SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is pas een verrader als dat plan daadwerkelijk uitgevoerd wordt en Rusland wederom aanvalt en hij vervolgens de beloofde veiligheidsgaranties niet waarmaakt.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:01 schreef Red_85 het volgende:
Dat plan...
Hoe is dat geen complete capitulatie? Hoe doet dit recht aan de soevereiniteit van Ukraine? Hoe brengt dit stabiliteit?
Wat is die trump toch een smerige verrader joh.
De VS wil geen wereldoorlog riskeren voor Oekraïne. Pak de memoires van Stoltenberg er maar bij. Wat automatisch de vraag opwerpt of ze dat wel willen voor Estland of Letland. Dat is geen uitgemaakte zaak meer. Dat hier überhaupt twijfel over is, is de bijl aan de wortel van de geloofwaardigheid van de NAVO.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Hij is pas een verrader als dat plan daadwerkelijk uitgevoerd wordt en Rusland wederom aanvalt en hij vervolgens de beloofde veiligheidsgaranties niet waarmaakt.
Voor nu is het gewoon een infantiele debiel die probeert met wat voor deal dan ook te voorkomen dat de VS direct betrokken raken bij dit conflict. Kosten wat het kost. En dat blijkt dus 20% van Oekraïne te kosten.
Al die dooien voor niks...
Ja, en vooral die veiligheidsgaranties van de US. Oekraïne zit nu ook nog onder de veiligheidsgaranties van de US in ruil voor dat ze de kernwapens hebben afgestaan - en kijk hoe goed die garanties hebben gewerktquote:Op donderdag 20 november 2025 09:37 schreef Parafernalia het volgende:
Dat ze dit met droge ogen een 'plan' noemen
Daarom kunnen ze dit plan toch gewoon negeren lijkt me? De Amerikanen verdoen hun tijd. Als Zelensky wil capituleren kan hij net zo goed direct naar Moskou.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:01 schreef Red_85 het volgende:
Dat plan...
Hoe is dat geen complete capitulatie? Hoe doet dit recht aan de soevereiniteit van Ukraine? Hoe brengt dit stabiliteit?
trump wil niks doen om poetin te forceren... dit is niet de vs maar trump.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VS wil geen wereldoorlog riskeren voor Oekraïne. Pak de memoires van Stoltenberg er maar bij. Wat automatisch de vraag opwerpt of ze dat wel willen voor Estland of Letland. Dat is geen uitgemaakte zaak meer. Dat hier überhaupt twijfel over is, is de bijl aan de wortel van de geloofwaardigheid van de NAVO.
Is dit niet ook suggestieve drek?quote:Op donderdag 20 november 2025 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De VS wil geen wereldoorlog riskeren voor Oekraïne. Pak de memoires van Stoltenberg er maar bij. Wat automatisch de vraag opwerpt of ze dat wel willen voor Estland of Letland. Dat is geen uitgemaakte zaak meer. Dat hier überhaupt twijfel over is, is de bijl aan de wortel van de geloofwaardigheid van de NAVO.
Wat is hier suggestief aan? Ik zeg gewoon wat er in het boek van Stoltenberg staat, namelijk dat Biden herhaaldelijk heeft aangegeven geen wereldoorlog te willen riskeren voor Oekraïne.quote:
Waarom zo afgeven op de VS, als die niet direct betrokken wil zijn.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:07 schreef vosss het volgende:
En Rusland weet dondersgoed dat Trump ook akkoord zou zijn met een kutdeal als de andere optie directe betrokkenheid is.
Dus kutdeal it is.
En dat is dan POTUS.
Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest was. Wat een droeftoeter.
Alleen als Canada en Groenland bedreigd worden, slaat de VS terug.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Laat ik de vraag anders stellen. Durf jij je hand ervoor in het vuur te steken dat de VS terugslaat als Rusland een NAVO-lidstaat aanvalt?
@:sp3c
De enige partij die oorlog wil is Rusland.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Waarom zo afgeven op de VS, als die niet direct betrokken wil zijn.
Wil Europa dan nu wel direct betrokken worden in de oorlog?
Een leger van 400.000 man blijft nog een heel groot leger, hoor. Het VK heeft bijvoorbeeld 80.000 actieve militairen en 30.000 reservisten .quote:Op woensdag 19 november 2025 21:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat het halveren van het leger hier nog het struikelblok is en de rest wel acceptabel zou kunnen zijn.
Ooit was dat best een zekerheid, inmiddels toch wel wat ingewikkelder ben ik bang.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Laat ik de vraag anders stellen. Durf jij je hand ervoor in het vuur te steken dat de VS terugslaat als Rusland een NAVO-lidstaat aanvalt?
@:sp3c
Want die worden bedreigd door Rusland? En in Italië zijn geen 12000 Amerikanen aanwezig?quote:Op donderdag 20 november 2025 11:46 schreef sp3c het volgende:
Ja Spanje en Italie zullen wel zitten te bibberen nu
Beetje vreemde opmerking. Specifiek Trump heeft duidelijk gesuggereerd dat hij NAVO lidstaten mogelijk/waarschijnlijk niet zal verdedigen. Is wat mij betreft algemeen geaccepteerd.quote:
Navo lidstaten die niet genoeg aan defensie uitgeven ... die zitten niet in die regioquote:Op donderdag 20 november 2025 12:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Beetje vreemde opmerking. Specifiek Trump heeft duidelijk gesuggereerd dat hij NAVO lidstaten mogelijk/waarschijnlijk niet zal verdedigen. Is wat mij betreft algemeen geaccepteerd.
Pleurt even gauw opquote:VS en Rusland stellen nieuw vredesplan op: leger Oekraïne moet halveren en Russisch wordt officiële taal
tuurlijk is het suggestief, maar het is geen drek.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Navo lidstaten die niet genoeg aan defensie uitgeven ... die zitten niet in die regio
Blijft suggestieve drek
Letland en Estland zijn NAVO lidstaten.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Mij ookquote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
tuurlijk is het suggestief, maar het is geen drek.
Trump is op de hand van de Russen.
Alles wijst erop dat hij Rusland z'n zin wil geven (zie bv weer dit "vredesvoorstel").
Dus als ie dat nu doet, gaat ie dat in de toekomst ook doen. Kun jij zeggen "ja maar artikel 5, is artikel 5). Maar wat er gebeurd als puntje bij paaltje komt is nog maar de vraag.
Dat men twijfelt aan de Amerikaanse acties lijkt me niet meer dan normaal, en dat wij ons als Europese Navo leden (of EU) ons voorbereiden op een oorlog zonder de amerikanen lijkt me een zeer goed plan.
Trump houdt zich aan geen enkele afspraak (of uitspraak), en is volledig onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Navo lidstaten die niet genoeg aan defensie uitgeven ... die zitten niet in die regio
Blijft suggestieve drek
Dat gebeurt sowieso al vaker.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Trump houdt zich aan geen enkele afspraak (of uitspraak), en is volledig onbetrouwbaar.
Zie Artikel 5: "ja, waarschijnlijk gaan we helpen maar niet als..."
Overeenkomsten met zo'n iemands zijn volstrekt zinloos.
Het punt blijft hetzelfdequote:Op donderdag 20 november 2025 12:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Trump houdt zich aan geen enkele afspraak (of uitspraak), en is volledig onbetrouwbaar.
Zie Artikel 5: "ja, waarschijnlijk gaan we helpen maar niet als..."
Overeenkomsten met zo'n iemands zijn volstrekt zinloos.
Die zitten er met het mandaat van veel Amerikanen he. Gekke jongensquote:Op donderdag 20 november 2025 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk eerder witkoff, rubio en die dwaas in het witte huis.
Had je anders verwacht?quote:Op donderdag 20 november 2025 09:01 schreef Red_85 het volgende:
Dat plan...
Begrijp je echt niet dat mensen de VS wantrouwen wat betreft hun beloftes aan NAVO en de lidstaten daarin? Zou mij persoonlijk eerder verbazen als de VS onder Trump wel zou ingrijpen bij een invasie van bijvoorbeeld Litouwen door Rusland.quote:
Ach, hierbij is de verwachting ook obvious dat die koekenbakker de andere kant op draait binnen 2 weken. Trump is een voorspelbare windvaan. De echt gevaarlijke gek is Witkoff. Die kerel is aardig consistent in zijn ondermijnende acties richting het Westen. Zou mij niets verbazen dat als er ergens een KGB lijntje in zijn leven te vinden is.quote:
Hij is ook geen onderhandelaar, hij is een doorgeefluik. Je zag dat ook bij Iran. Hij kwam toen terug met een 'deal' wat volledig het wensenlijstje van Iran was. Israel heeft die deal toen uiteindelijk platgegooid.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ach, hierbij is de verwachting ook obvious dat die koekenbakker de andere kant op draait binnen 2 weken. Trump is een voorspelbare windvaan. De echt gevaarlijke gek is Witkoff. Die kerel is aardig consistent in zijn ondermijnende acties richting het Westen. Zou mij niets verbazen dat als er ergens een KGB lijntje in zijn leven te vinden is.
quote:Artikel door Matthew Robinson,Shane Croucher • 1u •Europa waarschuwt Trump nu zijn vredesplan voor Rusland en Oekraïne vorm krijgt
© Picture Alliance
De hoogste diplomaat van de Europese Unie heeft president Donald Trump gewaarschuwd dat Europa en Oekraïne het vredesakkoord met Rusland moeten steunen, wil het kunnen slagen.
Kaja Kallas, de hoge vertegenwoordiger van de EU voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid, zei donderdag in Brussel: “Wat wij als Europeanen altijd hebben gesteund, is een langdurige en rechtvaardige vrede, en we verwelkomen iedere inspanning om die te bereiken. Maar uiteraard geldt: voor welk plan dan ook moet er steun zijn van zowel de Oekraïners als de Europeanen. Dat is heel duidelijk.”
De opmerkingen van Kallas volgen op berichten dat de Verenigde Staten in het geheim met Rusland werken aan nieuwe plannen om een einde te maken aan de bijna vier jaar durende oorlog in Oekraïne. Het plan zou Kyiv kunnen verplichten grote delen van de Donbas-regio—het industriële hart van het land—af te staan aan Moskou, naast andere ingrijpende concessies.
Waarom het ertoe doet
Oekraïne en Europa maken zich al lange tijd zorgen dat zij buitenspel worden gezet in de onderhandelingen om de oorlog te beëindigen, en dat een door de VS bemiddeld akkoord met Rusland hun belangen kan schaden.
Trump heeft in grote lijnen gezorgd voor een dooi in de relaties met het Kremlin en is meestal terughoudend geweest om de Russische president Vladimir Poetin tot compromissen aan de onderhandelingstafel te dwingen. Toch heeft het Witte Huis vorige maand nieuwe sancties tegen Moskou ingevoerd, en Trump heeft Russische raketaanvallen in Oekraïne bekritiseerd.
Wat u moet weten
Kallas zei donderdag voorafgaand aan een bijeenkomst van de Raad Buitenlandse Zaken ook: “We moeten begrijpen dat er in deze oorlog één agressor is en één slachtoffer, dus tot nog toe hebben we geen enkele concessie van de Russische kant vernomen.”
Ze voegde daaraan toe: “Als Rusland echt vrede had gewild, had het allang kunnen instemmen met een onvoorwaardelijk staakt-het-vuren. In plaats daarvan zagen we opnieuw vannacht bombardementen op burgers—93 procent van de Russische doelwitten betreft civiele infrastructuur: scholen, ziekenhuizen, appartementen om echt veel mensen te doden en groot leed te veroorzaken.”
Het vredesplan, dat volgens berichten in 28 punten is uiteengezet, zou Rusland delen van Oost-Oekraïne toekennen in ruil voor een veiligheidswaarborg, meldt Axios op basis van een Amerikaanse functionaris die bekend is met de situatie.
Meer specifiek krijgt Rusland volgens de plannen de facto controle over Loehansk en Donetsk, die gezamenlijk bekendstaan als de Donbas, maar Oekraïne hoeft dit niet publiekelijk te erkennen. De VS en de internationale gemeenschap zouden de Krim en de Donbas als Russisch grondgebied erkennen. Momenteel beschouwt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken de Krim nog als Oekraïens.
Het Axios-rapport stelt dat in twee andere frontlinies—Cherson en Zaporizja—de “huidige frontlinies grotendeels bevroren blijven, waarbij Rusland delen van het gebied zou teruggeven.”
Een Oekraïense functionaris zei naar verluidt dat het plan eveneens de omvang van het Oekraïense leger en zijn langeafstandswapens zou beperken in ruil voor Amerikaanse veiligheidsgaranties. Het rapport geeft geen nadere details over wat deze Amerikaanse waarborg inhoudt.
Zo’n plan zou voor Oekraïne een grote tegenslag betekenen, nu het de Russische opmars langs het oostfront probeert te keren.
Wat mensen zeggen
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky schreef woensdag op X na overleg met de Turkse president Recep Tayyip Erdogan: “Ik ben president Erdogan dankbaar voor zijn bezoek van vandaag en voor ons gesprek. We waarderen de Turkse betrokkenheid bij het diplomatieke traject en alle bijbehorende inspanningen. We hebben uitgebreid gesproken over daadwerkelijke mogelijkheden om deze oorlog op een duurzame en waardige manier te beëindigen.
“Sinds het begin van dit jaar hebben wij in Oekraïne elke krachtige stap en het leiderschap van president Trump gesteund, alsook elk sterk en eerlijk voorstel gericht op het beëindigen van deze oorlog. En alleen president Trump en de Verenigde Staten beschikken over voldoende macht om deze oorlog te beëindigen.
“Vandaag stelde president Erdogan gespreksformats voor, die ik steun, en het is belangrijk voor ons dat Turkije bereid is het nodige platform te bieden. We staan ook open om in elk ander zinvol format samen te werken dat tot resultaten kan leiden.
“Maar het belangrijkste om het bloedvergieten te stoppen en duurzame vrede te bereiken, is dat wij nauw samenwerken met alle partners, en dat het Amerikaans leiderschap krachtig en doeltreffend blijft, en ons dichter bij een vrede brengt die standhoudt en veiligheid biedt aan de mensen.”
Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio schreef woensdag op X: “Het beëindigen van een complexe en dodelijke oorlog, zoals die in Oekraïne, vergt een uitvoerige uitwisseling van serieuze en realistische ideeën. Een duurzame vrede vereist ook dat beide partijen akkoord gaan met moeilijke maar noodzakelijke concessies. Daarom blijven we een lijst met mogelijke ideeën ontwikkelen om deze oorlog te beëindigen, gebaseerd op input van beide kanten.”
Kreml-woordvoerder Dmitri Peskov verklaarde woensdag: “Vooralsnog zijn er op dit vlak geen innovaties te melden.”
De Russische ministeriewoordvoerder Maria Zakharova zei: “Als de Amerikaanse zijde met voorstellen was gekomen, waren die via de gebruikelijke diplomatieke kanalen tussen onze landen overgebracht.”
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp ik zeg dat het net zo goed suggestief isquote:Op donderdag 20 november 2025 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Begrijp je echt niet dat mensen de VS wantrouwen wat betreft hun beloftes aan NAVO en de lidstaten daarin? Zou mij persoonlijk eerder verbazen als de VS onder Trump wel zou ingrijpen bij een invasie van bijvoorbeeld Litouwen door Rusland.
Maar zo raar zijn die praatjes dus niet, veel mensen hebben het gevoel dat ze de VS niet meer kunnen vertrouwen, en dat is niet enkel een "suggestief gevoel" maar ook basis op uitspraken en acties.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp ik zeg dat het net zo goed suggestief is
Als je dan iemand anders daarop aanspreekt en vervolgens zelf dit soort praatjes begint te maken dan is dat minimaal een tikje hypocriet
De ellendige oorlog moet toch ook gewoon stoppen, Amerika kun je prima vertrouwen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar zo raar zijn die praatjes dus niet, veel mensen hebben het gevoel dat ze de VS niet meer kunnen vertrouwen, en dat is niet enkel een "suggestief gevoel" maar ook basis op uitspraken en acties.
Als Rusland een vredesplan wil, kunnen ze gewoon stoppen met oorlog voeren.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
De ellendige oorlog moet toch ook gewoon stoppen, Amerika kun je prima vertrouwen.
Nahquote:Op donderdag 20 november 2025 14:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als Rusland een vredesplan wil, kunnen ze gewoon stoppen met oorlog voeren.
Hoe Amerika zich onder trump gedraagt is volgens mij ongekend. Dit zet wereldwijd de boel best op scherp.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mij ook
Snap sowieso niet waarom we onze veiligheid van de Amerikanen af laten hangen
Feit blijft dat Polen en de Baltics flink uitgeven aan defensie en Trump zijn dreigement ging over lamden die dat niet doen dus dat de Amwrikanen die niet te hulp zouden schieten blijft suggestieve drek
Dat mag, is niet erg, kunnen wr over in discussie maar als je zelf een balk in je oog hebt moet je de rest niet op splinters wijzen enzo
Omdat ze niet blind de kant van Oekraïne kiezen en verlangen dat Europese landen fatsoenlijk bijgedragen aan hun eigen veiligheid?quote:
Vooral omdat hun huidige leider nooit te vertrouwen is en alleen maar handelingen verricht vanuit persoonlijk gewin. Daarnaast is het Rusland die onder leugens een soeverein land is binnengevallen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze niet blind de kant van Oekraïne kiezen en verlangen dat Europese landen fatsoenlijk bijgedragen aan hun eigen veiligheid?
Serieus, hoe we hier ooit 70 jaar lang mee weg zijn gekomen blijft bijzonder.
Zo hebben wij ons ook decennialang opgesteld ten aanzien van defensie.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Vooral omdat hun huidige leider nooit te vertrouwen is en alleen maar handelingen verricht vanuit persoonlijk gewin.
Dat is precies wat ik ook zei. Dat hier tot voor kort niemand over twijfelde, maar het nu geen uitgemaakte zaak meer is onder de Trump administration.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe Amerika zich onder trump gedraagt is volgens mij ongekend. Dit zet wereldwijd de boel best op scherp.
Ik denk wel dat Amerika gaat ingrijpen als Rusland een Navo land aanvalt, maar ik ben er ook niet 100% zeker van, zoals dat tot een paar jaar terug nog wel was.
Die lichte twijfel is al best een bizarre gewaarwording.
Je mag ook wel wat meer inbrengen dan alleen maar 'suggestieve drek'.
Persoonlijk gewin =/= landsbelang.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Zo hebben wij ons ook decennialang opgesteld ten aanzien van defensie.
Omdat de huidige POTUS zijn loyaliteit verkoopt aan de hoogste bieder, daarom.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat ze niet blind de kant van Oekraïne kiezen en verlangen dat Europese landen fatsoenlijk bijgedragen aan hun eigen veiligheid?
Dat is bij Trump een hele dunne lijnquote:Op donderdag 20 november 2025 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Persoonlijk gewin =/= landsbelang.
Je mag hopen dat de Amerikanen straks een president krijgen die wat meer Pro-Europees denkt en Anti Rusland. Eentje die minder onder de duim van Putin zit. De vraag is of Oekraine die tijd heeft.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe Amerika zich onder trump gedraagt is volgens mij ongekend. Dit zet wereldwijd de boel best op scherp.
Ik denk wel dat Amerika gaat ingrijpen als Rusland een Navo land aanvalt, maar ik ben er ook niet 100% zeker van, zoals dat tot een paar jaar terug nog wel was.
Die lichte twijfel is al best een bizarre gewaarwording.
Je mag ook wel wat meer inbrengen dan alleen maar 'suggestieve drek'.
En waarom zou Oekraïne daaraan meewerken? Als de uitkomst zo'n beetje gelijk staat aan het slechtst mogelijke scenario voor hun is er niet bepaald een goede reden voor hen om te stoppen met vechten toch?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:11 schreef Elan het volgende:
Zoooo als die deal waar Trump mee komt door gaat dan is Rusland wel echt de morele winnaar.
Krijgen met zowat de hele Donbas een enorm stuk Oekraïne cadeau wat ze nu helemaal niet bezetten.
Maar was dat vroeger echt anders (ik denk even aan de Irak-oorlog) of boeide ons het toen allemaal geen reet omdat het een ver van onze bed show was en speelde we bewust stommerdje?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Omdat de huidige POTUS zijn loyaliteit verkoopt aan de hoogste bieder, daarom.
Yup, hij is één man van de 350 miljoen inwoners. Dus ja, persoonlijk gewin is dan altijd een probleem. Het is op geen enkele manier 'business as usual' in de VS.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is bij Trump een hele dunne lijn
Lol Oekraïne is helemaal geen partij in deze. Die zijn volledig afhankelijk van Amerikaanse wapenleveranties.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom zou Oekraïne daaraan meewerken? Als de uitkomst zo'n beetje gelijk staat aan het slechtst mogelijke scenario voor hun is er niet bepaald een goede reden voor hen om te stoppen met vechten toch?
Trump heeft zich er pas nog over uitgelaten;quote:Op donderdag 20 november 2025 14:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp ik zeg dat het net zo goed suggestief is
Als je dan iemand anders daarop aanspreekt en vervolgens zelf dit soort praatjes begint te maken dan is dat minimaal een tikje hypocriet
Wordt dus hoog tijd dat de Fransen en Engelsen op gaan staan en de Oekraïners de nukes gaan teruggeven.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Lol Oekraïne is helemaal geen partij in deze. Die zijn volledig afhankelijk van Amerikaanse wapenleveranties.
jij hoopt nog op een sterk europa?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je mag hopen dat de Amerikanen straks een president krijgen die wat meer Pro-Europees denkt en Anti Rusland. Eentje die minder onder de duim van Putin zit. De vraag is of Oekraine die tijd heeft.
Trump zit er ook alleen voor zichelf. Niet voor Europeanen, Oekrainers of Amerikanen. Eigen rijkdom eerst. En een slappe poging om Putin los te weken van Xi. Not gonna happen.
Europa moet veel meer naar zichzelf kijken. Zowel militair als economisch.
rare vraag - maar een sterk europa ja, met uitzondering van de verradersquote:Op donderdag 20 november 2025 14:47 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
jij hoopt nog op een sterk europa?
Klinkt allemaal heel erg weloverwogen en goed doordacht.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt dus hoog tijd dat de Fransen en Engelsen op staan en de Oekraïners de nukes gaan teruggeven.
ik denk dat het zich iets te vaak in de voet geschoten heeftquote:Op donderdag 20 november 2025 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rare vraag - maar een sterk europa ja, met uitzondering van de verraders
jij niet?
In de kwestie Oekraine is het zeker een idioot. Niet ten op zichte van de investeringen die Europa in de NAVO moet doen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel erg weloverwogen en goed doordacht.
Maar Trump is een idioot hoor huehuehue
Leg uit?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:51 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik denk dat het zich iets te vaak in de voet geschoten heeft
Als Oekraïne ze nog had gehad was dit conflict nooit begonnen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel erg weloverwogen en goed doordacht.
ik zie de VS als lichtend voorbeeldquote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leg uit?
Maar jij hoopt liever op een zwak Europa? Of wat bedoel je?
Ik ook, maar dat is meer omdat het half in de fik staat.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:54 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik zie de VS als lichtend voorbeeld
Met die one-liners kom je niet verder en ik ook niet, maar het zal vast lekker bekken ofzo.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:54 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik zie de VS als lichtend voorbeeld
Ik ben met enkele punten pro-Amerika of Pro-Trump maar niet met zijn Oekraine standpuntquote:Op donderdag 20 november 2025 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is meer omdat het half in de fik staat.
Kansloos is relatief want oorlog voeren is bijzonder duur en wie betaalt die bepaalt. Eerlijk gezegd zie ik vanuit mijn Nederlandse perspectief ook liever zo'n oplossing dan nog jarenlang miljarden aan steun investeren in een verloren strijd.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als Oekraïne ze nog had gehad was dit conflict nooit begonnen.
En dat hebben ze opgegeven onder de achteraf waardeloze beloftes van Rusland. En het plan van uit Trump zijn kamp is inderdaad kansloos.
ik geloof dat hij voor Christus werkt dus dat pad volg ikquote:Op donderdag 20 november 2025 14:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met die one-liners kom je niet verder en ik ook niet, maar het zal vast lekker bekken ofzo.
Uitleg of inhoudelijk is het teveel gevraagd?
Dan moet die corrupte schurkenstaat maar oprotten uit Oekraïne.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
Als nietszeggende militaire speler lastig voor te stellen maar dit soort globale conflicten zijn ook enorm ingewikkeld want je wil de boel niet dusdanig laten escaleren dat er een derde wereldoorlog uitbreekt overeen of andere corrupte schurkenstaat.
Denk dat iedereen wel wil dat het stopt, maar dan wel onder redelijke voorwaarden. Dat is dit plan niet, dat zullen de Oekraïners zelf ook zeggen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Kansloos is relatief want oorlog voeren is bijzonder duur en wie betaalt die bepaalt. Eerlijk gezegd zie ik vanuit mijn Nederlandse perspectief ook liever zo'n oplossing dan nog jarenlang miljarden aan steun investeren in een verloren strijd.
En hoe zie je dat dan alsquote:Op donderdag 20 november 2025 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Kansloos is relatief want oorlog voeren is bijzonder duur en wie betaalt die bepaalt. Eerlijk gezegd zie ik vanuit mijn Nederlandse perspectief ook liever zo'n oplossing dan nog jarenlang miljarden aan steun investeren in een verloren strijd.
Maar ook dat is geen excuus voor een vrijbrief om een schurkenstaat te laten annexeren door een andere schurkenstaat.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
Als nietszeggende militaire speler lastig voor te stellen maar dit soort globale conflicten zijn ook enorm ingewikkeld want je wil de boel niet dusdanig laten escaleren dat er een derde wereldoorlog uitbreekt overeen of andere corrupte schurkenstaat.
Bedankt, hoeven we dat niet meer serieus te nemen en kunnen we alles gewoon verwijderenquote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik geloof dat hij voor Christus werkt dus dat pad volg ik
Het zal allemaal wel ik voel die solidariteit niet zo met Oekraïne. En blijkbaar meer mensen hier want wij waren de enige lidstaat die destijds tegen dat associatieverdrag stemde..quote:Op donderdag 20 november 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet die corrupte schurkenstaat maar oprotten uit Oekraïne.
[..]
Denk dat iedereen wel wil dat het stopt, maar dan wel onder redelijke voorwaarden. Dat is dit plan niet, dat zullen de Oekraïners zelf ook zeggen.
De grens ligt bij die van NAVOterritoria zo simpel is het. Trump is het daar ook gewoon mee eens.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En hoe zie je dat dan als
2026-2027 Midden Oekraine in de fik staat
2027-2028 Transnistrie en Moldavie in de fik staat
2028-2029 Zuid oost Finland in de fik staat
2029-2030 de Baltische staten in de fik staan
2031-2032 West Oekraine, Oost Polen en Oost Roemenie in de fik staan
2033-2034 West Polen, West Roemenie, Tsjechie, Slowakije, Hongarije in de fik staan
waar trek jij de grens? wanneer stoppen we met investeren? of beginnen we er niet aan? want 'verloren strijd'
Of wacht jij tot ze hier aan de grens staan? En jij vanuit je andere Russische thuisfront oogpunt de overstap gaat maken?
Het plan van Trump zijn gewoon de Russische eisen gedrukt op Amerikaans briefpapier, verder niks.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet die corrupte schurkenstaat maar oprotten uit Oekraïne.
[..]
Denk dat iedereen wel wil dat het stopt, maar dan wel onder redelijke voorwaarden. Dat is dit plan niet, dat zullen de Oekraïners zelf ook zeggen.
Dus Moldavie laten we ook stikken? of Cyprus en Ierland?quote:Op donderdag 20 november 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
De grens ligt bij die van NAVOterritoria zo simpel is het. Trump is het daar ook gewoon mee eens.
Dat referendum haalde de kiesdrempel maar net. Het kwam uit de koker van kameraad Thierry en er werd zo ongelooflijk veel onzin verspreid dat het hilarisch is dat überhaupt de kiesdrempel nog heeft gehaald.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel ik voel die solidariteit niet zo met Oekraïne. En blijkbaar meer mensen hier want wij waren de enige lidstaat die destijds tegen dat associatieverdrag stemde..
Nu weet ik ook wel dat dat niets met militaire garanties te maken had maar meer om aan te geven hoe hypocriet die hele solidariteitsact is die mensen ophangen nu dat land is binnengevallen .
Correctquote:Op donderdag 20 november 2025 15:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus Moldavie laten we ook stikken? of Cyprus en Ierland?
Het is belangrijk hierbij op te merken dat Oekraïne enkel administratieve controle over de wapens had en dat het ongeveer een jaar tot 18 maanden zou duren om operationele controle over de wapens te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als Oekraïne ze nog had gehad was dit conflict nooit begonnen.
En dat hebben ze opgegeven onder de achteraf waardeloze beloftes van Rusland. En het plan van uit Trump zijn kamp is inderdaad kansloos.
Klopt, het waren wapens uit de su, vandaar dat er ook veiligheidsgaranties zijn afgegeven door zowel de VS als Rusland.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is belangrijk hierbij op te merken dat Oekraïne enkel administratieve controle over de wapens had en dat het ongeveer een jaar tot 18 maanden zou duren om operationele controle over de wapens te kunnen krijgen.
Indien Oekraïne deze route had bewandeld had dit waarschijnlijk geleid tot sancties vanuit Europa en de VS en represailles vanuit Rusland.
Ook was het Oekraïne dat al in 1990 aangaf afstand te zullen gaan doen van deze wapens en dat was onderdeel van het uitroepen van de soevereiniteit.
De kiesdrempel werd gehaald en wat er de bevolking tijdens de campagne wijsgemaakt wordt is niet relevant voor de uitkomst; bij een democratisch proces is het de verantwoordelijkheid van de burger zich goed te informeren.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat referendum haalde de kiesdrempel maar net. Het kwam uit de koker van kameraad Thierry en er werd zo ongelooflijk veel onzin verspreid dat het hilarisch is dat überhaupt de kiesdrempel nog heeft gehaald.
Als een democratisch instrument wordt afgeschaft omdat de uitkomst, wat die ook moge zijn, niet bevallig is, laat dat voornamelijk zien dat de democratie in een natie nog jong en zwak is.quote:Ik durf zelfs te stellen dat dat debacle er voor gezorgd heeft dat het Raadgevend referendum afgeschaft is want het ging en nergens over en het werd pijnlijk duidelijk dat het overgrote deel van de mensen die er voor of tegen gestemd hebben geen enkel idee hadden wat ze nou deden anders dan Oekraïne =goed of slecht.
Wat fascinerend is, want het is toch echt "de oprukkende nato" dat als argument wordt ingezet. Dat alle ex warschau pact landen naar nato renden was ook wel een signaal.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef Elan het volgende:
'We" laten overigens niemand stikken dat zijn uiteindelijk hun keuzes om zich niet aan te sluiten.
We hebben niet voor niets een representatieve democratie, een referendum klinkt leuk maar zoals je zelf ook al aangeeft stemmen mensen op poppetjes of beloftes ipv inhoudelijk belezen een keuze te maken.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kiesdrempel werd gehaald en wat er de bevolking tijdens de campagne wijsgemaakt wordt is niet relevant voor de uitkomst; bij een democratisch proces is het de verantwoordelijkheid van de burger zich goed te informeren.
[..]
Als een democratisch instrument wordt afgeschaft omdat de uitkomst, wat die ook moge zijn, niet bevallig is, laat dat voornamelijk zien dat de democratie in een natie nog jong en zwak is.
Dat zien we ook in Nederland in de praktijk: men stemt op een leuk gezicht of op een paar aphorismen of leuke uitspraken.
Je mag vrij zijn in wat je doet als het maar binnen het beleid van het Kremlin is.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat fascinerend is, want het is toch echt "de oprukkende nato" dat als argument wordt ingezet. Dat alle ex warschau pact landen naar nato renden was ook wel een signaal.
En de suggestie dat dit referendum iets zegt over nu solidair zijn met Oekraïne is ook wel een enorme versimpeling van de realiteit.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben niet voor niets een representatieve democratie, een referendum klinkt leuk maar zoals je zelf ook al aangeeft stemmen mensen op poppetjes of beloftes ipv inhoudelijk belezen een keuze te maken.
En dat is exact wat daar gebeurt is. Idem voor de Europese grondwet trouwens.
Aan Russische kant hoor je wel degelijk kritiek op dit plan. De kritiekpunten komen vooral vanuit de imperialistische zijde en omvatten:quote:Op donderdag 20 november 2025 15:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Vooral interessant dat het nu gelekt is, en vooral de Russische kant stil is. Dat impliceert dat voor hen dit het beste resultaat is ipv nog bv een jaar doorvechten.
Oekraïne heeft het meest te verliezen met een dergelijke deal en Rusland het meest te winnen. Dat zegt ook wel iets over hoe het ervoor staat intern Rusland en hun middellange termijn kansen op het front.
Niet dan?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:48 schreef Elan het volgende:
Dat zie ik meer als ruimte overhouden om te onderhandelen, niet als fundamenteel probleem voor een dergelijke deal.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Aan Russische kant hoor je wel degelijk kritiek op dit plan. De kritiekpunten komen vooral vanuit de imperialistische zijde en omvatten:
1) Nieuw-Rusland komt niet volledig terug bij Rusland.
2) Geen volledige inname van Kherson en Zaporizja oblasten.
3) Momenteel gaat het crescendo aan het front en we moeten deze mogelijkheid uitbuiten om grotere delen van Oekraïne in te nemen.
Interessant is dat het vooral om grondgebied, wat Rusland toch al voldoende heeft, gaat.
Het democratisch ideaal is juist directe democratie niet het representatieve (wat eigenlijk geen democratie in de oorspronkelijk betekenis is). Het probleem is inderdaad dat de overgrote meerderheid geen tijd heeft zich in te lezen in complexe materie en dat dit niet de juiste onderwerpen zijn voor referenda.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hebben niet voor niets een representatieve democratie, een referendum klinkt leuk maar zoals je zelf ook al aangeeft stemmen mensen op poppetjes of beloftes ipv inhoudelijk belezen een keuze te maken.
En dat is exact wat daar gebeurt is. Idem voor de Europese grondwet trouwens.
Ja, want Jezus stond inderdaad precies voor de dingen die Trump is.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik geloof dat hij voor Christus werkt dus dat pad volg ik
Dat is kwantificeerbaar en dus goed te verkopen aan het thuisfront, daarnaast zitten daar grondstoffen.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Aan Russische kant hoor je wel degelijk kritiek op dit plan. De kritiekpunten komen vooral vanuit de imperialistische zijde en omvatten:
1) Nieuw-Rusland komt niet volledig terug bij Rusland.
2) Geen volledige inname van Kherson en Zaporizja oblasten.
3) Momenteel gaat het crescendo aan het front en we moeten deze mogelijkheid uitbuiten om grotere delen van Oekraïne in te nemen.
Interessant is dat het vooral om grondgebied, wat Rusland toch al voldoende heeft, gaat.
Sowieso, ik ben blij dat men ons niet heeft laten stikken toen.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat fascinerend is, want het is toch echt "de oprukkende nato" dat als argument wordt ingezet. Dat alle ex warschau pact landen naar nato renden was ook wel een signaal.
Soms moeten er ook niet zulke leuke keuzes gemaakt worden, jouw punten zijn op zich niet slecht, maar in de praktijk is groepsverkrachting dan een mooi voorbeeld van een democratische uitkomst.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het democratisch ideaal is juist directe democratie niet het representatieve (wat eigenlijk geen democratie in de oorspronkelijk betekenis is). Het probleem is inderdaad dat de overgrote meerderheid geen tijd heeft zich in te lezen in complexe materie en dat dit niet de juiste onderwerpen zijn voor referenda.
Persoonlijk lijkt het me beter om democratie vanuit de basis op te bouwen en juist referenda uit te schrijven op gemeentelijk niveau. Een referendum over een AZC in plaats x of y bijvoorbeeld: dat is directe democratie.
https://www.kyivpost.com/post/64601quote:US Peace Plan Would See Russia Keep Donbas in Exchange for ‘Rental Fee,’ Sources Say
"Tja, straatarm verwoest kutland dat ook nog eens gigantisch veel joden heeft afgevoerd, lekker laten stikken"quote:Op donderdag 20 november 2025 15:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sowieso, ik ben blij dat men ons niet heeft laten stikken toen.
Maar goed als hypothetisch gezien 70% van de Nederlands op een Nazipartij stemt dan kan de grondwet legaal gewijzigd worden en alle rechten voor de overige 30% de prullenbak in gegooid worden.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Soms moeten er ook niet zulke leuke keuzes gemaakt worden, jouw punten zijn op zich niet slecht, maar in de praktijk is groepsverkrachting dan een mooi voorbeeld van een democratische uitkomst.
Daarom is het ook zo belangrijk dat er zo veel mogelijk partijen zijn en geen 2. Niets is waterdicht, daarom is het ook zo belangrijk om de gevaren goed te belichten op scholen, maar dat wordt tegenwoordig als 'indoctrinatie' gezien. Dat is nu juist het vroegste punt om dat soort toestanden te voorkomen.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar goed als hypothetisch gezien 70% van de Nederlands op een Nazipartij stemt dan kan de grondwet legaal gewijzigd worden en alle rechten voor de overige 30% de prullenbak in gegooid worden.
Een onderdeel van het mogen kiezen is ook het zorgen dat de bevolking participeert in het democratische proces en zich bewust is dat een goede keuze maken belangrijk is, vandaar denk ik dat het belangrijk is om vooral op lokaal gebied de democratie dichter bij de burger te brengen.
Juist lokale politiek kan betekenisvolle verschillen voor elkaar krijgen, zaken die elke dag van invloed op je leven (kunnen) zijn.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar goed als hypothetisch gezien 70% van de Nederlands op een Nazipartij stemt dan kan de grondwet legaal gewijzigd worden en alle rechten voor de overige 30% de prullenbak in gegooid worden.
Een onderdeel van het mogen kiezen is ook het zorgen dat de bevolking participeert in het democratische proces en zich bewust is dat een goede keuze maken belangrijk is, vandaar denk ik dat het belangrijk is om vooral op lokaal gebied de democratie dichter bij de burger te brengen.
Apart, de VS is de grootste christelijke natie. De EU heeft God verworpen. Ik zie meer heil in een land dat zich baseert op christelijke waarden dan een conglomeraat dat denkt God te kunnen spelen.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bedankt, hoeven we dat niet meer serieus te nemen en kunnen we alles gewoon verwijderen
Dan is NWS niets voor jou.
Christelijk zegt ie. Dat land kan bijna niet meer heidens zijnquote:Op donderdag 20 november 2025 17:00 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Apart, de VS is de grootste christelijke natie. De EU heeft God verworpen. Ik zie meer heil in een land dat zich baseert op christelijke waarden dan een conglomeraat dat denkt God te kunnen spelen.
Het staat je vrij om te emigreren naar een land buiten de EU.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:00 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Apart, de VS is de grootste christelijke natie. De EU heeft God verworpen. Ik zie meer heil in een land dat zich baseert op christelijke waarden dan een conglomeraat dat denkt God te kunnen spelen.
Hoe christelijk ben jij dan? Genoeg om hen de maat te nemen?quote:Op donderdag 20 november 2025 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Christelijk zegt ie. Dat land kan bijna niet meer heidens zijn
De VS zijn door-en-door christelijk. De EU is afgedwaald.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Christelijk zegt ie. Dat land kan bijna niet meer heidens zijn
De lokale politiek staat in Nederland bijzonder ver van de burger.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Juist lokale politiek kan betekenisvolle verschillen voor elkaar krijgen, zaken die elke dag van invloed op je leven (kunnen) zijn.
De interesse er voor is wel laag en eerlijk gezegd als ik naar de gemeentes kijk waar ik opgegroeid ben en waar ik nu woon lijkt het ook niet alsof ze heel erg in contact zijn met wat er speelt en nodig is.
Een heilloze weg om steeds verder te escaleren. Want China doet hetzelfde voor Rusland en dit maakt de ellende enkel groter en langdurigerquote:Op donderdag 20 november 2025 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja, de steun voor Oekraine vanuit Europa flink opvoeren dus. Elke euro voor Oekraine is evenveel waard als 10 euro in onze eigen defensie. Zoveel mogelijk Russische soldaten slopen, zoveel mogelijk Russisch materiaal vernietigen is de beste verdediging van NATO gebied. Meer lange afstand wapens naar Oekraine, zodat ze wapenfabrieken en opslagen kunnen vernietigen en de energie-infrastructuur van Rusland flink beschadigd kan worden.
quote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Hoe christelijk ben jij dan? Genoeg om hen de maat te nemen?
In naam. Het is het land van porno, oorlogsvoering, zondigen enzovoorts.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De VS zijn door-en-door christelijk. De EU is afgedwaald.
Oh vandaar dat het zo'n enge boel is daar.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb je al een trump bijbel gekocht?quote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Hoe christelijk ben jij dan? Genoeg om hen de maat te nemen?
Ja en de hoogte van die 'huur' zal toevallig even hoog zijn als het bedrag dat vast staat in de EUquote:Op donderdag 20 november 2025 15:36 schreef BlaZ het volgende:
nog wat verdere informatie over het door Trump voorgestelde:
[..]
https://www.kyivpost.com/post/64601
Klopt. Maar EU komt vast wel terug.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
België. Dus dat duurt nog wel even. Gaat naar heropbouw.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
Is er wat bekend wat er met die 300 miljard ekkies van de Russen gebeurt die op onze rekening staat?
Lijkt mij prima plan.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
België. Dus dat duurt nog wel even. Gaat naar heropbouw.
Ik denk dat je wel wat meer nodig voor de heropbouw van België.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
België. Dus dat duurt nog wel even. Gaat naar heropbouw.
Moet je je voorstellen, heb je voor je vaderland gevochten, moet je gaan helpen in België.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel wat meer nodig voor de heropbouw van België.
Pas na het vallen van de muur in 1989 hebben we de boel laten verslonzen, in het geval van Nederland begon het vanaf 1993 met de Prioriteitennota van ter Beek.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik durf wel een kratje dure pils te zetten opde stelling dat de doorsnee Europese atheïst christelijker is dan wat in de VS door moet gaan voor christelijk.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:00 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Ben jij oud of heb je gewoon veel kennis?quote:Op donderdag 20 november 2025 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pas na het vallen van de muur in 1989 hebben we de boel laten verslonzen, in het geval van Nederland begon het vanaf 1993 met de Prioriteitennota van ter Beek.
Beetje flauw dit.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik durf wel een kratje dure pils te zetten opde stelling dat de doorsnee Europese atheïst christelijker is dan wat in de VS door moet gaan voor christelijk.
Wat is er flauw? Het is wat het is. Ook al die figuren op je plaatje zijn nepchristenen. Ook wel gristenen genoemd.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje flauw dit.
[ afbeelding ]
Volgens mij doelt hij daar ook op, das makkelijk een kratje verdienen.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is er flauw? Het is wat het is. Ook al die figuren op je plaatje zijn nepchristenen. Ook wel gristenen genoemd.
Ja, porno sterren neuken terwijl je vrouw hoogzwanger is, op en top christelijk is die.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje flauw dit.
[ afbeelding ]
Op welk vlak?quote:Op donderdag 20 november 2025 19:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik durf wel een kratje dure pils te zetten opde stelling dat de doorsnee Europese atheïst christelijker is dan wat in de VS door moet gaan voor christelijk.
quote:The U.S.-drafted peace plan pressures Ukraine to accept a deal that would lift sanctions on Russia, - Bloomberg
The plan also calls for Ukraine to halt war-crimes investigations into Russian actions.
In de VS aanbidden ze voornamelijk de dollar.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, porno sterren neuken terwijl je vrouw hoogzwanger is, op en top christelijk is die.
Net voor de Prioriteitennota ben ik militair geworden.quote:Op donderdag 20 november 2025 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
Ben jij oud of heb je gewoon veel kennis?
Dat is toch de christelijke waarde. Even biechten en 3 weesgegroetjes en je bent vergevenquote:Op donderdag 20 november 2025 19:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, porno sterren neuken terwijl je vrouw hoogzwanger is, op en top christelijk is die.
Zo gooit iedereen wat anders uit het raam.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is toch de christelijke waarde. Even biechten en 3 weesgegroetjes en je bent vergeven
Ik ben daarom ook cultuur katholiek. Jij niet dan?quote:Op donderdag 20 november 2025 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is toch de christelijke waarde. Even biechten en 3 weesgegroetjes en je bent vergeven
Ik heb het niet over trump maar over de bevolkingquote:Op donderdag 20 november 2025 17:38 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Oh vandaar dat het zo'n enge boel is daar.
Niks griezeliger dan zo'n Trump die alles doet wat god verboden heeft en zichzelf zowat heilig heeft verklaard.
Koekkoek.![]()
Tja.. Ik ben er ook niet meer zo zeker van sinds Trump. Het is nou niet echt iemand die uitblinkt in betrouwbaarheid. Dat snapt hij zelf nog wel denk ik. (nee, bij nader inzien, dat denk ik trouwens niet)quote:
Trump is zo chaotisch dat je ieder geval weet dat het niet dit proces zal zijn. Dat wijzigt ondertussen nog tientallen keren.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ziet er niet best uit dit. Een gedwongen capitulatie.
blijft suggestieve drekquote:Op donderdag 20 november 2025 22:41 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Tja.. Ik ben er ook niet meer zo zeker van sinds Trump. Het is nou niet echt iemand die uitblinkt in betrouwbaarheid. Dat snapt hij zelf nog wel denk ik. (nee, bij nader inzien, dat denk ik trouwens niet)
Bijzonder dat de EPP de grootste partij is al vanafde EEG.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:00 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Afgedwaald. Serieus..quote:Op donderdag 20 november 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De katholieke stroming danquote:Op donderdag 20 november 2025 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is ook niet waarquote:Op donderdag 20 november 2025 22:58 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
De katholieke stroming dan
Fair enough. Maar wat betaalden we in de jaren 60/70/80?quote:Op donderdag 20 november 2025 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pas na het vallen van de muur in 1989 hebben we de boel laten verslonzen, in het geval van Nederland begon het vanaf 1993 met de Prioriteitennota van ter Beek.
Dat is schromelijk overdreven, maar er zullen wel concessies gedaan moeten worden.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ziet er niet best uit dit. Een gedwongen capitulatie.
Neequote:Op donderdag 20 november 2025 18:15 schreef phpmystyle het volgende:
Is er wat bekend wat er met die 300 miljard ekkies van de Russen gebeurt die op onze rekening staat?
En die concessies komen neer op een overgavequote:Op vrijdag 21 november 2025 01:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is schromelijk overdreven, maar er zullen wel concessies gedaan moeten worden.
Vraag me af of Europa wel zou ingrijpen, misschien ook wel niet. We kunnen wel zeiken op de Amerikanen, maar wij bukken dan zelf natuurlijk net zo laf dus daarover klagen is hypocriet.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Begrijp je echt niet dat mensen de VS wantrouwen wat betreft hun beloftes aan NAVO en de lidstaten daarin? Zou mij persoonlijk eerder verbazen als de VS onder Trump wel zou ingrijpen bij een invasie van bijvoorbeeld Litouwen door Rusland.
Ze zijn allemaal hetzelfde die fanatieke hypocrieten daar.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb het niet over trump maar over de bevolking
quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
Trump's mooie eenvoudige uitleg waarom hij denkt dat het belangrijk is dat een land een God moet hebben
https://www.facebook.com/reel/1454520195814833
Mijn hemel, geef ais mod alsjeblieft even het goede voorbeeld door op een fatsoenlijke manier discussies aan te gaan.quote:
niet gekekenquote:Op vrijdag 21 november 2025 06:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
Trump's mooie eenvoudige uitleg waarom hij denkt dat het belangrijk is dat een land een God moet hebben
https://www.facebook.com/reel/1454520195814833
Ik moet het ook nog maar zien. Je gebruikt een valuta nu als wapen. Overheid en mensen denken nu wel na omquote:Op vrijdag 21 november 2025 03:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee
https://www.nieuwsblad.be(...)fstal/106454169.html
https://www.gooieneemland(...)krane/106631051.html
https://www.bnr.nl/nieuws(...)r-complex-mijnenveld
Bovendien buiten het risico vanwege rechtszaken heeft Azie al laten weten dat het vertrouwen om in de EU te investeren er niet makkelijker op zal worden, De kans is groot dat de Euro niet meer als betrouwbare munt word gezien. En buiten diverse andere problemen zal Rusland hetzelde doen om westerse tegoeden te confisqueren. Maar goed Belgie is er totaal niet gerust op maar von der Leyen ziet geen enkel probleem. Maar niemand binnen de EU echt op papier garant staan voor Belgie mocht het mis gaan. Maar goed dan is alleen Belgie failliet
Nee ald je anderen de maat neemt met dit soort termen dan moet je niet niet miepen als je ze terugkrijgtquote:Op vrijdag 21 november 2025 08:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Mijn hemel, geef ais mod alsjeblieft even het goede voorbeeld door op een fatsoenlijke manier discussies aan te gaan.
De VS èn Rusland weten dat Europa op zichzelf een tandeloze tijger is. Wij kunnen hier alles van vinden, maar ik denk dat een al te grote bek op zetten niet heel erg slim is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit lijkt me voor zowel Oekraïne als Europa totaal onacceptabel.
Hou nou eens op joh ik heb niemand de maat genomen. En alles wat ik heb gezegd heb ik onderbouwd met feiten en data. Dan kan je wel beginnen dat dat ook suggestief is maar kan je dit hele forum wel sluiten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ald je anderen de maat neemt met dit soort termen dan moet je niet niet miepen als je ze terugkrijgt
quote:Op vrijdag 21 november 2025 01:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Fair enough. Maar wat betaalden we in de jaren 60/70/80?
2,5 % van BNP is rijkelijk weinig vergeleken met wat de Amerikanen er in gepompt hebben.
Niet voor niets gaan er nu ook stemmen op om het defensieibudget tot 5% te laten stijgen.
Dus jij vergelijkt de drek waar de user QAnon steeds maar weer mee komt, met een uitspraak van iemand die niet meer voor 100% vertrouwt dat Amerika ingrijpt bij aanval op een Navo land.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee ald je anderen de maat neemt met dit soort termen dan moet je niet niet miepen als je ze terugkrijgt
In actie komen? Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat we hier pas in actie komen als de boel al in de fik staat
Je kunt het wel onacceptabel vinden maar als je verder weinig in de melk te brokkelen hebt..quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Het volledige 28-puntenplan is vannacht gelekt.
Zoals verwacht. Oekraïne moet alles opgeven en er staat geen enkele wezenlijke concessie van Rusland tegenover. De “veiligheidsgaranties” zijn boterzacht. Alle sancties gaan eraf en Rusland mag overal weer volledig aan meedoen. Alle oorlogsmisdadigers gaan vrijuit.
Alles is erop gericht om Rusland zo snel mogelijk economisch te laten herstellen zodat de invasie op een later moment kan worden voortgezet. De opbrengsten zijn voor de VS, de kosten voor Europa, Oekraïne is alles kwijt en Rusland is de lachende derde. Dit lijkt me voor zowel Oekraïne als Europa totaal onacceptabel.
Dat dit nu zo gepusht wordt, inclusief alle voorspelbare bots hier, is voor mij vooral teken dat Rusland er zwak voor staat. Europa zou nu met extra pakket aan militaire steun moeten komen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Zoals verwacht. Oekraïne moet alles opgeven en er staat geen enkele wezenlijke concessie van Rusland tegenover. De “veiligheidsgaranties” zijn boterzacht. Alle sancties gaan eraf en Rusland mag overal weer volledig aan meedoen. Alle oorlogsmisdadigers gaan vrijuit.
Alles is erop gericht om Rusland zo snel mogelijk economisch te laten herstellen zodat de invasie op een later moment kan worden voortgezet. De opbrengsten zijn voor de VS, de kosten voor Europa, Oekraïne is alles kwijt en Rusland is de lachende derde. Dit lijkt me voor zowel Oekraïne als Europa totaal onacceptabel.
Je hoopt dat achter de schermen de ideeën over een nucleaire paraplu door Engeland en Frankrijk meer vorm heeft gekregen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt het wel onacceptabel vinden maar als je verder weinig in de melk te brokkelen hebt..
Europa is slap, besluiteloos, oud, krakkemikkig en angstig. Oekraine houdt het maar net uit en loopt op haar laatste benen. Soms moet je eerlijk toegeven dat je een krachteloze papieren tijger bent en hopen dat de haaien in de vijver je genadig zijn.
Het probleem is vooral dat Europa niet bereid is haar belangen desnoods militair af te dwingen. En het mag vooral allemaal niets kosten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt het wel onacceptabel vinden maar als je verder weinig in de melk te brokkelen hebt..
Europa is slap, besluiteloos, oud, krakkemikkig en angstig. Oekraine houdt het maar net uit en loopt op haar laatste benen. Soms moet je eerlijk toegeven dat je een krachteloze papieren tijger bent en hopen dat de haaien in de vijver je genadig zijn.
De VS heeft ons gedumpt en wij in Europa zijn totaal onvoorbereid voor de wereld van morgen of zelfs vandaag. Laten we ons lekker druk maken om kleinigheden, daar zijn we veel beter in. Geopolitiek moet je aan spelers overlaten die wél wat kunnen en durven.
En dit keer hebben we geen daddy Amerika die ons komt redden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:46 schreef Haags het volgende:
Lekkere jaren '30 vibe van de vorige eeuw. Nu zijn het de Russen die zich de ballen uit de broek lachen. Nog een jaartje of 2-3 en ze hebben heel Oekraïne en ze vallen doodleuk ergens een Baltisch land binnen of zo.
Europa zal wel uiteenvallen denk ik. Polen bijvoorbeeld gaan echt niet wachten tot de Russen voor de deur staan.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit keer hebben we geen daddy Amerika die ons komt redden. Europa is hopeloos. Een bejaard continent waar men de toekomst uit handen heeft gegeven. En dat is een hele prestatie als je ziet waar we 20-30 jaar geleden stonden.
Absoluut, ik heb eerder in dit topic beargumenteerd waarom en dat jullie er direct zo van beginnen te trippen is misschien een mooie aanleiding om niet meer met zulke termen te strooienquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:31 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dus jij vergelijkt de drek waar de user QAnon steeds maar weer mee komt, met een uitspraak van iemand die niet meer voor 100% vertrouwt dat Amerika ingrijpt bij aanval op een Navo land.
Ow jeetje!quote:Je vertoont treurig postgedrag, niet alleen nu, dit zie ik al veel langer bij jou.
Zo’n land als Polen trekt eerst de EU leeg, en als ze straks netto betaler worden, stappen ze eruit. Die gaan de soevereiniteit en zeggenschap over voor hen cruciale punten nooit overdragen naar Brussel. Dezelfde reden waarom IJsland en Noorwegen nooit toegetreden zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Europa zal wel uiteenvallen denk ik. Polen bijvoorbeeld gaan echt niet wachten tot de Russen voor de deur staan.
Mja, behalve dat hun propaganda-spreekbuizen bijna dagelijks verkondigen dat ze dit wel willen doen. En voornamelijk alle grote steden platbombarderen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof niet dat Rusland de ambitie heeft de navo aan te vallen. Noch de middelen. Dat idee is vooral de wereld ingebracht om de Europese betrokkenheid bij het conflict te vergroten.
Dat kan je alleen moeilijk Europa verwijten maar vooral de lidstaten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit keer hebben we geen daddy Amerika die ons komt redden.
Europa is hopeloos. Een bejaard continent waar men de toekomst uit handen heeft gegeven. En dat is een hele prestatie als je ziet waar we 20-30 jaar geleden stonden. We hadden de beste uitgangspositie ter wereld en hebben het als droplullen verkwanseld.
Het feit dat de bots hier zeggen dat Rusland het echt niet wil is meer aanleiding om het wel serieus te nemen. Het is hetzelfde geluid als voor de inval in Oekraïne. Nee, nu is het wel geloofwaardigquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mja, behalve dat hun propaganda-spreekbuizen bijna dagelijks verkondigen dat ze dit wel willen doen. En voornamelijk alle grote steden platbombarderen.
100%quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat kan je alleen moeilijk Europa verwijten maar vooral de lidstaten.
Handig dat die spreekbuizen dan precies hetzelfde verhaal verkondigen als waarmee Oekraïne ons betrokken wil houden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mja, behalve dat hun propaganda-spreekbuizen bijna dagelijks verkondigen dat ze dit wel willen doen. En voornamelijk alle grote steden platbombarderen.
Letterlijk alle Europese veiligheidsdiensten wijzen op de mogelijkheid dat Rusland de NAVO kan aanvallen, behalve die van Hongarije, Slowakije en Nederland. En die eerste 2 hebben niet geheel ontoevallig een regering die op de hand van Rusland is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het feit dat de bots hier zeggen dat Rusland het echt niet wil is meer aanleiding om het wel serieus te nemen. Het is hetzelfde geluid als voor de inval in Oekraïne. Nee, nu is het wel geloofwaardig. De propaganda gaat weer lekker.
Als het zo’n waardeloos plan is dan is het jammer dat deze zo veel aandacht krijgt. Gewoon negeren en het scheelt Zelensky een vlucht naar Washington toch?quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Je moet zelf ook blijven nadenken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Letterlijk alle Europese veiligheidsdiensten wijzen op de mogelijkheid dat Rusland de NAVO kan aanvallen, behalve die van Hongarije, Slowakije en Nederland. En die eerste 2 hebben niet geheel ontoevallig een regering die op de hand van Rusland is.
Dat zeiden we van de invasie in Oekraïne ook. Zouden ze nooit doen, het is zelfmoord etc.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet zelf ook blijven nadenken.
Het is niet realistisch, maar ook niet relevant.
Het waardeloze van dit plan is dat er van Rusland geen consessies gevraagd worden. Terwijl Rusland blij zou moeten zijn met een ‘way out ‘, want op de lange termijn kunnen ze ook niet winnen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als het zo’n waardeloos plan is dan is het jammer dat deze zo veel aandacht krijgt. Gewoon negeren en het scheelt Zelensky een vlucht naar Washington toch?
Nee, daarvan was de verwachting juist dat ze Oekraïne binnen drie weken op de knieën zouden krijgen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zeiden we van de invasie in Oekraïne ook. Zouden ze nooit doen, het is zelfmoord etc.
Je ziet al lang en breed een hybride oorlogsvoering plaatsvinden, daarbij is het mijn inziens zeker realistisch dat ze de Baltische staten gaan aanvallen (en ondertussen blijven dreigen met haar kernwapens). Dat ze naar Berlijn gaan marcheren acht ik ook onrealistisch ja.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet zelf ook blijven nadenken.
Het is niet realistisch, maar ook niet relevant.
Militair zouden ze de baltische staten nog wel aankunnen, maar daar zit wel de EfP gestationeerd waardoor ze onvermijdelijk in gevecht raken met alle navo landenquote:Op vrijdag 21 november 2025 10:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je ziet al lang en breed een hybride oorlogsvoering plaatsvinden, daarbij is het mijn inziens zeker realistisch dat ze de Baltische staten gaan aanvallen (en ondertussen blijven dreigen met haar kernwapens). Dat ze naar Berlijn gaan marcheren acht ik ook onrealistisch ja.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof niet dat Rusland de ambitie heeft de navo aan te vallen. Noch de middelen. Dat idee is vooral de wereld ingebracht om de Europese betrokkenheid bij het conflict te vergroten.
Het was beter geweest als een andere, meer oprechte motivatie was gebruikt. Die zou langer houdbaar zijn geweest.
Wisfull thinking, gebracht als 'voorspelling'.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Europa zal wel uiteenvallen denk ik. Polen bijvoorbeeld gaan echt niet wachten tot de Russen voor de deur staan.
Niet volledig maar wel gebied overdragen aan Rusland.quote:Op vrijdag 21 november 2025 04:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En die concessies komen neer op een overgave
Er is een wezenlijk verschil tussen het overdragen van gebieden die toch al liever bij Rusland wilden en gebieden die dat niet wilden. Het overdragen van laatst genoemde gebieden is m.i. nooit acceptabelquote:Op vrijdag 21 november 2025 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet volledig maar wel gebied overdragen aan Rusland.
Jouw morele standpunt doet niet ter zake. Trump financiert die hele oorlog voor een groot gedeelte dus die heeft daar het laatste woord over.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen het overdragen van gebieden die toch al liever bij Rusland wilden en gebieden die dat niet wilden. Het overdragen van laatst genoemde gebieden is m.i. nooit acceptabel
Makkelijk praten. Europa is tandeloos en Oekraine houdt maar net vol.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen het overdragen van gebieden die toch al liever bij Rusland wilden en gebieden die dat niet wilden. Het overdragen van laatst genoemde gebieden is m.i. nooit acceptabel
Trump financiert niks. Europa moet alle wapens kopen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jouw morele standpunt doet niet ter zake. Trump financiert die hele oorlog voor een groot gedeelte dus die heeft daar het laatste woord over.
Macht komt uit de loop van een geweer. Klopt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jouw morele standpunt doet niet ter zake. Trump financiert die hele oorlog voor een groot gedeelte dus die heeft daar het laatste woord over.
Als Oekraïne navo-lidmaatschap heeft en er wordt niet meer gevochten dan is de halve krijgsmacht prima (en een hele niet te betalen). Zonder navo lidmaatschap is het een bizarre eisquote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef RotatoR het volgende:
Die eis voor de halvering van de Oekraïense krijgsmacht is vast om voor te sorteren op de volgende invasie. rusland is zelf te zwak voor een volledige overwinning dus hebben ze op deze manier hulp nodig.
En aangezien Rusland, nu Trump ze toch weer alles wil geven, toch nooit instemt met een NAVO-lidmaatschap, is het dus een bizarre eis.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekraïne navo-lidmaatschap heeft en er wordt niet meer gevochten dan is de halve krijgsmacht prima (en een hele niet te betalen). Zonder navo lidmaatschap is het een bizarre eis
Risico's hè.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En aangezien Rusland, nu Trump ze toch weer alles wil geven, toch nooit instemt met een NAVO-lidmaatschap, is het dus een bizarre eis.
Tja, dat jij de agressie van de heer Poetin graag beloond ziet worden, is geen groot geheim.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Risico's hè.
Eventueel geen fijne koers idd, maar toch allemaal inherent aan het leven en noodzakelijke keuzes die wij soms maken! Blijven aanmodderen op deze manier lijkt intussen ook duidelijk uitzichtloos geworden!
Het is hoogverraad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Europa is tandeloos en Oekraine houdt maar net vol.
Hmmm.. daar gaat het hier niet om.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat jij de agressie van de heer Poetin graag beloond ziet worden, is geen groot geheim.
Makkelijk praten vanuit landen waar je comfortabel je defensie kan verwaarlozen en waar je voorlopig niet hoeft te bloeden (echt of financieel) om de veiligheid van je land te waarborgen.quote:
Is natuurlijk ook deels appels en peren om een krijgsmacht in oorlogstijd te vergelijken met eentje in vredestijd. Maximaal 600.000 lees ik. Het is onduidelijk of dat actieve dienst is of reservisten in totaal. Geloof dat ze voor de invasie op 200.000 actief personeel zaten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef RotatoR het volgende:
Die eis voor de halvering van de Oekraïense krijgsmacht is vast om voor te sorteren op de volgende invasie. rusland is zelf te zwak voor een volledige overwinning dus hebben ze op deze manier hulp nodig.
Mij wel. Als je bv wil dat ook europa sancties opheft, lijikt het mij een goed idee om die er ook bij te betrekken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:53 schreef Wotte het volgende:
Overigens denk ik niet dat dit compleet onrealistisch plan is van ome Donald.
Onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump financiert niks. Europa moet alle wapens kopen.
Blijf het bijzonder vinden dat de EU ondanks dat zij alle vluchteling uit Oekraine opvangt, financiering regels, wapens levert, etc etc niet eens aan tafel zit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Macht komt uit de loop van een geweer. Klopt.
Maar zó tandeloos is Europa ook weer niet. Het probleem is totaal gebrek aan eenheid, van onrealistische en onacceptabele plannen van Kalas (Rusland moet als staat ophouden te bestaan), tot aan Orban die gewoon meer aan Russische zijde staat. De EU doet ook geen enkele moeite tot serieus onderhandelen als je enige standpunt is dat Rusland weg moet uit Oekraïne. Samen met de onwil om risico te lopen doe je dan gewoon helemaal niet mee in het spel en gaat Trump het dus spelen
Sinds enkele maanden financiert de EU alles dacht ik.quote:
Waarom zou Poetin met Europa willen onderhandelen als hij het met Trump op een voordelig akkoordje kan gooien?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijf het bijzonder vinden dat de EU ondanks dat zij alle vluchteling uit Oekraine opvangt, financiering regels, wapens levert, etc etc niet eens aan tafel zit.
Zou er echt geen beweging zijn in de bestuursburelen van de EU die zoiets heeft wij gaan met Poetin aan tafel en onderhandelen? Men lijkt dat niet te willen, dus dat betekent dat Trump dat gaat doen. Maar dat wil men ook niet.
Recente steun ja. VS hebben 70 miljard aan wapens geschonken en dat is meer dan de EU.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sinds enkele maanden financiert de EU alles dacht ik.
Ik denk dat Oekraïne best consessies wil doen omtrent de bezette gebieden maar de krijgsmacht afbouwen icm met de halfslachtige veiligheidsgaranties lijken me een dealbreaker. Het is de deur openen voor een nieuwe invasie. En aangezien rusland in het verleden al eens eerder een nieuwe invasie is begonnen na het tekenen van een vredesverdrag lijkt me dat ook geen realistische eis.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:51 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook deels appels en peren om een krijgsmacht in oorlogstijd te vergelijken met eentje in vredestijd. Maximaal 600.000 lees ik. Het is onduidelijk of dat actieve dienst is of reservisten in totaal. Geloof dat ze voor de invasie op 200.000 actief personeel zaten.
Dat alle oorlogsmisdadigers een out of jail for free-kaart krijgen en voor altijd zijn vrijgesteld van vervolging lijkt me ook onverteerbaar.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne best consessies wil doen omtrent de bezette gebieden maar de krijgsmacht afbouwen icm met de halfslachtige veiligheidsgaranties lijken me een dealbreaker. Het is de deur openen voor een nieuwe invasie. En aangezien rusland in het verleden al eens eerder een nieuwe invasie is begonnen na het tekenen van een vredesverdrag lijkt me dat ook geen realistische eis.
Nou, het is inderdaad geloofwaardig dat Poetin niet meteen met Europa in zee gaat als gevolg van in zijn ogen alle westerse propaganda tegenacties jegens Rusland. Of beter gezegd: afkeer vanuit het westen jegens Rusland en een land dat naar eigen overtuiging meest handelt volgens het Russische narratief.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zou Poetin met Europa willen onderhandelen als hij het met Trump op een voordelig akkoordje kan gooien?
quote:Ukrainian sources allegedly publish the same 28 points of the “Trump peace plan”, divided into several main blocks.
1. Security and political status of Ukraine
▪️Confirmation of the sovereignty of Ukraine.
▪️Ukraine receives security guarantees from the United States, but with conditions.
▪️Ukraine enshrines its non-aligned status and rejection of NATO in the Constitution; NATO confirms that Ukraine will not become a member forever.
▪️The number of Ukrainian Armed Forces is limited.
▪️Ukraine remains a nuclear-free state.
2. Territorial issues
▪️Crimea, Donetsk and Lugansk are recognized as de facto Russian.
▪️Kherson and Zaporozhye are “frozen” on the contact line.
▪️Part of the territories becomes a demilitarized buffer zone under the control of the Russian Federation de facto.
▪️Both sides undertake not to change borders by force.
3. Military agreements
▪️NATO does not station troops in Ukraine.
▪️NATO fighters are stationed in Poland.
▪️Security dialogue between the US-NATO-RF, creation of a US-Russian working group.
▪️Russia legally establishes a policy of non-aggression against Ukraine and Europe.
4. Economic bloc and restoration of Ukraine
▪️The USA and Europe are launching a large investment package for the restoration of Ukraine.
▪️$100 billion of frozen Russian assets - for the restoration of Ukraine; The US gets 50% of the profits.
▪️Europe adds another $100 billion.
▪️Other frozen Russian assets will be used for joint American-Russian projects.
▪️Creation of the Development Fund of Ukraine, investments in infrastructure, resources, technologies.
5. Russia in the world system
▪️Gradual lifting of sanctions.
▪️Return of the Russian Federation to the G8.
▪️Long-term economic cooperation between the USA and the Russian Federation.
6. Humanitarian issues
▪️Exchange “all for all”, return of civilians and children.
▪️Humanitarian programs, family reunification.
▪️Educational programs about tolerance.
▪️Refusal of “Nazi ideology” (as a condition in the document).
7. Energy and special objects
▪️Launch of Zaporizhia NPP under the supervision of the IAEA, electricity – 50\/50 between Ukraine and the Russian Federation.
▪️The United States is helping to restore Ukrainian gas infrastructure.
8. Internal political processes in Ukraine
▪️Elections 100 days after signing the agreement.
▪️Complete amnesty for all participants in the war.
9. Execution and control
▪️The agreement is legally binding.
▪️Control is exercised by the Peace Council under the leadership of Trump.
▪️Violations - sanctions.
▪️After signing - an immediate ceasefire and withdrawal to the agreed positions.
In short, this is practically the same thing that we have already heard following the results of Alaska and before it. Ukraine’s non-entry into NATO, non-deployment of troops on its territory, a freeze on the front line, Russia’s de facto control over the Donbass and what already exists, the gradual lifting of sanctions, etc. The only new things that stand out are the destruction of frozen Russian assets for the restoration of Ukraine and some projects with the United States.
Dat is vervelend maar was wel te verwachten. Oorlogsmisdadigers zijn in Rusland toch niet op te pakken en te veroordelen helaas.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat alle oorlogsmisdadigers een out of jail for free-kaart krijgen en voor altijd zijn vrijgesteld van vervolging lijkt me ook onverteerbaar.
Ik lees ook iets over gekidnapte inwoners terug, maar daar zal Rusland zich wel met een woordenspelletje vanaf maken zodat die kinderen niet terug gaan. Die zijn dan zogenaamd niet ontvoerd maar vrijwillig meegegaan, liefdadigheid etc.
Nou dit zal Oekraïne wel geruststellen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Ukraine receives security guarantees from the United States, but with conditions.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb geen idee wat je hier nu zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, het is inderdaad geloofwaardig dat Poetin niet meteen met Europa in zee gaat als gevolg van in zijn ogen alle westerse propaganda tegenacties jegens Rusland. Of beter gezegd: afkeer vanuit het westen jegens Rusland en een land dat naar eigen overtuiging meest handelt volgens het Russische narratief.
Of dat laatste nou zo goed is valt inderdaad te betwisten, en daarover hebben velen op zijn zachts gezegd zo hun twijfels is ruimschoots gebleken.
Maar zo'n akkoordje met Donald Trump? Tja! Heel mss dat uiteindelijk van het een het ander kan komen.![]()
![]()
Het blijft mij steeds weer verbazen hoe een land met een despoot aan het roer, in nog geen jaar tijd kan afdalen naar chantage en zich weet te vervreemden van democratische beginselen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:21 schreef Spablauw214 het volgende:
O de VS dreigt nu alle steun en intelligence stop te zetten als Zelensky niet bij het kruisje tekent. Aldus Amerikaanse media.
Pure blackmail.
https://www.kyivpost.com/post/64684quote:Here is the 28-point plan, according to a draft reviewed by AFP:
1. Ukraine’s sovereignty will be confirmed.
2. A comprehensive non-aggression agreement will be concluded between Russia, Ukraine and Europe. All ambiguities of the last 30 years will be considered settled.
3. It is expected that Russia will not invade neighboring countries and NATO will not expand further.
4. A dialogue will be held between Russia and NATO, mediated by the United States, to resolve all security issues and create conditions for de-escalation.
5. Ukraine will receive reliable security guarantees.
6. The size of the Ukrainian Armed Forces will be limited to 600,000 personnel.
7. Ukraine agrees to enshrine in its constitution that it will not join NATO, and NATO agrees to include in its statutes a provision that Ukraine will not be admitted in the future.
8. NATO agrees not to station troops in Ukraine.
9. European fighter jets will be stationed in Poland.
10. The US will receive compensation for the security guarantee. If Ukraine invades Russia, it will lose the guarantee. If Russia invades Ukraine, in addition to a decisive coordinated military response, all global sanctions will be reinstated, recognition of the new territory and all other benefits of this deal will be revoked. If Ukraine launches a missile at Moscow or St. Petersburg without cause, the security guarantee will be deemed invalid.
11. Ukraine is eligible for EU membership and will receive short-term preferential access to the European market while this issue is being considered.
12. A powerful global package of measures to rebuild Ukraine, including the creation of a Ukraine Development Fund, rebuilding of Ukraine’s gas infrastructure, the rehabilitation of war-affected areas, development of new infrastructure and resumed extraction of minerals and natural resource, all with a special finance package developed by the World Bank.
13. Russia will be reintegrated into the global economy, with discussions of lifting sanctions, rejoining the G8 group and entering a long-term economic cooperation agreement with the United States.
14. $100 billion in frozen Russian assets will be invested in US-led efforts to rebuild and invest in Ukraine, with the US receiving 50 percent of the profits from the venture. Europe will add $100 billion to increase the amount of investment available for Ukraine’s reconstruction. Frozen European funds will be unfrozen, and the remainder of the frozen Russian funds will be invested in a separate US-Russian investment vehicle.
15. A joint American-Russian working group on security issues will be established to promote and ensure compliance with all provisions of this agreement.
16. Russia will enshrine in law its policy of non-aggression towards Europe and Ukraine.
17. The United States and Russia will agree to extend the validity of treaties on the non-proliferation and control of nuclear weapons, including the START I Treaty.
18. Ukraine agrees to be a non-nuclear state in accordance with the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons.
19. The Zaporizhzhia Nuclear Power Plant will be launched under the supervision of the the International Atomic Energy Agency (IAEA), and the electricity produced will be distributed equally between Russia and Ukraine.
20. Both countries undertake to implement educational programmes in schools and society aimed at promoting understanding and tolerance.
21. Crimea, Luhansk and Donetsk will be recognised as de facto Russian, including by the United States. Kherson and Zaporizhzhia will be frozen along the line of contact, which will mean de-facto recognition along the line of contact. Russia will relinquish other agreed territories it controls outside the five regions. Ukrainian forces will withdraw from the part of Donetsk Oblast that they currently control, which will then be used to create a buffer zone.
22. After agreeing on future territorial arrangements, both the Russian Federation and Ukraine undertake not to change these arrangements by force. Any security guarantees will not apply in the event of a breach of this commitment.
23. Russia will not prevent Ukraine from using the Dnieper River for commercial activities, and agreements will be reached on the free transport of grain across the Black Sea.
24. A humanitarian committee will be established to resolve prisoner exchanges, remains returned, hostages and civilian detainees returned, and a family reunification program will be implemented.
25. Ukraine will hold elections in 100 days.
26. All parties involved in this conflict will receive full amnesty for their actions during the war and agree not to make any claims or consider any complaints in the future.
27. This agreement will be legally binding. Its implementation will be monitored and guaranteed by the Peace Council, headed by US President Donald Trump. Sanctions will be imposed for violations.
28. Once all parties agree to this memorandum, the ceasefire will take effect immediately after both sides retreat to agreed points to begin implementation of the agreement.
Of u wil het gewoon niet weten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb geen idee wat je hier nu zegt.
Buiten het inkrimpen van de Oekraïense strijdkrachten, wat onacceptabel is, denk ik dat dit wel een basis kan gaan vormen voor een akkoord.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:58 schreef BlaZ het volgende:
Een andere bron stelt dit als het 28-punten plan:
[..]
https://www.kyivpost.com/post/64684
Nee, je bal-act maakt je taal zo wollig dat menig persoon het lastig vind om te begrijpen wat je nou eigenlijk zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Of u wil het gewoon niet weten.Dat kan namelijk ook hè.
Maakt mij verder niet uit.
Heel vaag idd..... Trump copy-pasted het wensbriefje van Putin.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Dit zou het document moeten zijn, wel wat vage bewoordingen.
[..]
Nee ik snap het echt niet, sorry.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Of u wil het gewoon niet weten.Dat kan namelijk ook hè.
Maakt mij verder niet uit.
Komt best apart op mij over, maar soit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee ik snap het echt niet, sorry.
Wat kan dat denazificeren inhouden? Geen Oekraiens patriotisme ?quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is vervelend maar was wel te verwachten. Oorlogsmisdadigers zijn in Rusland toch niet op te pakken en te veroordelen helaas.
Dat laatste lijkt wel goed geregeld:
6. Humanitarian issues
▪️Exchange “all for all”, return of civilians and children.
▪️Humanitarian programs, family reunification.
▪️Educational programs about tolerance.
▪️Refusal of “Nazi ideology” (as a condition in the document).
Oh!quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je bal-act maakt je taal zo wollig dat menig persoon het lastig vind om te begrijpen wat je nou eigenlijk zegt.
Wat ben je toch een smerig mannetje.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat kan dat denazificeren inhouden? Geen Oekraiens patriotisme ?
Het is toch echt een totaal gestoord plan zeg. Elk punt slaat gewoon echt helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:58 schreef BlaZ het volgende:
Een andere bron stelt dit als het 28-punten plan:
[..]
https://www.kyivpost.com/post/64684
quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:07 schreef Lospedrosa het volgende:
wat is daarvan het probleem, afgezien van de veiligheid van mensen?
Ja eens.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap het wel een beetje.
Ergens kan dit niet zo langer, Oekraïne kan dit absoluut niet volhouden en vrede is erg belangrijk.
Probleem is dat we in de EU zijn wijsgemaakt dat “we” Oekraïne moeten en kunnen redden. En dat het zou lukken Rusland eruit te krijge zonder verlies van land. Dit is onmogelijk.
Dat er nu gepushed wordt is ook voor de bevolking van Oekraïne, zeker voor hun is een vrede beter.
Dat Kiev niks wil toegegeven of meer hun eigen eisen afdwingen werkt dat tegen en daar is de VS klaar mee.
Let op de VS zal het ook niet veel boeien dat Oekraïne straks Russisch is. Dat is een gevecht en belofte die de EU is begonnen en we moeten ons afvragen hoe hard we dat nou moeten willen.
Komt Oekraïne bij de Russische federatie, wat is daarvan het probleem, afgezien van de veiligheid van mensen? Als de veiligheid een beetje goed is laat Rusland zich lekker redden met de corruptie en ontwikkeling van dat land wat de EU netto miljarden per jaar zou kosten.
Wel pakt Rusland dan een flinke landbouw contract.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een normale vraag. Omdat ik niet zou weten hoe je dat kan invullen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ben je toch een smerig mannetje.
De vrijmibo zit er vroeg in zo te zien. Het is weer helemaal brol met jequote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens.
De europese elite/liberalen zullen een manier bam retoriek moeten ontwikkelen om vragen te pareren waarom Rusland niet failliet is, zijn militair niet verslagen zijn, en waarom Poetin nog president is. Allemaal zaken waarvan de eu liberem zeker wisten (of dat liet blijken) dat dat de uitkomst van de oorlog zou zijn.
De simpele eu burger is een loer gedraaid. En de Oekrainer verraden. Maar ze hebbem wel gevochten voor onze vrijheid.
Oekraïne wordt vooral verraden door het Trump-regime en niet door de door jou zo gehate eU-lIbErAlEn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens.
De europese elite/liberalen zullen een manier bam retoriek moeten ontwikkelen om vragen te pareren waarom Rusland niet failliet is, zijn militair niet verslagen zijn, en waarom Poetin nog president is. Allemaal zaken waarvan de eu liberem zeker wisten (of dat liet blijken) dat dat de uitkomst van de oorlog zou zijn.
De simpele eu burger is een loer gedraaid. En de Oekrainer verraden. Maar ze hebbem wel gevochten voor onze vrijheid.
Flink wat dollars.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is toch echt een totaal gestoord plan zeg. Elk punt slaat gewoon echt helemaal nergens op.![]()
Ben benieuwd wat de Russen in het drankje van Witkoff hebben gedaan.
Nee, dat was het niet. Je zuigt nog harder dan een hoer die tegen sluitingstijd naar huis wil.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een normale vraag. Omdat ik niet zou weten hoe je dat kan invullen.
Lijkt me ook dat het Internationale Strafhof daarover gaat. Trump en Poetin hebben daar niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat alle oorlogsmisdadigers een out of jail for free-kaart krijgen en voor altijd zijn vrijgesteld van vervolging lijkt me ook onverteerbaar.
Ik lees ook iets over gekidnapte inwoners terug, maar daar zal Rusland zich wel met een woordenspelletje vanaf maken zodat die kinderen niet terug gaan. Die zijn dan zogenaamd niet ontvoerd maar vrijwillig meegegaan, liefdadigheid etc.
Beiden erkennen dat hof niet eens.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat het Internationale Strafhof daarover gaat. Trump en Poetin hebben daar niets over te zeggen.
Als mensen met Nederlandse vlaggen zwaaien en wortel op hoed hebben tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal en Hup Hup Holland hup zingen valt dat ook onder het nazisme?quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een normale vraag. Omdat ik niet zou weten hoe je dat kan invullen.
Misschien heeft Trump wel garantie gekregen dat hij in zelfde resort mag verblijven als Assad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beiden erkennen dat hof niet eens.
Kopje cappuccino bij de landbackerei over de grens. Het valt mee.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De vrijmibo zit er vroeg in zo te zien. Het is weer helemaal brol met je
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Als mensen met Nederlandse vlaggen zwaaien en wortel op hoed hebben tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal en Hup Hup Holland hup zingen valt dat ook onder het nazisme?
Zo werkt Trump, iemand die al op de grond ligt nog extra afpersen waarna die alsnog een mes in de rug van het slachtoffer zal steken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Trump, vieze teringmongool ga lekker dood voor donderdag.
Daar heb je er wel meer van.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:17 schreef RotatoR het volgende:
Lijkt me ook dat het Internationale Strafhof daarover gaat. Trump en Poetin hebben daar niets over te zeggen.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:24 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zo werkt Trump, iemand die al op de grond ligt nog extra afpersen waarna die alsnog een mes in de rug van het slachtoffer zal steken.
Is dit hoe volwassen mensen zich horen te gedragen?
En dat zal die dan ook wel weer gaan doen ja.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:23 schreef Momo het volgende:
Moet Mark maar weer snel gaan praten met die seniele oranje narcist nu de Russen weer teveel op hem hebben ingepraat. Repeat repeat.
Ik denk dat het vooral gaat om wat actieve programma's om nazi symboliek te verwijderen. Het lijkt me geen essentieel punt, maar het staat vooral op de agenda omdat de Russen Oekraïne hiervan steeds beschuldigen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zag van de week nog een draadje op Twitter waar MAGAs zaten te juichen dat bepaalde groep met beperkingen nu geen recht meer heeft op social housing. Je weet niet meer of het bots of echte mensen zijn maar allemaal van die figuren op leeftijd die het prima voor elkaar hebben met een dik huis met meerdere auto's. Maar als een dwaas juichen dat mensen die vrijwel niks hebben straks op straat komen te staan. I voted for this! Zoveel christelijke gedachtes!quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:46 schreef Fok-it het volgende:
Wanneer is het genoeg voor Maga? Gaat er ooit nog een punt bereikt worden dat deze sektarische ziekelingen iets van medemenselijkheid en het uiterste minimum aan introspectie terugvinden?
Klopt, daarom wil men ook dat Oekraïne het in de grondwet opneemt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar heb je er wel meer van.
Niemand kan eenzijdig afdwingen dat de NAVO in z'n statuten opneemt dat deze of gene nooit lid mag worden.
Je kan niet hoofdelijk het e.e.a. richting de persoon trump delegeren. Dat mag VS wettelijk helemaal niet. Je mag wel iets bij de VS regering neerleggen.
Het is echt zo walgelijk inderdaadquote:Op vrijdag 21 november 2025 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag van de week nog een draadje op Twitter waar MAGAs zaten te juichen dat bepaalde groep met beperkingen nu geen recht meer heeft op social housing. Je weet niet meer of het bots of echte mensen zijn maar allemaal van die figuren op leeftijd die het prima voor elkaar hebben met een dik huis met meerdere auto's. Maar als een dwaas juichen dat mensen die vrijwel niks hebben straks op straat komen te staan. I voted for this! Zoveel christelijke gedachtes!Als Jezus zou terugkeren nu zou hij doodgeknuppeld worden door ICE.
Hij maakte Eva van Adam's rib dus eigenlijk is Eva een transvrouw. Staat het zo niet in de bijbel?quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:09 schreef Fok-it het volgende:
God created Adam and Eve, not Adam and Steve
Wat geen enkele waarde heeft. Zelfs al zou oekraine dat doen, wat belet ze om het achteraf gewoon weer te veranderen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, daarom wil men ook dat Oekraïne het in de grondwet opneemt.
De VS heeft gedreigd met het stoppen van wapenleveranties en intel als Oekraïne niet voor de 27e tekent.quote:Zelensky: Now is one of the most difficult moments in our history. Now Ukraine may face a very difficult choice: either loss of dignity, or the risk of losing a key partner. Or difficult 28 points, or an extremely difficult winter, the most difficult, and further risks.
Life without freedom, dignity and justice and for us to believe the one who has attacked twice already. They will expect an answer from us.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1991879144859181263
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |