abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219978099
Als ik echt echt echt geen zin heb om te koken eet ik noedelsoep uit een zakje (met lenteui en ei en pindakaas en en want ik kan het toch niet laten) of tostis.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219978110
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef z80 het volgende:

[..]
Geprobeerd te luisteren. Maar die stem. En de show er omheen maken het een no-go. Helaas. Onderwerp zelf is namelijk wel heel interessant.
En het is ook nog eens een goed verhaal. Iets anders doen terwijl je luistert en de shit eromheen is voorbij voor je het weet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 1 februari 2026 @ 15:15:57 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_219978116
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin doet mee aan de tuinvogeltelling _O-

[ afbeelding ]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219978134
Bij geen zin in koken altijd een tisti met heel veel kaas, want kaas _O_ .
Een ayce zou ik nu ook wel willen
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport zondag 1 februari 2026 @ 15:17:43 #280
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219978155
Ik ga zo een pastasaus in elkaar draaien. Vraag is alleen ga ik nog wijn halen om in de saus te doen...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219978157
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Welke?
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellen :+ arm kind lijdt erg onder ons semi-vega regime ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219978182
En het allerlekkerste: we kunnen gewoon uit eten en dan crashen. Géén lunch en avondeten mealpreppen O+
  zondag 1 februari 2026 @ 15:25:08 #283
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219978265
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:13 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alle?
All I can eat :Y
Spoilers!
pi_219978307
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die bij het zwembad. Traditioneel verjaardagseten met opa en oma voor het kind. Zodat hij zes rondes achter elkaar black pepper ossenhaas kan bestellen :+ arm kind lijdt erg onder ons semi-vega regime ;(
:o daar ben ik nog nooit geweest ik dacht dat dat alleen een witwastent was :o
pi_219978475
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Ze kan hier ook komen tellen. Merels, mussen, meesjes en weer terug een roodborstje.
Alleen het strooivoer laten ze groot en deels liggen. Zeer kieskeurig de lekker dingen er uit gepikt. Blijkbaar is er nog veel en lekkerder eten beschikbaar.
Hier wonen veel birdies in de tuin,bomen en struiken alleen sinds eergisteren vliegen ze met gierende vleugeltjes rechtstreeks naar de buuv die wel 5 voersiloootjes heeft hangen :D
pi_219978484
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:19 schreef Clubsoda het volgende:
En het allerlekkerste: we kunnen gewoon uit eten en dan crashen. Géén lunch en avondeten mealpreppen O+
Ik kijk daar ook naar uit :D *O*
pi_219978495
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o daar ben ik nog nooit geweest ik dacht dat dat alleen een witwastent was :o
:D Hoezo? Misschien ook hoor maar je kan er ook prima eten, we komen er al sinds ze er zitten geregeld. Er zijn ook andere gasten :+
pi_219978563
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Madam vond haar mandje toch lekkerder.

De vogels eten inderdaad selectief,
We have far more in common than that which devides us..
pi_219978738
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Het deel vd erfenis van je ouder(s) waar je als kind sowieso recht op hebt, ongeacht of je onterfd bent.

Volledig onterven kan niet in Nederland.
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219978899
Wij zijn bezig met een interne herschikking.
Daar komt nu nog bij dat we toch echt eerdaags een nest jonge hondjes verwachten en we daar Mooitje natuurlijk een geschikte plaats voor moeten bieden waar een handvol puppies ook in leven blijft.

Mooitje krijgt het voorraadhok. Dus de voorraden zijn uit het voorraadhok. We zouden eens alle voorraden moeten opeten. En dat ik het dan niet direct weer bijhamster :@.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219978968
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
:D Hoezo? Misschien ook hoor maar je kan er ook prima eten, we komen er al sinds ze er zitten geregeld. Er zijn ook andere gasten :+
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.
  zondag 1 februari 2026 @ 16:14:41 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219979013
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga gewoon pokebowl bestellen denk ik
Of mekdonnolts :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219979018
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Wet is aangepast. De legitieme portie opeisen is veel moeilijker geworden en kan vrij effectief gesaboteerd worden.
Hoe dan?
pi_219979149
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik denk om wat ervoor zat. En de verhalen over illegale gokmeuk in de kelder toen.
Oh, die verhalen heb ik ook gemist :D dat was ook niet slecht trouwens, voor een Chin. Ind. Spec. Restaurant.
pi_219979316
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe dan?
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.

In de oude situatie kon je als erfgenaam domweg je melden als erfgenaam voor je legitieme deel en dan was je dat, bij het verdelen van de erfenis, inclusief alle zeggenschap. Nu niet meer: als je onterfd bent kan je een erfrechtelijke schadeclaim indienen (en gaat dus alleen over de geldelijke waarde).
Je moet je claim binnen 5 jaar doen.

Als de echtgenoot nog leeft, of heeft een nieuwe partner, dan is de schadeclaim pas opeisbaar na zijn of haar overlijden.
quote:
Van de wetgever mag de achterblijvende partner ‘ongestoord voortleven’. Lees: ze mag alles opmaken. Dan is de legitieme foetsie.’
Ook als er wel nog geld is, kan de oogst tegenvallen. Als een onterfd kind zolang moet wachten, heeft de inflatie een flinke hap uit zijn claim genomen. Zolang de schadeclaim niet opeisbaar is, wordt hij weliswaar elk jaar verhoogd met de wettelijke rente, maar – en nu komt het – alleen voor zover die hoger is dan 6%. De wettelijke rente is nu 6%. Er komt dus geen cent bij. En dat was een groot deel van de afgelopen 22 jaar het geval.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/samenleving(...)ftiger-dan-we-denken
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
pi_219979480
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:09 schreef sigme het volgende:
Wij zijn bezig met een interne herschikking.
Daar komt nu nog bij dat we toch echt eerdaags een nest jonge hondjes verwachten en we daar Mooitje natuurlijk een geschikte plaats voor moeten bieden waar een handvol puppies ook in leven blijft.

Mooitje krijgt het voorraadhok. Dus de voorraden zijn uit het voorraadhok. We zouden eens alle voorraden moeten opeten. En dat ik het dan niet direct weer bijhamster :@.
Oma sigme en Opa liefste 🐶🐕
Wat leuk!
Was t de 'bedoeling' ? :D
pi_219979511
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:
Als je de truuks wil weten om de onterving extra kracht bij te zetten (middels legaat met voorwaarden, hele fraaie constructie) kan ik je toegang geven tot het volledige artikel.
Geen wens om iemand te onterven, maar ik vind het wel interessant :Y
  zondag 1 februari 2026 @ 17:14:21 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_219979565
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2026 16:39 schreef sigme het volgende:

[..]
Een onterfd kind wordt NIET meer op de hoogte gesteld van het overlijden van pa/ma.

In de oude situatie kon je als erfgenaam domweg je melden als erfgenaam voor je legitieme deel en dan was je dat, bij het verdelen van de erfenis, inclusief alle zeggenschap. Nu niet meer: als je onterfd bent kan je een erfrechtelijke schadeclaim indienen (en gaat dus alleen over de geldelijke waarde).
Je moet je claim binnen 5 jaar doen.

Als de echtgenoot nog leeft, of heeft een nieuwe partner, dan is de schadeclaim pas opeisbaar na zijn of haar overlijden.
[..]
Dat klinkt wel als positieve veranderingen. Niet voor mij als potentieel onterfde maar het klinkt allemaal wel redelijk zoals je het schrijft. Vooral het stukje zeggenschap.

Ik ben wel benieuwd naar het hele stuk.
Spoilers!
pi_219979669
Mooitje puppies :D

Naar mijn idee was ze zelf nog een pup :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 17:48:43 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219979856
Zo, al het hout gekloofd en gestapeld onder dak. Had ook nog wat vers eiken liggen van een boompje die ik laatst had omgezaagd. Daar moet je toch een een heel stuk harder op slaan :o
Maar goed, dat is ook in stukjes en kan winter 28/29 gestookt worden.

Zo nu tijd voor après ski :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')