ik denk dat het zich iets te vaak in de voet geschoten heeftquote:Op donderdag 20 november 2025 14:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
rare vraag - maar een sterk europa ja, met uitzondering van de verraders
jij niet?
In de kwestie Oekraine is het zeker een idioot. Niet ten op zichte van de investeringen die Europa in de NAVO moet doen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel erg weloverwogen en goed doordacht.
Maar Trump is een idioot hoor huehuehue
Leg uit?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:51 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik denk dat het zich iets te vaak in de voet geschoten heeft
Als Oekraïne ze nog had gehad was dit conflict nooit begonnen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel erg weloverwogen en goed doordacht.
Maar Trump is een idioot hoor huehuehue
ik zie de VS als lichtend voorbeeldquote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Leg uit?
Maar jij hoopt liever op een zwak Europa? Of wat bedoel je?
Ik ook, maar dat is meer omdat het half in de fik staat.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:54 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik zie de VS als lichtend voorbeeld
Met die one-liners kom je niet verder en ik ook niet, maar het zal vast lekker bekken ofzo.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:54 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik zie de VS als lichtend voorbeeld
Ik ben met enkele punten pro-Amerika of Pro-Trump maar niet met zijn Oekraine standpuntquote:Op donderdag 20 november 2025 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is meer omdat het half in de fik staat.
Kansloos is relatief want oorlog voeren is bijzonder duur en wie betaalt die bepaalt. Eerlijk gezegd zie ik vanuit mijn Nederlandse perspectief ook liever zo'n oplossing dan nog jarenlang miljarden aan steun investeren in een verloren strijd.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als Oekraïne ze nog had gehad was dit conflict nooit begonnen.
En dat hebben ze opgegeven onder de achteraf waardeloze beloftes van Rusland. En het plan van uit Trump zijn kamp is inderdaad kansloos.
ik geloof dat hij voor Christus werkt dus dat pad volg ikquote:Op donderdag 20 november 2025 14:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met die one-liners kom je niet verder en ik ook niet, maar het zal vast lekker bekken ofzo.
Uitleg of inhoudelijk is het teveel gevraagd?
Dan moet die corrupte schurkenstaat maar oprotten uit Oekraïne.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
Als nietszeggende militaire speler lastig voor te stellen maar dit soort globale conflicten zijn ook enorm ingewikkeld want je wil de boel niet dusdanig laten escaleren dat er een derde wereldoorlog uitbreekt overeen of andere corrupte schurkenstaat.
Denk dat iedereen wel wil dat het stopt, maar dan wel onder redelijke voorwaarden. Dat is dit plan niet, dat zullen de Oekraïners zelf ook zeggen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Kansloos is relatief want oorlog voeren is bijzonder duur en wie betaalt die bepaalt. Eerlijk gezegd zie ik vanuit mijn Nederlandse perspectief ook liever zo'n oplossing dan nog jarenlang miljarden aan steun investeren in een verloren strijd.
En hoe zie je dat dan alsquote:Op donderdag 20 november 2025 14:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Kansloos is relatief want oorlog voeren is bijzonder duur en wie betaalt die bepaalt. Eerlijk gezegd zie ik vanuit mijn Nederlandse perspectief ook liever zo'n oplossing dan nog jarenlang miljarden aan steun investeren in een verloren strijd.
Maar ook dat is geen excuus voor een vrijbrief om een schurkenstaat te laten annexeren door een andere schurkenstaat.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef Elan het volgende:
Als nietszeggende militaire speler lastig voor te stellen maar dit soort globale conflicten zijn ook enorm ingewikkeld want je wil de boel niet dusdanig laten escaleren dat er een derde wereldoorlog uitbreekt overeen of andere corrupte schurkenstaat.
Bedankt, hoeven we dat niet meer serieus te nemen en kunnen we alles gewoon verwijderenquote:Op donderdag 20 november 2025 15:01 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
ik geloof dat hij voor Christus werkt dus dat pad volg ik
Het zal allemaal wel ik voel die solidariteit niet zo met Oekraïne. En blijkbaar meer mensen hier want wij waren de enige lidstaat die destijds tegen dat associatieverdrag stemde..quote:Op donderdag 20 november 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet die corrupte schurkenstaat maar oprotten uit Oekraïne.
[..]
Denk dat iedereen wel wil dat het stopt, maar dan wel onder redelijke voorwaarden. Dat is dit plan niet, dat zullen de Oekraïners zelf ook zeggen.
De grens ligt bij die van NAVOterritoria zo simpel is het. Trump is het daar ook gewoon mee eens.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:03 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En hoe zie je dat dan als
2026-2027 Midden Oekraine in de fik staat
2027-2028 Transnistrie en Moldavie in de fik staat
2028-2029 Zuid oost Finland in de fik staat
2029-2030 de Baltische staten in de fik staan
2031-2032 West Oekraine, Oost Polen en Oost Roemenie in de fik staan
2033-2034 West Polen, West Roemenie, Tsjechie, Slowakije, Hongarije in de fik staan
waar trek jij de grens? wanneer stoppen we met investeren? of beginnen we er niet aan? want 'verloren strijd'
Of wacht jij tot ze hier aan de grens staan? En jij vanuit je andere Russische thuisfront oogpunt de overstap gaat maken?
Het plan van Trump zijn gewoon de Russische eisen gedrukt op Amerikaans briefpapier, verder niks.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet die corrupte schurkenstaat maar oprotten uit Oekraïne.
[..]
Denk dat iedereen wel wil dat het stopt, maar dan wel onder redelijke voorwaarden. Dat is dit plan niet, dat zullen de Oekraïners zelf ook zeggen.
Dus Moldavie laten we ook stikken? of Cyprus en Ierland?quote:Op donderdag 20 november 2025 15:08 schreef Elan het volgende:
[..]
De grens ligt bij die van NAVOterritoria zo simpel is het. Trump is het daar ook gewoon mee eens.
Dat referendum haalde de kiesdrempel maar net. Het kwam uit de koker van kameraad Thierry en er werd zo ongelooflijk veel onzin verspreid dat het hilarisch is dat überhaupt de kiesdrempel nog heeft gehaald.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel ik voel die solidariteit niet zo met Oekraïne. En blijkbaar meer mensen hier want wij waren de enige lidstaat die destijds tegen dat associatieverdrag stemde..
Nu weet ik ook wel dat dat niets met militaire garanties te maken had maar meer om aan te geven hoe hypocriet die hele solidariteitsact is die mensen ophangen nu dat land is binnengevallen .
Correctquote:Op donderdag 20 november 2025 15:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dus Moldavie laten we ook stikken? of Cyprus en Ierland?
Het is belangrijk hierbij op te merken dat Oekraïne enkel administratieve controle over de wapens had en dat het ongeveer een jaar tot 18 maanden zou duren om operationele controle over de wapens te kunnen krijgen.quote:Op donderdag 20 november 2025 14:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als Oekraïne ze nog had gehad was dit conflict nooit begonnen.
En dat hebben ze opgegeven onder de achteraf waardeloze beloftes van Rusland. En het plan van uit Trump zijn kamp is inderdaad kansloos.
Klopt, het waren wapens uit de su, vandaar dat er ook veiligheidsgaranties zijn afgegeven door zowel de VS als Rusland.quote:Op donderdag 20 november 2025 15:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is belangrijk hierbij op te merken dat Oekraïne enkel administratieve controle over de wapens had en dat het ongeveer een jaar tot 18 maanden zou duren om operationele controle over de wapens te kunnen krijgen.
Indien Oekraïne deze route had bewandeld had dit waarschijnlijk geleid tot sancties vanuit Europa en de VS en represailles vanuit Rusland.
Ook was het Oekraïne dat al in 1990 aangaf afstand te zullen gaan doen van deze wapens en dat was onderdeel van het uitroepen van de soevereiniteit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |