SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal wel naïef zijn jammer genoeg. Maar de crisisdienst doet weinig/niks tot je jezelf echt schade aan doet? En als je pas net gestopt bent met het beschadigen van je lichaam zou ik denk ik weer de crisisdienst bellen..quote:Op woensdag 19 november 2025 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen hoeveel moet ik gesneden hebben om het belletje te rechtvaardigen? Hoeveel moet ik meer doen...
Aan het eind van de sessie wel de 'cooling down' (weet er zo geen andere naam voor) gedaan?quote:Op woensdag 19 november 2025 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Emdr viel toch wat zwaar
De beerput is open en in mijn hoofd word ik over en over misbruikt en mishandeld
Wat een beetje informatie los kan maken zeg
Voel me echt slecht
Waarom gooi je niet alle messen en scherpe voorwerpen weg als ik vragen mag?quote:Op woensdag 19 november 2025 23:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
De sessie is goed uitgevoerd
Fijne psych ook
Alleen ik ben een beetje wankel op het moment
Vrees wel voor een lange nacht.
Probeer me maar een beetje te ontspannen. Lukt niet echt
Zo maar even wat thee maken
Omdat er geen beginnen aan isquote:Op woensdag 19 november 2025 23:17 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom gooi je niet alle messen en scherpe voorwerpen weg als ik vragen mag?
Ik ben alcoholverslaafd en hou alcohol in de koelkast om minder stress te hebben. Als ik alle alcohol weggooi heb ik extra stress, ga ik daardoor weer alcohol kopen en het effect is dat ik juist maar weer drink. Is dit vergelijkbaar? Dat je een mes bij de hand houdt voor het geval je jezelf wil snijden?
Deze heb ik uitgeprintquote:Op woensdag 19 november 2025 23:05 schreef Tengano het volgende:
@:ChildoftheStars
Ik geloof je.
Ik zie en lees dat je pijn hebt.
Je hoeft jezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Je mag stoppen met jezelf pijn doen.
Je mag kiezen voor veiligheid.
Je bent iemand die het waard is om te blijven![]()
En je bent het waard om steun te krijgen.
Je bent het waard om te helen.
En je bent ongelooflijk moedig dat je er nog bent, dit allemaal nog steeds doorstaat en op weg blijft naar jouw vrede, rust, zachtheid en liefde voor jezelf.
Alles komt goed; ook dit gaat weer voorbij.
En als je je voelt zoals je je niet wilt voelen doe dan 3 diepe ademhalingen (4 seconden in, 2s vasthouden, 6s uit) en val terug op je vermogende en helende affirmaties.
Ik hoef mezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Ik mag stoppen met mezelf pijn te doen.
Ik mag kiezen voor veiligheid.
Ik ben het waard om te blijven en te zijn wie ik ben![]()
Ik ben het waard om steun te krijgen als ik dat nodig heb.
Ik ben het waard om te helen.
Ik ben moedig en krachtig dat ik er nog ben en dat ik nog steeds blijf doorgaan.
Ik verdien rust, liefde en vertrouwen in mezelf.
Alles komt goed; ook dit gaat weer voorbij.
* Tengano
En als je die ook weggooit?quote:Op woensdag 19 november 2025 23:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat er geen beginnen aan is
Ik heb wel een paar een een kit weggegooid. Alleen er zijn altijd messen, scharen, schroevendraaiers en weet ik veel wat in huis.
Ik heb een veilige plek
En dat kost veel discipline. Zit er nu ook en het kost moeite.
[..]
Deze heb ik uitgeprint
Je raakt me heel erg diep. Dank je wel. Zo lief
Maar je bent het niet.quote:
Wil je dat ik naar je huis ga om in 4 uur tijd je hele woning veilig te maken?quote:Omdat er geen beginnen aan is
Ik heb wel een paar een een kit weggegooid. Alleen er zijn altijd messen, scharen, schroevendraaiers en weet ik veel wat in huis.
Beter leer je haar 'vissen'.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:55 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wil je dat ik naar je huis ga om in 4 uur tijd je hele woning veilig te maken?
Moet idd mijn gedachten relativeren, anders verzuip ik erinquote:Op woensdag 19 november 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @:ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.
Behalve jij zelf!
Al die gedachten die maken dat je je zo ellendig voelt, zul je moeten tackelen en disarmen. Op dit moment hebben ze nog steeds macht over jou en daarom val je regelmatig terug in je destructieve gedrag. Gedrag dat je niet wilt, maar waarover je (nog) geen macht hebt om het te laten en iets gezonds en volwassends te doen.
Dus als je je zo beroerd voelt. Schrijf die gedachten dan op en kijk of je ze constructiever en zachter kunt maken en ze meer passen bij je vernieuwde zelf.
Begin aan een nieuw begin.
Jij hebt zoveel liefde in je, en nu wordt het tijd dat je die full blown voor jezelf in gaat zetten![]()
En jij kunt dat.
Omdat het onmogelijk isquote:Op woensdag 19 november 2025 23:44 schreef Masberum het volgende:
[..]
En als je die ook weggooit?
En misschien klinkt dat onrealistisch. In mijn woning heb ik messen en scheermesjes etc. omdat ik mezelf er niet mee wil verwonden. Als ik weet dat ik dat wel zou willen dan zou ik die weg doen als ik echt niet aan zelfmutilatie wil doen
Waarom gooi je niet alles en weet ik veel uit huis wat je kan verwonden? Behalve dat het ongemak kan veroorzaken, dat begrijp ik. Maar toch niet zoveel ongemak als jezelf verwonden als je er vanuit een derde persoon naar kijkt?
Ik weet niet goed hoe inhoudelijk te reageren.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:52 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Maar je bent het niet.
Tot nu toe heb ik bij jou vooral iemand gezien met heel veel doorzettingsvermogen. Ondanks alles wat je hebt meegemaakt, blijf je voor jezelf vechten. Door jouw angsten buig je misschien wel, maar je laat je daardoor niet breken. Je veert altijd weer terug.
En ook nu je je in crisis voelt, weet je altijd wel verantwoordelijk naar jezelf toe te handelen. Door bijvoorbeeld de crisis-dienst te bellen en ook door hier steun te zoeken.
Ik vind jou juist heel sterk!
Er zijn zoveel mensen die zich laten leiden door wrok en rancune en zich daardoor het recht menen te permitteren om andere mensen te kwetsen. Ik heb bij jou hier nog nooit gemerkt dat je bijvoorbeeld door zelfmedelijden op een manipulatieve manier aandacht probeert af te dwingen. Je behandelt iedereen met respect; ik heb jou nog nooit zien reageren op iemand met de opzettelijke bedoeling die persoon te kwetsen. Ik vind dat sterk. Het lukt je misschien nog niet altijd om lief voor jezelf te doen. Echter de motivatie en levenslust is er hoe dan ook!
Je bent niet slecht.
Je schrijft zelf dat de beerput open is. Als die open is, kan je 'm uitbaggeren: alle vieze rotzooi die niet bij jou persoonlijkheid past en de manier hoe jij wilt leven, eruitscheppen.
Je komt er echt wel!
quote:
Geef een man met honger geen vis, maar leer hem vissen?quote:Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
He? Wat bedoel je? Sorry dat ik het niet direct begrijp
Ja maar dat is toch niet gunstig voor jou?quote:Op donderdag 20 november 2025 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Geef een man met honger geen vis, maar leer hem vissen?
Oke ik snap hetquote:Op donderdag 20 november 2025 00:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat het onmogelijk is
Ik moet koken, brood smeren, mijn hobby's uitvoeren, baxter open knippen ect.
Dat jij stelt dat therapeuten niks oplossen en ze het zelf moet doen vind ik erg ver gaan.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @:ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.
Behalve jij zelf!
Al die gedachten die maken dat je je zo ellendig voelt, zul je moeten tackelen en disarmen. Op dit moment hebben ze nog steeds macht over jou en daarom val je regelmatig terug in je destructieve gedrag. Gedrag dat je niet wilt, maar waarover je (nog) geen macht hebt om het te laten en iets gezonds en volwassends te doen.
Dus als je je zo beroerd voelt. Schrijf die gedachten dan op en kijk of je ze constructiever en zachter kunt maken en ze meer passen bij je vernieuwde zelf.
Begin aan een nieuw begin.
Jij hebt zoveel liefde in je, en nu wordt het tijd dat je die full blown voor jezelf in gaat zetten![]()
En jij kunt dat.
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 20 november 2025 01:05 schreef Iceage het volgende:
[..]
Dat jij stelt dat therapeuten niks oplossen en ze het zelf moet doen vind ik erg ver gaan.
Gezien de historie van Child en haar situatie denk ik dat ze meer gebaat is bij professionele hulp ipv FOK! amateur psychologen.
@:Childofthestars Heel veel sterkte en ik hoop dat je de nacht goed doorkomt.
Mocht je weer de opwelling voelen of stemmen horen gelijk de crisisdienst bellen !! (daar zijn ze voor.)
Goedzo!quote:Op donderdag 20 november 2025 01:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je hebt gelijk
En ik sta op het crisisbord, dus snelle hulp en idd bellen als het nodig is
Ben op het moment in controle
En anders horen ze het bij de crisisdienst het gelijk
+10quote:Op donderdag 20 november 2025 01:20 schreef Iceage het volgende:
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.
Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.
Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.
@:Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)
Take Care!
Je kan alle scherpe dingen weghalen, maar als iemand automutileert vind die altijd wel een manier om zichzelf pijn te doen. Wil je dan ook haar nagels constant kort gaan houden, en alle harde objecten met kussens bedekken?quote:Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
He? Wat bedoel je? Sorry dat ik het niet direct begrijp
Ohquote:Op donderdag 20 november 2025 04:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een lamlendige en lange nacht
Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen
Word maar niet slaperig of moe
Dank je wel, ik doe mijn bestquote:Op donderdag 20 november 2025 09:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.
Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen wetenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
Ik heb de link bekeken (geen moeite met de Engelse taal), maar op het moment is er een plan en een lijst met dingen om aan te werken.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.
Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.
https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/
Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?
Heb je thuis wel een printer?
Wat @r_one zegt; ik weet niet wat een anker isquote:Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven hebquote:
Daar hoef je geen sorry voor te zeggenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
Helemaal niet erg, hoor. Dat is online prima te vinden.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overlevenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen
Dat snap ik en de rest ook welquote:Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsneequote:Op donderdag 20 november 2025 12:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat snap ik en de rest ook wel
Excuses niet nodig
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
Knuffel, dank je welquote:Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt
Bias Shift?quote:Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijdenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten
je bent allesbehalve doorsneequote:Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee
maar soit; het mysterie over wat EMDR is, is opgelost
quote:Op donderdag 20 november 2025 13:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijden
dus als je EMDR hebt gehad en hierdoor wat negatief zit, gebruik jij je anker om op andere gedachten te komen.
Het moet wel een echt helpende gedachte/herinnering zijn
Wow, dit is dus compleet nieuw voor mijquote:Op donderdag 20 november 2025 13:37 schreef greysbones het volgende:
Het voornaamste doel van een anker is om de cliënt te helpen bij emotieregulatie en aarding, vooral wanneer zij zich overweldigd voelen door de emoties die tijdens de EMDR-sessies naar boven komen.
Stabilisatie: Voordat de daadwerkelijke traumabehandeling begint, leert de cliënt vaak stabilisatietools, waaronder het creëren van een 'veilige plek' of een anker. Dit zorgt voor de benodigde stabiliteit om het verwerkingsproces aan te kunnen.
Hulpbronnen activeren: Het anker dient als een snelle manier om toegang te krijgen tot positieve gevoelens, eigenschappen (zoals moed of rust), of vaardigheden die de cliënt helpen om moeilijke situaties het hoofd te bieden.
Overbruggen: Het helpt de cliënt om te 'landen' na een intensieve sessie, of om in het dagelijks leven beter om te gaan met triggers of ongemakkelijke gevoelens.
\
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Wow, dit is dus compleet nieuw voor mij![]()
Maar dank voor je info
ik ken enkel EMDR met AnkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Wow, dit is dus compleet nieuw voor mij![]()
Maar dank voor je info
Oh wat verschrikkelijk ergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent een sterk mens, groot respect voor jou...![]()
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:08 schreef greysbones het volgende:
Nee maar wel heel benieuwd naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus kom maar door!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(ik reageer later, de plicht roept)r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Dank je welquote:Op donderdag 20 november 2025 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh wat verschrikkelijk erg
Je bent een sterk mens, groot respect voor jou...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee maar wel heel benieuwd naar.
Dus kom maar door!
Schandalig ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(ik reageer later, de plicht roept)![]()
heb je liever iemand die meer praktisch is, dus minder meelullen meer handige tips?quote:Op donderdag 20 november 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond temazepam
Morgen begeleider en videobellen vriendin
Morgen ook een plan voor het weekend.
Mijn begeleider was erg empatisch. Lastig!
Dinsdag emdr en woensdag emdr en vrijdag verder bespreken
Voor nu gamen en serie kijken
Rustig aan doen
En ik moet een pot thee wegdrinken. Want ik heb gister bij de emdr water gehad en verder denk ik niks meer gehad
Ben koud
Dus lekker onder een dekentje
De afspraken zijn praktischquote:Op donderdag 20 november 2025 14:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
heb je liever iemand die meer praktisch is, dus minder meelullen meer handige tips?
2 x per week
pittig Cots
lekker snoozen onder een dekentje nu
geen foutquote:Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De afspraken zijn praktisch
Nu: afleiding en wakker blijven
22.30 temazepam > douchen > bed
Morgen contact om te kijken wat nodig is en of ik geslapen heb
En contact met vriendin
Afleiding nu is of serie of gamen (en fok)
Afspraken over wanneer ik contact moet zoeken die heel concreet zijn
Alleen ik postte het concreet zijn hier niet
Mijn fout
en edit: ik moet een grote pot thee drinken
Je doet niks fout johquote:Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De afspraken zijn praktisch
Nu: afleiding en wakker blijven
22.30 temazepam > douchen > bed
Morgen contact om te kijken wat nodig is en of ik geslapen heb
En contact met vriendin
Afleiding nu is of serie of gamen (en fok)
Afspraken over wanneer ik contact moet zoeken die heel concreet zijn
Alleen ik postte het concreet zijn hier niet
Mijn fout
en edit: ik moet een grote pot thee drinken
Hierbij, lekker pot thee:quote:Op donderdag 20 november 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik moet een pot thee wegdrinken. Want ik heb gister bij de emdr water gehad en verder denk ik niks meer gehad
Ben koud
Dus lekker onder een dekentje
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik ken enkel EMDR met AnkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
Geheel logisch als je amper/niet geslapen hebt. Straks maar lekker warm douchenquote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben zo niet warm te krijgen... objectief gezien kan ik het niet koud hebben
Heb ik wel vaker bij slecht slapen
Merk dat ik van me af wil typen alleen nu ik dit typvlak voor me zie kom ik er niet op en sla ik blanco
Heb je vandaag wat gegeten? Want je motor moet wel wat energie hebben om op te warmen.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Merk dat ik van me af wil typen alleen nu ik dit typvlak voor me zie kom ik er niet op en sla ik blanco
je lichaam is zo druk om alles te verwerkenquote:Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee maar wel heel benieuwd naar.
Dus kom maar door!
ik zal het eens weer opduiken uit de krochten der informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(ik reageer later, de plicht roept)
even geduldEen losse opmerking
stilte wordt onrust
Heb ik.quote:
quote:Op donderdag 20 november 2025 17:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Geheel logisch als je amper/niet geslapen hebt. Straks maar lekker warm douchen
quote:Op donderdag 20 november 2025 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je vandaag wat gegeten? Want je motor moet wel wat energie hebben om op te warmen.
Het is denk ik hier een combinatie vanquote:Op donderdag 20 november 2025 18:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
je lichaam is zo druk om alles te verwerken
dat je meer moeite hebt met jezelf verwarmen
Deel wat je wilt delenquote:Op donderdag 20 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het is denk ik hier een combinatie van
Heb net een lorazepam genomen. Mocht van de psych. Even rustig worden.
Twijfel of ik een herinnering moet delen
Wil vertellen. Dat geeft rust. Al kan het ook triggeren? Alleen het blijft spoken
En het is een gevalletje get over it
quote:Op donderdag 20 november 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep
Even spoilerFijn dat dit je een beetje helptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel
Wat als ik gemakkelijker was
Wat als ik niet zo slap was
Wat als ik de boosheid en angst voor mijn ouders niet zo 'n groot ding maakte
En dit zijn hele milde herinneringen. Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg
(De spoiler aub eruit te knippen bij een quote. Dan kan ik hem eventueel doen verdwijnen)
Ja... dit schrijven helpt wel even
Edit: dit verklaard waarom ik altijd sorry voel en soms zeg![]()
Heb je ook leuke herinneringen(niet specifiek aan je kindertijd ) die heel sterk zijn
waar je op momenten van herbeleving aan zou kunnen proberen te denken?
en ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een losse opmerking
stilte wordt onrust
Nou .... brand los meid!quote:Op donderdag 20 november 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... dit schrijven helpt wel even
.
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:05 schreef maily het volgende:
[..]
Ik wil een heleboel schrijven maar![]()
![]()
komt een klein beetje in de buurt ....
Kind toch ....
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Fijn dat dit je een beetje helpt![]()
Heb je ook leuke herinneringen(niet specifiek aan je kindertijd ) die heel sterk zijn
waar je op momenten van herbeleving aan zou kunnen proberen te denken?
en ditIk heb wel zo hier en daar fijne dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die emoties voel ik niet zo denk ik... voel me schuldig als ik mijn moeder spreek en dit mij bezigheid. Voelt als verraadquote:Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou .... brand los meid!
@:spoiler:JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weet je dat je een in en in goed mens bentquote:Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Ik heb wel zo hier en daar fijne dingen
En die emoties voel ik niet zo denk ik... voel me schuldig als ik mijn moeder spreek en dit mij bezigheid. Voelt als verraad
[..]
Ja
Ik wil je niet in verwarring brengen (en ik heb altijd bijzonder lieve en fijne ouders gehad dus echt inleven lukt me niet) maar dit soort 'loyaliteit' begrijp ik nooit. Kindermishandeling en dan toch liefde en zorg van dat -mishandelde- kind verdienenquote:
Meeste kinderen zijn eeuwig trouw aan hun ouders ook al doen ze vreselijke dingenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wil je niet in verwarring brengen (en ik heb altijd bijzonder lieve en fijne ouders gehad dus echt inleven lukt me niet) maar dit soort 'loyaliteit' begrijp ik nooit. Kindermishandeling en dan toch liefde en zorg van dat -mishandelde- kind verdienen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zoals hierboven al geschreven: je was een kind. Alles wat jij jezelf aanrekent zou je absoluut je ouders moeten aanrekenen.
Nu ik zelf kinderen heb besef ik me dat des te meer. Ik weet ook dat loyaliteit enorm in de weg kan zitten, want god wat kunnen onze ouders veel doen voordat we besluiten niet meer loyaal aan ze te zijn. Maar kies voor jezelf, echt. En je bent goed bezig, hoewel dat nu niet zo voelt. Maar hou vol, je kan dit
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mijn vraag erover:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Armani XL op 20-11-2025 22:24:19 (Spoiler verwijderd) ]
Ja dat weet ik, dat snap ik, maar dat (loyaliteit, trouw) komt toch ook in gradaties. En CotS is imo meer dan gemiddeld zorgzaam voor haar moeder, ze zou zichzelf er zelfs nog voor wegcijferen (wat dan weer een dingetje van CotS zelf is maar daarmee niet minder onbegrijpelijk voor mij).quote:Op donderdag 20 november 2025 20:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Meeste kinderen zijn eeuwig trouw aan hun ouders ook al doen ze vreselijke dingen
misschien een soort stockholsyndroom
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:22 schreef Masberum het volgende:
Jouw spoiler hier ook maar even in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mijn vraag erover:JepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plus een ex die de nee negeerde en zei dat ik zijn "vriendin" was. Slechte relatie was dat
Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Soms heb ik het idee dat pech niet meer kan zijn
Al is dat het waarschijnlijk wel
[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 20-11-2025 22:24:57 ]
toch is het geen vreemd ietsquote:Op donderdag 20 november 2025 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, dat snap ik, maar dat (loyaliteit, trouw) komt toch ook in gradaties. En CotS is imo meer dan gemiddeld zorgzaam voor haar moeder, ze zou zichzelf er zelfs nog voor wegcijferen (wat dan weer een dingetje van CotS zelf is maar daarmee niet minder onbegrijpelijk voor mij).
Uit het leven verbannen is dan weer het andere uiterste (die gevallen ken ik ook).
Adem in ..... adem uit .....quote:Op donderdag 20 november 2025 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben even in de war
Even laten zakken
HELEMAAL NIKS!!!!!!!quote:Op donderdag 20 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:[/b
[b]Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Het was niet mijn bedoeling je in verwarring te brengen, sorryquote:Op donderdag 20 november 2025 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kleine blokkade
Van mijn moeder houd ik zielsveel
Broer is mag ik absoluut niet. Alleen te bang voor
Die loyaliteit komt doordat ze zelf een moeilijke jeugd hebben gehad. Dusdanig dat mijn moeder zegt dat ik een goede jeugd heb gehad
Jullie zijn echt super lief...
Sorry dat ik even in een algemeen bericht reageer
Ben even in de war
Even laten zakken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling je in verwarring te brengen, sorry![]()
Spoiler alleen openen als je eraan toe bentvoor jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
ik doe nu gewoon evenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... dan is het toch pech
Alleen het gemakkelijker als het mijn eigen schuld is. Mijn controle
Want anders ben je volledig overgeleverd
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Het was niet mijn bedoeling je in verwarring te brengen, sorry![]()
Spoiler alleen openen als je eraan toe bentIk vloek niet snel... nu vloekte ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat afschuwelijk naar...
Ik vind je een liefdevolle schat
Ik ben even heel bang je verkeerd te begrijpen
Goed dat je (als ik het goed lees) je ruimte en afstand hebt genomen. Dat is ongelooflijk dapper van je
Knuffel lieverd![]()
quote:
En ik dan?quote:
jij was niet van de knuffels toch?quote:
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:38 schreef greysbones het volgende:
jij was niet van de knuffels toch?
Ik had gewoon m'n mond moeten houden.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij jou zet ik expres geen knuffel omdat je zei er niet van te houden
Jij hebt niets gedaan waardoor je dat zou verdienen, het is je overkomen. Je was gvd een kind ja.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jep
Plus een ex die de nee negeerde en zei dat ik zijn "vriendin" was. Slechte relatie was dat
Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Jeuj, da's het hele arrangementjequote:
Niet schelden op jezelfquote:Op donderdag 20 november 2025 20:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik had gewoon m'n mond moeten houden.![]()
Domme koe dat ik er ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
Niks mis met een gezond portie zelfkritiekquote:Op donderdag 20 november 2025 20:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niet schelden op jezelf
Pak je rust. Zometeen lekker douchen en slapen. Dat is nu jouw prio. De rest komt later en dat begrijpt iedereenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen
Reageer morgen even inhoudelijk
Moet even nadenken
Warm worden en slapen.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen
Moet even nadenken
quote:
Je hebt groot gelijk. Hopelijk heb je een goede nacht!quote:Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen
Moet even nadenken
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:22 schreef Masberum het volgende:
Jouw spoiler hier ook maar even in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mijn vraag erover:Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag aan een ieder om haar verzoek hierin te respecteren
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
Heb je boeken in de buurt waar je een goed gevoel van krijgt? Dat helpt mij meestalquote:
Dank je welquote:Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).
Ik lees de serie over Thule van Thea Beckman. (Kinderen van moeder aarde is deel een). Een wereld waar ik graag over fantaseerquote:Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Heb je boeken in de buurt waar je een goed gevoel van krijgt? Dat helpt mij meestal
Ik wens je een hele fijne nachtrustquote:Op donderdag 20 november 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik lees de serie over Thule van Thea Beckman. (Kinderen van moeder aarde is deel een). Een wereld waar ik graag over fantaseer
Ik drink mijn thee op en dan maar proberen te slapen
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?quote:Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).
Ja daaag Lenny77. Wat ik daar zei was normaal en de spoiler daar was niet weg dus wat moet ik dan weten? Nu lijk ik weer een bad-guy door jouw reactie terwijl daar helemaal geen sprake van is.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:28 schreef Masberum het volgende:
-maak het dan ook niet extra moeilijk -
--> Feedbackquote:Op donderdag 20 november 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?
[..]
Ja daaag Lenny77. Wat ik daar zei was normaal en de spoiler daar was niet weg dus wat moet ik dan weten? Nu lijk ik weer een bad-guy door jouw reactie terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Maar die kan CotS zelf weghalen als ze dat later zou willen.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?
Oke dat heb ik niet gelezen, excuses dan. Ow ja zie het nu, dat stuk niet gelezen nee.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:35 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar die kan CotS zelf weghalen als ze dat later zou willen.
Ze vraagt ook duidelijk om haar spoiler niet te quoten of leeg te maken.
quote:Op donderdag 20 november 2025 22:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke dat heb ik niet gelezen, excuses dan.
Waarom kan je niet in bed gaan liggen en wachten tot het ochtend is? Je hebt het over plekken waar je veilig bent waar je heengaat, als je gewoon in je bed blijft kan je niks overkomenquote:Op donderdag 20 november 2025 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kachel staat uit om mezelf naar bed te jagen
Uur geleden een pam gehad, maar die doet nog niks
Crisisdienst wil dat ik aan mijn eigen behandelaren vraag of ik 20mg mag nemen ipv 10mg
Stuur dadelijk vast een appje naar mijn begeleider. Overleg nodig, want dit gaat zo niet goedkomen
Nu lig ik op de bankquote:Op vrijdag 21 november 2025 00:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom kan je niet in bed gaan liggen en wachten tot het ochtend is? Je hebt het over plekken waar je veilig bent waar je heengaat, als je gewoon in je bed blijft kan je niks overkomen
Dure tante, puur commercieel.quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:33 schreef CruzerXtreme het volgende:
Ik volg al een tijdje een overlever van ritueel kindermisbruik. Zij geeft workshops om mensen die trauma met zich meedragen te genezen. Zij heeft dit op haar eigen houtje weten te verwerken en geeft nu haar kunde en expertise door. Ik denk dat je wel iets aan haar kan hebben.
https://www.shift-it-coac(...)-shifting-the-power/
Heel erg knap van haarquote:Op vrijdag 21 november 2025 06:33 schreef CruzerXtreme het volgende:
Ik volg al een tijdje een overlever van ritueel kindermisbruik. Zij geeft workshops om mensen die trauma met zich meedragen te genezen. Zij heeft dit op haar eigen houtje weten te verwerken en geeft nu haar kunde en expertise door. Ik denk dat je wel iets aan haar kan hebben.
https://www.shift-it-coac(...)-shifting-the-power/
spreek erover met je begeleiders, de sessies zijn ook voor hulpverleners bedoeldquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heel erg knap van haar
Echt respect voor haar kracht en kunnen
Alleen wat @:r_one zegt
Plus dat teveel draadjes aan hulp door elkaar heen verwarrend is denk ik
Wat ik zo zie is het allemaal onlinequote:Op vrijdag 21 november 2025 09:25 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
spreek erover met je begeleiders, de sessies zijn ook voor hulpverleners bedoeld
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen? Zij zal dieper en begripvoller kunnen graven en omgaan dan eerder welke begeleider imo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat ik zo zie is het allemaal online
Terwijl Cots meer nodig heeft dan dat
Wel mooi dat je het deelt
Gelukkig doen users het hier heel anders inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen?
Een begeleider kan ook vergelijkbare ervaring hebben .quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen? Zij zal dieper en begripvoller kunnen graven en omgaan dan eerder welke begeleider imo.
Mooie bijdrage, complimentquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is sowieso niet aan anderen om voor @:ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.
Als ik voor mezelf spreek, is het bij psychische aandoeningen met chaotische gedachten en heftige angsten al een hele uitdaging om voor jezelf helder te kunnen krijgen wat je nodig heb. Dan komt erbovenop dat je die gedachten moet kunnen verwoorden op een manier dat de persoon die jou zou kunnen helpen, begrijpt wat er in jou leeft; wat ongelooflijk lastig kan zijn als door trauma's het pijnlijke waar het nou juist om gaat, elke keer wordt verdrongen.
En dan nog het allermoeilijkste: de ander moet je ook willen begrijpen. Niet alleen mensen 'met een psychische kwetsbaarheid' zijn geneigd om te snel te oordelen en zich te snel te laten leiden door emoties. Iedereen doet dat, ook psychische zorgverleners. Ik heb persoonlijk zelf de angst dat alles wat ik zeg en doe, door de ander geinterpreteerd wordt op de manier die hem/haar het beste uitkomt; dat die persoon alleen maar ontvankelijk is voor bevestiging van zijn/haar vooroordelen over mij.
Ik heb bijvoorbeeld moeite met het aanvaarden van complimenten. Mensen denken dan vervolgens "Dat komt omdat hij een minderwaardig zelfbeeld heeft en zichzelf geen complimenten kan gunnen". De reden waarom ik het moeilijk vind, is omdat ik mij bedreigd voel dat de ander voor mij gaat bepalen wat ik moet voelen - ik ben dan bang dat ik mezelf kwijt ga raken.
Om een voorbeeld te noemen: ik heb het hele weekend alleen maar op bed gelegen met mijn smartphone en anders achter de computer. Ik kon het nog wel opbrengen om een klein afwasje te doen, maar de rest van mijn huishouden is verwaarloosd. Ik voel mij daar klote bij en een luie lamzak; het is niet leuk om dat te voelen, echter door dat gevoel weet ik wel dat ik mij bij de huidige situatie ongelukkig voel en dus iets aan mijn manier van leven moet aanpassen als ik wil dat ik mij voortaan gelukkiger te voelen. Als mensen mij vervolgens gaan opdringen dat ik mezelf een compliment moet geven dat ik toch die afwas gedaan heb, ervaar ik dat alsof ze mij het recht ontnemen om mij ongelukkig te mogen voelen bij mijn huidige situatie. Dan voel ik mij heel machteloos: ik voel mij gevangen zitten in een leefpatroon waarbij ikzelf kapotga. Elke poging die ikzelf onderneem om daaruit proberen te komen, wordt door de mensen om mij heen veroordeeld. Kom ik eindelijk in de flow om mijn leven op te kunnen bouwen, gaat iedereen er vervolgens tegenin door te zeggen dat ik te perfectionistisch ben en te snel wil. Ik erger mij dan vooral aan de zoetsappige manier hoe er tegen mij wordt aangeblaat, zo van: "de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd hoor!". Ik vind het vooral hypocriet, want ik kan mij niet voorstellen dat die mensen in dezelfde leefsituatie zouden willen zitten als ik; dus wat maakt dat ik met die situatie genoegen behoor te nemen, dat ik het recht niet heb om te mogen verlangen dat ik meer uit mezelf en uit mijn leven mag halen? Anders vraag ik mij geregeld af: "Of is 95% van alle mensen gewoon ongelooflijk dom? Snappen ze überhaupt zelf wat ze zeggen? Of praten ze elkaar gewoon na? En dan wordt er van mij zeker verwacht dat ik tegen hen "dankjewel" zeg? Want als ik dat niet doe, dan kwets ik hen in hun ego; dan voelen ze zich niet meer een goed mens die iets betekent voor de zwakkeren van de samenleving?"
@:ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
.
Nou... bij mij zeggen mensen niet zulke dingen. Krijg wel eens te horen dat ik hard werken aan mezelf, maar ik vertel gewoon niet altijd wat moeilijk gaatquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is sowieso niet aan anderen om voor @:ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.
Als ik voor mezelf spreek, is het bij psychische aandoeningen met chaotische gedachten en heftige angsten al een hele uitdaging om voor jezelf helder te kunnen krijgen wat je nodig heb. Dan komt erbovenop dat je die gedachten moet kunnen verwoorden op een manier dat de persoon die jou zou kunnen helpen, begrijpt wat er in jou leeft; wat ongelooflijk lastig kan zijn als door trauma's het pijnlijke waar het nou juist om gaat, elke keer wordt verdrongen.
En dan nog het allermoeilijkste: de ander moet je ook willen begrijpen. Niet alleen mensen 'met een psychische kwetsbaarheid' zijn geneigd om te snel te oordelen en zich te snel te laten leiden door emoties. Iedereen doet dat, ook psychische zorgverleners. Ik heb persoonlijk zelf de angst dat alles wat ik zeg en doe, door de ander geinterpreteerd wordt op de manier die hem/haar het beste uitkomt; dat die persoon alleen maar ontvankelijk is voor bevestiging van zijn/haar vooroordelen over mij.
Ik heb bijvoorbeeld moeite met het aanvaarden van complimenten. Mensen denken dan vervolgens "Dat komt omdat hij een minderwaardig zelfbeeld heeft en zichzelf geen complimenten kan gunnen". De reden waarom ik het moeilijk vind, is omdat ik mij bedreigd voel dat de ander voor mij gaat bepalen wat ik moet voelen - ik ben dan bang dat ik mezelf kwijt ga raken.
Om een voorbeeld te noemen: ik heb het hele weekend alleen maar op bed gelegen met mijn smartphone en anders achter de computer. Ik kon het nog wel opbrengen om een klein afwasje te doen, maar de rest van mijn huishouden is verwaarloosd. Ik voel mij daar klote bij en een luie lamzak; het is niet leuk om dat te voelen, echter door dat gevoel weet ik wel dat ik mij bij de huidige situatie ongelukkig voel en dus iets aan mijn manier van leven moet aanpassen als ik wil dat ik mij voortaan gelukkiger te voelen. Als mensen mij vervolgens gaan opdringen dat ik mezelf een compliment moet geven dat ik toch die afwas gedaan heb, ervaar ik dat alsof ze mij het recht ontnemen om mij ongelukkig te mogen voelen bij mijn huidige situatie. Dan voel ik mij heel machteloos: ik voel mij gevangen zitten in een leefpatroon waarbij ikzelf kapotga. Elke poging die ikzelf onderneem om daaruit proberen te komen, wordt door de mensen om mij heen veroordeeld. Kom ik eindelijk in de flow om mijn leven op te kunnen bouwen, gaat iedereen er vervolgens tegenin door te zeggen dat ik te perfectionistisch ben en te snel wil. Ik erger mij dan vooral aan de zoetsappige manier hoe er tegen mij wordt aangeblaat, zo van: "de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd hoor!". Ik vind het vooral hypocriet, want ik kan mij niet voorstellen dat die mensen in dezelfde leefsituatie zouden willen zitten als ik; dus wat maakt dat ik met die situatie genoegen behoor te nemen, dat ik het recht niet heb om te mogen verlangen dat ik meer uit mezelf en uit mijn leven mag halen? Anders vraag ik mij geregeld af: "Of is 95% van alle mensen gewoon ongelooflijk dom? Snappen ze überhaupt zelf wat ze zeggen? Of praten ze elkaar gewoon na? En dan wordt er van mij zeker verwacht dat ik tegen hen "dankjewel" zeg? Want als ik dat niet doe, dan kwets ik hen in hun ego; dan voelen ze zich niet meer een goed mens die iets betekent voor de zwakkeren van de samenleving?"
@:ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Mooie bijdrage, compliment
Dit ervaar ik anders hoor. Het compliment van jou krijg ik vanwege iets wat ik heb gedaan. Dat is heel anders dan wanneer iemand mij complimenten opdringt met de bedoeling dat ik daardoor 'positiever' (of beter gezegd minder kritisch) over mezelf ga denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... bij mij zeggen mensen niet zulke dingen. Krijg wel eens te horen dat ik hard werken aan mezelf, maar ik vertel gewoon niet altijd wat moeilijk gaat
Zoals het gedoucht. Is moeilijk voor me. Mijn begeleiding weet dat het moeilijk gaat en dat ik tevreden moet zijn als het wel lukt. Alleen ik krijg geen overdreven aai over mijn bol dan.
Na de emdr dat positieve geneuzel vind ik het ergste van de hele emdr. Kom er niet onderuit helaas. Alleen dat ik dapper zou zijn vind ik BS
Het is gewoon iets dat moet. Dat is pech heb gehad maakt me niet dapper of sterk. Het is pech en ik heb geen keuze
Dus op dat gebied begrijp ik je wel ja
Maar goed... complimenten maken me idd ook gewoon ongemakkelijk.
Hopelijk heb ik je goed begrepen
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf wegquote:dat ik pech hebt gehad maakt me niet dapper of sterk
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
[..]
geef jezelf daarvoor ook eens een veer in je derriere![]()
anders moeten wij het doen
Whehe, meteen de langste veren uitgezocht.quote:
Dat zal wel iets te maken hebben met het gezin waarin CotS is opgegroeid.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf weg
Als je zo bent opgegroeid leren je ouders je dat je niet de moeite waard bent. Dat je niet moet zeuren, en dat het je aan alle kanten ontbreekt en dat je dus niet goed genoeg bent.quote:Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep
Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel
Wat als ik gemakkelijker was
Wat als ik niet zo slap was
Wat als ik de boosheid en angst voor mijn ouders niet zo 'n groot ding maakte
Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg
Ik vind dat je wel erg ver gaat in je anti therapeut post. Bovendien vind ik het vrij onbehoorlijk om indirect te vragen aan Cots hoeveel therapeuten ze heeft gehad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:26 schreef Tengano het volgende:
Daarom ben ik ook minder enthousiast om 'patienten' als patienten te blijven behandelen en ze zo altijd maar als een soort zwakke of onvermogende wezens te blijven behandelen. Bovendien ontstaat er vaak ook nog eens een soort afhankelijkheid in zo'n verbinding dat mensen het idee gaan geloven dat ze het zonder hun begeleiders zelf niet zouden kunnen, en wat hun oorspronkelijke overtuigingen van vroeger eigenlijk alleen maar versterkt.
Ik vraag me af hoeveel therapeuten CotS heeft gehad die haar geholpen hebben om haar negatieve gedachten te helpen ombuigen met nieuwe, frisse en vermogende gedachtes en zich zo hebben ingezet om CotS te leren vissen.
Ik vind dit echt een hele kwalijke en gevaarlijke reactie in dit topic. Zeker op dit moment.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom zei ik al eerder in dit draadje dat je therapeuten dit niet voor je op kunnen lossen. Met een beetje geluk kunnen ze je in de juiste richting sturen, en je leren vissen, maar uiteindelijk zal 90% van de vermogende veranderingen door iemand zelf gecreeerd moeten worden door vermogende keuzes, acties en vooral vermogende gedachten.
Helemaal mee eens. En je opmerking met geen artsen nodig met een gebroken been is heel raak!quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een hele kwalijke en gevaarlijke reactie in dit topic. Zeker op dit moment.
Gelukkig zijn er therapeuten om ons te helpen. Want nee je kan het niet alleen, en gelukkig hoeft dat dus ook niet.
Ik heb wel moeite met empathie ja...quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
[..]
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf weg
je lijkt een afkeer te hebben naar empatisch maar verdorie Cots
dat je het doet
dat je al je energie er weer in steekt
dat je doorzet
geef jezelf daarvoor ook eens een veer in je derriere![]()
anders moeten wij het doen
Je zegt niks verkeerdquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... zit al even te broeden hierop
Weet niet zo goed wat erop te zeggen, want ik weet dat de bedoeling goed is
Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen
Uhm de vergelijking van @:Sarabi is heel kloppend.
Plus ja: ik ben verpest en ik heb hulp nodig.
Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk
Alleen ik ben nu bang het verkeerde te zeggen
Je zegt niets verkeerdquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen
Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk
Dank je welquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je zegt niets verkeerd![]()
En het valt me op hoe goed je de laatste tijd op de juiste momenten hulp weet te vragen.
Daar had je jaren geleden volgens mij moeilijker mee.
Je zet echt goede stappen.
Goede samenwerking is goed toch?quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Hulp vragen gaat wel beter
Maar hulp signaleert ook beter. Ze vragen actief naar psychotische belevingen en slaap. Waardoor ik durf aan te geven dat het niet gaat voordat volledig wantrouwen voel
Er is een goede samenwerking
quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Goede samenwerking is goed toch?
Ik lever alleen mentale steun
Veel wat ik lees gaat boven mijn pet.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]en steun is heel veel waard
En ach het gaat ook boven mijn pet
Ik kan me niet voorstellen dat jij het verkeerde gaat zeggen. Als je het niet eens bent met iemand of het ongemakkelijk vind zal niemand je kwalijk nemen als je er iets van zegt (Wat je gelukkig soms ook doet). Je bent vinnik hier soms te lief (wel een hele mooie eigenschap van jou)quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.
Therapeuten zijn nuttig, en zeker als je heel kwetsbaar bent. En het is natuurlijk helemaal fijn om daar op terug te kunnen vallen als je dat echt nodig hebt, en je zo veiliger te voelen.
Dus voor de duidelijkheid, ik geef je nergens een advies om jouw therapeuten aan de kant te zetten en het lekker in je eentje allemaal op te lossen en je zult dat in mijn posts ook niet terug kunnen lezen.
Wat ik je wel probeer duidelijk te maken is dat jij zelf, ondanks dat het niet zo voelt, vermogendheid hebt om je eigen welzijn en vooruitgang te begunstigen.
Dankjewel voor je bericht, en echt helemaal geen probleem - misverstanden gebeuren. En fijn dat je het even aangeeft.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!
En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt
Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me
Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig
Advies geef ik altijd een kans. Alleen denk er wel zelf bij na
Dus we zijn het dan wel eens denk ik
Dat doe je heel goed en verstandigquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!
En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt
Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me
Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig
Advies geef ik altijd een kans. Alleen denk er wel zelf bij na
Dus we zijn het dan wel eens denk ik
Dank je wel...quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:23 schreef Iceage het volgende:
Slaap is heel belangrijk, Zonder slaap ga je er zowiezo onderdoor.
Hoe moeilijk het nu ook even is probeer toch of je kunt gaan slapen.
Sterkte!
Dit is toch compleet het omgekeerde van wat als normaal ervaren wordt?quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
En hoe later het wordt, hoe onzinniger het wordt om naar bed te gaan
Joh het is een forum, wees blij dat je je mening mag geven, want hoe jij denkt is ook niet zo geweldig zoals je zelf ook wel snapt. Probeer anderen de mond wat minder te snoerenquote:Op zaterdag 22 november 2025 01:03 schreef Iceage het volgende:
Ik hoop dat ze nu slaapt. Ik ben bang hoe meer wij nu posten wat ze toch gaat lezen hoe onrustger ze wordt
Ja dat heb je ook in feedback gezegd, zonder dat je aangeeft waar dat gebeurd zou zijn. Ik begrijp dat je haar mag maar hoe je je eigen idee door probeert te duwen door te liegen is slecht gedragquote:Op zaterdag 22 november 2025 01:08 schreef Iceage het volgende:
Het lijkt me beter dat jij je alcoholverslaving buiten dit topic laat @:Masberum. Je post er vaker hierin haar topic over, daar help je haar niet mee.
Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?quote:Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond
Rustig wakker worden nu en naar het maandelijke haakclubje
Lekker haken!quote:Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen![]()
Bedankt
Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen
En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond
Veel plezier bij het hakenquote:Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen![]()
Bedankt
Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen
quote:
quote:
Jaquote:Op zaterdag 22 november 2025 10:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?
Dat is hartstkke fijn voor je.Top!quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Gezellig met de dames en veel gelachen
quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Een hoop haken en ogen dus.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Blije CotSquote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
[..]
Ja
Mooi!quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Hoe dan ook je hebt even lekker geslapen, hopelijk.lukt dat vannacht ookquote:Op zaterdag 22 november 2025 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh goden
Dacht ga een klein dutje doen
Dwars door de wekker gegaan
En lang
Hopelijk geen invloed op komende nacht
Ieder mens heeft slaap nodigquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... als ik verstandig ben ga ik op tijd naar bed
Als ik van half tien tot half elf lees, dan slaap ik rond elf uur en dan word ik morgen fris wakker
Alleen ik voel zoveel weerstand om te gaan slapen
Ik wil niet... zonde van mijn tijd...nachtmerries...overbodig...heb het niet nodig...
Maar mijn plannen voor morgen... misschien lukken die beter als ik slaap....echter wil ik bij het raam haken als het sneeuwt en dan heb ik geen slaap nodig
Chaos
Edit: ik lig. Ga lezen en slapen, ondanks mijn innerlijke protest
Sneeuw?quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:50 schreef greysbones het volgende:
morgen kunt genieten van wat sneeuw
Je kunt hetquote:Op zondag 23 november 2025 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel productief geweest
Een niet-al-te-lelijke tekening gemaakt en gehaakt
Toch heb ik nog een flinke weerstand tegen slaap
Maar morgen een drukke dag. In de ochtend naar de opticien en in de middag biebdienst
Zie er echt tegenop om naar het centrum te fietsen. De drukte. Alleen tja... enige moment dat ik tijd heb voor de bril
Volgende week gaat weer pittig worden iig
*houdt CotS stabiel*quote:Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...
Ben gewoon wat labiel
Om tien uur die kant opdan ben ik voor elf uur thuis
Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
Het is meer dan een kwestie van doen
Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?quote:Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...
Ben gewoon wat labiel
Om tien uur die kant opdan ben ik voor elf uur thuis
Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
Het is meer dan een kwestie van doen
Je hebt gelijkquote:Op zondag 23 november 2025 18:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?
Het is natuurlijk heel logisch, daar niet van. Je hebt een beerput open getrokken, dat wordt in dromen/nachtmerries verwerkt. Dat weet je ongetwijfeld maar ik wil het nog eens zeggen omdat het dus toch wel gaat komen (sorry, klinkt cru). Je kan nu wel nachten wakker blijven, maar daar word jij niet stabieler van en het is alleen maar uitstel. Slaap zorgt voor heling, van je lijf en van je brein.
Ik hoop oprecht dat je weer "gewoon" gaat durven slapen. The only way out is through, helaas.
Het was wel pech jaquote:Op maandag 24 november 2025 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Verdrietig om wat je door je pech niet af kon maken: ja.
Minderwaardig: nee.
Het had nog veel erger kunnen zijn. Je had nu ook 24/7 in een instelling kunnen zitten.quote:Op maandag 24 november 2025 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En het is ook de gemiddelde leeftijd geweest waarop de meeste mensen met schizofrenie hun unset hebben.
Plus de bipolaire stoornis, de PTSS, eetproblemen en de emotionele ontwikkeling die bij mij niet lekker gelopen is was het een recept voor problemen.
Het is wat het is
Het kan altijd ergerquote:Op maandag 24 november 2025 13:38 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het had nog veel erger kunnen zijn. Je had nu ook 24/7 in een instelling kunnen zitten.
Vind dat wel iets om trots op te zijn hoor.quote:Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het kan altijd erger
Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Jazeker 100%quote:Op maandag 24 november 2025 13:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind dat wel iets om trots op te zijn hoor.
Daar mag je trots op zijnquote:Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het kan altijd erger
Ze hebben het meerdere malen wel gehad over dergelijke woonvormen. Alleen daar ben ik erg duidelijk over: zet mij in een instelling voor goed, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Het is wat het is. Wat je zegt.quote:Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het kan altijd erger
Ze hebben het meerdere malen wel gehad over dergelijke woonvormen. Alleen daar ben ik erg duidelijk over: zet mij in een instelling voor goed, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Thee met CotSquote:Op maandag 24 november 2025 13:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wat het is. Wat je zegt.![]()
Heb je vandaag al die grote pot thee gezet?
Nee hoor, dat maakt je geen slecht mens. Het is logisch dat je liever iets leuks dan iets minder leuks doet. Veel plezier met haken straks!quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een slecht mens...
De psycholoog is ziek en ik voel me opgelucht. Begrijp me niet verkeerd, vind het oprecht erg vervelend voor haar...
Alleen voor mij is het fijn dat ik straks "gewoon" naar een clubje kan gaan. Dat is toch wel een behoorlijk stuk leuker dan EMDR
Begeleider komt morgen. Die begreep wel dat ik liever even nu naar de haalclub ga.
quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
De psycholoog is ziek en ik voel me opgelucht. Begrijp me niet verkeerd, vind het oprecht erg vervelend voor haar...
Alleen voor mij is het fijn dat ik straks "gewoon" naar een clubje kan gaan. Dat is toch wel een behoorlijk stuk leuker dan EMDR
Begeleider komt morgen. Die begreep wel dat ik liever even nu naar de haalclub ga.
En dat is belangrijk.quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Welke smaak thee?quote:Op dinsdag 25 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nu denk ik niks meer doen, wachten op een pakketje en thee drinken.
Kan je het opschrijven?quote:Op maandag 24 november 2025 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
<...>
Morgen trauma. Woensdag even zien. Bespreken we dinsdag wat nodig is
Zie er erg tegenop. Het gaat waarschijnlijk over seksueel misbruik. Alleen ik ben (verkeerd woord) verschrikkelijk "preuts". Ik voel me zo verschrikkelijk ongemakkelijk. Zij wil meer weten dan dat ik zonder schaamte kan vertellen. Ga morgen wel vragen waarom ze perse zoveel wil weten als ze me toch wel begrijpt
En we gaan het ook hebben over waarom ik het woord "papa" absoluut niet trek (nu krimp ik al ineen door het te typen).
Dat wordt een interessante sessie iig
Ik vond het ook eerst ehm... vreemd.quote:En ik voel me bij EMDR zo dom. Dan moet ik naar een lampje kijken, ritmes tikken en voor mij lastige sommen uitrekenen (17x8 bijvoorbeeld).
Je hebt het gevolgd, en ondanks je dyslexie - maar ook door je dyslexie kostte het meer moeite - wel met hele mooie cijfers voor de vakken! DOOR-ZET-TINGS-VER-MO-GEN.quote:Nu kom ik er gemakkelijk uit, maar op dat soort momenten... En ik begrijp het heus wel, waarom ze dat doet. Alleen ik heb heel mijn kindertijd te horen gekregen dom te zijn. En ondanks dat ik nu universitair geschoold ben (wel met dyslexie btw) [WOW, tof meid, je mag trots zijn!!!![]()
)]
(en taalwetenschappen wat in mijn beleving een eenvoudige studie is) voel ik me ongelooflijk dom altijd. (NIET AFGEROND DOOR STOM HOOFD)
<...>
Ik zou je graag willen meegeven dat het minderwaardig voelen wat kan verminderen, in de loop der jarenquote:Ik voel me op het moment zo getriggerd en minderwaardig
Lieve @ChildoftheStars,quote:
Je bent ook niet dom!!quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel(eigenlijk zo beetje heel Fok!) is echt super lief voor me en dat waardeer ik enorm
Ik hoop dat ik alles meeneem in deze reactie, heb jullie aandachtig gelezen, maar ben nogal moe en op sommige dingen weet ik niet te reageren. Omdat het klopt, goede observatie. En ik waardeer de spiegel die jullie voorhouden! Alleen het is moeilijk om daarop iets te zeggen, behalve wat ik nu ga zeggen: jullie hebben gelijk
Ik zie mezelf niet echt als een door en door slecht mens. Die opmerking kwam niet uit mijn tenen. Gewoon een gevalletje : ach vervelend voor haar, maar gelukkig voor mij. Niet aardig, maar menselijk.
Studeren is iets waar ik toen ik jonger was al mijn zelfvertrouwen uithaalde. Heel arrogant, maar ik leg gemakkelijk verbanden, waardoor leren voor mij een gemakje was. Geen prestatie, gewoon een aangeboren mazzeltje. Eentje waar ik heel dankbaar mee was/ben.
Alleen ik ben wel gevoelig om bang gevonden te worden. Deels door de dyslexie en deels door mijn opvoeding. Omdat ik gedragsproblemen had heb ik altijd op het speciaal onderwijs gezeten. Dat hadden ze destijds hier niet op VWO-niveau waardoor ik naar het VMBO moest. Daarna was ik te onzeker voor de HAVO. Dus de route werd: VMBO - MBO- HBO - Uni
In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
En NIVEA is extreem moeilijk. Mijn vrienden hebben goede banen, zijn artsen en leerkrachten en succesvol. Ze hebben gezinnen en verdienen goed. Ondanks dat zij mij als gelijken zeggen te zien, heb ik het gevoel dat ik lager op de sociaal-maatschappelijke ladder te staan.
Al krijg ik elke keer als ik zeg dom te zijn oid op mijn flikker van hen![]()
Ik doe echt mijn best, alleen het zit er allemaal erg diep ingeroest. En ik weet niet of dat ooit echt beter gaat worden. Op dit moment vraag ik me echt af waarom ik überhaupt blijf leven. Dus stel ik weel achterlijke doelen. Kleine motivaties om door te gaan. Anyways, dat is voer voor morgen bij mijn begeleider.
Nu ben ik ook gewoon doodmoe en overprikkeld. Dan kan ik niet meer nadenken en is het glas halfgevuld. Niet halfvol, maar ook niet halfleeg. Gewoon 50%
Terwijl ik een halfvol-persoon ben
Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij
Sorry als ik dignen gemist heb. Zat nogal op de praatstoel merk ik
Oh jaquote:
Bel je de crisisdienst als het nodig is?quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het enige wat ik nu wil is gewoon opgeven![]()
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama
Volgens begeleiding komt dit doordat ik rust heb en daardoor ruimte heb ervoor
Alleen stom is het wel
Tussen gevoel en ratio kan een groot gat zitten. Het 1 maakt het ander niet minder waar, het is jouw gevoel en het is juist goed dat je het verwoord. Dat het gevoel er is ligt aan je verleden.quote:In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
bondgenoten zoquote:Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij
ehmmm Cotsquote:Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het enige wat ik nu wil is gewoon opgeven![]()
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama
Volgens begeleiding komt dit doordat ik rust heb en daardoor ruimte heb ervoor
Alleen stom is het wel
ja EDMR stelt niks voorquote:Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja de crisisdienst bel ik als nodig
Op dit moment gewoon moe.
Nu naar bed is niet slim, dan word ik heel lamlendig morgen.
Maar DBG staat aan. Lekker de kattenkop uithangen in dat topic
En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
Ja, ik snap het wel. Het was relatief rustig in je leven. Besef alsjeblieft wel dat je dat zelf bereikt hebt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja de crisisdienst bel ik als nodig
Op dit moment gewoon moe.
Nu naar bed is niet slim, dan word ik heel lamlendig morgen.
Maar DBG staat aan. Lekker de kattenkop uithangen in dat topic
En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
EMDR is nu, volgens mij?, omdat er een trauma getriggerd werd door een vraag.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
ja EDMR stelt niks voor![]()
gekkie
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken?quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou eerst, lief Buurmeisje, jij bent absoluut niet stom. Mag je niet meer zeggen hoor![]()
Je bent een engeltjeEn je bent echt wel een enorm dappere vrouw. Vertrouw helemaal in jou en je kunnen
Ik zou mezelf niet christelijk noemen. Alleen bid ik zo nu en dan. Vooral uit angst en niet voor troost.
De trigger kwam door nieuwsgierigheid... alleen het niet uitzoeken was net zo vervelend. Voelde me heel slecht door het niet weten
Emdr is iig niet rustig en een gevolg van
Sowieso is rust een relatief begrip. Halve crisis ervaar ik nog als rust vrees ik
*schudt handquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken?
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moetenquote:
Ja... ik probeer het rustig aan te doen. Te accepteren dat ik op het moment tot minder komquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moeten
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op afquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je wat het ook met mijn hoofd is: ik kan geen prioriteiten stellen. Oprecht niet. Alles is even belangrijk. Moet eigenlijk ook weer mijn agenda gaan beheren samen met begeleiding. Ook al vind ik het gênant en wil ik privacy hebben.
Het is echt een onkunde
Ik weet niet of het bij mijn ziektebeeld hoort of dat het iets is dat in mijn opvoeding misgelopen is...
Alleen ik moet even hier weer hulp bij vragen
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat lichtquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moet wel lachen. Heb heerlijke kerstverlichting. Echter is dat te donker om bij te lezen. Dus of ik ga naast de kerstboom lezen op de luie stoel. Dat wil wel. Of niet lezen
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op af
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamerquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht![]()
[ afbeelding ]
Drive-inquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamer
Eigenlijk is het Optimus Primequote:Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht![]()
[ afbeelding ]
Denk nou eens in oplossingenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eigenlijk is het Optimus Prime
Sorry CotSquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Denk nou eens in oplossingen![]()
Die meid wil graag lezen én het kerstgevoel hebben.
Aan "sorriy's" doen we hier niet aan in dit topic.quote:
Ja, herkenbaar hoor!quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragen
Moet sowieso bij dagplanningen er een 1,2 of 3 zetten. 1 moet echt absoluut. 2 leuk als het lukt en 3 ach heb tijd over
En dat ik die 1 niet enkel voor vervelende dingen gebruik. Ook voor ontspannen.
Alleen ik geef alles een 1dus dat moet ik oefenen.
Ja... hier heb ik oprecht hulp bij nodig. Wat is belangrijker: stoffen, de vloer doen, tekenen, haken, sociaal zijn... ik kan niet kiezen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar hoor!
Mijm prioritering is, als het oke met me gaat:
1. Dreiging voor mijn leven (of dat van mijn gezin)
2. Behoeft aandacht op korte termijn, (nog) niet levensbedreigend
3. Behoeft aandacht op lange termijn, niet levensbedreigend.
Alles voelt als 1. Maar je ratio weet wel wat er eigenlijk 2 en 3 is. En anders kan je psych of begeleider je daarbij helpen
Ja,quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... hier heb ik oprecht hulp bij nodig. Wat is belangrijker: stoffen, de vloer doen, tekenen, haken, sociaal zijn... ik kan niet kiezen.
Even briefje voor morgen
• prioriteiten leren stellen
• suicidalitiet en plannetje
• slaap
• trauma
En dan samen agenda gaan beheren
Samen oefenen met prioriteiten
Motivatie voor leven verzinnen (zo irritant)
Leg nu een briefje voor mezelf klaar...
Vergeet ik iets?
Heel belangrijkquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja,
• liever voor jezelf zijn
Adem in .... adem uit .....quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
En paniekaanvallen weg ademen
Finkersquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Adem in .... adem uit .....
Komt-ie nog een keer:
Bekijk deze YouTube-video
(hij blijft kostelijk)
Met Willem Wilmink en Ilse de Lange als goede tweede en derdequote:Op dinsdag 25 november 2025 22:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
FinkersDe held van Twente
Ilsequote:Op dinsdag 25 november 2025 22:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Met Willem Wilmink en Ilse de Lange als goede tweede en derde
quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eigenlijk is het Optimus Prime
Ik dacht dat jijzelf van plek #4 naar plek #1 moest verhuizen, dan zou het slopende van de schilderclub (plek #2) toch ondergeschikt moeten zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even energie verzamelen voor morgenochtend. Dat is ene slopende dag. Eerst de schilderclub en dan naar boven voor de vergadering. Wil toch even een uurtje mijn neus laten zien bij schilderen
Ja... je hebt gelijkquote:Op woensdag 26 november 2025 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik dacht dat jijzelf van plek #4 naar plek #1 moest verhuizen, dan zou het slopende van de schilderclub (plek #2) toch ondergeschikt moeten zijn.
Oftewel: láát je nou niet slopen morgen.
Jij bent jij.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een partij last van het impostersydroom
Dat mijn leven gewoon nep is
Dat ik nep ben en niet besta
Dat echt alles nep is
En dat geeft paniek... wat ben ik en wie ben ik en wiens plek op aarde houd ik bezet?
Moeilijke vragen.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Jij bent jij.![]()
Wat ga je aan eten kopen de aankomende week, en wat ga je koken?
Heb je wat recepten ter inspiratie? Ik moet nog wat verzinnen (want kon paar dagen niet de deur uit maar ook niet koken, dus zo goed als alles is leeg hier in huis... Alleen voor vanaaf nog wat).
Heb je een favoriet recept?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuus als ik het verwarrend maakte.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moeilijke vragen.
Beetje een fase waarin ik vooral snel een paar boterhammen pak
Net wel broccoli en wortelen gegeten
Morgen misschien tweede helft van dat
Heb ook nog een zakje zuurkool liggen
Echter vind ik koken momenteel echt erg veel moeite
Het hele concept zorgen voor mezelf lukt niet zo goed. En huishouden ook moeilijk
Het is allemaal teveel. Te verwarrend. Ben ook te moe. Hopelijk lukt het in deze vakantie om dat goed te doen
En favoriete recept: roze risotto denk ik.
Niks mis met "snel een paar boterhammen".quote:Op woensdag 26 november 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moeilijke vragen.
Beetje een fase waarin ik vooral snel een paar boterhammen pak
Net wel broccoli en wortelen gegeten
Morgen misschien tweede helft van dat
Heb ook nog een zakje zuurkool liggen
Echter vind ik koken momenteel echt erg veel moeite
Het hele concept zorgen voor mezelf lukt niet zo goed. En huishouden ook moeilijk
Het is allemaal teveel. Te verwarrend. Ben ook te moe. Hopelijk lukt het in deze vakantie om dat goed te doen
En favoriete recept: roze risotto denk ik.
Voldoende rust nemenquote:Op donderdag 27 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
morgen therapie en nieuwe bril halen in de stad en dan anderhalf week vrij
Even opstaan om thee te zetten is me zelfs teveel
Zit nu achter mijn laptop met een serie. Op den duur wint de dorst van de overprikkeldheid en vermoeidheid
edit: Het geluid van de waterkoker en senseo is me ook gewoon teveel nu
Balen, rustig aan doen en morgen besprekenquote:Op donderdag 27 november 2025 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dissocieer veel vandaag
De afgelopen dagen
Enorm veel gaten in de dag en me raar en nep voelen
Morgen bespreken dan maar
Bijna vakantie
Probeer morgen een half uurtje de natuur in te gaan. Benoem wat je ziet, een boom, het gras, de kleuren etc.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en ik moet straks ook weer slapen
Alleen nog zo geen zin in
Zit wel best zo
Geen zin in uitkleden en geen controle te hebben over mijn brein
Deze dag is in een waas voorbij gegaan. De ochtend weet ik nog een beetje. De middag ben ik kwijt. De avond ook wel. Zie nu ineens dat het bijna elf uur is... ben zeker vanaf thuiskomst kwijt
Dit is eng en creepy
quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Adem in .... adem uit .....
Komt-ie nog een keer:
Bekijk deze YouTube-video
(hij blijft kostelijk)
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:27 schreef Sally het volgende:
[..]ik wil het ook wel weten... hoe doe je dat dan? Maar...
Filmpje doet het niet (meer?)...
Welke sketch was het?
Tijd voor cabinfever heb ik nietquote:Op vrijdag 28 november 2025 00:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Probeer morgen een half uurtje de natuur in te gaan. Benoem wat je ziet, een boom, het gras, de kleuren etc.
Benoem wat je hoort. Benoem wat je ruikt voelt en proeft.
Dat is een standaard aardingsoefening.
Wist je dat als je teveel thuis zit, dat je daar stress van krijgt en niet zo'n beetje? Er is in afgelegen gebieden waar het 's winters hard vriest zelfs een naam voor; cabin fever.
Mensen draaien daar helemaal door als ze te lang achter elkaar binnen zitten. Je mind kan dan te veel controle over je krijgen.
Probeer in deze lastige situatie terug te komen in het moment in plaats van in allerlei gedachten verzeild te raken die niets met je huidige situatie te maken hebben. In die filmpjes die ik postte zei Chadd het heel simpel "Be where your feet are."
Je komt er wel.
Tja, dan moet je hier ....quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen
.... eens mee stoppen en jezelf op plek #1 zetten. Niet alleen in theorie, ook in de praktijk.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:27 schreef Sally het volgende:
[..]ik wil het ook wel weten... hoe doe je dat dan? Maar...
Filmpje doet het niet (meer?)...
Welke sketch was het?
quote:
Mensen die 'gezond' zijn kunnen ook overprikkeld raken en kunnen dan wat humeurig, kortaf of andersoortige emoties vertonen. Iedereen heeft een grens van wat hij aan kan. En als je daar overheen gaat, ga je dat merken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijd voor cabinfever heb ik niet
Kom elke dag wel ergens en zie mensen. Teveel zelfs
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen
Dank je wel
En zorgen dat je een gezonde balans houdt in je dingen doet en goed naar jezelf luistert, is goed voor jezelf zorgen; iets wat iedereen nodig heeft.quote:Kom elke dag wel ergens en zie mensen. Teveel zelfs
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen.
Is 2 uur trauma behandeling niet te lang??quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, dinsdag een blok van twee uur traumabehandeling
en ik ben blijkbaar niet dom, zoals ik me voel, want het juist heel lastig is om mijn werkgeheugen te overprikkelen(wat dus de bedoeling is) (wat ik ook wel wist, maar ik moest het even weer horen).
Tot die tijd heb ik even vrij.
Nieuwe bril opgehaald
Behalve het fact even niks komende week.
Ook moet ik tot maandag (dus drie nachten) om 22.00 temazepam innemen. Ook als ik goed geslapen heb. Ik moet tot rust komen. Lijf en hoofd hebben het echt even nodig dat ik goede nachten maak. Ongeacht wat ik ervan vind en voel. 22.00 naar boven
Mijn bestie appt me ook om 22.00 om me naar bed te sturenen als ik miep me om te praten
Oh ja... ik heb fidget toys moeten bestellen. Best prijzig die zooi, maar de argumenten staan als een huis:
• tegen dissociatie
• tegen automutilatie
• om niet continu prikkels te zoeken als ik rustig een serie kijk of lees. Dat ik me leer te ontspannen
• omdat ik altijd loop te friemelen met mijn vingers en ze tot (net voorbij) de pijngrens buig en strek
• en gewoon pure afleiding
Die speeltjes vind ik nogal een ding hoor
Bevalt je bril een beetje?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |