Klein ovenschaal van geglazuurd terracotta. Geschikt voor allerlei ovengerechten, maar ook leuk om een salade of warme en koude gerechten in te serveren. De ovenschaal niet blootstellen aan extreme temperatuurwisselingen, hierdoor kan het terracotta aardewerk barsten. Laat een gevulde schaal uit de koelkast eerst op kamertemperatuur komen voordat je hem in een voorverwarmde oven plaats en spoel een hete schaal niet af onder de koude kraan. De schaal is geschikt voor de vaatwasser, maar blijft het mooist als je hem met de hand afwast.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:26 schreef derLudolf het volgende:
Ik wil dus straks lasagne gaan maken. Ik heb een mooie een persoons ovenschaal, ooit meegenomen uit Griekenland, toen ik daar bij een pottenbakkerij was . Is van rood aardewerk, daar is iets mee toch.
Gewoon niet in een voorverwarmde oven zetten of komt er nog meer bij kijken?
MEPPENquote:Op dinsdag 27 januari 2026 15:54 schreef flipsen het volgende:
Perfecte TT, ik doe graag nog even mijn duit in het zakjeGekloot hier (weer) met warm water en de geiser. Nu was er een week of wat geleden al een klusjesman geweest, had eea schoongemaakt, maar kreeg het euvel niet echt opgelost. Dus toen maar een officiële onderhoudsmonteur van het betreffende merk gebeld. Kwam langs, schoongemaakt, dit dat alles, het werkte weer even. Met de nadruk op even. Dus weer gebeld, "Ja, die geiser heeft echt dringend een servicebeurt nodig, dan nemen we hem mee naar de werkplaats en krijg je hem weer zgan terug". Mocht wat kosten (als in meer dan 500 euro!). Goed, huiseigenaar gevraagd en die gaf zijn ok. Nog even de monteur gevraagd: "Dus na die servicebeurt werkt het warme water in de keuken en in de douche ook weer gewoon, niet dat we eerst een andere kraan moeten opendraaien omdat de geiser anders niet aanslaat? Geen gedoe met te weinig druk?". "Correct meneer, dan werkt alles weer. We gaan niet weg voordat het werkt.
U mag raden...![]()
En bovenal lekt de pomp (voor extra waterdruk) nu als we een kraan opendraaien, wat een feest. En wat een beunhaasHij komt als het goed is vandaag weer. Ben benieuwd. En dan mag hij even bellen met de loodgieter die dit huis op zijn duimpje kent, want die was ook niet blij toen ik hem vanochtend belde en vertelde over het gedoe. Alleen zit hij ziek thuis en kan dus niet zelf langskomen. Er zit ongetwijfeld lucht in het systeem en dat is niet bevordelijk voor je pomp. Dus moet alles weer ontlucht worden en dat is een kloteklus vertelde hij me.
Verder gedoe met klanten, gedoe met vertragingen, gedoe met huurauto´s... ik was blij dat ik gisteravond gevraagd werd om een partijtje te komen spelen, ondanks de 30 graden, ik kon flink wat frustratie van me afmeppen![]()
Zo, nu mogen jullie weer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Morgane89 hopelijk geen nare berichten over de gezondheid van je man.
Zou leuk zijn om naar zo’n samba evenement te werken met een groep.
Hoe ben je daar toch aangekomen als hobby!?
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:38 schreef AnneX het volgende:
Verder vond de huisarts schone longen -hoera- en gaf advies voor slijmoplossende tabletjes. Hoe dat toch werkt😇
Gebroeders beverNee dat valt vooralsnog wel mee, dank je.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:Morgane89 hopelijk geen nare berichten over de gezondheid van je man.
Zou leuk zijn om naar zo’n samba evenement te werken met een groep.
Hoe ben je daar toch aangekomen als hobby!?
Ik zat toen ik een jaar of 16/17 was bij het jongerenkerkkoor in de kerk naast m'n huis. De drummer van het koor bleek bij deze sambaband te spelen. Toen ik ze een keer had gezien was ik vrij snel pleite bij het koorook omdat ik de missen vrij slaapverwekkend vond als atheïst
![]()
Is er dan veel veranderd, sinds je master?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ga morgen een lezing geven over vroeggeboorte voor een studievereniging van pedagogische wetenschappen en de academische pabo, wel tof. Moest alleen nog even de slides opsnorren van het college dat ik nog ergens had liggen over vroeggeboorte dat ik in de master op oude uni twee keer gegeven heb, gelukkig teruggevonden. En die moet ik nog even vertalen vanavondmaar heb er wel zin in.
Ik gaf dat college voor het laatst in 2022, maar moest nog even zoeken of ik de slides nog had. Anders had ik namelijk een heel nieuw college moeten maken en dat kost hoop meer tijd. Ik ga in de basis gewoon hetzelfde vertellen, maar ga straks wel even een kleine literatuurzoektocht doen om te kijken of er nog belangrijke nieuwe literatuur bij is gekomen die ik er ook in moet verwerken. En die master waarin ik het college gaf was Engelstalig, dus vertalen moet ook sowieso nog. Ik denk dat het grootste deel van de inzichten redelijk hetzelfde zijn gebleven, maar mogelijk zijn er wel nieuwe inzichten bij gekomen. En ik wil nog even iets toevoegen over invloed op rest vh gezin, dus daar moet ik sowieso wat literatuur over zoeken (ik weet dat daar wel wat over is, maar niet wat erin staatquote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Is er dan veel veranderd, sinds je master?
Is die weer terug? Ik volg de TV niet, maar was toevallig net naar een oude aflevering van haar aan het zoeken en stuit dan op veel berichten over doodziek en nooit meer terug op TV.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan de aflevering helaas niet terugvinden.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Overal waar we hebben gewoond was kraanwater gewoon drinkbaar, maar hier net niet. Niet erg, we hebben van die grote bidons van 25 liter ofzo, werkt prima. Voor koken gebruiken we wel gewoon kraanwater trouwens.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:30 schreef AnneX het volgende:
@:flipsen ellende met water in de hitte is ook niks.
Kun je water uit de kraan drinken of gebruiken met koken?
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:25 schreef Vanyel het volgende:
En ookDaarvoor ga je naar een professioneel hulpverlener en vraag je niet AI om raad, want een goed hulpverlener zal werken met jouw mogelijkheden en persoonlijke situatie. Maar dat weet je welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn ergotherapeute is overigens ook fantastisch. Zij heeft er nog alle vertrouwen in en dat geeft me steeds moed."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
AI? Het idee alleen alquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:31 schreef Isabeau het volgende:
Daarvoor ga je naar een professioneel hulpverlener en vraag je niet AI om raad, want een goed hulpverlener zal werken met jouw mogelijkheden en persoonlijke situatie. Maar dat weet je wel
Ik wist niet dat jij ergode. Is wel een hippe trend hier, ik loop achterquote:Mijn ergotherapeute is overigens ook fantastisch. Zij heeft er nog alle vertrouwen in en dat geeft me steeds moed.
I know! Maar er lijken steeds meer mensen te denken dat AI ze wel kan helpen. En als er iets totaal géén rekening houdt met alle persoonlijke omstandigheden, achtergrond en mogelijkheden dan is het wel 13 in een dozijn AI. Mijn oren klapperen als ik lees dat mensen AI als psychotherapeut inzetten oid.quote:
Felimutilatiequote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
I know! Maar er lijken steeds meer mensen te denken dat AI ze wel kan helpen. En als er iets totaal géén rekening houdt met alle persoonlijke omstandigheden, achtergrond en mogelijkheden dan is het wel 13 in een dozijn AI. Mijn oren klapperen als ik lees dat mensen AI als psychotherapeut inzetten oid.
LS, misschien hou je er wel een cool litteken aan overOh nee, het is wel een beetje op een plek waar mensen zich afvragen of je een TS hebt gehad
Tijd geleden las ik ditquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
I know! Maar er lijken steeds meer mensen te denken dat AI ze wel kan helpen. En als er iets totaal géén rekening houdt met alle persoonlijke omstandigheden, achtergrond en mogelijkheden dan is het wel 13 in een dozijn AI. Mijn oren klapperen als ik lees dat mensen AI als psychotherapeut inzetten oid.
LS, misschien hou je er wel een cool litteken aan overOh nee, het is wel een beetje op een plek waar mensen zich afvragen of je een TS hebt gehad
Als het ze helpt, prima toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oefquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja katten. 4 jaar geleden gingen we met Hans naar de dierenarts. Vond ze niet grappig dus we zijn daarna niet meer geweest. Tot vandaag, ik wil toch wel gewoon weten hoe het met de tandjes enzo is, ze niest ook regelmatig.
Al met al is het allemaal prima met Hans maar ik hield er wel een mooie haal in mijn pols en een tetanusinjectie in mijn bovenarm aan over.
Inderdaad! Wij meer intelligente mensen komen gewoon hier op het forumquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:04 schreef Isabeau het volgende:
Mijn oren klapperen als ik lees dat mensen AI als psychotherapeut inzetten oid.
Diep?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja katten. 4 jaar geleden gingen we met Hans naar de dierenarts. Vond ze niet grappig dus we zijn daarna niet meer geweest. Tot vandaag, ik wil toch wel gewoon weten hoe het met de tandjes enzo is, ze niest ook regelmatig.
Al met al is het allemaal prima met Hans maar ik hield er wel een mooie haal in mijn pols en een tetanusinjectie in mijn bovenarm aan over.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 18:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Is die weer terug? Ik volg de TV niet, maar was toevallig net naar een oude aflevering van haar aan het zoeken en stuit dan op veel berichten over doodziek en nooit meer terug op TV.
Lang geleden stond er ergens op de achtergrond toevallig een aflevering op de tv en ik herkende een oude bekende. Die is eeuwen geleden samen met vrouw naar vergweggistan vertrokken, daar kinderen gekregen. Het meisje deed een briljante uitspraak over zoiets als wat ze het meest miste als ze in de jungle zaten: SPEK. Zo gewéldig uitgesproken![]()
Welk land?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan de aflevering helaas niet terugvinden.
Zo poëtisch datquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Diep?
Vooral even in de gaten houden dat je geen ontsteking krijgt, kattenkrabziekte komt echt veel vaker voor dan tetanus. Bij tekenen infecties —> AB kuur
Au, wat zal ze bang zijn geweestquote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mja. Geen schram. En het stond een beetje open. Ging steeds verder openstaan ook. Direct na de actie viel het wel mee maar het werd later wel wat erger. Het doet best aardig zeer eigenlijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oefauw. Een diepe dus, gezien tetanus? Hopelijk geneest het snel.
Ja, zeker. Ze houdt echt niet van in of onder dingen zitten. Ook niet van opgepakt worden. Het was een behoorlijk gevecht met zijn drieënquote:
Bijna sneeuw, minder erg dan "gewoon regen" - voelt vies koud aan toen ik net even naar de brievenbus liep.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Bedankt voor de kijksuggesties, zal ze binnenkort even bekijken![]()
Blues, wat dapper van Golfer, fijn dat hij dat nog wil en kan.
En voor jou, de laatste loodjes zijn echt de zwaarste!
Koud, -0.5, bijna sneeuw, harde wind
Dat geld mag je houden, maar dat kasteel: heb je een kamertje over?quote:Op dinsdag 27 januari 2026 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja kind, ik wil 10 biljoen op mn rekening en een kasteel met 15 katten. Maar ja, hier zijn we.
Maar met dat geld kan je mensen betalen om je kasteel schoon te houdenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat geld mag je houden, maar dat kasteel: heb je een kamertje over?
Goed punt. Miljoentje dan; dat is voor mij ruim voldoendequote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar met dat geld kan je mensen betalen om je kasteel schoon te houden
Ik moest inderdaad ook denken aan antibiotica.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 20:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Diep?
Vooral even in de gaten houden dat je geen ontsteking krijgt, kattenkrabziekte komt echt veel vaker voor dan tetanus. Bij tekenen infecties —> AB kuur
Dat klinkt wel als diep/groot, ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja. Geen schram. En het stond een beetje open. Ging steeds verder openstaan ook. Direct na de actie viel het wel mee maar het werd later wel wat erger. Het doet best aardig zeer eigenlijk.
Ik vond zelf een tetanusinjectie niet zo nodig maar anderen dachten daar anders over.
[..]
Ja, zeker. Ze houdt echt niet van in of onder dingen zitten. Ook niet van opgepakt worden. Het was een behoorlijk gevecht met zijn drieën![]()
We zijn overigens weer volledig vergeven. Dat had ik niet verwacht.
Precies, wie het kleine niet eert... zo heb ik vandaag weer $2.000.000 op mijn bankrekening gestortquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Goed punt. Miljoentje dan; dat is voor mij ruim voldoende
Jij wordt 1 van mn 15 poezen natuurlijkquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:46 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat geld mag je houden, maar dat kasteel: heb je een kamertje over?
Zo romantischquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jij wordt 1 van mn 15 poezen natuurlijk
Zolang de kras oppervlakkig is, is er weinig aan de hand. Meteen schoonmaken (indien op bereikbare plek ben ik zelfs te lui om naar de kraan te lopen en de rest kun je vast invullenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:56 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik moest inderdaad ook denken aan antibiotica.
Wel benieuwd: gaat het bij een kattenbeet om iets anders dan bij een kras/haal/schram van een kattennagel? Bij beet kreeg ik meteen preventief antibiotica (na check of ik tetanusprik nog recent genoeg had gehad).
En ik ben vast niet de enige die regelmatig dat tweede heeft (kat zit op schoot/ligt op borst, bel gaat, kat sprint weg en zet af met nagels in mijn been/borst, hallo rode en soms beetje bloedende krassen). Wanneer is dat zodanig dat je voor infectie moet opletten? Of altijd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En vergevensgezindheid.![]()
Bieb afgezegd en invaller geregeld. Daar was Biebcollega weer blij mee.
Zingen afgezegd.
Abonnement sportschool opgeschort onder het laten zien van een afspraak.. Die was er in de mail, want toevallig stond een jaarlijks longfunctie onderzoek in de planning volgende week. Dat gaat hem niet worden voor een juiste indruk. In afwachting van het antwoord van de longarts.
Wat veel te regelen zeg, en dan alleen maar voor de nasleep van een ‘griepje’.
[ Bericht 33% gewijzigd door AnneX op 27-01-2026 22:41:21 ]
Zo hebberig ben ik ook niet. Maar ik zou ook wel wat miljoenen willen uitdelenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:52 schreef Queller het volgende:
[..]
Goed punt. Miljoentje dan; dat is voor mij ruim voldoende
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jij wordt 1 van mn 15 poezen natuurlijk
Zelfs dat zou ik niet willen. Krijg je van die rare verhoudingen van. Vier miljoen zou ik wel willen, maar meer echt niet. Denk dat ik er doodongelukkig van zou worden.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo hebberig ben ik ook niet. Maar ik zou ook wel wat miljoenen willen uitdelen
Ik zou met een half miljoen al blij zijn. Miljoenen zouden naar olifantjes gaan en wat andere goede doelenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:40 schreef Queller het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Zelfs dat zou ik niet willen. Krijg je van die rare verhoudingen van. Vier miljoen zou ik wel willen, maar meer echt niet. Denk dat ik er doodongelukkig van zou worden.
Ik weet eigenlijk niet of ik heel blij zou worden van 4mio. Vrees dat ik het nooit zal wetenquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou met een half miljoen al blij zijn. Miljoenen zouden naar olifantjes gaan en wat andere goede doelen
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk zelden uitspoelquote:Op dinsdag 27 januari 2026 22:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zolang de kras oppervlakkig is, is er weinig aan de hand. Meteen schoonmaken (indien op bereikbare plek ben ik zelfs te lui om naar de kraan te lopen en de rest kun je vast invullenJij zult dat vast iets grondiger doen).
De eerste dag ietwat warm en opgezet = normaal = gezonde onstekingsreactie oftewel normale wondgenezing.
Flink opgezet, veel afscheiding, roodheid die niet alleen om de wond zit en zich ook uitbreidt, jezelf niet lekker voelen = infectie en niet normaal.
Zo ben ik jaren vol kitten klauwtjes en bange moeders prima doorgekomen. Met af en toe uitleggen dat het echt goed met me gaat en die krassen niet... dát zijn.
Grgr iemand die na een boze beet twee dagen na dato ook door anderen naar de SEH gepraat moest worden voor verse tetanus en AB kuur voor de zekerheid (geen klachten behalve auwa) omdat het in mijn duim was. Maar die had ik dan wel meteen netjes uitgespoeld en geweekt en gejodeerd. Zo slim was ik dan weer wel.
Je blijft me verrassen deze weekquote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:04 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk zelden uitspoelen ik check die plekken verder ook helemaal niet. Wie had dat gedacht! En heb ook geen zin om daar nu ineens mee te beginnen als niet nodig, vandaar dat ik toch even benieuwd was wanneer het nodig is wél op te letten. Het zijn meestal redelijk oppervlakkige krassen, die soms wel beetje bloeden (dus huid wel wat kapot maar niet echt diep verder), en soms wel een wat dieper puntje/stukje aan het begin waar de nagel eerst lekker de huid in is gegaan (nagels huid in zijn gegaan) bij de afzet. Maar eigenlijk 90% van de tijd is het in benen of op buik/borst dus sowieso ook onpraktisch met keukenkraan. Ik smeer er eigenlijk altijd wat honingzalf op omdat het voor mn gevoel dan sneller geneest, en verder doe ik niks
. Is wel ook antibacterieel geloof ik, dat zal vast wat goeds doen. Het is altijd meteen rood op de kras (soms met beetje bloed eruit druppelend) en dan eromheen juist wat witter en wat dikker, maar dat is inderdaad eigenlijk altijd volgende dag wel weg. Ik vind het wel altijd takkenlang duren voor het echt helemaal genezen en niet meer zichtbaar is
Gewoon terugpoepen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook vaker krassen, hoort er bij met katten. Deze is wel de ergste. En ziet er met 12 centimeter ook wel een tikkie dramatisch uit.
Ondertussen doet Hans poeslief. Die gaat als ik slaap uit wraak vast op mijn kop poepen ofzo.
Dat is inderdaad wel een stuk groter dan die van mij meestal zijn jaquote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook vaker krassen, hoort er bij met katten. Deze is wel de ergste. En ziet er met 12 centimeter ook wel een tikkie dramatisch uit.
Ondertussen doet Hans poeslief. Die gaat als ik slaap uit wraak vast op mijn kop poepen ofzo.
Had ik hier eigenlijk al eens gefluisterd datquote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je blijft me verrassen deze week
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op dinsdag 27 januari 2026 23:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een stuk groter dan die van mij meestal zijn ja. Fijn dat het al bijna geen pijn meer doet!
[..]
Had ik hier eigenlijk al eens gefluisterd datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
[..]
Dat is inderdaad wel een stuk groter dan die van mij meestal zijn ja. Fijn dat het al bijna geen pijn meer doet!
Had ik hier eigenlijk al eens gefluisterd datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
[..]
Had ik hier eigenlijk al eens gefluisterd datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voor je spoiler
quote:Op woensdag 28 januari 2026 06:17 schreef Candaasje het volgende:
@:vlindertje89 in principe kan elke kras gaan ontsteken, maar dat gezegd hebbende; ik ken niemand vanuit het werk die daarvoor uiteindelijk antibiotica moest vragen. Kattenbeten daarentegen zijn wel echt nasty. Niet per se de kleine lovebites, maar de echte woeste ik-ben-een-boze/bange-sabeltandtijger beten. Daar vragen de meesten toch wel even een kuurtje voor. (Ondanks dat ken ik twee collega’s die zodanig gebeten werden dat ze in het ziekenhuis zijn beland wegens vergiftiging.)
Bij mijn eerste wg lag ik regelmatig van elleboog tot pols open. Vaak door achterpoten, en die halen waren lang en diep en werden vaak ook groen/blauw (En dan de volgende dag moeten werken in het UMC met korte mouwen….![]()
)
Tegenwoordig werk ik dus op plekken waar we wat veiliger werken. (Hoewel een haal of het niet altijd te voorkomen is.)
Ik snap dus alleen in veel gevallen niet zo goed waarom huisartsen wel een tetanus injectie aanraden, maar je zelf vaak moet vragen om een kuur.Preventief antibiotica staat ook gewoon in de huisartsenrichtlijn bij een kattenbeet, dus dat snap ik inderdaad ook niet zo goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vroeg het vooral omdat je kattenkrabziekte noemde (wat ik associeer met kras). Maar ik heb eens wat gelezen en zie nu dat het ook met beet kan. Overigens lees ik op diezelfde plek dat bij mensen behandeling met antibiotica vaak niet werkt bij kattenkrabziekte (behalve bij mensen met verminderde weerstand, waar het schade elders in lichaam kan geven en waarbij ab altijd nodig en vaak effectief is), dus misschien dan daarom dat moeilijk gedaan wordt over ab bij 'alleen' krassen en nog zonder tekenen van infectie?
Die achterpoten ja.. ik heb ook een keer gehad dat ik op de grond zat en Bram via mijn rug ergens op wou klimmen, en dat toen hij op mij rug stond, de deurbel gingdat waren denk ik de pijnlijkste krassen die ik tot nu toe had gehad, en ook echt grote/lange. Gelukkig niet in de zomer, was leuk geweest in bikini
. Fijn dat jullie nu veiliger werken ja
![]()
@Lonaaauw
[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 28-01-2026 12:05:57 ]
Ik heb ook wel eens een dierenarts gehad die bij voorbaat al bang leek na mijn waarschuwing. Die onderzocht de kat niet en gaf gewoon direct de vaccinatie.quote:Op woensdag 28 januari 2026 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pep is duidelijk Freeze bij doodsangsten. Erg zielig, maar wel zo praktischJe kunt me wegdragen als haar zweetpootjes na afloop op de behandeltafel staan
Eerdere katers duidelijk meer Fight, of iig Ferzet. Ik kan me nog een onwetende weekendarts herinneren die mijn waarschuwingen met iets te veel zout namLeermoment voor die
Er in wel, maar erop lopen moeizaam. Zit grote bloeduitstorting aan de onderkant. Gaat wel weer overquote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:30 schreef AnneX het volgende:
@:fietsie hoe is het nu met je voet? Pastoe in een schoen?
Waar hebben we het over?quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het lijkt me wel eens leuk om rijkemensenissues te hebben... Scheve gezichten omdat je geld weggeeft is weer eens een heel ander probleem om je druk om te maken
Willem bij de fysio, ook zoiets. Willem is hartstikke autistisch (en dat is semi-serieus bedoeld) en wil niet aangeraakt worden, al helemaal niet in iets wat ook maar lijkt op een behandelkamer. Dus Mariela meerdere keren tegen de nieuwe fysio hier gezegd dat ze hem beter niet zo kon aanraken en fysio inderdaad "Dat valt toch wel mee, kijk eens hoe rustig hij is". Die schrok zich het apelazaerus toen Willem even heel duidelijk te kennen gaf dat Mariela gelijk had en hij niet van dat soort onderzoeken/aanrakingen houdt (niet gebeten trouwens, dat doet hij niet). Sindsdien doet Mariela de onderzoeken en behandelingen terwijl de fysio toekijktquote:Op woensdag 28 januari 2026 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan me nog een onwetende weekendarts herinneren die mijn waarschuwingen met iets te veel zout namLeermoment voor die
quote:Op woensdag 28 januari 2026 12:05 schreef flipsen het volgende:
[..]
Willem bij de fysio, ook zoiets. Willem is hartstikke autistisch (en dat is semi-serieus bedoeld) en wil niet aangeraakt worden, al helemaal niet in iets wat ook maar lijkt op een behandelkamer. Dus Mariela meerdere keren tegen de nieuwe fysio hier gezegd dat ze hem beter niet zo kon aanraken en fysio inderdaad "Dat valt toch wel mee, kijk eens hoe rustig hij is". Die schrok zich het apelazaerus toen Willem even heel duidelijk te kennen gaf dat Mariela gelijk had en hij niet van dat soort onderzoeken/aanrakingen houdt (niet gebeten trouwens, dat doet hij niet). Sindsdien doet Mariela de onderzoeken en behandelingen terwijl de fysio toekijktWat prima gaat en Willem heeft ook geen enkel probleem met haar, ze mag er gewoon naast staan of zitten, als ze maar van hem afblijft
[ afbeelding ]
En Tarka? As you can see, het is haar wekelijkse "spa&relax" uurtje
Oh jaquote:Op woensdag 28 januari 2026 12:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Denk nog terugkomend op post 210
Luminette FTWquote:Op woensdag 28 januari 2026 13:07 schreef Lonaa het volgende:
Ik begin toch langzaam te geloven dat er iets van winterdepressie ontstaat.
Mijn ex probeerde zo´n daglicht lamp van Philips geloof ik, werkte wel iets maar ook geen wereld van verschil.quote:
Het is 1 van de dingen die je moet stapelen om het allemaal een beetje dragelijker te makenquote:Op woensdag 28 januari 2026 13:29 schreef flipsen het volgende:
[..]
Mijn ex probeerde zo´n daglicht lamp van Philips geloof ik, werkte wel iets maar ook geen wereld van verschil.
Die hippe bril helpt vaak bij dat gevoel. Als winterdepressie.quote:Op woensdag 28 januari 2026 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer wel dingen te doen, maar alles is zo...zwaar? In beweging komen kost echt veel moeite. Veel dingen blijven liggen. Geen halszaakdingen maar ik vind er ook geen rust bij. Misschien is dat wel het probleem ook. Weet niet. Ugh.
Prijzig experiment.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die hippe bril helpt vaak bij dat gevoel. Als winterdepressie.
Wanneer ben je rijk?quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het lijkt me wel eens leuk om rijkemensenissues te hebben... Scheve gezichten omdat je geld weggeeft is weer eens een heel ander probleem om je druk om te maken
Ahja maar huun staf is er niet bij he, en zelf dingen bedenken en schrijven is niet iets wat bestuurders doenquote:Op woensdag 28 januari 2026 14:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar als die lui vast zitten in Enschede en samen ingesneeuwd zitten gaan ze misschien nog meer vervelende dingen verzinnen. Ze kunnen beter via teams apart zitten en een slechte verbinding hebben.
Da’s wel heel lekker kort, dat wens je iedereen toe.quote:Op woensdag 28 januari 2026 20:17 schreef Blues het volgende:
Mijn winterdepressie duurde 1 dag
Wel ff mijn bril wat strakker laten zetten. Dat hielp ook.
Moeheid verdween in de nachtquote:Op woensdag 28 januari 2026 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s wel heel lekker kort, dat wens je iedereen toe.
Ik wens (bijna) niemand een winterdepressie toequote:Op woensdag 28 januari 2026 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s wel heel lekker kort, dat wens je iedereen toe.
Ook dat natuurlijk, niemand depressief, wat zou dat fijn zijnquote:Op woensdag 28 januari 2026 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik wens (bijna) niemand een winterdepressie toe
als je onder de 30 bent mag je je nu ziek melden met een burnoutquote:Op woensdag 28 januari 2026 13:29 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeer wel dingen te doen, maar alles is zo...zwaar? In beweging komen kost echt veel moeite. Veel dingen blijven liggen. Geen halszaakdingen maar ik vind er ook geen rust bij. Misschien is dat wel het probleem ook. Weet niet. Ugh.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Well, that escalated quickly![]()
Koor heeft dit weekend optreden. Twee avonden achter elkaar 5 minuten op het toneel met een carnavalesk ietsje. We doen elk jaar mee met die toneel- en muziek avond in het durrup.
Standaard pakken we een nummer wat we kennen, iemand maakt daar een dialect tekst op over een actueel dorpsthema en we bouwen er een toneelstukje omheen.
Ik kan 1 avond niet meedoen en miste de afgelopen repetities. Effectief had ik het dus nog nooit doorgezongen, al weet ik dat ik melodie en tekst snel oppik. Er waren voldoende zangeressen en dan vind ik dat het applaus mag naar mensen die wel heel ijverig gerepeteerd hebben.
Dirigente vond het gisteren toch wel fijn als ik die ene avond meedeed. Dus de doorloop op podium van vanavond was mijn eerste repetitie. Met spiekbriefje in requisiet.
Ik sta in het begin vrijwel alleen op het podium.
Voortdurend vol in beeld.
Krijg aan alle kanten binnenspels zaken aangereikt waarmee ik iets moet doen.
(En merkte dat lang niet iedereen even zeker is van de inzetten... ik begin dirigente te snappen).
Dus tja![]()
![]()
Morgen nog een doorlooprepetitie en dan moet het vast goed komen. Want blijkbaar zagen we er wel leuk uit
Je.kunt.het.quote:Op woensdag 28 januari 2026 21:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Well, that escalated quickly![]()
Koor heeft dit weekend optreden. Twee avonden achter elkaar 5 minuten op het toneel met een carnavalesk ietsje. We doen elk jaar mee met die toneel- en muziek avond in het durrup.
Standaard pakken we een nummer wat we kennen, iemand maakt daar een dialect tekst op over een actueel dorpsthema en we bouwen er een toneelstukje omheen.
Ik kan 1 avond niet meedoen en miste de afgelopen repetities. Effectief had ik het dus nog nooit doorgezongen, al weet ik dat ik melodie en tekst snel oppik. Er waren voldoende zangeressen en dan vind ik dat het applaus mag naar mensen die wel heel ijverig gerepeteerd hebben.
Dirigente vond het gisteren toch wel fijn als ik die ene avond meedeed. Dus de doorloop op podium van vanavond was mijn eerste repetitie. Met spiekbriefje in requisiet.
Ik sta in het begin vrijwel alleen op het podium.
Voortdurend vol in beeld.
Krijg aan alle kanten binnenspels zaken aangereikt waarmee ik iets moet doen.
(En merkte dat lang niet iedereen even zeker is van de inzetten... ik begin dirigente te snappen).
Dus tja![]()
![]()
Morgen nog een doorlooprepetitie en dan moet het vast goed komen. Want blijkbaar zagen we er wel leuk uit
Ikke wel. En diverse andere mensen ook al. Hopelijk de rest morgen bij de tweede doorloop ook.quote:Op woensdag 28 januari 2026 22:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je.kunt.het.
Je.slaat.je.erdoor. En hebt nog lol ook. 🎶
# mantra
Oh , de hele dag op in badjas en eerste volle ontbijt en halve maaltijd.quote:Op woensdag 28 januari 2026 22:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat zal de dirigente blij zijn met je zijn @:cat-astrophe wanneer niet iedereen zeker is van zichzelf is een steunpilaar als jij fijn, voor haar en voor hen.
Hoe gaat het nu met je @:annex ?
Duimen jullie mee dat “wij” (vwn) er weer geld bij krijgen? In het eerste verhaal van Jetten en Bontebal stond dat VWN wel op iedere COA locatie aanwezig moet zijn, maar toen zat Dilan er nu niet bijquote:Op woensdag 28 januari 2026 22:46 schreef AnneX het volgende:
Nou…met de vvd als vriend heb je geen vijand nodig.
#telegraaf # Lekken
quote:Op woensdag 28 januari 2026 22:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh , de hele dag op in badjas en eerste volle ontbijt en halve maaltijd.
Thx for asking.
quote:Op woensdag 28 januari 2026 23:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoeveel printers kunnen er stuk zijn![]()
Bijzondere gang van zaken @:Cat-astrophe, maar er is dus wel veel waardering van en vertrouwen in jou![]()
komt vast helemaal goed!
Lezing geven was echt heel leuk. Geïnteresseerde studenten, veel vragen, zowel inhoudelijk als ook achteraf over het proces van het onderzoek en hoe ik dat ervaren had. Nog een half uur staan napraten. Had vijf proefschriften mee met idee wie weet raak ik er nog wel eentje kwijt (ik heb nog een halve doos staan) en meer paste niet in tas, maar die zijn allemaal meegenomen. Dit soort dingen herinneren me er altijd even aan dat ik echt wel toffe dingen gedaan heb
(onderwerp was van mn PhD, dus alweer ruim 6 jaar geleden dat ik daarmee bezig was). Dat vergeet ik soms even in de waan van de dag. En als dan al die enthousiaste geïnteresseerde mensen voor me zitten dan word ik zelf ook weer enthousiast
Erna toch naar huis gegaan ipv naar ouders, halfuur langer onderweg naar wel eigen bed dus het wel waard. In slaap vallen lukt alleen nog niet zo
Klinkt lekker! Ik heb al een tijd choucroute op het menu staan maar het komt er steeds niet van. 8 Februari is er een nieuwe kansquote:Op donderdag 29 januari 2026 10:23 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik heb ook vrij vandaag (en morgen). En een logee, dus gezellig wat rondhangen en lekker eten enzo.
Gister aten we confit de canard, romige aardappelpuree (met knolselder), choucroute en rode kool. En Kaiserschmarren toe.
Vandaag wil ik biefstuk halen. Ik denk dat we dat gaan eten met tagliatelle en roomsaus, gebakken paddestoelen en misschien gefruite ui?
Als ze nog maar tevreden zijnquote:Op donderdag 29 januari 2026 10:25 schreef sigme het volgende:
M'n poezen worden zo oud (bijna 19 nu). Vooral Zwartje toont ook echt oud. Hier kan je dat we goed zien vind ik.
[ afbeelding ]
Wat een mooiequote:Op donderdag 29 januari 2026 10:25 schreef sigme het volgende:
M'n poezen worden zo oud (bijna 19 nu). Vooral Zwartje toont ook echt oud. Hier kan je dat we goed zien vind ik.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:25 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft al een tijd versleten vacht & vel, soms bloeden openliggend maar meestal dicht, aan de achterkant van de achterpootknietjes. Dierenarts had geen idee wat dat kon zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2026 12:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat een mooie![]()
En oud! Snap wel wat je bedoelt met dat je het hier goed kan zien ja. Merk je het ook in kwaaltjes of daarin niet?
Die bloederige achterpootknietjes had mijn eerste kat ook, ontdekte ik pas heel laat. DA dacht dat het te maken had met dunnere huid op hogere leeftijd (is is ook ca 19 geworden) en veel meer liggen en dat jammeren had ze ook, enorm dementquote:Op donderdag 29 januari 2026 13:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij heeft al een tijd versleten vacht & vel, soms bloeden openliggend maar meestal dicht, aan de achterkant van de achterpootknietjes. Dierenarts had geen idee wat dat kon zijn.
En hij wordt echt roeperig/zeurderig. Jammeren. Nu nog alleen maar wanneer ik thuis ben.
Prima planquote:Op donderdag 29 januari 2026 16:06 schreef fietsie het volgende:
Ik ben geen fan van potjeskoken, maar vandaag niet fit, dus ik ga met kipfilet en een pot 'butterchicken sauce' aan de slag.
Is het heel veel heiligschennis om dit te serveren op rijst, en er dan gewokte paksoi, ui en paprika bij te doen?
(Ik ben dus echt niet thuis in de butterchicken context)
Sneu hè. Omdat kat zo te zien ligt op een plank…Zou liggen op een kussentje oid iets uitmaken? Of de plank polsteren.quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij heeft al een tijd versleten vacht & vel, soms bloeden openliggend maar meestal dicht, aan de achterkant van de achterpootknietjes. Dierenarts had geen idee wat dat kon zijn.
En hij wordt echt roeperig/zeurderig. Jammeren. Nu nog alleen maar wanneer ik thuis ben.
Helemaal prima combinatie, ik zou zo aanschuivenquote:Op donderdag 29 januari 2026 16:06 schreef fietsie het volgende:
Ik ben geen fan van potjeskoken, maar vandaag niet fit, dus ik ga met kipfilet en een pot 'butterchicken sauce' aan de slag.
Is het heel veel heiligschennis om dit te serveren op rijst, en er dan gewokte paksoi, ui en paprika bij te doen?
(Ik ben dus echt niet thuis in de butterchicken context)
Ik gok zomaar dat @sigme diverse zachte ligplekjes voorzien heeft maar poes besloot dat die plank nu de beste ligplek is.quote:Op donderdag 29 januari 2026 16:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Sneu hè. Omdat kat zo te zien ligt op een plank…Zou liggen op een kussentje oid iets uitmaken? Of de plank polsteren.
Het zal lastig zijn om katten achterpootjes kniebeschermers om te krijgen…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |