abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219300113
Huidige situatie

Beerput is open getrokken rondom trauma over mijn vader.
Op dit moment alweer bezig met emdr

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219300135
Toen ik begon te krassen eerder deze avond heb ik direct de crisisdienst gebeld

Net mijn mesje weggeslingerd
Alleen hoeveel moet ik gesneden hebben om het belletje te rechtvaardigen? Hoeveel moet ik meer doen...

Probeer nu echt te stoppen

Desnoods bel ik weer de crisisdienst

Emdr viel toch wat zwaar
De beerput is open en in mijn hoofd word ik over en over misbruikt en mishandeld
Wat een beetje informatie los kan maken zeg

Voel me echt slecht :N

(En oh; ik heb geen OCD in het pretpakket)
pi_219300150
Wees niet te streng voor jezelf, emdr is echt heavy

En bellen wanneer jij het nodig vindt en jezelf geen criteria opleggen wanneer het kan
pi_219300178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

Alleen hoeveel moet ik gesneden hebben om het belletje te rechtvaardigen? Hoeveel moet ik meer doen...

Ik zal wel naïef zijn jammer genoeg. Maar de crisisdienst doet weinig/niks tot je jezelf echt schade aan doet? En als je pas net gestopt bent met het beschadigen van je lichaam zou ik denk ik weer de crisisdienst bellen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Masberum op 19-11-2025 22:25:18 ]
pi_219300194
quote:
Emdr viel toch wat zwaar
De beerput is open en in mijn hoofd word ik over en over misbruikt en mishandeld
Wat een beetje informatie los kan maken zeg

Voel me echt slecht
Aan het eind van de sessie wel de 'cooling down' (weet er zo geen andere naam voor) gedaan?
Hoe ben je daar dan weggegaan en heeft de therapeut je kwetsbare gemoedstoestand wel onderkend?

(mijn ervaring met EMDR is dat je nog wel 1 à 2 dagen naweeën kunt hebben van zo'n sessie. Maar mijn god .... anderhalf uur, da's wel ongebruikelijk lang en intensief zeg :% )
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Spellchecker woensdag 19 november 2025 @ 22:23:53 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219300311
De sessie is goed uitgevoerd
Fijne psych ook
Alleen ik ben een beetje wankel op het moment

Vrees wel voor een lange nacht.
Probeer me maar een beetje te ontspannen. Lukt niet echt

Zo maar even wat thee maken
  woensdag 19 november 2025 @ 23:05:08 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219300315
@ChildoftheStars

Ik geloof je.
Ik zie en lees dat je pijn hebt.
Je hoeft jezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Je mag stoppen met jezelf pijn doen.
Je mag kiezen voor veiligheid.
Je bent iemand die het waard is om te blijven O+
En je bent het waard om steun te krijgen.
Je bent het waard om te helen.
En je bent ongelooflijk moedig dat je er nog bent, dit allemaal nog steeds doorstaat en op weg blijft naar jouw vrede, rust, zachtheid en liefde voor jezelf.

Alles komt goed; ook dit gaat weer voorbij.

En als je je voelt zoals je je niet wilt voelen doe dan 3 diepe ademhalingen (4 seconden in, 2s vasthouden, 6s uit) en val terug op je vermogende en helende affirmaties.

Ik hoef mezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Ik mag stoppen met mezelf pijn te doen.
Ik mag kiezen voor veiligheid.
Ik ben het waard om te blijven en te zijn wie ik ben O+
Ik ben het waard om steun te krijgen als ik dat nodig heb.
Ik ben het waard om te helen.
Ik ben moedig en krachtig dat ik er nog ben en dat ik nog steeds blijf doorgaan.
Ik verdien rust, liefde en vertrouwen in mezelf.

* Tengano O+
pi_219300350
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
De sessie is goed uitgevoerd
Fijne psych ook
Alleen ik ben een beetje wankel op het moment

Vrees wel voor een lange nacht.
Probeer me maar een beetje te ontspannen. Lukt niet echt

Zo maar even wat thee maken
Waarom gooi je niet alle messen en scherpe voorwerpen weg als ik vragen mag?

Ik ben alcoholverslaafd en hou alcohol in de koelkast om minder stress te hebben. Als ik alle alcohol weggooi heb ik extra stress, ga ik daardoor weer alcohol kopen en het effect is dat ik juist maar weer drink. Is dit vergelijkbaar? Dat je een mes bij de hand houdt voor het geval je jezelf wil snijden?
pi_219300379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom gooi je niet alle messen en scherpe voorwerpen weg als ik vragen mag?

Ik ben alcoholverslaafd en hou alcohol in de koelkast om minder stress te hebben. Als ik alle alcohol weggooi heb ik extra stress, ga ik daardoor weer alcohol kopen en het effect is dat ik juist maar weer drink. Is dit vergelijkbaar? Dat je een mes bij de hand houdt voor het geval je jezelf wil snijden?
Omdat er geen beginnen aan is
Ik heb wel een paar een een kit weggegooid. Alleen er zijn altijd messen, scharen, schroevendraaiers en weet ik veel wat in huis.

Ik heb een veilige plek
En dat kost veel discipline. Zit er nu ook en het kost moeite.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:05 schreef Tengano het volgende:
@:ChildoftheStars

Ik geloof je.
Ik zie en lees dat je pijn hebt.
Je hoeft jezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Je mag stoppen met jezelf pijn doen.
Je mag kiezen voor veiligheid.
Je bent iemand die het waard is om te blijven O+
En je bent het waard om steun te krijgen.
Je bent het waard om te helen.
En je bent ongelooflijk moedig dat je er nog bent, dit allemaal nog steeds doorstaat en op weg blijft naar jouw vrede, rust, zachtheid en liefde voor jezelf.

En als je je voelt zoals je je niet wilt voelen doe dan 3 diepe ademhalingen (4 seconden in, 2s vasthouden, 6s uit) en val terug op je vermogende en helende affirmaties.

Ik hoef mezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Ik mag stoppen met mezelf pijn te doen.
Ik mag kiezen voor veiligheid.
Ik ben het waard om te blijven en te zijn wie ik ben O+
Ik ben het waard om steun te krijgen als ik dat nodig heb.
Ik ben het waard om te helen.
Ik ben moedig en krachtig dat ik er nog ben en dat ik nog steeds blijf doorgaan.
Ik verdien rust, liefde en vertrouwen in mezelf.

* Tengano O+
Deze heb ik uitgeprint
Je raakt me heel erg diep. Dank je wel. Zo lief O+
  woensdag 19 november 2025 @ 23:43:52 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219300386
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.

Behalve jij zelf!

Al die gedachten die maken dat je je zo ellendig voelt, zul je moeten tackelen en disarmen. Op dit moment hebben ze nog steeds macht over jou en daarom val je regelmatig terug in je destructieve gedrag. Gedrag dat je niet wilt, maar waarover je (nog) geen macht hebt om het te laten en iets gezonds en volwassends te doen.

Dus als je je zo beroerd voelt. Schrijf die gedachten dan op en kijk of je ze constructiever en zachter kunt maken en ze meer passen bij je vernieuwde zelf.

Begin aan een nieuw begin.

Jij hebt zoveel liefde in je, en nu wordt het tijd dat je die full blown voor jezelf in gaat zetten O+

En jij kunt dat.
pi_219300388
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb wel een paar een een kit weggegooid. Alleen er zijn altijd messen, scharen, schroevendraaiers en weet ik veel wat in huis.

Ik heb een veilige plek
En dat kost veel discipline. Zit er nu ook en het kost moeite.
[..]
Deze heb ik uitgeprint
Je raakt me heel erg diep. Dank je wel. Zo lief O+
En als je die ook weggooit?

En misschien klinkt dat onrealistisch. In mijn woning heb ik messen en scheermesjes etc. omdat ik mezelf er niet mee wil verwonden. Als ik weet dat ik dat wel zou willen dan zou ik die weg doen als ik echt niet aan zelfmutilatie wil doen

Waarom gooi je niet alles en weet ik veel uit huis wat je kan verwonden? Behalve dat het ongemak kan veroorzaken, dat begrijp ik. Maar toch niet zoveel ongemak als jezelf verwonden als je er vanuit een derde persoon naar kijkt?
pi_219300396
quote:
Voel me echt slecht :N
Maar je bent het niet.

Tot nu toe heb ik bij jou vooral iemand gezien met heel veel doorzettingsvermogen. Ondanks alles wat je hebt meegemaakt, blijf je voor jezelf vechten. Door jouw angsten buig je misschien wel, maar je laat je daardoor niet breken. Je veert altijd weer terug.

En ook nu je je in crisis voelt, weet je altijd wel verantwoordelijk naar jezelf toe te handelen. Door bijvoorbeeld de crisis-dienst te bellen en ook door hier steun te zoeken.

Ik vind jou juist heel sterk!

Er zijn zoveel mensen die zich laten leiden door wrok en rancune en zich daardoor het recht menen te permitteren om andere mensen te kwetsen. Ik heb bij jou hier nog nooit gemerkt dat je bijvoorbeeld door zelfmedelijden op een manipulatieve manier aandacht probeert af te dwingen. Je behandelt iedereen met respect; ik heb jou nog nooit zien reageren op iemand met de opzettelijke bedoeling die persoon te kwetsen. Ik vind dat sterk. Het lukt je misschien nog niet altijd om lief voor jezelf te doen. Echter de motivatie en levenslust is er hoe dan ook!

Je bent niet slecht.

Je schrijft zelf dat de beerput open is. Als die open is, kan je 'm uitbaggeren: alle vieze rotzooi die niet bij jou persoonlijkheid past en de manier hoe jij wilt leven, eruitscheppen.

Je komt er echt wel!
pi_219300402
quote:
Wil je dat ik naar je huis ga om in 4 uur tijd je hele woning veilig te maken?
  woensdag 19 november 2025 @ 23:58:12 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219300411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wil je dat ik naar je huis ga om in 4 uur tijd je hele woning veilig te maken?
Beter leer je haar 'vissen'.
pi_219300420
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
He? Wat bedoel je? Sorry dat ik het niet direct begrijp
pi_219300451
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @:ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.

Behalve jij zelf!

Al die gedachten die maken dat je je zo ellendig voelt, zul je moeten tackelen en disarmen. Op dit moment hebben ze nog steeds macht over jou en daarom val je regelmatig terug in je destructieve gedrag. Gedrag dat je niet wilt, maar waarover je (nog) geen macht hebt om het te laten en iets gezonds en volwassends te doen.

Dus als je je zo beroerd voelt. Schrijf die gedachten dan op en kijk of je ze constructiever en zachter kunt maken en ze meer passen bij je vernieuwde zelf.

Jij hebt zoveel liefde in je, en nu wordt het tijd dat je die full blown voor jezelf in gaat zetten O+

En jij kunt dat.
Moet idd mijn gedachten relativeren, anders verzuip ik erin

Ik doe mijn best, echt waar, alleen soms lukt het helaas niet

Dank je wel :*
pi_219300456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:44 schreef Masberum het volgende:

[..]
En als je die ook weggooit?

En misschien klinkt dat onrealistisch. In mijn woning heb ik messen en scheermesjes etc. omdat ik mezelf er niet mee wil verwonden. Als ik weet dat ik dat wel zou willen dan zou ik die weg doen als ik echt niet aan zelfmutilatie wil doen

Waarom gooi je niet alles en weet ik veel uit huis wat je kan verwonden? Behalve dat het ongemak kan veroorzaken, dat begrijp ik. Maar toch niet zoveel ongemak als jezelf verwonden als je er vanuit een derde persoon naar kijkt?
Omdat het onmogelijk is
Ik moet koken, brood smeren, mijn hobby's uitvoeren, baxter open knippen ect.

Ik houd mijn veilige plek echt veilig en daar ga ik zitten. Voel de drang dagelijks en reageer er een paar keer per jaar wel op. Dat is acceptabel
pi_219300459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:52 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Maar je bent het niet.

Tot nu toe heb ik bij jou vooral iemand gezien met heel veel doorzettingsvermogen. Ondanks alles wat je hebt meegemaakt, blijf je voor jezelf vechten. Door jouw angsten buig je misschien wel, maar je laat je daardoor niet breken. Je veert altijd weer terug.

En ook nu je je in crisis voelt, weet je altijd wel verantwoordelijk naar jezelf toe te handelen. Door bijvoorbeeld de crisis-dienst te bellen en ook door hier steun te zoeken.

Ik vind jou juist heel sterk!

Er zijn zoveel mensen die zich laten leiden door wrok en rancune en zich daardoor het recht menen te permitteren om andere mensen te kwetsen. Ik heb bij jou hier nog nooit gemerkt dat je bijvoorbeeld door zelfmedelijden op een manipulatieve manier aandacht probeert af te dwingen. Je behandelt iedereen met respect; ik heb jou nog nooit zien reageren op iemand met de opzettelijke bedoeling die persoon te kwetsen. Ik vind dat sterk. Het lukt je misschien nog niet altijd om lief voor jezelf te doen. Echter de motivatie en levenslust is er hoe dan ook!

Je bent niet slecht.

Je schrijft zelf dat de beerput open is. Als die open is, kan je 'm uitbaggeren: alle vieze rotzooi die niet bij jou persoonlijkheid past en de manier hoe jij wilt leven, eruitscheppen.

Je komt er echt wel!
Ik weet niet goed hoe inhoudelijk te reageren.
Het is hartverwarmend... dank je wel voor je waardevolle woorden :*
pi_219300462
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Geef een man met honger geen vis, maar leer hem vissen?
pi_219300469
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Geef een man met honger geen vis, maar leer hem vissen?
Ja maar dat is toch niet gunstig voor jou?
pi_219300476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Omdat het onmogelijk is
Ik moet koken, brood smeren, mijn hobby's uitvoeren, baxter open knippen ect.
Oke ik snap het

[ Bericht 1% gewijzigd door Masberum op 20-11-2025 16:46:23 ]
pi_219300534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @:ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.

Behalve jij zelf!

En jij kunt dat.
Dat jij stelt dat therapeuten niks oplossen en ze het zelf moet doen vind ik erg ver gaan.
Gezien de historie van Child en haar situatie denk ik dat ze meer gebaat is bij professionele hulp ipv FOK! amateur psychologen.

@ChildoftheStars Heel veel sterkte en ik hoop dat je de nacht goed doorkomt.
Mocht je weer de opwelling voelen of stemmen horen gelijk de crisisdienst bellen !! (daar zijn ze voor.)
pi_219300536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:05 schreef Iceage het volgende:

[..]
Dat jij stelt dat therapeuten niks oplossen en ze het zelf moet doen vind ik erg ver gaan.
Gezien de historie van Child en haar situatie denk ik dat ze meer gebaat is bij professionele hulp ipv FOK! amateur psychologen.

@:Childofthestars Heel veel sterkte en ik hoop dat je de nacht goed doorkomt.
Mocht je weer de opwelling voelen of stemmen horen gelijk de crisisdienst bellen !! (daar zijn ze voor.)
Je hebt gelijk

En ik sta op het crisisbord, dus snelle hulp en idd bellen als het nodig is

Ben op het moment in controle
En anders horen ze het bij de crisisdienst het gelijk
pi_219300538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt gelijk

En ik sta op het crisisbord, dus snelle hulp en idd bellen als het nodig is

Ben op het moment in controle
En anders horen ze het bij de crisisdienst het gelijk
Goedzo!
Nogmaals sterkte!
pi_219300543
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.

Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.

Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.

@Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)

Take Care!

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 20-11-2025 01:40:41 ]
pi_219300565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:20 schreef Iceage het volgende:
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.

Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.

Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.

@:Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)

Take Care!
+10

Ik neem het advies hier ter harte hoor, maar het advies van begeleiding en psych gaan altijd voor. Ik waardoor alle hulp hier en heb er veel aan. Zeker dingen in context zetten is een waardevolle toevoeging van Fok
En praktische tips ook!
Maar alles aan de lat van Lentis

En over het aanbod van @Masberum ik waardeer het. Weet er niet goed op te reageren. Alleen liever niet. Dank je wel :*
pi_219300621
Wat een lamlendige en lange nacht

Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen

Word maar niet slaperig of moe
  donderdag 20 november 2025 @ 04:02:51 #29
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219300622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je kan alle scherpe dingen weghalen, maar als iemand automutileert vind die altijd wel een manier om zichzelf pijn te doen. Wil je dan ook haar nagels constant kort gaan houden, en alle harde objecten met kussens bedekken?

Het idee is dat ze leert hoe ze op een andere manier met deze shit om kan gaan dan door zichzelf te verwonden. Ik weet uit ervaring dat de verleiding tot zelfmutilatie altijd blijft als je het eenmaal (veel) gedaan hebt. Automutilatie is een vorm van verslaving.

De hulp die CotS nu krijgt is goed voor haar, hoewel dat nu niet zo lijkt. Maar iedereen die weleens EMDR heeft gehad weet dat je eerst door hele heftige dingen heen moet voor je er weer een beetje bovenop komt.

Dus hoe kut ook gaat nu, je kan hier alleen maar sterker uitkomen @ChildoftheStars. Je bent een doorzetter, dat heb je tot nu toe keer op keer bewezen. En elke snee is er 1 teveel en reden om de crisisdienst te bellen. Want van 1 komen er altijd meer.

Hopelijk kom je de nacht relatief goed door. Ik denk aan je :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 20 november 2025 @ 04:03:26 #30
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219300623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 04:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een lamlendige en lange nacht

Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen

Word maar niet slaperig of moe
Oh ;(
Even tekenen of haken?
|| justdiggit.org ||
pi_219300624
Met automutilatie ben ik begonnen op mijn elfde

Er zijn soms tijden geweest, maanden, dat ik het niet deed en soms zijn er fases dat het om de haverklap raak is

Vroeger escaleerde het echt. Nu is het een stuk minder erg

Alleen ik moet mezelf wel voor ogen houden dat niet normaal is. Het is niet oke om te doen. Hoe dan ook

En dat is een lastige
Theoretisch, nu ik rustige ben, snap ik het wel op een bepaald niveau. Al heb ik zoiets van "Who cares" een ander rookt. Al is dat natuurlijk geen reden

En nu weer bikkelen om het weer een tijdje niet te doen

En straks misschien toch nog even een klein dutje proberen. Ook al ben ik niet moe. De psych belt sowieso komende ochtend en een begeleider komt vanmiddag

Maar slaperig ben ik niet
pi_219301407
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.

Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219301414
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.

Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Dank je wel, ik doe mijn best O+
pi_219301417
Wachten tot de psych belt en dan even rusten. Slapen wordt het hem niet, ben nog steeds niet moe, maar even liggen... Dan kan ik even een momentje pakken tussen haar belletje en dat mijn begeleider langs komt.
pi_219301874
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.

Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/

Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?

Heb je thuis wel een printer?
pi_219302442
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
:*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219302700
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten :Y
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 12:47:36 #38
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219302715
Ik moest googlen wat EMDR is.. :)
pi_219302718
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.

Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/

Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?

Heb je thuis wel een printer?
Ik heb de link bekeken (geen moeite met de Engelse taal), maar op het moment is er een plan en een lijst met dingen om aan te werken.

Dank je wel. Alleen er is een (goed en duidelijk) plan. Er staat al veel op het plan, dus dat is even genoeg. Dank je :*

quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
Wat @r_one zegt; ik weet niet wat een anker is
Net met de psych gebeld en wacht nu op mijn begeleider
Er is een plan voor de komende anderhalf week. Vertel ik als de begeleider is geweest.

Zoals het nu gaat kan het eigenlijk niet
Vanavond slaapmedicatie en verder zien we wel
pi_219302729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:47 schreef qltel het volgende:
Ik moest googlen wat EMDR is.. :)
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 12:52:36 #41
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219302734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 12:54:31 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219302745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Helemaal niet erg, hoor. Dat is online prima te vinden.

En ik hoop echt dat je er baat bij hebt.
pi_219302749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 12:56:10 #44
Brabo Bastard
pi_219302761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
Dat snap ik en de rest ook wel :)

Excuses niet nodig :*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219302788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat snap ik en de rest ook wel :)

Excuses niet nodig :*
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee

maar soit; het mysterie over wat EMDR is, is opgelost ;)
pi_219302803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt :*
Twiddel
pi_219302836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt :*
Knuffel, dank je wel
En ik weet dat het idd veel mensen zijn, denk ik meer mensen zoals "wij" dan andersom?

Sterkte O+
pi_219302859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee
Bias Shift?
.
pi_219302973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Bias Shift?
Misschien?
pi_219303153
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten :Y
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijden
dus als je EMDR hebt gehad en hierdoor wat negatief zit, gebruik jij je anker om op andere gedachten te komen.

Het moet wel een echt helpende gedachte/herinnering zijn
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303158
Het voornaamste doel van een anker is om de cliënt te helpen bij emotieregulatie en aarding, vooral wanneer zij zich overweldigd voelen door de emoties die tijdens de EMDR-sessies naar boven komen.

Stabilisatie: Voordat de daadwerkelijke traumabehandeling begint, leert de cliënt vaak stabilisatietools, waaronder het creëren van een 'veilige plek' of een anker. Dit zorgt voor de benodigde stabiliteit om het verwerkingsproces aan te kunnen.

Hulpbronnen activeren: Het anker dient als een snelle manier om toegang te krijgen tot positieve gevoelens, eigenschappen (zoals moed of rust), of vaardigheden die de cliënt helpen om moeilijke situaties het hoofd te bieden.

Overbruggen: Het helpt de cliënt om te 'landen' na een intensieve sessie, of om in het dagelijks leven beter om te gaan met triggers of ongemakkelijke gevoelens.
\
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

maar soit; het mysterie over wat EMDR is, is opgelost ;)
je bent allesbehalve doorsnee
en ik hoop dat je beseft dat het feit dat je hulp hebt je nooit minder maakt dan een ander
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303311
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijden
dus als je EMDR hebt gehad en hierdoor wat negatief zit, gebruik jij je anker om op andere gedachten te komen.

Het moet wel een echt helpende gedachte/herinnering zijn
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:37 schreef greysbones het volgende:
Het voornaamste doel van een anker is om de cliënt te helpen bij emotieregulatie en aarding, vooral wanneer zij zich overweldigd voelen door de emoties die tijdens de EMDR-sessies naar boven komen.

Stabilisatie: Voordat de daadwerkelijke traumabehandeling begint, leert de cliënt vaak stabilisatietools, waaronder het creëren van een 'veilige plek' of een anker. Dit zorgt voor de benodigde stabiliteit om het verwerkingsproces aan te kunnen.

Hulpbronnen activeren: Het anker dient als een snelle manier om toegang te krijgen tot positieve gevoelens, eigenschappen (zoals moed of rust), of vaardigheden die de cliënt helpen om moeilijke situaties het hoofd te bieden.

Overbruggen: Het helpt de cliënt om te 'landen' na een intensieve sessie, of om in het dagelijks leven beter om te gaan met triggers of ongemakkelijke gevoelens.
\
Wow, dit is dus compleet nieuw voor mij :o
Maar dank voor je info ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_219303340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]

SPOILER
ik ken enkel EMDR met Anker
SPOILER
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]

SPOILER
Oh wat verschrikkelijk erg :o
Je bent een sterk mens, groot respect voor jou... *;
pi_219303410
Vanavond temazepam
Morgen begeleider en videobellen vriendin
Morgen ook een plan voor het weekend.

Mijn begeleider was erg empatisch. Lastig!

Dinsdag emdr en woensdag emdr en vrijdag verder bespreken

Voor nu gamen en serie kijken
Rustig aan doen

En ik moet een pot thee wegdrinken. Want ik heb gister bij de emdr water gehad en verder denk ik niks meer gehad

Ben koud
Dus lekker onder een dekentje
pi_219303451
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:08 schreef greysbones het volgende:

SPOILER
Nee maar wel heel benieuwd naar.
Dus kom maar door! *O*

SPOILER
(ik reageer later, de plicht roept)
.
pi_219303466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh wat verschrikkelijk erg :o
Je bent een sterk mens, groot respect voor jou... *;
Dank je wel :@

SPOILER
.
pi_219303483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus kom maar door! *O*

SPOILER
Schandalig dit :N
pi_219303545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond temazepam
Morgen begeleider en videobellen vriendin
Morgen ook een plan voor het weekend.

Mijn begeleider was erg empatisch. Lastig!

Dinsdag emdr en woensdag emdr en vrijdag verder bespreken

Voor nu gamen en serie kijken
Rustig aan doen

En ik moet een pot thee wegdrinken. Want ik heb gister bij de emdr water gehad en verder denk ik niks meer gehad

Ben koud
heb je liever iemand die meer praktisch is, dus minder meelullen meer handige tips?

2 x per week
pittig Cots

lekker snoozen onder een dekentje nu
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303571
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:40 schreef greysbones het volgende:

[..]
heb je liever iemand die meer praktisch is, dus minder meelullen meer handige tips?

2 x per week
pittig Cots

lekker snoozen onder een dekentje nu
De afspraken zijn praktisch

Nu: afleiding en wakker blijven
22.30 temazepam > douchen > bed

Morgen contact om te kijken wat nodig is en of ik geslapen heb
En contact met vriendin

Afleiding nu is of serie of gamen (en fok)

Afspraken over wanneer ik contact moet zoeken die heel concreet zijn

Alleen ik postte het concreet zijn hier niet
Mijn fout

en edit: ik moet een grote pot thee drinken
pi_219303605
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En contact met vriendin

Mijn fout

geen fout
je bent niks verplicht
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 14:53:11 #64
Brabo Bastard
pi_219303613
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En contact met vriendin

Mijn fout

Je doet niks fout joh :*
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 15:30:37 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219303847
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ben koud
Hierbij, lekker pot thee:

En een lekkere dekentje voor je.. :)

Sorry, verder kan ik niets bijdragen, aangezien ik niets over dit onderwerp weet.. Maar ik wens je wel veel rust en succes!
  donderdag 20 november 2025 @ 15:39:42 #66
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219303883
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik ken enkel EMDR met Anker
SPOILER
SPOILER
|| justdiggit.org ||
pi_219304238
Geen ADHD
Maar die "perfectie behandeling" begint een beetje los gelaten te worden...
pi_219304373
Ik ben zo niet warm te krijgen... objectief gezien kan ik het niet koud hebben
Heb ik wel vaker bij slecht slapen

Merk dat ik van me af wil typen alleen nu ik dit typvlak voor me zie kom ik er niet op en sla ik blanco
  donderdag 20 november 2025 @ 17:40:17 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219304484
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

Merk dat ik van me af wil typen alleen nu ik dit typvlak voor me zie kom ik er niet op en sla ik blanco
Geheel logisch als je amper/niet geslapen hebt. Straks maar lekker warm douchen :*
|| justdiggit.org ||
pi_219304544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

Heb je vandaag wat gegeten? Want je motor moet wel wat energie hebben om op te warmen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219304868
quote:

je lichaam is zo druk om alles te verwerken
dat je meer moeite hebt met jezelf verwarmen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305043
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus kom maar door! *O*

SPOILER
ik zal het eens weer opduiken uit de krochten der informatie
even geduld
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305219
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:13 schreef greysbones het volgende:
even geduld
Heb ik.

Neem je tijd, heeft geen haast.
.
pi_219305369
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Geheel logisch als je amper/niet geslapen hebt. Straks maar lekker warm douchen :*
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Heb je vandaag wat gegeten? Want je motor moet wel wat energie hebben om op te warmen.
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:52 schreef greysbones het volgende:

[..]
je lichaam is zo druk om alles te verwerken
dat je meer moeite hebt met jezelf verwarmen
Het is denk ik hier een combinatie van

Heb net een lorazepam genomen. Mocht van de psych. Even rustig worden.

Twijfel of ik een herinnering moet delen
Wil vertellen. Dat geeft rust. Al kan het ook triggeren? Alleen het blijft spoken

En het is een gevalletje get over it

Edit: eerst maar een broodje ei maken
Misschien warmt dat wat op
pi_219305377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is denk ik hier een combinatie van

Heb net een lorazepam genomen. Mocht van de psych. Even rustig worden.

Twijfel of ik een herinnering moet delen
Wil vertellen. Dat geeft rust. Al kan het ook triggeren? Alleen het blijft spoken

En het is een gevalletje get over it
Deel wat je wilt delen
als het jou een beter gevoel geeft
ben je bang dat het jou triggert?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305461
Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep

Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel

Wat als ik gemakkelijker was
Wat als ik niet zo slap was
Wat als ik de boosheid en angst voor mijn ouders niet zo 'n groot ding maakte

En dit zijn hele milde herinneringen. Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg

(De spoiler aub eruit te knippen bij een quote. Dan kan ik hem eventueel doen verdwijnen)

Ja... dit schrijven helpt wel even

Edit: dit verklaard waarom ik altijd sorry voel en soms zeg

Edit 2: spoiler even weg
Privacy en zo :*

[ Bericht 12% gewijzigd door ChildoftheStars op 20-11-2025 22:43:37 ]
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:05:33 #77
197773 crew  maily
pi_219305522
quote:
Ik wil een heleboel schrijven maar :( :'( :X komt een klein beetje in de buurt ....

Kind toch .... :*
pi_219305528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep

Even spoiler
SPOILER
Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel

En dit zijn hele milde herinneringen. Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg

(De spoiler aub eruit te knippen bij een quote. Dan kan ik hem eventueel doen verdwijnen)

Edit: dit verklaard waarom ik altijd sorry voel en soms zeg
Fijn dat dit je een beetje helpt O+
Heb je ook leuke herinneringen(niet specifiek aan je kindertijd ) die heel sterk zijn
waar je op momenten van herbeleving aan zou kunnen proberen te denken?

en dit
SPOILER
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou .... brand los meid!

@spoiler:
SPOILER
.
pi_219305570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:05 schreef maily het volgende:

[..]
Ik wil een heleboel schrijven maar :( :'( :X komt een klein beetje in de buurt ....

Kind toch .... :*
*;

quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
Fijn dat dit je een beetje helpt O+
Heb je ook leuke herinneringen(niet specifiek aan je kindertijd ) die heel sterk zijn
waar je op momenten van herbeleving aan zou kunnen proberen te denken?

en dit
SPOILER
Ik heb wel zo hier en daar fijne dingen

En die emoties voel ik niet zo denk ik... voel me schuldig als ik mijn moeder spreek en dit mij bezigheid. Voelt als verraad

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou .... brand los meid!

@:spoiler:
SPOILER
Ja
pi_219305587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
*;
[..]
Ik heb wel zo hier en daar fijne dingen

En die emoties voel ik niet zo denk ik... voel me schuldig als ik mijn moeder spreek en dit mij bezigheid. Voelt als verraad
[..]
Ja
weet je dat je een in en in goed mens bent
dat je zelfs nu nog je eigenbelang achterstelt tov je moeder
beide gevoelens mogen er zijn he
al snap ik dat het heel tegenstrijdig is
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja
Ik wil je niet in verwarring brengen (en ik heb altijd bijzonder lieve en fijne ouders gehad dus echt inleven lukt me niet) maar dit soort 'loyaliteit' begrijp ik nooit. Kindermishandeling en dan toch liefde en zorg van dat -mishandelde- kind verdienen :? -O-
.
pi_219305658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik wil je niet in verwarring brengen (en ik heb altijd bijzonder lieve en fijne ouders gehad dus echt inleven lukt me niet) maar dit soort 'loyaliteit' begrijp ik nooit. Kindermishandeling en dan toch liefde en zorg van dat -mishandelde- kind verdienen :? -O-
Meeste kinderen zijn eeuwig trouw aan hun ouders ook al doen ze vreselijke dingen
misschien een soort stockholsyndroom
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 20 november 2025 @ 20:18:55 #84
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219305676
Meisje, je hebt echt niet door dat je veel te goed voor deze wereld bent, ten koste van jezelf ;(

SPOILER
En zoals hierboven al geschreven: je was een kind. Alles wat jij jezelf aanrekent zou je absoluut je ouders moeten aanrekenen.

Nu ik zelf kinderen heb besef ik me dat des te meer. Ik weet ook dat loyaliteit enorm in de weg kan zitten, want god wat kunnen onze ouders veel doen voordat we besluiten niet meer loyaal aan ze te zijn. Maar kies voor jezelf, echt. En je bent goed bezig, hoewel dat nu niet zo voelt. Maar hou vol, je kan dit :*
|| justdiggit.org ||
pi_219305723
Jouw spoiler hier ook maar even in een spoiler

SPOILER
En mijn vraag erover:

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Armani XL op 20-11-2025 22:24:19 (Spoiler verwijderd) ]
pi_219305757
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:17 schreef greysbones het volgende:

[..]
Meeste kinderen zijn eeuwig trouw aan hun ouders ook al doen ze vreselijke dingen
misschien een soort stockholsyndroom
Ja dat weet ik, dat snap ik, maar dat (loyaliteit, trouw) komt toch ook in gradaties. En CotS is imo meer dan gemiddeld zorgzaam voor haar moeder, ze zou zichzelf er zelfs nog voor wegcijferen (wat dan weer een dingetje van CotS zelf is maar daarmee niet minder onbegrijpelijk voor mij).

Uit het leven verbannen is dan weer het andere uiterste (die gevallen ken ik ook).
.
pi_219305764
Kleine blokkade

Van mijn moeder houd ik zielsveel
Broer is mag ik absoluut niet. Alleen te bang voor

Die loyaliteit komt doordat ze zelf een moeilijke jeugd hebben gehad. Dusdanig dat mijn moeder zegt dat ik een goede jeugd heb gehad

Jullie zijn echt super lief...
Sorry dat ik even in een algemeen bericht reageer
Ben even in de war

Even laten zakken
pi_219305789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:22 schreef Masberum het volgende:

SPOILER
En mijn vraag erover:

SPOILER
Jep
Plus een ex die de nee negeerde en zei dat ik zijn "vriendin" was. Slechte relatie was dat

Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Soms heb ik het idee dat pech niet meer kan zijn
Al is dat het waarschijnlijk wel

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 20-11-2025 22:24:57 ]
pi_219305791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, dat snap ik, maar dat (loyaliteit, trouw) komt toch ook in gradaties. En CotS is imo meer dan gemiddeld zorgzaam voor haar moeder, ze zou zichzelf er zelfs nog voor wegcijferen (wat dan weer een dingetje van CotS zelf is maar daarmee niet minder onbegrijpelijk voor mij).

Uit het leven verbannen is dan weer het andere uiterste (die gevallen ken ik ook).
toch is het geen vreemd iets
en ja ook daarin zijn gradaties

en ik snap en onderschrijf je gedachte, maar heb dan zelf ook een prima jeugd gehad en kan me in die zin ook niet in haar schoenen voorstellen dus geen idee hoe ik dan zou hebben gehandeld
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben even in de war

Even laten zakken
Adem in ..... adem uit .....
.
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:31:12 #91
197773 crew  maily
pi_219305823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:[/b

[b]Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?

HELEMAAL NIKS!!!!!!!

zij zijn fout. NIET JIJ!!!
  donderdag 20 november 2025 @ 20:31:59 #92
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219305828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kleine blokkade

Van mijn moeder houd ik zielsveel
Broer is mag ik absoluut niet. Alleen te bang voor

Die loyaliteit komt doordat ze zelf een moeilijke jeugd hebben gehad. Dusdanig dat mijn moeder zegt dat ik een goede jeugd heb gehad

Jullie zijn echt super lief...
Sorry dat ik even in een algemeen bericht reageer
Ben even in de war

Even laten zakken
Het was niet mijn bedoeling je in verwarring te brengen, sorry :*

Spoiler alleen openen als je eraan toe bent
SPOILER
|| justdiggit.org ||
pi_219305834
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

SPOILER
voor jou O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305836
Ja... dan is het toch pech

Alleen het gemakkelijker als het mijn eigen schuld is. Mijn controle
Want anders ben je volledig overgeleverd
pi_219305847
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... dan is het toch pech

Alleen het gemakkelijker als het mijn eigen schuld is. Mijn controle
Want anders ben je volledig overgeleverd
ik doe nu gewoon even
O+ O+ O+
want anders ga je meer lopen piekeren( mijn nivea)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:35:44 #96
197773 crew  maily
pi_219305856
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vloek niet snel... nu vloekte ik

Wat afschuwelijk naar...

Ik vind je een liefdevolle schat *;

Ik ben even heel bang je verkeerd te begrijpen :@
Goed dat je (als ik het goed lees) je ruimte en afstand hebt genomen. Dat is ongelooflijk dapper van je

Knuffel lieverd :*
pi_219305863
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
voor jou O+
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:35 schreef maily het volgende:

[..]
Ook voor jou :* *;
En ik dan? ;(
.
pi_219305871
quote:
12s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
En ik dan? ;(
jij was niet van de knuffels toch? :@
maar ook voor jou O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305877
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:38 schreef greysbones het volgende:
jij was niet van de knuffels toch?
:D
Scherp ^O^

(ik geef ze niet zo makkelijk)
.
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:39:50 #101
197773 crew  maily
pi_219305879
quote:

[..]
[..]
En ik dan? ;(
*; O+ :*
pi_219305881
quote:

[..]
[..]
En ik dan? ;(
Bij jou zet ik expres geen knuffel omdat je zei er niet van te houden
pi_219305890
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Bij jou zet ik expres geen knuffel omdat je zei er niet van te houden
Ik had gewoon m'n mond moeten houden. :X

Domme koe dat ik er ben.
.
pi_219305896
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jep
Plus een ex die de nee negeerde en zei dat ik zijn "vriendin" was. Slechte relatie was dat

Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Jij hebt niets gedaan waardoor je dat zou verdienen, het is je overkomen. Je was gvd een kind ja.
Mijn moeder is gelukkig dood gegaan toen ik 26 was. Ik deed alles voor haar uit loyaliteit en hoe ik gebrainwashed was.
Tegen jou zeggen dat jouw trauma minder erg is dan dat van haar of een ieder ander die dat zegt is knetter.
En al helemaal geen excuus om slecht voor jou te zorgen.
Ik begrijp jou helemaal en zeker hoe je je voelt. Zodra je iemand vertrouwt gebruiken ze je, toch zijn er goede mensen en ik hoop dat je die gaat tegenkomen in je leven. Ik zou zeggen breek met je familie maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, bij mij is die keus op een andere manier gekomen.
Hele dikke knuffel lief kind. O+
pi_219305897
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:39 schreef maily het volgende:

[..]
*; O+ :*
Jeuj, da's het hele arrangementje *O*
.
pi_219305901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:41 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik had gewoon m'n mond moeten houden. :X

Domme koe dat ik er ben.
Niet schelden op jezelf :N

*;
  donderdag 20 november 2025 @ 20:44:11 #107
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219305912
Ik wil(de) niet kapen, dus gauw weer terug naar jou :*

Punt dat ik wilde maken is dat je soms moeilijke keuzes moet maken (incl. rouwproces) om er uiteindelijk zelf beter van te worden.

SPOILER
|| justdiggit.org ||
pi_219305916
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Niet schelden op jezelf :N

*;
Niks mis met een gezond portie zelfkritiek :Y

(zolang het ook maar realistisch is)
.
pi_219305940
Lieve mensen

Reageer morgen even inhoudelijk

Moet even nadenken
  donderdag 20 november 2025 @ 20:49:04 #110
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219305947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen

Moet even nadenken
Pak je rust. Zometeen lekker douchen en slapen. Dat is nu jouw prio. De rest komt later en dat begrijpt iedereen :*
|| justdiggit.org ||
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:53:45 #111
197773 crew  maily
pi_219305979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen

Moet even nadenken
Warm worden en slapen.

Morgen weer een dag.

pi_219306065
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:53 schreef maily het volgende:
Morgen weer een dag.
.
pi_219306177
-maak het dan ook niet extra moeilijk -

[ Bericht 93% gewijzigd door Lenny77 op 20-11-2025 21:46:54 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 22:22:05 #114
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219306403
quote:
Lieve mensen

Moet even nadenken
Je hebt groot gelijk. Hopelijk heb je een goede nacht! *;
  Forum Admin donderdag 20 november 2025 @ 22:27:05 #116
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219306430
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:22 schreef Masberum het volgende:

SPOILER
En mijn vraag erover:

SPOILER
Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).
Graag aan een ieder om haar verzoek hierin te respecteren ;)
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
  donderdag 20 november 2025 @ 22:27:25 #117
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219306432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
:@

Ben bang voor nachtmerries
Heb je boeken in de buurt waar je een goed gevoel van krijgt? Dat helpt mij meestal :*
|| justdiggit.org ||
pi_219306433
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).
Dank je wel O+
pi_219306448
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Heb je boeken in de buurt waar je een goed gevoel van krijgt? Dat helpt mij meestal :*
Ik lees de serie over Thule van Thea Beckman. (Kinderen van moeder aarde is deel een). Een wereld waar ik graag over fantaseer O+

Ik drink mijn thee op en dan maar proberen te slapen
  donderdag 20 november 2025 @ 22:31:26 #120
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219306457
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik lees de serie over Thule van Thea Beckman. (Kinderen van moeder aarde is deel een). Een wereld waar ik graag over fantaseer O+

Ik drink mijn thee op en dan maar proberen te slapen
Ik wens je een hele fijne nachtrust :*
|| justdiggit.org ||
pi_219306458
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?

quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 21:28 schreef Masberum het volgende:
-maak het dan ook niet extra moeilijk -
Ja daaag Lenny77. Wat ik daar zei was normaal en de spoiler daar was niet weg dus wat moet ik dan weten? Nu lijk ik weer een bad-guy door jouw reactie terwijl daar helemaal geen sprake van is.
  donderdag 20 november 2025 @ 22:35:19 #122
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219306471
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
[..]
Ja daaag Lenny77. Wat ik daar zei was normaal en de spoiler daar was niet weg dus wat moet ik dan weten? Nu lijk ik weer een bad-guy door jouw reactie terwijl daar helemaal geen sprake van is.
--> Feedback
|| justdiggit.org ||
  Forum Admin donderdag 20 november 2025 @ 22:35:52 #123
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219306474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:

[..]
Maar die kan CotS zelf weghalen als ze dat later zou willen.
Ze vraagt ook duidelijk om haar spoiler niet te quoten of leeg te maken.
Wat wij kijken
pi_219306478
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:35 schreef Armani XL het volgende:

[..]
Maar die kan CotS zelf weghalen als ze dat later zou willen.
Ze vraagt ook duidelijk om haar spoiler niet te quoten of leeg te maken.
Oke dat heb ik niet gelezen, excuses dan. Ow ja zie het nu, dat stuk niet gelezen nee.
  Forum Admin donderdag 20 november 2025 @ 22:37:01 #125
1025 crew  Armani XL
Whatever...
pi_219306480
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:36 schreef Masberum het volgende:

[..]
Oke dat heb ik niet gelezen, excuses dan.
^O^
Wat wij kijken
pi_219306646
Kachel staat uit om mezelf naar bed te jagen

Uur geleden een pam gehad, maar die doet nog niks

Crisisdienst wil dat ik aan mijn eigen behandelaren vraag of ik 20mg mag nemen ipv 10mg

Stuur dadelijk vast een appje naar mijn begeleider. Overleg nodig, want dit gaat zo niet goedkomen
pi_219306784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kachel staat uit om mezelf naar bed te jagen

Uur geleden een pam gehad, maar die doet nog niks

Crisisdienst wil dat ik aan mijn eigen behandelaren vraag of ik 20mg mag nemen ipv 10mg

Stuur dadelijk vast een appje naar mijn begeleider. Overleg nodig, want dit gaat zo niet goedkomen
Waarom kan je niet in bed gaan liggen en wachten tot het ochtend is? Je hebt het over plekken waar je veilig bent waar je heengaat, als je gewoon in je bed blijft kan je niks overkomen
pi_219306814
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 00:25 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom kan je niet in bed gaan liggen en wachten tot het ochtend is? Je hebt het over plekken waar je veilig bent waar je heengaat, als je gewoon in je bed blijft kan je niks overkomen
Nu lig ik op de bank
Beetje series kijken
Helpt tegen herbelevingen, maar kan zo wel in slaap vallen
pi_219307236
Ik volg al een tijdje een overlever van ritueel kindermisbruik. Zij geeft workshops om mensen die trauma met zich meedragen te genezen. Zij heeft dit op haar eigen houtje weten te verwerken en geeft nu haar kunde en expertise door. Ik denk dat je wel iets aan haar kan hebben.
https://www.shift-it-coac(...)-shifting-the-power/
pi_219307579
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 06:33 schreef CruzerXtreme het volgende:
Ik volg al een tijdje een overlever van ritueel kindermisbruik. Zij geeft workshops om mensen die trauma met zich meedragen te genezen. Zij heeft dit op haar eigen houtje weten te verwerken en geeft nu haar kunde en expertise door. Ik denk dat je wel iets aan haar kan hebben.
Dure tante, puur commercieel.
Ik zeg :N
.
pi_219307771
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 06:33 schreef CruzerXtreme het volgende:
Heel erg knap van haar _O_
Echt respect voor haar kracht en kunnen _O_

Alleen wat @r_one zegt
Plus dat teveel draadjes aan hulp door elkaar heen verwarrend is denk ik
pi_219307816
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Heel erg knap van haar _O_
Echt respect voor haar kracht en kunnen _O_

Alleen wat @:r_one zegt
Plus dat teveel draadjes aan hulp door elkaar heen verwarrend is denk ik
spreek erover met je begeleiders, de sessies zijn ook voor hulpverleners bedoeld
pi_219307910
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:25 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
spreek erover met je begeleiders, de sessies zijn ook voor hulpverleners bedoeld
Wat ik zo zie is het allemaal online
Terwijl Cots meer nodig heeft dan dat
Wel mooi dat je het deelt
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219307973
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:44 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wat ik zo zie is het allemaal online
Terwijl Cots meer nodig heeft dan dat
Wel mooi dat je het deelt
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen? Zij zal dieper en begripvoller kunnen graven en omgaan dan eerder welke begeleider imo.
  vrijdag 21 november 2025 @ 10:06:56 #135
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219308051
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen?
Gelukkig doen users het hier heel anders inderdaad.
pi_219308203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef CruzerXtreme het volgende:

[..]
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen? Zij zal dieper en begripvoller kunnen graven en omgaan dan eerder welke begeleider imo.
Een begeleider kan ook vergelijkbare ervaring hebben .

En daarbij is het ook nodig dat iemand daadwerkelijk kan inchecken bij iemand.
Hoe gaat het
Wat heb je nodig etc
Dat gaat nu eenmaal niet online

Het is niet voor niets dat in de corona periode waarbij heel veel online moest, er meer verkeerd ging.
Het menselijke contact is nodig en wenselijk
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219308206
Fout
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219308744
Het is sowieso niet aan anderen om voor @ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.

Als ik voor mezelf spreek, is het bij psychische aandoeningen met chaotische gedachten en heftige angsten al een hele uitdaging om voor jezelf helder te kunnen krijgen wat je nodig heb. Dan komt erbovenop dat je die gedachten moet kunnen verwoorden op een manier dat de persoon die jou zou kunnen helpen, begrijpt wat er in jou leeft; wat ongelooflijk lastig kan zijn als door trauma's het pijnlijke waar het nou juist om gaat, elke keer wordt verdrongen.

En dan nog het allermoeilijkste: de ander moet je ook willen begrijpen. Niet alleen mensen 'met een psychische kwetsbaarheid' zijn geneigd om te snel te oordelen en zich te snel te laten leiden door emoties. Iedereen doet dat, ook psychische zorgverleners. Ik heb persoonlijk zelf de angst dat alles wat ik zeg en doe, door de ander geinterpreteerd wordt op de manier die hem/haar het beste uitkomt; dat die persoon alleen maar ontvankelijk is voor bevestiging van zijn/haar vooroordelen over mij.

Ik heb bijvoorbeeld moeite met het aanvaarden van complimenten. Mensen denken dan vervolgens "Dat komt omdat hij een minderwaardig zelfbeeld heeft en zichzelf geen complimenten kan gunnen". De reden waarom ik het moeilijk vind, is omdat ik mij bedreigd voel dat de ander voor mij gaat bepalen wat ik moet voelen - ik ben dan bang dat ik mezelf kwijt ga raken.

Om een voorbeeld te noemen: ik heb het hele weekend alleen maar op bed gelegen met mijn smartphone en anders achter de computer. Ik kon het nog wel opbrengen om een klein afwasje te doen, maar de rest van mijn huishouden is verwaarloosd. Ik voel mij daar klote bij en een luie lamzak; het is niet leuk om dat te voelen, echter door dat gevoel weet ik wel dat ik mij bij de huidige situatie ongelukkig voel en dus iets aan mijn manier van leven moet aanpassen als ik wil dat ik mij voortaan gelukkiger te voelen. Als mensen mij vervolgens gaan opdringen dat ik mezelf een compliment moet geven dat ik toch die afwas gedaan heb, ervaar ik dat alsof ze mij het recht ontnemen om mij ongelukkig te mogen voelen bij mijn huidige situatie. Dan voel ik mij heel machteloos: ik voel mij gevangen zitten in een leefpatroon waarbij ikzelf kapotga. Elke poging die ikzelf onderneem om daaruit proberen te komen, wordt door de mensen om mij heen veroordeeld. Kom ik eindelijk in de flow om mijn leven op te kunnen bouwen, gaat iedereen er vervolgens tegenin door te zeggen dat ik te perfectionistisch ben en te snel wil. Ik erger mij dan vooral aan de zoetsappige manier hoe er tegen mij wordt aangeblaat, zo van: "de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd hoor!". Ik vind het vooral hypocriet, want ik kan mij niet voorstellen dat die mensen in dezelfde leefsituatie zouden willen zitten als ik; dus wat maakt dat ik met die situatie genoegen behoor te nemen, dat ik het recht niet heb om te mogen verlangen dat ik meer uit mezelf en uit mijn leven mag halen? Anders vraag ik mij geregeld af: "Of is 95% van alle mensen gewoon ongelooflijk dom? Snappen ze überhaupt zelf wat ze zeggen? Of praten ze elkaar gewoon na? En dan wordt er van mij zeker verwacht dat ik tegen hen "dankjewel" zeg? Want als ik dat niet doe, dan kwets ik hen in hun ego; dan voelen ze zich niet meer een goed mens die iets betekent voor de zwakkeren van de samenleving?"

@ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
pi_219308823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is sowieso niet aan anderen om voor @:ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.

Als ik voor mezelf spreek, is het bij psychische aandoeningen met chaotische gedachten en heftige angsten al een hele uitdaging om voor jezelf helder te kunnen krijgen wat je nodig heb. Dan komt erbovenop dat je die gedachten moet kunnen verwoorden op een manier dat de persoon die jou zou kunnen helpen, begrijpt wat er in jou leeft; wat ongelooflijk lastig kan zijn als door trauma's het pijnlijke waar het nou juist om gaat, elke keer wordt verdrongen.

En dan nog het allermoeilijkste: de ander moet je ook willen begrijpen. Niet alleen mensen 'met een psychische kwetsbaarheid' zijn geneigd om te snel te oordelen en zich te snel te laten leiden door emoties. Iedereen doet dat, ook psychische zorgverleners. Ik heb persoonlijk zelf de angst dat alles wat ik zeg en doe, door de ander geinterpreteerd wordt op de manier die hem/haar het beste uitkomt; dat die persoon alleen maar ontvankelijk is voor bevestiging van zijn/haar vooroordelen over mij.

Ik heb bijvoorbeeld moeite met het aanvaarden van complimenten. Mensen denken dan vervolgens "Dat komt omdat hij een minderwaardig zelfbeeld heeft en zichzelf geen complimenten kan gunnen". De reden waarom ik het moeilijk vind, is omdat ik mij bedreigd voel dat de ander voor mij gaat bepalen wat ik moet voelen - ik ben dan bang dat ik mezelf kwijt ga raken.

Om een voorbeeld te noemen: ik heb het hele weekend alleen maar op bed gelegen met mijn smartphone en anders achter de computer. Ik kon het nog wel opbrengen om een klein afwasje te doen, maar de rest van mijn huishouden is verwaarloosd. Ik voel mij daar klote bij en een luie lamzak; het is niet leuk om dat te voelen, echter door dat gevoel weet ik wel dat ik mij bij de huidige situatie ongelukkig voel en dus iets aan mijn manier van leven moet aanpassen als ik wil dat ik mij voortaan gelukkiger te voelen. Als mensen mij vervolgens gaan opdringen dat ik mezelf een compliment moet geven dat ik toch die afwas gedaan heb, ervaar ik dat alsof ze mij het recht ontnemen om mij ongelukkig te mogen voelen bij mijn huidige situatie. Dan voel ik mij heel machteloos: ik voel mij gevangen zitten in een leefpatroon waarbij ikzelf kapotga. Elke poging die ikzelf onderneem om daaruit proberen te komen, wordt door de mensen om mij heen veroordeeld. Kom ik eindelijk in de flow om mijn leven op te kunnen bouwen, gaat iedereen er vervolgens tegenin door te zeggen dat ik te perfectionistisch ben en te snel wil. Ik erger mij dan vooral aan de zoetsappige manier hoe er tegen mij wordt aangeblaat, zo van: "de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd hoor!". Ik vind het vooral hypocriet, want ik kan mij niet voorstellen dat die mensen in dezelfde leefsituatie zouden willen zitten als ik; dus wat maakt dat ik met die situatie genoegen behoor te nemen, dat ik het recht niet heb om te mogen verlangen dat ik meer uit mezelf en uit mijn leven mag halen? Anders vraag ik mij geregeld af: "Of is 95% van alle mensen gewoon ongelooflijk dom? Snappen ze überhaupt zelf wat ze zeggen? Of praten ze elkaar gewoon na? En dan wordt er van mij zeker verwacht dat ik tegen hen "dankjewel" zeg? Want als ik dat niet doe, dan kwets ik hen in hun ego; dan voelen ze zich niet meer een goed mens die iets betekent voor de zwakkeren van de samenleving?"

@:ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
Mooie bijdrage, compliment _O_

SPOILER
.
pi_219308919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is sowieso niet aan anderen om voor @:ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.

@:ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
Nou... bij mij zeggen mensen niet zulke dingen. Krijg wel eens te horen dat ik hard werken aan mezelf, maar ik vertel gewoon niet altijd wat moeilijk gaat

Zoals het gedoucht. Is moeilijk voor me. Mijn begeleiding weet dat het moeilijk gaat en dat ik tevreden moet zijn als het wel lukt. Alleen ik krijg geen overdreven aai over mijn bol dan.

Na de emdr dat positieve geneuzel vind ik het ergste van de hele emdr. Kom er niet onderuit helaas. Alleen dat ik dapper zou zijn vind ik BS
Het is gewoon iets dat moet. Dat is pech heb gehad maakt me niet dapper of sterk. Het is pech en ik heb geen keuze
Dus op dat gebied begrijp ik je wel ja

Maar goed... complimenten maken me idd ook gewoon ongemakkelijk.

Hopelijk heb ik je goed begrepen
pi_219308932
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Mooie bijdrage, compliment _O_

SPOILER
Dit ervaar ik anders hoor. Het compliment van jou krijg ik vanwege iets wat ik heb gedaan. Dat is heel anders dan wanneer iemand mij complimenten opdringt met de bedoeling dat ik daardoor 'positiever' (of beter gezegd minder kritisch) over mezelf ga denken.
pi_219309013
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou... bij mij zeggen mensen niet zulke dingen. Krijg wel eens te horen dat ik hard werken aan mezelf, maar ik vertel gewoon niet altijd wat moeilijk gaat

Zoals het gedoucht. Is moeilijk voor me. Mijn begeleiding weet dat het moeilijk gaat en dat ik tevreden moet zijn als het wel lukt. Alleen ik krijg geen overdreven aai over mijn bol dan.

Na de emdr dat positieve geneuzel vind ik het ergste van de hele emdr. Kom er niet onderuit helaas. Alleen dat ik dapper zou zijn vind ik BS
Het is gewoon iets dat moet. Dat is pech heb gehad maakt me niet dapper of sterk. Het is pech en ik heb geen keuze
Dus op dat gebied begrijp ik je wel ja

Maar goed... complimenten maken me idd ook gewoon ongemakkelijk.

Hopelijk heb ik je goed begrepen
quote:
dat ik pech hebt gehad maakt me niet dapper of sterk
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf weg
je lijkt een afkeer te hebben naar empatisch maar verdorie Cots
dat je het doet
dat je al je energie er weer in steekt
dat je doorzet

geef jezelf daarvoor ook eens een veer in je derriere O+
anders moeten wij het doen ;)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219309912
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:

[..]
[..]

Bij deze :)
  vrijdag 21 november 2025 @ 14:02:50 #144
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219309925
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 14:00 schreef Iceage het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Bij deze :)
Whehe, meteen de langste veren uitgezocht. :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  vrijdag 21 november 2025 @ 16:26:23 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219310774
quote:
Dat zal wel iets te maken hebben met het gezin waarin CotS is opgegroeid.

quote:

Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg
Als je zo bent opgegroeid leren je ouders je dat je niet de moeite waard bent. Dat je niet moet zeuren, en dat het je aan alle kanten ontbreekt en dat je dus niet goed genoeg bent.

In je jeugd geloof je dat ook voor een groot gedeelte en als je volwassen wordt, ga je het zelf geloven. De geimplanteerde overtuigingen van je oordelende ouders zitten dan inmiddels in jou en in je interne criticus die dat voortdurend blijft herhalen als daar ruimte voor is, en de persoon in kwestie daar nog niets tegenover zet aan vermogende en meer realistische overtuigingen. Want daar ligt de ruimte en de weg naar buiten.

En in de greep van die negatieve gedachten blijven en maar niks doen, omdat het toch niet uitmaakt is eigenlijk het meest vertrouwde en bekende patroon. Dat maakt ook dat het heel ver uit je comfortzone is om dan constructieve en meer realistische gedachten over je zelf te gaan geloven.

De overtuiging dagelijks oefenen van "Ik ben trots of mezelf." gaat dan niet eens werken omdat het veel te ver van iemands vervormde beeld van de werkelijkheid afligt. Men gelooft veel eerder dat men niets waard is. En ook het bewijs is er. Kijk maar, ik doe niets, heb niets bereikt, dus ik ben ook gewoon niks. Dat is de waarheid.

En de kunst is om dat heel voorzichtig en in een tempo wat bij iemand past te doorbreken. Om uit die psychische omheining van al die irreele negatieve gedachten en overtuigingen te kruipen.

Maar het kan wel. Er zijn meerdere mensen die dat gelukt is en niet omdat ze zo sterk waren maar omdat ze die weg gegaan zijn. Daarom zei ik al eerder in dit draadje dat je therapeuten dit niet voor je op kunnen lossen. Met een beetje geluk kunnen ze je in de juiste richting sturen, en je leren vissen, maar uiteindelijk zal 90% van de vermogende veranderingen door iemand zelf gecreeerd moeten worden door vermogende keuzes, acties en vooral vermogende gedachten.

Daarom ben ik ook minder enthousiast om 'patienten' als patienten te blijven behandelen en ze zo altijd maar als een soort zwakke of onvermogende wezens te blijven behandelen. Bovendien ontstaat er vaak ook nog eens een soort afhankelijkheid in zo'n verbinding dat mensen het idee gaan geloven dat ze het zonder hun begeleiders zelf niet zouden kunnen, en wat hun oorspronkelijke overtuigingen van vroeger eigenlijk alleen maar versterkt.

Ik vraag me af hoeveel therapeuten CotS heeft gehad die haar geholpen hebben om haar negatieve gedachten te helpen ombuigen met nieuwe, frisse en vermogende gedachtes en zich zo hebben ingezet om CotS te leren vissen.

Ik ben voorzichtig, maar ik beweeg.
Mijn kracht en wie ik ben mag er zijn, stukje bij beetje.
Ik voel me niet zo goed, maar ik ben niet machteloos.
Ik hoef het niet perfect te doen om vooruit te komen.
Ik heb de meeste macht over mijn eigen beweging.
pi_219311154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:26 schreef Tengano het volgende:

Daarom ben ik ook minder enthousiast om 'patienten' als patienten te blijven behandelen en ze zo altijd maar als een soort zwakke of onvermogende wezens te blijven behandelen. Bovendien ontstaat er vaak ook nog eens een soort afhankelijkheid in zo'n verbinding dat mensen het idee gaan geloven dat ze het zonder hun begeleiders zelf niet zouden kunnen, en wat hun oorspronkelijke overtuigingen van vroeger eigenlijk alleen maar versterkt.

Ik vraag me af hoeveel therapeuten CotS heeft gehad die haar geholpen hebben om haar negatieve gedachten te helpen ombuigen met nieuwe, frisse en vermogende gedachtes en zich zo hebben ingezet om CotS te leren vissen.

Ik vind dat je wel erg ver gaat in je anti therapeut post. Bovendien vind ik het vrij onbehoorlijk om indirect te vragen aan Cots hoeveel therapeuten ze heeft gehad.

Je zult het goed bedoelen maar jij bent haar therapeut niet en kent haar persoonlijk denk ik ook niet.
pi_219311199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 16:26 schreef Tengano het volgende:

[..]
Daarom zei ik al eerder in dit draadje dat je therapeuten dit niet voor je op kunnen lossen. Met een beetje geluk kunnen ze je in de juiste richting sturen, en je leren vissen, maar uiteindelijk zal 90% van de vermogende veranderingen door iemand zelf gecreeerd moeten worden door vermogende keuzes, acties en vooral vermogende gedachten.

Ik vind dit echt een hele kwalijke en gevaarlijke reactie in dit topic. Zeker op dit moment.

Tegen iemand met een gebroken been zeg je op dat moment toch ook niet dat ze het zelf moeten oplossen? Botten groeien vanzelf ook weer aan dus artsen zijn dan ook niet echt nodig. Je vergeet dat alleen even dat de botten op een heel verkeerde manier aan elkaar groeien en je de rest van je leven kreupel bent.

Gelukkig zijn er therapeuten om ons te helpen. Want nee je kan het niet alleen, en gelukkig hoeft dat dus ook niet.
pi_219311213
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vind dit echt een hele kwalijke en gevaarlijke reactie in dit topic. Zeker op dit moment.

Gelukkig zijn er therapeuten om ons te helpen. Want nee je kan het niet alleen, en gelukkig hoeft dat dus ook niet.
Helemaal mee eens. En je opmerking met geen artsen nodig met een gebroken been is heel raak!

[ Bericht 5% gewijzigd door Iceage op 21-11-2025 17:51:09 ]
pi_219311265
Uhm... zit al even te broeden hierop

Weet niet zo goed wat erop te zeggen, want ik weet dat de bedoeling goed is

Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen

Uhm de vergelijking van @Sarabi is heel kloppend.

Plus ja: ik ben verpest en ik heb hulp nodig.
Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk

Alleen ik ben nu bang het verkeerde te zeggen :@
pi_219311279
quote:

[..]
[..]
je lijkt een afkeer te hebben naar empatisch maar verdorie Cots
dat je het doet
dat je al je energie er weer in steekt
dat je doorzet

Ik heb wel moeite met empathie ja...

Alleen of een pauwenveer in mijn bips (zo vies woord bips) lekker zit ;)

Ik doe mijn best :* dank je wel O+
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 november 2025 @ 17:44:02 #151
Brabo Bastard
pi_219311281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen

Uhm de vergelijking van @:Sarabi is heel kloppend.

Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk

Je zegt niks verkeerd :*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219311307
quote:

Je zegt niets verkeerd :*

En het valt me op hoe goed je de laatste tijd op de juiste momenten hulp weet te vragen.
Daar had je jaren geleden volgens mij moeilijker mee.
Je zet echt goede stappen.
pi_219311324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Je zegt niets verkeerd :*

En het valt me op hoe goed je de laatste tijd op de juiste momenten hulp weet te vragen.
Daar had je jaren geleden volgens mij moeilijker mee.
Je zet echt goede stappen.
Dank je wel

Hulp vragen gaat wel beter
Maar hulp signaleert ook beter. Ze vragen actief naar psychotische belevingen en slaap. Waardoor ik durf aan te geven dat het niet gaat voordat volledig wantrouwen voel

Er is een goede samenwerking
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 november 2025 @ 17:49:38 #154
Brabo Bastard
pi_219311334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel

Hulp vragen gaat wel beter
Maar hulp signaleert ook beter. Ze vragen actief naar psychotische belevingen en slaap. Waardoor ik durf aan te geven dat het niet gaat voordat volledig wantrouwen voel

Er is een goede samenwerking
Goede samenwerking is goed toch?

Ik lever alleen mentale steun :@

Veel wat ik lees gaat boven mijn pet.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219311351
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Goede samenwerking is goed toch?

Ik lever alleen mentale steun :@

Veel wat ik lees gaat boven mijn pet.
:* en steun is heel veel waard O+

En ach het gaat ook boven mijn pet :+
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 november 2025 @ 17:54:24 #156
Brabo Bastard
pi_219311368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:* en steun is heel veel waard O+

En ach het gaat ook boven mijn pet :+

O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219311388
quote:

Ik kan me niet voorstellen dat jij het verkeerde gaat zeggen. Als je het niet eens bent met iemand of het ongemakkelijk vind zal niemand je kwalijk nemen als je er iets van zegt (Wat je gelukkig soms ook doet). Je bent vinnik hier soms te lief (wel een hele mooie eigenschap van jou)
Virtuele knuffel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 21-11-2025 18:12:34 ]
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:57:35 #158
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219311400
quote:

Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.

Therapeuten zijn nuttig, en zeker als je heel kwetsbaar bent. En het is natuurlijk helemaal fijn om daar op terug te kunnen vallen als je dat echt nodig hebt, en je zo veiliger te voelen.

Dus voor de duidelijkheid, ik geef je nergens een advies om jouw therapeuten aan de kant te zetten en het lekker in je eentje allemaal op te lossen en je zult dat in mijn posts ook niet terug kunnen lezen.

Wat ik je wel probeer duidelijk te maken is dat jij zelf, ondanks dat het niet zo voelt, vermogendheid hebt om je eigen welzijn en vooruitgang te begunstigen.
pi_219311477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.

Therapeuten zijn nuttig, en zeker als je heel kwetsbaar bent. En het is natuurlijk helemaal fijn om daar op terug te kunnen vallen als je dat echt nodig hebt, en je zo veiliger te voelen.

Dus voor de duidelijkheid, ik geef je nergens een advies om jouw therapeuten aan de kant te zetten en het lekker in je eentje allemaal op te lossen en je zult dat in mijn posts ook niet terug kunnen lezen.

Wat ik je wel probeer duidelijk te maken is dat jij zelf, ondanks dat het niet zo voelt, vermogendheid hebt om je eigen welzijn en vooruitgang te begunstigen.
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!

En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt

Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me

Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig

Advies geef ik altijd een kans. Alleen denk er wel zelf bij na

Dus we zijn het dan wel eens denk ik
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:07:05 #160
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219312592
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt

Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me

Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig

Dankjewel voor je bericht, en echt helemaal geen probleem - misverstanden gebeuren. En fijn dat je het even aangeeft.

Ik vind het mooi hoe je omschrijft dat je openstaat voor advies, maar tegelijkertijd zelf wilt blijven bepalen wat bij jou het beste past. Je voorbeeld van lezen in bed laat dat heel duidelijk zien: je luistert naar wat je hulpverleners je aanraden, maar je merkt óók op wat voor jou persoonlijk het beste werkt, en handelt daar naar. En dat is geen koppigheid, maar dat is trouw zijn aan jezelf. En hoe meer je daarop durft te vertrouwen, hoe sterker je eigen kompas wordt.

Dat je hulp vraagt waar nodig én tegelijk je eigen regie houdt, is dus enorm volwassen en gezond! Je bent actief bezig met je eigen welzijn, stap voor stap, en dat verdient zondermeer waardering. En volgens mij zitten we dus inderdaad op één lijn.

Dus blijf vooral geloven dat jij heel goed aanvoelt wat je nodig hebt en waar je grenzen liggen en geef dat ook aan bij de mensen om je heen. Want alleen jij kent jouw lichaam, jouw hoofd en jouw grenzen het allerbeste. En zo kun je steeds meer groeien en vertrouwen in jouw fantastische en liefdevolle zelf O+
pi_219312618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat doe je heel goed en verstandig
pi_219314347
Ik ben geen succesnummer op het moment

Doe zo moeilijk met slaap
Ik raak gewoon niet ontspannen genoeg

Ben ook gewoon bang voor de inhoud van mijn hoofd

En hoe later het wordt, hoe onzinniger het wordt om naar bed te gaan
pi_219314366
Slaap is heel belangrijk, Zonder slaap ga je er zowiezo onderdoor.
Hoe moeilijk het nu ook even is probeer toch of je kunt gaan slapen.

Sterkte!
pi_219314376
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 00:23 schreef Iceage het volgende:
Slaap is heel belangrijk, Zonder slaap ga je er zowiezo onderdoor.
Hoe moeilijk het nu ook even is probeer toch of je kunt gaan slapen.

Sterkte!
Dank je wel...

Ik neem mijn normale meds
Even rustig worden en dan proberen
  zaterdag 22 november 2025 @ 00:36:20 #165
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219314392
Adem aandachtig in, adem aandachtig uit.
Voel je hele lichaam in je bed, zwaar en warm.
Laat elke gedachte als een wolkje voorbij drijven
en blijf focussen op je ademhaling...

Vertel jezelf zachtjes: “Ik mag nu rusten, het is goed zo.”
Voel hoe de spanning in je spieren langzaam loslaat, beetje bij beetje
en blijf ademen, 6 tellen in, 2 tellen vast, 4 tellen uit.

En opnieuw :Z
pi_219314421
Helpt het om de radio aan te zetten? Bijvoorbeeld om het geouwehoer van de discjockey's te horen?

Lukt het anders ook om jezelf aan het huilen te krijgen? Bijvoorbeeld verdriet over iemand om wie je geeft?

Leuk is natuurlijk anders. Huilen kan echter wel helpen om jezelf van stress te ontladen.
pi_219314425
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 00:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

En hoe later het wordt, hoe onzinniger het wordt om naar bed te gaan
Dit is toch compleet het omgekeerde van wat als normaal ervaren wordt?
pi_219314427
Ik hoop dat ze nu slaapt. Ik ben bang hoe meer wij nu posten wat ze toch gaat lezen hoe onrustger ze wordt
pi_219314429
Je hebt er nu weliswaar niks aan. Ik wil toch zeggen dat ik het erg rot vind voor je dat je je zo rot voelt. Ik zou jou heel graag rust willen gunnen, dat je geen angst hoeft te hebben voor jouw eigen gedachten.
pi_219314432
- niet relevant -

[ Bericht 97% gewijzigd door Masberum op 22-11-2025 11:03:15 ]
pi_219314434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 01:03 schreef Iceage het volgende:
Ik hoop dat ze nu slaapt. Ik ben bang hoe meer wij nu posten wat ze toch gaat lezen hoe onrustger ze wordt
Joh het is een forum, wees blij dat je je mening mag geven, want hoe jij denkt is ook niet zo geweldig zoals je zelf ook wel snapt. Probeer anderen de mond wat minder te snoeren
pi_219314435
Het lijkt me beter dat jij je alcoholverslaving buiten dit topic laat @Masberum. Je post er vaker hier in haar topic over, daar help je haar niet mee.
pi_219314436
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 01:08 schreef Iceage het volgende:
Het lijkt me beter dat jij je alcoholverslaving buiten dit topic laat @:Masberum. Je post er vaker hierin haar topic over, daar help je haar niet mee.
Ja dat heb je ook in feedback gezegd, zonder dat je aangeeft waar dat gebeurd zou zijn. Ik begrijp dat je haar mag maar hoe je je eigen idee door probeert te duwen door te liegen is slecht gedrag
pi_219314441
Welterusten.Slaap lekker.
pi_219315275
Ik hoop dat je nog wat hebt geslapen CotS...
Wat ik vroeger altijd deed als ik niet kon slapen was muziek of sprookjes luisteren. Heel zachtjes als een soort achtergrond geluid.
Geen idee of je er iets aan hebt, wellicht heb je het ook al wel geprobeerd.
En ik weet niet of het jou voldoende afleiding zou geven om je wel over te kunnen geven aan de slaap. :*
Fake it till you make it...
pi_219315313
Goedemorgen :O :W

Bedankt :*

Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen

En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond

Rustig wakker worden nu en naar het maandelijke haakclubje
pi_219315468
Haak ze!
Fake it till you make it...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2025 @ 09:46:14 #178
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219315698
Maak wat van je dag, veel plezier met haken..
pi_219315879
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond

Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 22 november 2025 @ 10:33:14 #180
Brabo Bastard
pi_219315889
quote:

Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen

Lekker haken!
"Omae wa mou shindeiru."
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:36:44 #181
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219315906
Veel plezier met je clubje. Hoop dat het goede afleiding geeft
pi_219315966
quote:

Veel plezier bij het haken
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2025 @ 11:44:29 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219316225

:P
pi_219316320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 11:44 schreef qltel het volgende:
[ link | afbeelding ]

:P
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 01:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Oer'nd hard 8-)
.
pi_219316486
De ochtend was leuk
Gezellig met de dames en veel gelachen

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?
Ja
pi_219316553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk

Dat is hartstkke fijn voor je.Top!
  Spellchecker zaterdag 22 november 2025 @ 13:04:41 #187
197773 crew  maily
pi_219316586
quote:
De ochtend was leuk
^O^ _O_
  zaterdag 22 november 2025 @ 13:44:37 #188
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219316738
quote:
De ochtend was leuk

Een hoop haken en ogen dus. ;)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP zaterdag 22 november 2025 @ 13:45:41 #189
Brabo Bastard
pi_219316739
quote:
De ochtend was leuk
[..]
Ja
Blije CotS *O*
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2025 @ 14:16:03 #190
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219316939
quote:
De ochtend was leuk
Mooi!
pi_219317869
Oh goden
Dacht ga een klein dutje doen
Dwars door de wekker gegaan

En lang

Hopelijk geen invloed op komende nacht
pi_219317973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh goden
Dacht ga een klein dutje doen
Dwars door de wekker gegaan

En lang

Hopelijk geen invloed op komende nacht
Hoe dan ook je hebt even lekker geslapen, hopelijk.lukt dat vannacht ook
pi_219320031
Oke... als ik verstandig ben ga ik op tijd naar bed

Als ik van half tien tot half elf lees, dan slaap ik rond elf uur en dan word ik morgen fris wakker

Alleen ik voel zoveel weerstand om te gaan slapen
Ik wil niet... zonde van mijn tijd...nachtmerries...overbodig...heb het niet nodig...

Maar mijn plannen voor morgen... misschien lukken die beter als ik slaap....echter wil ik bij het raam haken als het sneeuwt en dan heb ik geen slaap nodig

Chaos

Edit: ik lig. Ga lezen en slapen, ondanks mijn innerlijke protest

[ Bericht 7% gewijzigd door ChildoftheStars op 22-11-2025 21:48:49 ]
pi_219320381
Goede keuze COTS. Ieder mens heeft slaap nodig en daar ben jij geen uitzondering in.
Hopelijk heb je een rustige nacht met energie voor morgen.
pi_219320810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... als ik verstandig ben ga ik op tijd naar bed

Als ik van half tien tot half elf lees, dan slaap ik rond elf uur en dan word ik morgen fris wakker

Alleen ik voel zoveel weerstand om te gaan slapen
Ik wil niet... zonde van mijn tijd...nachtmerries...overbodig...heb het niet nodig...

Maar mijn plannen voor morgen... misschien lukken die beter als ik slaap....echter wil ik bij het raam haken als het sneeuwt en dan heb ik geen slaap nodig

Chaos

Edit: ik lig. Ga lezen en slapen, ondanks mijn innerlijke protest
Ieder mens heeft slaap nodig
Hoe beter jij slaapt ( of het nu in delen is of aan 1 stuk) je lichaam hersteld dan
Lichamelijk en geestelijk
Zodat jij je demonen beter de baas kunt
Ik snap heel goed dat nachten voor jou vreselijk kunnen zijn, daarom hoop ik dat je lekker in slaap valt en morgen kunt genieten van wat sneeuw :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219326855
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:50 schreef greysbones het volgende:
morgen kunt genieten van wat sneeuw
Sneeuw? :D
Welke sneeuw? :')
.
pi_219327291
Wel productief geweest
Een niet-al-te-lelijke tekening gemaakt en gehaakt

Toch heb ik nog een flinke weerstand tegen slaap

Maar morgen een drukke dag. In de ochtend naar de opticien en in de middag biebdienst

Zie er echt tegenop om naar het centrum te fietsen. De drukte. Alleen tja... enige moment dat ik tijd heb voor de bril

Volgende week gaat weer pittig worden iig
  Moderator / Redactie FP zondag 23 november 2025 @ 17:14:13 #198
Brabo Bastard
pi_219327379
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel productief geweest
Een niet-al-te-lelijke tekening gemaakt en gehaakt

Toch heb ik nog een flinke weerstand tegen slaap

Maar morgen een drukke dag. In de ochtend naar de opticien en in de middag biebdienst

Zie er echt tegenop om naar het centrum te fietsen. De drukte. Alleen tja... enige moment dat ik tijd heb voor de bril

Volgende week gaat weer pittig worden iig
Je kunt het O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219327614
Jawel...

Ben gewoon wat labiel
Om tien uur die kant op :) dan ben ik voor elf uur thuis

Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
Het is meer dan een kwestie van doen
  Moderator / Redactie FP zondag 23 november 2025 @ 17:53:35 #200
Brabo Bastard
pi_219327730
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...

Ben gewoon wat labiel

Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
*houdt CotS stabiel*
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 23 november 2025 @ 18:09:15 #201
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219327850
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...

Ben gewoon wat labiel

Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?

Het is natuurlijk heel logisch, daar niet van. Je hebt een beerput open getrokken, dat wordt in dromen/nachtmerries verwerkt. Dat weet je ongetwijfeld maar ik wil het nog eens zeggen omdat het dus toch wel gaat komen (sorry, klinkt cru). Je kan nu wel nachten wakker blijven, maar daar word jij niet stabieler van en het is alleen maar uitstel. Slaap zorgt voor heling, van je lijf en van je brein.

Ik hoop oprecht dat je weer "gewoon" gaat durven slapen. The only way out is through, helaas.
|| justdiggit.org ||
pi_219328716
quote:
17s.gif Op zondag 23 november 2025 18:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?

Het is natuurlijk heel logisch, daar niet van. Je hebt een beerput open getrokken, dat wordt in dromen/nachtmerries verwerkt. Dat weet je ongetwijfeld maar ik wil het nog eens zeggen omdat het dus toch wel gaat komen (sorry, klinkt cru). Je kan nu wel nachten wakker blijven, maar daar word jij niet stabieler van en het is alleen maar uitstel. Slaap zorgt voor heling, van je lijf en van je brein.

Ik hoop oprecht dat je weer "gewoon" gaat durven slapen. The only way out is through, helaas.
Je hebt gelijk
Het is alleen super frustrerend. Zeker omdat ik relatief goed functioneer zonder slaap
Maar goed... het is wat het is
pi_219333047
De stad wilde even niet lukken.
Anders denk ik vrijwilligerswerk straks niet te trekken

Zit slecht in energie

Morgen trauma. Woensdag even zien. Bespreken we dinsdag wat nodig is
Zie er erg tegenop. Het gaat waarschijnlijk over seksueel misbruik. Alleen ik ben (verkeerd woord) verschrikkelijk "preuts". Ik voel me zo verschrikkelijk ongemakkelijk. Zij wil meer weten dan dat ik zonder schaamte kan vertellen. Ga morgen wel vragen waarom ze perse zoveel wil weten als ze me toch wel begrijpt
En we gaan het ook hebben over waarom ik het woord "papa" absoluut niet trek (nu krimp ik al ineen door het te typen).
Dat wordt een interessante sessie iig

En ik voel me bij EMDR zo dom. Dan moet ik naar een lampje kijken, ritmes tikken en voor mij lastige sommen uitrekenen (17x8 bijvoorbeeld). Nu kom ik er gemakkelijk uit, maar op dat soort momenten... En ik begrijp het heus wel, waarom ze dat doet. Alleen ik heb heel mijn kindertijd te horen gekregen dom te zijn. En ondanks dat ik nu universitair geschoold ben (wel met dyslexie btw) (en taalwetenschappen in mijn beleving een eenvoudige studie is) voel ik me ongelooflijk dom altijd. (NIET AFGEROND DOOR STOM HOOFD)
Beetje in de lijn van dat er geen kinderfoto's zijn van mij, ivm lelijkheid

Ik voel me op het moment zo getriggerd en minderwaardig

[ Bericht 1% gewijzigd door ChildoftheStars op 24-11-2025 13:09:13 ]
pi_219333110
Kan je 1 goede reden geven waarom je je bij EMDR dom zou moeten voelen? Gewoon even nadenken en stel dat ik hier EMDR advies zou vragen aan jou als ervaringsdeskundige.

Wat voor advies zou jij geven als ik zeg "ik voel me zo dom als ik EMDR therapie krijg".

Herken het wel hoor. Bij groepstherapie gingen we mediteren met een groep, "zie je gedachten wegvaren als een bootje, kijk daar gaan ze, 1, 2 3, adem uit"

Wij lachen, maar ondertussen dachten we ook wtf doen we hier en waarom zitten we niet gewoon op een suffe kantoorbaan ofzo.

Maar hey, als het werkt, dan werkt het he.
Hell To The Liars
pi_219333525
Je bent allesbehalve dom en minderwaardig.

Je bent een lieverd en hebt toch maar mooi ondanks alles een universitaire studie afgerond (waarvoor applaus) Je bent enorm betrokken bij anderen en toont hier in alles aan dat je een fijn bijzonder mens bent.

Dat het behandelteam het kennelijk belangrijk vind dat je ook praat over wat je zo moeilijk vind zal ongetwijfeld besproken zijn en hopelijk maakt het je nog wat sterker!

Vergeet niet je bent er zelf bij dus geef duidelijk je grenzen aan.

Hele dikke virtuele knuffel en Kop op!

Ps Emdr ken ik zelf niet maar weet van collegas dat het heel heftig kan zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 24-11-2025 13:16:17 ]
pi_219333552
Ho! Ik ben onduidelijk geweest, even wat recht zetten: Ik deed een HBO-studie en daar heb ik alle theorie cum laude van afgerond en liep stuk op stages en op het zelfde moment deed ik een studie aan de uni en viel toen uit tijdens de scriptie.
Uni niet cum laude, ik had een 7.5 op statistiek
(dus ik liep stage en schreef ondertussen de scriptie, toen kreeg ik een psychose. Daarna heb ik moeten stoppen met studeren. Ik denk dat dit het grootste verdriet in mijn leven was. Ik was super gepassioneerd. Alleen tja...).
  maandag 24 november 2025 @ 13:23:17 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219333623
Verdrietig om wat je door je pech niet af kon maken: ja.
Minderwaardig: nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219333668
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Verdrietig om wat je door je pech niet af kon maken: ja.
Minderwaardig: nee.
Het was wel pech ja

Ik was zo verschrikkelijk ambitieus. Nu kan ik me dat amper meer voorstellen. Alleen nooit was een cijfer goed genoeg. Samenwerken ging voor geen meter, want ik dan geen controle had. Sportte bij dat alles minimaal drie uur per dag. Elke avond mensen over de vloer.
Mijn dagen was om zeven uur naar de sportschool, college, in de pauze sportschool, college, sportschool. Sociaal leven. Studeren en rond een uur of drie slapen. Om dan om zes uur weer op te staan en de riedel opnieuw te doen. Tussendoor zat er therapie.

En niks of niemand kon me afremmen.
Soms heb ik nog steeds zoiets van als ik harder gewerkt had... wat dan...

maar goed, dat heb ik niet gedaan. En het is ook de gemiddelde leeftijd geweest waarop de meeste mensen met schizofrenie hun unset hebben.
Plus de bipolaire stoornis, de PTSS, eetproblemen en de emotionele ontwikkeling die bij mij niet lekker gelopen is was het een recept voor problemen.

Het is wat het is
pi_219333675
Jouw berichfje van na de mijne en de edit op je eerdere post gelezen. Idd jammer van je studie maar volkomen begrijpelijk.
Wie weet kan je in de toekomst alsnog je master halen.

Ik hoorde een mooie spreuk ooit.

Je kunt alles al je hoeft het alleen nog maar te leren :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 24-11-2025 13:37:24 ]
pi_219333706
Dat gaat niet gebeuren.
Twee uurtjes vrijwilligerswerk of een clubje kost al teveel energie. Dan kan ik de rest van de dag niks meer

maar dat ik oké, ik heb een goede invulling van mijn tijd en dat is voldoende
  maandag 24 november 2025 @ 13:38:22 #211
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219333709
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En het is ook de gemiddelde leeftijd geweest waarop de meeste mensen met schizofrenie hun unset hebben.
Plus de bipolaire stoornis, de PTSS, eetproblemen en de emotionele ontwikkeling die bij mij niet lekker gelopen is was het een recept voor problemen.

Het is wat het is
Het had nog veel erger kunnen zijn. Je had nu ook 24/7 in een instelling kunnen zitten.
pi_219333718
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:38 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Het had nog veel erger kunnen zijn. Je had nu ook 24/7 in een instelling kunnen zitten.
Het kan altijd erger

Ze hebben het meerdere malen wel gehad over dergelijke woonvormen. Alleen daar ben ik erg duidelijk over: zet mij in een instelling voor goed, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
  maandag 24 november 2025 @ 13:40:20 #213
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219333720
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het kan altijd erger

Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Vind dat wel iets om trots op te zijn hoor. :)
pi_219333736
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 13:40 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vind dat wel iets om trots op te zijn hoor. :)
Jazeker 100%
  Moderator / Redactie FP maandag 24 november 2025 @ 13:48:10 #215
Brabo Bastard
pi_219333833
quote:

[..]
Het kan altijd erger

Ze hebben het meerdere malen wel gehad over dergelijke woonvormen. Alleen daar ben ik erg duidelijk over: zet mij in een instelling voor goed, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Daar mag je trots op zijn *O*
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 24 november 2025 @ 13:57:26 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219333985
quote:

[..]
Het kan altijd erger

Het is wat het is. Wat je zegt. :*

Heb je vandaag al die grote pot thee gezet?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP maandag 24 november 2025 @ 13:59:48 #217
Brabo Bastard
pi_219334004
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 13:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het is wat het is. Wat je zegt. :*

Heb je vandaag al die grote pot thee gezet?
Thee met CotS *O*
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219334130
Ik zit in de bieb
Met een kop thee en de Quest. Administratie is gedaan. Nu wachten op volk

Edit: vanavond wel een lekkere pot hoop ik
pi_219338852
Ik ben een slecht mens...
De psycholoog is ziek en ik voel me opgelucht. Begrijp me niet verkeerd, vind het oprecht erg vervelend voor haar...

Alleen voor mij is het fijn dat ik straks "gewoon" naar een clubje kan gaan. Dat is toch wel een behoorlijk stuk leuker dan EMDR ;)

Begeleider komt morgen. Die begreep wel dat ik liever even nu naar de haalclub ga.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 25 november 2025 @ 09:03:48 #220
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219339001
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
De psycholoog is ziek en ik voel me opgelucht. Begrijp me niet verkeerd, vind het oprecht erg vervelend voor haar...

Alleen voor mij is het fijn dat ik straks "gewoon" naar een clubje kan gaan. Dat is toch wel een behoorlijk stuk leuker dan EMDR ;)

Begeleider komt morgen. Die begreep wel dat ik liever even nu naar de haalclub ga.
Nee hoor, dat maakt je geen slecht mens. Het is logisch dat je liever iets leuks dan iets minder leuks doet. Veel plezier met haken straks!
pi_219339131
@ChildoftheStars Je moest eens weten hoe opgelucht ik ben als iets onaangenaams niet doorgaat, ik vind dat heel menselijk juist! Lekker haken straks ^O^
pi_219339374
quote:

o|O o|O o|O o|O
je bent geen slecht mens
lekker een dagje rust
geniet ervan :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Spellchecker dinsdag 25 november 2025 @ 11:50:06 #223
197773 crew  maily
pi_219339978
quote:

En dat is belangrijk. ^O^
pi_219340033
Ik ben weer thuis
Wel eerder weggegaan, compleet overprikkeld nu
Denk niet dat er nog veel uit handen komt vandaag
Morgen komt begeleiding. Ook wel belangrijke dingen te bespreken

Nu denk ik niks meer doen, wachten op een pakketje en thee drinken. Dat pakketje is mijn excuus om niet naar mijn hobbykamer te hoeven. Fijne kamer hoor, alleen nu geen energie voor

Mijn hoofd gonst
  dinsdag 25 november 2025 @ 13:45:40 #225
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219340683
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

Nu denk ik niks meer doen, wachten op een pakketje en thee drinken.
Welke smaak thee? :o
pi_219341564
Ik val even soort van ergens midden in (heb wat van onder naar boven gelezen, en deze post van me lees ik even snel (maar - mogelijk is het al geopperd) :
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
<...>
Morgen trauma. Woensdag even zien. Bespreken we dinsdag wat nodig is
Zie er erg tegenop. Het gaat waarschijnlijk over seksueel misbruik. Alleen ik ben (verkeerd woord) verschrikkelijk "preuts". Ik voel me zo verschrikkelijk ongemakkelijk. Zij wil meer weten dan dat ik zonder schaamte kan vertellen. Ga morgen wel vragen waarom ze perse zoveel wil weten als ze me toch wel begrijpt
En we gaan het ook hebben over waarom ik het woord "papa" absoluut niet trek (nu krimp ik al ineen door het te typen).
Dat wordt een interessante sessie iig
Kan je het opschrijven?
Dan kan je het laten lezen.

quote:
En ik voel me bij EMDR zo dom. Dan moet ik naar een lampje kijken, ritmes tikken en voor mij lastige sommen uitrekenen (17x8 bijvoorbeeld).
Ik vond het ook eerst ehm... vreemd.
Maar, ik merkte wel dat het hielp. Toch wel, ergens wel (voor mij, dan). Ik las een artikel erover toen het net was 'uitgevonden', en met mijn kennis van wat ik wist over Het Brein (maar dan alleen het Biologische deel, en niet per se psychologisch behalve mijn eigen ervaringen), dacht ik dat het nog wel eens zou kunnen werken.

Er zijn verschillende manieren om EMDR uit te voeren, en mijn psycholoog en ik hebben ze allemaal wel uitgeprobeerd (ik denk 'allemaal'?):
- lampje/voorwerp heen en weer
- luisteren met piepjes op een koptelefoon
- met trilpads in handen of op benen houden.

Bij mij werkten de piepjes op de hoofdtelefoon het beste. Daar kon ik mij het beste op concentreren dan wel dat ik het vol kon houden.

quote:
Nu kom ik er gemakkelijk uit, maar op dat soort momenten... En ik begrijp het heus wel, waarom ze dat doet. Alleen ik heb heel mijn kindertijd te horen gekregen dom te zijn. En ondanks dat ik nu universitair geschoold ben (wel met dyslexie btw) [WOW, tof meid, je mag trots zijn!!! ^O^ _O_)]
(en taalwetenschappen wat in mijn beleving een eenvoudige studie is) voel ik me ongelooflijk dom altijd. (NIET AFGEROND DOOR STOM HOOFD)
<...>
Je hebt het gevolgd, en ondanks je dyslexie - maar ook door je dyslexie kostte het meer moeite - wel met hele mooie cijfers voor de vakken! DOOR-ZET-TINGS-VER-MO-GEN. O+ _O_

Dooddoener (?) waarschuwing:
So what dat je het diploma niet hebt. Je hebt de KENNIS wel opgedaan? Die mag je mooi meenemen naar de rest van je leven.

En ik wil dan even (in de trant van @r_one ;)) hier geen Jaaahh...maarrrrr... achteraan horen ;)
(al kan ik me wel voorstellen dat jij dat denkt, nu ik een poosje meelees in je dagboek hier :) )

quote:
Ik voel me op het moment zo getriggerd en minderwaardig
Ik zou je graag willen meegeven dat het minderwaardig voelen wat kan verminderen, in de loop der jaren :*
Maar dat is iets - naar mijn mening - dat iedereen voor zich zelf mag (en moet?) ervaren.

Sterkte met alle prikkels, overprikkeling, triggers en verwarring. Knuffff

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 25-11-2025 21:45:01 ( (haakjes geplaatst in allereerste zin)) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_219341642
quote:
Lieve @ChildoftheStars,

Praat jezelf dit alsjeblieft niet aan, want anders hou je zelf het destructieve patroon in stand.

Veel beter is dat je in plaats daarvan zegt dat jij jezelf een slecht mens voelt. Dat jij jezelf zo voelt, dat is een feit en niemand kan je daarin tegenspreken. De vraag is waarom jij je zo voelt. Het is wellicht zo'n chaos in jouw hoofd dat je het antwoord nu niet kan bedenken, echter je weet het waarschijnlijk allang.

Dit werd jou vroeger keer op keer op keer aangepraat. Je werd als kind geconditioneerd om de betreffende mensen die jou hebben getraumatiseerd, te gehoorzamen, om hen tevreden te stellen in de hoop daarmee te voorkomen dat ze jou iets zouden aandoen. Je liet het over je heenkomen, omdat ze jou hebben doen laten geloven dat zij machtiger zijn dan jij en dat niks tegen hen kunt inbrengen. En dat klopt absoluut niet! Ik kan het zelfs bewijzen.

Mensen die controle hebben over zichzelf en over hun leven, hebben ook controle over hun emoties. Hoe aggressiever en intimiderender iemand zich naar iemand anders gedraagt, hoe meer diegene de ander als een bedreiging ziet.

Weet je nog hoe een betreffende user hier gemene dingen over jou zei en jou vals beschuldigde, omdat hij jaloers was op de aandacht die jij kreeg. Hij was beter bij zichzelf ten rade gegaan waarom hij zoveel kritiek kreeg. Hij had beter over die kritiek kunnen nadenken om te kunnen snappen dat het over het algemeen bedoeld was om hem te helpen. In plaats daarvan bleef hij alleen maar hangen in zijn boosheid omdat hij zich in zijn ego gekrenkt voelde en hij besloot dat op jou af te reageren. In zijn beleving ben jij waarschijnlijk een heel gemene bitch die hem misgunt dat hij zich gelukkig kan voelen. En dat beleeft hij dan zo, omdat hij zijn eigen issues (wat hij in werkelijkheid over zichzelf denkt) op jou projecteert.

Is dat sterk? In plaats van dat ze hun energie gebruiken om hun eigen problemen proberen op te lossen, verspillen ze die energie om anderen kapot proberen te maken. Ze blijven hardnekkig in hun eigen illusies geloven, omdat ze zich dan machtiger voelen, maar in werkelijkheid zijn ze dat ab-so-luut niet. Uiteindelijk gaan ze zelf ten onder in de negativiteit die ze bij anderen willen veroorzaken.

Je hoeft niet tegen dat soort mensen te strijden, aangezien jij dan bij voorbaat die strijd al hebt gewonnen. Het enige wat je voortaan beter anders kan doen, is door hen niet te geloven.

We merken hier allemaal dat je op de goede weg bent. Je gaat jezelf leren kennen voor wie jij ECHT bent. Je bent in ieder geval niet zwak, niet machteloos en zeker niet waardeloos of slecht!
pi_219341823
Dank jullie wel O+ (eigenlijk zo beetje heel Fok!) is echt super lief voor me en dat waardeer ik enorm O+

Ik hoop dat ik alles meeneem in deze reactie, heb jullie aandachtig gelezen, maar ben nogal moe en op sommige dingen weet ik niet te reageren. Omdat het klopt, goede observatie. En ik waardeer de spiegel die jullie voorhouden! Alleen het is moeilijk om daarop iets te zeggen, behalve wat ik nu ga zeggen: jullie hebben gelijk

Ik zie mezelf niet echt als een door en door slecht mens. Die opmerking kwam niet uit mijn tenen. Gewoon een gevalletje : ach vervelend voor haar, maar gelukkig voor mij. Niet aardig, maar menselijk.

Studeren is iets waar ik toen ik jonger was al mijn zelfvertrouwen uithaalde. Heel arrogant, maar ik leg gemakkelijk verbanden, waardoor leren voor mij een gemakje was. Geen prestatie, gewoon een aangeboren mazzeltje. Eentje waar ik heel dankbaar mee was/ben.
Alleen ik ben wel gevoelig om bang gevonden te worden. Deels door de dyslexie en deels door mijn opvoeding. Omdat ik gedragsproblemen had heb ik altijd op het speciaal onderwijs gezeten. Dat hadden ze destijds hier niet op VWO-niveau waardoor ik naar het VMBO moest. Daarna was ik te onzeker voor de HAVO. Dus de route werd: VMBO - MBO- HBO - Uni

In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
En NIVEA is extreem moeilijk. Mijn vrienden hebben goede banen, zijn artsen en leerkrachten en succesvol. Ze hebben gezinnen en verdienen goed. Ondanks dat zij mij als gelijken zeggen te zien, heb ik het gevoel dat ik lager op de sociaal-maatschappelijke ladder te staan.
Al krijg ik elke keer als ik zeg dom te zijn oid op mijn flikker van hen ;)

Ik doe echt mijn best, alleen het zit er allemaal erg diep ingeroest. En ik weet niet of dat ooit echt beter gaat worden. Op dit moment vraag ik me echt af waarom ik überhaupt blijf leven. Dus stel ik weel achterlijke doelen. Kleine motivaties om door te gaan. Anyways, dat is voer voor morgen bij mijn begeleider.

Nu ben ik ook gewoon doodmoe en overprikkeld. Dan kan ik niet meer nadenken en is het glas halfgevuld. Niet halfvol, maar ook niet halfleeg. Gewoon 50% ;)
Terwijl ik een halfvol-persoon ben

Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij

Sorry als ik dignen gemist heb. Zat nogal op de praatstoel merk ik ;)
  Spellchecker dinsdag 25 november 2025 @ 17:04:28 #229
197773 crew  maily
pi_219341964
Wel goed van die praatstoel.
Dan komt er wat uit. :Y ^O^
pi_219342433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel O+ (eigenlijk zo beetje heel Fok!) is echt super lief voor me en dat waardeer ik enorm O+

Ik hoop dat ik alles meeneem in deze reactie, heb jullie aandachtig gelezen, maar ben nogal moe en op sommige dingen weet ik niet te reageren. Omdat het klopt, goede observatie. En ik waardeer de spiegel die jullie voorhouden! Alleen het is moeilijk om daarop iets te zeggen, behalve wat ik nu ga zeggen: jullie hebben gelijk

Ik zie mezelf niet echt als een door en door slecht mens. Die opmerking kwam niet uit mijn tenen. Gewoon een gevalletje : ach vervelend voor haar, maar gelukkig voor mij. Niet aardig, maar menselijk.

Studeren is iets waar ik toen ik jonger was al mijn zelfvertrouwen uithaalde. Heel arrogant, maar ik leg gemakkelijk verbanden, waardoor leren voor mij een gemakje was. Geen prestatie, gewoon een aangeboren mazzeltje. Eentje waar ik heel dankbaar mee was/ben.
Alleen ik ben wel gevoelig om bang gevonden te worden. Deels door de dyslexie en deels door mijn opvoeding. Omdat ik gedragsproblemen had heb ik altijd op het speciaal onderwijs gezeten. Dat hadden ze destijds hier niet op VWO-niveau waardoor ik naar het VMBO moest. Daarna was ik te onzeker voor de HAVO. Dus de route werd: VMBO - MBO- HBO - Uni

In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
En NIVEA is extreem moeilijk. Mijn vrienden hebben goede banen, zijn artsen en leerkrachten en succesvol. Ze hebben gezinnen en verdienen goed. Ondanks dat zij mij als gelijken zeggen te zien, heb ik het gevoel dat ik lager op de sociaal-maatschappelijke ladder te staan.
Al krijg ik elke keer als ik zeg dom te zijn oid op mijn flikker van hen ;)

Ik doe echt mijn best, alleen het zit er allemaal erg diep ingeroest. En ik weet niet of dat ooit echt beter gaat worden. Op dit moment vraag ik me echt af waarom ik überhaupt blijf leven. Dus stel ik weel achterlijke doelen. Kleine motivaties om door te gaan. Anyways, dat is voer voor morgen bij mijn begeleider.

Nu ben ik ook gewoon doodmoe en overprikkeld. Dan kan ik niet meer nadenken en is het glas halfgevuld. Niet halfvol, maar ook niet halfleeg. Gewoon 50% ;)
Terwijl ik een halfvol-persoon ben

Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij

Sorry als ik dignen gemist heb. Zat nogal op de praatstoel merk ik ;)
Je bent ook niet dom!!
Veel plezier met het lezen
pi_219342552
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 18:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent ook niet dom!!
<..>
Oh ja :D - nog vergeten in mijn reactie _O-

Wilde het ook nog benoemen :@
pi_219342829
Het enige wat ik nu wil is gewoon opgeven :@
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama

Volgens begeleiding komt dit doordat ik rust heb en daardoor ruimte heb ervoor
Alleen stom is het wel
  dinsdag 25 november 2025 @ 19:16:52 #233
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219342868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama

Alleen stom is het wel
Bel je de crisisdienst als het nodig is?
Anders gewoon lekker in bed gaan lezen en slapen, morgen weer een dag? Misschien wat vroeg, maar volgens mij heb je het nodig. Nog even douchen voor de tijd misschien?

Take care lieverd. Je begeleiding heeft wel een punt. Je bent al zover gekomen, geef niet op. Je kan hier alleen maar beter uitkomen, maar je moet er helaas wel even doorheen (en dat doe je fucking goed, ookal voelt dat voor jou misschien niet (helemaal) zo). Hou vol. Jij bent het echt waard!
|| justdiggit.org ||
pi_219342905
quote:
Tussen gevoel en ratio kan een groot gat zitten. Het 1 maakt het ander niet minder waar, het is jouw gevoel en het is juist goed dat je het verwoord. Dat het gevoel er is ligt aan je verleden.

quote:
bondgenoten zo ;) :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219342915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

Alleen stom is het wel
ehmmm Cots
hoe is jouw leven op dit moment rustig dan?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219343158
Ja de crisisdienst bel ik als nodig

Op dit moment gewoon moe.
Nu naar bed is niet slim, dan word ik heel lamlendig morgen.

Maar DBG staat aan. Lekker de kattenkop uithangen in dat topic

En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
pi_219343333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
ja EDMR stelt niks voor :7
gekkie
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:03:01 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja, ik snap het wel. Het was relatief rustig in je leven. Besef alsjeblieft wel dat je dat zelf bereikt hebt.

Dat er nog trauma's verwerkt moeten worden is logisch (met jouw verleden), en de vraag over je vader kwam dan ook niet zomaar nu.

Ik geloof niet in God. Als ik het me goed herrinner jij wel. Ik geloof wel in "meer dan alleen het aardse" en dat dingen komen wanneer je daar aan toe bent. Ondanks dat dat niet zo voelt (dealt with that many times). Dus of het nou God is of wat anders, dit is nu op jouw pad gekomen zodat jij je straks bevrijd van (een deel van) je trauma's gaat voelen.

Maar daarvoor moet je door de zure appel heen. Ik ontwijk dat zelf nog maximaal, maar er komt wel een moment dat ik er wat mee moet. Ik weet niet of ik dan zo sterk ben als jij (nu ben ik dat in ieder geval nog niet). Ik begrijp het dus ook volledig hoe je je voelt in dit traject, maar hoe moeilijk ook, de snelste weg eruit is erdoorheen.

Het is zo makkelijk advies geven, maar het zelf opvolgen.. :') Als jij stom bent daarom, ben ik dat al helemaal
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:05:10 #239
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343386
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
ja EDMR stelt niks voor :7
gekkie
EMDR is nu, volgens mij?, omdat er een trauma getriggerd werd door een vraag.

Correct me if I'm wrong. Maar de trigger kwam toen ze in relatief rustige tijden zat, EMDR is het gevolg, dus nu niet meer rustig inderdaad.
|| justdiggit.org ||
pi_219343486
Nou eerst, lief Buurmeisje, jij bent absoluut niet stom. Mag je niet meer zeggen hoor :o
Je bent een engeltje O+ En je bent echt wel een enorm dappere vrouw. Vertrouw helemaal in jou en je kunnen

Ik zou mezelf niet christelijk noemen. Alleen bid ik zo nu en dan. Vooral uit angst en niet voor troost.

De trigger kwam door nieuwsgierigheid... alleen het niet uitzoeken was net zo vervelend. Voelde me heel slecht door het niet weten

Emdr is iig niet rustig en een gevolg van

Sowieso is rust een relatief begrip. Halve crisis ervaar ik nog als rust vrees ik ;)
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:17:51 #241
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou eerst, lief Buurmeisje, jij bent absoluut niet stom. Mag je niet meer zeggen hoor :o
Je bent een engeltje O+ En je bent echt wel een enorm dappere vrouw. Vertrouw helemaal in jou en je kunnen

Ik zou mezelf niet christelijk noemen. Alleen bid ik zo nu en dan. Vooral uit angst en niet voor troost.

De trigger kwam door nieuwsgierigheid... alleen het niet uitzoeken was net zo vervelend. Voelde me heel slecht door het niet weten

Emdr is iig niet rustig en een gevolg van

Sowieso is rust een relatief begrip. Halve crisis ervaar ik nog als rust vrees ik ;)
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken? :*
|| justdiggit.org ||
pi_219343569
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken? :*
*schudt hand
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:51:03 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343932
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
*schudt hand
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moeten :*
|| justdiggit.org ||
pi_219343963
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moeten :*
Ja... ik probeer het rustig aan te doen. Te accepteren dat ik op het moment tot minder kom

Maar goed... morgen weer een dag. In de ochtend wil ik wat tekenen of haken of beiden

In de middag begeleider... hopelijk geeft zij wat lucht.
Ik heb eigenlijk even iemand nodig om met mij op een rij te zetten waarom ik wel zou willen leven. Dat lukt me alleen eventjes niet.

Dus ik vraag hulp bij motivatie

Ook even slapen bespreken

En dan in de middag weer wat crea doen.

Moet wel lachen. Heb heerlijke kerstverlichting. Echter is dat te donker om bij te lezen. Dus of ik ga naast de kerstboom lezen op de luie stoel. Dat wil wel. Of niet lezen

Normaal lees ik altijd op de bank. Alleen echt te donker nu

Morgenavond maar leesvoer naast de stoel. Bedenk ik nu als oplossing ... had ik eerder kunnen bedenken ... na de kerst alles weer normaal :)
pi_219344146
Weet je wat het ook met mijn hoofd is: ik kan geen prioriteiten stellen. Oprecht niet. Alles is even belangrijk. Moet eigenlijk ook weer mijn agenda gaan beheren samen met begeleiding. Ook al vind ik het gênant en wil ik privacy hebben.

Het is echt een onkunde

Ik weet niet of het bij mijn ziektebeeld hoort of dat het iets is dat in mijn opvoeding misgelopen is...

Alleen ik moet even hier weer hulp bij vragen
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:23:39 #246
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219344244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je wat het ook met mijn hoofd is: ik kan geen prioriteiten stellen. Oprecht niet. Alles is even belangrijk. Moet eigenlijk ook weer mijn agenda gaan beheren samen met begeleiding. Ook al vind ik het gênant en wil ik privacy hebben.

Het is echt een onkunde

Ik weet niet of het bij mijn ziektebeeld hoort of dat het iets is dat in mijn opvoeding misgelopen is...

Alleen ik moet even hier weer hulp bij vragen
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op af :*

En zeker goed om hulp bij te vragen!
|| justdiggit.org ||
pi_219344278
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moet wel lachen. Heb heerlijke kerstverlichting. Echter is dat te donker om bij te lezen. Dus of ik ga naast de kerstboom lezen op de luie stoel. Dat wil wel. Of niet lezen
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht :P
.
pi_219344279
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op af :*
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragen

Moet sowieso bij dagplanningen er een 1,2 of 3 zetten. 1 moet echt absoluut. 2 leuk als het lukt en 3 ach heb tijd over

En dat ik die 1 niet enkel voor vervelende dingen gebruik. Ook voor ontspannen.

Alleen ik geef alles een 1 _O- dus dat moet ik oefenen.
pi_219344281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamer :P
pi_219344288
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamer :P
Drive-in :{w :P
.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 25 november 2025 @ 21:27:51 #251
Brabo Bastard
pi_219344290
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het Optimus Prime :@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219344325
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Denk nou eens in oplossingen :{w

Die meid wil graag lezen én het kerstgevoel hebben.
.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 25 november 2025 @ 21:32:30 #253
Brabo Bastard
pi_219344335
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Denk nou eens in oplossingen :{w

Die meid wil graag lezen én het kerstgevoel hebben.
Sorry CotS ;(
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219344342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:32 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Sorry CotS ;(
Aan "sorriy's" doen we hier niet aan in dit topic.

(en dat geldt ook voor TS :P )
.
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:42:00 #255
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219344412
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragen

Moet sowieso bij dagplanningen er een 1,2 of 3 zetten. 1 moet echt absoluut. 2 leuk als het lukt en 3 ach heb tijd over

En dat ik die 1 niet enkel voor vervelende dingen gebruik. Ook voor ontspannen.

Alleen ik geef alles een 1 _O- dus dat moet ik oefenen.
Ja, herkenbaar hoor!

Mijm prioritering is, als het oke met me gaat:
1. Dreiging voor mijn leven (of dat van mijn gezin)
2. Behoeft aandacht op korte termijn, (nog) niet levensbedreigend
3. Behoeft aandacht op lange termijn, niet levensbedreigend.

Alles voelt als 1. Maar je ratio weet wel wat er eigenlijk 2 en 3 is. En anders kan je psych of begeleider je daarbij helpen :*
|| justdiggit.org ||
pi_219344448
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, herkenbaar hoor!

Mijm prioritering is, als het oke met me gaat:
1. Dreiging voor mijn leven (of dat van mijn gezin)
2. Behoeft aandacht op korte termijn, (nog) niet levensbedreigend
3. Behoeft aandacht op lange termijn, niet levensbedreigend.

Alles voelt als 1. Maar je ratio weet wel wat er eigenlijk 2 en 3 is. En anders kan je psych of begeleider je daarbij helpen :*
Ja... hier heb ik oprecht hulp bij nodig. Wat is belangrijker: stoffen, de vloer doen, tekenen, haken, sociaal zijn... ik kan niet kiezen.

Even briefje voor morgen
• prioriteiten leren stellen
• suicidalitiet en plannetje
• slaap
• trauma

En dan samen agenda gaan beheren
Samen oefenen met prioriteiten
Motivatie voor leven verzinnen (zo irritant)

Leg nu een briefje voor mezelf klaar...

Vergeet ik iets :@ ?
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:52:13 #257
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219344492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... hier heb ik oprecht hulp bij nodig. Wat is belangrijker: stoffen, de vloer doen, tekenen, haken, sociaal zijn... ik kan niet kiezen.

Even briefje voor morgen
• prioriteiten leren stellen
• suicidalitiet en plannetje
• slaap
• trauma

En dan samen agenda gaan beheren
Samen oefenen met prioriteiten
Motivatie voor leven verzinnen (zo irritant)

Leg nu een briefje voor mezelf klaar...

Vergeet ik iets :@ ?
Ja,

• liever voor jezelf zijn
|| justdiggit.org ||
pi_219344528
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja,

• liever voor jezelf zijn
Heel belangrijk
pi_219344714
En adem blijven halen.
.
pi_219344779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:22 schreef r_one het volgende:
En adem blijven halen.
Ja
En paniekaanvallen weg ademen
pi_219344860
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja
En paniekaanvallen weg ademen
Adem in .... adem uit .....

Komt-ie nog een keer:
Bekijk deze YouTube-video
(hij blijft kostelijk _O- )
.
  dinsdag 25 november 2025 @ 22:46:47 #262
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219344882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Komt-ie nog een keer:
Finkers _O_ De held van Twente O+
|| justdiggit.org ||
pi_219344905
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Finkers _O_ De held van Twente O+
Met Willem Wilmink en Ilse de Lange als goede tweede en derde ^O^
.
  dinsdag 25 november 2025 @ 23:10:32 #264
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219345036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:49 schreef r_one het volgende:

[..]
Met Willem Wilmink en Ilse de Lange als goede tweede en derde ^O^
Ilse :r

Tot zover offtopic.
Wens je een fijne nachtrust CotS :*
|| justdiggit.org ||
pi_219345079

Heb het even naar de SC getild hoor :@ anders durf ik hier niet te mokken

Straks moet ik idd weer naar bed :{ nu eerst maar een theetje en moed plus motivatie verzamelen

Edit... tien voor half één
Toch maar gaan lezen in bed

[ Bericht 6% gewijzigd door ChildoftheStars op 26-11-2025 00:22:24 ]
  woensdag 26 november 2025 @ 09:46:15 #266
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219346422
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
_O_ _O_
pi_219348320
Ik ben streng toegesproken

Moet een week vrij nemen van alles (naja, even EMDR bespreken, dat waarschijnlijk wel, maar verder niks)

En mijn prioriteiten moeten anders (mijn lijst: moeder + vrienden + Behandelaren en begeleiders. 2 Clubjes. 3 huishouden, 4 ikzelf). Nummer vier moet op nummer één komen te staan en de rest wisselt per dag

Slapen... tja... dat moet gewoon. Half elf naar boven en op tijd gaan slapen

Ik ben zo moe... maar ze heeft me geholpen met motivatie...
Nu rusten en pauze. Even energie verzamelen voor morgenochtend. Dat is ene slopende dag. Eerst de schilderclub en dan naar boven voor de vergadering. Wil toch even een uurtje mijn neus laten zien bij schilderen
pi_219348587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 14:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even energie verzamelen voor morgenochtend. Dat is ene slopende dag. Eerst de schilderclub en dan naar boven voor de vergadering. Wil toch even een uurtje mijn neus laten zien bij schilderen
Ik dacht dat jijzelf van plek #4 naar plek #1 moest verhuizen, dan zou het slopende van de schilderclub (plek #2) toch ondergeschikt moeten zijn.

Oftewel: láát je nou niet slopen morgen.
.
pi_219348709
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:30 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik dacht dat jijzelf van plek #4 naar plek #1 moest verhuizen, dan zou het slopende van de schilderclub (plek #2) toch ondergeschikt moeten zijn.

Oftewel: láát je nou niet slopen morgen.
Ja... je hebt gelijk

Alleen volgende week ook niet ivm de vakantie

Mijn moeder heeft ook gezegd dat ik vijf december niet mag komen, maar moet rusten. Dus ik heb anderhalf week vakantie nu. Dus dat is fijn

Morgen vergaderen en vrijdag psych en even wat boodschapjes in de stad en dan ben ik vrij tot en met maandag.
pi_219349614
Ik heb een partij last van het impostersydroom

Dat mijn leven gewoon nep is
Dat ik nep ben en niet besta
Dat echt alles nep is

En dat geeft paniek... wat ben ik en wie ben ik en wiens plek op aarde houd ik bezet?
pi_219349748
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een partij last van het impostersydroom

Dat mijn leven gewoon nep is
Dat ik nep ben en niet besta
Dat echt alles nep is

En dat geeft paniek... wat ben ik en wie ben ik en wiens plek op aarde houd ik bezet?
Jij bent jij. :* O+

Wat ga je aan eten kopen de aankomende week paar dagen, en wat ga je koken?

Heb je wat recepten ter inspiratie? Ik moet nog wat verzinnen (want kon paar dagen niet de deur uit maar ook niet koken, dus zo goed als alles is leeg hier in huis... Alleen voor vanaaf nog wat).

Heb je een favoriet recept?
pi_219349791
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:40 schreef Sally het volgende:

[..]
Jij bent jij. :* O+

Wat ga je aan eten kopen de aankomende week, en wat ga je koken?

Heb je wat recepten ter inspiratie? Ik moet nog wat verzinnen (want kon paar dagen niet de deur uit maar ook niet koken, dus zo goed als alles is leeg hier in huis... Alleen voor vanaaf nog wat).

Heb je een favoriet recept?
Moeilijke vragen.
Beetje een fase waarin ik vooral snel een paar boterhammen pak :@

Net wel broccoli en wortelen gegeten

Morgen misschien tweede helft van dat

Heb ook nog een zakje zuurkool liggen

Echter vind ik koken momenteel echt erg veel moeite
Het hele concept zorgen voor mezelf lukt niet zo goed. En huishouden ook moeilijk

Het is allemaal teveel. Te verwarrend. Ben ook te moe. Hopelijk lukt het in deze vakantie om dat goed te doen

En favoriete recept: roze risotto denk ik.
  woensdag 26 november 2025 @ 19:18:15 #273
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219350054
SPOILER
pi_219350283
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Moeilijke vragen.

Het hele concept zorgen voor mezelf lukt niet zo goed. En huishouden ook moeilijk

Het is allemaal teveel. Te verwarrend. Ben ook te moe. Hopelijk lukt het in deze vakantie om dat goed te doen

Excuus als ik het verwarrend maakte.

Ik dacht dat het je kon helpen om een beetje te plannen wat te gaan eten. Want je het kwam zo makkelijk over: Even wat Boodschapjes halen
;)

Ik hoopte dat het je even naar een moment van nadenken bracht over "iets" simpels.
Alleen.. ik besefte niet hoe niet-simpel dat voor jou is nu!

Ik herken dit soort dingen inderdaad ook wel, wat te eten, wat mee te nemen uit de supermarkt?

Roze Risotto, dat klinkt wel lekker!
Maar geen gangbaar recept...

Even concreet makend voor jou:
Wil je de ingrediënten delen? 😉🫣😇

(Oh: 'geheim van de kok' is óók een geldig antwoord 😋
Of: nu.even.niet!??!??;!!!!11!!!111 }:| . Dat mag ook ;) :+ )
  Spellchecker woensdag 26 november 2025 @ 19:50:58 #275
197773 crew  maily
pi_219350560
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Moeilijke vragen.

Niks mis met "snel een paar boterhammen".

En groenten. En morgen ook weer zie ik. ^O^ :Y)
pi_219350580
Kan ik je risotto ook in een andere kleur bestellen? Hemelsblauw ofzo? Ik hou niet zo van roze :@
.
pi_219350700
Risotto is gewoon met bietjes en creme Fraîse en nootjes en ruccola
Simpel doch lekker

‐------

Heb eveb met mijn beste vriendin geappt
Die vindt het niet zo lekker gaan met mij

Dus hulpverlening geappt
Geen zin in de crisisdienst
pi_219354934
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
morgen therapie en nieuwe bril halen in de stad en dan anderhalf week vrij

Even opstaan om thee te zetten is me zelfs teveel
Zit nu achter mijn laptop met een serie. Op den duur wint de dorst van de overprikkeldheid en vermoeidheid

edit: Het geluid van de waterkoker en senseo is me ook gewoon teveel nu
pi_219355134
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
morgen therapie en nieuwe bril halen in de stad en dan anderhalf week vrij

Even opstaan om thee te zetten is me zelfs teveel
Zit nu achter mijn laptop met een serie. Op den duur wint de dorst van de overprikkeldheid en vermoeidheid

edit: Het geluid van de waterkoker en senseo is me ook gewoon teveel nu
Voldoende rust nemen :*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219358829
Dissocieer veel vandaag
De afgelopen dagen
Enorm veel gaten in de dag en me raar en nep voelen

Morgen bespreken dan maar
Bijna vakantie
pi_219358959
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dissocieer veel vandaag
De afgelopen dagen
Enorm veel gaten in de dag en me raar en nep voelen

Morgen bespreken dan maar
Bijna vakantie
Balen, rustig aan doen en morgen bespreken
Knuf
pi_219359559
Ja en ik moet straks ook weer slapen

Alleen nog zo geen zin in
Zit wel best zo
Geen zin in uitkleden en geen controle te hebben over mijn brein

Deze dag is in een waas voorbij gegaan. De ochtend weet ik nog een beetje. De middag ben ik kwijt. De avond ook wel. Zie nu ineens dat het bijna elf uur is... ben zeker vanaf thuiskomst kwijt

Dit is eng en creepy
  vrijdag 28 november 2025 @ 00:36:24 #283
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219359868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en ik moet straks ook weer slapen

Alleen nog zo geen zin in
Zit wel best zo
Geen zin in uitkleden en geen controle te hebben over mijn brein

Deze dag is in een waas voorbij gegaan. De ochtend weet ik nog een beetje. De middag ben ik kwijt. De avond ook wel. Zie nu ineens dat het bijna elf uur is... ben zeker vanaf thuiskomst kwijt

Dit is eng en creepy
Probeer morgen een half uurtje de natuur in te gaan. Benoem wat je ziet, een boom, het gras, de kleuren etc.
Benoem wat je hoort. Benoem wat je ruikt voelt en proeft.

Dat is een standaard aardingsoefening.

Wist je dat als je teveel thuis zit, dat je daar stress van krijgt en niet zo'n beetje? Er is in afgelegen gebieden waar het 's winters hard vriest zelfs een naam voor; cabin fever.

Mensen draaien daar helemaal door als ze te lang achter elkaar binnen zitten. Je mind kan dan te veel controle over je krijgen.

Probeer in deze lastige situatie terug te komen in het moment in plaats van in allerlei gedachten verzeild te raken die niets met je huidige situatie te maken hebben. In die filmpjes die ik postte zei Chadd het heel simpel "Be where your feet are."

Je komt er wel.
pi_219359952
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 22:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Komt-ie nog een keer:
:@ ik wil het ook wel weten... hoe doe je dat dan? Maar...
Filmpje doet het niet (meer?)...

Welke sketch was het?
pi_219359969
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 01:27 schreef Sally het volgende:

[..]

Welke sketch was het?
pi_219360338
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 00:36 schreef Tengano het volgende:

[..]
Probeer morgen een half uurtje de natuur in te gaan. Benoem wat je ziet, een boom, het gras, de kleuren etc.
Benoem wat je hoort. Benoem wat je ruikt voelt en proeft.

Dat is een standaard aardingsoefening.

Wist je dat als je teveel thuis zit, dat je daar stress van krijgt en niet zo'n beetje? Er is in afgelegen gebieden waar het 's winters hard vriest zelfs een naam voor; cabin fever.

Mensen draaien daar helemaal door als ze te lang achter elkaar binnen zitten. Je mind kan dan te veel controle over je krijgen.

Probeer in deze lastige situatie terug te komen in het moment in plaats van in allerlei gedachten verzeild te raken die niets met je huidige situatie te maken hebben. In die filmpjes die ik postte zei Chadd het heel simpel "Be where your feet are."

Je komt er wel.
Tijd voor cabinfever heb ik niet ;)

Kom elke dag wel ergens en zie mensen. Teveel zelfs

Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen

pi_219360582
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tja, dan moet je hier ....
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
.... eens mee stoppen en jezelf op plek #1 zetten. Niet alleen in theorie, ook in de praktijk.

(je zet jezelf nog steeds als laatste in het rijtje, al het andere krijgt prioriteit .... dazniegoe :N )
.
pi_219360616
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 01:27 schreef Sally het volgende:

[..]

Welke sketch was het?

(vanaf 10:00)

quote:
:N
.
  vrijdag 28 november 2025 @ 10:31:50 #289
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219361415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijd voor cabinfever heb ik niet ;)

Mensen die 'gezond' zijn kunnen ook overprikkeld raken en kunnen dan wat humeurig, kortaf of andersoortige emoties vertonen. Iedereen heeft een grens van wat hij aan kan. En als je daar overheen gaat, ga je dat merken.

Afleiding is prima. Onder de mensen zijn zodat je niet alleen maar in je eigen bubble zit is goed. Rust nemen om weer in harmonie met jezelf te komen is belangrijk. En een regelmatig slaappatroon en voldoende slaap is voor ons fysieke en emotionele hersel noodzakelijk.
quote:
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen.
En zorgen dat je een gezonde balans houdt in je dingen doet en goed naar jezelf luistert, is goed voor jezelf zorgen; iets wat iedereen nodig heeft.
pi_219362602
Oké, dinsdag een blok van twee uur traumabehandeling
en ik ben blijkbaar niet dom, zoals ik me voel, want het juist heel lastig is om mijn werkgeheugen te overprikkelen _O- (wat dus de bedoeling is) (wat ik ook wel wist, maar ik moest het even weer horen).

Tot die tijd heb ik even vrij.
Nieuwe bril opgehaald

Behalve het fact even niks komende week.

Ook moet ik tot maandag (dus drie nachten) om 22.00 temazepam innemen. Ook als ik goed geslapen heb. Ik moet tot rust komen. Lijf en hoofd hebben het echt even nodig dat ik goede nachten maak. Ongeacht wat ik ervan vind en voel. 22.00 naar boven
Mijn bestie appt me ook om 22.00 om me naar bed te sturen :@ en als ik miep me om te praten :@

Oh ja... ik heb fidget toys moeten bestellen. Best prijzig die zooi, maar de argumenten staan als een huis:
• tegen dissociatie
• tegen automutilatie
• om niet continu prikkels te zoeken als ik rustig een serie kijk of lees. Dat ik me leer te ontspannen
• omdat ik altijd loop te friemelen met mijn vingers en ze tot (net voorbij) de pijngrens buig en strek
• en gewoon pure afleiding
Die speeltjes vind ik nogal een ding hoor :o
pi_219362627
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, dinsdag een blok van twee uur traumabehandeling
en ik ben blijkbaar niet dom, zoals ik me voel, want het juist heel lastig is om mijn werkgeheugen te overprikkelen _O- (wat dus de bedoeling is) (wat ik ook wel wist, maar ik moest het even weer horen).

Tot die tijd heb ik even vrij.
Nieuwe bril opgehaald

Behalve het fact even niks komende week.

Ook moet ik tot maandag (dus drie nachten) om 22.00 temazepam innemen. Ook als ik goed geslapen heb. Ik moet tot rust komen. Lijf en hoofd hebben het echt even nodig dat ik goede nachten maak. Ongeacht wat ik ervan vind en voel. 22.00 naar boven
Mijn bestie appt me ook om 22.00 om me naar bed te sturen :@ en als ik miep me om te praten :@

Oh ja... ik heb fidget toys moeten bestellen. Best prijzig die zooi, maar de argumenten staan als een huis:
• tegen dissociatie
• tegen automutilatie
• om niet continu prikkels te zoeken als ik rustig een serie kijk of lees. Dat ik me leer te ontspannen
• omdat ik altijd loop te friemelen met mijn vingers en ze tot (net voorbij) de pijngrens buig en strek
• en gewoon pure afleiding
Die speeltjes vind ik nogal een ding hoor :o
Is 2 uur trauma behandeling niet te lang??
Bij mij was na 3 kwartier de koek wel op
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:52:39 #292
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219365545
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

Nieuwe bril opgehaald

Bevalt je bril een beetje?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 28 november 2025 @ 18:56:39 #293
Brabo Bastard
pi_219365589
Nieuwe bril genot!
"Omae wa mou shindeiru."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')