Zo’n land als Polen trekt eerst de EU leeg, en als ze straks netto betaler worden, stappen ze eruit. Die gaan de soevereiniteit en zeggenschap over voor hen cruciale punten nooit overdragen naar Brussel. Dezelfde reden waarom IJsland en Noorwegen nooit toegetreden zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Europa zal wel uiteenvallen denk ik. Polen bijvoorbeeld gaan echt niet wachten tot de Russen voor de deur staan.
Mja, behalve dat hun propaganda-spreekbuizen bijna dagelijks verkondigen dat ze dit wel willen doen. En voornamelijk alle grote steden platbombarderen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof niet dat Rusland de ambitie heeft de navo aan te vallen. Noch de middelen. Dat idee is vooral de wereld ingebracht om de Europese betrokkenheid bij het conflict te vergroten.
Dat kan je alleen moeilijk Europa verwijten maar vooral de lidstaten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dit keer hebben we geen daddy Amerika die ons komt redden.
Europa is hopeloos. Een bejaard continent waar men de toekomst uit handen heeft gegeven. En dat is een hele prestatie als je ziet waar we 20-30 jaar geleden stonden. We hadden de beste uitgangspositie ter wereld en hebben het als droplullen verkwanseld.
Het feit dat de bots hier zeggen dat Rusland het echt niet wil is meer aanleiding om het wel serieus te nemen. Het is hetzelfde geluid als voor de inval in Oekraïne. Nee, nu is het wel geloofwaardigquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mja, behalve dat hun propaganda-spreekbuizen bijna dagelijks verkondigen dat ze dit wel willen doen. En voornamelijk alle grote steden platbombarderen.
100%quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat kan je alleen moeilijk Europa verwijten maar vooral de lidstaten.
Handig dat die spreekbuizen dan precies hetzelfde verhaal verkondigen als waarmee Oekraïne ons betrokken wil houden.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Mja, behalve dat hun propaganda-spreekbuizen bijna dagelijks verkondigen dat ze dit wel willen doen. En voornamelijk alle grote steden platbombarderen.
Letterlijk alle Europese veiligheidsdiensten wijzen op de mogelijkheid dat Rusland de NAVO kan aanvallen, behalve die van Hongarije, Slowakije en Nederland. En die eerste 2 hebben niet geheel ontoevallig een regering die op de hand van Rusland is.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het feit dat de bots hier zeggen dat Rusland het echt niet wil is meer aanleiding om het wel serieus te nemen. Het is hetzelfde geluid als voor de inval in Oekraïne. Nee, nu is het wel geloofwaardig. De propaganda gaat weer lekker.
Als het zo’n waardeloos plan is dan is het jammer dat deze zo veel aandacht krijgt. Gewoon negeren en het scheelt Zelensky een vlucht naar Washington toch?quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Het volledige 28-puntenplan is vannacht gelekt.
Zoals verwacht. Oekraïne moet alles opgeven en er staat geen enkele wezenlijke concessie van Rusland tegenover. De “veiligheidsgaranties” zijn boterzacht. Alle sancties gaan eraf en Rusland mag overal weer volledig aan meedoen. Alle oorlogsmisdadigers gaan vrijuit.
Alles is erop gericht om Rusland zo snel mogelijk economisch te laten herstellen zodat de invasie op een later moment kan worden voortgezet. De opbrengsten zijn voor de VS, de kosten voor Europa, Oekraïne is alles kwijt en Rusland is de lachende derde. Dit lijkt me voor zowel Oekraïne als Europa totaal onacceptabel.
Je moet zelf ook blijven nadenken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Letterlijk alle Europese veiligheidsdiensten wijzen op de mogelijkheid dat Rusland de NAVO kan aanvallen, behalve die van Hongarije, Slowakije en Nederland. En die eerste 2 hebben niet geheel ontoevallig een regering die op de hand van Rusland is.
Dat zeiden we van de invasie in Oekraïne ook. Zouden ze nooit doen, het is zelfmoord etc.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet zelf ook blijven nadenken.
Het is niet realistisch, maar ook niet relevant.
Het waardeloze van dit plan is dat er van Rusland geen consessies gevraagd worden. Terwijl Rusland blij zou moeten zijn met een ‘way out ‘, want op de lange termijn kunnen ze ook niet winnen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:14 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als het zo’n waardeloos plan is dan is het jammer dat deze zo veel aandacht krijgt. Gewoon negeren en het scheelt Zelensky een vlucht naar Washington toch?
Nee, daarvan was de verwachting juist dat ze Oekraïne binnen drie weken op de knieën zouden krijgen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zeiden we van de invasie in Oekraïne ook. Zouden ze nooit doen, het is zelfmoord etc.
Je ziet al lang en breed een hybride oorlogsvoering plaatsvinden, daarbij is het mijn inziens zeker realistisch dat ze de Baltische staten gaan aanvallen (en ondertussen blijven dreigen met haar kernwapens). Dat ze naar Berlijn gaan marcheren acht ik ook onrealistisch ja.quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet zelf ook blijven nadenken.
Het is niet realistisch, maar ook niet relevant.
Militair zouden ze de baltische staten nog wel aankunnen, maar daar zit wel de EfP gestationeerd waardoor ze onvermijdelijk in gevecht raken met alle navo landenquote:Op vrijdag 21 november 2025 10:23 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Je ziet al lang en breed een hybride oorlogsvoering plaatsvinden, daarbij is het mijn inziens zeker realistisch dat ze de Baltische staten gaan aanvallen (en ondertussen blijven dreigen met haar kernwapens). Dat ze naar Berlijn gaan marcheren acht ik ook onrealistisch ja.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:56 schreef LXIV het volgende:
Ik geloof niet dat Rusland de ambitie heeft de navo aan te vallen. Noch de middelen. Dat idee is vooral de wereld ingebracht om de Europese betrokkenheid bij het conflict te vergroten.
Het was beter geweest als een andere, meer oprechte motivatie was gebruikt. Die zou langer houdbaar zijn geweest.
Wisfull thinking, gebracht als 'voorspelling'.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef Haags het volgende:
[..]
Europa zal wel uiteenvallen denk ik. Polen bijvoorbeeld gaan echt niet wachten tot de Russen voor de deur staan.
Niet volledig maar wel gebied overdragen aan Rusland.quote:Op vrijdag 21 november 2025 04:26 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En die concessies komen neer op een overgave
Er is een wezenlijk verschil tussen het overdragen van gebieden die toch al liever bij Rusland wilden en gebieden die dat niet wilden. Het overdragen van laatst genoemde gebieden is m.i. nooit acceptabelquote:Op vrijdag 21 november 2025 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet volledig maar wel gebied overdragen aan Rusland.
Jouw morele standpunt doet niet ter zake. Trump financiert die hele oorlog voor een groot gedeelte dus die heeft daar het laatste woord over.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen het overdragen van gebieden die toch al liever bij Rusland wilden en gebieden die dat niet wilden. Het overdragen van laatst genoemde gebieden is m.i. nooit acceptabel
Makkelijk praten. Europa is tandeloos en Oekraine houdt maar net vol.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is een wezenlijk verschil tussen het overdragen van gebieden die toch al liever bij Rusland wilden en gebieden die dat niet wilden. Het overdragen van laatst genoemde gebieden is m.i. nooit acceptabel
Trump financiert niks. Europa moet alle wapens kopen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jouw morele standpunt doet niet ter zake. Trump financiert die hele oorlog voor een groot gedeelte dus die heeft daar het laatste woord over.
Macht komt uit de loop van een geweer. Klopt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jouw morele standpunt doet niet ter zake. Trump financiert die hele oorlog voor een groot gedeelte dus die heeft daar het laatste woord over.
Als Oekraïne navo-lidmaatschap heeft en er wordt niet meer gevochten dan is de halve krijgsmacht prima (en een hele niet te betalen). Zonder navo lidmaatschap is het een bizarre eisquote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef RotatoR het volgende:
Die eis voor de halvering van de Oekraïense krijgsmacht is vast om voor te sorteren op de volgende invasie. rusland is zelf te zwak voor een volledige overwinning dus hebben ze op deze manier hulp nodig.
En aangezien Rusland, nu Trump ze toch weer alles wil geven, toch nooit instemt met een NAVO-lidmaatschap, is het dus een bizarre eis.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als Oekraïne navo-lidmaatschap heeft en er wordt niet meer gevochten dan is de halve krijgsmacht prima (en een hele niet te betalen). Zonder navo lidmaatschap is het een bizarre eis
Risico's hè.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En aangezien Rusland, nu Trump ze toch weer alles wil geven, toch nooit instemt met een NAVO-lidmaatschap, is het dus een bizarre eis.
Tja, dat jij de agressie van de heer Poetin graag beloond ziet worden, is geen groot geheim.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:51 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Risico's hè.
Eventueel geen fijne koers idd, maar toch allemaal inherent aan het leven en noodzakelijke keuzes die wij soms maken! Blijven aanmodderen op deze manier lijkt intussen ook duidelijk uitzichtloos geworden!
Het is hoogverraad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Europa is tandeloos en Oekraine houdt maar net vol.
Hmmm.. daar gaat het hier niet om.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat jij de agressie van de heer Poetin graag beloond ziet worden, is geen groot geheim.
Makkelijk praten vanuit landen waar je comfortabel je defensie kan verwaarlozen en waar je voorlopig niet hoeft te bloeden (echt of financieel) om de veiligheid van je land te waarborgen.quote:
Is natuurlijk ook deels appels en peren om een krijgsmacht in oorlogstijd te vergelijken met eentje in vredestijd. Maximaal 600.000 lees ik. Het is onduidelijk of dat actieve dienst is of reservisten in totaal. Geloof dat ze voor de invasie op 200.000 actief personeel zaten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef RotatoR het volgende:
Die eis voor de halvering van de Oekraïense krijgsmacht is vast om voor te sorteren op de volgende invasie. rusland is zelf te zwak voor een volledige overwinning dus hebben ze op deze manier hulp nodig.
Mij wel. Als je bv wil dat ook europa sancties opheft, lijikt het mij een goed idee om die er ook bij te betrekken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:53 schreef Wotte het volgende:
Overigens denk ik niet dat dit compleet onrealistisch plan is van ome Donald.
Onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Trump financiert niks. Europa moet alle wapens kopen.
Blijf het bijzonder vinden dat de EU ondanks dat zij alle vluchteling uit Oekraine opvangt, financiering regels, wapens levert, etc etc niet eens aan tafel zit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Macht komt uit de loop van een geweer. Klopt.
Maar zó tandeloos is Europa ook weer niet. Het probleem is totaal gebrek aan eenheid, van onrealistische en onacceptabele plannen van Kalas (Rusland moet als staat ophouden te bestaan), tot aan Orban die gewoon meer aan Russische zijde staat. De EU doet ook geen enkele moeite tot serieus onderhandelen als je enige standpunt is dat Rusland weg moet uit Oekraïne. Samen met de onwil om risico te lopen doe je dan gewoon helemaal niet mee in het spel en gaat Trump het dus spelen
Sinds enkele maanden financiert de EU alles dacht ik.quote:
Waarom zou Poetin met Europa willen onderhandelen als hij het met Trump op een voordelig akkoordje kan gooien?quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijf het bijzonder vinden dat de EU ondanks dat zij alle vluchteling uit Oekraine opvangt, financiering regels, wapens levert, etc etc niet eens aan tafel zit.
Zou er echt geen beweging zijn in de bestuursburelen van de EU die zoiets heeft wij gaan met Poetin aan tafel en onderhandelen? Men lijkt dat niet te willen, dus dat betekent dat Trump dat gaat doen. Maar dat wil men ook niet.
Recente steun ja. VS hebben 70 miljard aan wapens geschonken en dat is meer dan de EU.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sinds enkele maanden financiert de EU alles dacht ik.
Ik denk dat Oekraïne best consessies wil doen omtrent de bezette gebieden maar de krijgsmacht afbouwen icm met de halfslachtige veiligheidsgaranties lijken me een dealbreaker. Het is de deur openen voor een nieuwe invasie. En aangezien rusland in het verleden al eens eerder een nieuwe invasie is begonnen na het tekenen van een vredesverdrag lijkt me dat ook geen realistische eis.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:51 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook deels appels en peren om een krijgsmacht in oorlogstijd te vergelijken met eentje in vredestijd. Maximaal 600.000 lees ik. Het is onduidelijk of dat actieve dienst is of reservisten in totaal. Geloof dat ze voor de invasie op 200.000 actief personeel zaten.
Dat alle oorlogsmisdadigers een out of jail for free-kaart krijgen en voor altijd zijn vrijgesteld van vervolging lijkt me ook onverteerbaar.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekraïne best consessies wil doen omtrent de bezette gebieden maar de krijgsmacht afbouwen icm met de halfslachtige veiligheidsgaranties lijken me een dealbreaker. Het is de deur openen voor een nieuwe invasie. En aangezien rusland in het verleden al eens eerder een nieuwe invasie is begonnen na het tekenen van een vredesverdrag lijkt me dat ook geen realistische eis.
Nou, het is inderdaad geloofwaardig dat Poetin niet meteen met Europa in zee gaat als gevolg van in zijn ogen alle westerse propaganda tegenacties jegens Rusland. Of beter gezegd: afkeer vanuit het westen jegens Rusland en een land dat naar eigen overtuiging meest handelt volgens het Russische narratief.quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zou Poetin met Europa willen onderhandelen als hij het met Trump op een voordelig akkoordje kan gooien?
quote:Ukrainian sources allegedly publish the same 28 points of the “Trump peace plan”, divided into several main blocks.
1. Security and political status of Ukraine
▪️Confirmation of the sovereignty of Ukraine.
▪️Ukraine receives security guarantees from the United States, but with conditions.
▪️Ukraine enshrines its non-aligned status and rejection of NATO in the Constitution; NATO confirms that Ukraine will not become a member forever.
▪️The number of Ukrainian Armed Forces is limited.
▪️Ukraine remains a nuclear-free state.
2. Territorial issues
▪️Crimea, Donetsk and Lugansk are recognized as de facto Russian.
▪️Kherson and Zaporozhye are “frozen” on the contact line.
▪️Part of the territories becomes a demilitarized buffer zone under the control of the Russian Federation de facto.
▪️Both sides undertake not to change borders by force.
3. Military agreements
▪️NATO does not station troops in Ukraine.
▪️NATO fighters are stationed in Poland.
▪️Security dialogue between the US-NATO-RF, creation of a US-Russian working group.
▪️Russia legally establishes a policy of non-aggression against Ukraine and Europe.
4. Economic bloc and restoration of Ukraine
▪️The USA and Europe are launching a large investment package for the restoration of Ukraine.
▪️$100 billion of frozen Russian assets - for the restoration of Ukraine; The US gets 50% of the profits.
▪️Europe adds another $100 billion.
▪️Other frozen Russian assets will be used for joint American-Russian projects.
▪️Creation of the Development Fund of Ukraine, investments in infrastructure, resources, technologies.
5. Russia in the world system
▪️Gradual lifting of sanctions.
▪️Return of the Russian Federation to the G8.
▪️Long-term economic cooperation between the USA and the Russian Federation.
6. Humanitarian issues
▪️Exchange “all for all”, return of civilians and children.
▪️Humanitarian programs, family reunification.
▪️Educational programs about tolerance.
▪️Refusal of “Nazi ideology” (as a condition in the document).
7. Energy and special objects
▪️Launch of Zaporizhia NPP under the supervision of the IAEA, electricity – 50\/50 between Ukraine and the Russian Federation.
▪️The United States is helping to restore Ukrainian gas infrastructure.
8. Internal political processes in Ukraine
▪️Elections 100 days after signing the agreement.
▪️Complete amnesty for all participants in the war.
9. Execution and control
▪️The agreement is legally binding.
▪️Control is exercised by the Peace Council under the leadership of Trump.
▪️Violations - sanctions.
▪️After signing - an immediate ceasefire and withdrawal to the agreed positions.
In short, this is practically the same thing that we have already heard following the results of Alaska and before it. Ukraine’s non-entry into NATO, non-deployment of troops on its territory, a freeze on the front line, Russia’s de facto control over the Donbass and what already exists, the gradual lifting of sanctions, etc. The only new things that stand out are the destruction of frozen Russian assets for the restoration of Ukraine and some projects with the United States.
Dat is vervelend maar was wel te verwachten. Oorlogsmisdadigers zijn in Rusland toch niet op te pakken en te veroordelen helaas.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat alle oorlogsmisdadigers een out of jail for free-kaart krijgen en voor altijd zijn vrijgesteld van vervolging lijkt me ook onverteerbaar.
Ik lees ook iets over gekidnapte inwoners terug, maar daar zal Rusland zich wel met een woordenspelletje vanaf maken zodat die kinderen niet terug gaan. Die zijn dan zogenaamd niet ontvoerd maar vrijwillig meegegaan, liefdadigheid etc.
Nou dit zal Oekraïne wel geruststellen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Ukraine receives security guarantees from the United States, but with conditions.
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb geen idee wat je hier nu zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nou, het is inderdaad geloofwaardig dat Poetin niet meteen met Europa in zee gaat als gevolg van in zijn ogen alle westerse propaganda tegenacties jegens Rusland. Of beter gezegd: afkeer vanuit het westen jegens Rusland en een land dat naar eigen overtuiging meest handelt volgens het Russische narratief.
Of dat laatste nou zo goed is valt inderdaad te betwisten, en daarover hebben velen op zijn zachts gezegd zo hun twijfels is ruimschoots gebleken.
Maar zo'n akkoordje met Donald Trump? Tja! Heel mss dat uiteindelijk van het een het ander kan komen.![]()
![]()
Het blijft mij steeds weer verbazen hoe een land met een despoot aan het roer, in nog geen jaar tijd kan afdalen naar chantage en zich weet te vervreemden van democratische beginselen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:21 schreef Spablauw214 het volgende:
O de VS dreigt nu alle steun en intelligence stop te zetten als Zelensky niet bij het kruisje tekent. Aldus Amerikaanse media.
Pure blackmail.
https://www.kyivpost.com/post/64684quote:Here is the 28-point plan, according to a draft reviewed by AFP:
1. Ukraine’s sovereignty will be confirmed.
2. A comprehensive non-aggression agreement will be concluded between Russia, Ukraine and Europe. All ambiguities of the last 30 years will be considered settled.
3. It is expected that Russia will not invade neighboring countries and NATO will not expand further.
4. A dialogue will be held between Russia and NATO, mediated by the United States, to resolve all security issues and create conditions for de-escalation.
5. Ukraine will receive reliable security guarantees.
6. The size of the Ukrainian Armed Forces will be limited to 600,000 personnel.
7. Ukraine agrees to enshrine in its constitution that it will not join NATO, and NATO agrees to include in its statutes a provision that Ukraine will not be admitted in the future.
8. NATO agrees not to station troops in Ukraine.
9. European fighter jets will be stationed in Poland.
10. The US will receive compensation for the security guarantee. If Ukraine invades Russia, it will lose the guarantee. If Russia invades Ukraine, in addition to a decisive coordinated military response, all global sanctions will be reinstated, recognition of the new territory and all other benefits of this deal will be revoked. If Ukraine launches a missile at Moscow or St. Petersburg without cause, the security guarantee will be deemed invalid.
11. Ukraine is eligible for EU membership and will receive short-term preferential access to the European market while this issue is being considered.
12. A powerful global package of measures to rebuild Ukraine, including the creation of a Ukraine Development Fund, rebuilding of Ukraine’s gas infrastructure, the rehabilitation of war-affected areas, development of new infrastructure and resumed extraction of minerals and natural resource, all with a special finance package developed by the World Bank.
13. Russia will be reintegrated into the global economy, with discussions of lifting sanctions, rejoining the G8 group and entering a long-term economic cooperation agreement with the United States.
14. $100 billion in frozen Russian assets will be invested in US-led efforts to rebuild and invest in Ukraine, with the US receiving 50 percent of the profits from the venture. Europe will add $100 billion to increase the amount of investment available for Ukraine’s reconstruction. Frozen European funds will be unfrozen, and the remainder of the frozen Russian funds will be invested in a separate US-Russian investment vehicle.
15. A joint American-Russian working group on security issues will be established to promote and ensure compliance with all provisions of this agreement.
16. Russia will enshrine in law its policy of non-aggression towards Europe and Ukraine.
17. The United States and Russia will agree to extend the validity of treaties on the non-proliferation and control of nuclear weapons, including the START I Treaty.
18. Ukraine agrees to be a non-nuclear state in accordance with the Treaty on the Non-Proliferation of Nuclear Weapons.
19. The Zaporizhzhia Nuclear Power Plant will be launched under the supervision of the the International Atomic Energy Agency (IAEA), and the electricity produced will be distributed equally between Russia and Ukraine.
20. Both countries undertake to implement educational programmes in schools and society aimed at promoting understanding and tolerance.
21. Crimea, Luhansk and Donetsk will be recognised as de facto Russian, including by the United States. Kherson and Zaporizhzhia will be frozen along the line of contact, which will mean de-facto recognition along the line of contact. Russia will relinquish other agreed territories it controls outside the five regions. Ukrainian forces will withdraw from the part of Donetsk Oblast that they currently control, which will then be used to create a buffer zone.
22. After agreeing on future territorial arrangements, both the Russian Federation and Ukraine undertake not to change these arrangements by force. Any security guarantees will not apply in the event of a breach of this commitment.
23. Russia will not prevent Ukraine from using the Dnieper River for commercial activities, and agreements will be reached on the free transport of grain across the Black Sea.
24. A humanitarian committee will be established to resolve prisoner exchanges, remains returned, hostages and civilian detainees returned, and a family reunification program will be implemented.
25. Ukraine will hold elections in 100 days.
26. All parties involved in this conflict will receive full amnesty for their actions during the war and agree not to make any claims or consider any complaints in the future.
27. This agreement will be legally binding. Its implementation will be monitored and guaranteed by the Peace Council, headed by US President Donald Trump. Sanctions will be imposed for violations.
28. Once all parties agree to this memorandum, the ceasefire will take effect immediately after both sides retreat to agreed points to begin implementation of the agreement.
Of u wil het gewoon niet weten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb geen idee wat je hier nu zegt.
Buiten het inkrimpen van de Oekraïense strijdkrachten, wat onacceptabel is, denk ik dat dit wel een basis kan gaan vormen voor een akkoord.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:58 schreef BlaZ het volgende:
Een andere bron stelt dit als het 28-punten plan:
[..]
https://www.kyivpost.com/post/64684
Nee, je bal-act maakt je taal zo wollig dat menig persoon het lastig vind om te begrijpen wat je nou eigenlijk zegt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Of u wil het gewoon niet weten.Dat kan namelijk ook hè.
Maakt mij verder niet uit.
Heel vaag idd..... Trump copy-pasted het wensbriefje van Putin.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Dit zou het document moeten zijn, wel wat vage bewoordingen.
[..]
Nee ik snap het echt niet, sorry.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:00 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Of u wil het gewoon niet weten.Dat kan namelijk ook hè.
Maakt mij verder niet uit.
Komt best apart op mij over, maar soit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee ik snap het echt niet, sorry.
Wat kan dat denazificeren inhouden? Geen Oekraiens patriotisme ?quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is vervelend maar was wel te verwachten. Oorlogsmisdadigers zijn in Rusland toch niet op te pakken en te veroordelen helaas.
Dat laatste lijkt wel goed geregeld:
6. Humanitarian issues
▪️Exchange “all for all”, return of civilians and children.
▪️Humanitarian programs, family reunification.
▪️Educational programs about tolerance.
▪️Refusal of “Nazi ideology” (as a condition in the document).
Oh!quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je bal-act maakt je taal zo wollig dat menig persoon het lastig vind om te begrijpen wat je nou eigenlijk zegt.
Wat ben je toch een smerig mannetje.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat kan dat denazificeren inhouden? Geen Oekraiens patriotisme ?
Het is toch echt een totaal gestoord plan zeg. Elk punt slaat gewoon echt helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:58 schreef BlaZ het volgende:
Een andere bron stelt dit als het 28-punten plan:
[..]
https://www.kyivpost.com/post/64684
quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:07 schreef Lospedrosa het volgende:
wat is daarvan het probleem, afgezien van de veiligheid van mensen?
Ja eens.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap het wel een beetje.
Ergens kan dit niet zo langer, Oekraïne kan dit absoluut niet volhouden en vrede is erg belangrijk.
Probleem is dat we in de EU zijn wijsgemaakt dat “we” Oekraïne moeten en kunnen redden. En dat het zou lukken Rusland eruit te krijge zonder verlies van land. Dit is onmogelijk.
Dat er nu gepushed wordt is ook voor de bevolking van Oekraïne, zeker voor hun is een vrede beter.
Dat Kiev niks wil toegegeven of meer hun eigen eisen afdwingen werkt dat tegen en daar is de VS klaar mee.
Let op de VS zal het ook niet veel boeien dat Oekraïne straks Russisch is. Dat is een gevecht en belofte die de EU is begonnen en we moeten ons afvragen hoe hard we dat nou moeten willen.
Komt Oekraïne bij de Russische federatie, wat is daarvan het probleem, afgezien van de veiligheid van mensen? Als de veiligheid een beetje goed is laat Rusland zich lekker redden met de corruptie en ontwikkeling van dat land wat de EU netto miljarden per jaar zou kosten.
Wel pakt Rusland dan een flinke landbouw contract.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een normale vraag. Omdat ik niet zou weten hoe je dat kan invullen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ben je toch een smerig mannetje.
De vrijmibo zit er vroeg in zo te zien. Het is weer helemaal brol met jequote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens.
De europese elite/liberalen zullen een manier bam retoriek moeten ontwikkelen om vragen te pareren waarom Rusland niet failliet is, zijn militair niet verslagen zijn, en waarom Poetin nog president is. Allemaal zaken waarvan de eu liberem zeker wisten (of dat liet blijken) dat dat de uitkomst van de oorlog zou zijn.
De simpele eu burger is een loer gedraaid. En de Oekrainer verraden. Maar ze hebbem wel gevochten voor onze vrijheid.
Oekraïne wordt vooral verraden door het Trump-regime en niet door de door jou zo gehate eU-lIbErAlEn.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja eens.
De europese elite/liberalen zullen een manier bam retoriek moeten ontwikkelen om vragen te pareren waarom Rusland niet failliet is, zijn militair niet verslagen zijn, en waarom Poetin nog president is. Allemaal zaken waarvan de eu liberem zeker wisten (of dat liet blijken) dat dat de uitkomst van de oorlog zou zijn.
De simpele eu burger is een loer gedraaid. En de Oekrainer verraden. Maar ze hebbem wel gevochten voor onze vrijheid.
Flink wat dollars.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is toch echt een totaal gestoord plan zeg. Elk punt slaat gewoon echt helemaal nergens op.![]()
Ben benieuwd wat de Russen in het drankje van Witkoff hebben gedaan.
Nee, dat was het niet. Je zuigt nog harder dan een hoer die tegen sluitingstijd naar huis wil.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een normale vraag. Omdat ik niet zou weten hoe je dat kan invullen.
Lijkt me ook dat het Internationale Strafhof daarover gaat. Trump en Poetin hebben daar niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat alle oorlogsmisdadigers een out of jail for free-kaart krijgen en voor altijd zijn vrijgesteld van vervolging lijkt me ook onverteerbaar.
Ik lees ook iets over gekidnapte inwoners terug, maar daar zal Rusland zich wel met een woordenspelletje vanaf maken zodat die kinderen niet terug gaan. Die zijn dan zogenaamd niet ontvoerd maar vrijwillig meegegaan, liefdadigheid etc.
Beiden erkennen dat hof niet eens.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:17 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat het Internationale Strafhof daarover gaat. Trump en Poetin hebben daar niets over te zeggen.
Als mensen met Nederlandse vlaggen zwaaien en wortel op hoed hebben tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal en Hup Hup Holland hup zingen valt dat ook onder het nazisme?quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat was een normale vraag. Omdat ik niet zou weten hoe je dat kan invullen.
Misschien heeft Trump wel garantie gekregen dat hij in zelfde resort mag verblijven als Assad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beiden erkennen dat hof niet eens.
Kopje cappuccino bij de landbackerei over de grens. Het valt mee.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De vrijmibo zit er vroeg in zo te zien. Het is weer helemaal brol met je
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Als mensen met Nederlandse vlaggen zwaaien en wortel op hoed hebben tijdens een wedstrijd van het Nederlands elftal en Hup Hup Holland hup zingen valt dat ook onder het nazisme?
Zo werkt Trump, iemand die al op de grond ligt nog extra afpersen waarna die alsnog een mes in de rug van het slachtoffer zal steken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Trump, vieze teringmongool ga lekker dood voor donderdag.
Daar heb je er wel meer van.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:17 schreef RotatoR het volgende:
Lijkt me ook dat het Internationale Strafhof daarover gaat. Trump en Poetin hebben daar niets over te zeggen.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:24 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zo werkt Trump, iemand die al op de grond ligt nog extra afpersen waarna die alsnog een mes in de rug van het slachtoffer zal steken.
Is dit hoe volwassen mensen zich horen te gedragen?
En dat zal die dan ook wel weer gaan doen ja.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:23 schreef Momo het volgende:
Moet Mark maar weer snel gaan praten met die seniele oranje narcist nu de Russen weer teveel op hem hebben ingepraat. Repeat repeat.
Ik denk dat het vooral gaat om wat actieve programma's om nazi symboliek te verwijderen. Het lijkt me geen essentieel punt, maar het staat vooral op de agenda omdat de Russen Oekraïne hiervan steeds beschuldigen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zag van de week nog een draadje op Twitter waar MAGAs zaten te juichen dat bepaalde groep met beperkingen nu geen recht meer heeft op social housing. Je weet niet meer of het bots of echte mensen zijn maar allemaal van die figuren op leeftijd die het prima voor elkaar hebben met een dik huis met meerdere auto's. Maar als een dwaas juichen dat mensen die vrijwel niks hebben straks op straat komen te staan. I voted for this! Zoveel christelijke gedachtes!quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:46 schreef Fok-it het volgende:
Wanneer is het genoeg voor Maga? Gaat er ooit nog een punt bereikt worden dat deze sektarische ziekelingen iets van medemenselijkheid en het uiterste minimum aan introspectie terugvinden?
Klopt, daarom wil men ook dat Oekraïne het in de grondwet opneemt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar heb je er wel meer van.
Niemand kan eenzijdig afdwingen dat de NAVO in z'n statuten opneemt dat deze of gene nooit lid mag worden.
Je kan niet hoofdelijk het e.e.a. richting de persoon trump delegeren. Dat mag VS wettelijk helemaal niet. Je mag wel iets bij de VS regering neerleggen.
Het is echt zo walgelijk inderdaadquote:Op vrijdag 21 november 2025 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag van de week nog een draadje op Twitter waar MAGAs zaten te juichen dat bepaalde groep met beperkingen nu geen recht meer heeft op social housing. Je weet niet meer of het bots of echte mensen zijn maar allemaal van die figuren op leeftijd die het prima voor elkaar hebben met een dik huis met meerdere auto's. Maar als een dwaas juichen dat mensen die vrijwel niks hebben straks op straat komen te staan. I voted for this! Zoveel christelijke gedachtes!Als Jezus zou terugkeren nu zou hij doodgeknuppeld worden door ICE.
Hij maakte Eva van Adam's rib dus eigenlijk is Eva een transvrouw. Staat het zo niet in de bijbel?quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:09 schreef Fok-it het volgende:
God created Adam and Eve, not Adam and Steve
Wat geen enkele waarde heeft. Zelfs al zou oekraine dat doen, wat belet ze om het achteraf gewoon weer te veranderen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Klopt, daarom wil men ook dat Oekraïne het in de grondwet opneemt.
De VS heeft gedreigd met het stoppen van wapenleveranties en intel als Oekraïne niet voor de 27e tekent.quote:Zelensky: Now is one of the most difficult moments in our history. Now Ukraine may face a very difficult choice: either loss of dignity, or the risk of losing a key partner. Or difficult 28 points, or an extremely difficult winter, the most difficult, and further risks.
Life without freedom, dignity and justice and for us to believe the one who has attacked twice already. They will expect an answer from us.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1991879144859181263
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |