Ik ben om 6:15 door de regen naar het station gefietstquote:Op zaterdag 31 januari 2026 08:01 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Sneeuw ligt nog, maar er is vannacht niks bij gekomen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg culletjes, het volgende: Ik heb per ongeluk van de Picnic ene pak verse lasagnebladen geleverd gekeregen, dus ik moet nu lasagne maken. Ik heb al een pot () saus en een half pond gehakt. EN nu? Gehakt eerst aanbraden denk ik? En dan mengen met de saus? En zowel beginnen als eindigen met een laag saus?
Ik heb het trouwens niet over verse oregano of basilicum, gewoon gedroogd uit een potje. Maar je kunt er alles indoen wat je lekker lijkt, voor pittig ook sambalquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest
Kan het prima mee gemaakt wordenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nope. Ik heb alleen bladen, saus, gehakt en kaas.
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel makenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
ik denk dat ik ongeveer 96 van die honderd dingen niet heb. Maar ik doe het wel met de rest
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken![]()
50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Tele6 het volgende:
Als je niet genoeg kaas hebt kun je ook alleen de bovenkant met kaas doen. En bechamelsaus is wel lekker maar je kan het overslaan. (Ik zou het niet overslaan. Heb je melk, boter en bloem in huis?)
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee. Alleen boter. Daar kan ik boter mee makenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je boter, bloem en melk? Dan kun je ook bechamel maken![]()
50g bloem, 50g boter. Boter smelten, bloem er bij blijven roeren. Paar minuutjes bakken dan melk toevoegen, roeren. Melk blijven toevoegen tot het mooie saus hebt. Zout en (witte) peper heb je vast wel, als je hebt ook wat nootmuskaat toevoegen.
Je kunt de bladen ook gewoon in reepjes snijden en als pasta gebruiken. Misschien de makkelijkste optie.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Gehakt bakken. Saus erbij. Ovenschaal pakken. Saus, lasagnebladen, saus repeat tot lasagnebladen of saus op. Eindigen met saus. Geraspte kaas. In oven zetten volgens verpakking. Eet smakelijk!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie hebben geen idee hoe simpel mijn leven is
Goed!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vergeet het steeds te vragen @:gcjoel maar hoe is het met het kitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |