abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:09:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365052
quote:
Kabinet neemt afstand van verdachtmakend X-bericht Keijzer over NOS

Het demissionaire kabinet neemt afstand van een X-bericht van vicepremier Mona Keijzer (BBB) over de berichtgeving van de NOS. Premier Schoof zegt dat het in een democratie belangrijk is dat de journalistiek onafhankelijk te werk kan gaan.

Keijzer reageerde deze week op een commentaar van een andere twitteraar op het vertrek van de NOS van X: "Maar wie moet hier dan voortaan de beslist betrouwbare informatie van het ministerie van gezondheid van Hamas letterlijk overtikken?" De minister zegt daarop: "Dat blijven ze doen. Ze krijgen hier alleen geen weerwoord meer. Lekker rustig."

Schoof zegt dat de publieke omroep, waar de NOS deel van uitmaakt, zelf gaat over "de inhoud". "Zij hebben de vrijheid om hierover besluiten te nemen. Dat is niet aan de overheid of de politiek."

De demissionaire minister-president heeft hier contact over gehad met Keijzer en haar erop aangesproken. Dat gebeurde naar verluidt niet in de ministerraad van vandaag, maar wel rondom deze wekelijkse vergadering van het kabinet.

'Persvrijheid groot goed'
Ook verschillende VVD-collega's lieten rond de ministerraad al kritiek horen. "Ik zou deze tweet niet sturen", aldus VVD-vicepremier Hermans. Ze stelt dat persvrijheid een groot goed is en dat zij de kwaliteit van de journalistiek hoog heeft zitten. Ze wijst erop dat ontwikkelingen op andere plekken op de wereld laten zien dat persvrijheid niet vanzelfsprekend is.

Defensieminister Brekelmans (VVD) vindt dat een politicus terughoudend moet zijn met kritiek op de media en zegt daarbij: "Wat mij betreft spreekt het kabinet met één mond hierover."

Ook D66-leider Jetten vindt dat Keijzer te ver is gegaan. Hij zegt dat hijzelf eerder ook minister en vicepremier was in een kabinet en dat hij toen "een verantwoordelijkheid voelde om te staan voor een vrije pers". Hij vindt dat je je als bewindspersoon een beetje moet inhouden wat betreft commentaar op de publieke omroep.

Keijzer zelf vindt de reacties van andere politici overtrokken. Zij snapt niet dat het nu al dagen gaat over "een tweetje" dat volgens haar niet meer was dan een grappig bedoelde tongue-in-cheek-opmerking. Ze zegt daarbij dat een mediaorganisatie "niet ontheven is van kritiek".

Keijzer weigerde eerder vandaag haar uitspraken toe te lichten, tegenover journalisten:
ZIE VIDEO BIJ BRON

Ze ligt er ook niet wakker van dat de Kamerleden Mohandis (GroenLinks-PvdA) en Oualhadj (D66) Kamervragen hebben gesteld aan BBB-minister Moes (OCW) over het X-bericht.

De twee willen onder meer weten hoe hij naar deze tweet kijkt "in het licht van de wettelijke waarborg dat de publieke omroep onafhankelijk dient te zijn van politieke beïnvloeding". De Kamerleden willen ook meer duidelijkheid over het standpunt van het kabinet hierover.

Op hun vraag of zij in haar tweet het kabinetsstandpunt verwoordt, zegt zij: "Ik ben Kamerlid, minister en Mona, die dingen lopen in elkaar over."

Geen incident of uitglijder
Het is niet de eerste keer dat Keijzer op X insinuaties doet over de berichtgeving van de NOS. Het AD telde de afgelopen maand twaalf tweets van de bewindsvrouw met commentaar op de organisatie.

NOS-hoofdredacteur Giselle van Cann zegt daarop dat ze de uitingen niet anders kan zien dan als "verdachtmaking van onze journalistiek" Ze vindt het heel schadelijk dat Keijzer berichten verstuurt "die niet op feiten berusten".

"Kritiek hebben mag altijd. Daar gaan we zo goed mogelijk mee om. Maar deze tweets zijn geen incident of uitglijder. Ze lijken een bewuste keuze om onze journalistiek in een kwaad daglicht te stellen."

https://nos.nl/artikel/25(...)cht-keijzer-over-nos
----------------------------

Keijzer doet WEER alsof de NOS haar persoonlijke vijand is :') Het is dezelfde vrouw die ooit uit het kabinet werd gekickt vanwege haar coronawappiegedrag. Misschien moet Schoof maar verantwoordelijkheid nemen en haar voor een 2e keer uit een kabinet trappen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219365059
De hoeveelste tweet is dit nou waar het kabinet afstand van neemt
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:11:32 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365066
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:10 schreef Aberkullie het volgende:
De hoeveelste tweet is dit nou waar het kabinet afstand van neemt
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:14:33 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219365088
quote:
"Maar wie moet hier dan voortaan de beslist betrouwbare informatie van het ministerie van gezondheid van Hamas letterlijk overtikken?"
_O-

Mona! _O_
pi_219365113
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:20:43 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219365123
Ik neem afstand van de kleuterklas dat een kabinet (of wat er nog van over is) zou moeten zijn.
Huilen dan.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:22:43 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219365135
NOS; BBC2.0 :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219365139
Nooit die hype omtrent Mona Keizer begrepen. Totaal onbekwaam en qua standpunten en meningen lachwekkend.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_219365176
Die journalisten die denken dat ze kritisch zijn door over gasten met onwelgevallige meningen heen te tetteren kunnen zelf opvallend slecht tegen kritiek. Als ze een luis in de pels van de macht zouden zijn en die zouden controleren dan is het ook wel weer opvallend dat D66 zo voor de NOS in de bres springt.

Ongelooflijk hypocriet ook om dan op te voeren dat de politiek zich niet met de inhoud zou mogen bemoeien. ON iemand?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:29:29 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219365196
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nooit die hype omtrent Mona Keizer begrepen. Totaal onbekwaam en qua standpunten en meningen lachwekkend.
Ook nog zo lelijk als de nacht.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219365272
Het demissionaire kabinet neemt afstand van een X-bericht van vicepremier Mona Keijzer (BBB) over de berichtgeving van de NOS.
Deden ze dat maar niet, sloten ze zich maar bij Mona aan.

Premier Schoof zegt dat het in een democratie belangrijk is dat de journalistiek onafhankelijk te werk kan gaan.
Dat kan toch gewoon?

Schoof zegt dat de publieke omroep, waar de NOS deel van uitmaakt, zelf gaat over "de inhoud". "Zij hebben de vrijheid om hierover besluiten te nemen. Dat is niet aan de overheid of de politiek."
Als het allemaal te eenzijdig wordt en je teert op geld van de belastingbetaler dan wordt het toch allemaal wat anders.

'Persvrijheid groot goed'
Ook verschillende VVD-collega's lieten rond de ministerraad al kritiek horen. "Ik zou deze tweet niet sturen", aldus VVD-vicepremier Hermans. Ze stelt dat persvrijheid een groot goed is en dat zij de kwaliteit van de journalistiek hoog heeft zitten.

Helaas helaas, de NOS / NPO bakt er helemaal niks van en doet vooral aan eenzijdige propaganda.

Ze wijst erop dat ontwikkelingen op andere plekken op de wereld laten zien dat persvrijheid niet vanzelfsprekend is.
Het is nu dus de omgekeerde situatie, je mag geen kritiek hebben op de pers. Bespottelijk.

Defensieminister Brekelmans (VVD) vindt dat een politicus terughoudend moet zijn met kritiek op de media en zegt daarbij: "Wat mij betreft spreekt het kabinet met één mond hierover."

Maar als sommige media het te bont maken

Ook D66-leider Jetten vindt dat Keijzer te ver is gegaan. Hij zegt dat hijzelf eerder ook minister en vicepremier was in een kabinet en dat hij toen "een verantwoordelijkheid voelde om te staan voor een vrije pers". Hij vindt dat je je als bewindspersoon een beetje moet inhouden wat betreft commentaar op de publieke omroep.
Jetten, niet serieus te nemen

NOS-hoofdredacteur Giselle van Cann zegt daarop dat ze de uitingen niet anders kan zien dan als "verdachtmaking van onze journalistiek"
Klopt .......... en terecht

Ze vindt het heel schadelijk dat Keijzer berichten verstuurt "die niet op feiten berusten".
Niet?????

"Kritiek hebben mag altijd. Daar gaan we zo goed mogelijk mee om.
Wij van WC eend. Niet serieus te nemen dit.

Maar deze tweets zijn geen incident of uitglijder. Ze lijken een bewuste keuze om onze journalistiek in een kwaad daglicht te stellen."
Nee, er wordt gedaan alsof de hele journalistiek in een kwaad daglicht gezet wordt, het betreft echter specifiek de NOS / NPO.
pi_219365332
quote:
Volledig gestoord mens. Maar dat trekt een niet minder gestoorde achterban wel aan. Na haar wappie avonturen was toch wel duidelijk dat ze totaal ongeschikt is voor de politiek.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:42:17 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_219365370
Raar wijf.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_219365429
WAPPED
U MAD?
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:46:42 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219365452
quote:
Mona zegt ook niet dat dat niet zo is.

quote:
NOS-hoofdredacteur Giselle van Cann zegt daarop dat ze de uitingen niet anders kan zien dan als "verdachtmaking van onze journalistiek" Ze vindt het heel schadelijk dat Keijzer berichten verstuurt "die niet op feiten berusten
Honderden artikelen op basis van Hamas informatie, maar het berust niet op feiten hoor.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219365462
Het is met de publieke omroep niet zo zeer dat alles wat ze zeggen onwaar is. Ze kiezen alleen erg selectief waarover ze überhaupt berichten.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:49:33 #17
182233 thedeedster
pi_219365503
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:47 schreef TwenteFC het volgende:
Het is met de publieke omroep niet zo zeer dat alles wat ze zeggen onwaar is. Ze kiezen alleen erg selectief waarover ze überhaupt berichten.
En zo beïnvloed je dus beeldvorming.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:56:27 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365586
quote:
Voor de extreemrechtse en wappieonderwerpen heb je toch ON?
pi_219365667
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Twee keer fout maakt niet goed. Journalisten kunnen ook hun werk serieus nemen en het gewoon balanceren, helemaal wanneer ze betaald worden door de samenleving. Zijn steeds meer ook gewoon activisten in plaats van journalisten. Kan je de individuele activist ook niet kwalijk nemen die dat baantje krijgt toegeschoven, het management schiet gewoon te kort en moet na een paar keer aanspreken gewoon vervangen worden.
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:20:39 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219366492
Op eigen houtje beslissen dat iets een genocide is en dan nu de vermoorde onschuld proberen te spelen :')

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 28-11-2025 21:44:00 ]
pi_219366563
Idiote hysterie om een tweet terwijl Mona Keijzer niets vreemds zegt. De NOS heeft de laatste tijd het ene na het andere artikel moeten rectificeren vanwege hun institutionele bias.
pi_219367557
quote:
Inteelt gedrocht
pi_219367576
Politiek heeft niks beters te doen dan zich druk te maken over een tweet? Mijn god zeg, clownwereld.
pi_219367645
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:29 schreef RotatoR het volgende:
Idiote hysterie om een tweet terwijl Mona Keijzer niets vreemds zegt. De NOS heeft de laatste tijd het ene na het andere artikel moeten rectificeren vanwege hun institutionele bias.
Leuk verzonnen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219367651
quote:
Gelukkig wel.

Er lopen al genoeg wappies rond in deze wereld.
pi_219367821
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gelukkig wel.

Er lopen al genoeg wappies rond in deze wereld.
Heb je de persoonlijke aanvallen op de persoon Mona Keizer gelezen in dit (tot nu toe korte) topic?

De schrik zit er goed in.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219367828
Vind het wel veel ophef over die tweet.

Lijkt alsof er een aantal mensen flink geschrokken is. Of dat het een gevoelig punt is bij een aantal.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 28-11-2025 23:46:12 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_219367884
NOS graag wegbezuinigen dat zooitje
graag op anoniem
pi_219367906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:37 schreef Montagui het volgende:

[..]
Heb je de persoonlijke aanvallen op de persoon Mona Keizer gelezen in dit (tot nu toe korte) topic?

De schrik zit er goed in.
Wie zaait zal oogsten hè.

En ik denk niet dat de schrik er goed in zit bij Mona.
pi_219367916
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:39 schreef capricia het volgende:

Lijkt alsof er een aantal mensen flink geschrokken is. Of dat het een gevoelig punt is bij een aantal.
Het is eerder zorgwekkend dat mensen inmiddels dusdanig zijn afgestompt dat ze dit gedrag van een bewindspersoon normaal zijn gaan vinden.
pi_219367927
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is eerder zorgwekkend dat mensen inmiddels dusdanig zijn afgestompt dat ze dit gedrag van een bewindspersoon normaal zijn gaan vinden.
De hysterie er omheen komt mij wat overdreven voor.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 29 november 2025 @ 00:15:32 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219368057
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Er is geen hysterie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 29 november 2025 @ 00:38:19 #33
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219368161
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie geen hysterie, maar in een democratische rechtsstaat lijkt het me heel gezond dat men zich stellig uitspreekt tegen bewindspersonen wanneer die structureel bezig zijn met het vertrouwen in onafhankelijke media te ondermijnen.
Huilen dan.
pi_219368219
twitter
  zaterdag 29 november 2025 @ 01:08:05 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219368252
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 00:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik zie geen hysterie, maar in een democratische rechtsstaat lijkt het me heel gezond dat men zich stellig uitspreekt tegen bewindspersonen wanneer die structureel bezig zijn met het vertrouwen in onafhankelijke media te ondermijnen.
Media kan an sich niet onafhankelijk zijn. Het is juist goed dat Keijzer zich uitgesproken heeft tegen de NOS en het zou een mooie taak van de regering zijn om de publieke omroep op te heffen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219368358
quote:

[..]
Dat doet de NOS zelf wel met hun gekleurde berichtgeving.
  zaterdag 29 november 2025 @ 03:47:47 #37
182233 thedeedster
pi_219368367
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat mij vooral opvalt is dat er vooral weer op de persoon wordt gespeeld. Hoewel opvallen? Ik bespeur een zekere trend.

En mensen met een wat linksere signatuur vinden dat ze onzin uit kraamt, doch mensen met een meer rechtsere signatuur vinden snel dat ze gewoon een punt heeft.
pi_219368405
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 03:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat mij vooral opvalt is dat er vooral weer op de persoon wordt gespeeld. Hoewel opvallen? Ik bespeur een zekere trend.

En mensen met een wat linksere signatuur vinden dat ze onzin uit kraamt, doch mensen met een meer rechtsere signatuur vinden snel dat ze gewoon een punt heeft.
Tot op heden weet niemand in deze discussie dat punt hard te maken, door met berichtgeving op nos.nl aan te komen waaruit blijkt dat de NOS 1 op 1 de informatie van Hamas als nieuws brengt.

Proberen de media te ondermijnen is een trend die we eerder zagen in Rusland en Amerika en nu ook hier.

En als daar kritiek op is, dan wordt dat gezien als hysterie.
pi_219368409
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 05:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tot op heden weet niemand in deze discussie dat punt hard te maken, door met berichtgeving op nos.nl aan te komen waaruit blijkt dat de NOS 1 op 1 de informatie van Hamas als nieuws brengt.

Proberen de media te ondermijnen is een trend die we eerder zagen in Rusland en Amerika en nu ook hier.

een tweet is de media ondermijnen?
je gedraagt je als een totalitair iemand die elke kritiek op de media als gevaarlijk acht
pi_219368413
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 05:20 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
een tweet is de media ondermijnen?
je gedraagt je als een totalitair iemand die elke kritiek op de media als gevaarlijk acht
Bladiebla
pi_219368430
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 01:08 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Media kan an sich niet onafhankelijk zijn. Het is juist goed dat Keijzer zich uitgesproken heeft tegen de NOS en het zou een mooie taak van de regering zijn om de publieke omroep op te heffen.
NOS weg en alles omtrent schending van mensenrechten aan de commerciele partijen overlaten die geld krijgen van beursgenoteerde bedrijven die ter betaling weg zouden kijken.

Ik noem een Palantir, een caterpillar en vele anderen die aan de lijkenlucht in Gaza verdienen op de beurs.

Goed bezig met Otten en Keijzer om vooral een vuist te maken van bovenaf en de controle op onjuistheden volledig onmogelijk te maken.
  zaterdag 29 november 2025 @ 07:24:02 #42
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219368523
quote:

[..]

De staatsmedia heeft weinig te duchten in Rusland. Het zijn de onafhankelijke journalisten daar die ver weg moeten blijven van open ramen en hete kopjes thee.

Ook hier is de publieke omroep weinig kritisch op instituten en bepaalde politieke partijen. Zijn we de documentaire over Kaag soms alweer vergeten?
pi_219368579
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:39 schreef capricia het volgende:

Nou ja, het is een nogal bizarre tweet. En dat van een minister die ook vicepremier is. In een normaal kabinet was haar positie nu totaal onhoudbaar geworden. Maar het is dat Schoof 1 eigenlijk niet verder kan desintegreren…

Dus wat mij betreft valt het nog echt mee met de ophef…
  zaterdag 29 november 2025 @ 07:58:07 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219368615
#believeallwomenjournalists

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
Politiek heeft niks beters te doen dan zich druk te maken over een tweet? Mijn god zeg, clownwereld.
Heb je de laatste 10ish jaar onder een steen geleefd? Het gaat in Den Haag al tijden over niks anders meer dan non-issues zoals dit. Het land fatsoenlijk regeren is een nagedachte. Straks weer kamerdebatten over deze tweet, na de zoveelste discussie over gaza, trump en een azc in schubbekutteveen uiteraard. Het lijkt wel alsof de enige beslissingen die nog genomen worden over geld en materieel naar Oekraïne gaan, dan kunnen ze ineens wel " daadkrachtig" optreden. Twee miljard erbij, drieënhalf miljard per jaar? Zeker, meteen doen, slava Oekraine! Watertekort, stroomtekort, bevolking naar 20 miljoen door migratie, zorgkosten, woningbouw? Ehhhhh, heb je die tweet over de NOS gezien!?!?

[ Bericht 45% gewijzigd door Twiitch op 29-11-2025 08:08:28 ]
Graag op anoniem
  zaterdag 29 november 2025 @ 08:11:32 #45
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219368653
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou, nou.... we weten dat ze niet moeders mooiste is, maar dit is ook weer niet nodig.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219368676
Wat vindt TS van het Zelensky filmpje?
  zaterdag 29 november 2025 @ 08:43:27 #47
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219368759
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 08:18 schreef QAnonn het volgende:
Wat vindt TS van het Zelensky filmpje?
Niet gezien? Linkje?
  zaterdag 29 november 2025 @ 08:52:05 #48
182233 thedeedster
pi_219368792
quote:

[..]

Tja, we hebben het over een medium als televisie. Een nogal vluchtig medium. Je zult dan echt als bron met een of ander video fragment moeten komen en dan stellen; rond minuut zoveel en zoveel. Gaat niet echt werken.

Ikzelf probeer zoveel mogelijk terughoudend te zijn in het Gaza-debat. Ben sowieso van mening dat oorlog deels ook een iinformatie-oorlog in s.

Desalniettemin heb ik even gezocht. Misschien is dit iets;
quote:
Hongersnood in Gaza

In het achtuurjournaal van de NOS een item over de honger onder de inwoners van Gaza. Een kindje dat vel over been is, wordt in het ziekenhuis opgezocht en in beeld gebracht. Je schrikt als je dat kindje ziet en je wordt vervuld met medelijden. Omdat het item gaat over de honger in Gaza wordt de indruk gewekt dat dit kindje ondervoed is geraakt door de oorlog die Israël voert tegen Hamas, en dat er honderdduizenden mensen ernstig ondervoed zijn door toedoen van Israël. Maar dan komt de aap uit de mouw: de moeder van dit kindje vertelt dat haar dochter lijdt aan een ziekte waardoor zij niet kan eten. Door die ziekte neemt zij het voedsel niet in haar lichaam op, waardoor ze zo sterk vermagerd is.

De meeste mensen merken echter niet op wat dit betekent voor het verhaal dat de NOS neerzet: dit enorm magere kindje is dus geen bewijs voor hongersnood in Gaza. Uit allerlei gegevens blijkt dat er meer dan genoeg hulpgoederen uit de hele wereld Gaza binnenkomen. Bovendien zien alle Gazanen die in beeld komen er helemaal niet ondervoed uit. Als het voedsel de bevolking niet bereikt, komt dat door Hamas, niet door Israël. Maar het kwaad is al geschied, Israël is opnieuw neergezet als de onderdrukker die de Gazanen – ook door honger – uitmoordt.

Massamoordenaar is ‘gematigd’

In het item over de liquidatie van de politieke leider van Hamas, Ismael Haniyeh, zegt een correspondent van de NOS dat Haniyeh ‘gematigd’ was. Maar dit is toch de man die op 7 oktober – voor het oog van de hele wereld – in grote dankbaarheid voor Allah neerknielde (met achter hem een tiental andere Hamasleiders) toen hij de beelden zag van alle vermoorde mannen, vrouwen en kinderen? The Washington Post noemde hem 'een van de gematigde figuren' binnen Hamas. The New York Times noemde hem 'relatief pragmatisch' en beweerde dat Hamasterroristen nu 'mogelijk meer geradicaliseerd' zullen zijn.

David Friedman, de voormalige Amerikaanse ambassadeur in Israël, vroeg in reactie daarop: "Wat betekent 'meer geradicaliseerd'? De enige belemmering voor de bereidheid van Hamas om elke Jood te doden is de Israëlische macht tot zelfverdediging." Haniyeh was een massamoordenaar die de afschuwelijke wreedheid van 7 oktober goedkeurde en vierde, die opriep tot het zingen van het eeuwenoude lied voor de afslachting van Joden, ‘Khaybar, Khaybar’, en riep om de totale vernietiging van Israël. Maar de NOS neemt het idee van een gematigde Haniyeh over van anderen die ook hun morele onderscheidingsvermogen verloren hebben. In hetzelfde item wordt Israël opnieuw in een kwaad daglicht gezet, omdat het nu “zelf zijn belangrijkste gesprekspartner voor het komen tot een vredesovereenkomst heeft uitgeschakeld”.

Hamas voert legitieme strijd

In een interactieve explainer op de site van de NOS kom ik de volgende zinnen over Hamas tegen: “Hamas ziet Israël als de grootste vijand en wil een einde maken aan de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden.” Daarmee wordt de strijd die Hamas voert, neergezet als een legitieme strijd, misschien wel vergelijkbaar met de strijd die Mahatma Ghandi in India voerde tegen de Britten. Het klopt ook helemaal niet, want Hamas strijdt niet voor ‘de bevrijding van de Palestijnse gebieden’, maar Hamas wil heel Israël vernietigen. Ergens anders zeggen ze ten aanzien daarvan: “In 2017 zwakten ze [Hamas] dat standpunt af. In hun nieuwe beginselverklaring staat dat Hamas ook akkoord gaat met een onafhankelijke Palestijnse staat langs de grenzen van voor 1967.” Dit is echter fake nieuws dat door velen wordt overgenomen. Hamas erkent Israël voor geen meter en wil zo veel mogelijk Joods bloed zien, zoals op 7 oktober.

Ook deze zin kom ik tegen: “Hamas maakt deel uit van de ‘as van verzet’, een aan Iran gelinkt regionaal netwerk van gewapende groepen.” Opnieuw het idee van legitiem verzet tegen het kwaad. Israël noemt Iran en zijn handlangers de ‘as van het kwaad’, maar de NOS noemt het de ‘as van het verzet’, waarmee degenen tegen wie Hamas strijdt als de kwaden worden bestempeld. Daar doen ze nog een schepje bovenop door ook te beweren: “Israël stond lange tijd toe dat Qatar koffers met geld naar Hamas stuurde.”

Hoe kan dit?

Wordt de NOS geregeerd door extreemlinkse mensen die zijn doorgeslagen in hun woke ideeën? Trekken er vooral (radicale) moslims aan de touwtjes bij de NOS? Of zijn het onnozele stagiaires die de inhoud van de berichten schrijven, en gewoon geen kennis van zaken hebben? Van door ons belastinggeld goedbetaalde professionals mag je toch meer morele duidelijkheid en eerlijke berichtgeving verwachten? De NOS werkt op deze manier hard mee aan de toename van antisemitisme in Nederland.

https://www.christenenvoo(...)richtgeving-door-nos

Ik ken deze site niet. Dit is niet per se mijn mening. Maar misschien kan je er wat mee.
pi_219368916
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 08:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, we hebben het over een medium als televisie. Een nogal vluchtig medium. Je zult dan echt als bron met een of ander video fragment moeten komen en dan stellen; rond minuut zoveel en zoveel. Gaat niet echt werken.

Ikzelf probeer zoveel mogelijk terughoudend te zijn in het Gaza-debat. Ben sowieso van mening dat oorlog deels ook een iinformatie-oorlog in s.

[..]

Ik ken deze site niet. Dit is niet per se mijn mening. Maar misschien kan je er wat mee.
Nee, we hebben het over nos artikelen die niet langer op X verschijnen, waar Monica een opmerking over maakte.

Dan is haar gelijk toch eenvoudig aan te tonen door een of enkele artikelen op nos.nl te noemen waaruit bijvoorbeeld blijkt dat de NOS de spreekbuis van Hamas is
  zaterdag 29 november 2025 @ 09:40:01 #50
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219369025
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waar is de feministische horde nu om op te staan tegen deze mysoginie? Oh ja dat dacht ik al, dat praktiseren ze alleen als het politiek gezien uitkomt.

Zwijnjakkers.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 29 november 2025 @ 09:44:08 #51
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219369042
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 09:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waar is de feministische horde nu om op te staan tegen deze mysoginie? Oh ja dat dacht ik al, dat praktiseren ze alleen als het politiek gezien uitkomt.

Zwijnjakkers.
Maar oh wee als je Jetten een feminiene nicht of Kaag een hautaine heks noemt.
Graag op anoniem
  zaterdag 29 november 2025 @ 10:23:47 #52
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219369245
Mona :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219369429
Heftige tweet. Heb de hele nacht niet kunnen slapen.
pi_219369665
Na het is wel zo dat tegenwoordig journalisten meer hun eigen mening of wereldbeeld verwerken bij berichtgeving. In plaats van alleen nieuws te melden wat belangrijk is. Dat zie je in eigenlijk in alles terug van de nieuws journalisten tot aan sportjournalisten of bij andere takken waar mensen stukjes schrijven.

Selectieve berichtgeving is gewoon nooit goed voor geloofwaardigheid van het medium en is 100% zeker 1 van de vele oorzaken van polarisatie in dit land. Als een medium voor jou gaat bepalen wat goed of slecht is, zijn wij al ver van huis.
pi_219369701
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, 1x in de maand 's nachts om half twee.
-
pi_219369827
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 09:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zwijnjakkers.
Ik zat er op te wachten sinds gisteravond of er ook maar iemand van die kant zou reageren.

Maar nee. 0 reacties hier op.

Hypocrietjes :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 29 november 2025 @ 12:14:32 #57
3542 Gia
User under construction
pi_219369831
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 08:52 schreef thedeedster het volgende:

[..]

[..]

Dit wil niemand lezen. Vingers in de oren, ogen dicht en bladiebladiebla roepen.

Zo was er ook een nieuwsitem van een man die naar de markt ging waar een kilo suiker 60 euro kostte, waar ook een kraam vol vers fruit in beeld was. Maar alles was verschrikkelijk duur. Oftewel, het eten is er wel, maar door hamas onderschept en verkocht voor woekerprijzen, i.p.v. het te distribueren onder de bevolking.

Gisteren ook genoten van het gesprek bij Nieuwsuur van Jeroen Wollaars met de Israelische ambassadeur, die hem uitstekend van repliek diende en steeds opnieuw op zijn plaats zette. Wollaars kon zijn linkse gedachtegoed wel proberen te spuien als de waarheid, maar de beste man had overal een verklarend antwoord op.
Dus, tja, dan de Westbank er maar bijhalen, want tja, je moet toch op de een of andere manier je punt kunnen maken. Maar ook daar bleek dat de regering hetgeen daar gebeurt niet voorstaat en wil ingrijpen, maar dat het vooral lui zijn die op eigen houtje opereren. Maar goed, dat onderdeel is er maar bijgehaald omdat het wat betreft Gaza niet lukte om de ambassadeur en Israel zwart te maken en je moet toch wat als linkse journalist.
pi_219369880
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nonsens natuurlijk. Discussie over of de tweet van de vicepremier normaal, redelijk of achterlijk is, is zeer goed mogelijk.
Dat een paar bekende types hier doorslaan in hun haat naar de publieke omroep doet daar niets aan af.
Sinds wanneer ben jij zo extremistisch? Dat je mensen meteen van haat beschuldigt.
pi_219369937
Er was een tijd, dat onze premier Ruud Lubbers de journalisten van de KRO direct aanviel. Over een 'plotje met de FIOD' en zulks
Jan de Koning, ook CDA, noemde ter ondersteuning het KRO programma Brandpunt smerig.

Twee bestuurders. Een de minister president.
Niemand schreeuwde toen dat de rechtstaat aangevallen werd. Ook niet toen er o.a. hierdoor een brandbom naar binnen bij de KRO gegooid werd.

Wat zijn we tegenwoordig, een land van kneusjes, lange tenen en tere zielen?
Een berichtje op x.
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 12:37:38 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219369963
Beetje #fophef dit hoor, ik zie totaal het probleem niet in de tweet en die bruggetjes die al die andere politici bouwen vind ik heel vergezocht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219370050
Ik vind het tweeledig.
Aan de ene kant is het als staatsfiguur niet goed als je je eigen staats media gaat verwijten van partijdigheid

Aan de andere kant doet de NOS niets met de stemuitslagen waar toch een meerderheid rechts stemt , de staatsomroep moet beide kanten belichten dat het is het verplicht aan de democratie.
Dus zullen ze beter hun best moeten doen om naast D66Ers en PvdAers ook eens rechtse journalisten hun opinies te laten horen.
Gaza was daar een sterk voorbeeld van, alleen het geluid uit de links academische hoek werd ten gehore gebracht en ik denk dat andere meningen direct bij de NOS worden geweerd.

Ze doen nu net of er maar een waarheid en zicht op wereldgebeurtenissen is.
Vakman pur sang
pi_219370059
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind het tweeledig.
Aan de ene kant is het als staatsfiguur niet goed als je je eigen staats media gaat verwijten van partijdigheid

Aan de andere kant doet de NOS niets met de stemuitslagen waar toch een meerderheid rechts stemt , de staatsomroep moet beide kanten belichten dat het is het verplicht aan de democratie.
Dus zullen ze beter hun best moeten doen om naast D66Ers en PvdAers ook eens rechtse journalisten hun opinies te laten horen.
Gaza was daar een sterk voorbeeld van, alleen het geluid uit de links academische hoek werd ten gehore gebracht en ik denk dat andere meningen direct bij de NOS worden geweerd.
Kan je dit soort beschuldigingen ook onderbouwen? Want het klinkt wederom als trieste stemmingmakerij.
pi_219370063
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kan je dit soort beschuldigingen ook onderbouwen? Want het klinkt wederom als trieste stemmingmakerij.
Nou het is een heel genuanceerde en voorzichtige uitspraak en geen beschuldiging??

Het is toch algemeen bekend dat er bij de NOS alleen linkse mensen zitten.
Als jij kunt aantonen dat er 50% aan rechtse denkers zit heb ik niks gezegd.
Vakman pur sang
pi_219370066
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:37 schreef sp3c het volgende:
Beetje #fophef dit hoor, ik zie totaal het probleem niet in de tweet en die bruggetjes die al die andere politici bouwen vind ik heel vergezocht
Haha, hier op fok zou dat heel onschuldig lijken. In de echte wereld is dat iets wat een vicepremier gewoon echt niet kan maken.
pi_219370068
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou het is een heel genuanceerde en voorzichtige uitspraak en geen beschuldiging??
Je kwam toch gewoon met een verzameling leugens?
pi_219370070
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je kwam toch gewoon met een verzameling leugens?
Nee en spreek eens ietsje relaxter.
Vakman pur sang
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 13:02:02 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219370072
quote:

[..]
Haha, hier op fok zou dat heel onschuldig lijken. In de echte wereld is dat iets wat een vicepremier gewoon echt niet kan maken.
Wat is er mis mee?
pi_219370073
quote:

[..]
Zit ze er nog?
pi_219370077
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je kan je uitspraken dus niet onderbouwen. Dan zullen het inderdaad wel leugens zijn.
pi_219370078
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat is er mis mee?
Tja, wat niet?
pi_219370084
Snel kaltstellen. Beetje fophef maken. Gewoon zorgen dat ze gecancelled wordt.
Zo rollen de hazen.
pi_219370085
quote:

[..]
je zit vast in het verleden
pi_219370090
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hierboven beschuldigt ie mensen met een andere mening zelfs van Haat.

Ik denk dat de politieke tegenstanders van deze minister gewoon bloed ruiken en voor de kill gaan.
pi_219370105
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, wat niet?
Jij doet echt niet normaal hoor.
Vakman pur sang
pi_219370112
Die uiterst betrouwbare NOS toch.

twitter
pi_219370122
BBCGODEN _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219370129
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is toch algemeen bekend dat er bij de NOS alleen linkse mensen zitten.
Kun je die beschuldiging ook onderbouwen? Want de NOS doet toch niets voor de vrede?
  zaterdag 29 november 2025 @ 13:20:14 #78
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219370130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Hierboven beschuldigt ie mensen met een andere mening zelfs van Haat.

Ik denk dat de politieke tegenstanders van deze minister gewoon bloed ruiken en voor de kill gaan.
Uiteraard, alles wat rechtse politici doen wordt onder een vergrootglas gelegd.

Linkse hazen zoals KareldeStoute spelen daar natuurlijk gelijk op in.

Maak je even gauw druk om een (terechte) tweet :')
pi_219370135
Was NOS Ron Fresen gisteren dronken of zo?
Hij had het over een rode lijn trekken enzo op X. Vreemde posts.

En vanmorgen heeft ie zijn account op X opgeheven en is ie met de staart tussen zijn benen vertrokken.
Lijkt alsof ie net als de NOS niet tegen een weerwoord kan.

[ Bericht 56% gewijzigd door PieterDeRijcke op 29-11-2025 13:30:17 ]
pi_219370140
Mona Keijzer heeft gewoon gelijk. De NOS is activistisch tuig van de richel. Met objectieve journalistiek heeft het allemaal vrij weinig meer te maken. Hele eenzijdige berichtgeving altijd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 13:41:47 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219370213
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:03 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, wat niet?
Kom op leg ff uit
pi_219370218
sowieso horen politici niet op sociale media
pi_219370253
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:20 schreef Mubassie het volgende:
Uiteraard, alles wat rechtse politici doen wordt onder een vergrootglas gelegd.
Rechtse politici beloven dat als men hen het land laat leiden, de problemen voor iedere inwoner behapbaar worden. Ze hebben de meerderheid, dus laat ze dat maar eens bewijzen.
  zaterdag 29 november 2025 @ 15:31:31 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219370927
quote:

[..]
Het lijkt me juist een gezond teken als het enigszins schuurt tussen politiek en journalistiek/media.
pi_219371124
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:14 schreef RotatoR het volgende:
Die uiterst betrouwbare NOS toch.

[ x ]
Altijd wel lachen om dan te komen met een artikeltje van een activistisch blad als de Telegraaf gepost op het platform van activistische miljardair Musk, die onlangs nog zo'n moeite had met realiteit dat hij een eigen kopie van Wikipedia heeft gemaakt zonder open processen en een fantastisch mooi stukje erop over hemzelf. Hebben ze al gerectificeerd over Wijers?

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-11-2025 16:29:52 ]
  zaterdag 29 november 2025 @ 16:45:35 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219371208
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het lijkt me juist een gezond teken als het enigszins schuurt tussen politiek en journalistiek/media.
Schuren is prima, maar dat is wat anders dan stelselmatig vage niet-onderbouwde insinuaties maken met als doel de integriteit van onafhankelijke media in twijfel te trekken.

Als Keijzer meent dat er een probleem is met de NOS dan moet ze een klacht indienen bij de Ombudsman van de Nederlandse Publieke Omroep en/of de Raad voor de Journalistiek en niet op Twitter populistische prietpraatjes uitkramen en dan snel weglopen wanneer ze daarop aangesproken wordt.
Huilen dan.
pi_219371328
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mona Keijzer heeft gewoon gelijk. De NOS is activistisch tuig van de richel. Met objectieve journalistiek heeft het allemaal vrij weinig meer te maken. Hele eenzijdige berichtgeving altijd.
En toch weet ook jij niet te komen met een artikel op nos.nl waar dat uit blijkt.
pi_219371332
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Kun je die beschuldiging ook onderbouwen? Want de NOS doet toch niets voor de vrede?
Logisch, want dat is hun taak niet.
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:24:13 #89
182233 thedeedster
pi_219371394
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 16:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Schuren is prima, maar dat is wat anders dan stelselmatig vage niet-onderbouwde insinuaties maken met als doel de integriteit van onafhankelijke media in twijfel te trekken.

Als Keijzer meent dat er een probleem is met de NOS dan moet ze een klacht indienen bij de Ombudsman van de Nederlandse Publieke Omroep en/of de Raad voor de Journalistiek en niet op Twitter populistische prietpraatjes uitkramen en dan snel weglopen wanneer ze daarop aangesproken wordt.
Stelselmatig nog wel.

Je hebt er bijkans tien keer zoveel woorden aan vuil gemaakt, dan dat zij zelf überpaut heeft geschreven.

Ik hoop dat je er nog lol van hebt. :)
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:32:47 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219371444
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:24 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Stelselmatig nog wel.
Ja, stelselmatig. Je weet wat dat betekent? Het is namelijk niet de eerste keer. Of de tweede. Of de derde.
quote:
Je hebt er bijkans tien keer zoveel woorden aan vuil gemaakt, dan dat zij zelf überpaut heeft geschreven.

Ik hoop dat je er nog lol van hebt. :)
Uiteraard.
Huilen dan.
pi_219371448
quote:

[..]

Je bent er maar druk mee.
Keijzer "moet" dit, Keijzer "moet" dat. 🤣
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:37:58 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219371461
De argumenten zijn niet áán te sle-pen.
Huilen dan.
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:00:42 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219371863
quote:

[..]

Zeker vwb de berichtgeving over Gaza is Keijzer niet de eerste in de rij om stappen tegen de NOS te ondernemen. maar die zijn er weldegelijk geweest, tot aan de rechter toe maar dat staat los van dat ze er weldegelijk een mening over mag hebben en daarbij geen blad voor haar mond hoeft te nemen.
pi_219372323
quote:

[..]

Ms dient die onafhankelijke media dan eens aan te tonen dat ze onafhankelijk is.

Mijn eigen hypothese is dat de NOS al enkele jaren gegijzeld wordt door haar eigen DEI-team dat berichtgeving eerst screent aleer het naar buitenkomt. Ik bedoel, sinds de menige flaters van de NOS inzake Israel-Gaza alleen al kun je je afvragen wat voor ballotagecommissie daar zit

[ Bericht 13% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-11-2025 19:56:43 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:55:34 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219372482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ms dient die onafhankelijke media dan eens aan te tonen dat ze onafhankelijk is.
'Ms' moet je 'gwn' eens expliciet zeggen wat je insinueert, MonavanBelgie.
Huilen dan.
pi_219372513
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
'Ms' moet je 'gwn' eens expliciet zeggen wat je insinueert, MonavanBelgie.
Wat ik zeg. Dat het afgrijselijke diversiteit-en-inclusie-monster ook de NOS heeft bezocht.

Kijk met liefde terug op types als Zijlstra en Siezen... toen journalistiek nog niet vergiftigd was met ideologie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:00:00 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219372542
Kan ze niet gewoon nog een keer uit een demissionair kabinet worden geschopt.
pi_219372544
Maar goed, kritiek hebben op de PO is nu dus fascisme.

Lol.

Kan dat mens van de Correspondent niet nog zo'n ludiek filmpje maken over hoe je, als je hersenen niet zijn aangetast door het intersectionele virus, eigenlijk net zo erg bent als Himmler?

Echt, dit is gewoon jiskefet.

Of, een documentaire over de laatste stuiptrekkingen van Ceaucescu's regime. Dan niet over hoera-socialisme en iedereen gelukkig is terwijl je van de honger sterft, maar over hoe diversiteit een kracht is, de enkele ellende te vinden is bij die vervelende roomblanke bible-belt en hoe iedereen die zich zorgen maakt over integratie een SS'er is.

Onderwijl moeten we de nacht claimen en ons zorgen maken over toxische mannelijkheid, natuurlijk. Dat de VU gescheiden gebedsruimten heeft, nemen we voor lief. Dat negentig % van de vreettenten halal is? Culturele verrijking. Dat Sinterklaas niet meer gevierd kan worden wegens 'spanningen', prima. Laten we ook straatnamen en monumenten onder de loep nemen, en elk jaar weer hele ladingen basisschoolscholieren droppen bij de lokale moskee terwijl we tegelijkerijd het christendom bespotten.

Laten we heel hoog opgeven over LGBTQ en mogen zijn wie je echt bent, terwijl we onwelgevallige rapporten over LGBTQ-haat in een la leggen.

Vergeet vooral niet enorm tegen racisme te zijn, ook al neemt antisemitisme al jaren enorm toe, en is het woord 'zionisme' al synoniem voor Auschwitz geworden bij al die haatbaarden en hun nitwitterige aanhang.

Nee, echt heel gek dat men in NL dat hele woke gekloot zat is. NOS incluis.

[ Bericht 25% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-11-2025 20:12:58 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219372564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:00 schreef Hexagon het volgende:
Zo rollen de linkse hazen kennelijk.
Alles wat je niet leuk vindt cancellen, er uit schoppen en wat niet al meer.

Ongelooflijk triest dit soort posts.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:06:06 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219372598
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:00 schreef Hexagon het volgende:
Het sprookje moet doorgaan, niet Hex?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219372620
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

Lol.

Kan dat mens van de Correspondent niet nog zo'n ludiek filmpje maken over hoe je, als je hersenen niet zijn aangetast door het intersectionele virus, eigenlijk net zo erg bent als Himmler?

Of, een documentaire over de laatste stuiptrekkingen van Ceaucescu's regime.
Misschien dat iemand een lijstje voor ons heeft van zaken waar je geen kritiek meer op mag hebben.

Raad van State staat er vast op, want dan ondermijn je het vertrouwen in de rechtspraak.
Geen kritiek op rechterlijke vonnissen, want ook dan dan ondermijn je het vertrouwen in de rechtspraak.

Je mag geen kritiek hebben op de NOS of op de NPO, want dan ondermijn je het vertrouwen in de journalistiek.

Nog even en je mag ook geen kritiek meer hebben op de regering, want dan ondermijn je het vertrouwen in de regering

Ik weet wel aan welke kant van het politieke landschap het totalitaire denken zich bevindt.
pi_219372680
Toen Denk met het "Trap er niet in!" filmpje kwam kwam er vanuit politiek Den Haag 1 nieuwsbericht... Er zijn ook bijzonder weining hits op Google icm parlement. Dit verhaal met Mona Keijzer daarentegen... :')
pi_219372690
quote:

Lol.

Ik snap wel dat er wat scherper naar zulke opmerkingen gekeken worden, gezien de ontwikkelingen in diverse landen waar de (publieke) media aan de leiband worden gelegd van rechts-populistische politici.

Maar dit voelt inderdaad wel als een storm in een glas water, het is niet alsof Keijzer dreigde financiering stop te zetten, of politieke vriendjes in de top van de NOS probeerde te zetten om de berichtgeving te beïnvloeden.
pi_219372746
quote:

Lol.

Of, een documentaire over de laatste stuiptrekkingen van Ceaucescu's regime. Dan niet over hoera-socialisme en iedereen gelukkig is terwijl je van de honger sterft, maar over hoe diversiteit een kracht is, de enkele ellende te vinden is bij die vervelende roomblanke bible-belt en hoe iedereen die zich zorgen maakt over integratie een SS'er is.

Onderwijl moeten we de nacht claimen en ons zorgen maken over toxische mannelijkheid, natuurlijk. Dat de VU gescheiden gebedsruimten heeft, nemen we voor lief. Dat negentig % van de vreettenten halal is? Culturele verrijking. Dat Sinterklaas niet meer gevierd kan worden wegens 'spanningen', prima. Laten we ook straatnamen en monumenten onder de loep nemen, en elk jaar weer hele ladingen basisschoolscholieren droppen bij de lokale moskee terwijl we tegelijkerijd het christendom bespotten.

Laten we heel hoog opgeven over LGBTQ en mogen zijn wie je echt bent, terwijl we onwelgevallige rapporten over LGBTQ-haat in een la leggen.

Vergeet vooral niet enorm tegen racisme te zijn, ook al neemt antisemitisme al jaren enorm toe, en is het woord 'zionisme' al synoniem voor Auschwitz geworden bij al die haatbaarden en hun nitwitterige aanhang.

Nee, echt heel gek dat men in NL dat hele woke gekloot zat is. NOS incluis.

Ons hele rechtse kabinet neemt afstand van de tweet van Mona, en onze Etto loopt te janken over Woke...
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:23:30 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219372750
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ons hele rechtse kabinet neemt afstand van de tweet van Mona, en onze Etto loopt te janken over Woke...
Nog een inhoudelijke tegenwerping?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219372776
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog een inhoudelijke tegenwerping?
Nee, ik vind jouw rant hoogst vermakelijk.

En dat vanwege een tweet van Mona.

Er valt weinig tegenin te gaan: je loopt gewoon leeg over je frustraties.
En dat mag. Laat het lekker gaan...

Voor de zoveelste keer.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:29:47 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219372791
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik vind jouw rant hoogst vermakelijk.

En dat vanwege een tweet van Mona.

Er valt weinig tegenin te gaan: je loopt gewoon leeg over je frustraties.
En dat mag. Laat het lekker gaan...

Voor de zoveelste keer.
Je ziet zelf niet hoe inhoudsloos je reactie is.

Nog erger, iemand die zogenaamd zo begaan is met LGBTQ-rechten en maar niet wil zien waar de grootste intolerantie tegen LGBTQ zit...

Typisch NOS-denken, dat wel. Gelukkig hebben we de sgp nog. Ook al blijkt uit de laatste onderzoeken dat afkeer van LGBTQ het grootst is onder islamitische Nederlanders, laat de NOS, en Wantie, lekker in de waan dat het enge struikelblok in de gang naar tolerantie die drie heel witte gristenenen die we nog hebben zijn.

Echt, kan niet wachten op je volgende meltdown over hoe slecht het is gesteld met homo-acceptatie.

Oh en toe, blijf 'waarschuwen' tegen rechtse onderbuiken en ondertussen je eigen ondergang faciliteert.

[ Bericht 8% gewijzigd door EttovanBelgie op 29-11-2025 20:40:58 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219372808
quote:
Jup, dat is het zeker.
pi_219372851
Ik heb gehoord dat mensen die kritiek op links uiten wel eens opgepakt worden en zonder proces voor jaren opgesloten worden. En de media zwijgt
pi_219372904
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want?
Ik heb dezelfde bron als jou en Etto alleen ik heb droge ogen
pi_219372915
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je ziet zelf niet hoe inhoudsloos je reactie is.
Oh zeker wel.

Hij is ook niet inhoudelijk bedoeld.

Het is enkel een constatering dat hij opnieuw leeg loopt over al je frustraties over dit onderwerp.

quote:
Nog erger, iemand die zogenaamd zo begaan is met LGBTQ-rechten en maar niet wil zien waar de grootste intolerantie tegen LGBTQ zit...
Bij jou.

quote:
Typisch NOS-denken, dat wel.
Ah, nieuwe term: NOS-denken...

quote:
Gelukkig hebben we de sgp nog. Ook al blijkt uit de laatste onderzoeken dat afkeer van LGBTQ het grootst is onder islamitische Nederlanders, laat de NOS, en Wantie, lekker in de waan dat het enge struikelblok in de gang naar tolerantie die drie heel witte gristenenen die we nog hebben zijn.

Echt, kan niet wachten op je volgende meltdown over hoe slecht het is gesteld met homo-acceptatie.

Oh en toe, blijf 'waarschuwen' tegen rechtse onderbuikent en ondertussen je eigen ondergang faciliteert.
Ik vind het wel lachen dat jij een onderwerp over een tweet van Mona weet om te buigen naar de homohaat van moslims die ik zogenaamd niet zie..

En ondertussen loop je nog altijd te fulmineren over Woke.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:45:00 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219372923
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh zeker wel.

Hij is ook niet inhoudelijk bedoeld.

Het is enkel een constatering dat hij opnieuw leeg loopt over al je frustraties over dit onderwerp.
[..]
Bij jou.
[..]
Ah, nieuwe term: NOS-denken...
[..]
Ik vind het wel lachen dat jij een onderwerp over een tweet van Mona weet om te buigen naar de homohaat van moslims die ik zogenaamd niet zie..

En ondertussen loop je nog altijd te fulmineren over Woke.
Woke is inderdaad je religie.

En daarom is elke kritiek op de NOS een bedreiging. Daarom ben je hier. De ketters zijn gearriveerd en dreigen je sprookje aan de kaak te stellen.

De hysterie van alle users hier over die tweet bewijst het gelijk van Mona.

Men is aan een heilige leer gekomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219372933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik zeg. Dat het afgrijselijke diversiteit-en-inclusie-monster ook de NOS heeft bezocht.

Kijk met liefde terug op types als Zijlstra en Siezen... toen journalistiek nog niet vergiftigd was met ideologie.
Toen Johan Dersken nog een voetbalblaadje deed en Jack van Gelder ter land ter zee deed. Toen journalistiek nog niet vergiftigd was met ideologie.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:47:51 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219372946
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het sprookje moet doorgaan, niet Hex?
Welk sprookje heb je het over?
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:49:23 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219372959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Welk sprookje heb je het over?
Dat sprookje waar heel het huidig D66 op gebouwd is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219372964
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
meltdown
_O-
pi_219372973
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En daarom is elke kritiek op de NOS een bedreiging. Daarom ben je hier. De ketters zijn gearriveerd en dreigen je sprookje aan de kaak te stellen.

Met die 'heilige leer' bedoel je Hamas toch alleen durf je het misschien niet te zeggen omdat je bang voor woke bent
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:51:58 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219372979
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat sprookje waar heel het huidig D66 op gebouwd is.
Wat heeft D66 nou weer te maken met de smerige leugens die Mona over de NOS loopt te verspreiden?
pi_219372994
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nope, die van jou.

Je blijft er maar over door emmeren.

quote:
En daarom is elke kritiek op de NOS een bedreiging.
Nope, je mag best kritiek hebben op de NOS.

quote:
Daarom ben je hier. De ketters zijn gearriveerd en dreigen je sprookje aan de kaak te stellen.

Het hele rechtse kabinet neemt afstand van de tweet van Mona.

En Etto loopt te janken over Woke, LGBTQwhatever, de SGP en wie het meest anti homo is.

Terwijl de tweet een reactie was op hoe de NOS verslag doet van de oorlog in Gaza....

En dan is het mijn religie 8)7
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:55:17 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373007
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zo rollen de linkse hazen kennelijk.
Alles wat je niet leuk vindt cancellen, er uit schoppen en wat niet al meer.

Ongelooflijk triest dit soort posts.
Nee zo rollen de extreemrechtsen. Smerige leugens verspreiden over media om ze te ondermijnen om hun kritiek op hun dubieuze ideeen te kunnen smoren.

Dat soort politici dienen zo hard als mogelijk de vuilemmer over zich te krijgen.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:55:40 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373009
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Met die 'heilige leer' bedoel je Hamas toch alleen durf je het misschien niet te zeggen omdat je bang voor woke bent
Nee de leer van Di Angelo, Wekker en Simons
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:56:06 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373012
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee zo rollen de extreemrechtsen. Smerige leugens verspreiden over media om ze te ondermijnen om hun kritiek op hun dubieuze ideeen te kunnen smoren.

Dat soort politici dienen zo hard als mogelijk de vuilemmer over zich te krijgen.
_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:56:59 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373017
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
_O-
Ja we weten dat je zo geobsedeerd bent geraakt door woke dat je vrolijk met extreemrechts meeblaat.
pi_219373024
quote:

Is ze (Keijzer) "extreemrechts" dan?
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:57:54 #127
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219373027
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ja.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:58:25 #129
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219373033
quote:

[..]
Nee, maar voor een aantal users hier bestaat "normaal rechts" niet. :')
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:58:28 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373034
quote:

[..]
Ze is op zijn minst bezig hun propaganda te verspreiden.
pi_219373037
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Misschien dat iemand een lijstje voor ons heeft van zaken waar je geen kritiek meer op mag hebben.

Raad van State staat er vast op, want dan ondermijn je het vertrouwen in de rechtspraak.
Geen kritiek op rechterlijke vonnissen, want ook dan dan ondermijn je het vertrouwen in de rechtspraak.

Je mag geen kritiek hebben op de NOS of op de NPO, want dan ondermijn je het vertrouwen in de journalistiek.

Nog even en je mag ook geen kritiek meer hebben op de regering, want dan ondermijn je het vertrouwen in de regering

Ik weet wel aan welke kant van het politieke landschap het totalitaire denken zich bevindt.
Oh, jij mag best overal kritiek op hebben.

Mona is een bewindspersoon. Daarvan mag je verwachten dat die daar zorgvuldig mee om gaat en de juiste kanalen toepast als blijkt dat bijvoorbeeld de NOS nepnieuws verspreid.

En niet haar onderbuik leeg kiept op X.

En dat vindt de rest van het kabinet ook, en nemen ze afstand van haar.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:59:40 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat heeft D66 nou weer te maken met de smerige leugens die Mona over de NOS loopt te verspreiden?
D66 is de partij bij uitstek die nu al jaren probeert de Nederlander in een deugend keurslijf te proppen. Qua klimaat, qua Gaza, qua diversiteit, qua inclusie, qua kolonialisme en slavernij, qua platteland versus stad, qua educatie, qua arbeidsmarkt, qua 'zelfverwerkelijking', qua individualisme, qua kapitalisme en ga zo maar door.

Natuurlijk breek je hier een lans voor de NOS en de PO: het verspreidt het D66 evangelie al jaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:00:50 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373054
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja we weten dat je zo geobsedeerd bent geraakt door woke dat je vrolijk met extreemrechts meeblaat.
Juist niet, aangezien ik niet geloof in aangeboren 'mankementen'. Daarom heb ik een afgrijzen van zowe extreem-rechts als die woke deugclub van jou
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373057
Mona mag van mij de wei in tussen de andere koeien
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:01:19 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373062
quote:

[..]
Alles is voor dat volk extreemrechts... hoeven ze verder niet na te denken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373063
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
D66 is de partij bij uitstek die nu al jaren probeert de Nederlander in een deugend keurslijf te proppen. Qua klimaat, qua Gaza, qua diversiteit, qua inclusie, qua kolonialisme en slavernij, qua platteland versus stad, qua educatie, qua arbeidsmarkt, qua 'zelfverwerkelijking', qua individualisme, qua kapitalisme en ga zo maar door.

Natuurlijk breek je hier een lans voor de NOS en de PO: het verspreidt het D66 evangelie al jaren.
Nu wordt D66 erbij gesleept _O-
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:01:52 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gast, dit topic gaat over Mona Keijzer en de NOS. Dus al je verzinseltjes over D66 zijn niet relevant.

quote:
Nee de PO bestaat uit meerdere organisaties van links tot rechts en van conservatief tot progressief.

Je bent gewoon extreemrechtse propaganda aan het nablaten met die beweringen over dat het allemaal D66 zou zijn.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:02:00 #138
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219373067
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nee, maar voor een aantal users hier bestaat "normaal rechts" niet. :')
D66 en CDA zijn normaal rechts. D66 dan vooral economisch.
pi_219373073
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee de leer van Di Angelo, Wekker en Simons
Ow je hebt de tweet van Mona Keijzer niet gelezen. Ah dat is niet erg, dat kan gebeuren, er zijn ook zoveel tweets
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:02:35 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373074
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles is voor dat volk extreemrechts... hoeven ze verder niet na te denken.
Ja als je niet met extreemrechts geassocieerd wilt worden moet je niet hun propaganda nablaten.
pi_219373076
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
D66 en CDA zijn normaal rechts.
Tegenwoordig zijn die extreem links en woke
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:04:20 #145
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219373096
quote:

[..]
Ja en mijn buurman heet Joke
pi_219373097
Of Keijzer neemt het terug, of ze blijft volharden in de tekst van de tweet.
Maar ermee wegkomen door de te zeggen dat er een smiley achter stond..... bah.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:05:19 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373106
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Op "zijn minst" nog wel... Kom nou gewoon eens met concrete voorbeelden.
Simpel, het verspreiden van leugens en frames over instituties als de publieke omroepen is een bekende activiteit van extreemrechts. En dat is het niet sinds gisteren en ook niet enkel in Nederland.

Dus wie er aan mee doet, zoals Mona Keijzer, is dus gewoon met hen aan het meeblaten op zijn minst.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:05:37 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373107
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu wordt D66 erbij gesleept _O-
Heb je iets van belezenheid, zie je inderdaad dat het progressief-liberaal-kapitalisme van D66 al jaren de norm vormt in de hogere echelons van deze samenleving.

Lees je even in in de participatie-idee en hoe bepaalde partijen, D66 voorop, op onnavolgbare wijze probeerden hun zogenaamde sociale idealen te koppelen aan ordinair instrumentalisme.

Nog meer, als je inderdaad zaken bestudeert, snap je dat heel dat kosmopolitisme van D66, via doorgeefluiken als nu.nl en NOS, die aparte spagaat verklaart wanneer het niet-Westerse culturen betreft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373110
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Linkjes van die "zoveel Tweets"?
Pak de feed van Mona erbij...
pi_219373112
quote:

[..]

Nu is Mona Keijzer dus ook al extreem rechts?
Je hebt zelf niet door hoe je aan het doorslaan bent.
pi_219373116
Godallemachtig, wordt dit topic nou ook al gekaapt voor rants over D66 en woke? Kunnen we het niet gewoon over Mona en de NOS hebben?
pi_219373119
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:01 schreef Hexagon het volgende:
Gast, dit topic gaat over Mona Keijzer en de NOS. Dus al je verzinseltjes over D66 zijn niet relevant.
Maar haar "extreemrechts" noemen is natuurlijk geen "verzinseltje"... _O-
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:06:28 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373121
quote:

[..]
Ach gut en wat is de VVD?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373124
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:05 schreef Hexagon het volgende:

Simpel, het verspreiden van leugens en frames over instituties als de publieke omroepen is een bekende activiteit van extreemrechts. En dat is het niet sinds gisteren en ook niet enkel in Nederland.

Dus wie er aan mee doet, zoals Mona Keijzer, is dus gewoon met hen aan het meeblaten op zijn minst.
Jouw onderbuik doe ik niet zoveel mee, ik wil voorbeelden en links zien.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:07:27 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373127
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Nu is Mona Keijzer dus ook al extreem rechts?
Je hebt zelf niet door hoe je aan het doorslaan bent.
Ze blaat extreemrechts na dus dat is al fout genoeg.

Maar doen of de ander gek is dat is even goed een propagandatruuk waar we niet intrappen.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:07:38 #157
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219373130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach gut en wat is de VVD?
Radicaal rechts.
pi_219373134
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heb je iets van belezenheid, zie je inderdaad dat het progressief-liberaal-kapitalisme van D66 al jaren de norm vormt in de hogere echelons van deze samenleving.

Lees je even in in de participatie-idee en hoe bepaalde partijen, D66 voorop, op onnavolgbare wijze probeerden hun zogenaamde sociale idealen te koppelen aan ordinair instrumentalisme.

Nog meer, als je inderdaad zaken bestudeert, snap je dat heel dat kosmopolitisme van D66, via doorgeefluiken als nu.nl en NOS, die aparte spagaat verklaart wanneer het niet-Westerse culturen betreft.
Ja, onze D66 premier Schoof heeft afstand genomen van de tweet van Mona :Y

D66. Uw bron van al het kwaad in de wereld.

Dat wordt straks wat als Jetten daadwerkelijk premier wordt.
Die kan dan gewoon per decreet regeren.

De media, rechtelijke macht, raad van state etc heeft hij al in zijn zak.
pi_219373136
quote:

[..]

Je hebt dus niks concreets?
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:08:36 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373138
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar haar "extreemrechts" noemen is natuurlijk geen "verzinseltje"... _O-
Ik zeg dat ze extreemrechtse propaganda nablaat en onderbouw dat ook.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jouw onderbuik doe ik niet zoveel mee, ik wil voorbeelden en links zien.
Het staat gewoon in het berichtje in de OP.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:08:47 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373139
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Radicaal rechts.
En PvdA-GL is wat, normaal links?

:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373145
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik zeg dat ze extreemrechtse propaganda nablaat en onderbouw dat ook.
[..]
Het staat gewoon in het berichtje in de OP.
Je onderbouwt helemaal niks. Ik zie geen verifieerbare voorbeelden.
pi_219373150
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:06 schreef recursief het volgende:
Godallemachtig, wordt dit topic nou ook al gekaapt voor rants over D66 en woke? Kunnen we het niet gewoon over Mona en de NOS hebben?
Nee, zodra Etto binnen is gaat het over het kwaad van Woke, D66, LGBTQwhatever,etc...
pi_219373158
quote:

[..]
Alleen is de VS al 500 miljoen tweets per dag
https://nl.blogpascher.co(...)tistieken-op-twitter

In totaal paar biljoen tweets.

Linkje over de definitie van een tweet -> https://www.encyclo.nl/begrip/tweet

S6 14.gif
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:11:07 #165
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373159
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, zodra Etto binnen is gaat het over het kwaad van Woke, D66, LGBTQwhatever,etc...
Hou toch op man, het gaat hier vooral over het FASCISME dat groeiende is, en extreemrechts en guttegut wat voor nakende ellende is toch aanstaande met al die onderbuiken. NSB is helemaal terug. Wilders. PVV. BBB. Mona Keijzer... de horror

Probeer eerst eens inhoudelijk reactie te geven op hetgeen gepost wordt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:11:42 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373162
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je onderbouwt helemaal niks. Ik zie geen verifieerbare voorbeelden.
Nou een voorbeeld dat. De PVV wil de publieke omroep weg
https://www.nu.nl/politie(...)n-bezuinigingen.html

Veel concreter kun je een aanval van extreemrechts op media niet krijgen.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:13:14 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373170
De hysterie bij al die NOS-adepten toont het gelijk van Keijzer aan.

Krijg Ceaucescu-vibes bij die types...

'Rapporten van dissidente media over Timisoara zijn contrarevolutionaire fascistische tendensen...'

En heel Boekarest klapte geforceerd, nog een keer
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:13:58 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373175
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zodra jij het over extreemrechts hebt weet ik dat het gewoon gaat over ideeën die niet aansluiten bij D66.

Wel zo makkelijk
Trieste drogredenering weer om maar niet in te hoeven gaan om welke extreemrechtse propaganda jij en Mona aan het nablaten zijn.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:16:53 #169
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219373192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En PvdA-GL is wat, normaal links?

:') :')
Normaal links inderdaad.
pi_219373193
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, de rants begonnen over hoe kritiek op de NOS hebben extreemrechts is.

Knip
Nee. Het was
quote:
Heb je een bron of linkje dat extreemrechts fascisme is?
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:18:20 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373201
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
De hysterie bij al die NOS-adepten toont het gelijk van Keijzer aan.

Nou kom maar eens met bewijs voor die beweringen van Mona.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:19:40 #172
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Trieste drogredenering weer om maar niet in te hoeven gaan om welke extreemrechtse propaganda jij en Mona aan het nablaten zijn.
Alles wat je niet bevalt is extreemrechts. En daarom neemt niemand je serieus
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:19:52 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373210
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:16 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Normaal links inderdaad.
_O- :W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:20:40 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373213
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles wat je niet bevalt is extreemrechts. En daarom neemt niemand je serieus
Je kan je trieste gedoe herhalen. Maar dat maakt het niet minder onzin.
pi_219373223
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan je trieste gedoe herhalen. Maar dat maakt het niet minder onzin.
Hij raakt er echter wel steeds meer van overtuigd :+.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:23:25 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219373231
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles wat je mij niet bevalt is extreemrechts woke. En daarom neemt niemand je mij serieus
ftfy
Huilen dan.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:25:41 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373247
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
ftfy
Niet echt; ik heb herhaaldelijk uitgelegd wat dat is. Met verwijzing naar auteurs, artikelen en boeken. Croft ze.

Mocht je daar inhoudelijk op willen reageren hoor ik het graag.

Ondertussen mag je mij vertellen wat mijn extreemrechtse gedachten zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:30:38 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373281
'Progressief-liberaal' Nederland luistert naar de leider. Immers, media die niet van de staat komt, is contrarevolutionair en fascistisch.

Bekijk deze YouTube-video

Hoera... Hoera... Hoera..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:30:46 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373282
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ondertussen mag je mij vertellen wat mijn extreemrechtse gedachten zijn.
Je verspreid hun propaganda over de publieke omroep.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:31:40 #180
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373290
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je verspreid hun propaganda over de publieke omroep.
Welke gedachten, word eens concreet.

VerspreidT
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:32:44 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373296
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke gedachten, word eens concreet
'
Nou dat de publieke omroep alleen maar D66-geluiden zou uitzenden.

Dat is niks anders dan klassieke extreemrechtse propaganda.
pi_219373299
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:07 schreef AchJa het volgende:

[..]
Laat maar zien, jullie beweren iets.
Wat beweer ik dan?
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:34:05 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373302
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
'
Nou dat de publieke omroep alleen maar D66-geluiden zou uitzenden.

Dat is niks anders dan klassieke extreemrechtse propaganda.
Oh, is dat klassieke extreemrechtse propaganda?

Is het wegzetten van iedereen met een onwelgevallige mening als racist en fascist dan ook klassieke extreemlinkse propaganda?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:38:01 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373319
Ceausescu PCR, Ceausescu PCR, Ceausescu PCR
Klappen mensen... kom op

Op tegen het fascisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:39:48 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373331
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh, is dat klassieke extreemrechtse propaganda?
Ja, het roepen dat publieke media allemaal "links" zouden zijn is een klassieker in die kringen. Doen of dat niet zo is daar trapt niemand in.

quote:
Is het wegzetten van iedereen met een onwelgevallige mening als racist en fascist dan ook klassieke extreemlinkse propaganda?
Nee want dat gebeurt niet. Iemand met wie ik het oneens ben over bijvoorbeeld arbeidsrecht, die zal ik niet racist en fascist noemen.

Iemand die echter bekendeextreemrechtse propaganda over publieke media nablaat, die krijgt wel een verwijt dat te doen. Dat roep je helemaal over jezelf af.
pi_219373333
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hou toch op man, het gaat hier vooral over het FASCISME dat groeiende is, en extreemrechts en guttegut wat voor nakende ellende is toch aanstaande met al die onderbuiken. NSB is helemaal terug. Wilders. PVV. BBB. Mona Keijzer... de horror

Probeer eerst eens inhoudelijk reactie te geven op hetgeen gepost wordt
Het wordt steeds gekker.

Het gaat hier over een tweet van Mona, waar het huidige rechtse kabinet afstand van neemt.

En dan kom jij nu opeens met fascisme?

Wat heb je gedronken?
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:41:08 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373339
De publieke omroep met een brute communistische dictator vergelijken en dan boos zijn dat mensen je verwijten extreemrechtse propaganda te verspreiden. :')
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:41:12 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373340
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, het roepen dat publieke media allemaal "links" zouden zijn is een klassieker in die kringen. Doen of dat niet zo is daar trapt niemand in.
[..]
Nee want dat gebeurt niet. Iemand met wie ik het oneens ben over bijvoorbeeld arbeidsrecht, die zal ik niet racist en fascist noemen.

Iemand die echter bekendeextreemrechtse propaganda over publieke media nablaat, die krijgt wel een verwijt dat te doen. Dat roep je helemaal over jezelf af.
D66 is alleen niet links...

Goeiedag Hex... _O-

En echt, kritiek hebben op publieke media is extreemrechts? Dat wordt nog wat met de geschiedschrijving over Nazi-Duitsland, de USSR, Noord-Korea en Iran.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373348
quote:

[..]

Volgens mij was de demonstratie en vandalisme van het NOS gebouw niet extreemrechts.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:42:35 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:41 schreef Hexagon het volgende:
De publieke omroep met een brute communistische dictator vergelijken en dan boos zijn dat mensen je verwijten extreemrechtse propaganda te verspreiden. :')
Nee, Hex... het op een onfeilbare positie zetten van de publieke omroep, die onaantastbaar zou zijn, en waar geen kritiek op mag zijn, dat is wat ik wil vergelijken.

Al helemaal wanneer types als jij met extreemrechtse labels komen aanzetten.

Maar ik had beter moeten weten... je bent gewoon incapabel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:44:00 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373361
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

En echt, kritiek hebben op publieke media is extreemrechts?

Je het ondermijnen van publieke media met leugens is bij uitstek iets dat extreemrechts doet. Dus als je dat doet, dan krijg je dat verwijt.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:44:34 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373365
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je het ondermijnen van publieke media met leugens is bij uitstek iets dat extreemrechts doet. Dus als je dat doet, dan krijg je dat verwijt.
Aldus Nicolae. Dank voor het bewijzen van mijn punt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, Hex... het op een onfeilbare positie zetten van de publieke omroep, die onaantastbaar zou zijn, en waar geen kritiek op mag zijn, dat is wat ik wil vergelijken.

Maar ik had beter moeten weten... je bent gewoon incapabel
Hoezo wordt de NOS als onfeilbaar neergezet, onaantastbaar en waar geen kritiek op mag zijn?

Waar komt die hersenspinsel the vandaan?
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:45:34 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373373
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo wordt de NOS als onfeilbaar neergezet, onaantastbaar en waar geen kritiek op mag zijn?

Waar komt die hersenspinsel the vandaan?
Deze draad.

Ik geef meteen toe, zou de NOS iets plaatsen wat net iets te pro-Israël of Trump is, volgens lezers, zou de hele massa die nu al dagen van de leg is vanwege een tweet in totale en complete verontwaardiging exploderen.

Dergelijke faux pas zal de NOS niet maken, echter... daar zorgt het DEI-team daar wel voor
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:47:26 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aldus Nicolae.
Geen idee wat een brute communistische dictator er nou mee te maken heeft. Maar je kunt iedereen en zijn moeder erbij halen. Het maakt niet anders dan dat leugens verspreiden over de publieke omroep een klassieker van extreemrechts is, en dat je dat aan het nablaten bent.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:49:20 #196
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373396
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Geen idee wat een brute communistische dictator er nou mee te maken heeft. Maar je kunt iedereen en zijn moeder erbij halen. Het maakt niet anders dan dat leugens verspreiden over de publieke omroep een klassieker van extreemrechts is, en dat je dat aan het nablaten bent.
Nee, ik toon aan dat een brute communistische dictator met precies dezelfde leeghoofigde beschuldigingen komt als jij hier...

Je blijft me verbazen, Hex. Echt. Heb je wel eens een boek gelezen... ooit...?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:50:58 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik toon aan dat een brute communistische dictator met precies dezelfde leeghoofigde beschuldigingen komt als jij hier...

Je blijft me verbazen, Hex. Echt.
Je komt zelf met leeghoofdige beschuldigingen zoals dat alles van de publieke omroep D66-geluid zou zijn of dat Mona gelijk heeft dat ze in de zak van Hamas zitten.

Als de enige manier om je daar tegen te verdedigen is om ze te vergelijken met brute communistische dictators, dan is dat niet zo sterk.

quote:
Echt. Heb je wel eens een boek gelezen... ooit...?
Ik heb ze zelfs geschreven.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:52:28 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373422
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je komt zelf met leeghoofdige beschuldigingen zoals dat alles van de publieke omroep D66-geluid zou zijn of dat Mona gelijk heeft dat ze in de zak van Hamas zitten.

Als de enige manier om je daar tegen te verdedigen is om ze te vergelijken met brite communistische dictators, dan is dat niet zo sterk.
Uhm nee, het argument was, Hex, dat de PO daadwerkelijk neutraal zou zijn.

Keijzer denkt daar anders over, en zij niet alleen.

Dat maakt het kennelijk allemaal meteen een extreemrechtse poging om het land over te nemen.

Vraagtekens zetten bij een door publieke gelden gefinancierde omroep mag simpelweg niet, en we dienen voorts automatisch aan te nemen dat die PO ook echt neutraal is. Geen vragen stellen, niet te kritisch zijn, gewoon accepteren.

Anderen hebben hier al voorbeelden aangedragen over hoe de NOS de fout is ingegaan en de boel heeft moeten rectificeren.

Dat blindloos volgen is Ceaucescu cum suis ten voeten uit, en dat je die vergelijking niet begrijpt is vooral te wijten aan je eigen halstarrigheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:56:02 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373441
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een verzameling van een hoop organisaties die diverse geluiden hebben. Beweren dat dat allemaal D66 is, is aantoonbare nonsens.

quote:
Ja dat doen politici die lastige media willen smoren. Die roepen dan dat het allemaal een complot is. Daar trappen we niet in.

quote:
Dat maakt het kennelijk allemaal meteen een extreemrechtse poging om het land over te nemen.
Het aanvallen van instituties zoals de publieke media hoort daar inderdaad bij. Maar je negeert het liever.
pi_219373443
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Deze draad.

Ik geef meteen toe, zou de NOS iets plaatsen wat net iets te pro-Israël of Trump is, volgens lezers, zou de hele massa die nu al dagen van de leg is vanwege een tweet in totale en complete verontwaardiging exploderen.
Dat mag hè.
En andersom ook.

Hier gaat het echter om een bewindspersoon die dat doet, en waar het kabinet afstand van heeft genomen
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:58:21 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373463
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is een verzameling van een hoop organisaties die diverse geluiden hebben. Beweren dat dat allemaal D66 is, is aantoonbare nonsens.
[..]
Ja dat doen politici die lastige media willen smoren. Die roepen dan dat het allemaal een complot is. Daar trappen we niet in.
[..]
Het aanvallen van instituties zoals de publieke media hoort daar inderdaad bij. Maar je negeert het liever.
'Lastige' media?

Zoals GeenStijl, Telegraaf, Wierd Duk?

Het bekritiseren van publieke media hoort bij een vrije samenleving. Vraag het de Oost-Duisters, de Hongaren, de Polen, de Tsjechoslowaken, de Russen, de Iranezen, de Noord-Koreanen.

Hoe vaster je je in deze materie bijt, hoe duidelijker het wordt dat je gewoon graag hebt dat er een publiek bestel is dat welgevallige media promoot en waar ook absoluut geen kritiek op mag zijn, want dat is EXTREEMRECHTS.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373474
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
'Lastige' media?

Heeft Mona daar ook over getweet?

quote:
Het bekritiseren van publieke media hoort bij een vrije samenleving. Vraag het de Oost-Duisters, de Hongaren, de Polen, de Tsjechoslowaken, de Russen, de Iranezen, de Noord-Koreanen.

Hoe vaster je je in deze materie bijt, hoe duidelijker het wordt dat je gewoon graag hebt dat er een publiek bestel is dat welgevallige media promoot
Leuk bedacht, maar daar gaat het niet om.
  zaterdag 29 november 2025 @ 21:59:48 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373475
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
'Lastige' media?

Hoe vaster je je in deze materie bijt, hoe duidelijker het wordt dat je gewoon graag hebt dat er een publiek bestel is dat welgevallige media promoot
Het verspreiden van leugens is geen "bekritiseren". Je blijft het maar bagatelliseren en goedpraten.
pi_219373494
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het verspreiden van leugens is geen "bekritiseren". Je blijft het maar bagatelliseren en goedpraten.
Inderdaad. En ondertussen iedere extreemrechtse autocraat bewonderen…
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:04:53 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373518
<Knip>

[ Bericht 99% gewijzigd door Jippie op 29-11-2025 22:09:25 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:05:08 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373522
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heeft Mona daar ook over getweet?
[..]
Leuk bedacht, maar daar gaat het niet om.
Waarom niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:05:40 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373527
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Verspreiden van leugens... welke leugens?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:07:23 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373543
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verspreiden van leugens... welke leugens?
Dat de publieke omroep alleen maar D66-dingen zou verkondigen. Of dat ze in de zak van Hamas zitten zoals Mona zegt.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:08:22 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373553
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat de publieke omroep alleen maar D66-dingen zou verkondigen. Of dat ze in de zak van Hamas zitten zoals Mona zegt.
Zitten PVV en FvD in de zak van Putin?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373574
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je doet net alsof Wilders van de PVV niet al jaren in gevecht met de NPO is. Deze week, dinsdag, meldde Caroline van der Plas (BBB, zelfde partij als Keijzer) dat de NPO in haar ogen activistisch is. Ze wilde een debat en 1 keer raden welke vier partijen haar initiatief steunde….

De tweet van Keijzer was dus qua timing ook geen toeval. Alleen als je de tweet nu onderhand eens had gelezen had je de suggestie NOS met Hamas gezien. Je weet wel Hamas de terroristische organisarie die genocide op de Joden wil plegen en homo’s van daken gooit. Keijzer leverde met die tweet geen kritiek, dat is een frame

Er worden vanuit die hoek al langer stevige aanvallen uitgevoerd, en dan ga jij daarna janken en dat er zogenaamd geen kritiek gegeven mag worden. Stel je niet zo aan. Wat denk jij dat het probleem van die partijen met de NPO echt is?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 29 november 2025 @ 22:10:50 #212
485843 crew  Jippie
pi_219373580
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
<Knip>
Hou eens op met dat persoonlijke gesneer Etto, je bent slim genoeg om zonder onderling gekibbel te discussieren.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:11:18 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373583
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zitten PVV en FvD in de zak van Putin?
Je ontwijkt weer de kern.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:11:39 #215
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373587
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Hou eens op met dat persoonlijke gesneer Etto, je bent slim genoeg om zonder onderling gekibbel te discussieren.
Laat Karel dat even weten; die gast is al jaren met me bezig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:12:13 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373595
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je ontwijkt weer de kern.
De kern?

LOL.

Wat is de kern, hex?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373603
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom niet?
Omdat het hier enkel gaat om een bewindspersoon die iets heeft getweet, waar haar eigen rechtse kabinet afstand van heeft genomen.

Dat betekent niet dat vervolgens iedereen op deze aardkloot niets mag zeggen over de NOS.
Dat is totaal niet aan de orde.
Sterker nog: er is heel veel kritiek op de NOS.
Dus wat dat betreft werkt ons land prima en raakt jouw Ceausescu analogie kant noch wal.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:13:40 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373604
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Inderdaad. En ondertussen iedere extreemrechtse autocraat bewonderen…
Hubert Humphrey was verre van extreemrechts en autocraat.

Ken je niet, weet ik, geeft niet

Noem me gewoon extreemrechts en ga slapen, nelson
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373608
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Jullie...
Volgens mij is er maar 1 persoon die de bewering maakte. En dat ben ik niet.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:16:42 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373624
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar kan ik lezen dat Keijzer "extreemrechts" is?
Je kan er lezen dat wat ze aan het doen is, extreemrechtse propaganda nablaten s.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:17:25 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373627
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De kern?

LOL.

Wat is de kern, hex?
De kern is dat het verspreiden van leugens over de publieke omroep een extreemrechtse klassieker is. En je dat dit topic aan het nablaten bent.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:17:28 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373628
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat het hier enkel gaat om een bewindspersoon die iets heeft getweet, waar haar eigen rechtse kabinet afstand van heeft genomen.

Dat betekent niet dat vervolgens iedereen op deze aardkloot niets mag zeggen over de NOS.
Dat is totaal niet aan de orde.
Sterker nog: er is heel veel kritiek op de NOS.
Dus wat dat betreft werkt ons land prima en raakt jouw Ceausescu analogie kant noch wal.
Vind hem juist erg sterk.

Klapvee, niet nadenken, alles wat niet bevalt direct fascistisch noemen... Sluit perfect aan op Ceaucescu.

Contrarevolutionair en fascistisch, kritiek hebben op de staat of diens media.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:21:18 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373653
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De kern is dat het verspreiden van leugens over de publieke omroep een extreemrechtse klassieker is. En je dat dit topic aan het nablaten bent.
Nee, dat is geen 'klassieker', laat staan een extreemrechtse.

Vrije samenlevingen hebben altijd een kritisch oog gehad op de PO. Dat maakt het vrije samenlevingen.

Dat je nooit verder komt dan smijten met dat label geeft aan hoe armoedig je argumentatie is. Want let wel, het was kennelijk een 'extreemrechtse' klassieker dat mensen in de DDR, in Polen, in Tsjechoslowakije, in Hongarije, in al die andere heilsstaten het 'publieke nieuws' met een korrel zout namen.

Kritiek hebben op de staat, of diens media, is nu kennelijk al voldoende om in het hoekje van Hitler geparkeerd te worden. Mijn goedheid wat een domheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373678
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind hem juist erg sterk.

Klapvee, niet nadenken, alles wat niet bevalt direct fascistisch noemen... Sluit perfect aan op Ceaucescu.

Contrarevolutionair en fascistisch, kritiek hebben op de staat of diens media.
Ja, je bent er trots op zie ik.

Maar totaal niet relevant.
Dit onderwerp gaat daar niet over.

Maar chapeau voor je poging en toewijding
pi_219373683
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom reageer je dan op mijn vraag?
Omdat je naar de bekende weg vraagt.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:26:30 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373688
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, je bent er trots op zie ik.

Maar totaal niet relevant.
Dit onderwerp gaat daar niet over.

Maar chapeau voor je poging en toewijding
Waar ben ik trots op?

Waar gaat het onderwerp wel over?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373694
Extreemrechtse ondermijning:

pi_219373707
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar ben ik trots op?

Waar gaat het onderwerp wel over?
Over een tweet van Mona Keijzer, waar het kabinet afstand van heeft genomen.

Dat betekent niet dat er geen kritiek op de NOS mag zijn, zoals je steeds er doorheen probeert te drukken.
pi_219373718
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:28 schreef RotatoR het volgende:

[ afbeelding ]
Raar, NOS is toch de spreekbuis van Hamas?
pi_219373732
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat er geen kritiek op de NOS mag zijn, zoals je steeds er doorheen probeert te drukken.
Ben benieuwd of deze nuance doordringt.
pi_219373774
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Raar, NOS is toch de spreekbuis van Hamas?
Ja alleen vindt XR het niet uitgesproken genoeg.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:38:57 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219373785
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dat is geen 'klassieker', laat staan een extreemrechtse.

Vrije samenlevingen hebben altijd een kritisch oog gehad op de PO. Dat maakt het vrije samenlevingen.
Ja nog een keer. Leugens en verdachtmakingen verspreiden is geen kritiek. Maar dat schijn je geheel te negeren.

quote:
Dat je nooit verder komt dan smijten met dat label geeft aan hoe armoedig je argumentatie is. Want let wel, het was kennelijk een 'extreemrechtse' klassieker dat mensen in de DDR, in Polen, in Tsjechoslowakije, in Hongarije, in al die andere heilsstaten het 'publieke nieuws' met een korrel zout namen.

Kritiek hebben op de staat, of diens media, is nu kennelijk al voldoende om in het hoekje van Hitler geparkeerd te worden. Mijn goedheid wat een domheid.
Een hoop hyperbole onzin om maar erom heen te draaien dat je allerlei leugens over de publieke omroep nablaat.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:42:00 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373810
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ach en welke kritiek op de NOS mag er zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:45:01 #237
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219373829
Laten we ook niet doen alsof de NPO altijd objectief is. :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:45:56 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373834
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:45 schreef PzKpfw het volgende:
Dat is idd de vraag.

De NOS vertoont mogelijk een lichte linksliberale of progressieve vooringenomenheid, mede door het profiel van haar medewerkers, die vaak hoogopgeleid zijn en uit een brede middenlaag van de samenleving komen. Onderzoek toont aan dat deze groep overwegend progressieve voorkeuren heeft (Ganzeboom & Arab, 2019), wat wellicht invloed heeft op de berichtgeving en interne processen.

https://scholarlypublicat(...)/handle/1887/4256373
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373843
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van wie?
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:47:42 #240
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373846
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van wie?
Nee niet wie, welke
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373850
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:45 schreef PzKpfw het volgende:
Nou, dit gaat over de NOS, maar in feite is geen enkel medium 100% objectief.
pi_219373851
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee niet wie, welke
Van welke?
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:49:28 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373857
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Van welke?
nee, welke kritiek, welke vorm en welke soort.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373869
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:37 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja alleen vindt XR het niet uitgesproken genoeg.
Maar dat komt ook door de gevoeligheid van het onderwerp.
De een vindt het teveel op de hand van Israël, de ander op de hand van Hamas.

Wat dat betreft kun je het nooit goed doen.
En dat beide partijen dit roepen geeft aan dat de NOS ergens in het midden zit qua berichtgeving.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:51:42 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219373872
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:28 schreef RotatoR het volgende:

[ afbeelding ]
De NOS zal het vast prima doen wanneer zowel linksgekkies als rechtsgekkies boos op ze zijn.
Huilen dan.
pi_219373874
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
nee, welke kritiek, welke vorm en welke soort.
Waarom wil je daar onderscheid in maken?
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:52:11 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219373877
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom wil je daar onderscheid in maken?
Omdat de wie volstrekt irrelevant is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219373881
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat de wie volstrekt irrelevant is.
Waarom stel je dan de vraag?
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:53:45 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219373884
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die ene met argumenten, ratio, logica, ... .
Huilen dan.
pi_219373906
Enkele voorbeelden van de Hamas leugens die de NOS rondpompt:

twitter

twitter

twitter
pi_219373934
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:58 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Wat is dan precies de leugen?

Is er opeens niets aan de hand op het moment dat blijkt dat ze leukemie had?

Het NOS artikel vertelt stap voor stap waarop ze hun informatie hebben gebaseerd.

Maar in feite geldt voor Israël wat meerderen hier over de NOS roepen: er mag geen negatieve berichtgeving gedaan worden.

Dan dat stukje van GeenStijl: overduidelijk laat de NOS weten dat het om een bewering gaat van de Palestijnse autoriteiten.
Nergens wordt beweerd of gesuggereerd dat het daadwerkelijk klopt.

Maar ja, het is mogelijk negatief nieuws richting Israël, dus moet het neergesabeld worden...
pi_219373939
Deze was ook mooi.

twitter
pi_219373958
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is dan precies de leugen?

Is er opeens niets aan de hand op het moment dat blijkt dat ze leukemie had?

Het NOS artikel vertelt stap voor stap waarop ze hun informatie hebben gebaseerd.

Maar in feite geldt voor Israël wat meerderen hier over de NOS roepen: er mag geen negatieve berichtgeving gedaan worden.

Dan dat stukje van GeenStijl: overduidelijk laat de NOS weten dat het om een bewering gaat van de Palestijnse autoriteiten.
Nergens wordt beweerd of gesuggereerd dat het daadwerkelijk klopt.

Maar ja, het is mogelijk negatief nieuws richting Israël, dus moet het neergesabeld worden...

Ze deden voorkomen alsof de vrouw zo sterk was vermagerd door een zogenaamde Israëlische blokkade en ze hebben heel dat leukemie detail niet vermeld e.g. lying by omission.

De 'Palestijnse Autoriteiten' is letterlijk Hamas. Dan klopt het toch wat Keijzer zegt.
pi_219373973
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:10 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ze deden voorkomen alsof de vrouw zo sterk was vermagerd door een zogenaamde Israëlische blokkade en ze hebben heel dat leukemie detail niet vermeld e.g. lying by omission.
Ze gaan uit van hun Italiaanse bronnen, die spreken van een zeer complex ziektebeeld ( dus niet enkel ondervoeding).
pi_219373979
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:06 schreef RotatoR het volgende:
Deze was ook mooi.

[ x ]
Die is dus gecorrigeerd.
Prima toch?

Wat hier vooral speelt is de gevoeligheid van het onderwerp.
Mensen slaan meteen op tilt.
pi_219373992
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die is dus gecorrigeerd.
Prima toch?

Wat hier vooral speelt is de gevoeligheid van het onderwerp.
Dat ze in eerste instantie zoiets posten maakt wel duidelijk dat er een institutionele bias is.
pi_219374018
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat ze in eerste instantie zoiets posten maakt wel duidelijk dat er een institutionele bias is.
Nee, dat is jouw overdreven reactie daarop.
pi_219374025
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:58 schreef RotatoR het volgende:

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Je hebt de follow up van een paar dagen mbt ‘leukemie mevrouw’ gemist. Haar behandeld arts in Italie heeft een interview gegeven en die mevrouw was met klachten die enigszins leken op leukemie naar Italie gebracht maar ze bleek geen leukemie te hebben. Ze is aan ondervoeding overleden. Verandert dat iets?

Ik ben het wel eens dat de NOS lange tijd te makkelijk onverifieerbare berichten uit Gaza overnam. Jup ik heb kritiek op de NOS dit maakt mij volgens paar fokkers een facist.

De NOS is wat kritischer op de buurman maar neemt daar ook de onverifieerbare persberichten over. Als de NOS echt zo antisemitisch is als wordt gesteld, begrijp ik niet dat ze niks melden over de voedsel- en noodhulp in Gaza sinda 10 oktober 2025, de wekelijkse aanvallen in Libanon, het incident gisteren in Syrie of de ellende in de West Bank afgelopen weken. Als moslims een dorp en kerk in de fik proberen te steken omdat daar Christenen wonen dan dat als racisme betiteld worden, van de week echter….

Edit: grappig dat je het later hebt over ‘vermeende blokkade’ terwijl israelische en Amerikaanse functionarissen en politici die blokkade bevestigd hebben. Het wil er bij jou echt niet in
pi_219374046
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja vanwege de terechte kritiek die Mona Keijzer uitte op dat activistische bolwerk.

En het is ook niet zo vreemd dat de NOS zo'n institutionele bias heeft.

Sinds Marcel Gelauff heeft het marxistische 'inclusie en diversiteit' denken zijn intrede gemaakt (divi bokaal) wat heeft geresulteerd in een redactie met diverse huidskleurtjes maar met een ideologische homogeniteit. Dat merk je vooral in je in de berichtgeving rondom Gaza, migratie, klimaat en identiteit.
pi_219374073
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja vanwege de terechte kritiek die Mona Keijzer uitte op dat activistische bolwerk.
Toen pas...

Ik geloof er niets van.

Anyway, het hele kabinet heeft daar afstand van genomen.

quote:

Sinds Marcel Gelauff heeft het marxistische 'inclusie en diversiteit' denken zijn intrede gemaakt (divi bokaal) wat heeft geresulteerd in een redactie met diverse huidskleurtjes maar met een ideologische homogeniteit. Dat merk je vooral in je in de berichtgeving rondom Gaza, migratie, klimaat en identiteit.
Ja, daar komt de frustratie.
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:53:50 #261
182233 thedeedster
pi_219374193
quote:

[..]

Tja, als iemand daar blind voor is - en dat zijn er nog steeds velen - dat zie hij dat natuurlijk nooit en te nimmer.
  zondag 30 november 2025 @ 00:36:55 #262
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219374389
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:21 schreef opgebaarde het volgende:
Je hebt de follow up van een paar dagen mbt ‘leukemie mevrouw’ gemist. Haar behandeld arts in Italie heeft een interview gegeven en die mevrouw was met klachten die enigszins leken op leukemie naar Italie gebracht maar ze bleek geen leukemie te hebben. Ze is aan ondervoeding overleden. Verandert dat iets?
Mwoah...... dat zal niet. Er is geen arts die gezegd heeft dat ze geen leukemie had :')
pi_219374712
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Christus
pi_219375141
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 08:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet gezien? Linkje?
twitter
  zondag 30 november 2025 @ 08:48:45 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219375199
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 08:35 schreef QAnonn het volgende:

[..]
[ x ]
Ja dus?
pi_219375271
quote:
81s.gif Op zondag 30 november 2025 00:36 schreef the-eye het volgende:

[..]
Mwoah...... dat zal niet. Er is geen arts die gezegd heeft dat ze geen leukemie had :')
Oke. Dan (weer) niet lezen he
https://www.jpost.com/international/article-864390
https://www.lanazione.it/(...)-morta-pisa-et7zuimi
  zondag 30 november 2025 @ 09:16:45 #267
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219375301
De NOS heeft aan eenzijdige berichtgeving gedaan tijdens het Israël - Palestina conflict. Het immer zielige Palestina is omarmd door de NOS.

Doen dit nog steeds, ook over andere items. Geloof en huidskleur zijn vaak leidend.
  zondag 30 november 2025 @ 09:26:18 #268
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219375328
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toen pas...

Ik geloof er niets van.

Anyway, het hele kabinet heeft daar afstand van genomen.
[..]
Ja, daar komt de frustratie.
Sorry hoor maar dat zie ik ook terug op Nu.nl

Kan je wel doen alsof het niet zo is.. ik lees geen NOS en kom er nooit, maar Nu.nl is een enorm links bolwerk geworden en elke dag staat er wel iets op wat totaal onzinnig is.

Nu ben ik best links maar ik stoor me enorm aan de berichtgeving daar.

Waarom is het voor jou zo onmogelijk dat dit elders ook gebeurd?

Klimaat, identiteit, gender, femicide, inclusiviteit, Noem het maar op

Je wordt er letterlijk mee dood gegooid op nu.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door MMaRsu op 30-11-2025 09:33:02 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 30 november 2025 @ 09:33:13 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219375368
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:26 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Sorry hoor maar dat zie ik ook terug op Nu.nl

Kan je wel doen alsof het niet zo is.. ik lees geen NOS en kom er nooit, maar Nu.nl is een enorm links bolwerk geworden en elke dag staat er wel iets op wat totaal onzinnig is.

Nu ben ik best links maar ik stoor me enorm aan de berichtgeving daar.

Waarom is het voor jou zo onmogelijk dat dit elders ook gebeurd?

Klimaat, identiteit, gender, femicide. Noem het maar op
Nu is de afgelopen jaren van een neutrale fatsoenlijke nieuwssite afgegleden naar activistisch extreem linkse belerende meuk.

Zonde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219375408
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 08:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja dus?
Nazi symbolen.
pi_219375456
het maakt niet uit wat iedereen ervan vind. Alles wat aandacht krijgt, groeit. Dus ook dit soort wapperigheid van mevrouw Keijzer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 30 november 2025 @ 12:40:31 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 30 november 2025 @ 12:41:17 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219376349
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 09:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
het maakt niet uit wat iedereen ervan vind. Alles wat aandacht krijgt, groeit. Dus ook dit soort wapperigheid van mevrouw Keijzer.
Uitkijken het het bekritiseren van minister Keijzer aub. Dat is namelijk een aanval op de rechtstaat en democratie.
pi_219376746
Kijk nou, een minister die een fractieleider en Kamerlid van opruiing beschuldigt.
Is dit een kabinetsstandpunt? Want het kabinet spreekt immers met één mond.

Waar zijn de Kamervragen over het ondermijnen van onze democratie als ministers Kamerleden zo wegzetten?

twitter
pi_219376839
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 13:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Kijk nou, een minister die een fractieleider en Kamerlid van opruiing beschuldigt.
Is dit een kabinetsstandpunt? Want het kabinet spreekt immers met één mond.

Waar zijn de Kamervragen over het ondermijnen van onze democratie als ministers Kamerleden zo wegzetten?

[ x ]
Ook BBB, maar dat terzijde want whataboutisms zijn zelden sterk.
pi_219376973
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 12:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als die weg toch zo bekend is waarom wordt het niet concreet gemaakt dan?
Omdat het nogal simpel is.
Iedereen kan zien dat Mona meer dan 1 tweet heeft verstuurd in haar leven.
Beetje raar om daarvoor bewijs te vragen.
Kijk gewoon op X.
  zondag 30 november 2025 @ 14:20:37 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219377000
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 14:16 schreef Wantie het volgende:
Omdat het nogal simpel is.
Iedereen kan zien dat Mona meer dan 1 tweet heeft verstuurd in haar leven.
Beetje raar om daarvoor bewijs te vragen.
Kijk gewoon op X.
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:13 schreef AchJa het volgende:
Waar kan ik lezen dat Keijzer "extreemrechts" is?
quote:
pi_219377040
quote:

[..]

Schrödinger's institutionele bias: de regering legt Israël geen strobreed in de weg en blijft het steunen, maar de NOS is teveel anti-Israël :+

Een institutionele bias is overigens per definitie niet links zolang we in deze variant van een kapitalistisch systeem leven.
What Would Goku Do
pi_219377082
quote:
10s.gif Op zondag 30 november 2025 14:25 schreef viagraap het volgende:
Een institutionele bias is overigens per definitie niet links zolang we in deze variant van een kapitalistisch systeem leven.
Zo kapitalistisch zijn we anders niet. Zo'n kwart van de gehele economie bestaat uit overheidsuitgaven.
  zondag 30 november 2025 @ 14:41:44 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219377125
ach BBB is toch bijna weg
mensen zijn het radicale gezeur links en rechts een beetje zat, spuugzat eigenlijk
er moet gebouwd worden, klaar met die stikstof bullshit

gezeik over die strontweilanden

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2025 14:55:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219377196
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:31 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Zo kapitalistisch zijn we anders niet. Zo'n kwart van de gehele economie bestaat uit overheidsuitgaven.
Dus driekwart kapitalistisch?
What Would Goku Do
  zondag 30 november 2025 @ 14:57:28 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219377219
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:31 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
een kwart van het personeel ook

wat dat betreft zijn we linkser dan de USSR ,
zitten allemaal handmatig de CO2 belasting uit te rekenen in schaal 10, de mafjoekels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 30 november 2025 @ 15:25:39 #284
56749 BlaZ
pi_219377427
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:41 schreef michaelmoore het volgende:
ach BBB is toch bijna weg
mensen zijn het radicale gezeur links en rechts een beetje zat, spuugzat eigenlijk
er moet gebouwd worden, klaar met die stikstof bullshit

gezeik over die strontweilanden

[ afbeelding ]
Het is wel interessant om te zien dat de GL/PVDA nog maar 16 zetels overheeft. Zou dat het effect van de liegende en bedriegende Timmermans zijn of is enkel nog het GL-deel van deze partij over?
FvD groeit ook weer verder.
pi_219377461
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:55 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus driekwart kapitalistisch?
Dat is niet erg kapitalistisch toch? Behoorlijk veel overheidsinvloed.
  zondag 30 november 2025 @ 15:33:54 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219377501
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is wel interessant om te zien dat de GL/PVDA nog maar 16 zetels overheeft. Zou dat het effect van de liegende en bedriegende Timmermans zijn of is enkel nog het GL-deel van deze partij over?
Extreem Groen Links was niks en is weer niks, nog steeds niks dan een raar elitair zooitje , die ons Schiphol willen krimpen
Maar wel zelf naar de USA en naar Bali vliegen
De bedrogen PVDA mensen zijn tijdelijk naar D66 en JA21 uitgeweken , bij gebrek aan een SOCIAAL democratische arbeiderspartij die weer gaat bouwen, echt bouwen

CDA heeft de C, dat is niks voor de echte arbeidersmensen
religie in de politiek dat is iets van 100 jaar terug

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 30-11-2025 16:36:07 ]
pi_219377567
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat is niet erg kapitalistisch toch? Behoorlijk veel overheidsinvloed.
Dat is maar net waar dat kwart heen gaat. Als we jouw logica moeten volgen is kapitalisme onverenigbaar met democratie. Toevallig is dat mijn mening overigens.
What Would Goku Do
pi_219377631
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:43 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dat is maar net waar dat kwart heen gaat. Als we jouw logica moeten volgen is kapitalisme onverenigbaar met democratie. Toevallig is dat mijn mening overigens.
Oei heftig. Ik zou maar snel vertrekken naar zo'n fantastische communistische heilstaat zoals Noord-Korea.
  zondag 30 november 2025 @ 15:52:21 #289
56749 BlaZ
pi_219377643
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Groen Links was niks en is weer niks , de bedrogen PVDA mensen zijn tijdelijk naar D66 en JA21 uitgeweken , bij gebrek aan een arbeiderspartij die weer gaat bouwen
Ja, dat denk ik ook. D66 en CDA zullen voor een deel de positie van de PvdA overnemen.
  zondag 30 november 2025 @ 15:53:23 #290
56749 BlaZ
pi_219377648
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:43 schreef viagraap het volgende:

[..]
De praktijk laat toch juist het tegenovergestelde zien?
pi_219378045
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De praktijk laat toch juist het tegenovergestelde zien?
Ik heb net geleerd dat we niet in het kapitalisme leven, wat is het nou?
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 15:51 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Oei heftig. Ik zou maar snel vertrekken naar zo'n fantastische communistische heilstaat zoals Noord-Korea.
Als je fantasie niet verder reikt dan Noord-Korea wanneer iemand oppert dat kapitalisme niet ideaal is wordt het nog een lange discussie vrees ik.
What Would Goku Do
pi_219380303
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 14:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]

Ik mis de andere helft van het verhaal.
  zondag 30 november 2025 @ 18:40:25 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 30 november 2025 @ 18:53:27 #294
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219380632
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 15:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maakt het uit of ze 14-21-44 of toch 19 zetels hebben? Het gaat er vooral om op welk contingent er gestemd wordt. En eigenlijk nog belangrijker: wie zitter er in de instituties.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219380661
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 18:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat je eea mist is niet echt een verrassing.
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ow je hebt de tweet van Mona Keijzer niet gelezen. Ah dat is niet erg, dat kan gebeuren, er zijn ook zoveel tweets
Dit was een reactie op Etto.

Dus de eerste 2 die je aanhaalt zijn niet relevant.

Vervolgens trek jij kennelijk de conclusie dat er veel tweets zijn van Mona over dit onderwerp.
Maar dat staat er niet.
  zondag 30 november 2025 @ 19:00:13 #296
56749 BlaZ
pi_219380744
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 16:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik heb net geleerd dat we niet in het kapitalisme leven, wat is het nou?
[..]
Als je fantasie niet verder reikt dan Noord-Korea wanneer iemand oppert dat kapitalisme niet ideaal is wordt het nog een lange discussie vrees ik.
We leven wel degelijk in een kapitalistisch systeem, maar het kapitalisme heeft vele vormen en smaken. De verschillen daarbinnen tussen grofweg interventionalisme en het laissez-faire zijn gigantisch.
  zondag 30 november 2025 @ 19:02:52 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219380793
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 18:55 schreef Wantie het volgende:

Dit was een reactie op Etto.

Dus de eerste 2 die je aanhaalt zijn niet relevant.

Vervolgens trek jij kennelijk de conclusie dat er veel tweets zijn van Mona over dit onderwerp.
Maar dat staat er niet.
Ik vraag ettelijke keren om bewijs van dat extreemrechtse, vervolgens blijft het stil en kom jij bijdehand doen. Als je wat duidelijk wil maken kom dan gewoon met die "extreemrechtse" voorbeelden. Blijkbaar kan niemand iets reproduceren (met linkjes) dus dan moet er lollig gedaan worden om dat aandacht af te leiden.
  zondag 30 november 2025 @ 19:02:54 #298
56749 BlaZ
pi_219380794
quote:
7s.gif Op zondag 30 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maakt het uit of ze 14-21-44 of toch 19 zetels hebben? Het gaat er vooral om op welk contingent er gestemd wordt. En eigenlijk nog belangrijker: wie zitter er in de instituties.
Ik vind dit stukje wel verhelderend, wat jij?
Bekijk deze YouTube-video
pi_219380864
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2025 19:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik vraag ettelijke keren om bewijs van dat extreemrechtse, vervolgens blijft het stil en kom jij bijdehand doen. Als je wat duidelijk wil maken kom dan gewoon met die "extreemrechtse" voorbeelden. Blijkbaar kan niemand iets reproduceren (met linkjes) dus dan moet er lollig gedaan worden om dat aandacht af te leiden.
Tja, boeie.
Opgebaarde merkt op dat Etto de bewuste tweet niet gelezen heeft.

Dat jij dan plotseling de hoop hebt dat hij dus allerlei extreemrechtse tweets van Mona weet op te sommen; dat ligt volledig aan jou.
Opgebaarde suggereert dat niet in zijn reactie.
  zondag 30 november 2025 @ 19:09:41 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219380887
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2025 19:07 schreef Wantie het volgende:

Tja, boeie.
Opgebaarde merkt op dat Etto de bewuste tweet niet gelezen heeft.

Dat jij dan plotseling de hoop hebt dat hij dus allerlei extreemrechtse tweets van Mona weet op te sommen; dat ligt volledig aan jou.
Opgebaarde suggereert dat niet in zijn reactie.
Maak het nou gewoon eens concreet dat "extreemrechts".
  zondag 30 november 2025 @ 19:09:57 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')