Ik sliepquote:
Wat jammer. Waardoor kwam 't ?quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan maakt je een quiche met allemaal lekkere ingrediënten (courgette, wortel, ui, knoflook, paprika ei, spekjes en geitenkaas. Is die echt niet lekker
Zwartje lag op die foto in de kast links van de kachel; die kast is de kattentrap de kachel op.quote:Op donderdag 29 januari 2026 17:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat @:sigme diverse zachte ligplekjes voorzien heeft maar poes besloot dat die plank nu de beste ligplek is.
Want kat![]()
Daad bij het woord gevoegdquote:Op donderdag 29 januari 2026 10:23 schreef sigme het volgende:
Vandaag wil ik biefstuk halen. Ik denk dat we dat gaan eten met tagliatelle en roomsaus, gebakken paddestoelen en misschien gefruite ui?
Geen flauw idee, ik ben wat verkouden en dacht dat het daar aan lag, maar gelukkig smaakt de thee en het koekje erbij wel gewoon.quote:
Ach wat sneu.. lastig zeg. Hopelijk blijft het voorlopig hier bij.quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij heeft al een tijd versleten vacht & vel, soms bloeden openliggend maar meestal dicht, aan de achterkant van de achterpootknietjes. Dierenarts had geen idee wat dat kon zijn.
En hij wordt echt roeperig/zeurderig. Jammeren. Nu nog alleen maar wanneer ik thuis ben.
Nee,quote:Op donderdag 29 januari 2026 21:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ach wat sneu.. lastig zeg. Hopelijk blijft het voorlopig hier bij.
@:Bluesnog voor je spoiler, waarvan ik denk dat die er eerst stond toch? Of heb ik dat gehallucineerd
Snap ikquote:Op donderdag 29 januari 2026 21:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee,maar was zo confronterend, dat hele verhaal over oude vriend
quote:Op donderdag 29 januari 2026 21:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee,maar was zo confronterend, dat hele verhaal over oude vriend
Romantiesssssquote:Op donderdag 29 januari 2026 22:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik was op tijd thuis uit werk om even een wasje aan te zetten, avondeten te maken en vast vooruit te koken voor morgen en volgende week. Lekker ovengroente gemaakt voor vanavond en erwtensoep opgezet voor de komende week #huisvrouw![]()
Vervolgens pompt de wasmachine niet af.
Op een schaal van nul tot Gaza is dit natuurlijk hartstikke klein leed maar manmanman daar ging onze hele avond
Filter gecheckt, zat een halve gesp van een riem in want iemand had maanden geleden z'n broek met riem en al in de was gedaan.
Niet gek dat de pomp erop vastloopt
Was met de hand gespoeld, gecentrifugeerd met de wasmachine maar dan het water met teiltjes zelf weggedragen.
Nou was ik die was net aan het ophangen #huisvrouwheeft B in de machine zitten poeren en draait de pomp weer
![]()
Nieuwe pomp is besteld (een deel van de riem is nog ergens dus ik verwacht meer pompproblemen tzt) maar hopelijk houdt deze het nog even
Die riem was smerig?quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik was op tijd thuis uit werk om even een wasje aan te zetten, avondeten te maken en vast vooruit te koken voor morgen en volgende week. Lekker ovengroente gemaakt voor vanavond en erwtensoep opgezet voor de komende week #huisvrouw![]()
Op een schaal van nul tot Gaza is dit natuurlijk hartstikke klein leed maar manmanman daar ging onze hele avond
Filter gecheckt, zat een halve gesp van een riem in want iemand had maanden geleden z'n broek met riem en al in de was gedaan.
Was met de hand gespoeld, gecentrifugeerd met de wasmachine maar dan het water met teiltjes zelf weggedragen.
Nou was ik die was net aan het ophangen #huisvrouwheeft B in de machine zitten poeren en draait de pomp weer
![]()
Nieuwe pomp is besteld (een deel van de riem is nog ergens dus ik verwacht meer pompproblemen tzt) maar hopelijk houdt deze het nog even
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:37 schreef Lonaa het volgende:
Sneeuw.
@:Vanyel linkje gecheckt. Opgeslagen. Ben je er zelf geweest?
Jup, hij had een of andere outdoor teambuilding gedoe dinges gehad met werk, helemaal modderig geworden.quote:
Mooi!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:25 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Hier nog steeds alles wit.
[ afbeelding ]
Hou mij vast: er wordt weer gebeverd!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:25 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[ afbeelding ]
Duur uitje zeg. Hoe komt men op het idee!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jup, hij had een of andere outdoor teambuilding gedoe dinges gehad met werk, helemaal modderig geworden.
Nou kan je zo'n riem ook wel onder de kraan afspoelen lijkt me, maar goed
M'n nummerplaat nu ook.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:25 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[ afbeelding ]
Ben je weer wat beter te pas?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hou mij vast: er wordt weer gebeverd!
Niet wit, niet glad.
Op naar de mondhygiëniste, dan koffie bij Vroeg en naar de stad U.
Eens kijken hoe het gaat…
Kippen vinden sneeuw stom en staan dan alleen maar onder hun hok en als het heel erg is alleen maar in hun hok. En hun water bevriest en kippen moeten veel drinken, wij brengen dagelijks (of vaker indien nodig) warm water.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mooi!
Hier deels ook nog wit. En toen ik om 8:00 naar werk fietste was het al licht genoeg om de besneeuwde schaapjes in de polder te zien staan.
Hoe is het eigenlijk verder met jullie beesten? Hoe vindt Mooitje sneeuw?
Neen dus. Het is matig en wij zijn weer thuis. 😢quote:
Onze bank heeft RVS pootjes van +- 2cm breed. Die waar je je aan kan stoten (ervaringen uit het verleden) ligt inmiddels een rol Ducktape omheen als buffer. (Letterlijk de rol om de poot).quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Wat was er aan de hand met je voet @:fietsie ?
Ik zit deze week in de blessurestress want ik heb een pijnlijke plek in mijn voetzool. Vorige week was het mijn scheen. Beetje rust en hopelijk zo weer in orde... ik was net zo lekker aan het sporten bij m'n nieuwe club
Het moet ook een obesitas witte kat voorstellen. Maar als iemand er een konijn in ziet is ook wel grappig.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Neen dus. Het is matig en wij zijn weer thuis. 😢
Morgen is er weer een dag.
@:drakin omdat ik er snel langs scrolde, dacht ik een witte kat te zien op de laatste foto…
Wij deden nog een thee stop met gebakje bij Vroeg.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Balen AnneX. Doe maar rustig aan dan.
Oeh.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Onze bank heeft RVS pootjes van +- 2cm breed. Die waar je je aan kan stoten (ervaringen uit het verleden) ligt inmiddels een rol Ducktape omheen als buffer. (Letterlijk de rol om de poot).
Ik schopte dus op volle snelheid tegen een 'onbereikbaar' en dus niet beschermd pootje.
Auw!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Onze bank heeft RVS pootjes van +- 2cm breed. Die waar je je aan kan stoten (ervaringen uit het verleden) ligt inmiddels een rol Ducktape omheen als buffer. (Letterlijk de rol om de poot).
Ik schopte dus op volle snelheid tegen een 'onbereikbaar' en dus niet beschermd pootje.
Checkquote:
Jouw pensioendatum gaat niet gelijk achteruit nu Jetten 1 aan de macht is?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook bankzaken, maar dan andere bank dan die van @:fietsie maar doet wel zeer. Over een half jaar loopt mijn hypotheek af en ik moet er wat mee (restschuldje). Dus nu een afspraak gemaakt met de bank om alles goed door te nemen en kijken wat mijn mogelijkheden (noodzakelijkheden) zijn.
Ter voorbereiding vast "mijn pensioen overzicht" opgezocht en voor mij mag de tijd wel 2 jaar naar voren gehaald worden. Dan gaat het leven een stuk makkelijker worden.
nog steeds 16 oktober 2028 AOW en van één pensioenaanbieder pensioen, en 3/4 jaar later komt er nog één bij.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jouw pensioendatum gaat niet gelijk achteruit nu Jetten 1 aan de macht is?
Ik mag werken tot ik doodga als ik het zo over de duim afzet tegen de gemiddelde leeftijd van mannen in mijn familie. Of we moeten hopen op nog een mooie corona uitbraak of een mooie opvolger ervan, om de gemiddelde leeftijd omlaag te krijgen..
https://cmhf-pensioen.nl/(...)7-jaar-en-3-maanden/quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jouw pensioendatum gaat niet gelijk achteruit nu Jetten 1 aan de macht is?
Ik mag werken tot ik doodga als ik het zo over de duim afzet tegen de gemiddelde leeftijd van mannen in mijn familie. Of we moeten hopen op nog een mooie corona uitbraak of een mooie opvolger ervan, om de gemiddelde leeftijd omlaag te krijgen..
Nee want 2031 is niet mijn pensioenjaar; de gemiddelde man in mijn stamboom haalt de 70 niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
https://cmhf-pensioen.nl/(...)7-jaar-en-3-maanden/
Beetje gerustgesteld?
Maar @fietsie is nog hartstikke jong, en ze willen de pensioenleeftijd om laten gaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
https://cmhf-pensioen.nl/(...)7-jaar-en-3-maanden/
Beetje gerustgesteld?
Zo ver ik het weet is het rekensysteem ook zo dat stijgingen in de levensverwachtingen wel meetellen (vroeger 2/3, nu dus 1:1) maar dalingen niet.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar @:Fietsie is nog hartstikke jong, en ze willen de pensioenleeftijd om laten gaan.
Ooh. Sorry. Wat een teleurstelling.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee want 2031 is niet mijn pensioenjaar; de gemiddelde man in mijn stamboom haalt de 70 niet.
Er ligt niet meer genoeg voor nog een sneeuwpopquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:03 schreef flipsen het volgende:
Meer sneeuwfoto´s graag![]()
Hier weer heel de week 30+Zondag wel asado bij ons thuis met mijn vriendengroep van Buenos Aires
Ja, same. Ik heb nog hoop dat het mss meevalt omdat ik een vagijn bezit, maar nu ik er over nadenk vrees ik dat dat niet veel verschil maaktquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee want 2031 is niet mijn pensioenjaar; de gemiddelde man in mijn stamboom haalt de 70 niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
En weet je ook dat de Duitse platen in 2 maten beschikbaar zijn? Ik na aanschaf van platen en onderlegbord wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 10:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
M'n nummerplaat nu ook.
Wisten jullie dat een Duitse kentekenplaat net iets te groter is als een Nederlandse en dus niet in de houder past?
Ik nu wel.
De wasmachine pomp is zo gemaakt dat deze tegen blokkeren kan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 22:09 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Stomquote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Wat was er aan de hand met je voet @:fietsie ?
Ik zit deze week in de blessurestress want ik heb een pijnlijke plek in mijn voetzool. Vorige week was het mijn scheen. Beetje rust en hopelijk zo weer in orde... ik was net zo lekker aan het sporten bij m'n nieuwe club
En ineens was je verhuisdquote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:07 schreef AnneX het volgende:
Exact een jaar geleden vandaag kwam de optie van deze flat voorbij
Dat zou wat zijn he fiets. Als jonge goden in 2031 met pensioenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:50 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, same. Ik heb nog hoop dat het mss meevalt omdat ik een vagijn bezit, maar nu ik er over nadenk vrees ik dat dat niet veel verschil maakt
BrrrrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier twee opa's en een oom die rond de 65 omvielen met darmkanker. En een vader die dat rond zijn 55e overleefde.
Broer en ik toch maar een scopie en er werd genetisch onderzoek gedaan op wat ze bij pa hadden weggehaald. Geen erfelijke link en bij ons niks aant darmpje.
Dus ik ga er nu maar vanuit dat ik de 80+ oma's ga nadoen.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Van Harte!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:45 schreef Clubsoda het volgende:
Je zult maar een maand niet hoeven werken![]()
Heilig Hondje:quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:03 schreef flipsen het volgende:
Meer sneeuwfoto´s graag![]()
Hier weer heel de week 30+Zondag wel asado bij ons thuis met mijn vriendengroep van Buenos Aires
Lekker hoor! Wat zijn je plannen of heb je juist geen plannen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:45 schreef Clubsoda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat was B idd van plan. We gaan zien hoe lang de huidige pomp z'n opleving duurt, en anders is een nieuwe al onderweg. Hij heeft wel eerder wasmachines gerepareerd dus ik heb er alle vertrouwen inquote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:06 schreef z80 het volgende:
[..]
De wasmachine pomp is zo gemaakt dat deze tegen blokkeren kan.
Maar als je de zijkant van de machine schroeft kun je bij alle slangen. Wel maar 1 kant los halen. Anders wordt het een zeer onstabiel geval met risico op afbreken.
[..]
Ja, same. Ik heb nog hoop dat het mss meevalt omdat ik een vagijn bezit, maar nu ik er over nadenk vrees ik dat dat niet veel verschil maakt
Wat een narigheid in je spoiler!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja nee ik wil het juist kijken zonder de uitslag te weten. Anders vind ik het veel minder leuk. Ik ga proberen de 3000m zaterdagavond al terug te kijken, hopelijk lukt dat.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan later op de avond wel terugkijken maar ik heb niet de discipline als jullieik moet het weten.
Herinner me nog een appje, geloof van @:lucky_strike toen ik hier eters had, dat Epke Zonderland van het rek was gevallen. Mijn gasten wisten niet eens wie dat was
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:45 schreef Clubsoda het volgende:
Team vlindertje hier. Laatste F1 race van het jaar, Verstappen kán nog winnen en ik kon echt niet live de race kijken. Dus heel de dag niet op FOK! en geen kranten inkijken, geen radio aan. Krijg ik een appje van een vriend van me: "Goed he, van Norris, zó verdiend!". En bedankt, ik hoefde de race niet meer te zienquote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:28 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oh ja nee ik wil het juist kijken zonder de uitslag te weten. Anders vind ik het veel minder leuk. Ik ga proberen de 3000m zaterdagavond al terug te kijken, hopelijk lukt dat.
Ja, dat. Ik kan er ook echt de rest van de dag chagrijnig over zijn dan als ik de uitslag toch per ongeluk al te weten gekomen benquote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:56 schreef flipsen het volgende:
[..]
Team vlindertje hier. Laatste F1 race van het jaar, Verstappen kán nog winnen en ik kon echt niet live de race kijken. Dus heel de dag niet op FOK! en geen kranten inkijken, geen radio aan. Krijg ik een appje van een vriend van me: "Goed he, van Norris, zó verdiend!". En bedankt, ik hoefde de race niet meer te zien
Daar staat me iets van bij ja. Die uitslag was wel gestuurd op jouw verzoek he, dat dat even duidelijk isquote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan later op de avond wel terugkijken maar ik heb niet de discipline als jullieik moet het weten.
Herinner me nog een appje, geloof van @:lucky_strike toen ik hier eters had, dat Epke Zonderland van het rek was gevallen. Mijn gasten wisten niet eens wie dat was
Jaquote:Op vrijdag 30 januari 2026 20:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Geniet ervan @:Clubsoda, het is je ontzettend gegund
Zeker was dat op mijn verzoekquote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar staat me iets van bij ja. Die uitslag was wel gestuurd op jouw verzoek he, dat dat even duidelijk is
Wij hebben in december gekeken naar het OS schema en we nemen een dag vrij plus ik een ochtend en J een middag. Dan zijn er nog 2 wedstrijden die we een uurtje uitgesteld moeten kijken. Verder komt het goed met schaatsen, shorttrack en de wedstrijden van 'onze' Bruna, de langlaufende vriendin van Heywoodu die we in SPT al jaren steunen.
Vliegen stelt niets voor, je gaat gewoon de pijp uit, het hoekje om en hop in de kist. Naar beneden kom je altijd weer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 22:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, goed bezig.
Ik heb net even gekeken naar de vluchten. Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat het 3u vliegen is. Maar dat klopt helemaal niet. Het is volgens tickets 2u15 heen en 2u35 terug, maar volgens vluchtgegevens van recente vluchten met zelfde nummer rond 1u50-2u. Meevaller
.
Merk wel dat nu het dichterbij begint te komen, het wel iets spannender wordt. Wel fijn dat ik kort ervoor nog een psych afspraak heb ook. Maar ik heb er ook wel zin in. Beetje een mix nog
Ik ben om 6:15 door de regen naar het station gefietstquote:Op zaterdag 31 januari 2026 08:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Sneeuw ligt nog, maar er is vannacht niks bij gekomen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg culletjes, het volgende: Ik heb per ongeluk van de Picnic ene pak verse lasagnebladen geleverd gekeregen, dus ik moet nu lasagne maken. Ik heb al een pot () saus en een half pond gehakt. EN nu? Gehakt eerst aanbraden denk ik? En dan mengen met de saus? En zowel beginnen als eindigen met een laag saus?
Ik heb het trouwens niet over verse oregano of basilicum, gewoon gedroogd uit een potje. Maar je kunt er alles indoen wat je lekker lijkt, voor pittig ook sambalquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest
Kan het prima mee gemaakt wordenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nope. Ik heb alleen bladen, saus, gehakt en kaas.
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel makenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken![]()
50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Als je niet genoeg kaas hebt kun je ook alleen de bovenkant met kaas doen. En bechamelsaus is wel lekker maar je kan het overslaan. (Ik zou het niet overslaan. Heb je melk, boter en bloem in huis?)
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee. Alleen boter. Daar kan ik boter mee makenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken![]()
50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
Je kunt de bladen ook gewoon in reepjes snijden en als pasta gebruiken. Misschien de makkelijkste optie.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe simpel mijn leven is
Goed!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vergeet het steeds te vragen @:gcjoel maar hoe is het met het kitten
Een Vlinder maaltijdquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!
Ik voel me ineens helemaal thuis hier![]()
![]()
[..]
Nou dat soort staatjes dus..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik zou er voor openstaan, ware het niet dat mijn beide 'daar zou ik wel heen willen dan' op dit moment niet heel ehm, aantrekkelijk lijken (Noordwegen --> dichterbij die russische griezel) en Canada, de 52e staat van JDVance..)quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn he fiets. Als jonge goden in 2031 met pensioen
Zo zou in het ook doen, maar ik kwak nog wel groente door de saus. Ui of peen en vaak ook paprika hebben we eigenlijk altijd wel in huis.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!
![]()
Ik ook, paprika ofzo als ik het in huis heb, en anders blik linzen dan want dat heb ik altijd wel in huis, verse groente niet altijd. Maar Flash zei dat hij niks in huis heeft verderquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo zou in het ook doen, maar ik kwak nog wel groente door de saus. Ui of peen en vaak ook paprika hebben we eigenlijk altijd wel in huis.
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ook, paprika ofzo als ik het in huis heb, en anders blik linzen dan want dat heb ik altijd wel in huis, verse groente niet altijd. Maar Flash zei dat hij niks in huis heeft verder
dit gaat het worden inderdaad. Maar dan in een yoghurtkommetje in de airfryerquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
Haha, ehm, hoe snel gaan zij?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wert trouwens niet wanneer je precies naar Barcelona gaar @:vlindertje89 , maar ik hoop van harte voor je niet 60 puber op uitwisseling treft in het vliegtuig
Haha, ik vat Vlindertje maaltijd op als zeer simpele maaltijd, niet gekke maaltijd. Hoewel ik wel snap waarom anderen daar misschien anders over denkenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.
Ik vind het trouwens makkelijker om wél uien in huis te hebben dan niet, ze zitten met een hele club in dat netje, die eet ik niet in keer op.
Vrij snel al, door de week.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, ehm, hoe snel gaan zij?en vliegen ze op doordeweekse dag of in weekend?
[..]
Haha, ik vat Vlindertje maaltijd op als zeer simpele maaltijd, niet gekke maaltijd. Hoewel ik wel snap waarom anderen daar misschien anders over denken
Ah, dan zit ik niet met de pubers in het vliegtuigquote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vrij snel al, door de week.
Lasagne is per definitie vrij eenvoudig eten eigenlijk. Ik snap je pastapunt geloof ik wel, ik vind een simpele carbonara (ei-kaas-bacon) eigenlijk het allerlekkerst
Heb je ook aardappel? En iets om een kaassausje te maken?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:16 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog iets gaan bedenken met bloemkool kaas en gehakt.
Hmmm eens kijken of ik hier iets op kan varieren; geen aardappel erbij, maar ik kan wel iets met paprika's en ui en de kaas en het gehakt... En dan de bloemkool grillen na even koken ofzo.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je ook aardappel? En iets om een kaassausje te maken?
Indien aardappel: aardappel in plakjes en voorkoken, gehakt bakken, bloemkool voorkoken, in ovenschaal plakjes-gehakt-bloemkool, kaas erover en even onder de grill. Of zelfde idee met airfryer.
Indien ook iets om kaassausje te maken, bovenstaande met kaassaus en dan hoeft het niet in oven.
Indien geen aardappel of kaassausje, en echt alleen deze dingen: bloemkool kruiden met wat je lekker vindt en in oven/airfryer roosteren, gehakt bakken en dan bloemkool met gehakt eten. Eventueel met kaas erbij, afhankelijk van de kruiden en of daar lekker bij is.
Of kaas smelten tot kaasfondue, bloemkool roosteren/koken, van de gehakt mini gehaktballetjes maken en bakken en dan kaasfonduen ermee.
Heb je lasagnebladen in huis?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:16 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog iets gaan bedenken met bloemkool kaas en gehakt.
Dat gaat vast geen bloemkool met kaassaus (voor jou al helemaal niet) worden of een lasagnequote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er wordt voor mij gekookt vanavond. Door chef en brigade van Inter Scaldes.
Eens kijken of ze deze keer een beter gevoel achterlaten dan bij de vorige editie.
Zeeland, dus veel visquote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat gaat vast geen bloemkool met kaassaus (voor jou al helemaal niet) worden of een lasagne
Vers van Kostunrix.quote:
Lasagna zonder bechamel? Das toch zónde!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.
Ik vind het trouwens makkelijker om wél uien in huis te hebben dan niet, ze zitten met een hele club in dat netje, die eet ik niet in keer op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lasagna zonder bechamel? Das toch zónde!
Al gooi ik er dan weer geen andere groente in dan ui en knof als dat groente is.
En sportontspanvakantiezorggeniet ze
Vandaag traybake gegeten. Het grote lasagnedebacle gaat morgen plaatsvinden. Of maandag of zo.quote:
Oohhhhquote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Liefst wel maar bij gebrek aan spareribs werden het aardappelkroketjes. Geen slechte keuze.
[ link | afbeelding ]
Ik maak lasagna zelf wel met bechamel bij voorkeurquote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lasagna zonder bechamel? Das toch zónde!
Al gooi ik er dan weer geen andere groente in dan ui en knof als dat groente is.
En sportontspanvakantiezorggeniet ze
het was al 40 jaar zo dat het al "half om half" mocht heten als er 10 % rund in zat geloof ik. En "rundergehakt" bij minstens 25 %. Dus ja boejje.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:05 schreef derLudolf het volgende:
Over gehakt gesproken, half-om-half verdwijnt en heet nu gemengd. Bij picknick is de verhouding zelfs 70-30
Daar is de warenwet het niet mee eens. Half om half is 50/50. Met een max afwijking van 10%quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het was al 40 jaar zo dat het al "half om half" mocht heten als er 10 % rund in zat geloof ik. En "rundergehakt" bij minstens 25 %. Dus ja boejje.
Oh okee. In mijn herinnering was het vroegah anders. Maar ik kan het mis hebben hoorquote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar is de warenwet het niet mee eens. Half om half is 50/50. Met een max afwijking van 10%
En rundergehakt is 100% rund.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0009675/2026-01-01
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben bij m'n ouders dus we hadden een curieuze ovenschotel van rijst met groene kool en een heel dun laagje kaas op de bovenkant
Over 2 weken brengt broertje een paar van zijn vrienden hierheen om z'n verjaardag te vieren, we gaan zwemmen in het lokale zwembad.
Twee vrienden zijn vegan maar mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie.Dit is een nieuwe.
TelepaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben bij m'n ouders dus we hadden een curieuze ovenschotel van rijst met groene kool en een heel dun laagje kaas op de bovenkant
Over 2 weken brengt broertje een paar van zijn vrienden hierheen om z'n verjaardag te vieren, we gaan zwemmen in het lokale zwembad.
Twee vrienden zijn vegan maar mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie.Dit is een nieuwe.
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap niet echt waarom het uitmaakt dat je moeder iets niet wil serveren en je broertje die z'n verjaardag bij jou doet. Of wou die het eerst bij het ouders doen? Niet in z'n eigen casa
Kranplätze müssen verdichtet sein
https://hemel.waarnemen.com/quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:50 schreef Blues het volgende:
Wat prachtig nu buiten de maan én die blinkende Jupiter naast elkaar te zien nu
Als er geen wolken zijn (zoals bij mij nu)zou ik zéker door een verrekijker kijken
Ik zeg het niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.
Dank!
Ja, in de buurt van de stad van mijn ouders is momenteel een obstakelparcours in het zwembad, dus als verjaardagsfeestje gaan we dat doen. Dat is er bij zijn eigen huis niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat Tele met "hierheen" naar haar ouders bedoelt, omdat ze daar nu is
Hoe ging je survivalrun @:Tele6?
Ja, ik ga het hem morgen toch nog eens vragen. Zo bovenop je hoofd is wel echt dé plek die je in de gaten moet houden, ik herinner me dat opa daar ook meerdere plekken heeft moeten laten weghalen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk kan je je vader overhalen om toch even naar de huisarts te gaan @:tele6
Dat is wel een goede idd.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bij
Ja nee, hij wil iets van een Echt Merk ofzo, hij heeft al uitgerekend dat als drie van zijn vrienden dat samen zouden doen, het wel zou gaan. Ik weet niet welk bestek hij dan op het oog heeft want mijn bestekset waar ik zeer tevreden mee was kwam van de kringloop en die van B was van zijn oma.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Bestek koop je voor een 10tje bij Ikea. Waarom zou je daarop wachten![]()
![]()
Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aanIk kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed
Ook dat zal ik morgen vragen!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Waar is je vader verzekerd @:Tele6? Bij meerdere zorgverzekeringen kun je via Skinvision (app) gratis verdachte huidplekken laten checken. Wellicht is hij daar wel toe bereid? Maar huisarts lijkt me de fijnste optie, als je hem zo ver kunt krijgen.
En ik zou niet bijzonder gelukkig worden van schema feest broertje, al helemaal zonder lunchmaar hopelijk heeft hij vrienden die hier wel blij van worden
En wat fijn van hoe je run ging, én dat je nieuwe club zo goed bevalt en je fysio afspraak geholpen heeft!
Leeft deze persoon nog wel?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed
Zo herkenbaar. Kwam laatst een dessertlepel die in de grote besteklade hoort tegen in de kookbesteklade. En dat heb ik toch echt zelf gedaan. Nu weer extra goed opruimenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aanIk kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie. Dit is een nieuwe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.Ja, dat hebben we inmiddels ook vastgesteld. Ze had de richting van de dingen een beetje omgedraaid waardoor ze op "als je sojamelk drinkt, drink je afval van de bio-industrie" uitkwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leuke is dat ik in mijn master stage gelopen heb bij een bedrijf dat ook met een reststroom van voedingsproductie zat, en dat bezig was om mensen-voedsel ipv veevoer van die reststroom te maken. Gaaf project. Financieel voor hen ook interessant want mensen betalen meer voor hun voer dan varkens dat doen.
Ik weet niet waar het pulp van bio-sojamelk naartoe gaat eigenlijk?
Gat in de marktquote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat @:vlindertje89 zegt, geloof dat ik dan ook zou gaan kijken naar Telebroer en zijn huisgenoten
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.
Dank!
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
Op de tweede doe ik meequote:
Of naar sporters als eiwit drankjes. Ook dit is een rest product. Voornamelijk uit de kaas industrie.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:20 schreef derLudolf het volgende:
Naar biologische veehouders waarschijnlijk.
Daar nemen ze toch niet per se biologisch eiwit voor. Had ik maar die eiwit gekte bedacht, beetje extra eiwit, hup prijs maal 2.quote:Op zondag 1 februari 2026 09:44 schreef z80 het volgende:
[..]
Of naar sporters als eiwit drankjes. Ook dit is een rest product. Voornamelijk uit de kaas industrie.
Weet je hoe duur een ei is? Restafval Restproduct is een stuk goedkoper.quote:Op zondag 1 februari 2026 09:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar nemen ze toch niet per se biologisch eiwit voor. Had ik maar die eiwit gekte bedacht, beetje extra eiwit, hup prijs maal 2.
In de gekste producten ook, pannenkoekenmix met extra eiwit. Uh, waarom niet gewoon een extra eitje er in
Jij denkt dat mensen die schudflessen kopen op een normale manier nadenken over voedsel?quote:Op zondag 1 februari 2026 10:06 schreef derLudolf het volgende:
25 cent betaal ik bij de buurman.
De schudfles proteïne beslag van Koopmans is ¤3
De schudfles origineel is ¤2
Per 100g 11 vs 6,7g eiwit.
Voor een euro extra kun je zelf 4x13 gram eiwit toevoegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Affijn. Weer eens een herstel dagje Niksen vandaag.
Beetje lummelen, krant en opties voor Terschelling onderzoeken.
Leuk trouwens @Tele6 om te lezen, dat je het zó naar je zin hebt bij de nieuwe sportclub!
Hier iets betere foto's van deze offroad actie.quote:Op zondag 1 februari 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een idioot
Bestuurder vlucht na opmerkelijke stunt met terreinwagen https://www.gld.nl/nieuws(...)mpaign=sharedArticle #omroepgelderland #gld
Nee, veel te duur en hoop onnodig plastic. Ik koop wel mixen moet ik bekennen, Jumbo meergranen. Daar zit 5% boekweit in en naast 55% tarwe nog een paar soorten.quote:Op zondag 1 februari 2026 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen die schudflessen kopen op een normale manier nadenken over voedsel?![]()
Nog niet heel lang geleden gaf een varkensboer uit het dorp dit aan de varkens. Afval van DOC, reden met sowieso een tankauto elke dag om lekwei op te halen.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Vroeger was wei inderdaad een restproduct maar tegenwoordig maakt men bijna kaas om wei te kunnen verkrijgen
Dat gebeurt nog steeds, lek-en perswei naar nipple boeren. Mochten er door storing stukjes wrongel in de wei zitten dan gaat dit naar niet nipple boeren.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nog niet heel lang geleden gaf een varkensboer uit het dorp dit aan de varkens. Afval van DOC, reden met sowieso een tankauto elke dag om lekwei op te halen.
Klopt, ging via drink nippels. De eigenaar heeft de boel verkocht dus geen idee of ze dat nog steeds doen. Maar is dat dezelfde wei die duur als poeder wordt gekocht?quote:Op zondag 1 februari 2026 11:18 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat gebeurt nog steeds, lek-en perswei naar nipple boeren. Mochten er door storing stukjes wrongel in de wei zitten dan gaat dit naar niet nipple boeren.
Controle op deze wei is behoorlijk streng kan ik je vertellen
Nee dit is echt de restwei. De eerste en tweede afzuiging in de wrongelbereiders gaan naar de indampers voor grondstoffen babyvoeding.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, ging via drink nippels. De eigenaar heeft de boel verkocht dus geen idee of ze dat nog steeds doen. Maar is dat dezelfde wei die duur als poeder wordt gekocht?
Lunchbestek! Dat klinkt logischquote:Op zondag 1 februari 2026 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Mijn ouders hadden ook zo’n enorm uitgebreide voorraad bestek, zilver ook nog dus dat moest 3x per jaar gepoetst worden en wij “mochten” helpen. Ze hadden ook twee maken en het kinderbestek bleven mijn broer, zus en ik altijd gebruiken, maar dat was eigenlijk lunchbestek, zo noemde mijn moeder dat altijd (bestek was via haar familie bij ons gekomen) Of dat echt zo was weet ik niet.
Toen ook mijn vader was overleden moesten we besluiten wat te doen met dat bestek. Alleen mijn schoonzus die het nooit heeft hoeven poetsen vond het een goed idee om het niet te verkopenquote:Op zondag 1 februari 2026 11:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lunchbestek! Dat klinkt logisch
Hier ook zilver en dat mocht ik ook poetsen idd.
QFTquote:Op zondag 1 februari 2026 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen die schudflessen kopen op een normale manier nadenken over voedsel?![]()
Science vs proteinquote:Maar eens ja. Ik zou die eiwithype ook wel bedacht willen hebben. Die enorme markt van mensen die denken dat ze speciale producten nodig hebben nadat ze een half uur loopband en een half uur apparaten gedaan hebben![]()
Mixer? Voor pannenkoekenbeslag?quote:Op zondag 1 februari 2026 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb overigens ook wel eens schudflessen pannenkoekenmix gekocht want makkelijk en/of even geen beschikking over een mixer,
Ik wil het toch hebben. Ik hou van het model en van de maat, dat poetsprobleem los ik wel op.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Toen ook mijn vader was overleden moesten we besluiten wat te doen met dat bestek. Alleen mijn schoonzus die het nooit heeft hoeven poetsen vond het een goed idee om het niet te verkopentoen hebben we haar verteld wat de consequenties aan houden waren en het is verkocht
Ik had in mijn studentenhuis geen gardequote:Op zondag 1 februari 2026 11:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mixer? Voor pannenkoekenbeslag?
Jij bent toch een sporter? Hophop met de garde
Ja hier ook. Ik mag er alleen wel 2 jaar sabbatical voor opnemen ben ik bangquote:Op zondag 1 februari 2026 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee of ik iets erf trouwens, voor zo ver ik hoor zijn ze niet enorm veel geld aan het opmaken de laatste jaren dus er zal sowieso wel wat naar mij toe komen ooit.
Hier hebben we veel naar een notarishuis (dat was een soort veilinghuis) gedaan, dat bracht wel minder geld op maar ook veel minder werk.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hier ook. Ik mag er alleen wel 2 jaar sabbatical voor opnemen ben ik bang
Dat heb ik met mijn schoonmoederquote:Op zondag 1 februari 2026 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zoiets inderdaad.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij hebben die sieraden van mijn oma en mijn moeder verkocht toen zij was overleden. Daarvan heb ik ook iets gedaan wat ze verboden zou hebben wanneer ze het had geweten, een ballonvaart over de Masai Mara. Dat was iedere cent waard
Serviesmuseum Flesmoederquote:Op zondag 1 februari 2026 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of ze hebben je onterftquote:Op zondag 1 februari 2026 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik verheug me er al op om het zilveren bestek van mijn ouders te verkopen, mocht ik het ooit erven. Kinderarbeid![]()
Daarnaast kan ik me nu al blij maken om een onbehoorlijk groot bedrag aan iets dat mijn moeder verschrikkelijk vindt uit te geven. Ze kan zich woest maken als iemand 'onzin' koopt van een erfenis.
Geen idee of ik iets erf trouwens, voor zo ver ik hoor zijn ze niet enorm veel geld aan het opmaken de laatste jaren dus er zal sowieso wel wat naar mij toe komen ooit.
kan ook alles de container in kiepen natuurlijk.quote:
Laat een opkoper komen. Minder werk en levert je mogelijk nog wat op.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kan ook alles de container in kiepen natuurlijk.
Dat gaat wel mijn voorkeur hebben jaquote:Op zondag 1 februari 2026 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Laat een opkoper komen. Minder werk en levert je mogelijk nog wat op.
Dan is er altijd nog de legitieme portiequote:
De wat?quote:Op zondag 1 februari 2026 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan is er altijd nog de legitieme portie
Het deel vd erfenis van je ouder(s) waar je als kind sowieso recht op hebt, ongeacht of je onterfd bent.quote:
Of jah, ik moet eigenlijk zeggen, zo gaat het gebeuren. Want er is niet iemand anders die dat bepaalt namelijk. Ik bepaal datquote:Op zondag 1 februari 2026 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat gaat wel mijn voorkeur hebben ja
Als het goed is zal dat meer dan genoeg zijn om zowel iets stoms als iets verstandigs mee te doenquote:Op zondag 1 februari 2026 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan is er altijd nog de legitieme portie
En je zus dan?quote:Op zondag 1 februari 2026 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of jah, ik moet eigenlijk zeggen, zo gaat het gebeuren. Want er is niet iemand anders die dat bepaalt namelijk. Ik bepaal dat
Juist!quote:Op zondag 1 februari 2026 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of jah, ik moet eigenlijk zeggen, zo gaat het gebeuren. Want er is niet iemand anders die dat bepaalt namelijk. Ik bepaal dat
Zilver is flink in waarde gestegen. Vorig jaar kocht drie Wiener Philharmoniker voor ¤114 Nu kost eentje ¤95quote:Op zondag 1 februari 2026 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik verheug me er al op om het zilveren bestek van mijn ouders te verkopen, mocht ik het ooit erven. Kinderarbeid![]()
De films zijn sowieso geweldig (behalve misschien de 3e) en het eten hadden ze ook heel leuk gedaan. Allemaal aan lange tafels en bij de lunch een tomatensoep en Italiaanse hapjes. Tijdens het diner antipasti en vele soorten pasta.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:01 schreef uniekhoorn het volgende:
@:Sarabi hebben jullie nog een mooie marathon gehad en was het eten wat?
Dat is misschien wel een idee ja, thanksquote:Op zondag 1 februari 2026 14:40 schreef Tele6 het volgende:
Een of andere traybake @:Whiskers2009 ? Niet per se snel maar wel weinig werk
Op zich een uitstekend idee, maar we hebben dus geen zin in pastaquote:Op zondag 1 februari 2026 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Tomaten met wat knoflook en balsamico azijn in de oven roosteren, dat mengen met wat pasta, (geiten) kaas erover en sla erbij?
Niet goed gelezen. Dit gaat mijn maaltje voor vanavond worden. Daarom was ik zo snel (tomaten moeten op)quote:Op zondag 1 februari 2026 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op zich een uitstekend idee, maar we hebben dus geen zin in pasta
Couscous met bietjes, komkommer, tomaat en feta/geitenkaas. Lidl bv heeft in stukjes gesneden bietjes in zak, couscous hoef je alleen maar heet water bij te gooien, komkommer en tomaatjes alleen even snijden. Of alle andere dingen waar je dan ook maar zin in hebt door de couscousquote:Op zondag 1 februari 2026 14:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zoek nog iets lekkers dat snel te maken is als avondeten voor vanavond (en geen pizza of friet of pannekoeken oid is). Maar ik heb echt 0 inspiratie. Of nou ja, het enige waar ik op kom is carpaccio met stokbrood.
Geen zin in pasta of curry of shakshuka. En qua vis lust ik alleen tonijn uit blik (en niet als het warm is).
Iemand nog een briljant idee?
EDIT En soep met brood hebben we gisteren al op![]()
Dank je voor je uitgebreide antwoordquote:Op zondag 1 februari 2026 14:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Couscous met bietjes, komkommer, tomaat en feta/geitenkaas. Lidl bv heeft in stukjes gesneden bietjes in zak, couscous hoef je alleen maar heet water bij te gooien, komkommer en tomaatjes alleen even snijden. Of alle andere dingen waar je dan ook maar zin in hebt door de couscous
Woknoedels met gegrilde groente en tempeh/kip. Bonduelle en Jumbo hebben diepvrieszakken met gegrilde aubergine, paprika en courgette. Hoef je alleen die zak even te wokken, woknoedels erbij, tempeh/kip erbij, ketjap manis of sojasaus of welke andere saus je maar lekker vindt erbij.
Kipdrumsticks met aardappel en groente, kipdrumsticks en aardappeltjes in airfryer/oven en groente even koken/bakken. Of evt ook in oven erbij.
Oh dat wil ik ookquote:Op zondag 1 februari 2026 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn behoorlijk gaar van gisteren maar zijn inmiddels klaar met beetje admin, broodbakken en huis aan kant met Franse slag. Vanaf nu kunnen we de rest van de dag vegeteren met biatlon en Disneyfilms. Eten is met max 15 minuten klaar, dat lukt nog wel.
Wij maken een katerproof maal. Niet Whiskergeschikt want pasta. Met courgette, champignon, roomkaas, blauwe kaas, walnoot en rucola. Met een overgebleven witlofsalade.
Ik wil al maanden jouw etenquote:Op zondag 1 februari 2026 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh dat wil ik ookhele dag al honger. Gelukkig vanavond naar de ayce-aziaat
Welke?quote:Op zondag 1 februari 2026 15:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh dat wil ik ookhele dag al honger. Gelukkig vanavond naar de ayce-aziaat
Alle?quote:
Geprobeerd te luisteren. Maar die stem. En de show er omheen maken het een no-go. Helaas. Onderwerp zelf is namelijk wel heel interessant.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
QFT
Het idee alleen al om dat nodig te hebben om pannenkoeken te bakken
[..]
Science vs protein
https://podcastaddict.com/science-vs/episode/177653092
Vond ik leuk over proteïne. Ondanks dat heb ik zelf ook de neiging om kipfilet te gaan stampen als ik veel sport
En het is ook nog eens een goed verhaal. Iets anders doen terwijl je luistert en de shit eromheen is voorbij voor je het weet.quote:Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Geprobeerd te luisteren. Maar die stem. En de show er omheen maken het een no-go. Helaas. Onderwerp zelf is namelijk wel heel interessant.
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin doet mee aan de tuinvogeltelling![]()
[ afbeelding ]
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellenquote:
quote:Op zondag 1 februari 2026 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellenarm kind lijdt erg onder ons semi-vega regime
Hier wonen veel birdies in de tuin,bomen en struiken alleen sinds eergisteren vliegen ze met gierende vleugeltjes rechtstreeks naar de buuv die wel 5 voersiloootjes heeft hangenquote:Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Ik kijk daar ook naar uitquote:Op zondag 1 februari 2026 15:19 schreef Clubsoda het volgende:
En het allerlekkerste: we kunnen gewoon uit eten en dan crashen. Géén lunch en avondeten mealpreppen
quote:Op zondag 1 februari 2026 15:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]daar ben ik nog nooit geweest ik dacht dat dat alleen een witwastent was
Madam vond haar mandje toch lekkerder.quote:Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het deel vd erfenis van je ouder(s) waar je als kind sowieso recht op hebt, ongeacht of je onterfd bent.
Volledig onterven kan niet in Nederland.
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.quote:Op zondag 1 februari 2026 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Hoezo? Misschien ook hoor maar je kan er ook prima eten, we komen er al sinds ze er zitten geregeld. Er zijn ook andere gasten
Of mekdonnoltsquote:Op zondag 1 februari 2026 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga gewoon pokebowl bestellen denk ik
Hoe dan?quote:Op zondag 1 februari 2026 16:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.
Oh, die verhalen heb ik ook gemistquote:Op zondag 1 februari 2026 16:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.quote:
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.quote:Van de wetgever mag de achterblijvende partner ‘ongestoord voortleven’. Lees: ze mag alles opmaken. Dan is de legitieme foetsie.’
Ook als er wel nog geld is, kan de oogst tegenvallen. Als een onterfd kind zolang moet wachten, heeft de inflatie een flinke hap uit zijn claim genomen. Zolang de schadeclaim niet opeisbaar is, wordt hij weliswaar elk jaar verhoogd met de wettelijke rente, maar – en nu komt het – alleen voor zover die hoger is dan 6%. De wettelijke rente is nu 6%. Er komt dus geen cent bij. En dat was een groot deel van de afgelopen 22 jaar het geval.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving(...)ftiger-dan-we-denken
Oma sigme en Opa liefste 🐶🐕quote:Op zondag 1 februari 2026 16:09 schreef sigme het volgende:
Wij zijn bezig met een interne herschikking.
Daar komt nu nog bij dat we toch echt eerdaags een nest jonge hondjes verwachten en we daar Mooitje natuurlijk een geschikte plaats voor moeten bieden waar een handvol puppies ook in leven blijft.
Mooitje krijgt het voorraadhok. Dus de voorraden zijn uit het voorraadhok. We zouden eens alle voorraden moeten opeten. En dat ik het dan niet direct weer bijhamster.
Geen wens om iemand te onterven, maar ik vind het wel interessantquote:Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
Dat klinkt wel als positieve veranderingen. Niet voor mij als potentieel onterfde maar het klinkt allemaal wel redelijk zoals je het schrijft. Vooral het stukje zeggenschap.quote:Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.
In de oude situatie kon je als erfgenaam domweg je melden als erfgenaam voor je legitieme deel en dan was je dat, bij het verdelen van de erfenis, inclusief alle zeggenschap. Nu niet meer: als je onterfd bent kan je een erfrechtelijke schadeclaim indienen (en gaat dus alleen over de geldelijke waarde).
Je moet je claim binnen 5 jaar doen.
Als de echtgenoot nog leeft, of heeft een nieuwe partner, dan is de schadeclaim pas opeisbaar na zijn of haar overlijden.
[..]
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
Ik vind ergens wel verrassend dat erin staat dat het vooral emotioneel heel heftig is, dat je ouder met het onterven zegt dat ie je niet moet.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het hele stuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |