En het is ook nog eens een goed verhaal. Iets anders doen terwijl je luistert en de shit eromheen is voorbij voor je het weet.quote:Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Geprobeerd te luisteren. Maar die stem. En de show er omheen maken het een no-go. Helaas. Onderwerp zelf is namelijk wel heel interessant.
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin doet mee aan de tuinvogeltelling![]()
[ afbeelding ]
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellenquote:
quote:Op zondag 1 februari 2026 15:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellenarm kind lijdt erg onder ons semi-vega regime
Hier wonen veel birdies in de tuin,bomen en struiken alleen sinds eergisteren vliegen ze met gierende vleugeltjes rechtstreeks naar de buuv die wel 5 voersiloootjes heeft hangenquote:Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Ik kijk daar ook naar uitquote:Op zondag 1 februari 2026 15:19 schreef Clubsoda het volgende:
En het allerlekkerste: we kunnen gewoon uit eten en dan crashen. Géén lunch en avondeten mealpreppen
quote:Op zondag 1 februari 2026 15:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]daar ben ik nog nooit geweest ik dacht dat dat alleen een witwastent was
Madam vond haar mandje toch lekkerder.quote:Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.quote:Op zondag 1 februari 2026 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het deel vd erfenis van je ouder(s) waar je als kind sowieso recht op hebt, ongeacht of je onterfd bent.
Volledig onterven kan niet in Nederland.
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.quote:Op zondag 1 februari 2026 15:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Hoezo? Misschien ook hoor maar je kan er ook prima eten, we komen er al sinds ze er zitten geregeld. Er zijn ook andere gasten
Of mekdonnoltsquote:Op zondag 1 februari 2026 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga gewoon pokebowl bestellen denk ik
Hoe dan?quote:Op zondag 1 februari 2026 16:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.
Oh, die verhalen heb ik ook gemistquote:Op zondag 1 februari 2026 16:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.quote:
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.quote:Van de wetgever mag de achterblijvende partner ‘ongestoord voortleven’. Lees: ze mag alles opmaken. Dan is de legitieme foetsie.’
Ook als er wel nog geld is, kan de oogst tegenvallen. Als een onterfd kind zolang moet wachten, heeft de inflatie een flinke hap uit zijn claim genomen. Zolang de schadeclaim niet opeisbaar is, wordt hij weliswaar elk jaar verhoogd met de wettelijke rente, maar – en nu komt het – alleen voor zover die hoger is dan 6%. De wettelijke rente is nu 6%. Er komt dus geen cent bij. En dat was een groot deel van de afgelopen 22 jaar het geval.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving(...)ftiger-dan-we-denken
Oma sigme en Opa liefste 🐶🐕quote:Op zondag 1 februari 2026 16:09 schreef sigme het volgende:
Wij zijn bezig met een interne herschikking.
Daar komt nu nog bij dat we toch echt eerdaags een nest jonge hondjes verwachten en we daar Mooitje natuurlijk een geschikte plaats voor moeten bieden waar een handvol puppies ook in leven blijft.
Mooitje krijgt het voorraadhok. Dus de voorraden zijn uit het voorraadhok. We zouden eens alle voorraden moeten opeten. En dat ik het dan niet direct weer bijhamster.
Geen wens om iemand te onterven, maar ik vind het wel interessantquote:Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
Dat klinkt wel als positieve veranderingen. Niet voor mij als potentieel onterfde maar het klinkt allemaal wel redelijk zoals je het schrijft. Vooral het stukje zeggenschap.quote:Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.
In de oude situatie kon je als erfgenaam domweg je melden als erfgenaam voor je legitieme deel en dan was je dat, bij het verdelen van de erfenis, inclusief alle zeggenschap. Nu niet meer: als je onterfd bent kan je een erfrechtelijke schadeclaim indienen (en gaat dus alleen over de geldelijke waarde).
Je moet je claim binnen 5 jaar doen.
Als de echtgenoot nog leeft, of heeft een nieuwe partner, dan is de schadeclaim pas opeisbaar na zijn of haar overlijden.
[..]
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |