Vliegen stelt niets voor, je gaat gewoon de pijp uit, het hoekje om en hop in de kist. Naar beneden kom je altijd weer.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 22:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, goed bezig.
Ik heb net even gekeken naar de vluchten. Om de een of andere reden had ik in mijn hoofd dat het 3u vliegen is. Maar dat klopt helemaal niet. Het is volgens tickets 2u15 heen en 2u35 terug, maar volgens vluchtgegevens van recente vluchten met zelfde nummer rond 1u50-2u. Meevaller
.
Merk wel dat nu het dichterbij begint te komen, het wel iets spannender wordt. Wel fijn dat ik kort ervoor nog een psych afspraak heb ook. Maar ik heb er ook wel zin in. Beetje een mix nog
Ik ben om 6:15 door de regen naar het station gefietstquote:Op zaterdag 31 januari 2026 08:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Sneeuw ligt nog, maar er is vannacht niks bij gekomen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg culletjes, het volgende: Ik heb per ongeluk van de Picnic ene pak verse lasagnebladen geleverd gekeregen, dus ik moet nu lasagne maken. Ik heb al een pot () saus en een half pond gehakt. EN nu? Gehakt eerst aanbraden denk ik? En dan mengen met de saus? En zowel beginnen als eindigen met een laag saus?
Ik heb het trouwens niet over verse oregano of basilicum, gewoon gedroogd uit een potje. Maar je kunt er alles indoen wat je lekker lijkt, voor pittig ook sambalquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest
Kan het prima mee gemaakt wordenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nope. Ik heb alleen bladen, saus, gehakt en kaas.
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel makenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken![]()
50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Als je niet genoeg kaas hebt kun je ook alleen de bovenkant met kaas doen. En bechamelsaus is wel lekker maar je kan het overslaan. (Ik zou het niet overslaan. Heb je melk, boter en bloem in huis?)
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee. Alleen boter. Daar kan ik boter mee makenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken![]()
50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
Je kunt de bladen ook gewoon in reepjes snijden en als pasta gebruiken. Misschien de makkelijkste optie.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe simpel mijn leven is
Goed!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vergeet het steeds te vragen @:gcjoel maar hoe is het met het kitten
Een Vlinder maaltijdquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!
Ik voel me ineens helemaal thuis hier![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:50 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, same. Ik heb nog hoop dat het mss meevalt omdat ik een vagijn bezit, maar nu ik er over nadenk vrees ik dat dat niet veel verschil maakt
Nou dat soort staatjes dus..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Ik zou er voor openstaan, ware het niet dat mijn beide 'daar zou ik wel heen willen dan' op dit moment niet heel ehm, aantrekkelijk lijken (Noordwegen --> dichterbij die russische griezel) en Canada, de 52e staat van JDVance..)quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn he fiets. Als jonge goden in 2031 met pensioen
Zo zou in het ook doen, maar ik kwak nog wel groente door de saus. Ui of peen en vaak ook paprika hebben we eigenlijk altijd wel in huis.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!
![]()
Ik ook, paprika ofzo als ik het in huis heb, en anders blik linzen dan want dat heb ik altijd wel in huis, verse groente niet altijd. Maar Flash zei dat hij niks in huis heeft verderquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zo zou in het ook doen, maar ik kwak nog wel groente door de saus. Ui of peen en vaak ook paprika hebben we eigenlijk altijd wel in huis.
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ook, paprika ofzo als ik het in huis heb, en anders blik linzen dan want dat heb ik altijd wel in huis, verse groente niet altijd. Maar Flash zei dat hij niks in huis heeft verder
dit gaat het worden inderdaad. Maar dan in een yoghurtkommetje in de airfryerquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:22 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
![]()
Haha, ehm, hoe snel gaan zij?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:56 schreef Clubsoda het volgende:
Ik wert trouwens niet wanneer je precies naar Barcelona gaar @:vlindertje89 , maar ik hoop van harte voor je niet 60 puber op uitwisseling treft in het vliegtuig
Haha, ik vat Vlindertje maaltijd op als zeer simpele maaltijd, niet gekke maaltijd. Hoewel ik wel snap waarom anderen daar misschien anders over denkenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.
Ik vind het trouwens makkelijker om wél uien in huis te hebben dan niet, ze zitten met een hele club in dat netje, die eet ik niet in keer op.
Vrij snel al, door de week.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, ehm, hoe snel gaan zij?en vliegen ze op doordeweekse dag of in weekend?
[..]
Haha, ik vat Vlindertje maaltijd op als zeer simpele maaltijd, niet gekke maaltijd. Hoewel ik wel snap waarom anderen daar misschien anders over denken
Ah, dan zit ik niet met de pubers in het vliegtuigquote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vrij snel al, door de week.
Lasagne is per definitie vrij eenvoudig eten eigenlijk. Ik snap je pastapunt geloof ik wel, ik vind een simpele carbonara (ei-kaas-bacon) eigenlijk het allerlekkerst
Heb je ook aardappel? En iets om een kaassausje te maken?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:16 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog iets gaan bedenken met bloemkool kaas en gehakt.
Hmmm eens kijken of ik hier iets op kan varieren; geen aardappel erbij, maar ik kan wel iets met paprika's en ui en de kaas en het gehakt... En dan de bloemkool grillen na even koken ofzo.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je ook aardappel? En iets om een kaassausje te maken?
Indien aardappel: aardappel in plakjes en voorkoken, gehakt bakken, bloemkool voorkoken, in ovenschaal plakjes-gehakt-bloemkool, kaas erover en even onder de grill. Of zelfde idee met airfryer.
Indien ook iets om kaassausje te maken, bovenstaande met kaassaus en dan hoeft het niet in oven.
Indien geen aardappel of kaassausje, en echt alleen deze dingen: bloemkool kruiden met wat je lekker vindt en in oven/airfryer roosteren, gehakt bakken en dan bloemkool met gehakt eten. Eventueel met kaas erbij, afhankelijk van de kruiden en of daar lekker bij is.
Of kaas smelten tot kaasfondue, bloemkool roosteren/koken, van de gehakt mini gehaktballetjes maken en bakken en dan kaasfonduen ermee.
Heb je lasagnebladen in huis?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 17:16 schreef fietsie het volgende:
Ik moet nog iets gaan bedenken met bloemkool kaas en gehakt.
Dat gaat vast geen bloemkool met kaassaus (voor jou al helemaal niet) worden of een lasagnequote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er wordt voor mij gekookt vanavond. Door chef en brigade van Inter Scaldes.
Eens kijken of ze deze keer een beter gevoel achterlaten dan bij de vorige editie.
Zeeland, dus veel visquote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat gaat vast geen bloemkool met kaassaus (voor jou al helemaal niet) worden of een lasagne
Vers van Kostunrix.quote:
Lasagna zonder bechamel? Das toch zķnde!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt ook, maar ik wilde geloof ik vooral zeggen dat in dit eigenlijk eem logische manier vind niet per se een gekke vlindertje-maaltijd. Behalve het gebrek aan groente dus, maar dat ligt niet aan jou.
Ik vind het trouwens makkelijker om wél uien in huis te hebben dan niet, ze zitten met een hele club in dat netje, die eet ik niet in keer op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lasagna zonder bechamel? Das toch zķnde!
Al gooi ik er dan weer geen andere groente in dan ui en knof als dat groente is.
En sportontspanvakantiezorggeniet ze
Vandaag traybake gegeten. Het grote lasagnedebacle gaat morgen plaatsvinden. Of maandag of zo.quote:
Oohhhhquote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Liefst wel maar bij gebrek aan spareribs werden het aardappelkroketjes. Geen slechte keuze.
[ link | afbeelding ]
Ik maak lasagna zelf wel met bechamel bij voorkeurquote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lasagna zonder bechamel? Das toch zķnde!
Al gooi ik er dan weer geen andere groente in dan ui en knof als dat groente is.
En sportontspanvakantiezorggeniet ze
het was al 40 jaar zo dat het al "half om half" mocht heten als er 10 % rund in zat geloof ik. En "rundergehakt" bij minstens 25 %. Dus ja boejje.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:05 schreef derLudolf het volgende:
Over gehakt gesproken, half-om-half verdwijnt en heet nu gemengd. Bij picknick is de verhouding zelfs 70-30
Daar is de warenwet het niet mee eens. Half om half is 50/50. Met een max afwijking van 10%quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
het was al 40 jaar zo dat het al "half om half" mocht heten als er 10 % rund in zat geloof ik. En "rundergehakt" bij minstens 25 %. Dus ja boejje.
Oh okee. In mijn herinnering was het vroegah anders. Maar ik kan het mis hebben hoorquote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Daar is de warenwet het niet mee eens. Half om half is 50/50. Met een max afwijking van 10%
En rundergehakt is 100% rund.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0009675/2026-01-01
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben bij m'n ouders dus we hadden een curieuze ovenschotel van rijst met groene kool en een heel dun laagje kaas op de bovenkant
Over 2 weken brengt broertje een paar van zijn vrienden hierheen om z'n verjaardag te vieren, we gaan zwemmen in het lokale zwembad.
Twee vrienden zijn vegan maar mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie.Dit is een nieuwe.
TelepaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben bij m'n ouders dus we hadden een curieuze ovenschotel van rijst met groene kool en een heel dun laagje kaas op de bovenkant
Over 2 weken brengt broertje een paar van zijn vrienden hierheen om z'n verjaardag te vieren, we gaan zwemmen in het lokale zwembad.
Twee vrienden zijn vegan maar mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie.Dit is een nieuwe.
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap niet echt waarom het uitmaakt dat je moeder iets niet wil serveren en je broertje die z'n verjaardag bij jou doet. Of wou die het eerst bij het ouders doen? Niet in z'n eigen casa
Kranplätze müssen verdichtet sein
https://hemel.waarnemen.com/quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:50 schreef Blues het volgende:
Wat prachtig nu buiten de maan én die blinkende Jupiter naast elkaar te zien nu
Als er geen wolken zijn (zoals bij mij nu)zou ik zéker door een verrekijker kijken
Ik zeg het niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik leef echt voor kaas en saus en alles, maar die bleke kwak kan me niet zo bekoren.
Dank!
Ja, in de buurt van de stad van mijn ouders is momenteel een obstakelparcours in het zwembad, dus als verjaardagsfeestje gaan we dat doen. Dat is er bij zijn eigen huis niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat Tele met "hierheen" naar haar ouders bedoelt, omdat ze daar nu is
Hoe ging je survivalrun @:Tele6?
Ja, ik ga het hem morgen toch nog eens vragen. Zo bovenop je hoofd is wel echt dé plek die je in de gaten moet houden, ik herinner me dat opa daar ook meerdere plekken heeft moeten laten weghalen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk kan je je vader overhalen om toch even naar de huisarts te gaan @:tele6
Dat is wel een goede idd.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is hij overtuigd of je moeder. Lastig hoor, kun je misschien niet mensen uit z'n netwerk benaderen. Als iedereen op het werk en de kegelclub zegt "Henk die plek ziet er echt niet goed uit" draait ie misschien bij
Ja nee, hij wil iets van een Echt Merk ofzo, hij heeft al uitgerekend dat als drie van zijn vrienden dat samen zouden doen, het wel zou gaan. Ik weet niet welk bestek hij dan op het oog heeft want mijn bestekset waar ik zeer tevreden mee was kwam van de kringloop en die van B was van zijn oma.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Bestek koop je voor een 10tje bij Ikea. Waarom zou je daarop wachten![]()
![]()
Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aanIk kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed
Ook dat zal ik morgen vragen!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Waar is je vader verzekerd @:Tele6? Bij meerdere zorgverzekeringen kun je via Skinvision (app) gratis verdachte huidplekken laten checken. Wellicht is hij daar wel toe bereid? Maar huisarts lijkt me de fijnste optie, als je hem zo ver kunt krijgen.
En ik zou niet bijzonder gelukkig worden van schema feest broertje, al helemaal zonder lunchmaar hopelijk heeft hij vrienden die hier wel blij van worden
En wat fijn van hoe je run ging, én dat je nieuwe club zo goed bevalt en je fysio afspraak geholpen heeft!
Leeft deze persoon nog wel?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed
Zo herkenbaar. Kwam laatst een dessertlepel die in de grote besteklade hoort tegen in de kookbesteklade. En dat heb ik toch echt zelf gedaan. Nu weer extra goed opruimenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
Het is nog fijn bestek ook. Dat komt bij bestek heel nauw. Lepels die te groot zijn of met scherpe randen enzo. Ik word ook kribbig als ik bij het tafeldekken opeens zo'n random lepel of vork krijg die eigenlijk niet in onze bestekla hoort maar er toch in beland is. Waarom doe je me dat aanIk kreeg laatst ook koffie in een verkeerde beker. Dat voelt toch niet goed
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:29 schreef Tele6 het volgende:
mijn moeder weigert om sojamelk aan te bieden aangezien dat een bijproduct is van de bio-industrie. Dit is een nieuwe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Andersom, maar dan klopt het wel ietwat. Klok-klepel.Ja, dat hebben we inmiddels ook vastgesteld. Ze had de richting van de dingen een beetje omgedraaid waardoor ze op "als je sojamelk drinkt, drink je afval van de bio-industrie" uitkwam.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leuke is dat ik in mijn master stage gelopen heb bij een bedrijf dat ook met een reststroom van voedingsproductie zat, en dat bezig was om mensen-voedsel ipv veevoer van die reststroom te maken. Gaaf project. Financieel voor hen ook interessant want mensen betalen meer voor hun voer dan varkens dat doen.
Ik weet niet waar het pulp van bio-sojamelk naartoe gaat eigenlijk?
Gat in de marktquote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat @:vlindertje89 zegt, geloof dat ik dan ook zou gaan kijken naar Telebroer en zijn huisgenoten
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:47 schreef Clubsoda het volgende:
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |