abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219956827

@sigme kat 😽
pi_219956917
Kat O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219956933
Was fijn bij dinnetje. Talud was schoon, steiger alleen sneeuw en met de antislip zolen van mijn docs ging dat prrrrima. Ze woont midden in de polder tussen de weilanden, zo mooiii met de sneeuw O+

Combi post-OK met elders die breuk is erg veel fysiek en mentaal.
Lekker gelachen maar ook wat traantjes.

[ Bericht 20% gewijzigd door Blues op 29-01-2026 19:13:56 (Wat algemener :relaxed:) ]
pi_219957009
Vrolijker noot en first world problemos :P ons laatste hotel Sardinië reis, ligt erg ver weg van vliegveld, terugvlucht al om 9.15 (7.15 aanwezig, dus 5 uur smorgens op laatste vakantiedag al vertrek, tanken, auto inleveren etc :o )
Morgen probeert g hotelswitch dichterbij, na 10 min in de wacht, moet hij morgen terugbellen :')
  donderdag 29 januari 2026 @ 18:36:52 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219957038
Herkenbare "oud"uiterlijk Sigme, onze zwarte kat had dat ook maar is toch nog 23 geworden.

Hopelijk kunnen jullie omboeken Blues, anders wordt het wel heel vroeg.

Vanochtend om 5.15 richting werk en om 18.00 weer terug, daar word ik altijd hyperactief van :Y

Weinig wind, -1, sneeuw
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_219957131
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 18:06 schreef Blues het volgende:
Is er al een LaPo Hunter gesignaleerd :D
Ik sliep :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219957162
O+ void kat O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219957417
Dan maakt je een quiche met allemaal lekkere ingrediënten (courgette, wortel, ui, knoflook, paprika ei, spekjes en geitenkaas. Is die echt niet lekker -O-
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 29 januari 2026 @ 19:39:32 #9
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219957506
Ingrijpen in de politiek in Venezuela, nee, dat is zoo Amerikaans en fout!

Ahum

Bekijk deze YouTube-video

Nederland in 1908: Wat, moeilijk doen over onze Antillen?
pi_219958050
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan maakt je een quiche met allemaal lekkere ingrediënten (courgette, wortel, ui, knoflook, paprika ei, spekjes en geitenkaas. Is die echt niet lekker -O-
Wat jammer. Waardoor kwam 't ?
pi_219958102
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 17:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik gok zomaar dat @:sigme diverse zachte ligplekjes voorzien heeft maar poes besloot dat die plank nu de beste ligplek is.

Want kat :') O+
Zwartje lag op die foto in de kast links van de kachel; die kast is de kattentrap de kachel op.
Verder kan de kat natuurlijk overal liggen waar ie maar wil; stoelen, banken, perzische kleden.

Nu ligt ie op mijn schoot en Bella ligt er naast, met haar kop op Zwartje :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219958119
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2026 10:23 schreef sigme het volgende:
Vandaag wil ik biefstuk halen. Ik denk dat we dat gaan eten met tagliatelle en roomsaus, gebakken paddestoelen en misschien gefruite ui?
Daad bij het woord gevoegd
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219958189
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 20:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat jammer. Waardoor kwam 't ?
Geen flauw idee, ik ben wat verkouden en dacht dat het daar aan lag, maar gelukkig smaakt de thee en het koekje erbij wel gewoon.
pi_219958428
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2026 13:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Hij heeft al een tijd versleten vacht & vel, soms bloeden openliggend maar meestal dicht, aan de achterkant van de achterpootknietjes. Dierenarts had geen idee wat dat kon zijn.

En hij wordt echt roeperig/zeurderig. Jammeren. Nu nog alleen maar wanneer ik thuis ben.
Ach wat sneu.. lastig zeg. Hopelijk blijft het voorlopig hier bij.

@Blues :* nog voor je spoiler, waarvan ik denk dat die er eerst stond toch? Of heb ik dat gehallucineerd :D

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 29-01-2026 21:06:26 ]
pi_219958606
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ach wat sneu.. lastig zeg. Hopelijk blijft het voorlopig hier bij.

@:Blues :* nog voor je spoiler, waarvan ik denk dat die er eerst stond toch? Of heb ik dat gehallucineerd :D
Nee, :) maar was zo confronterend, dat hele verhaal over oude vriend ;(
pi_219958643
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:11 schreef Blues het volgende:

[..]
Snap ik :* het is ook een verdrietige situatie, en al helemaal als je dan zo aan de zijlijn staat en het wel meekrijgt maar het idee hebt dat je niks kunt doen ;(
pi_219958848
quote:
1s.gif Op donderdag 29 januari 2026 21:11 schreef Blues het volgende:

[..]
:*
pi_219959129
Ik was op tijd thuis uit werk om even een wasje aan te zetten, avondeten te maken en vast vooruit te koken voor morgen en volgende week. Lekker ovengroente gemaakt voor vanavond en erwtensoep opgezet voor de komende week #huisvrouw _O-

Vervolgens pompt de wasmachine niet af.

Op een schaal van nul tot Gaza is dit natuurlijk hartstikke klein leed maar manmanman daar ging onze hele avond :'(

Filter gecheckt, zat een halve gesp van een riem in want iemand had maanden geleden z'n broek met riem en al in de was gedaan.

Niet gek dat de pomp erop vastloopt :X

Was met de hand gespoeld, gecentrifugeerd met de wasmachine maar dan het water met teiltjes zelf weggedragen.

Nou was ik die was net aan het ophangen #huisvrouw :') heeft B in de machine zitten poeren en draait de pomp weer :o :o

Nieuwe pomp is besteld (een deel van de riem is nog ergens dus ik verwacht meer pompproblemen tzt) maar hopelijk houdt deze het nog even :D
pi_219959364
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 22:09 schreef Tele6 het volgende:
Ik was op tijd thuis uit werk om even een wasje aan te zetten, avondeten te maken en vast vooruit te koken voor morgen en volgende week. Lekker ovengroente gemaakt voor vanavond en erwtensoep opgezet voor de komende week #huisvrouw _O-

Op een schaal van nul tot Gaza is dit natuurlijk hartstikke klein leed maar manmanman daar ging onze hele avond :'(

Filter gecheckt, zat een halve gesp van een riem in want iemand had maanden geleden z'n broek met riem en al in de was gedaan.

Was met de hand gespoeld, gecentrifugeerd met de wasmachine maar dan het water met teiltjes zelf weggedragen.

Nou was ik die was net aan het ophangen #huisvrouw :') heeft B in de machine zitten poeren en draait de pomp weer :o :o

Nieuwe pomp is besteld (een deel van de riem is nog ergens dus ik verwacht meer pompproblemen tzt) maar hopelijk houdt deze het nog even :D
Romantiesssss :D :X
pi_219959585
quote:

Die riem was smerig? ;)
pi_219960603
Geen sneeuw *G*
pi_219960656
Sneeuw.

@Vanyel linkje gecheckt. Opgeslagen. Ben je er zelf geweest?

Gisteren gewerkt, was prima. Vandaag beetje hot naar her dag. Zo eerst uurtje trainen, door naar museum om feestje voor vanavond te bouwen, naar huis, paar uurtjes thuis, naar de binnenstad voor nieuwjaarsborrel met hapje en drankje met alle werknemers van ex-Baas, nuchter blijven ( ;( ) en dan om 22:00 weer naar museum om af te breken. Daarna lekker naar huis.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 07:55:29 #24
370431 drakin
vurig typje
pi_219960706
Goedemorgen c_/

Kat O+
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 30 januari 2026 @ 08:08:20 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219960752
Geen sneeuw, beetje frisjes. Klein rondje gedaan maar voet vindt dat nog geen verstandige keuze.

Nu paar uurtjes teamsen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219960794
Hier is alles wit. Ik hoef niet op de fiets vandaag *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219960808
Geen sneeuw, 1 graadje
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219960837
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 07:37 schreef Lonaa het volgende:
Sneeuw.

@:Vanyel linkje gecheckt. Opgeslagen. Ben je er zelf geweest?
:Y
In Utrecht. Vond leuk. Niet alles even fantastisch uiteraard, maar Olga Ponjee zelf vrij hilarisch en het onderwerp spreekt me aan *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219960996
Mogge!

Geen nieuwe sneeuw en hopelijk smelt wat er nu ligt.

Wel wat verbetering met de voet @fietsie ?
pi_219961010
Mogge!

Hier nog steeds alles wit.
pi_219961079
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 22:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die riem was smerig? ;)
Jup, hij had een of andere outdoor teambuilding gedoe dinges gehad met werk, helemaal modderig geworden.

Nou kan je zo'n riem ook wel onder de kraan afspoelen lijkt me, maar goed :s)
pi_219961082
Wat was er aan de hand met je voet @fietsie ?

Ik zit deze week in de blessurestress want ik heb een pijnlijke plek in mijn voetzool. Vorige week was het mijn scheen. Beetje rust en hopelijk zo weer in orde... ik was net zo lekker aan het sporten bij m'n nieuwe club :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 30-01-2026 09:51:49 ]
pi_219961089
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 09:25 schreef sigme het volgende:
Mogge!

[ afbeelding ]
Mooi!

Hier deels ook nog wit. En toen ik om 8:00 naar werk fietste was het al licht genoeg om de besneeuwde schaapjes in de polder te zien staan.

Hoe is het eigenlijk verder met jullie beesten? Hoe vindt Mooitje sneeuw?
pi_219961096
quote:
Mogge!

[ afbeelding ]
Hou mij vast: er wordt weer gebeverd!

Niet wit, niet glad.
Op naar de mondhygiëniste, dan koffie bij Vroeg en naar de stad U.
Eens kijken hoe het gaat…
pi_219961108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 09:42 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Jup, hij had een of andere outdoor teambuilding gedoe dinges gehad met werk, helemaal modderig geworden.

Nou kan je zo'n riem ook wel onder de kraan afspoelen lijkt me, maar goed :s)
Duur uitje zeg. Hoe komt men op het idee!
#1000-dingen doekje :{w
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 10:04:21 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219961201
quote:
Mogge!

[ afbeelding ]
M'n nummerplaat nu ook.

Wisten jullie dat een Duitse kentekenplaat net iets te groter is als een Nederlandse en dus niet in de houder past?
Ik nu wel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219961485
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 09:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hou mij vast: er wordt weer gebeverd!

Niet wit, niet glad.
Op naar de mondhygiëniste, dan koffie bij Vroeg en naar de stad U.
Eens kijken hoe het gaat…
Ben je weer wat beter te pas?
pi_219961526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 09:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mooi!

Hier deels ook nog wit. En toen ik om 8:00 naar werk fietste was het al licht genoeg om de besneeuwde schaapjes in de polder te zien staan.

Hoe is het eigenlijk verder met jullie beesten? Hoe vindt Mooitje sneeuw?
Kippen vinden sneeuw stom en staan dan alleen maar onder hun hok en als het heel erg is alleen maar in hun hok. En hun water bevriest en kippen moeten veel drinken, wij brengen dagelijks (of vaker indien nodig) warm water.

Ganzen hebben weinig mening over 'weer' maar kunnen niet bij het gras (hun vreten) als dat bedekt is met sneeuw. Ik schuif een stukje gras voor ze schoon en ze krijgen met dit weer ook wat mais bij. Als er geen sneeuw ligt worden ze nooit bijgevoerd, dat is altijd even wennen voor hun en ons om dat dan op te pakken.
Ganzen hebben veel meer last van ijs want dan kunnen ze niet gaan en staan waar ze willen.

Schapen kunnen tamelijk goed sneeuw krabben en dan toch gras vreten, maar bij teveel sneeuw natuurlijk niet en dan vreten ze veel hooi en moeten wij er aan denken om ze veel meer hooi te brengen. Verder geven schapen er niks om.

Mooitje vindt sneeuw prima en leuk, net als niet-sneeuw.

Als er ijs ligt rent ze over de sloot in plaats van te zwemmen, maakt haar niks uit geloof ik.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 11:23:06 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219961616
Inventor doet kut, moet heel lang op iets simpels wachten.
Dan tussendoor maar opnieuw glasvezel aanvragen. Email met link "Klik om te bevestigen"

Link werkt niet. Vervolgens nog es, link werkt niet. Maar gebeld, vier het Mitarbeiter geroepen en toen kreeg ik iemand aan de telefoon.

Patat bestellen is wel gelukt.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 12:17:33 #40
370431 drakin
vurig typje
pi_219962028
Ik hou van deze sneeuw

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_219962254
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Ben je weer wat beter te pas?
Neen dus. Het is matig en wij zijn weer thuis. 😢
Morgen is er weer een dag.

@drakin omdat ik er snel langs scrolde, dacht ik een witte kat te zien op de laatste foto…
pi_219962323
Balen AnneX. Doe maar rustig aan dan.
Spoilers!
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:03:55 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219962391
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Wat was er aan de hand met je voet @:fietsie ?

Ik zit deze week in de blessurestress want ik heb een pijnlijke plek in mijn voetzool. Vorige week was het mijn scheen. Beetje rust en hopelijk zo weer in orde... ik was net zo lekker aan het sporten bij m'n nieuwe club :(
Onze bank heeft RVS pootjes van +- 2cm breed. Die waar je je aan kan stoten (ervaringen uit het verleden) ligt inmiddels een rol Ducktape omheen als buffer. (Letterlijk de rol om de poot).

Ik schopte dus op volle snelheid tegen een 'onbereikbaar' en dus niet beschermd pootje.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219962411
5 graden hier
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  vrijdag 30 januari 2026 @ 13:36:20 #45
370431 drakin
vurig typje
pi_219962626
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:46 schreef AnneX het volgende:

[..]
Neen dus. Het is matig en wij zijn weer thuis. 😢
Morgen is er weer een dag.

@:drakin omdat ik er snel langs scrolde, dacht ik een witte kat te zien op de laatste foto…
Het moet ook een obesitas witte kat voorstellen. Maar als iemand er een konijn in ziet is ook wel grappig.
Zonder die staart lijkt ie ook wel wat op Totoro
Freaks like me drink tea
pi_219962807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Balen AnneX. Doe maar rustig aan dan.
Wij deden nog een thee stop met gebakje bij Vroeg.
Namen een taartje mee voor theebezoek morgen aan mensen met een nieuw huis.
En toen was het op.
pi_219962833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:03 schreef fietsie het volgende:

[..]
Onze bank heeft RVS pootjes van +- 2cm breed. Die waar je je aan kan stoten (ervaringen uit het verleden) ligt inmiddels een rol Ducktape omheen als buffer. (Letterlijk de rol om de poot).

Ik schopte dus op volle snelheid tegen een 'onbereikbaar' en dus niet beschermd pootje.
Oeh.
pi_219963213
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 13:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Auw! :X
pi_219963217
Hier ook bankzaken, maar dan andere bank dan die van @fietsie maar doet wel zeer. Over een half jaar loopt mijn hypotheek af en ik moet er wat mee (restschuldje). Dus nu een afspraak gemaakt met de bank om alles goed door te nemen en kijken wat mijn mogelijkheden (noodzakelijkheden) zijn.

Ter voorbereiding vast "mijn pensioen overzicht" opgezocht en voor mij mag de tijd wel 2 jaar naar voren gehaald worden. Dan gaat het leven een stuk makkelijker worden.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:52:14 #50
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219963231
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Auw! :X
Check
  vrijdag 30 januari 2026 @ 14:53:24 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219963240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier ook bankzaken, maar dan andere bank dan die van @:fietsie maar doet wel zeer. Over een half jaar loopt mijn hypotheek af en ik moet er wat mee (restschuldje). Dus nu een afspraak gemaakt met de bank om alles goed door te nemen en kijken wat mijn mogelijkheden (noodzakelijkheden) zijn.

Ter voorbereiding vast "mijn pensioen overzicht" opgezocht en voor mij mag de tijd wel 2 jaar naar voren gehaald worden. Dan gaat het leven een stuk makkelijker worden.
Jouw pensioendatum gaat niet gelijk achteruit nu Jetten 1 aan de macht is?

Ik mag werken tot ik doodga als ik het zo over de duim afzet tegen de gemiddelde leeftijd van mannen in mijn familie. Of we moeten hopen op nog een mooie corona uitbraak of een mooie opvolger ervan, om de gemiddelde leeftijd omlaag te krijgen..

[ Bericht 5% gewijzigd door fietsie op 30-01-2026 15:08:04 ]
pi_219963377
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik mag werken tot ik doodga als ik het zo over de duim afzet tegen de gemiddelde leeftijd van mannen in mijn familie. Of we moeten hopen op nog een mooie corona uitbraak of een mooie opvolger ervan, om de gemiddelde leeftijd omlaag te krijgen..
nog steeds 16 oktober 2028 AOW en van één pensioenaanbieder pensioen, en 3/4 jaar later komt er nog één bij.
pi_219963446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

https://cmhf-pensioen.nl/(...)7-jaar-en-3-maanden/

Beetje gerustgesteld?
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:22:22 #54
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219963507
quote:
Nee want 2031 is niet mijn pensioenjaar; de gemiddelde man in mijn stamboom haalt de 70 niet.
pi_219963513
quote:
Maar @fietsie is nog hartstikke jong, en ze willen de pensioenleeftijd om laten gaan.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:24:51 #56
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219963537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar @:Fietsie is nog hartstikke jong, en ze willen de pensioenleeftijd om laten gaan.
Zo ver ik het weet is het rekensysteem ook zo dat stijgingen in de levensverwachtingen wel meetellen (vroeger 2/3, nu dus 1:1) maar dalingen niet.
pi_219963619
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee want 2031 is niet mijn pensioenjaar; de gemiddelde man in mijn stamboom haalt de 70 niet.
Ooh. Sorry. Wat een teleurstelling.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:03:16 #58
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219963874
Meer sneeuwfoto´s graag O+

Hier weer heel de week 30+ -O- Zondag wel asado bij ons thuis met mijn vriendengroep van Buenos Aires *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219963997
Hier een mooie sneeuw foto *O*

A wish flower drifts its seeds on the wind, carrying quiet hopes to places the heart cannot yet reach. 🌬🌼
  vrijdag 30 januari 2026 @ 16:21:17 #60
370431 drakin
vurig typje
pi_219964056
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:03 schreef flipsen het volgende:

Hier weer heel de week 30+ -O- Zondag wel asado bij ons thuis met mijn vriendengroep van Buenos Aires *O*
Er ligt niet meer genoeg voor nog een sneeuwpop -O-
Freaks like me drink tea
pi_219964253
quote:

[..]
Ja, same. Ik heb nog hoop dat het mss meevalt omdat ik een vagijn bezit, maar nu ik er over nadenk vrees ik dat dat niet veel verschil maakt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_219964300
Jeez @Syrena Stuk voor stuk veel te jong -O- )
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:00:37 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_219964301
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 10:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
M'n nummerplaat nu ook.

Wisten jullie dat een Duitse kentekenplaat net iets te groter is als een Nederlandse en dus niet in de houder past?
Ik nu wel.
En weet je ook dat de Duitse platen in 2 maten beschikbaar zijn? Ik na aanschaf van platen en onderlegbord wel.
Dan maar de zaag op het plastic.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:06:49 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_219964324
quote:

De wasmachine pomp is zo gemaakt dat deze tegen blokkeren kan.
Maar als je de zijkant van de machine schroeft kun je bij alle slangen. Wel maar 1 kant los halen. Anders wordt het een zeer onstabiel geval met risico op afbreken.
pi_219964621
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 09:43 schreef Tele6 het volgende:
Wat was er aan de hand met je voet @:fietsie ?

Stom :*
pi_219964810
Exact een jaar geleden vandaag kwam de optie van deze flat voorbij w/

A life changing event!

[ Bericht 9% gewijzigd door AnneX op 30-01-2026 18:13:02 ]
pi_219964857
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:07 schreef AnneX het volgende:
Exact een jaar geleden vandaag kwam de optie van deze flat voorbij w/
En ineens was je verhuisd *O*

Beterschap :*
pi_219964863
Nog 6 weken :o
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 januari 2026 @ 18:14:00 #69
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219964876
Thuis. Weekend. Deze vrijdag extra gewerkt, takenlijst overvol. Best wat kunnen schrappen. Bovendien Winterspelen vanaf volgende week :P. Dat compenseer ik wel weer ;-). Vrijdagen zijn er om te wandelen en niet te werken :P.
En volgende week start studie. Gaan we het hebben over Boardroom dynamics & Organisatie als levende systemen.

Tis een gekke maand geweest met veel dingen tussendoor die niet gepland waren. Zoals Webinar en morgen is er iets bij Kassa. Dan moet ik toch wat data aanleveren. :s) Kortom we gaan lekker op volle snelheid door dit voorjaar. Denk dat als verkiezingen geweest zijn de druk er wel af kan.
Daarna begint ook het korte weken seizoen en vakantie in juni.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219964884
quote:

[..]
Dat zou wat zijn he fiets. Als jonge goden in 2031 met pensioen O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219964931
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:50 schreef Syrena het volgende:

[..]
Ja, same. Ik heb nog hoop dat het mss meevalt omdat ik een vagijn bezit, maar nu ik er over nadenk vrees ik dat dat niet veel verschil maakt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brrrrrr ;(

Hier twee opa's en een oom die rond de 65 omvielen met darmkanker. En een vader die dat rond zijn 55e overleefde.
Broer en ik toch maar een scopie en er werd genetisch onderzoek gedaan op wat ze bij pa hadden weggehaald. Geen erfelijke link en bij ons niks aant darmpje.

Dus ik ga er nu maar vanuit dat ik de 80+ oma's ga nadoen.
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 18:43:39 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219965124
73 en 66 aan moeders kant
Vaders kant volgens mij 86 en 96
pi_219965137
Je zult maar een maand niet hoeven werken *O* :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219965189
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:45 schreef Clubsoda het volgende:
Van Harte!
pi_219965231
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:03 schreef flipsen het volgende:

Heilig Hondje:
pi_219965244
quote:
Lekker hoor! Wat zijn je plannen of heb je juist geen plannen?
pi_219965353
Heftig, @Syrena! Hier ook wel wat aan hartvaatziekten in familie (wat overlijdens bv opa moederskant op 67e, en oom moederskant op 62e een TIA), ook met huisarts besproken gezien iets verhoogd risico dat ik loop bij mijn migraine met aura en combinatiepil. Die gaf aan dat ze alleen meerdere mensen in de familie met hart/vaatziekten voor het 60e levensjaar echt verdacht vinden. Hopelijk helpt dat wat :*

Ook heftig voor @fietsie :*

@AnneX beterschap maar weer! Rot dat je al zo lang belabberd bent.

@Kaatje1 voorzichtig goed nieuws voor vluchtelingenwerk? Niet per se voor de strengere asielwetten, maar wel voor juist weer grotere rol vluchtelingenwerk, als ik het goed gelezen/begrepen heb?

@borisz veel plezier alvast met winterspelen *O* . Ik krijg elke keer mailtjes van toen ik me voor de loting had ingeschreven, met 'nog maar X dagen tot de start' en dan denk ik elke keer YEY het is al bijna! Gevolgd door een OMG dan moet ik ook al bijna vliegen :X .

@Tele6 goed geklust met de wasmachine, hopelijk blijft hij het goed doen nu! Klote van de pijntjes. Hopelijk trekt het snel weg!

SPOILER
pi_219965354
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:06 schreef z80 het volgende:

[..]
De wasmachine pomp is zo gemaakt dat deze tegen blokkeren kan.
Maar als je de zijkant van de machine schroeft kun je bij alle slangen. Wel maar 1 kant los halen. Anders wordt het een zeer onstabiel geval met risico op afbreken.
Ja dat was B idd van plan. We gaan zien hoe lang de huidige pomp z'n opleving duurt, en anders is een nieuwe al onderweg. Hij heeft wel eerder wasmachines gerepareerd dus ik heb er alle vertrouwen in O+
pi_219965357
Ik stuur je alle goede vibes @vlindertje89 !
pi_219965499
Over te jong overlijden gesproken Catherine O'Hara is overleden -O- ik vond haar zo geweldig.
pi_219965514
Oeh, duimen @vlindertje89 voor je spoiler.

Heb even het lijstje van schaatsen OS gekeken en kan volgens mij alles zien behalve (zo balen) de 1000 heren. Ben dan ook nog eens in gezelschap van mensen die echt helemaal niets met sport hebben (misschien vraag ik één van jullie wel om mij even een appje te sturen met de uitslag ;-))

Het is een beetje goed nieuws voor VWN en ook wel voor clienten wanneer we weer spreekuren mogen houden op alle locaties. Maar ja, er zijn heel veel teamleiders weg, die heb je, met alle benodigde ervaring niet zomaar terug. En voor clienten is het echt niet best. Gezinshereniging gaat nog moeilijker worden en zo mogelijk nog langer duren. Nu moeten ze regelmatig al 4 jaar wachten tussen aankomst hier en gezin op schiphol ophalen maar dat gaat waarschijnlijk nog langer duren. Wel heel positief is dat jongeren langer begeleiding krijgen (21 ipv 18) alleen is de vraag wie dat dan moet gaan doen.
En waar het nu al moeilijk is om je pleegkind over te laten komen is dat in het vervolg nog lastiger. Dus (voorbeeld) jouw broer/schoonzus over komt iets, jij zorgt voor je nichtjes, jij moet vluchten, laat de kinderen bij je hele oude ouders achter om ze later over te laten komen, maar dat mag dan niet meer.
pi_219965797
quote:

[..]

SPOILER
Wat een narigheid in je spoiler!
pi_219965851
@Kaatje1 aah, ja, dat is natuurlijk zo van de teamleiders. En de rest in je post word ik ook verdrietig van ;(

Ik kan geloof ik alles kijken, behalve de 3000m vrouwen en de 5000m mannen. Die ga ik beide zondagavond terugkijken en ik hoop dat het me lukt de tijd tot dan door te komen zonder de uitslag al te zien/lezen/horen. Althans, ik hoop toch eigenlijk wel dat het terugkijkbaar is.
pi_219965876
Ik kan later op de avond wel terugkijken maar ik heb niet de discipline als jullie :D ik moet het weten.

Herinner me nog een appje, geloof van @Lucky_Strike toen ik hier eters had, dat Epke Zonderland van het rek was gevallen. Mijn gasten wisten niet eens wie dat was _O-
pi_219965893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan later op de avond wel terugkijken maar ik heb niet de discipline als jullie :D ik moet het weten.

Herinner me nog een appje, geloof van @:lucky_strike toen ik hier eters had, dat Epke Zonderland van het rek was gevallen. Mijn gasten wisten niet eens wie dat was _O-
Oh ja nee ik wil het juist kijken zonder de uitslag te weten. Anders vind ik het veel minder leuk. Ik ga proberen de 3000m zaterdagavond al terug te kijken, hopelijk lukt dat.
pi_219966019
quote:
*G*
  vrijdag 30 januari 2026 @ 20:56:27 #87
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219966077
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Oh ja nee ik wil het juist kijken zonder de uitslag te weten. Anders vind ik het veel minder leuk. Ik ga proberen de 3000m zaterdagavond al terug te kijken, hopelijk lukt dat.
Team vlindertje hier. Laatste F1 race van het jaar, Verstappen kán nog winnen en ik kon echt niet live de race kijken. Dus heel de dag niet op FOK! en geen kranten inkijken, geen radio aan. Krijg ik een appje van een vriend van me: "Goed he, van Norris, zó verdiend!". En bedankt, ik hoefde de race niet meer te zien -O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_219966079
Geniet ervan @Clubsoda, het is je ontzettend gegund O+
pi_219966086
quote:
80s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:56 schreef flipsen het volgende:

[..]
Team vlindertje hier. Laatste F1 race van het jaar, Verstappen kán nog winnen en ik kon echt niet live de race kijken. Dus heel de dag niet op FOK! en geen kranten inkijken, geen radio aan. Krijg ik een appje van een vriend van me: "Goed he, van Norris, zó verdiend!". En bedankt, ik hoefde de race niet meer te zien -O-
Ja, dat. Ik kan er ook echt de rest van de dag chagrijnig over zijn dan als ik de uitslag toch per ongeluk al te weten gekomen ben }:|
pi_219966171
Ik kan ook prima de laatste bladzijden van een boek lezen en toch me helemaal verliezen in het boek.
pi_219966196
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:

Herinner me nog een appje, geloof van @:lucky_strike toen ik hier eters had, dat Epke Zonderland van het rek was gevallen. Mijn gasten wisten niet eens wie dat was _O-
Daar staat me iets van bij ja. Die uitslag was wel gestuurd op jouw verzoek he, dat dat even duidelijk is ;)

Wij hebben in december gekeken naar het OS schema en we nemen een dag vrij plus ik een ochtend en J een middag. Dan zijn er nog 2 wedstrijden die we een uurtje uitgesteld moeten kijken. Verder komt het goed met schaatsen, shorttrack en de wedstrijden van 'onze' Bruna, de langlaufende vriendin van Heywoodu die we in SPT al jaren steunen.
Spoilers!
pi_219966201
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 20:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Geniet ervan @:Clubsoda, het is je ontzettend gegund O+
Ja O+
Spoilers!
pi_219966236
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Daar staat me iets van bij ja. Die uitslag was wel gestuurd op jouw verzoek he, dat dat even duidelijk is ;)

Wij hebben in december gekeken naar het OS schema en we nemen een dag vrij plus ik een ochtend en J een middag. Dan zijn er nog 2 wedstrijden die we een uurtje uitgesteld moeten kijken. Verder komt het goed met schaatsen, shorttrack en de wedstrijden van 'onze' Bruna, de langlaufende vriendin van Heywoodu die we in SPT al jaren steunen.
Zeker was dat op mijn verzoek :D
pi_219966428
We hebben nog wel 12 biatlonwedstrijden te kijken voor de Spelen beginnen. Dat wordt nog een beste klus maar ik denk dat we het wel halen.
Spoilers!
  Moderator vrijdag 30 januari 2026 @ 21:56:42 #95
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219966541
Ik ga vrij weinig meekrijgen van de OS gok ik, nog geen internet/tv :+

Wel voor het eerst in OS gepost, maar niet vanwege directe interesse in de sport _O-
derLudolf in OWS / Kans op gouden medailles Duitsland
pi_219966750
Haha, goed bezig.

Ik heb net even gekeken naar de vluchten. Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat het 3u vliegen is. Maar dat klopt helemaal niet *O* . Het is volgens tickets 2u15 heen en 2u35 terug, maar volgens vluchtgegevens van recente vluchten met zelfde nummer rond 1u50-2u. Meevaller ^O^ .

Merk wel dat nu het dichterbij begint te komen, het wel iets spannender wordt. Wel fijn dat ik kort ervoor nog een psych afspraak heb ook. Maar ik heb er ook wel zin in. Beetje een mix nog ;)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 januari 2026 @ 22:36:23 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219966759
Ik werk gewoon door. En met name in de eerste week wel veel afspraken. Ook een dag naar Breda bijvoorbeeld. Maar goed. Ik zal wat extra thuiswerken inplannen ;-).
  zaterdag 31 januari 2026 @ 00:59:18 #98
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219967462
Ik geloof niet dat ik ook maar iets mee zal krijgen van de OWS. Behalve dan in dit topic :D
pi_219967848
Goedemorgen!

Sneeuw ligt nog, maar er is vannacht niks bij gekomen.
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 08:09:58 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219967865
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 22:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, goed bezig.

Ik heb net even gekeken naar de vluchten. Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat het 3u vliegen is. Maar dat klopt helemaal niet *O* . Het is volgens tickets 2u15 heen en 2u35 terug, maar volgens vluchtgegevens van recente vluchten met zelfde nummer rond 1u50-2u. Meevaller ^O^ .

Merk wel dat nu het dichterbij begint te komen, het wel iets spannender wordt. Wel fijn dat ik kort ervoor nog een psych afspraak heb ook. Maar ik heb er ook wel zin in. Beetje een mix nog ;)
Vliegen stelt niets voor, je gaat gewoon de pijp uit, het hoekje om en hop in de kist. Naar beneden kom je altijd weer.

Je mag slaan :P
pi_219967887
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 08:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Sneeuw ligt nog, maar er is vannacht niks bij gekomen.
Ik ben om 6:15 door de regen naar het station gefietst :(

Om er daar achter te komen dat de trein vertraging had en ik mijn overstap niet ging halen :(

Op station Arnhem koffie gehaald maar alsnog koud. Wat een tochtgat is dat station :(

Maar ik ga nog op tijd komen voor m'n survivalrun. Alleen met een minder goed humeur :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 januari 2026 @ 08:40:21 #102
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219967940
Moggel. In het Buurtbusje naar Eenigenburg :+.
De wandeling gaat naar Sint Maarten, Schagen en Kolhorn. Westfriese Omringdijk #4 van 8.
pi_219968308
Goedemorgen :O
Vandaag naar een The Godfather marathon, waar we ook een Italiaanse lunch en diner bij krijgen.
pi_219968853
Goedemorgen! Vegan banoffee taartje aan het maken om mee te nemen naar een verjaardag vanmiddag :9. De dadeltoffeekaramel was in ieder geval al erg lekker.
pi_219969175
Middag!

Hele ochtend lekker lopen klungelen in huis, net fris gedoucht en eens zien wat ik ga doen. Wel thuis want er komt iemand mijn tarte tatin schaal halen
  zaterdag 31 januari 2026 @ 12:19:26 #106
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219969227
Was ff bij de Hanos. 300 Euro aan vlees en barbarie eend. Viel me nog mee
pi_219969440
Lijstje voor vandaag :W

Uitslaap O+
Ontbijt :9
Gym :% (NiB, ik had het wat verwaarloosd)
Krant
Zelf gehaakt (enorm groot geworden dus gebombardeerd als huis-) vest blokken
Wasjes ophangen
Dutje :z
Uit eten :9
pi_219969852
Zeg culletjes, het volgende: Ik heb per ongeluk van de Picnic ene pak verse lasagnebladen geleverd gekeregen, dus ik moet nu lasagne maken. Ik heb al een pot ( :') ) saus en een half pond gehakt. EN nu? Gehakt eerst aanbraden denk ik? En dan mengen met de saus? En zowel beginnen als eindigen met een laag saus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219969876
Ui fruiten, knoflook erbij, gehakt erbij, suaus erbij. Kruiden met wat jpu lekker lijkt, oregano, basilicum, paprika (stukje paprika wanneer je die hebt kan er er ook door doen, peper, zout totdat je denkt, dit is lekker.
Laagje saus op de ovenschaal, kaas, bladen en zo door,
Wanneer je ook bechamelsaus maakt dan dat tussen de kaas en de bladen. Laatste laag bedekken met kaas en 30 min in de overn op ca 180, met aluminiumfolie wat je 10 min voor het einde eraf haalt
pi_219969886
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest :P
pi_219969922
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg culletjes, het volgende: Ik heb per ongeluk van de Picnic ene pak verse lasagnebladen geleverd gekeregen, dus ik moet nu lasagne maken. Ik heb al een pot ( :') ) saus en een half pond gehakt. EN nu? Gehakt eerst aanbraden denk ik? En dan mengen met de saus? En zowel beginnen als eindigen met een laag saus?
:Y :Y)
pi_219969979
quote:
84s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest :P
Ik heb het trouwens niet over verse oregano of basilicum, gewoon gedroogd uit een potje. Maar je kunt er alles indoen wat je lekker lijkt, voor pittig ook sambal
pi_219970007
Als je niet genoeg kaas hebt kun je ook alleen de bovenkant met kaas doen. En bechamelsaus is wel lekker maar je kan het overslaan. (Ik zou het niet overslaan. Heb je melk, boter en bloem in huis?)
pi_219970010
Mijn survivalrun ging goed. De pijntjes hebben zich koest gehouden. Ik ben netjes in de middenmoot geëindigd ^O^
pi_219970012
Nope. Ik heb alleen bladen, saus, gehakt en kaas.
pi_219970022
Goed recept van Kaatje👍🏼

Er lag al weken een pak bladerdeeg in de koelkast. En appels in de fruitschaal. De laatste in kleine blokjes vermengd met theelepel spec.kruiden en 5 th.l. fijne kristal. Muffin blik van 12 stuks, plakjes deeg erin, schep appel erop.
Oven 20 min. en klaar. Bezoek kon de helft meenemen. :Y)

Het appeltaartje van Vroeg gaat mee op theebezoek.
pi_219970066
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan het prima mee gemaakt worden
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 15:41:48 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219970516
quote:
84s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken :9

50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 15:42:48 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219970524
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Als je niet genoeg kaas hebt kun je ook alleen de bovenkant met kaas doen. En bechamelsaus is wel lekker maar je kan het overslaan. (Ik zou het niet overslaan. Heb je melk, boter en bloem in huis?)
quote:
;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219970619
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nee. Alleen boter. Daar kan ik boter mee maken *)
pi_219970624
Jullie hebben geen idee hoe simpel mijn leven is O+
  zaterdag 31 januari 2026 @ 15:57:07 #122
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219970678
quote:
Je kunt de bladen ook gewoon in reepjes snijden en als pasta gebruiken. Misschien de makkelijkste optie.
pi_219970750
Ik vergeet het steeds te vragen @gcjoel maar hoe is het met het kitten
pi_219970843
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe simpel mijn leven is O+
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!

Ik voel me ineens helemaal thuis hier :+ :P
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:41:11 #125
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219970944
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vergeet het steeds te vragen @:gcjoel maar hoe is het met het kitten
Goed!
Ze heeft zichzelf zojuist geleerd om op het aanrecht te klimmen ;(
Was wel vergeten hoe vermoeiend een kitten is. :')
Maar ze is ook vaak heet lief en schattig.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:41:35 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219970947
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!

Een Vlinder maaltijd *O* :D
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:47:21 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219970990
quote:

[..]

SPOILER
Nou dat soort staatjes dus..
  zaterdag 31 januari 2026 @ 16:48:53 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219970995
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat zou wat zijn he fiets. Als jonge goden in 2031 met pensioen O+
Ik zou er voor openstaan, ware het niet dat mijn beide 'daar zou ik wel heen willen dan' op dit moment niet heel ehm, aantrekkelijk lijken (Noordwegen --> dichterbij die russische griezel) en Canada, de 52e staat van JDVance..)
pi_219970997
quote:

[..]

Zo zou in het ook doen, maar ik kwak nog wel groente door de saus. Ui of peen en vaak ook paprika hebben we eigenlijk altijd wel in huis.
pi_219971005
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Zo zou in het ook doen, maar ik kwak nog wel groente door de saus. Ui of peen en vaak ook paprika hebben we eigenlijk altijd wel in huis.
Ik ook, paprika ofzo als ik het in huis heb, en anders blik linzen dan want dat heb ik altijd wel in huis, verse groente niet altijd. Maar Flash zei dat hij niks in huis heeft verder :Y
pi_219971026
En dank voor de lieve reacties O+ De plannen centreren zich vooral rondom de inpandige verhuizing. Ik begin maandag met het schilderen van de muren in de kamer die nu van de puber is en van de peuter wordt. En als hij vervolgens een week weg is, wil ik zijn spullen uitzoeken en overhevelen en de peuterkamer inrichten. Verder gaan we nog een week op vakantie en wil ik lekker gaan sporten, zonder iemand die tegen mn kont duwt tijdens squats, op me zit bij situps en onder me doorkruipt bij pushups :7 rustig hardlopen op een moment dat het mij uitkomt. En koffie drinken in stilte met een boek O+ en ik moet nog wat werkdingetjes doen (mijn bijbeunwerk, krijg ik gewoon geld voor dus), ik heb een massage cadeau gekregen en wik rustig langs de huisarts en andere zorgdingen.
pi_219971032
Ik weet trouwens niet wanneer je precies naar Barcelona gaat @vlindertje89 , maar ik hoop van harte voor je niet 60 pubers op uitwisseling treft in het vliegtuig :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 31-01-2026 17:09:52 ]
pi_219971038
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ook, paprika ofzo als ik het in huis heb, en anders blik linzen dan want dat heb ik altijd wel in huis, verse groente niet altijd. Maar Flash zei dat hij niks in huis heeft verder :Y
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.

Ik vind het trouwens makkelijker om wél uien in huis te hebben dan niet, ze zitten met een hele club in dat netje, die eet ik niet in keer op. :+
pi_219971040
Dat gezegd hebbende, kookte ik in de afgelopen week al woknoedels met tempeh en gegrilde aubergine, courgette en paprika en twee keer wraps met laagje avocado+zure room smeersel en als vulling vega gehakt, mais, kidneybonen en geraspte kaas. En vanavond wordt het ofwel weer de woknoedels, ofwel pizza.

Ik liep alleen in de supermarkt en keek bij de verse pizza bij de lekkere, en wilde daarna voedingswaarde vergelijken met de lekkere diepvries pizza. En nu ben ik terug aan het lopen met mijn tas vol boodschapjes en bedenk ik me dat ik nog naar de diepvries moest daarvoor :+ . Gelukkig moet ik nog een stuk wandelen want vooral op bank gehangen tot nu toe, dus ik doe zo nog een rondje :+
pi_219971056
quote:

[..]

dit gaat het worden inderdaad. Maar dan in een yoghurtkommetje in de airfryer :D
pi_219971057
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wert trouwens niet wanneer je precies naar Barcelona gaar @:vlindertje89 , maar ik hoop van harte voor je niet 60 puber op uitwisseling treft in het vliegtuig :+
Haha, ehm, hoe snel gaan zij? :D en vliegen ze op doordeweekse dag of in weekend?

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.

Ik vind het trouwens makkelijker om wél uien in huis te hebben dan niet, ze zitten met een hele club in dat netje, die eet ik niet in keer op. :+
Haha, ik vat Vlindertje maaltijd op als zeer simpele maaltijd, niet gekke maaltijd. Hoewel ik wel snap waarom anderen daar misschien anders over denken :+
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:03:24 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219971064
Mijn gup gaat twee nachtjes met school op pad, en heeft zelf ingepakt.
Drie tassen.

Toen las ze nog een keer de instructies, en ging toen op zoek naar de grootste rugzak die er in huis is, omdat er netjes in stond: 1 (rug)tas voor je spullen.

Het is leuk om te observeren en verrast te kijken als ze weer iets zoekt wat ze niet weet te vinden maar blijkbaar wel mee moet :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 januari 2026 @ 17:08:02 #138
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219971090
Wandelen was fijn O+. Leegt toch altijd je hoofd. Van Eenigenburg via Schagen naar Kolhorn.
Naar Schagen via diverse dijken. Koffie in een tentje bij de kerk. Laatste zes km naar Kolhorn was over een andere grasdijk dus dat werd vooral modder. En op een paar plekken echt blij dat ik glij. Gelukkig niet onderuit gegaan.
We moeten lang wachten op de buurtbus terug en kwamen terecht bij Eilanderij in Kolhorn. Mooie plek voor een terrasje in de zomer als je er op de fiets langs komt.

In de trein mn rozigheid er al best wat eruit geslapen :P.
pi_219971092
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha, ehm, hoe snel gaan zij? :D en vliegen ze op doordeweekse dag of in weekend?
[..]
Haha, ik vat Vlindertje maaltijd op als zeer simpele maaltijd, niet gekke maaltijd. Hoewel ik wel snap waarom anderen daar misschien anders over denken :+
Vrij snel al, door de week.

Lasagne is per definitie vrij eenvoudig eten eigenlijk. Ik snap je pastapunt geloof ik wel, ik vind een simpele carbonara (ei-kaas-bacon) eigenlijk het allerlekkerst :Y)
pi_219971101
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vrij snel al, door de week.

Lasagne is per definitie vrij eenvoudig eten eigenlijk. Ik snap je pastapunt geloof ik wel, ik vind een simpele carbonara (ei-kaas-bacon) eigenlijk het allerlekkerst :Y)
Ah, dan zit ik niet met de pubers in het vliegtuig ^O^

En dat is ook errrg lekker ja :9 ^O^
pi_219971110
Trek in lasagne nu.
Spoilers!
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:16:55 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219971127
Ik moet nog iets gaan bedenken met bloemkool kaas en gehakt.
pi_219971151
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:16 schreef fietsie het volgende:
Heb je ook aardappel? En iets om een kaassausje te maken?

Indien aardappel: aardappel in plakjes en voorkoken, gehakt bakken, bloemkool voorkoken, in ovenschaal plakjes-gehakt-bloemkool, kaas erover en even onder de grill. Of zelfde idee met airfryer.

Indien ook iets om kaassausje te maken, bovenstaande met kaassaus en dan hoeft het niet in oven.

Indien geen aardappel of kaassausje, en echt alleen deze dingen: bloemkool kruiden met wat je lekker vindt en in oven/airfryer roosteren, gehakt bakken en dan bloemkool met gehakt eten. Eventueel met kaas erbij, afhankelijk van de kruiden en of daar lekker bij is.

Of kaas smelten tot kaasfondue, bloemkool roosteren/koken, van de gehakt mini gehaktballetjes maken en bakken en dan kaasfonduen ermee.
pi_219971176
Trek in kaasfondue nu.
Spoilers!
pi_219971212
Oh, voor lasagne heb ik alles in huis maar moet nu eten wat op moet anders moet het weggooien. En voor morgen staat er ook al iets wat op moet in de planning dus geen lasagne
pi_219971214
Ik sta risotto met pompoen en rauwe ham te maken, in het kader van lekker makkelijk :9
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:34:47 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219971233
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heb je ook aardappel? En iets om een kaassausje te maken?

Indien aardappel: aardappel in plakjes en voorkoken, gehakt bakken, bloemkool voorkoken, in ovenschaal plakjes-gehakt-bloemkool, kaas erover en even onder de grill. Of zelfde idee met airfryer.

Indien ook iets om kaassausje te maken, bovenstaande met kaassaus en dan hoeft het niet in oven.

Indien geen aardappel of kaassausje, en echt alleen deze dingen: bloemkool kruiden met wat je lekker vindt en in oven/airfryer roosteren, gehakt bakken en dan bloemkool met gehakt eten. Eventueel met kaas erbij, afhankelijk van de kruiden en of daar lekker bij is.

Of kaas smelten tot kaasfondue, bloemkool roosteren/koken, van de gehakt mini gehaktballetjes maken en bakken en dan kaasfonduen ermee.
Hmmm eens kijken of ik hier iets op kan varieren; geen aardappel erbij, maar ik kan wel iets met paprika's en ui en de kaas en het gehakt... En dan de bloemkool grillen na even koken ofzo.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:38:29 #148
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219971260
Nog makkelijker hier vanavond:
Verse witte (desem)broodjes van bakkerij Scratch met Hollandse garnalen, garnalenkroketten, gebakken mosselen en zalmsalade van de Volendammer visboer…
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 januari 2026 @ 17:42:49 #149
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219971285
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Trek in kaasfondue nu.
Met ribben?
  zaterdag 31 januari 2026 @ 17:52:11 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219971329
Hmmm DHL en Dragonfly lijken wel ergens van de weg afgegleden... beiden van "we bezorgen rond 16:00" naar "het duurt wat langer.."
pi_219971365
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:16 schreef fietsie het volgende:
Heb je lasagnebladen in huis? :P
pi_219971372
Wij zitten bij Lieveling bij een prachtig natuurgebied O+ :Y)
pi_219971549
Er wordt voor mij gekookt vanavond. Door chef en brigade van Inter Scaldes.
Eens kijken of ze deze keer een beter gevoel achterlaten dan bij de vorige editie.
pi_219971585
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er wordt voor mij gekookt vanavond. Door chef en brigade van Inter Scaldes.
Eens kijken of ze deze keer een beter gevoel achterlaten dan bij de vorige editie.
Dat gaat vast geen bloemkool met kaassaus (voor jou al helemaal niet) worden of een lasagne
  zaterdag 31 januari 2026 @ 18:41:51 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_219971606
Hier de oven aangeslingert voor een pizza. Quattro formaggi met gevulde rand.
Is te eten, maar niet direct voor herhaling vatbaar.
pi_219971686
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat gaat vast geen bloemkool met kaassaus (voor jou al helemaal niet) worden of een lasagne
Zeeland, dus veel vis O+
  zaterdag 31 januari 2026 @ 19:16:11 #157
63722 z80
I fink you freaky
pi_219971860
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zeeland, dus veel vis O+
Vers van Kostunrix.
pi_219971867
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Lasagna zonder bechamel? Das toch zónde! :o

Al gooi ik er dan weer geen andere groente in dan ui en knof als dat groente is.

En sportontspanvakantiezorggeniet ze
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219971979
Ik ben bij m'n ouders dus we hadden een curieuze ovenschotel van rijst met groene kool en een heel dun laagje kaas op de bovenkant _O-

Over 2 weken brengt broertje een paar van zijn vrienden hierheen om z'n verjaardag te vieren, we gaan zwemmen in het lokale zwembad. :D
Twee vrienden zijn vegan maar mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie. :? Dit is een nieuwe.

SPOILER
pi_219971984
@Clubsoda jouw plannen klinken goed! Succes met het klussen
pi_219972088
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Al gooi ik er dan weer geen andere groente in dan ui en knof als dat groente is.

Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.

Dank! O+
pi_219972113
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 17:42 schreef borisz het volgende:

[..]
Met ribben?
Liefst wel maar bij gebrek aan spareribs werden het aardappelkroketjes. Geen slechte keuze.

Spoilers!
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 19:42:57 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219972121
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:40 schreef Clubsoda het volgende:

bleke kwak kan me niet zo bekoren.
Nee dat weten we :P
pi_219972155
Jeetje mijn lasagne maakt de tongen wel los zie ik :D _O-
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 19:48:24 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219972162
Hoe smaakte het?
pi_219972168
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:48 schreef derLudolf het volgende:
Hoe smaakte het?
Vandaag traybake gegeten. Het grote lasagnedebacle gaat morgen plaatsvinden. Of maandag of zo.
pi_219972245
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Liefst wel maar bij gebrek aan spareribs werden het aardappelkroketjes. Geen slechte keuze.

[ link | afbeelding ]
Oohhhh :9~
pi_219972288
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:17 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik maak lasagna zelf wel met bechamel bij voorkeur :Y alleen dat had Flash niet. Dus ja.

Ik maak eigenlijk zelden lasagna want veel werk, maar als wel, dan heb ik er ook echt de boodschappen voor gedaan. En dan maak ik tomatensaus met paprika en courgette en evt (vega)gehakt en dan saus, bechamel, kaas, lasagnebladen, repeat. Eindigend met kaas uiteraard.
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 20:05:44 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219972328
Over gehakt gesproken, half-om-half verdwijnt en heet nu gemengd. Bij picknick is de verhouding zelfs 70-30 :{
pi_219972352
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:05 schreef derLudolf het volgende:
Over gehakt gesproken, half-om-half verdwijnt en heet nu gemengd. Bij picknick is de verhouding zelfs 70-30 :{
het was al 40 jaar zo dat het al "half om half" mocht heten als er 10 % rund in zat geloof ik. En "rundergehakt" bij minstens 25 %. Dus ja boejje.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 20:16:32 #171
63722 z80
I fink you freaky
pi_219972454
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
het was al 40 jaar zo dat het al "half om half" mocht heten als er 10 % rund in zat geloof ik. En "rundergehakt" bij minstens 25 %. Dus ja boejje.
Daar is de warenwet het niet mee eens. Half om half is 50/50. Met een max afwijking van 10%
En rundergehakt is 100% rund.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0009675/2026-01-01
pi_219972528
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef z80 het volgende:

[..]
Daar is de warenwet het niet mee eens. Half om half is 50/50. Met een max afwijking van 10%
En rundergehakt is 100% rund.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0009675/2026-01-01
Oh okee. In mijn herinnering was het vroegah anders. Maar ik kan het mis hebben hoor :Y
pi_219972631
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben bij m'n ouders dus we hadden een curieuze ovenschotel van rijst met groene kool en een heel dun laagje kaas op de bovenkant _O-

Over 2 weken brengt broertje een paar van zijn vrienden hierheen om z'n verjaardag te vieren, we gaan zwemmen in het lokale zwembad. :D
Twee vrienden zijn vegan maar mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie. :? Dit is een nieuwe.

SPOILER
Telepa -O-
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 20:43:07 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219972725
quote:

SPOILER
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bij :@

Snap niet echt waarom het uitmaakt dat je moeder iets niet wil serveren en je broertje die z'n verjaardag bij jou doet. Of wou die het eerst bij het ouders doen? Niet in z'n eigen casa :D
pi_219972751
Ik denk dat Tele met "hierheen" naar haar ouders bedoelt, omdat ze daar nu is ;)

Hoe ging je survivalrun @Tele6?
pi_219972802
Wat prachtig nu buiten de maan én die blinkende Jupiter naast elkaar te zien nu O+
Als er geen wolken zijn (zoals bij mij nu }:| )zou ik zéker door een verrekijker kijken *G*
pi_219972817
Hopelijk kan je je vader overhalen om toch even naar de huisarts te gaan @Tele6
pi_219972831
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:50 schreef Blues het volgende:
Wat prachtig nu buiten de maan én die blinkende Jupiter naast elkaar te zien nu O+
Als er geen wolken zijn (zoals bij mij nu }:| )zou ik zéker door een verrekijker kijken *G*
https://hemel.waarnemen.com/
pi_219973090
quote:

[..]
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.

Dank! O+
Ik zeg het niet.
Ik zeg het níet!
  zaterdag 31 januari 2026 @ 21:22:07 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219973109
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zeg het niet.
Ik zeg het níet!
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee dat weten we :P
;)
pi_219973133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat Tele met "hierheen" naar haar ouders bedoelt, omdat ze daar nu is ;)

Hoe ging je survivalrun @:Tele6?
Ja, in de buurt van de stad van mijn ouders is momenteel een obstakelparcours in het zwembad, dus als verjaardagsfeestje gaan we dat doen. Dat is er bij zijn eigen huis niet.

Bovendien wil hij als eerste feestje een grote housewarming geven, in de hoop dat hij dan allerlei benodigdheden voor het huis cadeau krijgt (zoals een grotemensen-bestekset). Ik ben nog heel benieuwd hoe dat gaat lopen, want ik heb zelf nooit de indruk gehad dat mensen per se heel dure housewarmingscadeaus geven - ik heb zelf o.a. wel eens een zelfgemaakt schilderijtje, een pot bloembollen, een plant en een set spatels gekregen. Maar wie weet zijn broertjes vrienden anders ^O^

De survivalrun ging echt verrassend goed en ik heb het echt naar mijn zin gehad! Die maand dat ik nu bij mijn nieuwe club train heeft echt z'n vruchten afgeworpen, ik ben weer zoveel sterker in mijn armen. Het lopen ging ook goed: in het begin had ik wel wat last van mijn voetzool maar de kramp van vorige week is er niet meer in geschoten. Dus die preventieve fysio-afspraak heeft geholpen (zodra je besloten hebt een dokter te raadplegen, verdwijnt de klacht, waardoor de dokter niks heeft om je mee te diagnosticeren)

Inmiddels nog eens nagevraagd over de sojamelk want ik vind het toch zielig als die vrienden havermout met water krijgen over 2 weken. M'n moeder blijkt een paar keer oorzaak en gevolg verwisseld te hebben en biologische sojamelk (of erwtenmelk oid) zijn gewoon acceptabel ^O^

Het feestje van broertje wordt wel afzien want hij heeft nu 5 uur sport ingeroosterd.
7:45 ontbijt
8:45 vertrek naar survivalrunclub
9:00-11:00 meetrainen met club
11:00-11:30 naar zwembad fietsen
11:30-14:30 obstakelparcours in zwembad
15:00 taart bij mijn ouders.
Ik opperde om ook iets van lunch in te plannen maar hij zegt dat iedereen dat zelf maar moet regelen tussendoor of onderweg. ^O^ :D
pi_219973148
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk kan je je vader overhalen om toch even naar de huisarts te gaan @:tele6
Ja, ik ga het hem morgen toch nog eens vragen. Zo bovenop je hoofd is wel echt dé plek die je in de gaten moet houden, ik herinner me dat opa daar ook meerdere plekken heeft moeten laten weghalen.
pi_219973162
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bij :@

Dat is wel een goede idd.
Hij komt momenteel nergens vanwege z'n rug en z'n verkoudheid, maar anders kan iemand van z'n orkest wel helpen denk ik. O+
pi_219973357
Bestek koop je voor een 10tje bij Ikea. Waarom zou je daarop wachten :o :D

Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aan }:| Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed }:|
pi_219973365
Waar is je vader verzekerd @Tele6? Bij meerdere zorgverzekeringen kun je via Skinvision (app) gratis verdachte huidplekken laten checken. Wellicht is hij daar wel toe bereid? Maar huisarts lijkt me de fijnste optie, als je hem zo ver kunt krijgen.

En ik zou niet bijzonder gelukkig worden van schema feest broertje, al helemaal zonder lunch :+ maar hopelijk heeft hij vrienden die hier wel blij van worden :D

En wat fijn van hoe je run ging, én dat je nieuwe club zo goed bevalt en je fysio afspraak geholpen heeft! *O*
pi_219973460
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:

Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aan }:| Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed }:|
Ja nee, hij wil iets van een Echt Merk ofzo, hij heeft al uitgerekend dat als drie van zijn vrienden dat samen zouden doen, het wel zou gaan. Ik weet niet welk bestek hij dan op het oog heeft want mijn bestekset waar ik zeer tevreden mee was kwam van de kringloop en die van B was van zijn oma. :s)

Idd het juiste bestek en servies voor de juiste dingen O+
B heeft laatst onderzoek gedaan naar thee/koffie/etc-lepeltjes en nu hebben we daar ook alle correcte items van (tweedehands aanvulling op z'n oma's bestek) en ook twee maten gebaksvorkjes O+
En twee slabestekken want we hebben vaak genoeg twee salades tegelijk. _O-
Hij heeft laatst een hele avond de "nieuwe" aanwinsten zitten poetsen. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Waar is je vader verzekerd @:Tele6? Bij meerdere zorgverzekeringen kun je via Skinvision (app) gratis verdachte huidplekken laten checken. Wellicht is hij daar wel toe bereid? Maar huisarts lijkt me de fijnste optie, als je hem zo ver kunt krijgen.

En ik zou niet bijzonder gelukkig worden van schema feest broertje, al helemaal zonder lunch :+ maar hopelijk heeft hij vrienden die hier wel blij van worden :D

En wat fijn van hoe je run ging, én dat je nieuwe club zo goed bevalt en je fysio afspraak geholpen heeft! *O*
Ook dat zal ik morgen vragen!
Ik herinner me dat de laatste keer dat we het erover hadden hij bij Nationale Nederlanden zat want mijn moeder had iets daarover met milieuvriendelijkheid of zo. Zo'n app zou ideaal zijn want dan hoeft hij ook zichzelf niet naar de huisarts te slepen (al zou hij wel een algehele check kunnen gebruiken met hoe moeilijk hij loopt en ademt)

Edit: check, NN doet mee aan skinvision! Top dit :D

Voor wat betreft broertjes feest ben ik erg benieuwd wat z'n vrienden ervan gaan vinden, en van hoe het bij mijn ouders thuis is.
Ik had rond 13:00 mijn haar gewassen en het is nog steeds vochtig. En ik heb kort haar hè. :X :')

Broertje is er nu ook achter dat je huis delen niet altijd rozengeur en maneschijn is. Huisgenoot heeft (per ongeluk) wat keukenspullen van broertje kapotgemaakt, ze hebben weer meelmotjes overal in zitten en huisgenoot ruimt niet achter zijn kont op. En dan komt eind maart nog een huurder, iemand die ik ken en waarvan ik weet dat ze het stereotype van onbehandelde ADHDer is. Broertje zegt dat het allemaal wel goed komt want als ze niet doen hoe hij het wil, kan hij altijd dreigen om ze het huis uit te zetten.
Manmanmanmanmanman :X
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 22:01:45 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219973471
quote:
Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed }:|
Leeft deze persoon nog wel?
pi_219973485
quote:

Zo herkenbaar. Kwam laatst een dessertlepel die in de grote besteklade hoort tegen in de kookbesteklade. En dat heb ik toch echt zelf gedaan. Nu weer extra goed opruimen
pi_219973518
:D tele

Zou een leuke reality tv show zijn haha.

Als hij bij Nationale Nederlanden zit dan zit de app erin ^O^ https://www.nn.nl/Particu(...)vices/SkinVision.htm
pi_219973544
Wat @vlindertje89 zegt, geloof dat ik dan ook zou gaan kijken naar Telebroer en zijn huisgenoten
pi_219973571
quote:
mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie. Dit is een nieuwe.
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.

SPOILER
pi_219973609
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.

SPOILER
Ja, dat hebben we inmiddels ook vastgesteld. Ze had de richting van de dingen een beetje omgedraaid waardoor ze op "als je sojamelk drinkt, drink je afval van de bio-industrie" uitkwam.

Het leuke is dat ik in mijn master stage gelopen heb bij een bedrijf dat ook met een reststroom van voedingsproductie zat, en dat bezig was om mensen-voedsel ipv veevoer van die reststroom te maken. Gaaf project. Financieel voor hen ook interessant want mensen betalen meer voor hun voer dan varkens dat doen. :P

Ik weet niet waar het pulp van bio-sojamelk naartoe gaat eigenlijk?
pi_219973616
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat @:vlindertje89 zegt, geloof dat ik dan ook zou gaan kijken naar Telebroer en zijn huisgenoten
Gat in de markt _O-
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 22:20:59 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219973629
Naar biologische veehouders waarschijnlijk.
pi_219973758
Had nog een mooie foto van vanaaf O+

pi_219973819
quote:

:D

Wij hebben 2 verschillende ikea bestekken. Heeeeel lang lagen die apart van elkaar, want het ene bestek gebruikten we met etentjes.
Dat doen we niet meer zo vaak hier thuis, dus ik heb ze nu bij elkaar in 1 bestekla want dan wordt alles toch gebruikt.

g heeft voorkeur voor de 'oude' en ik voor die andere.
Dus vissen we steeds ons favostuk uit die la :D
pi_219973912
Mijn mooie (en enige) bestek heb ik 36,5 jaar geleden in Duitsland gekocht. Datum zou ik nog zelfs kunnen navragen, die dag hoorden we nl dat vrienden een heel ernstig ongeluk hadden gehad. da’s iets wat je altijd bij blijft.
In de rommelade ligt nog het bestek wat ik ooit van mijn opa en oma heb gekregen en ook wat mijn moeder van haar ouders kreeg. En ergens in huis ligt ook mijn servetring :D
  zondag 1 februari 2026 @ 00:04:46 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219974302
Ik was J's taxi naar en van een housefeestje. Heb zelf ook nog de laatste twee uurtjes meegedanst O+
Spoilers!
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 00:12:53 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219974340
Ik ga later vandaag hakken. Gisteren weer een aantal berken omgelegd en in stukjes gezaagd. Dadelijk dus kloven en opstapelen.

Wel grappig die sneeuw, er lopen echt enorm veel sporen door de sneeuw, geen idee welke dieren het allemaal zijn. Vorige week zag ik in elk geval een fazant en donderdagavond twee hazen.
pi_219974443
Wat leuk dat jij aan de hand van de ( sporen in) sneeuw nu ziet en weet hoeveel leven er is rond je huis!
Zoals je een cursus zagen hebt gedaan, is er geen boswachter of zo in de buurt voor een cursus “sporen lezen”?
  zondag 1 februari 2026 @ 04:24:40 #201
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_219974610
quote:

[..]

Dank! O+
quote:

*O*
Team Clubsoda *O*
pi_219974750
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 04:24 schreef flipsen het volgende:

[..]
[..]
*O*
Team Clubsoda *O*
Op de tweede doe ik mee :Y
Bestek komt zo nauw. Zo veel mensen hebben bijvoorbeeld vorken met hele lange tanden. Ril.
Mijn ouders hebben een enorme set met 'gewoon' en 'kinder'bestek. Niet helemaal helder waarom die twee maten, er is ook nog een gebaksmaat bij dus daar is het niet voor. Maar ik eet daar nog steeds met de kinder, het grote klopt gewoon niet, alsof ik met een opscheplepel zit te eten oid.

De verkeerde beker begint bij mij al bij de kleur. Ik heb een zwarte, geen grijze }:|

Verder ben ik geloof ik heus ook team @Clubsoda, al eet ik wel graag bechamel (niet die dooie smakeloze bleke kwak in te dikke lagen, maar goed gaar, goed op smaak, beetje kaas erin smeuïge).
pi_219974757
Ik heb (vind ik) ook superfijn bestek, 30 ( :o ) jaar geleden gekregen van mijn zus die geloof ik mijn ouders mee heeft laten betalen. Perfect model voor al mijn wensen. Maar ik kan het nergens meer vinden en mijn gebaksvorkjes zijn bijna allemaal kwijt :'(

Verder is het nog bijna compleet, terwijl het minstens 10 jaar studentenhuis en ander gedeeld wonen heeft meegemaakt. Best indrukwekkend eigenlijk O+
pi_219974765
Ik had altijd allegaartje en heb de fijnste lepel meegenomen 2 en half jaar geleden. :@ Samen met mijn kinderbestek, dat ik ook nog steeds erg fijn bestek vindt om mee te eten. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219974904
Vorken met lange tanden O+

Gisteren begonnen met het tegelen van de wc. Veel en precies werk, maar het begint ergens op te lijken. Volgende week denk ik maar verder, want ik heb vandaag oproepdienst. (Een aantal keer per jaar hebben we voor de orthopedie de dienst). Dus ik ga zo eerst met m’n chirurg en een andere collega (en hun honden) lekker wandelen. Als we opgeroepen worden moeten we toch tegelijkertijd weg. :)
pi_219974963
Mogge!

Mijn ouders hadden ook zo’n enorm uitgebreide voorraad bestek, zilver ook nog dus dat moest 3x per jaar gepoetst worden en wij “mochten” helpen. Ze hadden ook twee maken en het kinderbestek bleven mijn broer, zus en ik altijd gebruiken, maar dat was eigenlijk lunchbestek, zo noemde mijn moeder dat altijd (bestek was via haar familie bij ons gekomen) Of dat echt zo was weet ik niet.
pi_219974982
Ik had gisteren goudkleurig bestek. Precies goed voor alle hapjes die langskwamen. Wat een geweldige avond _O_

En omdat we toch bij elkaar waren: meteen na afloop op ons logeeradres een podcast erover opgenomen.
Dadelijk nog even naar het strand, kijken of we oesters kunnen vinden :+
  zondag 1 februari 2026 @ 09:44:34 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_219975089
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:20 schreef derLudolf het volgende:
Naar biologische veehouders waarschijnlijk.
Of naar sporters als eiwit drankjes. Ook dit is een rest product. Voornamelijk uit de kaas industrie.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 09:49:38 #209
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219975108
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 09:44 schreef z80 het volgende:

[..]
Of naar sporters als eiwit drankjes. Ook dit is een rest product. Voornamelijk uit de kaas industrie.
Daar nemen ze toch niet per se biologisch eiwit voor. Had ik maar die eiwit gekte bedacht, beetje extra eiwit, hup prijs maal 2.
In de gekste producten ook, pannenkoekenmix met extra eiwit. Uh, waarom niet gewoon een extra eitje er in _O-
  zondag 1 februari 2026 @ 09:50:52 #210
63722 z80
I fink you freaky
pi_219975114
Bestekset hier komt van een jaarmarkt. Je moet wat als je ineens een huis hebt en wat zooi nodig hebt om er in te leven.
Tevens ligt er een zilveren bestekset in de kast zwart te zijn. Geen idee via welke weg deze bij mij gekomen is. Niet gekocht in ieder geval.
  zondag 1 februari 2026 @ 09:54:12 #211
63722 z80
I fink you freaky
pi_219975135
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 09:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Daar nemen ze toch niet per se biologisch eiwit voor. Had ik maar die eiwit gekte bedacht, beetje extra eiwit, hup prijs maal 2.
In de gekste producten ook, pannenkoekenmix met extra eiwit. Uh, waarom niet gewoon een extra eitje er in _O-
Weet je hoe duur een ei is? Restafval Restproduct is een stuk goedkoper.

Zelfde categorie als vruchtensap met zuivel. Er is een druppel melk ergens van een leiding in een groot vat gevallen. En de btw op dit product kan omlaag.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 10:06:55 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219975220
25 cent betaal ik bij de buurman.
De schudfles proteïne beslag van Koopmans is ¤3
De schudfles origineel is ¤2

Per 100g 11 vs 6,7g eiwit.
Voor een euro extra kun je zelf 4x13 gram eiwit toevoegen.
  zondag 1 februari 2026 @ 10:15:07 #213
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219975272
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 10:06 schreef derLudolf het volgende:
25 cent betaal ik bij de buurman.
De schudfles proteïne beslag van Koopmans is ¤3
De schudfles origineel is ¤2

Per 100g 11 vs 6,7g eiwit.
Voor een euro extra kun je zelf 4x13 gram eiwit toevoegen.
Jij denkt dat mensen die schudflessen kopen op een normale manier nadenken over voedsel? :D

Maar eens ja. Ik zou die eiwithype ook wel bedacht willen hebben. Die enorme markt van mensen die denken dat ze speciale producten nodig hebben nadat ze een half uur loopband en een half uur apparaten gedaan hebben _O-

Aan de andere kant vind ik dit ook wel weer de kwaadaardigheid van de multinationals. Die blijven steeds dingen verzinnen waarvan hordes mensen na een flinke reclamecampagne denken dat ze er niet zonder kunnen. Ik heb daar een enorme hekel aan en koop principieel nauwelijks A-merken daardoor.
Spoilers!
pi_219975329
Op diverse social media volg ik Sjamadriaan die altijd op een komische maar ook keiharde manier dit soort onzin de-bunked. Week of twee geleden kwam hij met zeker 6 influencers die beweerden dat hun opa iedere ochtend een zoutwaterdrankje dronken en dat was dan ergens goed voor. De influencers vonden het niet leuk :D
pi_219975336
Wat een idioot

Bestuurder vlucht na opmerkelijke stunt met terreinwagen https://www.gld.nl/nieuws(...)mpaign=sharedArticle #omroepgelderland #gld
pi_219975361
Over twee maten bestek: de kleinere maat is toch voor ontbijt. 😇

Opsomming: in de bestek kist of cassette gekregen van Lucky_Strike ligt het 6-delig verzilverd van mijn ouders, inclusief opschep.
In twee bestek laden ligt 9-delig _O- bronskleurig ‘Zondags’ bestek.
Zéér compleet. Bijv. steakmes, vis bestek, ‘gewoon’ mes. Iets van 141 stuks.
Een stewardess nam het voor ons mee uit Thailand.
In de keukenla een allegaartje van kamerleven, van tante Truus. En een 4-delig begin van Deens ontwerp via de winkel van Mobach in U.
Nooit compleet gemaakt.
En dat voor twee personen. 😎
SPOILER
Affijn. Weer eens een herstel dagje Niksen vandaag.
Beetje lummelen, krant en opties voor Terschelling onderzoeken.

Leuk trouwens @Tele6 om te lezen, dat je het zó naar je zin hebt bij de nieuwe sportclub!
  zondag 1 februari 2026 @ 11:00:33 #218
63722 z80
I fink you freaky
pi_219975548
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een idioot

Bestuurder vlucht na opmerkelijke stunt met terreinwagen https://www.gld.nl/nieuws(...)mpaign=sharedArticle #omroepgelderland #gld
Hier iets betere foto's van deze offroad actie.
https://www.gelrenieuws.n(...)at-op-de-vlucht.html
  zondag 1 februari 2026 @ 11:01:07 #219
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219975552
@Sarabi hebben jullie nog een mooie marathon gehad en was het eten wat?

Bestek, als het maar prikt, snijdt of lepelt.

Nog steeds veel wind, 0 graden, sneeuw nog in de tuin, zon probeert door te prikken.

In maart naar Tobi Kooiman eerste keer in jaren weer eens naar het theater!
En in april naar Tenerife *O*
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 1 februari 2026 @ 11:02:12 #220
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219975562
Vroeger was wei inderdaad een restproduct maar tegenwoordig maakt men bijna kaas om wei te kunnen verkrijgen
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 11:06:05 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219975587
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij denkt dat mensen die schudflessen kopen op een normale manier nadenken over voedsel? :D
Nee, veel te duur en hoop onnodig plastic. Ik koop wel mixen moet ik bekennen, Jumbo meergranen. Daar zit 5% boekweit in en naast 55% tarwe nog een paar soorten.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 11:08:18 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219975604
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Vroeger was wei inderdaad een restproduct maar tegenwoordig maakt men bijna kaas om wei te kunnen verkrijgen
Nog niet heel lang geleden gaf een varkensboer uit het dorp dit aan de varkens. Afval van DOC, reden met sowieso een tankauto elke dag om lekwei op te halen.
  zondag 1 februari 2026 @ 11:17:05 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_219975651
Inmiddels een bleek zonnetje en 6 graden buiten.
Even de strijk wegwerken. Nadeel van linnen, kreukte als een gek. En daarna een rondje met de fiets.
  zondag 1 februari 2026 @ 11:18:46 #224
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219975662
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nog niet heel lang geleden gaf een varkensboer uit het dorp dit aan de varkens. Afval van DOC, reden met sowieso een tankauto elke dag om lekwei op te halen.
Dat gebeurt nog steeds, lek-en perswei naar nipple boeren. Mochten er door storing stukjes wrongel in de wei zitten dan gaat dit naar niet nipple boeren.
Controle op deze wei is behoorlijk streng kan ik je vertellen
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 11:25:10 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219975704
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:18 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]
Dat gebeurt nog steeds, lek-en perswei naar nipple boeren. Mochten er door storing stukjes wrongel in de wei zitten dan gaat dit naar niet nipple boeren.
Controle op deze wei is behoorlijk streng kan ik je vertellen
Klopt, ging via drink nippels. De eigenaar heeft de boel verkocht dus geen idee of ze dat nog steeds doen. Maar is dat dezelfde wei die duur als poeder wordt gekocht?
  zondag 1 februari 2026 @ 11:30:56 #226
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_219975739
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Klopt, ging via drink nippels. De eigenaar heeft de boel verkocht dus geen idee of ze dat nog steeds doen. Maar is dat dezelfde wei die duur als poeder wordt gekocht?
Nee dit is echt de restwei. De eerste en tweede afzuiging in de wrongelbereiders gaan naar de indampers voor grondstoffen babyvoeding.
pi_219975767
@derLudolf vier extra eieren toevoegen doet toch ook wat met de consistentie van je beslag en dus de pannenkoeken die je ermee bakt? Ik snap je punt wel dat niet alles extra eiwit nodig heeft, maar dat je het toegevoegde eiwit altijd maar gewoon kan vervangen door extra eieren lijkt me ook wat naïef.

Ik heb overigens ook wel eens schudflessen pannenkoekenmix gekocht want makkelijk en/of even geen beschikking over een mixer, maar vind dat ik best normaal over voedsel kan nadenken }:| soms voor gemak kiezen betekent niet dat je dom bent of nooit nadenkt. Ik heb overigens ook wel eens een pak eiwitrijke pannenkoekenmix gekocht (wel voor deze hype, en van een op sport gerichte webshop), niet alleen vanwege meer eiwitten maar omdat een deel van de producenten van dergelijke producten zich óók richt op het minder suikerrijk en vezelrijker maken van het product. En dat kon ik wel waarderen.

Verder vooral jammer dat de nuance in de gesprekken vaak ontbreekt en dat in bv talkshows vaak geen experts op het onderwerp zitten. Bij de aflevering van Eva met Marcel Levi (internist) zijn gewoon aantoonbaar onjuiste (en ook zichzelf tegensprekende) uitspraken gedaan. Later is Heleen Snijders (chirurg-proctoloog) ook over het onderwerp komen praten bij Beau, ook dat was erg kort door de bocht (wel al beter dan Marcel Levi). Dat zijn wel artsen, maar niet per se die zich uitgebreid met voeding bezig houden. Zet er eens een voedingswetenschapper neer als je het over eiwit gaat hebben. Het hoofdpunt dat ze willen maken - de meeste mensen kunnen voldoende eiwit uit "normale" voeding halen en hebben geen eiwitpoeder/bars/chips of anderszins eiwitverrijkte producten nodig - klopt namelijk wel, maar omdat daaromheen dan ook dingen gezegd worden die niet kloppen, wordt meteen de gehele boodschap als onbetrouwbaar gezien én draagt dat weer bij aan het wantrouwen jegens artsen. Zonde.
pi_219975770
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 09:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Mijn ouders hadden ook zo’n enorm uitgebreide voorraad bestek, zilver ook nog dus dat moest 3x per jaar gepoetst worden en wij “mochten” helpen. Ze hadden ook twee maken en het kinderbestek bleven mijn broer, zus en ik altijd gebruiken, maar dat was eigenlijk lunchbestek, zo noemde mijn moeder dat altijd (bestek was via haar familie bij ons gekomen) Of dat echt zo was weet ik niet.
Lunchbestek! Dat klinkt logisch :Y

Hier ook zilver en dat mocht ik ook poetsen idd.
pi_219975797
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Lunchbestek! Dat klinkt logisch :Y

Hier ook zilver en dat mocht ik ook poetsen idd.
Toen ook mijn vader was overleden moesten we besluiten wat te doen met dat bestek. Alleen mijn schoonzus die het nooit heeft hoeven poetsen vond het een goed idee om het niet te verkopen :D toen hebben we haar verteld wat de consequenties aan houden waren en het is verkocht _O-
pi_219975841
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 10:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
QFT
Het idee alleen al om dat nodig te hebben om pannenkoeken te bakken
quote:
Maar eens ja. Ik zou die eiwithype ook wel bedacht willen hebben. Die enorme markt van mensen die denken dat ze speciale producten nodig hebben nadat ze een half uur loopband en een half uur apparaten gedaan hebben _O-
Science vs protein
https://podcastaddict.com/science-vs/episode/177653092

Vond ik leuk over proteïne. Ondanks dat heb ik zelf ook de neiging om kipfilet te gaan stampen als ik veel sport ;(
pi_219975855
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb overigens ook wel eens schudflessen pannenkoekenmix gekocht want makkelijk en/of even geen beschikking over een mixer,
Mixer? Voor pannenkoekenbeslag?
Jij bent toch een sporter? Hophop met de garde
pi_219975864
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Toen ook mijn vader was overleden moesten we besluiten wat te doen met dat bestek. Alleen mijn schoonzus die het nooit heeft hoeven poetsen vond het een goed idee om het niet te verkopen :D toen hebben we haar verteld wat de consequenties aan houden waren en het is verkocht _O-
Ik wil het toch hebben. Ik hou van het model en van de maat, dat poetsprobleem los ik wel op.
Ik heb immers ook kinderen O-)
pi_219975881
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mixer? Voor pannenkoekenbeslag?
Jij bent toch een sporter? Hophop met de garde
Ik had in mijn studentenhuis geen garde :D
En soms had ik daar ook gewoon geen zin in. Ook niet om dan daarna met driekwart pak meel te blijven zitten omdat ik dat verder nooit gebruikte. Dan is water/melk in een ding gooien en schudden gewoon chiller. Ik had zo'n pak dus ook niet nodig, ik kon het ook wel zonder (desnoods met een vork lukt het ook heus wel), ik had er alleen geen zin in / geen zin om met de restproducten te blijven zitten.
  zondag 1 februari 2026 @ 11:52:32 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219975885
Ik verheug me er al op om het zilveren bestek van mijn ouders te verkopen, mocht ik het ooit erven. Kinderarbeid :{w

Daarnaast kan ik me nu al blij maken om een onbehoorlijk groot bedrag aan iets dat mijn moeder verschrikkelijk vindt uit te geven. Ze kan zich woest maken als iemand 'onzin' koopt van een erfenis.

Geen idee of ik iets erf trouwens, voor zo ver ik hoor zijn ze niet enorm veel geld aan het opmaken de laatste jaren dus er zal sowieso wel wat naar mij toe komen ooit.
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 11:56:27 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219975909
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Geen idee of ik iets erf trouwens, voor zo ver ik hoor zijn ze niet enorm veel geld aan het opmaken de laatste jaren dus er zal sowieso wel wat naar mij toe komen ooit.
Ja hier ook. Ik mag er alleen wel 2 jaar sabbatical voor opnemen ben ik bang :')

SPOILER
  zondag 1 februari 2026 @ 11:58:14 #236
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219975922
Wij hebben die sieraden van mijn oma en mijn moeder verkocht toen zij was overleden. Daarvan heb ik ook iets gedaan wat ze verboden zou hebben wanneer ze het had geweten, een ballonvaart over de Masai Mara. Dat was iedere cent waard
  zondag 1 februari 2026 @ 12:00:03 #237
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219975938
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja hier ook. Ik mag er alleen wel 2 jaar sabbatical voor opnemen ben ik bang :')

SPOILER
Hier hebben we veel naar een notarishuis (dat was een soort veilinghuis) gedaan, dat bracht wel minder geld op maar ook veel minder werk.
  zondag 1 februari 2026 @ 12:00:20 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219975942
quote:

[..]

SPOILER
Dat heb ik met mijn schoonmoeder ;( Die spaart Donald Duck, Lego, boeken en nog tientallen kleinere dingen zoals notitieboxjes, houten kistjes, servetten, etc. Ik denk dat we de Lego verdelen en de Donalden aan J's tante geven, dan kan zij het verkopen en heeft zij ook een extraatje. Donald is een gezamelijke hobby van schoonmoeder en tante dus dat is wel passend. Niet dat ik hier beslissingsbevoegd over ben maar ik denk dat J en mijn zwager dit een uitstekend plan vinden.

Gelukkig heeft ze een koophuis dus we hebben de tijd. Waarschijnlijk gaat mijn zwager het huis overnemen dus dat is helemaal mooi.
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 12:07:29 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219976030
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij hebben die sieraden van mijn oma en mijn moeder verkocht toen zij was overleden. Daarvan heb ik ook iets gedaan wat ze verboden zou hebben wanneer ze het had geweten, een ballonvaart over de Masai Mara. Dat was iedere cent waard
Ja, zoiets inderdaad.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 februari 2026 @ 12:24:13 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219976227
Mijn bestek is een allegaatje. Ooit een koffer vol gekregen. Een niet complete set. Daar heb ik dan zelf bijvoorbeeld vleesmessen bij gekocht en setje theelepels. Wellicht later als ik groot ben nog eens iets nieuws.

Ik wil niet worden zoals mn oom. De pannen van het ouderlijk huis van oma stonden nog bij hem netjes opgeborgen. In theorie hebben zijn pannen veertig jaar opgeborgen geweest. Hij had zelf natuurlijk om zelf te koken en aan boord weer een eigen pannencollectie die veel te groot was. Maar weggooien of weggeven homaar.
Zoals glazen en bekers in overvloed. Inmiddels is er een dagbesteding blij mee. Net zoals met een broodbakmachine. Alleen de kitchenaid en een ijsmachine zijn in de familie gebleven.

En dan heb ik het alleen nog maar over pannen gehad. :%
  zondag 1 februari 2026 @ 12:36:18 #241
8136 Blues
pi_219976316
quote:

[..]

SPOILER
Serviesmuseum Flesmoeder _O-
  zondag 1 februari 2026 @ 12:37:10 #242
8136 Blues
pi_219976331
quote:
Ik verheug me er al op om het zilveren bestek van mijn ouders te verkopen, mocht ik het ooit erven. Kinderarbeid :{w

Daarnaast kan ik me nu al blij maken om een onbehoorlijk groot bedrag aan iets dat mijn moeder verschrikkelijk vindt uit te geven. Ze kan zich woest maken als iemand 'onzin' koopt van een erfenis.

Of ze hebben je onterft :{
  zondag 1 februari 2026 @ 12:37:47 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219976335
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:36 schreef Blues het volgende:

[..]
Serviesmuseum Flesmoeder _O-
kan ook alles de container in kiepen natuurlijk.
  zondag 1 februari 2026 @ 12:38:42 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219976343
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
kan ook alles de container in kiepen natuurlijk.
Laat een opkoper komen. Minder werk en levert je mogelijk nog wat op.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 1 februari 2026 @ 12:39:25 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219976350
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Laat een opkoper komen. Minder werk en levert je mogelijk nog wat op.
Dat gaat wel mijn voorkeur hebben ja :Y
  zondag 1 februari 2026 @ 12:40:25 #246
8136 Blues
pi_219976359
Mijn moeder was nogal zuunig en zei dat ze niets gespaard had.
Toen we het door 5-en deelden wat er overbleef na alles, wilde mijn broer niks want geen contact met rest van fam (alleen met mij nog)
Dus door 4-en (en haar as door 3-en :X mijn familie 8)7 o|O ).

Heb er toen een blitse scooter van gekocht. Aantal jaar veel plezier van gehad O+
  zondag 1 februari 2026 @ 12:40:41 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219976365
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Of ze hebben je onterft :{
Dan is er altijd nog de legitieme portie ;)
  zondag 1 februari 2026 @ 12:41:14 #248
8136 Blues
pi_219976369
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De wat?
  zondag 1 februari 2026 @ 12:43:20 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219976387
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:41 schreef Blues het volgende:

[..]
De wat?
Het deel vd erfenis van je ouder(s) waar je als kind sowieso recht op hebt, ongeacht of je onterfd bent.

Volledig onterven kan niet in Nederland.
  zondag 1 februari 2026 @ 12:44:30 #250
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219976399
Elin doet mee aan de tuinvogeltelling _O-

zondag 1 februari 2026 @ 12:49:01 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219976421
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dat gaat wel mijn voorkeur hebben ja :Y
Of jah, ik moet eigenlijk zeggen, zo gaat het gebeuren. Want er is niet iemand anders die dat bepaalt namelijk. Ik bepaal dat :D
  zondag 1 februari 2026 @ 12:49:36 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219976428
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Als het goed is zal dat meer dan genoeg zijn om zowel iets stoms als iets verstandigs mee te doen :)

Ze hebben de laatste keer wel gezegd dat ze me zouden onterven. Helemaal prima hoor. Alleen hebben ze niemand om het dan aan achter te laten want ze haten goede doelen >:)
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 12:49:50 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219976431
quote:
3s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Of jah, ik moet eigenlijk zeggen, zo gaat het gebeuren. Want er is niet iemand anders die dat bepaalt namelijk. Ik bepaal dat :D
En je zus dan? :P
  zondag 1 februari 2026 @ 12:49:52 #254
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219976433
quote:
3s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Juist!
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 12:52:00 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219976446
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En je zus dan? :P
Die, eh, niet :+
  zondag 1 februari 2026 @ 13:00:34 #256
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219976526
Echt onterven kan niet nee. Je kunt wel alles opmaken. Of als erfgenaam alles weigeren.

Mijn ouders (vader/stiefmoeder) hebben ook serviezen en tafelzilver enzo, ze hebben twee huizen dus ook een dienovereenkomstige hoeveelheid spullen. En twee kerstserviezen :+ Ik geloof dat ik een deel daarvan binnenkort al ga krijgen.

Mijn moeder hecht minder aan spullen, plus daar heb ik een zus en ben ik zoveel mogelijk uit de erfenis geschrapt dus daar komt minder uit voort tzt, hoop ik :D
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 13:22:44 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219976757
quote:
Zilver is flink in waarde gestegen. Vorig jaar kocht drie Wiener Philharmoniker voor ¤114 Nu kost eentje ¤95

Goud ook overigens, ik had gespaard zodat ik nu of volgende maand een goudbaar van 20 gram kon kopen. Laatste keer dat ik keek kom ik ¤500 te kort }:|
  zondag 1 februari 2026 @ 13:24:25 #258
268312 Sarabi
pi_219976781
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:01 schreef uniekhoorn het volgende:
@:Sarabi hebben jullie nog een mooie marathon gehad en was het eten wat?

De films zijn sowieso geweldig (behalve misschien de 3e) en het eten hadden ze ook heel leuk gedaan. Allemaal aan lange tafels en bij de lunch een tomatensoep en Italiaanse hapjes. Tijdens het diner antipasti en vele soorten pasta.
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 13:50:31 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219977039
Wintersport

Achterste pallet had ik twee weken terug al gedaan.

Wintersportvoer
  zondag 1 februari 2026 @ 14:31:29 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219977349
Ik zoek nog iets lekkers dat snel te maken is als avondeten voor vanavond (en geen pizza of friet of pannekoeken oid is). Maar ik heb echt 0 inspiratie. Of nou ja, het enige waar ik op kom is carpaccio met stokbrood.

Geen zin in pasta of curry of shakshuka. En qua vis lust ik alleen tonijn uit blik (en niet als het warm is).

Iemand nog een briljant idee? :@

EDIT En soep met brood hebben we gisteren al op -O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-02-2026 14:40:48 ]
  zondag 1 februari 2026 @ 14:40:45 #261
399750 Tele6
pi_219977445
Een of andere traybake @Whiskers2009 ? Niet per se snel maar wel weinig werk
  zondag 1 februari 2026 @ 14:41:36 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219977470
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 14:40 schreef Tele6 het volgende:
Een of andere traybake @:Whiskers2009 ? Niet per se snel maar wel weinig werk
Dat is misschien wel een idee ja, thanks ^O^
  zondag 1 februari 2026 @ 14:43:39 #263
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219977517
Tomaten met wat knoflook en balsamico azijn in de oven roosteren, dat mengen met wat pasta, (geiten) kaas erover en sla erbij?
  zondag 1 februari 2026 @ 14:45:35 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219977568
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 14:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Tomaten met wat knoflook en balsamico azijn in de oven roosteren, dat mengen met wat pasta, (geiten) kaas erover en sla erbij?
Op zich een uitstekend idee, maar we hebben dus geen zin in pasta :@
  zondag 1 februari 2026 @ 14:50:12 #265
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219977664
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Op zich een uitstekend idee, maar we hebben dus geen zin in pasta :@
Niet goed gelezen. Dit gaat mijn maaltje voor vanavond worden. Daarom was ik zo snel (tomaten moeten op)
  zondag 1 februari 2026 @ 14:53:50 #266
327387 vlindertje89
pi_219977748
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 14:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zoek nog iets lekkers dat snel te maken is als avondeten voor vanavond (en geen pizza of friet of pannekoeken oid is). Maar ik heb echt 0 inspiratie. Of nou ja, het enige waar ik op kom is carpaccio met stokbrood.

Geen zin in pasta of curry of shakshuka. En qua vis lust ik alleen tonijn uit blik (en niet als het warm is).

Iemand nog een briljant idee? :@

EDIT En soep met brood hebben we gisteren al op -O-
Couscous met bietjes, komkommer, tomaat en feta/geitenkaas. Lidl bv heeft in stukjes gesneden bietjes in zak, couscous hoef je alleen maar heet water bij te gooien, komkommer en tomaatjes alleen even snijden. Of alle andere dingen waar je dan ook maar zin in hebt door de couscous ;)

Woknoedels met gegrilde groente en tempeh/kip. Bonduelle en Jumbo hebben diepvrieszakken met gegrilde aubergine, paprika en courgette. Hoef je alleen die zak even te wokken, woknoedels erbij, tempeh/kip erbij, ketjap manis of sojasaus of welke andere saus je maar lekker vindt erbij.

Kipdrumsticks met aardappel en groente, kipdrumsticks en aardappeltjes in airfryer/oven en groente even koken/bakken. Of evt ook in oven erbij.
  zondag 1 februari 2026 @ 15:00:14 #267
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219977841
We zijn behoorlijk gaar van gisteren maar zijn inmiddels klaar met beetje admin, broodbakken en huis aan kant met Franse slag. Vanaf nu kunnen we de rest van de dag vegeteren met biatlon en Disneyfilms. Eten is met max 15 minuten klaar, dat lukt nog wel.

Wij maken een katerproof maal. Niet Whiskergeschikt want pasta. Met courgette, champignon, roomkaas, blauwe kaas, walnoot en rucola. Met een overgebleven witlofsalade.
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 15:00:57 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219977851
ik ga gewoon pokebowl bestellen denk ik
  zondag 1 februari 2026 @ 15:04:54 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219977915
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 14:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Couscous met bietjes, komkommer, tomaat en feta/geitenkaas. Lidl bv heeft in stukjes gesneden bietjes in zak, couscous hoef je alleen maar heet water bij te gooien, komkommer en tomaatjes alleen even snijden. Of alle andere dingen waar je dan ook maar zin in hebt door de couscous ;)

Woknoedels met gegrilde groente en tempeh/kip. Bonduelle en Jumbo hebben diepvrieszakken met gegrilde aubergine, paprika en courgette. Hoef je alleen die zak even te wokken, woknoedels erbij, tempeh/kip erbij, ketjap manis of sojasaus of welke andere saus je maar lekker vindt erbij.

Kipdrumsticks met aardappel en groente, kipdrumsticks en aardappeltjes in airfryer/oven en groente even koken/bakken. Of evt ook in oven erbij.
Dank je voor je uitgebreide antwoord O+ Ook prima tips. Maar ook al geen zin in 😢

Begin het idee te krijgen dat ik gewoon nérgens zin in heb vandaag (Starflyer doet niet zo moeilijk vandaag, dat ben ik) -O-

Misschien maar gewoon wachten tot ik trek krijg en hopen dat dat helpt..
  zondag 1 februari 2026 @ 15:05:23 #270
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219977926
Als in heel makkelijk wil eten doe ik gnocchi, tomaatjes en feta op een bakplaat. Of spruitjes, aardappelpartjes en tofureepjes in de oven (dat kan ook met kipfilet).
  zondag 1 februari 2026 @ 15:06:56 #271
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219977960
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
We zijn behoorlijk gaar van gisteren maar zijn inmiddels klaar met beetje admin, broodbakken en huis aan kant met Franse slag. Vanaf nu kunnen we de rest van de dag vegeteren met biatlon en Disneyfilms. Eten is met max 15 minuten klaar, dat lukt nog wel.

Wij maken een katerproof maal. Niet Whiskergeschikt want pasta. Met courgette, champignon, roomkaas, blauwe kaas, walnoot en rucola. Met een overgebleven witlofsalade.
Oh dat wil ik ook :9 hele dag al honger. Gelukkig vanavond naar de ayce-aziaat :Y)
  zondag 1 februari 2026 @ 15:09:33 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219978010
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh dat wil ik ook :9 hele dag al honger. Gelukkig vanavond naar de ayce-aziaat :Y)
Ik wil al maanden jouw eten :D
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 15:13:30 #273
111414 Vanyel
pi_219978082
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Welke?
  zondag 1 februari 2026 @ 15:13:37 #274
111414 Vanyel
pi_219978085
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik wil al maanden jouw eten :D
Alle?
  zondag 1 februari 2026 @ 15:13:53 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_219978092
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]
QFT
Het idee alleen al om dat nodig te hebben om pannenkoeken te bakken
[..]
Science vs protein
https://podcastaddict.com/science-vs/episode/177653092

Vond ik leuk over proteïne. Ondanks dat heb ik zelf ook de neiging om kipfilet te gaan stampen als ik veel sport ;(
Geprobeerd te luisteren. Maar die stem. En de show er omheen maken het een no-go. Helaas. Onderwerp zelf is namelijk wel heel interessant.
  zondag 1 februari 2026 @ 15:14:23 #276
111414 Vanyel
pi_219978099
Als ik echt echt echt geen zin heb om te koken eet ik noedelsoep uit een zakje (met lenteui en ei en pindakaas en en want ik kan het toch niet laten) of tostis.
  zondag 1 februari 2026 @ 15:15:11 #277
111414 Vanyel
pi_219978110
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef z80 het volgende:

[..]
Geprobeerd te luisteren. Maar die stem. En de show er omheen maken het een no-go. Helaas. Onderwerp zelf is namelijk wel heel interessant.
En het is ook nog eens een goed verhaal. Iets anders doen terwijl je luistert en de shit eromheen is voorbij voor je het weet.
  zondag 1 februari 2026 @ 15:15:57 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_219978116
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin doet mee aan de tuinvogeltelling _O-

[ afbeelding ]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
  zondag 1 februari 2026 @ 15:16:54 #279
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219978134
Bij geen zin in koken altijd een tisti met heel veel kaas, want kaas _O_ .
Een ayce zou ik nu ook wel willen
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 februari 2026 @ 15:17:43 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219978155
Ik ga zo een pastasaus in elkaar draaien. Vraag is alleen ga ik nog wijn halen om in de saus te doen...
  zondag 1 februari 2026 @ 15:17:49 #281
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219978157
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Welke?
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellen :+ arm kind lijdt erg onder ons semi-vega regime ;(
  zondag 1 februari 2026 @ 15:19:20 #282
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219978182
En het allerlekkerste: we kunnen gewoon uit eten en dan crashen. Géén lunch en avondeten mealpreppen O+
  zondag 1 februari 2026 @ 15:25:08 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219978265
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alle?
All I can eat :Y
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 15:27:16 #284
111414 Vanyel
pi_219978307
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellen :+ arm kind lijdt erg onder ons semi-vega regime ;(
:o daar ben ik nog nooit geweest ik dacht dat dat alleen een witwastent was :o
  zondag 1 februari 2026 @ 15:40:12 #285
8136 Blues
pi_219978475
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Hier wonen veel birdies in de tuin,bomen en struiken alleen sinds eergisteren vliegen ze met gierende vleugeltjes rechtstreeks naar de buuv die wel 5 voersiloootjes heeft hangen :D
  zondag 1 februari 2026 @ 15:40:47 #286
8136 Blues
pi_219978484
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:19 schreef Clubsoda het volgende:
En het allerlekkerste: we kunnen gewoon uit eten en dan crashen. Géén lunch en avondeten mealpreppen O+
Ik kijk daar ook naar uit :D *O*
  zondag 1 februari 2026 @ 15:41:44 #287
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219978495
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o daar ben ik nog nooit geweest ik dacht dat dat alleen een witwastent was :o
:D Hoezo? Misschien ook hoor maar je kan er ook prima eten, we komen er al sinds ze er zitten geregeld. Er zijn ook andere gasten :+
  zondag 1 februari 2026 @ 15:48:35 #288
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_219978563
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Madam vond haar mandje toch lekkerder.

De vogels eten inderdaad selectief,
  zondag 1 februari 2026 @ 16:01:02 #289
43653 sigme
Veraan
pi_219978738
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het deel vd erfenis van je ouder(s) waar je als kind sowieso recht op hebt, ongeacht of je onterfd bent.

Volledig onterven kan niet in Nederland.
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:09:53 #290
43653 sigme
Veraan
pi_219978899
Wij zijn bezig met een interne herschikking.
Daar komt nu nog bij dat we toch echt eerdaags een nest jonge hondjes verwachten en we daar Mooitje natuurlijk een geschikte plaats voor moeten bieden waar een handvol puppies ook in leven blijft.

Mooitje krijgt het voorraadhok. Dus de voorraden zijn uit het voorraadhok. We zouden eens alle voorraden moeten opeten. En dat ik het dan niet direct weer bijhamster :@.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:12:25 #291
111414 Vanyel
pi_219978968
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:D Hoezo? Misschien ook hoor maar je kan er ook prima eten, we komen er al sinds ze er zitten geregeld. Er zijn ook andere gasten :+
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:14:41 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219979013
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga gewoon pokebowl bestellen denk ik
Of mekdonnolts :+
  zondag 1 februari 2026 @ 16:15:05 #293
111414 Vanyel
pi_219979018
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.
Hoe dan?
  zondag 1 februari 2026 @ 16:24:18 #294
197950 Clubsoda
*zing*
pi_219979149
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.
Oh, die verhalen heb ik ook gemist :D dat was ook niet slecht trouwens, voor een Chin. Ind. Spec. Restaurant.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:39:21 #295
43653 sigme
Veraan
pi_219979316
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe dan?
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.

In de oude situatie kon je als erfgenaam domweg je melden als erfgenaam voor je legitieme deel en dan was je dat, bij het verdelen van de erfenis, inclusief alle zeggenschap. Nu niet meer: als je onterfd bent kan je een erfrechtelijke schadeclaim indienen (en gaat dus alleen over de geldelijke waarde).
Je moet je claim binnen 5 jaar doen.

Als de echtgenoot nog leeft, of heeft een nieuwe partner, dan is de schadeclaim pas opeisbaar na zijn of haar overlijden.
quote:
Van de wetgever mag de achterblijvende partner ‘ongestoord voortleven’. Lees: ze mag alles opmaken. Dan is de legitieme foetsie.’
Ook als er wel nog geld is, kan de oogst tegenvallen. Als een onterfd kind zolang moet wachten, heeft de inflatie een flinke hap uit zijn claim genomen. Zolang de schadeclaim niet opeisbaar is, wordt hij weliswaar elk jaar verhoogd met de wettelijke rente, maar – en nu komt het – alleen voor zover die hoger is dan 6%. De wettelijke rente is nu 6%. Er komt dus geen cent bij. En dat was een groot deel van de afgelopen 22 jaar het geval.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving(...)ftiger-dan-we-denken
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
  zondag 1 februari 2026 @ 17:05:07 #296
8136 Blues
pi_219979480
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:09 schreef sigme het volgende:
Wij zijn bezig met een interne herschikking.
Daar komt nu nog bij dat we toch echt eerdaags een nest jonge hondjes verwachten en we daar Mooitje natuurlijk een geschikte plaats voor moeten bieden waar een handvol puppies ook in leven blijft.

Mooitje krijgt het voorraadhok. Dus de voorraden zijn uit het voorraadhok. We zouden eens alle voorraden moeten opeten. En dat ik het dan niet direct weer bijhamster :@.
Oma sigme en Opa liefste 🐶🐕
Wat leuk!
Was t de 'bedoeling' ? :D
  zondag 1 februari 2026 @ 17:09:02 #297
111414 Vanyel
pi_219979511
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
Geen wens om iemand te onterven, maar ik vind het wel interessant :Y
  zondag 1 februari 2026 @ 17:14:21 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219979565
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.

In de oude situatie kon je als erfgenaam domweg je melden als erfgenaam voor je legitieme deel en dan was je dat, bij het verdelen van de erfenis, inclusief alle zeggenschap. Nu niet meer: als je onterfd bent kan je een erfrechtelijke schadeclaim indienen (en gaat dus alleen over de geldelijke waarde).
Je moet je claim binnen 5 jaar doen.

Als de echtgenoot nog leeft, of heeft een nieuwe partner, dan is de schadeclaim pas opeisbaar na zijn of haar overlijden.
[..]
Dat klinkt wel als positieve veranderingen. Niet voor mij als potentieel onterfde maar het klinkt allemaal wel redelijk zoals je het schrijft. Vooral het stukje zeggenschap.

Ik ben wel benieuwd naar het hele stuk.
Spoilers!
  zondag 1 februari 2026 @ 17:26:28 #299
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_219979669
Mooitje puppies :D

Naar mijn idee was ze zelf nog een pup :D
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 17:48:43 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219979856
Zo, al het hout gekloofd en gestapeld onder dak. Had ook nog wat vers eiken liggen van een boompje die ik laatst had omgezaagd. Daar moet je toch een een heel stuk harder op slaan :o
Maar goed, dat is ook in stukjes en kan winter 28/29 gestookt worden.

Zo nu tijd voor après ski :+
  zondag 1 februari 2026 @ 18:01:01 #301
111414 Vanyel
pi_219979960
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 17:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik ben wel benieuwd naar het hele stuk.

Ik vind ergens wel verrassend dat erin staat dat het vooral emotioneel heel heftig is, dat je ouder met het onterven zegt dat ie je niet moet.

Ben ik nou zo naïef dat ik zou verwachten dat het kind dat gewoonlijk toch al wel wist, als het zo erg is dat ouders volledig willen onterven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')