Laatste grap van mijn oma was dat ze haar "laatste testament" had laten lezen door haar oudste zoon en het dan toch een verrassing was voor iedereen dat er nog een nog later testament was waarin mijn moeder wel onterfd was.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:01 schreef Vanyel het volgende:
Ben ik nou zo naīef dat ik zou verwachten dat het kind dat gewoonlijk toch al wel wist, als het zo erg is dat ouders volledig willen onterven?
Das een flinke bos hout voor de deur.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:48 schreef derLudolf het volgende:
Zo, al het hout gekloofd en gestapeld onder dak. Had ook nog wat vers eiken liggen van een boompje die ik laatst had omgezaagd. Daar moet je toch een een heel stuk harder op slaan![]()
Maar goed, dat is ook in stukjes en kan winter 28/29 gestookt worden.
Zo nu tijd voor aprčs ski
Dat moet ook, gaat ook wel een beetje door als je een beetje door stookt. M'n ouders en broertje waren er gisteren. Tegen 15:30 kachel aangemaakt en tegen 22u laatst keer hoe er in. Houtkachel vind ik lekkere warmte dus het is me ook niet snel te warmquote:
Omdat het kan, meestalquote:Op zondag 1 februari 2026 19:04 schreef derLudolf het volgende:
Waarom?
www.nu.nl/opmerkelijk/638(...)rans-ziekenhuis.html
Verfrissendquote:
Je weet toch. de heer heeft vreemde kostgangers.quote:Op zondag 1 februari 2026 19:04 schreef derLudolf het volgende:
Waarom?
www.nu.nl/opmerkelijk/638(...)rans-ziekenhuis.html
Ik sliep helaas ookquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Stinkstokjesquote:Op zondag 1 februari 2026 18:35 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
En voor de lieve vrede
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 februari 2026 18:43 schreef sigme het volgende:
Mijn schoonvader daarentegen, daarvan wisten alle kinderen dat ze volledig onterfd waren, alle geld ging naar mevrouw X. Maar mevrouw X werd 1 week voor zijn dood veroordeeld wegend oplichting van mijn schoonvader, en wel op zo'n wijze dat ze onwaardig was en toen ging alsnog de hele poet naar ons.
Heeft je schoonvader dat nog meegekregen of heeft die tot het laatst in de liefde geloofd?quote:Op zondag 1 februari 2026 18:43 schreef sigme het volgende:
Mijn schoonvader daarentegen, daarvan wisten alle kinderen dat ze volledig onterfd waren, alle geld ging naar mevrouw X. Maar mevrouw X werd 1 week voor zijn dood veroordeeld wegend oplichting van mijn schoonvader, en wel op zo'n wijze dat ze onwaardig was en toen ging alsnog de hele poet naar ons.
Jaaaaaquote:
quote:Op zondag 1 februari 2026 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik werd afgelopen week twee keer gevraagd of ik ook uitgenodigd was voor een feestje... beide keren was dat niet zo.
Waarbij de feestelingen en ikzelf dat prima vonden, alleen vond vooral bij één feestje de omgeving daar wat van
Jouw feestje, jouw gastenlijst en vooral al geen 'moetje' invites![]()
Er bleek nog een feestje te zijn: wat ik vandaag eigenhandig saboteerde![]()
(Spoiler want lap tekst)Lieve spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zit daar dan ook (klassieke) muziek onder? En waar kijken jullie deze oude films? Wat leuk!quote:Op zondag 1 februari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vrijwel geen klassieke Disneyfilm gezien. Dat was niet voor 'ons soort mensen' (). Maar nu we naar Disneyland gaan, moet ik er toch maar eens aan geloven.
We hebben vanmiddag de helft van de eerste Fantasia uit 1940 gekeken en zijn nu bijna klaar met Peter Pan (1953). Leerzaam. Tink blijkt niet te praten en Peter Pan is geen klein wezentje maar normale mensenformaat.
quote:Op zondag 1 februari 2026 21:12 schreef Blues het volgende:
Bluesmoeder had een 'testament' gemaakt jaren voor overlijden waarin ze e.e.a. aan sieraden had beschreven. Wat voor wie.
Vervolgens gaf ze in de tussentijd zo her en der aan die en die ringetjes, armbanden enzovoorts. weg.
Dat leverde na haar overlijden wat spannende weken op waarin ons gezin hierdoor zo mogelijk nog verder uit elkaar gedreven werd.
Onder Fantasia zit zeker klassieke muziek. Heel mooi gedaan, vooral als je bedenkt dat het 86 jaar oud is. Ze ziet af en toe het orkest spelen en er zitten bijpassende animaties bij. De films zijn gedownload. Misschien staat het ook wel op Disney+, dat lijkt logisch.quote:Op zondag 1 februari 2026 21:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Zit daar dan ook (klassieke) muziek onder? En waar kijken jullie deze oude films? Wat leuk!
Jeetje zeg. Sneue man wel denk ik. En lastig voor zichzelf en anderen.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef sigme het volgende:
Schoonva was door mevrouw X op sterven na dood achtergelaten in z'n smeerbende. Hij werd gered door maatschappelijk werk, die 'm naar een inrichting verplaatsen alwaar hij a) een hartoperatie onderging, b) geen drank meer kreeg, c) gelaafd en gevoed werd en d) onder bewind gesteld.
A, b & c sloegen verrassend goed aan in plaats van dood te gaan leefde hij nog 5 jaar. Liggend. In bed.
D deed die tijd z'n boekhouding en met zoveel tijd keek die eens wat terug in de tijd naar de transacties van de jaren ervoor en deed aangifte tegen X.
Schoonva was zeker op de hoogte van dit al maar hij had van zijn leven nooit enige fout gemaakt (alle anderen wel, heel veel zelfs), maar dit was dus ook niet fout en hij weigerde expliciet om ooit nog wat anders te tekenen.
Firebirdquote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onder Fantasia zit zeker klassieke muziek. Heel mooi gedaan, vooral als je bedenkt dat het 86 jaar oud is. Ze ziet af en toe het orkest spelen en er zitten bijpassende animaties bij. De films zijn gedownload. Misschien staat het ook wel op Disney+, dat lijkt logisch.
Dat is duidelijk te zien. Echt wel indrukwekkend gedaan. Niet iets om nou 2 uur aan een stuk naar te kijken, maar ik wil het zeker afmaken.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Firebird![]()
![]()
![]()
Muziek werd vroegah eerst gecomponeerd, daar werd vervolgens op geanimeerd.
#randomweetje
En dat dus getekend op lichtbakken, papiertje voor papiertje. 12-24 frames per seconde….quote:Op zondag 1 februari 2026 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is duidelijk te zien. Echt wel indrukwekkend gedaan. Niet iets om nou 2 uur aan een stuk naar te kijken, maar ik wil het zeker afmaken.
Indrukwekkendquote:Op zondag 1 februari 2026 22:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En dat dus getekend op lichtbakken, papiertje voor papiertje. 12-24 frames per seconde….![]()
Ik kan echt uren achter elkaar naar goed geanimeerde films kijken. Dat mis ik in mijn huidige werkveld wel hoor, de creativiteit. Af en toe zie ik nog wel eens werk van oud hku-genoten, en hoewel ik echt niet meer thuis in mn uppie uren wil editten, verlang soms wel naar die wereld terug.
quote:Fantasia has 3,500 feet (1,100 m) of multiplane footage, more than Snow White and the Seven Dwarfs and Pinocchio combined.[47
Jottum. Het zag onderweg van het werk paar weken terug helemaal zwart van de roeken. Alsnog blijven ze beschermdquote:Op maandag 2 februari 2026 06:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort zullen hier de zonsopgang- en zonsondergangsconcerten van de roeken en kauwen wel weer beginnen. Inclusief schijt
Zo loopt er een eendenkoppel door het parkjequote:Op zondag 1 februari 2026 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi, ik kan gaan slapen. De eenden zijn uitgekwaakt. Deze tijd van het jaar is het hun gewoonte om rond deze tijd een minuut of 10 te kwaken.
Awquote:Op zondag 1 februari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vrijwel geen klassieke Disneyfilm gezien. Dat was niet voor 'ons soort mensen' (). Maar nu we naar Disneyland gaan, moet ik er toch maar eens aan geloven.
We hebben vanmiddag de helft van de eerste Fantasia uit 1940 gekeken en zijn nu bijna klaar met Peter Pan (1953). Leerzaam. Tink blijkt niet te praten en Peter Pan is geen klein wezentje maar normale mensenformaat.
quote:Op maandag 2 februari 2026 09:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Stralende zonneschijn hier, dat kijkt toch wel fijn naar buiten.
Wel thuis werken, linkerknie is door vocht verdubbeld, waarschijnlijk verkeerd gelegen vannacht. Dus veel oefeningen doen vandaag maar niet op de fiets en ook niet loopplank en trap op en af, dat helpt niet.
Das anders een haske knap jong, jong!quote:Op maandag 2 februari 2026 09:48 schreef Clubsoda het volgende:
Na de ochtendhectiek boodschappen besteld en een rondje gesport met mijn lief. Trainer van @:Vanyel gespot. Ik kan hier wel aan wennen(die trainer niet per se, de rest wel
) zonnig maar guur hier.
Ja, maar ook echt een puppyquote:Op maandag 2 februari 2026 12:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Das anders een haske knap jong, jong!
Heb je net gemist dat ie mij afbeulde, ik had om 10u een afspraak met hem.
Begin 20quote:Op maandag 2 februari 2026 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, maar ook echt een puppyWij waren net weg om 10 uur ja
Ik betaal hem voor training, niet voor seks.quote:
Levensgevaarlijk die Midwinter marathon in Apeldoorn.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:56 schreef AnneX het volgende:
@:sigme wat een gedoe rond schoonva zeg!![]()
@:Tele6 Dit kan ook nog onderweg: een edelhert 😳
https://www.destentor.nl/(...)09556f4ca17fe5f7dc69
En een eiland geboekt. In Nederland.
Oow dat is wel waardeloos als in zo'n park geen fatsoenlijke bedden staan, zeker gezien het prijspeil van CP.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:22 schreef Goitske het volgende:
Afgelopen weekend naar Centerparcs geweest. Ik ben kapot door die bedden daar.
Was vannacht blij met mijn eigen bed
Nee dat wil je hier voor de auto, een jonge vos en een muskusrat kom je zonder kleerscheuren vanafquote:Op maandag 2 februari 2026 14:20 schreef Goitske het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk die Midwinter marathon in Apeldoorn.
Sowieso zijn de beesten samen met de wilde zwijnen savonds mijn ergste nachtmerrie als ik in de omliggende dorpen moet zijn. Heb savonds laat al vaak genoeg een groot hert in de berm gezien
Oei…hier zijn het egels en hazen, die oversteken. Hoorde ook van vossen, die langs het kanaal ‘wonen’.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:20 schreef Goitske het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk die Midwinter marathon in Apeldoorn.
Sowieso zijn de beesten samen met de wilde zwijnen savonds mijn ergste nachtmerrie als ik in de omliggende dorpen moet zijn. Heb savonds laat al vaak genoeg een groot hert in de berm gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna avond
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Zo'n kleintje er bij is flink afleidend tijdens een afspraak. Meestal gaan ze spelen in de wachtkamer als ze er al bij zijn. Maar deze was er nog te klein voor. Filmpje laten kijken was ook geen optie want ik had steeds moeders telefoon nodig.quote:Op maandag 2 februari 2026 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Sommige mensen ook. Wij zijn ook best blij dat er bij ons geen kinderen wonen (heel af en toe komt iemand wel even zijn gezin voorstellen wanneer die krap een week in Nederland zijn.
Ga er vanuit dat J geen teamleider bij VWN is?
Ik had laatst een video spreekuur waarbij een baby op de rug van zijn moeder zat en gewiegd werd. Ik werd er misselijk vanquote:Op maandag 2 februari 2026 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo'n kleintje er bij is flink afleidend tijdens een afspraak. Meestal gaan ze spelen in de wachtkamer als ze er al bij zijn. Maar deze was er nog te klein voor. Filmpje laten kijken was ook geen optie want ik had steeds moeders telefoon nodig.
Nee, gewoon IT teamlead bij zijn werk
Dat het maar duidelijk isquote:Op maandag 2 februari 2026 13:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik betaal hem voor training, niet voor seks.
Ik had het hier gelezenquote:Op maandag 2 februari 2026 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had laatst een video spreekuur waarbij een baby op de rug van zijn moeder zat en gewiegd werd. Ik werd er misselijk van
Allemachtig, dat is heftig! Hoe zijn jij & zus er onder?quote:Op maandag 2 februari 2026 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanavond uit eten met zus en zwager.
Mijn broer is 2 maand geleden half dood in bed gevonden, ambulance gekomen. Hij was nog maar 39 kg totaal uitgedroogd en uitgehongerd. Sinds 2 week zit hij in een verpleegtehuis. Hij leeft nu alleen in het verleden en dat komt waarschijnlijk ook nooit meer goed. Zo zielig
quote:Op maandag 2 februari 2026 17:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat het maar duidelijk is![]()
Ik deed bulgarian split squats4x 45 seconden met 8 kg, voor de stats
Succes gewenst! Hou je ons op de hoogte?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
nou daar gaan we hoor. De lasagne staat in de AF
Het antwoord op alle vragen is dat ik de circuittraining meedeed. Dat is een soort tabata-stijl; 45 seconden een oefening, doorwisselen naar de volgende. Er waren zes stations en vier rondes.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
Tof he.
Hoe kwam je op het onzalige idee?
Help me even met 4x45 seconden? Ik doe altijd x keer. Moest je ermee cardioën?
Oh huuuuquote:Op maandag 2 februari 2026 18:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het antwoord op alle vragen is dat ik de circuittraining meedeed. Dat is een soort tabata-stijl; 45 seconden een oefening, doorwisselen naar de volgende. Er waren zes stations en vier rondes.
Heel?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed zaterdag overigens heal elevated squats. Gewoon thuis. Daar krijg je ook spierpijn van
Heftig zeg, van je broerquote:Op maandag 2 februari 2026 15:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Mooi Lucky, gefeliciteerd.
Kaatje, zo vervelend voor jou dat je lijf je steeds zo'n pijn doet.
Erfenis ging soepel, mijn ouders hadden iets meer geld dan dat we dachten, hierdoor hoef ik maar 24 uur/week te werken, dat is wel fijn!
Vanavond uit eten met zus en zwager.
Mijn broer is 2 maand geleden half dood in bed gevonden, ambulance gekomen. Hij was nog maar 39 kg totaal uitgedroogd en uitgehongerd. Sinds 2 week zit hij in een verpleegtehuis. Hij leeft nu alleen in het verleden en dat komt waarschijnlijk ook nooit meer goed. Zo zielig
Ik vind dat wel lollig. Mijn aandachtsspanne is ongeveer 45 seconden en ik kan niet tellen en bewegen tegelijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh huuuu
Daar kijk ik altijd met afgrijzen naar.
Ja, geen idee waarom ik dacht dat je dat zo schrijftquote:Op maandag 2 februari 2026 18:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel?
Ik wil me normaal kunnen opdrukken vanaf mijn tenen. Dus ik ben nu thuis bezig op de tafel enzo.
Krijg je ook ook pijn van
Doe je mee?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:46 schreef gcjoel het volgende:
Dit voelt echt als een mega throwback naar het slank topic ooit.
Ik moest van de week voor het eerst een split squat doen. Met gewicht.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:37 schreef Clubsoda het volgende:
Ik deed zaterdag overigens heal elevated squats. Gewoon thuis. Daar krijg je ook spierpijn van
Knap! Ik kan het nauwelijks.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heel?
Ik wil me normaal kunnen opdrukken vanaf mijn tenen. Dus ik ben nu thuis bezig op de tafel enzo.
Krijg je ook ook pijn van
EN ik heb nu teringveel afwasquote:Op maandag 2 februari 2026 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik had er wat gemalen peper en een zootje Italiaanse kruiden door gedaan, maar het is alsnog heel flauw en waterig geworden. Ik heb nu voor nog 2 dagen.
Wat is een goede bouw voor opdrukken?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, geen idee waarom ik dacht dat je dat zo schrijftDat is ook stoer. Ik kan alleen vanaf knieën en dan ook maar matig. Mijn echtgenote kan het goed, maar die heeft er ook een betere bouw voor.
Met mijn handen op de eettafel he! Nog niet op de grond (dan kan ik er misschien 3)quote:
Jij bent toch wel dermate van 'gemak dient de mens' dat je twee vaatwassers hebt?quote:
Meh.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik had er wat gemalen peper en een zootje Italiaanse kruiden door gedaan, maar het is alsnog heel flauw en waterig geworden. Ik heb nu voor nog 2 dagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |