Pfff, heel zwaar en heftig ja. Zelf gelukkig maar kort meegemaakt met mijn vader, maar inderdaad dat "soms helder, soms in eigen wereld" is dramatischquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Voor ons voelde het wel als afscheid. Hij vroeg: hoe lang duurt dit nog. Man man man dat ging door merg en been, we stonden daarna met zijn 3tjes (g, ik en onze vriendin/zijn vrouw) ff te janken in de gang.
Verder is hij soms best helder, maar dan weer in eigen wereld.
Dit duurt nu al maanden, weken
Wat verdrietig toch! Sterkte 😘quote:Op donderdag 5 februari 2026 16:46 schreef Blues het volgende:
Ik denk zomaar dat we vanmiddag onze oude vriend voor het laatst levend gezien hebben. Wat een lange lijdensweg voor hem.(En voor haar loodzwaar om m thuis te hebben in een bed in de kamer)
Vind t maar een zwaar soort week zo.
"Had hij maar ergens pijn" dan kan er palliatieve sedatie ingezet worden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Pfff, heel zwaar en heftig ja. Zelf gelukkig maar kort meegemaakt met mijn vader, maar inderdaad dat "soms helder, soms in eigen wereld" is dramatisch![]()
Dat is toch niet te doenquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:21 schreef Blues het volgende:
[..]
"Had hij maar ergens pijn" dan kan er palliatieve sedatie ingezet worden.
Nu bestaat zijn einde leven uit tig keer per dag overgeven, een slokje water en 'wachten'...
Nu kan de h.a. niks. Alleen wat medicatie voor comfort.
Dat maakt het ook zo zwaar. Zij houdt dit ook niet eeuwig vol. Maar ja, paar weken geleden was hij hersteld van longontsteking dus kwam ie weer naar huis.quote:
Ik ookquote:
Appels en peren lieve Vlindertje, no worries. Of eigenlijk wel, lastig voor jou!quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:33 schreef vlindertje89 het volgende:
En een aparte![]()
![]()
voor @:Blues! Daarmee vergeleken zijn mijn struggles natuurlijk gerommel in de marge. Wat een verdrietige situatie zeg, voor iedereen
An old mans friend..quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo zwaar. Zij houdt dit ook niet eeuwig vol. Maar ja, paar weken geleden was hij hersteld van longontsteking dus kwam ie weer naar huis.
Och meisje tochquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Vind jij jezelf ook zo zielig?
Ik mezelf wel.
Lief van jequote:Op donderdag 5 februari 2026 17:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Appels en peren lieve Vlindertje, no worries. Of eigenlijk wel, lastig voor jou!
Hier heb ik ook niks anders zinnig over te zeggen danquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat maakt het ook zo zwaar. Zij houdt dit ook niet eeuwig vol. Maar ja, paar weken geleden was hij hersteld van longontsteking dus kwam ie weer naar huis.
Keuze om uit te zoeken naar 'Wat heb ik eigenlijk' en allerlei onderzoeken naar het overgeven e.d. is nu door haar en hem in samenspraak met de h.a. nu wel echt van de baan.
Dus nu is het 'wachten'...
Vandaag inderdaad. Lief dat je dat onthouden hebt. Het helpt ook niet mee dat dat er dus ook nog tussendoor speelt, want ook al zijn dat wel leuke dingen om mee bezig te zijn, is het ook spannend.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Och meisje toch![]()
Had je nou vandaag f morgen ook nog een gesprek bij een oude uni of faculteit?
Anyway:![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is wel fijn om het hier even van me af te schrijven, want ik heb dinsdagavond pas met vriendin gehad over die longembolie gedachte en dat zat dus al vier dagen in mijn hoofd te cirkelen, en dat ik het vliegen gewoon verdomd spannend begin te vinden nu het dichtbij is heb ik ook nog niet echt veel uitgesproken. Vooral het wel gemerkt en dan in avond veel gaan wandelen ter ontspanning (/afleiding). Had psych vanmiddag, dat was heel fijn. Ze vroeg ook wat ik doe met dat gevoel. Ja, niks. Proberen het te negeren. Of dat goed werkte vooralsnogja nee, niet echt. Opperde of het dan een ideetje was om er juist even aandacht aan te geven. Omdat dat misschien wel beter werkt in het minder laten worden
. Dus nou ja, bij deze
[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 05-02-2026 18:10:17 ]
quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vandaag inderdaad. Lief dat je dat onthouden hebt. Het helpt ook niet mee dat dat er dus ook nog tussendoor speelt, want ook al zijn dat wel leuke dingen om mee bezig te zijn, is het ook spannend.Onderschat nooit de gun-factor! Niet alleen voor je carrière, maar eerst en vooral ook als reflectie op hoe mensen eigenlijk over je denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Daar zijn wij een clubje voor. Een kliekje zo je wil. Om echte mensendingen te doen met echte mensen, zoals moderne mensen betaamt.quote:
Dat zeg je mooiquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Onderschat nooit de gun-factor! Niet alleen voor je carrière, maar eerst en vooral ook als reflectie op hoe mensen eigenlijk over je denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Daar zijn wij een clubje voor. Een kliekje zo je wil. Om echte mensendingen te doen met echte mensen, zoals moderne mensen betaamt.dankjewel
[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 05-02-2026 18:36:02 ]
Meh!quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:56 schreef sigme het volgende:
[..]
An old mans friend..
Mijn oma (die van die onterving van mijn moeder) hebben ze tegen alle instructies in toch door de longontsteking heen gesleept met AB. Daarna. nog een paar jaar dement geleefd, tot niemands vreugd.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat zegt je mooi. Dank je voor dat inzicht
Je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]dankjewel
![]()
![]()
Nou, dat laatste valt wel mee hoor! 😘quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:26 schreef sigme het volgende:
De grap is natuurlijk dat ik alle wijze inzichten - en het inzicht dat ik soms best wat inzicht kan bieden in allerlei situaties- enkel tot wasdom heb zien komen in getypte menselijke relaties
In echtleven ben ik gewoon een beperkte nurk
Eens!quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, dat laatste valt wel mee hoor! 😘
Echt? Wat pijnlijk.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:21 schreef Blues het volgende:
[..]
"Had hij maar ergens pijn" dan kan er palliatieve sedatie ingezet worden.
Nu bestaat zijn einde leven uit tig keer per dag overgeven, een slokje water en 'wachten'...
Nu kan de h.a. niks. Alleen wat medicatie voor comfort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |