld dan dat we dachten, hierdoor hoef ik maar 24 uur/week te werken, dat is wel fijn!
Vanavond uit eten met zus en zwager.
Mijn broer is 2 maand geleden half dood in bed gevonden, ambulance gekomen. Hij was nog maar 39 kg totaal uitgedroogd en uitgehongerd. Sinds 2 week zit hij in een verpleegtehuis. Hij leeft nu alleen in het verleden en dat komt waarschijnlijk ook nooit meer goed. Zo zielig
Ik vind dat wel lollig. Mijn aandachtsspanne is ongeveer 45 seconden en ik kan niet tellen en bewegen tegelijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh huuuu
Daar kijk ik altijd met afgrijzen naar.
Ja, geen idee waarom ik dacht dat je dat zo schrijftquote:Op maandag 2 februari 2026 18:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel?
Ik wil me normaal kunnen opdrukken vanaf mijn tenen. Dus ik ben nu thuis bezig op de tafel enzo.
Krijg je ook ook pijn van
Doe je mee?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:46 schreef gcjoel het volgende:
Dit voelt echt als een mega throwback naar het slank topic ooit.
Ik moest van de week voor het eerst een split squat doen. Met gewicht.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed zaterdag overigens heal elevated squats. Gewoon thuis. Daar krijg je ook spierpijn van
Knap! Ik kan het nauwelijks.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel?
Ik wil me normaal kunnen opdrukken vanaf mijn tenen. Dus ik ben nu thuis bezig op de tafel enzo.
Krijg je ook ook pijn van
EN ik heb nu teringveel afwasquote:Op maandag 2 februari 2026 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik had er wat gemalen peper en een zootje Italiaanse kruiden door gedaan, maar het is alsnog heel flauw en waterig geworden. Ik heb nu voor nog 2 dagen.
Wat is een goede bouw voor opdrukken?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, geen idee waarom ik dacht dat je dat zo schrijftDat is ook stoer. Ik kan alleen vanaf knieën en dan ook maar matig. Mijn echtgenote kan het goed, maar die heeft er ook een betere bouw voor.
Met mijn handen op de eettafel he! Nog niet op de grond (dan kan ik er misschien 3)quote:
Jij bent toch wel dermate van 'gemak dient de mens' dat je twee vaatwassers hebt?quote:
Meh.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik had er wat gemalen peper en een zootje Italiaanse kruiden door gedaan, maar het is alsnog heel flauw en waterig geworden. Ik heb nu voor nog 2 dagen.
Lumber splitten?quote:Op maandag 2 februari 2026 19:21 schreef derLudolf het volgende:
Is er voor hout kloven ook een interessant klinkende naam? Tegenover m'n werk zit ook zo'n veel te dure sportschool, die lui betalen om met een palenklopper op een trekkerband te slaan![]()
Hout kloven is ongeveer dezelfde beweging en na afloop is het resultaat tastbaar.
Er zijn weinig problemen die een staafmixer niet oplost. Heb je een staafmixer?quote:
Wel een turbojoekserquote:Op maandag 2 februari 2026 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn weinig problemen die een staafmixer niet oplost. Heb je een staafmixer?
Wat triest @uniekhoorn om te lezen.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
…Vanavond uit eten met zus en zwager.
Mijn broer is 2 maand geleden half dood in bed gevonden, ambulance gekomen. Hij was nog maar 39 kg totaal uitgedroogd en uitgehongerd. Sinds 2 week zit hij in een verpleegtehuis. Hij leeft nu alleen in het verleden en dat komt waarschijnlijk ook nooit meer goed. Zo zielig.
Sterke schouders en niet enorm veel borstmassa? Ik kijk wel eens ja, maar ik sta dan meestal zelf ook iets moeilijk te doen.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is een goede bouw voor opdrukken?
Sexy dat je vrouw dat doet. Zit jij daar dan goedkeurend naar te kijken?
Het belangrijkste voor vrouwen is volgens mij dat je een W maakt met je armen en je handen iets breder zet.
Ik leerde laatst dat van knie naar volle lengte een hele lastige overgang is en je beter van muur naar schuin omhoog naar schuin wat lager naar grond kunt gaan. Dus dat probeer ik nu.
Ik heb ook niet enorm veel borstmassaquote:Op maandag 2 februari 2026 20:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Sterke schouders en niet enorm veel borstmassa? Ik kijk wel eens ja, maar ik sta dan meestal zelf ook iets moeilijk te doen.
Ik vind schuin omhoog en dan goed diep gaan ook effectiever voelen, dus ik volg de logica wel.
Echt bizar.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow dat is wel waardeloos als in zo'n park geen fatsoenlijke bedden staan, zeker gezien het prijspeil van CP.
quote:Op maandag 2 februari 2026 20:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zoek toch een excuus voor mijn puddingarmen
Ook zonde van de auto maar oke.. en je schrikt je de blubber. Enige wat ik er tot nu toe onder gehad heb is een kat ben me rot geschrokken wat dat beestje ook moest op de brug over de IJssel bij Deventer....quote:Op maandag 2 februari 2026 14:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee dat wil je hier voor de auto, een jonge vos en een muskusrat kom je zonder kleerscheuren vanaf
Was alles gewoon slecht of was het de bedoeling dat jullie daar af gingen zien?quote:Op maandag 2 februari 2026 20:30 schreef Goitske het volgende:
[..]
Echt bizar.
Kregen het er ook niet warm huisje was 11 graden toen we aan kwamen, gelijk Verwarming aan en klapte de stroom er uit en we hadden nog geen hout gehaald. Dus 45 min zonder stroom, wel waxinelichtjes die ik altijd mee heb en de temperatuur was binnen no time weer 10 graden...
Hele weekend was het koud, bed ruk... Ben weer even genezen en we wisten kleiner zwembad maar de jongens hebben uren gezwommen daar deden we het voor en ik ben heerlijk naar het strand geweest
Jaren geleden longkanker gehad, daarna nooit meer goed met hem geweest. Vast wel eens verteld dat ik wekelijks bij hem ging schoonmaken, nou ja meer puinruimen. Op een gegeven moment ermee opgehouden want hij wilde verder ook geen hulp zoeken.quote:Op maandag 2 februari 2026 17:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Allemachtig, dat is heftig! Hoe zijn jij & zus er onder?
Heeft broer enige voorgeschiedenis die hierbij past en is hij veel ouder dan jij?
Hoe dan ook
Het was gewoon slecht en ergens wisten we ook gewoon dat dit Centerparcs is ... We trappen er 1x in de zoveel jaar in vanwege de kinderen van kunnen ze lekker zwemmen enzo en daarna is het ohjaaaaa daarom gingen we niet meerquote:Op maandag 2 februari 2026 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was alles gewoon slecht of was het de bedoeling dat jullie daar af gingen zien?
Komt wel dichterbij nu hoor! Spannend!quote:Op maandag 2 februari 2026 20:58 schreef Blues het volgende:
WAAAAAAAAAAHHHHHH
Zojuist mijn aow aanvraag verzonden![]()
![]()
![]()
Geen zeuren dit hoor uniekiequote:Op maandag 2 februari 2026 21:02 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jaren geleden longkanker gehad, daarna nooit meer goed met hem geweest. Vast wel eens verteld dat ik wekelijks bij hem ging schoonmaken, nou ja meer puinruimen. Op een gegeven moment ermee opgehouden want hij wilde verder ook geen hulp zoeken.
Flink aan de drank (appel valt niet ver van de boom). Waarschijnlijk gevalletje ernstig korsakov.
Hij is 59, herkend ons wel maar praat er voor de rest er helemaal in om.
Hij gaat nog steeds vaak bij mem eten (ze is al 6 jaar geleden overleden) enzovoort.
Zijn kinderen doen niks voor hem maar wij kunnen ook niks want we hebben geen wachtwoorden e.d. en geen enkel gezag over zijn geld. Maatschappelijk werker gaat er nu verder achteraan.
Zus en ik zitten wel met ons handen in het omdat het zo uitzichtloos is.
Maar enfin, wij hebben een gezellige avond gehad.
Uitgezeurd nu hoor
Ellebogen van vrouwen maken een andere hoek dan van mannen, dus wij doen push ups sowieso beter in W vorm.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:02 schreef z80 het volgende:
Voor push-up zijn er verschillende manieren en verschillende spiergroepen die je aanspreekt.
De moeilijkste is de military press push-up. Je armen parallel aan je lichaam. De kracht komt dan uit de triceps.
Daar ben ik nu mee bezig. Gaat verbazingwekkend snel. Maar ik heb nog hulp met elastieken.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Er ligt daar een blok dat je op 3 hoogtes kunt neerleggen.
Gewoon morgen (woensdag?) beginnen tegen de muur en als dat te makkelijk is op het blok op zijn hoogst. Als je dat hebt uitgespeeld door naar hoog bankje-laag bankje en 28 feb filmpjes hier posten van je 50 pushups op de grond![]()
Ik wil daarnaast ook een pull up zonder assist leren. Dat duurt denk ik nog 10 keer zo lang.
Oh zonder kleerscheuren bedoel ik ook mee zonder schade aan de autoquote:Op maandag 2 februari 2026 20:32 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ook zonde van de auto maar oke.. en je schrikt je de blubber. Enige wat ik er tot nu toe onder gehad heb is een kat ben me rot geschrokken wat dat beestje ook moest op de brug over de IJssel bij Deventer....
quote:Op maandag 2 februari 2026 21:07 schreef uniekhoorn het volgende:
Lekker gegeten Flash?![]()
Kan je er morgen geen tomatensoep van maken ofzo?
Pull ups? Lekker bezigquote:Op maandag 2 februari 2026 21:05 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Daar ben ik nu mee bezig. Gaat verbazingwekkend snel. Maar ik heb nog hulp met elastieken.
Nog nooit gekund overigens, dus dit is wel een overwinning
Over sporten praat ik sowieso niet. Meeste sporten is een enkeltje eerst hulp bij mijquote:Op maandag 2 februari 2026 21:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Jee @:uniekhoorn wat afschuwelijk, was dit die broer die een tijd geleden zo ziek was en van de trap was gevallen ? Of vergis ik me in mensen?
Lasagne ziet er prima uit als lasagne. En wat @:sigme en @:annex zeggen, evt nog wat tomatensaus erbij, verder op smaak brengen en de boel fijn snijden, dan heb je tomatensoep met dikke vermicelli
Over sporten praat ik maar even niet, zal al blij zijn wanneer de knie het morgen beter doet en ik naar de boten kan fietsen.
Yeah @:blues weer een stap dichterbij
Dit is geen gezeur dit is even zorgen gewoon kunnen ventileren en dat moet ook. Je staat zo machteloosquote:Op maandag 2 februari 2026 21:02 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Jaren geleden longkanker gehad, daarna nooit meer goed met hem geweest. Vast wel eens verteld dat ik wekelijks bij hem ging schoonmaken, nou ja meer puinruimen. Op een gegeven moment ermee opgehouden want hij wilde verder ook geen hulp zoeken.
Flink aan de drank (appel valt niet ver van de boom). Waarschijnlijk gevalletje ernstig korsakov.
Hij is 59, herkend ons wel maar praat er voor de rest er helemaal in om.
Hij gaat nog steeds vaak bij mem eten (ze is al 6 jaar geleden overleden) enzovoort.
Zijn kinderen doen niks voor hem maar wij kunnen ook niks want we hebben geen wachtwoorden e.d. en geen enkel gezag over zijn geld. Maatschappelijk werker gaat er nu verder achteraan.
Zus en ik zitten wel met ons handen in het omdat het zo uitzichtloos is.
Maar enfin, wij hebben een gezellige avond gehad.
Uitgezeurd nu hoor
Die moest ik opzoeken. Ziet er uit alsof je daar goed dood aan gaat.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pull ups? Lekker bezig![]()
Superindrukwekkend vind ik die, al schijnt dat ook voor mannen makkelijker te zijn door andere spierverdeling oid.
En daarna door naar muscle ups?
Ja, dat is het ook, precies zo je zegt. Tegen "vreemden" gaat het een stuk makkelijkerquote:Op maandag 2 februari 2026 21:14 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dit is geen gezeur dit is even zorgen gewoon kunnen ventileren en dat moet ook. Je staat zo machteloos
Pensioen heb ik al eerder geregeld.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:31 schreef AnneX het volgende:
Die Blues…en pensioen komt van selluf dan?
Het ene pensioenfonds hield een andere datum aan dan het andere.
Maanden later.Later weer gecorrigeerd dankzij een actie van de bonden. Dat was dan weer een leuk sommetje ineens.
quote:Op maandag 2 februari 2026 21:29 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook, precies zo je zegt. Tegen "vreemden" gaat het een stuk makkelijker
Heeft het consequenties als ze niet komen op een afspraak?quote:Op maandag 2 februari 2026 15:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier is vandaag wat vreemd en chaotisch. Op maandag werk ik bij VWN. Eerste afspraak zegde af, de tweede en derde kwamen niet opdagen.
Ik nam een afspraak van mijn teamleider over en die vrouw zei steeds dat het terugbetalen van haar kinderopvangtoeslag niet haar probleem was. Ondertussen had haar 1,5-jarige een hele chocoladecroissant, een lolly en een heel pakje drinken. Hij zat niet goed vast in zijn buggy en zakte zo ver naar onderen dat hij met zijn hoofd klem kwam. Daarna ging hij met pen op de tafel tekenen (moeder zei vermanend tegen hem dat ze toch al had gezegd dat hij dat niet mocht). Ze gaat wel de toeslag terugbetalen, daar kunnen we lang en kort over discussiëren maar dat moet gewoon. Haar is al heel vaak verteld dat ze wijzigingen door moet geven.
En er kwam ook nog een man die al sinds december zonder uitkering zit. Hij heeft echter woensdag pas een afspraak en had er nogal moeite mee om de deur gewezen te worden. Deze man kwam vorige week en de week daarvoor niet opdagen dus hij had dikke pech. Omdat hij nogal dwingend was, ga ik woensdag nog wel even naar kantoor zodat mijn teamleider die afspraak niet alleen hoeft te doen.
quote:Op maandag 2 februari 2026 23:04 schreef Kaatje1 het volgende:
@:lucky_strike en ik zijn vrijwilligers, dit heeft geen consequenties. Je kan 100 keer niet komen, bij de eerstvolgende keer zal je gewoon geholpen worden. Maar het staat wel in notities als het goed is. Ik neem morgen een telefonisch spreekuur over en weet al dat deze meneer niet altijd komt maar ook waarom. Vaak stuur ik dan vooraf een appje.
Gevaarlijkquote:Op maandag 2 februari 2026 13:56 schreef AnneX het volgende:
Ja wij trainen ook met een moker op een trekkerband... houthakken is leuk maar je houtvoorraad is vrij snel erdoorheen als je met 20 man een avond hout gaat staan hakkenquote:Op maandag 2 februari 2026 19:21 schreef derLudolf het volgende:
Is er voor hout kloven ook een interessant klinkende naam? Tegenover m'n werk zit ook zo'n veel te dure sportschool, die lui betalen om met een palenklopper op een trekkerband te slaan![]()
Hout kloven is ongeveer dezelfde beweging en na afloop is het resultaat tastbaar.
Pull ups blijven verbluffend moeilijk iddquote:Op maandag 2 februari 2026 20:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Er ligt daar een blok dat je op 3 hoogtes kunt neerleggen.
Gewoon morgen (woensdag?) beginnen tegen de muur en als dat te makkelijk is op het blok op zijn hoogst. Als je dat hebt uitgespeeld door naar hoog bankje-laag bankje en 28 feb filmpjes hier posten van je 50 pushups op de grond![]()
Ik wil daarnaast ook een pull up zonder assist leren. Dat duurt denk ik nog 10 keer zo lang.
Bij de yoga moesten we ze ook altijd met de ellebogen bij het lichaam doen. Op een gegeven moment went het wel. Nu zijn mijn triceps wel sterkquote:Op maandag 2 februari 2026 21:02 schreef z80 het volgende:
Voor push-up zijn er verschillende manieren en verschillende spiergroepen die je aanspreekt.
De moeilijkste is de military press push-up. Je armen parallel aan je lichaam. De kracht komt dan uit de triceps.
Makkelijke wordt het met de ellenbogen meer naar buiten maar met de handen nog op schouderhoogte. Nu werkt de borstspier ook voor een gedeelte mee.
En de "makkelijkste" variant. Handen iets onder schouderhoogte en iets breder plaatsen. Ellenbogen naar buiten gedraaid. En bij de push niet allen je handen weg duwen om omhoog te komen. Maar proberen de ellenbogen naar elkaar toe te drukken.
Hierbij wordt de kracht verdeelt over meerder spiergroepen, en verschuift de hoeveelheid kracht die een spiergroep moet leveren voor het hoogste rendement.
Daar was ik zondag aan het trommelen. Komt wel dichtbij zoquote:Op maandag 2 februari 2026 13:56 schreef AnneX het volgende:
Indrukwekkendquote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Pull ups blijven verbluffend moeilijk idd
Ik kan er momenteel één en niet eens met echt mooie techniek.
Ooit kon ik er zes met 2x in de week oefenen. We komen er wel weer.
Nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Trainer vertelde dat er veel techniek bij komt kijken en een hoop spieren. Voor mij is het een doel voor dit jaar om te halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Pull ups blijven verbluffend moeilijk idd
Ik kan er momenteel één en niet eens met echt mooie techniek.
Ooit kon ik er zes met 2x in de week oefenen. We komen er wel weer.
Komen wij van dezelfde band misschien? Dat zou wel een en ander verklaren.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:05 schreef Clubsoda het volgende:
Dat herken ik wel, ik ben echt geen fijngebouwd popje maar heb wel hele tengere handen en voeten. Ik heb bijvoorbeeld dezelfde schoenmaat en twee ringmaten minder dan mijn vrouw, die 10 centimeter kleiner en 20 kilo lichter isIk heb dus heel snel blessures aan mijn polsen, vingers, voeten, enkels. Maandagochtendmodel
Nu de 200 leg press me voorlopig door de neus geboord is door een blessure in mijn kuit, staat de pull up na een complete set push ups (eentje lukt wel, maar ik hou ze niet vol) ook bovenaan mijn lijstje.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn. Trainer vertelde dat er veel techniek bij komt kijken en een hoop spieren. Voor mij is het een doel voor dit jaar om te halen.
Ja, leukquote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:13 schreef AnneX het volgende:
Spannend @:sigme met een aanstaand puppy nest!
Dat wordt een vertederend gekrioel in de kraamkamer en op het erf strakjes.
@:Kaatje1 Wat zijn de klachten wisselend! in ernst en/of momenten.
Of is er voor jou wel een patroon?
@:Morgane89 het volgende eiland is - tromroffel 😂- Terschelling.
Alle provincies zijn in de loop der jaren bezocht, gekampeerd, huisjes, bijzondere verblijven. En toen kwam het idee van de eilanden bezoeken.
Wij zijn met een kleine groep van 4 gezinnen en gaan nu weer zonder de volwassen kinderen, die inmiddels het huis uit zijn.
Ken je Terschelling?
Vandaag een inhaaldagje huishouden en een mogelijke marktplaats aankoop.
Mn.X kwam ‘toevallig’ 😇 een optie van een plafonnière tegen.
Het is een heel groot bedrijf met vestigingen in verschillende staten. Sommige lui zijn die-hard Trump gekkies, anderen lachen m'n collega hard uit toen ie gevraagd werd naar z'n mening over Trump en met meel in z'n mond iets neutraals uitkraamde.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 08:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Da’s best vervelend voor cliënt @:derLudolf hebben ze Trump al bedankt?
Nog maar niet naar de boten, het gaat een stuk beter maar fietsen zou een te grote uitdaging worden (na een nacht slaap staan de afdrukken van de steunkous nog in m’n been). Ook de tandarts morgen maar afgezegd en verzet, morgen afzeggen zou me geld gekost hebben.
Ik zou mij niet als voorbeeld nemen. Denk ik. Ik kom van heel ver qua spieropbouw. Ik ben pas 1.5 jaar bezig.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nu de 200 leg press me voorlopig door de neus geboord is door een blessure in mijn kuit, staat de pull up na een complete set push ups (eentje lukt wel, maar ik hou ze niet vol) ook bovenaan mijn lijstje.
Dat ie voor jou als man ook nog zo moeilijk is, is niet echt bemoedigend
Dat laatste is wel heel vervelend Annie.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zou mij niet als voorbeeld nemen. Denk ik. Ik kom van heel ver qua spieropbouw. Ik ben pas 1.5 jaar bezig.
3-4x per week.
Situps lukte mij ook niet het eerste jaar. Daar heb ik ook naar toe gewerkt. Veel andere oefeningen ook. Square en deadlifts heb ik echt ondersteuning bij nodig gehad.
Mijn gezondheid werkt ook gewoon tegen. Die diabetes blijft hardnekkig en ik krijg het niet goed meer onder controle.
Ja. Maar er zijn ergere dingen. Positief bekeken heb ik het 15 jaar onder controle kunnen houden. De stress van afgelopen maanden heeft dat de nek om gedraaid.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat laatste is wel heel vervelend Annie.
quote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zou mij niet als voorbeeld nemen. Denk ik. Ik kom van heel ver qua spieropbouw. Ik ben pas 1.5 jaar bezig.
3-4x per week.
Situps lukte mij ook niet het eerste jaar. Daar heb ik ook naar toe gewerkt. Veel andere oefeningen ook. Square en deadlifts heb ik echt ondersteuning bij nodig gehad.
Mijn gezondheid werkt ook gewoon tegen. Die diabetes blijft hardnekkig en ik krijg het niet goed meer onder controle.
Ha, misschien scheelt het wel meer hoor, in geen eeuwen meer op de weegschaal gestaan. Maar >30 zal het niet zijn. Ik ben denk vooral korter dan jij.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Komen wij van dezelfde band misschien? Dat zou wel een en ander verklaren.
Dit is natuurlijk een gesprek met voorkennis, ik moet bekennen dat ik wel verbaasd ben dat het verschil met de jouwe maar 20 kilo is, ik zou bij haar veel minder massa verwachten dan bij de mijne. Kan natuurlijk ook zijn dat het komt doordat jij veel tengerder bent dan ik maar die indruk had ik eerlijk gezegd niet per se
Nou, niet alleen de boot is zó duur.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:27 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, leukwij zijn op alle bewoonde eilanden behalve Vlieland geweest. Dit jaar naar Texel, eerste keer met onze uk.
Vlieland hebben we nog even laten zien omdat de boot zo duur is en er op Texel wat meer te doen is.
Dat lijkt me niet iets om lacherig over te doen. Wat fijn dat het je verder zo goed doet, ook met sporten. Wel stom van de diabetesquote:Op dinsdag 3 februari 2026 10:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja. Maar er zijn ergere dingen. Positief bekeken heb ik het 15 jaar onder controle kunnen houden. De stress van afgelopen maanden heeft dat de nek om gedraaid.
Verschillende dingen, waaronder een aantal trainingen/coachings trajecten. De wereld doet er soms wat lacherig over maar de inzichten en confrontaties met mijzelf en gedrag zijn goud waard. Die hebben wel een positieve verandering teweeggebracht. Sporten is een onderdeel daarvan geweest. Nu stap ik zonder moeite naar de sportschool. Dat was ooit anders.
Al met al kan ik er niet over klagen. Ik ben fitter dan ooit. Werk is leuk en gaat goed. Kinderen doen het goed en zijn blij.
quote:
Ik weet niet of dit betrekking heeft op de weg.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 12:42 schreef derLudolf het volgende:
Bij de wegbeheerder, geen idee of dat waterschap, gemeente of provincie is
Wat een verdrietig vieren van het Leven. Sterkte voor nu.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:50 schreef Blues het volgende:
Wow dat was een voor ons heel bijzondere uitvaart.
Begeleid door een band, door 6 zingende en dansende dragers 2 rondes om een mooie ruïnekerk met iedereen erachteraan swingend en dansend. Gedichten, een zingende zus etc. haar partner was kunstenaar, hield ook een bijzonder verhaal.
Ben er nog vol van, hoe triest ook en veel familie van g gezien en geknuffeld. Was ook een tijd geleden
Dit idee maar dan niet in twente
Bekijk deze YouTube-video
Wel dat het geen 'saaie' uitvaart zou zijn iig.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is inderdaad heel bijzonder. Hadden jullie dat ook verwacht?
En niet alledaags. Maar wel mooi en vast in lijn met hoe de overledene wasquote:Op dinsdag 3 februari 2026 16:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Wel dat het geen 'saaie' uitvaart zou zijn iig.
Vorig jaar werden wij ook verrast door deze groep dragers + band uit de Surinaamse gemeenschap tijdens de uitvaart van een Surinaamse collega.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:50 schreef Blues het volgende:
Wow dat was een voor ons heel bijzondere uitvaart.
Begeleid door een band, door 6 zingende en dansende dragers 2 rondes om een mooie ruïnekerk met iedereen erachteraan swingend en dansend. Gedichten, een zingende zus etc. haar partner was kunstenaar, hield ook een bijzonder verhaal.
Ben er nog vol van, hoe triest ook en veel familie van g gezien en geknuffeld. Was ook een tijd geleden
Dit idee maar dan niet in twente
Bekijk deze YouTube-video
Prachtigquote:Op dinsdag 3 februari 2026 17:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vorig jaar werden wij ook verrast door deze groep dragers + band uit de Surinaamse gemeenschap tijdens de uitvaart van een Surinaamse collega.
Kende dit ritueel wel al van TV, maar om het van dichtbij mee te maken is heel indrukwekkend.
Hadden jullie ook een hele culinaire begeleiding erbij?
Wij werden na de 'wegdraag' ceremonie voorzien van rijsttafels, pasteitjes, lemper en allerlei andere Surinaamse lekkernijen. Overdadig was het…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Had je een meevaller?quote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Bloody hell ik ga alsnog dat Hong Kong biljetje kunnen kopen![]()
![]()
![]()
Meevaller niet echt maar het kanquote:Op dinsdag 3 februari 2026 20:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Had je een meevaller?
Hoeveel dubbelen heb je eigenlijk inmiddels? Dus bijv had je al een 64?
Die olifanten zo dichtbijquote:Op dinsdag 3 februari 2026 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Net Floortje in Botswana gekeken. Ik kroop haast in de tv. Zoals een van de mannen zei “Afrika gaat onder je huid zitten” en da’s echt zo
Ja, ik ben meteen even de foto’s van de reis naar oa Botswana gaan kijken. Zo veel moois gezien, dingen die ik ook al weer vergeten was.quote:
Mijn eerste vriendje maakte het uit toen dit op de radio werd gedraaid.quote:
Ja, tot 10 uur morgenochtend. Alweer ijs.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Mensen in het noorden, voorzichtig aan morgenochtend! Ik keek net nieuws en het is glibberen bij jullie
Dit klinkt als een heel rare oorzaak>gevolg als je het zo leestquote:Op dinsdag 3 februari 2026 23:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn eerste vriendje maakte het uit toen dit op de radio werd gedraaid.
quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:14 schreef sigme het volgende:
Dit was geen overbodige luxe:
[ afbeelding ]
Gewekt worden door een NL-Alert is daarentegen geen luxe. We worden niet voor niets normaal gesproken wakker doordat het licht langzaam aangaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je meteen een lekkere workoutquote:Op woensdag 4 februari 2026 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Niet gewoon je aardappels schillen met je kloofbijl
Bij niet meer helemaal verse nieuwe aardappels haal ik de schil er wel af met een schuurspons. Ik denk dat je bij oude aardappels een heel end komt met een rvs of ijzeren spons.quote:Op woensdag 4 februari 2026 11:28 schreef derLudolf het volgende:
Er bestaan schil apparaten voor op de kettingzaag. Om boomschors te verwijderen. Vrijwilligers om de aardappels vast te houden?
Oh bah! Zowel voor de breuk als niet op vakantiequote:Op woensdag 4 februari 2026 12:04 schreef Blues het volgende:
Niet glad, toch een coll lelijk ten val gister na werk, voor het werk (zkh dus) gecompliceerde polsbreuk, mag/ kan niet op vakantie morgen
Ik zie het zo voor mequote:Op woensdag 4 februari 2026 11:28 schreef derLudolf het volgende:
Er bestaan schil apparaten voor op de kettingzaag. Om boomschors te verwijderen. Vrijwilligers om de aardappels vast te houden?
En daarom: annuleringsverzekering! Ik raad het mijn klanten altijd aan, want ja: het is duur. Maar ieder jaar heb ik wel mensen die, al dan niet last minute, hun reis moeten annuleren. En geen verzekering is dag centen, dat is een stuk duurder...quote:Op woensdag 4 februari 2026 12:04 schreef Blues het volgende:
Niet glad, toch een coll lelijk ten val gister na werk, voor het werk (zkh dus) gecompliceerde polsbreuk, mag/ kan niet op vakantie morgen
En bij sommige (doorlopende) annuleringsverzekeringen vallen bijvoorbeeld ook theaterkaartjes en festivaltickets onder de voorwaarden.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:25 schreef flipsen het volgende:
[..]
En daarom: annuleringsverzekering! Ik raad het mijn klanten altijd aan, want ja: het is duur. Maar ieder jaar heb ik wel mensen die, al dan niet last minute, hun reis moeten annuleren. En geen verzekering is dag centen, dat is een stuk duurder...
Ik ben op de terugweg van werk toch maar even bij de Posten Börse (soort van Action) gestopt en een dunschiller gehaald. Weet niet in hoeverre je voor ¤1,29 iets mag verwachten maar het is geen geweldig ding.quote:
Achquote:Op woensdag 4 februari 2026 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou klaar. Lasagnesaus met wat water en extra zout in een pannetje, wat bladen in repen gesneden. Soep.
Hebben we die ongein ook maar weer achter de rug. Afwas morgen in de tijd van de baas.
Jazekerquote:Op woensdag 4 februari 2026 19:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Achen lasagne kan zo lekker zijn
toch soepquote:Op woensdag 4 februari 2026 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou klaar. Lasagnesaus met wat water en extra zout in een pannetje, wat bladen in repen gesneden. Soep.
Hebben we die ongein ook maar weer achter de rug. Afwas morgen in de tijd van de baas.
Snurkt hij (te) hard?quote:Op woensdag 4 februari 2026 19:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Zou trouwens wel willen dat ik kon slapen als mijn man.. Die slaapt gewoon door NL alert heen van 2 telefoons
Laat maarquote:Op woensdag 4 februari 2026 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Snurkt hij (te) hard?
Ik kan op zoek naar die ene post... lang, lang geleden
Ergens tussen 12 en 23 febr. Ik gok op meer in de buurt van die 12equote:Op woensdag 4 februari 2026 20:07 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Laat maar![]()
Wanneer verwachten jullie pups?
Spannend! Wel van een rasknapperd neem ik aanquote:Op woensdag 4 februari 2026 20:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ergens tussen 12 en 23 febr. Ik gok op meer in de buurt van die 12e
Mooiste reu uit de wijde omgeving (serieusquote:Op woensdag 4 februari 2026 20:13 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Spannend! Wel van een rasknapperd neem ik aan
Een sjondierquote:Op woensdag 4 februari 2026 20:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor merk heeft er op gezeten dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Een hele fraaie stabij-achtige (geen stamboek, daarvoor te veel krul).quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor merk heeft er op gezeten dan?
Ga je een kleine krullenemoe houden denk je?quote:Op woensdag 4 februari 2026 22:14 schreef sigme het volgende:
Een hele fraaie stabij-achtige (geen stamboek, daarvoor te veel krul).
Wij hadden in mijn kindertijd ook een Friese Stabij thuis, Floris. Wat een leuke beesten zijn dat tochquote:Op donderdag 5 februari 2026 07:02 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Dit is Mooitje tweemaal:
[ afbeelding ]
Dat is een product van een stabij-achtige reu en een Münsterland-achtige teef.
Ik denk dat er wel een kleine emoetje bij moe Mooike blijft
Die sirenes worden afgeschaft toch?quote:Op woensdag 4 februari 2026 07:26 schreef derLudolf het volgende:
Uh NL alert kun je uitschakelen. Als er echt levensgevaarlijk dreigt gaat de sirene wel.
Niemand had gezegd dat er water bij moest toch?quote:Op woensdag 4 februari 2026 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Je hebt niet goed (terug)gelezen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:17 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Niemand had gezegd dat er water bij moest toch?
Ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Wat een vreemd advies trouwens.quote:Op donderdag 5 februari 2026 12:20 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Je hebt niet goed (terug)gelezen.
De lasagne was als lasagne vrij teleurstellend en dus had iemand geopperd om van de resterende porties soep te maken.
Hier ook. Toen zag ik gister de stuifmeelinfo toevallig. Knalroodquote:Op donderdag 5 februari 2026 11:50 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/
profile/368605]Kaatje1[/url] het volgende:
Mogge!
Niet verkouden maar wel weer een verstopte neus, dat is nu al een hele tijd, sommige dagen is neus open en soms helemaal dicht. Heb er nog geen patroon in kunnen terugvinden
Daar heb ik nog nooit last van gehad, maar ga m in de gaten houden. Al staat nu bij mij 2 dingen op laag, de rest op nietsquote:Op donderdag 5 februari 2026 12:25 schreef Syrena het volgende:
[..]
Hier ook. Toen zag ik gister de stuifmeelinfo toevallig. Knalroodaha
In theorie zou het een soort minestrone kunnen worden. In de praktijk nietquote:Op donderdag 5 februari 2026 12:20 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ik heb niet ver genoeg teruggelezen. Wat een vreemd advies trouwens.
Niet zo bescheiden, je kan heus wel kokenquote:Op donderdag 5 februari 2026 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
HET IS OP.
Het is al poep geworden ook denk ik. We kunnen erover ophouden
Voorafgegaan door "koop of leen een oven"?quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk dat het advies "koop of leen een ovenschaal" steekhoudende qas geweest dan het soepadvies
https://www.airfryertotaa(...)irfryer-ovenschalen/quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorafgegaan door "koop of leen een oven"?
Ik gebruik de oven niet zo heel vaak meer. Alleen wanneer er echt iets groots in moet. Van de week krijg ik een eter en we eten flammkuchen, dat past niet in de AF.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voorafgegaan door "koop of leen een oven"?
1x eieren in gekookt, dat vond ik niet zo'n succes. Maar het kan wel.quote:Op donderdag 5 februari 2026 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
AF is geweldig. Vervangt bij mij zo veel apparaten in 1.
Ik gebruik hem nog net niet als waterkokerMaar het zou kunnen
Voor ons voelde het wel als afscheid. Hij vroeg: hoe lang duurt dit nog. Man man man dat ging door merg en been, we stonden daarna met zijn 3tjes (g, ik en onze vriendin/zijn vrouw) ff te janken in de gang.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach @:blues zo moeilijk en zo raar en onvoorstelbaar dat je iemand nooit meer zult zien en spreken. Heel veel sterkte
Pfff, heel zwaar en heftig ja. Zelf gelukkig maar kort meegemaakt met mijn vader, maar inderdaad dat "soms helder, soms in eigen wereld" is dramatischquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor ons voelde het wel als afscheid. Hij vroeg: hoe lang duurt dit nog. Man man man dat ging door merg en been, we stonden daarna met zijn 3tjes (g, ik en onze vriendin/zijn vrouw) ff te janken in de gang.
Verder is hij soms best helder, maar dan weer in eigen wereld.
Dit duurt nu al maanden, weken
Wat verdrietig toch! Sterkte 😘quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:46 schreef Blues het volgende:
Ik denk zomaar dat we vanmiddag onze oude vriend voor het laatst levend gezien hebben. Wat een lange lijdensweg voor hem.(En voor haar loodzwaar om m thuis te hebben in een bed in de kamer)
Vind t maar een zwaar soort week zo.
"Had hij maar ergens pijn" dan kan er palliatieve sedatie ingezet worden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pfff, heel zwaar en heftig ja. Zelf gelukkig maar kort meegemaakt met mijn vader, maar inderdaad dat "soms helder, soms in eigen wereld" is dramatisch![]()
Dat is toch niet te doenquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:21 schreef Blues het volgende:
[..]
"Had hij maar ergens pijn" dan kan er palliatieve sedatie ingezet worden.
Nu bestaat zijn einde leven uit tig keer per dag overgeven, een slokje water en 'wachten'...
Nu kan de h.a. niks. Alleen wat medicatie voor comfort.
Dat maakt het ook zo zwaar. Zij houdt dit ook niet eeuwig vol. Maar ja, paar weken geleden was hij hersteld van longontsteking dus kwam ie weer naar huis.quote:
Ik ookquote:
Appels en peren lieve Vlindertje, no worries. Of eigenlijk wel, lastig voor jou!quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:33 schreef vlindertje89 het volgende:
En een aparte![]()
![]()
voor @:Blues! Daarmee vergeleken zijn mijn struggles natuurlijk gerommel in de marge. Wat een verdrietige situatie zeg, voor iedereen
An old mans friend..quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo zwaar. Zij houdt dit ook niet eeuwig vol. Maar ja, paar weken geleden was hij hersteld van longontsteking dus kwam ie weer naar huis.
Och meisje tochquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Vind jij jezelf ook zo zielig?
Ik mezelf wel.
Lief van jequote:Op donderdag 5 februari 2026 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Appels en peren lieve Vlindertje, no worries. Of eigenlijk wel, lastig voor jou!
Hier heb ik ook niks anders zinnig over te zeggen danquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo zwaar. Zij houdt dit ook niet eeuwig vol. Maar ja, paar weken geleden was hij hersteld van longontsteking dus kwam ie weer naar huis.
Keuze om uit te zoeken naar 'Wat heb ik eigenlijk' en allerlei onderzoeken naar het overgeven e.d. is nu door haar en hem in samenspraak met de h.a. nu wel echt van de baan.
Dus nu is het 'wachten'...
Vandaag inderdaad. Lief dat je dat onthouden hebt. Het helpt ook niet mee dat dat er dus ook nog tussendoor speelt, want ook al zijn dat wel leuke dingen om mee bezig te zijn, is het ook spannend.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Och meisje toch![]()
Had je nou vandaag f morgen ook nog een gesprek bij een oude uni of faculteit?
Anyway:![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel fijn om het hier even van me af te schrijven, want ik heb dinsdagavond pas met vriendin gehad over die longembolie gedachte en dat zat dus al vier dagen in mijn hoofd te cirkelen, en dat ik het vliegen gewoon verdomd spannend begin te vinden nu het dichtbij is heb ik ook nog niet echt veel uitgesproken. Vooral het wel gemerkt en dan in avond veel gaan wandelen ter ontspanning (/afleiding). Had psych vanmiddag, dat was heel fijn. Ze vroeg ook wat ik doe met dat gevoel. Ja, niks. Proberen het te negeren. Of dat goed werkte vooralsnogja nee, niet echt. Opperde of het dan een ideetje was om er juist even aandacht aan te geven. Omdat dat misschien wel beter werkt in het minder laten worden
. Dus nou ja, bij deze
[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 05-02-2026 18:10:17 ]
quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vandaag inderdaad. Lief dat je dat onthouden hebt. Het helpt ook niet mee dat dat er dus ook nog tussendoor speelt, want ook al zijn dat wel leuke dingen om mee bezig te zijn, is het ook spannend.Onderschat nooit de gun-factor! Niet alleen voor je carrière, maar eerst en vooral ook als reflectie op hoe mensen eigenlijk over je denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Daar zijn wij een clubje voor. Een kliekje zo je wil. Om echte mensendingen te doen met echte mensen, zoals moderne mensen betaamt.quote:
Dat zeg je mooiquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Onderschat nooit de gun-factor! Niet alleen voor je carrière, maar eerst en vooral ook als reflectie op hoe mensen eigenlijk over je denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar zijn wij een clubje voor. Een kliekje zo je wil. Om echte mensendingen te doen met echte mensen, zoals moderne mensen betaamt.dankjewel
[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 05-02-2026 18:36:02 ]
Meh!quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
An old mans friend..
Mijn oma (die van die onterving van mijn moeder) hebben ze tegen alle instructies in toch door de longontsteking heen gesleept met AB. Daarna. nog een paar jaar dement geleefd, tot niemands vreugd.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zegt je mooi. Dank je voor dat inzicht
Je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]dankjewel
![]()
![]()
Nou, dat laatste valt wel mee hoor! 😘quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
De grap is natuurlijk dat ik alle wijze inzichten - en het inzicht dat ik soms best wat inzicht kan bieden in allerlei situaties- enkel tot wasdom heb zien komen in getypte menselijke relaties
In echtleven ben ik gewoon een beperkte nurk
Eens!quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, dat laatste valt wel mee hoor! 😘
Echt? Wat pijnlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:21 schreef Blues het volgende:
[..]
"Had hij maar ergens pijn" dan kan er palliatieve sedatie ingezet worden.
Nu bestaat zijn einde leven uit tig keer per dag overgeven, een slokje water en 'wachten'...
Nu kan de h.a. niks. Alleen wat medicatie voor comfort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |