+10quote:Op donderdag 20 november 2025 01:20 schreef Iceage het volgende:
Kleine aanvuling op mijn eerdere post van net.
Mijn opmerking over amateurpsychologen was mogelijk wel wat hard.
Ik weet dat vrijwel iedereen het goed bedoelt en Child het beste toewenst.
Ook weet ik dat ze blij is met alle lieve en goede reacties in haar topic.
@:Masberum Sorry maar jij bent niet iemand om in haar woning te gaan opruimen gezien je eigen situatie (Hoe goed en lief je aanbod ook is.)
Take Care!
Je kan alle scherpe dingen weghalen, maar als iemand automutileert vind die altijd wel een manier om zichzelf pijn te doen. Wil je dan ook haar nagels constant kort gaan houden, en alle harde objecten met kussens bedekken?quote:Op donderdag 20 november 2025 00:00 schreef Masberum het volgende:
[..]
He? Wat bedoel je? Sorry dat ik het niet direct begrijp
Ohquote:Op donderdag 20 november 2025 04:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een lamlendige en lange nacht
Ik ga zo denk ik maar eventjes op de bank liggen
Word maar niet slaperig of moe
Dank je wel, ik doe mijn bestquote:Op donderdag 20 november 2025 09:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
AM is een manier van omgaan met pijn die je op dat moment niet op een andere manier kunt verdringen. Sommige mensen voelen juist niet en AM biedt hen een manier om wel te voelen.
Alleen is het zo'n ongezonde manier van coping helaas. Dus hartstikke goed dat je het al zoveel minder doet. Blijkbaar heb je meer stabiliteit/andere manieren gevonden om met je gevoelens om te gaan.
En af en toe dus niet. En dan bel je de crisisdienst om de schade zoveel mogelijk te beperken. Ook dát is gezond handelen.
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen wetenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
Ik heb de link bekeken (geen moeite met de Engelse taal), maar op het moment is er een plan en een lijst met dingen om aan te werken.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Had je wel gekeken op de link die ik stuurde? Ik zie namelijk zojuist dat het niet alleen maar specifiek voor OCS is, maar ook voor andere psychische aandoeningen waaronder trauma, angst, zelfbeeld, etc.
Het is engelstalig. Als je dat kan lezen, is het wel duidelijk en helder.
https://www.choosingtherapy.com/therapy-worksheets/
Misschien een idee om dit ook naar jouw therapeut te sturen? Dat je met hem/haar kunt bespreken of er een geschikte bij zit waar je iets aan hebt?
Heb je thuis wel een printer?
Wat @r_one zegt; ik weet niet wat een anker isquote:Op donderdag 20 november 2025 12:23 schreef greysbones het volgende:
He Cots,
lees dat je weer EMDR doet
heb je een goed Anker ( zo ken ik het ) voor de momenten na de sessie?
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven hebquote:
Daar hoef je geen sorry voor te zeggenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
Helemaal niet erg, hoor. Dat is online prima te vinden.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... helemaal niet beseft dat er mensen zijn die geen EMDR kennen. Sorry dat ik geen uitleg gegeven heb
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overlevenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen
Dat snap ik en de rest ook welquote:Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsneequote:Op donderdag 20 november 2025 12:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat snap ik en de rest ook wel
Excuses niet nodig
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
EMDR is zo verweven met mijn leven. Ik heb inmiddels een paar honderd sessies gehad en vergeet soms dat er mensen zijn die zonder begeleiding etc leven en mensen zonder (trauma)therapie overleven
Knuffel, dank je welquote:Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet dat je niet de enige bent. Hier ook hetzelfde. In de psychiatrie sinds mijn 7e en ontelbare emdr sessies gehad.
Er zijn meer mensen die anders zijn dan je denkt
Bias Shift?quote:Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijdenquote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Zou je hier in het kort wat over kunnen vertellen? Ik ken het nl. niet (en heb wel EMDR gehad) maar zou het heel graag willen weten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |