abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219972802
Wat prachtig nu buiten de maan én die blinkende Jupiter naast elkaar te zien nu O+
Als er geen wolken zijn (zoals bij mij nu }:| )zou ik zéker door een verrekijker kijken *G*
pi_219972817
Hopelijk kan je je vader overhalen om toch even naar de huisarts te gaan @Tele6
We have far more in common than that which devides us..
pi_219972831
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:50 schreef Blues het volgende:
Wat prachtig nu buiten de maan én die blinkende Jupiter naast elkaar te zien nu O+
Als er geen wolken zijn (zoals bij mij nu }:| )zou ik zéker door een verrekijker kijken *G*
https://hemel.waarnemen.com/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219973090
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.

Dank! O+
Ik zeg het niet.
Ik zeg het níet!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 31 januari 2026 @ 21:22:07 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219973109
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zeg het niet.
Ik zeg het níet!
quote:
12s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee dat weten we :P
;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219973133
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat Tele met "hierheen" naar haar ouders bedoelt, omdat ze daar nu is ;)

Hoe ging je survivalrun @:Tele6?
Ja, in de buurt van de stad van mijn ouders is momenteel een obstakelparcours in het zwembad, dus als verjaardagsfeestje gaan we dat doen. Dat is er bij zijn eigen huis niet.

Bovendien wil hij als eerste feestje een grote housewarming geven, in de hoop dat hij dan allerlei benodigdheden voor het huis cadeau krijgt (zoals een grotemensen-bestekset). Ik ben nog heel benieuwd hoe dat gaat lopen, want ik heb zelf nooit de indruk gehad dat mensen per se heel dure housewarmingscadeaus geven - ik heb zelf o.a. wel eens een zelfgemaakt schilderijtje, een pot bloembollen, een plant en een set spatels gekregen. Maar wie weet zijn broertjes vrienden anders ^O^

De survivalrun ging echt verrassend goed en ik heb het echt naar mijn zin gehad! Die maand dat ik nu bij mijn nieuwe club train heeft echt z'n vruchten afgeworpen, ik ben weer zoveel sterker in mijn armen. Het lopen ging ook goed: in het begin had ik wel wat last van mijn voetzool maar de kramp van vorige week is er niet meer in geschoten. Dus die preventieve fysio-afspraak heeft geholpen (zodra je besloten hebt een dokter te raadplegen, verdwijnt de klacht, waardoor de dokter niks heeft om je mee te diagnosticeren)

Inmiddels nog eens nagevraagd over de sojamelk want ik vind het toch zielig als die vrienden havermout met water krijgen over 2 weken. M'n moeder blijkt een paar keer oorzaak en gevolg verwisseld te hebben en biologische sojamelk (of erwtenmelk oid) zijn gewoon acceptabel ^O^

Het feestje van broertje wordt wel afzien want hij heeft nu 5 uur sport ingeroosterd.
7:45 ontbijt
8:45 vertrek naar survivalrunclub
9:00-11:00 meetrainen met club
11:00-11:30 naar zwembad fietsen
11:30-14:30 obstakelparcours in zwembad
15:00 taart bij mijn ouders.
Ik opperde om ook iets van lunch in te plannen maar hij zegt dat iedereen dat zelf maar moet regelen tussendoor of onderweg. ^O^ :D
pi_219973148
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk kan je je vader overhalen om toch even naar de huisarts te gaan @:tele6
Ja, ik ga het hem morgen toch nog eens vragen. Zo bovenop je hoofd is wel echt dé plek die je in de gaten moet houden, ik herinner me dat opa daar ook meerdere plekken heeft moeten laten weghalen.
pi_219973162
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bij :@

Dat is wel een goede idd.
Hij komt momenteel nergens vanwege z'n rug en z'n verkoudheid, maar anders kan iemand van z'n orkest wel helpen denk ik. O+
pi_219973357
Bestek koop je voor een 10tje bij Ikea. Waarom zou je daarop wachten :o :D

Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aan }:| Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219973365
Waar is je vader verzekerd @Tele6? Bij meerdere zorgverzekeringen kun je via Skinvision (app) gratis verdachte huidplekken laten checken. Wellicht is hij daar wel toe bereid? Maar huisarts lijkt me de fijnste optie, als je hem zo ver kunt krijgen.

En ik zou niet bijzonder gelukkig worden van schema feest broertje, al helemaal zonder lunch :+ maar hopelijk heeft hij vrienden die hier wel blij van worden :D

En wat fijn van hoe je run ging, én dat je nieuwe club zo goed bevalt en je fysio afspraak geholpen heeft! *O*
pi_219973460
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:

Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aan }:| Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed }:|
Ja nee, hij wil iets van een Echt Merk ofzo, hij heeft al uitgerekend dat als drie van zijn vrienden dat samen zouden doen, het wel zou gaan. Ik weet niet welk bestek hij dan op het oog heeft want mijn bestekset waar ik zeer tevreden mee was kwam van de kringloop en die van B was van zijn oma. :s)

Idd het juiste bestek en servies voor de juiste dingen O+
B heeft laatst onderzoek gedaan naar thee/koffie/etc-lepeltjes en nu hebben we daar ook alle correcte items van (tweedehands aanvulling op z'n oma's bestek) en ook twee maten gebaksvorkjes O+
En twee slabestekken want we hebben vaak genoeg twee salades tegelijk. _O-
Hij heeft laatst een hele avond de "nieuwe" aanwinsten zitten poetsen. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Waar is je vader verzekerd @:Tele6? Bij meerdere zorgverzekeringen kun je via Skinvision (app) gratis verdachte huidplekken laten checken. Wellicht is hij daar wel toe bereid? Maar huisarts lijkt me de fijnste optie, als je hem zo ver kunt krijgen.

En ik zou niet bijzonder gelukkig worden van schema feest broertje, al helemaal zonder lunch :+ maar hopelijk heeft hij vrienden die hier wel blij van worden :D

En wat fijn van hoe je run ging, én dat je nieuwe club zo goed bevalt en je fysio afspraak geholpen heeft! *O*
Ook dat zal ik morgen vragen!
Ik herinner me dat de laatste keer dat we het erover hadden hij bij Nationale Nederlanden zat want mijn moeder had iets daarover met milieuvriendelijkheid of zo. Zo'n app zou ideaal zijn want dan hoeft hij ook zichzelf niet naar de huisarts te slepen (al zou hij wel een algehele check kunnen gebruiken met hoe moeilijk hij loopt en ademt)

Edit: check, NN doet mee aan skinvision! Top dit :D

Voor wat betreft broertjes feest ben ik erg benieuwd wat z'n vrienden ervan gaan vinden, en van hoe het bij mijn ouders thuis is.
Ik had rond 13:00 mijn haar gewassen en het is nog steeds vochtig. En ik heb kort haar hè. :X :')

Broertje is er nu ook achter dat je huis delen niet altijd rozengeur en maneschijn is. Huisgenoot heeft (per ongeluk) wat keukenspullen van broertje kapotgemaakt, ze hebben weer meelmotjes overal in zitten en huisgenoot ruimt niet achter zijn kont op. En dan komt eind maart nog een huurder, iemand die ik ken en waarvan ik weet dat ze het stereotype van onbehandelde ADHDer is. Broertje zegt dat het allemaal wel goed komt want als ze niet doen hoe hij het wil, kan hij altijd dreigen om ze het huis uit te zetten.
Manmanmanmanmanman :X
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 22:01:45 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219973471
quote:
Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed }:|
Leeft deze persoon nog wel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219973485
quote:

Zo herkenbaar. Kwam laatst een dessertlepel die in de grote besteklade hoort tegen in de kookbesteklade. En dat heb ik toch echt zelf gedaan. Nu weer extra goed opruimen
pi_219973518
:D tele

Zou een leuke reality tv show zijn haha.

Als hij bij Nationale Nederlanden zit dan zit de app erin ^O^ https://www.nn.nl/Particu(...)vices/SkinVision.htm
pi_219973544
Wat @vlindertje89 zegt, geloof dat ik dan ook zou gaan kijken naar Telebroer en zijn huisgenoten
pi_219973571
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie. Dit is een nieuwe.
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219973609
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:13 schreef sigme het volgende:

[..]
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat hebben we inmiddels ook vastgesteld. Ze had de richting van de dingen een beetje omgedraaid waardoor ze op "als je sojamelk drinkt, drink je afval van de bio-industrie" uitkwam.

Het leuke is dat ik in mijn master stage gelopen heb bij een bedrijf dat ook met een reststroom van voedingsproductie zat, en dat bezig was om mensen-voedsel ipv veevoer van die reststroom te maken. Gaaf project. Financieel voor hen ook interessant want mensen betalen meer voor hun voer dan varkens dat doen. :P

Ik weet niet waar het pulp van bio-sojamelk naartoe gaat eigenlijk?
pi_219973616
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat @:vlindertje89 zegt, geloof dat ik dan ook zou gaan kijken naar Telebroer en zijn huisgenoten
Gat in de markt _O-
  Moderator zaterdag 31 januari 2026 @ 22:20:59 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219973629
Naar biologische veehouders waarschijnlijk.
pi_219973758
Had nog een mooie foto van vanaaf O+

pi_219973819
quote:

:D

Wij hebben 2 verschillende ikea bestekken. Heeeeel lang lagen die apart van elkaar, want het ene bestek gebruikten we met etentjes.
Dat doen we niet meer zo vaak hier thuis, dus ik heb ze nu bij elkaar in 1 bestekla want dan wordt alles toch gebruikt.

g heeft voorkeur voor de 'oude' en ik voor die andere.
Dus vissen we steeds ons favostuk uit die la :D
pi_219973912
Mijn mooie (en enige) bestek heb ik 36,5 jaar geleden in Duitsland gekocht. Datum zou ik nog zelfs kunnen navragen, die dag hoorden we nl dat vrienden een heel ernstig ongeluk hadden gehad. da’s iets wat je altijd bij blijft.
In de rommelade ligt nog het bestek wat ik ooit van mijn opa en oma heb gekregen en ook wat mijn moeder van haar ouders kreeg. En ergens in huis ligt ook mijn servetring :D
  zondag 1 februari 2026 @ 00:04:46 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219974302
Ik was J's taxi naar en van een housefeestje. Heb zelf ook nog de laatste twee uurtjes meegedanst O+
Spoilers!
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 00:12:53 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219974340
Ik ga later vandaag hakken. Gisteren weer een aantal berken omgelegd en in stukjes gezaagd. Dadelijk dus kloven en opstapelen.

Wel grappig die sneeuw, er lopen echt enorm veel sporen door de sneeuw, geen idee welke dieren het allemaal zijn. Vorige week zag ik in elk geval een fazant en donderdagavond twee hazen.
pi_219974443
Wat leuk dat jij aan de hand van de ( sporen in) sneeuw nu ziet en weet hoeveel leven er is rond je huis!
Zoals je een cursus zagen hebt gedaan, is er geen boswachter of zo in de buurt voor een cursus “sporen lezen”?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')