abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219300543
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.

Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.

Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.

@Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)

Take Care!

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 20-11-2025 01:40:41 ]
pi_219300565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 01:20 schreef Iceage het volgende:
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.

Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.

Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.

@:Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)

Take Care!
+10

Ik neem het advies hier ter harte hoor, maar het advies van begeleiding en psych gaan altijd voor. Ik waardoor alle hulp hier en heb er veel aan. Zeker dingen in context zetten is een waardevolle toevoeging van Fok
En praktische tips ook!
Maar alles aan de lat van Lentis

En over het aanbod van @Masberum ik waardeer het. Weet er niet goed op te reageren. Alleen liever niet. Dank je wel :*
pi_219300621
Wat een lamlendige en lange nacht

Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen

Word maar niet slaperig of moe
  donderdag 20 november 2025 @ 04:02:51 #29
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219300622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:

[..]
He? Wat bedoel je? Sorry dat ik het niet direct begrijp
Je kan alle scherpe dingen weghalen, maar als iemand automutileert vind die altijd wel een manier om zichzelf pijn te doen. Wil je dan ook haar nagels constant kort gaan houden, en alle harde objecten met kussens bedekken?

Het idee is dat ze leert hoe ze op een andere manier met deze shit om kan gaan dan door zichzelf te verwonden. Ik weet uit ervaring dat de verleiding tot zelfmutilatie altijd blijft als je het eenmaal (veel) gedaan hebt. Automutilatie is een vorm van verslaving.

De hulp die CotS nu krijgt is goed voor haar, hoewel dat nu niet zo lijkt. Maar iedereen die weleens EMDR heeft gehad weet dat je eerst door hele heftige dingen heen moet voor je er weer een beetje bovenop komt.

Dus hoe kut ook gaat nu, je kan hier alleen maar sterker uitkomen @ChildoftheStars. Je bent een doorzetter, dat heb je tot nu toe keer op keer bewezen. En elke snee is er 1 teveel en reden om de crisisdienst te bellen. Want van 1 komen er altijd meer.

Hopelijk kom je de nacht relatief goed door. Ik denk aan je :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 20 november 2025 @ 04:03:26 #30
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219300623
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 04:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een lamlendige en lange nacht

Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen

Word maar niet slaperig of moe
Oh ;(
Even tekenen of haken?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219300624
Met automutilatie ben ik begonnen op mijn elfde

Er zijn soms tijden geweest, maanden, dat ik het niet deed en soms zijn er fases dat het om de haverklap raak is

Vroeger escaleerde het echt. Nu is het een stuk minder erg

Alleen ik moet mezelf wel voor ogen houden dat niet normaal is. Het is niet oke om te doen. Hoe dan ook

En dat is een lastige
Theoretisch, nu ik rustige ben, snap ik het wel op een bepaald niveau. Al heb ik zoiets van "Who cares" een ander rookt. Al is dat natuurlijk geen reden

En nu weer bikkelen om het weer een tijdje niet te doen

En straks misschien toch nog even een klein dutje proberen. Ook al ben ik niet moe. De psych belt sowieso komende ochtend en een begeleider komt vanmiddag

Maar slaperig ben ik niet
pi_219301407
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.

Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219301414
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 09:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.

Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Dank je wel, ik doe mijn best O+
pi_219301417
Wachten tot de psych belt en dan even rusten. Slapen wordt het hem niet, ben nog steeds niet moe, maar even liggen... Dan kan ik even een momentje pakken tussen haar belletje en dat mijn begeleider langs komt.
pi_219301874
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.

Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/

Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?

Heb je thuis wel een printer?
pi_219302442
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
:*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219302700
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten :Y
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 12:47:36 #38
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219302715
Ik moest googlen wat EMDR is.. :)
pi_219302718
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 11:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.

Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.

https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/

Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?

Heb je thuis wel een printer?
Ik heb de link bekeken (geen moeite met de Engelse taal), maar op het moment is er een plan en een lijst met dingen om aan te werken.

Dank je wel. Alleen er is een (goed en duidelijk) plan. Er staat al veel op het plan, dus dat is even genoeg. Dank je :*

quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
Wat @r_one zegt; ik weet niet wat een anker is
Net met de psych gebeld en wacht nu op mijn begeleider
Er is een plan voor de komende anderhalf week. Vertel ik als de begeleider is geweest.

Zoals het nu gaat kan het eigenlijk niet
Vanavond slaapmedicatie en verder zien we wel
pi_219302729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:47 schreef qltel het volgende:
Ik moest googlen wat EMDR is.. :)
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 12:52:36 #41
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219302734
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 12:54:31 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219302745
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Helemaal niet erg, hoor. Dat is online prima te vinden.

En ik hoop echt dat je er baat bij hebt.
pi_219302749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen :D
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 12:56:10 #44
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219302761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
Dat snap ik en de rest ook wel :)

Excuses niet nodig :*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219302788
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dat snap ik en de rest ook wel :)

Excuses niet nodig :*
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee

maar soit; het mysterie over wat EMDR is, is opgelost ;)
pi_219302803
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt :*
Twiddel
pi_219302836
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt :*
Knuffel, dank je wel
En ik weet dat het idd veel mensen zijn, denk ik meer mensen zoals "wij" dan andersom?

Sterkte O+
pi_219302859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee
Bias Shift?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219302973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Bias Shift?
Misschien?
pi_219303153
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten :Y
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijden
dus als je EMDR hebt gehad en hierdoor wat negatief zit, gebruik jij je anker om op andere gedachten te komen.

Het moet wel een echt helpende gedachte/herinnering zijn
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')