abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219300113
Huidige situatie

Beerput is open getrokken rondom trauma over mijn vader.
Op dit moment alweer bezig met emdr

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219300135
Toen ik begon te krassen eerder deze avond heb ik direct de crisisdienst gebeld

Net mijn mesje weggeslingerd
Alleen hoeveel moet ik gesneden hebben om het belletje te rechtvaardigen? Hoeveel moet ik meer doen...

Probeer nu echt te stoppen

Desnoods bel ik weer de crisisdienst

Emdr viel toch wat zwaar
De beerput is open en in mijn hoofd word ik over en over misbruikt en mishandeld
Wat een beetje informatie los kan maken zeg

Voel me echt slecht :N

(En oh; ik heb geen OCD in het pretpakket)
pi_219300150
Wees niet te streng voor jezelf, emdr is echt heavy

En bellen wanneer jij het nodig vindt en jezelf geen criteria opleggen wanneer het kan
pi_219300178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

Alleen hoeveel moet ik gesneden hebben om het belletje te rechtvaardigen? Hoeveel moet ik meer doen...

Ik zal wel naïef zijn jammer genoeg. Maar de crisisdienst doet weinig/niks tot je jezelf echt schade aan doet? En als je pas net gestopt bent met het beschadigen van je lichaam zou ik denk ik weer de crisisdienst bellen..

[ Bericht 5% gewijzigd door Masberum op 19-11-2025 22:25:18 ]
pi_219300194
quote:
Emdr viel toch wat zwaar
De beerput is open en in mijn hoofd word ik over en over misbruikt en mishandeld
Wat een beetje informatie los kan maken zeg

Voel me echt slecht
Aan het eind van de sessie wel de 'cooling down' (weet er zo geen andere naam voor) gedaan?
Hoe ben je daar dan weggegaan en heeft de therapeut je kwetsbare gemoedstoestand wel onderkend?

(mijn ervaring met EMDR is dat je nog wel 1 à 2 dagen naweeën kunt hebben van zo'n sessie. Maar mijn god .... anderhalf uur, da's wel ongebruikelijk lang en intensief zeg :% )
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Spellchecker woensdag 19 november 2025 @ 22:23:53 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219300311
De sessie is goed uitgevoerd
Fijne psych ook
Alleen ik ben een beetje wankel op het moment

Vrees wel voor een lange nacht.
Probeer me maar een beetje te ontspannen. Lukt niet echt

Zo maar even wat thee maken
  woensdag 19 november 2025 @ 23:05:08 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219300315
@ChildoftheStars

Ik geloof je.
Ik zie en lees dat je pijn hebt.
Je hoeft jezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Je mag stoppen met jezelf pijn doen.
Je mag kiezen voor veiligheid.
Je bent iemand die het waard is om te blijven O+
En je bent het waard om steun te krijgen.
Je bent het waard om te helen.
En je bent ongelooflijk moedig dat je er nog bent, dit allemaal nog steeds doorstaat en op weg blijft naar jouw vrede, rust, zachtheid en liefde voor jezelf.

Alles komt goed; ook dit gaat weer voorbij.

En als je je voelt zoals je je niet wilt voelen doe dan 3 diepe ademhalingen (4 seconden in, 2s vasthouden, 6s uit) en val terug op je vermogende en helende affirmaties.

Ik hoef mezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Ik mag stoppen met mezelf pijn te doen.
Ik mag kiezen voor veiligheid.
Ik ben het waard om te blijven en te zijn wie ik ben O+
Ik ben het waard om steun te krijgen als ik dat nodig heb.
Ik ben het waard om te helen.
Ik ben moedig en krachtig dat ik er nog ben en dat ik nog steeds blijf doorgaan.
Ik verdien rust, liefde en vertrouwen in mezelf.

* Tengano O+
pi_219300350
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
De sessie is goed uitgevoerd
Fijne psych ook
Alleen ik ben een beetje wankel op het moment

Vrees wel voor een lange nacht.
Probeer me maar een beetje te ontspannen. Lukt niet echt

Zo maar even wat thee maken
Waarom gooi je niet alle messen en scherpe voorwerpen weg als ik vragen mag?

Ik ben alcoholverslaafd en hou alcohol in de koelkast om minder stress te hebben. Als ik alle alcohol weggooi heb ik extra stress, ga ik daardoor weer alcohol kopen en het effect is dat ik juist maar weer drink. Is dit vergelijkbaar? Dat je een mes bij de hand houdt voor het geval je jezelf wil snijden?
pi_219300379
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:17 schreef Masberum het volgende:

[..]
Waarom gooi je niet alle messen en scherpe voorwerpen weg als ik vragen mag?

Ik ben alcoholverslaafd en hou alcohol in de koelkast om minder stress te hebben. Als ik alle alcohol weggooi heb ik extra stress, ga ik daardoor weer alcohol kopen en het effect is dat ik juist maar weer drink. Is dit vergelijkbaar? Dat je een mes bij de hand houdt voor het geval je jezelf wil snijden?
Omdat er geen beginnen aan is
Ik heb wel een paar een een kit weggegooid. Alleen er zijn altijd messen, scharen, schroevendraaiers en weet ik veel wat in huis.

Ik heb een veilige plek
En dat kost veel discipline. Zit er nu ook en het kost moeite.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:05 schreef Tengano het volgende:
@:ChildoftheStars

Ik geloof je.
Ik zie en lees dat je pijn hebt.
Je hoeft jezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Je mag stoppen met jezelf pijn doen.
Je mag kiezen voor veiligheid.
Je bent iemand die het waard is om te blijven O+
En je bent het waard om steun te krijgen.
Je bent het waard om te helen.
En je bent ongelooflijk moedig dat je er nog bent, dit allemaal nog steeds doorstaat en op weg blijft naar jouw vrede, rust, zachtheid en liefde voor jezelf.

En als je je voelt zoals je je niet wilt voelen doe dan 3 diepe ademhalingen (4 seconden in, 2s vasthouden, 6s uit) en val terug op je vermogende en helende affirmaties.

Ik hoef mezelf niet harder te maken, of meer pijn te doen om hulp te verdienen.
Ik mag stoppen met mezelf pijn te doen.
Ik mag kiezen voor veiligheid.
Ik ben het waard om te blijven en te zijn wie ik ben O+
Ik ben het waard om steun te krijgen als ik dat nodig heb.
Ik ben het waard om te helen.
Ik ben moedig en krachtig dat ik er nog ben en dat ik nog steeds blijf doorgaan.
Ik verdien rust, liefde en vertrouwen in mezelf.

* Tengano O+
Deze heb ik uitgeprint
Je raakt me heel erg diep. Dank je wel. Zo lief O+
  woensdag 19 november 2025 @ 23:43:52 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219300386
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.

Behalve jij zelf!

Al die gedachten die maken dat je je zo ellendig voelt, zul je moeten tackelen en disarmen. Op dit moment hebben ze nog steeds macht over jou en daarom val je regelmatig terug in je destructieve gedrag. Gedrag dat je niet wilt, maar waarover je (nog) geen macht hebt om het te laten en iets gezonds en volwassends te doen.

Dus als je je zo beroerd voelt. Schrijf die gedachten dan op en kijk of je ze constructiever en zachter kunt maken en ze meer passen bij je vernieuwde zelf.

Begin aan een nieuw begin.

Jij hebt zoveel liefde in je, en nu wordt het tijd dat je die full blown voor jezelf in gaat zetten O+

En jij kunt dat.
pi_219300388
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb wel een paar een een kit weggegooid. Alleen er zijn altijd messen, scharen, schroevendraaiers en weet ik veel wat in huis.

Ik heb een veilige plek
En dat kost veel discipline. Zit er nu ook en het kost moeite.
[..]
Deze heb ik uitgeprint
Je raakt me heel erg diep. Dank je wel. Zo lief O+
En als je die ook weggooit?

En misschien klinkt dat onrealistisch. In mijn woning heb ik messen en scheermesjes etc. omdat ik mezelf er niet mee wil verwonden. Als ik weet dat ik dat wel zou willen dan zou ik die weg doen als ik echt niet aan zelfmutilatie wil doen

Waarom gooi je niet alles en weet ik veel uit huis wat je kan verwonden? Behalve dat het ongemak kan veroorzaken, dat begrijp ik. Maar toch niet zoveel ongemak als jezelf verwonden als je er vanuit een derde persoon naar kijkt?
pi_219300396
quote:
Voel me echt slecht :N
Maar je bent het niet.

Tot nu toe heb ik bij jou vooral iemand gezien met heel veel doorzettingsvermogen. Ondanks alles wat je hebt meegemaakt, blijf je voor jezelf vechten. Door jouw angsten buig je misschien wel, maar je laat je daardoor niet breken. Je veert altijd weer terug.

En ook nu je je in crisis voelt, weet je altijd wel verantwoordelijk naar jezelf toe te handelen. Door bijvoorbeeld de crisis-dienst te bellen en ook door hier steun te zoeken.

Ik vind jou juist heel sterk!

Er zijn zoveel mensen die zich laten leiden door wrok en rancune en zich daardoor het recht menen te permitteren om andere mensen te kwetsen. Ik heb bij jou hier nog nooit gemerkt dat je bijvoorbeeld door zelfmedelijden op een manipulatieve manier aandacht probeert af te dwingen. Je behandelt iedereen met respect; ik heb jou nog nooit zien reageren op iemand met de opzettelijke bedoeling die persoon te kwetsen. Ik vind dat sterk. Het lukt je misschien nog niet altijd om lief voor jezelf te doen. Echter de motivatie en levenslust is er hoe dan ook!

Je bent niet slecht.

Je schrijft zelf dat de beerput open is. Als die open is, kan je 'm uitbaggeren: alle vieze rotzooi die niet bij jou persoonlijkheid past en de manier hoe jij wilt leven, eruitscheppen.

Je komt er echt wel!
pi_219300402
quote:
Wil je dat ik naar je huis ga om in 4 uur tijd je hele woning veilig te maken?
  woensdag 19 november 2025 @ 23:58:12 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219300411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wil je dat ik naar je huis ga om in 4 uur tijd je hele woning veilig te maken?
Beter leer je haar 'vissen'.
pi_219300420
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
He? Wat bedoel je? Sorry dat ik het niet direct begrijp
pi_219300451
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @:ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.

Behalve jij zelf!

Al die gedachten die maken dat je je zo ellendig voelt, zul je moeten tackelen en disarmen. Op dit moment hebben ze nog steeds macht over jou en daarom val je regelmatig terug in je destructieve gedrag. Gedrag dat je niet wilt, maar waarover je (nog) geen macht hebt om het te laten en iets gezonds en volwassends te doen.

Dus als je je zo beroerd voelt. Schrijf die gedachten dan op en kijk of je ze constructiever en zachter kunt maken en ze meer passen bij je vernieuwde zelf.

Jij hebt zoveel liefde in je, en nu wordt het tijd dat je die full blown voor jezelf in gaat zetten O+

En jij kunt dat.
Moet idd mijn gedachten relativeren, anders verzuip ik erin

Ik doe mijn best, echt waar, alleen soms lukt het helaas niet

Dank je wel :*
pi_219300456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:44 schreef Masberum het volgende:

[..]
En als je die ook weggooit?

En misschien klinkt dat onrealistisch. In mijn woning heb ik messen en scheermesjes etc. omdat ik mezelf er niet mee wil verwonden. Als ik weet dat ik dat wel zou willen dan zou ik die weg doen als ik echt niet aan zelfmutilatie wil doen

Waarom gooi je niet alles en weet ik veel uit huis wat je kan verwonden? Behalve dat het ongemak kan veroorzaken, dat begrijp ik. Maar toch niet zoveel ongemak als jezelf verwonden als je er vanuit een derde persoon naar kijkt?
Omdat het onmogelijk is
Ik moet koken, brood smeren, mijn hobby's uitvoeren, baxter open knippen ect.

Ik houd mijn veilige plek echt veilig en daar ga ik zitten. Voel de drang dagelijks en reageer er een paar keer per jaar wel op. Dat is acceptabel
pi_219300459
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:52 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Maar je bent het niet.

Tot nu toe heb ik bij jou vooral iemand gezien met heel veel doorzettingsvermogen. Ondanks alles wat je hebt meegemaakt, blijf je voor jezelf vechten. Door jouw angsten buig je misschien wel, maar je laat je daardoor niet breken. Je veert altijd weer terug.

En ook nu je je in crisis voelt, weet je altijd wel verantwoordelijk naar jezelf toe te handelen. Door bijvoorbeeld de crisis-dienst te bellen en ook door hier steun te zoeken.

Ik vind jou juist heel sterk!

Er zijn zoveel mensen die zich laten leiden door wrok en rancune en zich daardoor het recht menen te permitteren om andere mensen te kwetsen. Ik heb bij jou hier nog nooit gemerkt dat je bijvoorbeeld door zelfmedelijden op een manipulatieve manier aandacht probeert af te dwingen. Je behandelt iedereen met respect; ik heb jou nog nooit zien reageren op iemand met de opzettelijke bedoeling die persoon te kwetsen. Ik vind dat sterk. Het lukt je misschien nog niet altijd om lief voor jezelf te doen. Echter de motivatie en levenslust is er hoe dan ook!

Je bent niet slecht.

Je schrijft zelf dat de beerput open is. Als die open is, kan je 'm uitbaggeren: alle vieze rotzooi die niet bij jou persoonlijkheid past en de manier hoe jij wilt leven, eruitscheppen.

Je komt er echt wel!
Ik weet niet goed hoe inhoudelijk te reageren.
Het is hartverwarmend... dank je wel voor je waardevolle woorden :*
pi_219300462
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Geef een man met honger geen vis, maar leer hem vissen?
pi_219300469
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Geef een man met honger geen vis, maar leer hem vissen?
Ja maar dat is toch niet gunstig voor jou?
pi_219300476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Omdat het onmogelijk is
Ik moet koken, brood smeren, mijn hobby's uitvoeren, baxter open knippen ect.
Oke ik snap het

[ Bericht 1% gewijzigd door Masberum op 20-11-2025 16:46:23 ]
pi_219300534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:43 schreef Tengano het volgende:
Het is beter voor je dat je echt zelf aan de slag gaat @:ChildoftheStars Therapeuten zijn leuk maar in feite lossen ze niks op. De problematiek zit in jou en niemand kan dat voor je oplossen.

Behalve jij zelf!

En jij kunt dat.
Dat jij stelt dat therapeuten niks oplossen en ze het zelf moet doen vind ik erg ver gaan.
Gezien de historie van Child en haar situatie denk ik dat ze meer gebaat is bij professionele hulp ipv FOK! amateur psychologen.

@ChildoftheStars Heel veel sterkte en ik hoop dat je de nacht goed doorkomt.
Mocht je weer de opwelling voelen of stemmen horen gelijk de crisisdienst bellen !! (daar zijn ze voor.)
pi_219300536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:05 schreef Iceage het volgende:

[..]
Dat jij stelt dat therapeuten niks oplossen en ze het zelf moet doen vind ik erg ver gaan.
Gezien de historie van Child en haar situatie denk ik dat ze meer gebaat is bij professionele hulp ipv FOK! amateur psychologen.

@:Childofthestars Heel veel sterkte en ik hoop dat je de nacht goed doorkomt.
Mocht je weer de opwelling voelen of stemmen horen gelijk de crisisdienst bellen !! (daar zijn ze voor.)
Je hebt gelijk

En ik sta op het crisisbord, dus snelle hulp en idd bellen als het nodig is

Ben op het moment in controle
En anders horen ze het bij de crisisdienst het gelijk
pi_219300538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je hebt gelijk

En ik sta op het crisisbord, dus snelle hulp en idd bellen als het nodig is

Ben op het moment in controle
En anders horen ze het bij de crisisdienst het gelijk
Goedzo!
Nogmaals sterkte!
pi_219300543
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.

Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.

Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.

@Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)

Take Care!

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 20-11-2025 01:40:41 ]
pi_219300565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:20 schreef Iceage het volgende:
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.

Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.

Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.

@:Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)

Take Care!
+10

Ik neem het advies hier ter harte hoor, maar het advies van begeleiding en psych gaan altijd voor. Ik waardoor alle hulp hier en heb er veel aan. Zeker dingen in context zetten is een waardevolle toevoeging van Fok
En praktische tips ook!
Maar alles aan de lat van Lentis

En over het aanbod van @Masberum ik waardeer het. Weet er niet goed op te reageren. Alleen liever niet. Dank je wel :*
pi_219300621
Wat een lamlendige en lange nacht

Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen

Word maar niet slaperig of moe
  donderdag 20 november 2025 @ 04:02:51 #29
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219300622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
Je kan alle scherpe dingen weghalen, maar als iemand automutileert vind die altijd wel een manier om zichzelf pijn te doen. Wil je dan ook haar nagels constant kort gaan houden, en alle harde objecten met kussens bedekken?

Het idee is dat ze leert hoe ze op een andere manier met deze shit om kan gaan dan door zichzelf te verwonden. Ik weet uit ervaring dat de verleiding tot zelfmutilatie altijd blijft als je het eenmaal (veel) gedaan hebt. Automutilatie is een vorm van verslaving.

De hulp die CotS nu krijgt is goed voor haar, hoewel dat nu niet zo lijkt. Maar iedereen die weleens EMDR heeft gehad weet dat je eerst door hele heftige dingen heen moet voor je er weer een beetje bovenop komt.

Dus hoe kut ook gaat nu, je kan hier alleen maar sterker uitkomen @ChildoftheStars. Je bent een doorzetter, dat heb je tot nu toe keer op keer bewezen. En elke snee is er 1 teveel en reden om de crisisdienst te bellen. Want van 1 komen er altijd meer.

Hopelijk kom je de nacht relatief goed door. Ik denk aan je :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 20 november 2025 @ 04:03:26 #30
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219300623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 04:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een lamlendige en lange nacht

Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen

Word maar niet slaperig of moe
Oh ;(
Even tekenen of haken?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219300624
Met automutilatie ben ik begonnen op mijn elfde

Er zijn soms tijden geweest, maanden, dat ik het niet deed en soms zijn er fases dat het om de haverklap raak is

Vroeger escaleerde het echt. Nu is het een stuk minder erg

Alleen ik moet mezelf wel voor ogen houden dat niet normaal is. Het is niet oke om te doen. Hoe dan ook

En dat is een lastige
Theoretisch, nu ik rustige ben, snap ik het wel op een bepaald niveau. Al heb ik zoiets van "Who cares" een ander rookt. Al is dat natuurlijk geen reden

En nu weer bikkelen om het weer een tijdje niet te doen

En straks misschien toch nog even een klein dutje proberen. Ook al ben ik niet moe. De psych belt sowieso komende ochtend en een begeleider komt vanmiddag

Maar slaperig ben ik niet
pi_219301407
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.

Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219301414
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.

Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Dank je wel, ik doe mijn best O+
pi_219301417
Wachten tot de psych belt en dan even rusten. Slapen wordt het hem niet, ben nog steeds niet moe, maar even liggen... Dan kan ik even een momentje pakken tussen haar belletje en dat mijn begeleider langs komt.
pi_219301874
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.

Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/

Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?

Heb je thuis wel een printer?
pi_219302442
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
:*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219302700
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten :Y
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 12:47:36 #38
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219302715
Ik moest googlen wat EMDR is.. :)
pi_219302718
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.

Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/

Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?

Heb je thuis wel een printer?
Ik heb de link bekeken (geen moeite met de Engelse taal), maar op het moment is er een plan en een lijst met dingen om aan te werken.

Dank je wel. Alleen er is een (goed en duidelijk) plan. Er staat al veel op het plan, dus dat is even genoeg. Dank je :*

quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
Wat @r_one zegt; ik weet niet wat een anker is
Net met de psych gebeld en wacht nu op mijn begeleider
Er is een plan voor de komende anderhalf week. Vertel ik als de begeleider is geweest.

Zoals het nu gaat kan het eigenlijk niet
Vanavond slaapmedicatie en verder zien we wel
pi_219302729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:47 schreef qltel het volgende:
Ik moest googlen wat EMDR is.. :)
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 12:52:36 #41
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219302734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 12:54:31 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219302745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Helemaal niet erg, hoor. Dat is online prima te vinden.

En ik hoop echt dat je er baat bij hebt.
pi_219302749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 12:56:10 #44
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219302761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
Dat snap ik en de rest ook wel :)

Excuses niet nodig :*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219302788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat snap ik en de rest ook wel :)

Excuses niet nodig :*
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee

maar soit; het mysterie over wat EMDR is, is opgelost ;)
pi_219302803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt :*
Twiddel
pi_219302836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt :*
Knuffel, dank je wel
En ik weet dat het idd veel mensen zijn, denk ik meer mensen zoals "wij" dan andersom?

Sterkte O+
pi_219302859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee
Bias Shift?
.
pi_219302973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Bias Shift?
Misschien?
pi_219303153
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten :Y
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijden
dus als je EMDR hebt gehad en hierdoor wat negatief zit, gebruik jij je anker om op andere gedachten te komen.

Het moet wel een echt helpende gedachte/herinnering zijn
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')