Zit daar dan ook (klassieke) muziek onder? En waar kijken jullie deze oude films? Wat leuk!quote:Op zondag 1 februari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vrijwel geen klassieke Disneyfilm gezien. Dat was niet voor 'ons soort mensen' (). Maar nu we naar Disneyland gaan, moet ik er toch maar eens aan geloven.
We hebben vanmiddag de helft van de eerste Fantasia uit 1940 gekeken en zijn nu bijna klaar met Peter Pan (1953). Leerzaam. Tink blijkt niet te praten en Peter Pan is geen klein wezentje maar normale mensenformaat.
quote:Op zondag 1 februari 2026 21:12 schreef Blues het volgende:
Bluesmoeder had een 'testament' gemaakt jaren voor overlijden waarin ze e.e.a. aan sieraden had beschreven. Wat voor wie.
Vervolgens gaf ze in de tussentijd zo her en der aan die en die ringetjes, armbanden enzovoorts. weg.
Dat leverde na haar overlijden wat spannende weken op waarin ons gezin hierdoor zo mogelijk nog verder uit elkaar gedreven werd.
Onder Fantasia zit zeker klassieke muziek. Heel mooi gedaan, vooral als je bedenkt dat het 86 jaar oud is. Ze ziet af en toe het orkest spelen en er zitten bijpassende animaties bij. De films zijn gedownload. Misschien staat het ook wel op Disney+, dat lijkt logisch.quote:Op zondag 1 februari 2026 21:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Zit daar dan ook (klassieke) muziek onder? En waar kijken jullie deze oude films? Wat leuk!
Jeetje zeg. Sneue man wel denk ik. En lastig voor zichzelf en anderen.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef sigme het volgende:
Schoonva was door mevrouw X op sterven na dood achtergelaten in z'n smeerbende. Hij werd gered door maatschappelijk werk, die 'm naar een inrichting verplaatsen alwaar hij a) een hartoperatie onderging, b) geen drank meer kreeg, c) gelaafd en gevoed werd en d) onder bewind gesteld.
A, b & c sloegen verrassend goed aan in plaats van dood te gaan leefde hij nog 5 jaar. Liggend. In bed.
D deed die tijd z'n boekhouding en met zoveel tijd keek die eens wat terug in de tijd naar de transacties van de jaren ervoor en deed aangifte tegen X.
Schoonva was zeker op de hoogte van dit al maar hij had van zijn leven nooit enige fout gemaakt (alle anderen wel, heel veel zelfs), maar dit was dus ook niet fout en hij weigerde expliciet om ooit nog wat anders te tekenen.
Firebirdquote:Op zondag 1 februari 2026 22:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Onder Fantasia zit zeker klassieke muziek. Heel mooi gedaan, vooral als je bedenkt dat het 86 jaar oud is. Ze ziet af en toe het orkest spelen en er zitten bijpassende animaties bij. De films zijn gedownload. Misschien staat het ook wel op Disney+, dat lijkt logisch.
Dat is duidelijk te zien. Echt wel indrukwekkend gedaan. Niet iets om nou 2 uur aan een stuk naar te kijken, maar ik wil het zeker afmaken.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Firebird![]()
![]()
![]()
Muziek werd vroegah eerst gecomponeerd, daar werd vervolgens op geanimeerd.
#randomweetje
En dat dus getekend op lichtbakken, papiertje voor papiertje. 12-24 frames per seconde….quote:Op zondag 1 februari 2026 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is duidelijk te zien. Echt wel indrukwekkend gedaan. Niet iets om nou 2 uur aan een stuk naar te kijken, maar ik wil het zeker afmaken.
Indrukwekkendquote:Op zondag 1 februari 2026 22:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En dat dus getekend op lichtbakken, papiertje voor papiertje. 12-24 frames per seconde….![]()
Ik kan echt uren achter elkaar naar goed geanimeerde films kijken. Dat mis ik in mijn huidige werkveld wel hoor, de creativiteit. Af en toe zie ik nog wel eens werk van oud hku-genoten, en hoewel ik echt niet meer thuis in mn uppie uren wil editten, verlang soms wel naar die wereld terug.
quote:Fantasia has 3,500 feet (1,100 m) of multiplane footage, more than Snow White and the Seven Dwarfs and Pinocchio combined.[47
Jottum. Het zag onderweg van het werk paar weken terug helemaal zwart van de roeken. Alsnog blijven ze beschermdquote:Op maandag 2 februari 2026 06:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkort zullen hier de zonsopgang- en zonsondergangsconcerten van de roeken en kauwen wel weer beginnen. Inclusief schijt
Zo loopt er een eendenkoppel door het parkjequote:Op zondag 1 februari 2026 23:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mooi, ik kan gaan slapen. De eenden zijn uitgekwaakt. Deze tijd van het jaar is het hun gewoonte om rond deze tijd een minuut of 10 te kwaken.
Awquote:Op zondag 1 februari 2026 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vrijwel geen klassieke Disneyfilm gezien. Dat was niet voor 'ons soort mensen' (). Maar nu we naar Disneyland gaan, moet ik er toch maar eens aan geloven.
We hebben vanmiddag de helft van de eerste Fantasia uit 1940 gekeken en zijn nu bijna klaar met Peter Pan (1953). Leerzaam. Tink blijkt niet te praten en Peter Pan is geen klein wezentje maar normale mensenformaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |