abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220397274
@ChildoftheStars, thee en chocolade is altijd goed!
En goed dat je niet klakkeloos alles maar meegenomen hebt, doe het rustig aan in het tempo wat voor jou ok is. :*
Fake it till you make it...
pi_220397370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 14:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben echt even helemaal kapot
Paar keer gehuild, nu ik dit typ duw ik het weer weg
Liefst ga ik obsessief alles opruimen. Alleen mag niet van mezelf. Vijftien dozen, maximaal drie dozen per dag. Dan is het in een week gepiept. Anderhalf boekenkast vullen

Aan de ene kant wil ik nu alles doen, maar ik ben zelfs te moe voor haken :o
Alleen geen zin in een dutje

En ik weet dat ik emoties moet toelaten, maar het lukt me gewoon niet. Ik sta zo volledig op slot. In totaal nog geen vijf minuten gehuild, terwijl het een zware klus was
Logisch dat je nu even op slot staat, maar ook goed dat je nu niet doordraaft met dozen uitpakken, zoek afleiding nu even.. :* (hier staan na ruim twee jaar nog steeds dozen onuitgepakt)
pi_220397416
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:37 schreef Lienekien het volgende:
Fijn dat je moeder al rekening met je had gehouden en prima dat je toch ook zelf nog je keuzes maakt.

Mijn ouders hadden zelf niet opgeruimd, om het zo maar te zeggen. En waren wel erg van het bewaren van een heleboel. Ik vond het een hele opgave om een goede schifting te maken, om echt te voelen/te weten: dit heeft waarde voor mij en wel hierom. Ik ben blij met bepaalde spullen omdat ze bepaalde herinneringen en emoties oproepen. Maar herinneringen draag ik ook zonder die spullen wel met me mee.

Ik wil nog wel een keertje flink opruimen, maar ik wacht er nog steeds een beetje op dat de tijd daarvoor rijp is. Of dat moment komt toch niet echt en ik ga het gewoon een keer doen.
Dat begrijp ik ook wel ja! Die keuzes zijn ook moeilijk en ergens ben ik ook bang verkeerde keuzes gemaakt te hebben, maar ik heb maar 70m² in huis. En houd niet van vol en zooi. Dus eigenlijk enkel alle informatieve boeken meegenomen, plus romans van Grisham en Irving. De boeken over Avelon en dat is anderhalf boekenkast.

Het zijn zulke moeilijke keuzes om te maken en je bent zo emotioneel. Het is echt rot om keuzes te maken.

En ik heb ook debiele keuzes gemaakt: Haar wasknijpers, want ik heb altijd te kort en zij heeft er enorm veel. En haar sokken, want die slijten zo snel etc _O-

Ik hoop dat het opruimen je gaat lukken zonder teveel emoties. Al is het wel voelen van emoties heel gezond in jouw situatie. Dikke knuffel *;

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Fijn om te lezen
Dank je :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 15:47 schreef Nijna het volgende:
@:ChildoftheStars, thee en chocolade is altijd goed!
En goed dat je niet klakkeloos alles maar meegenomen hebt, doe het rustig aan in het tempo wat voor jou ok is. :*
Ja, lekker :)

En ja, ik rem mezelf af. Dat kost moeite, maar het moet op een rustig tempo. Anders draai ik mezelf door. En ik moet ook even nadenken over hoe en wat

Komt goed!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Logisch dat je nu even op slot staat, maar ook goed dat je nu niet doordraaft met dozen uitpakken, zoek afleiding nu even.. :* (hier staan na ruim twee jaar nog steeds dozen onuitgepakt)
Knuffel!

Ik denk een goed plan te hebben zo ja :Y

En bepaalde dingen blijven wel in dozen, en bepaalde dingen gaan misschien nog weg
maar ik wil alles bekeken hebben en doordacht. En gewoon schuiven met boeken.

Heb ook gewoon zin om bepaalde boeken te lezen, want ze echt goed zijn :)

Is het gek dat ik dankbaar ben met wat ik geërfd heb?
pi_220397695
Tuurlijk is het niet gek om dankbaar te zijn met geerfde spullen, net zoals het niet gek zou zijn als je ondankbaar zou voelen.

Tijdens rouw zijn je gevoels sowieso gek en moet je ze allemaal maar met een korreltje zout nemen.

Das heel makkelijk te zeggen door mij achteraf, en op dit moment.

Grote kans dat, mocht mijn vader wat gebeuren is de kans aanwezig dat ik van zijn 78(!) glazen dieren een bos maak in mijn huis met zijn fiets in t midden haha.

Dat zou gek lijken, maar als op dat moment mijn gevoel zegt doen. Dan doe ik dat gewoon haha.

Er is geen goed of fout, het enige advies wat ik wel kan geven.
Gooi geen dingen impulsief op korte termijn weg, waar je later in je leven spijt van krijgt.

Al is het maar bv het opzeggen van haar telefoonabbonement, waardoor je opeens geen oude appjes meer kan teruglezen. Dat kan je bv voorkomen door beltegoed van 5 euro aan te schaffen om het telefoonnummer te houden.
Hell To The Liars
pi_220397805
quote:
Mijn moeder had een hele lijst van dingen die ik mee zou moeten nemen (beddengoed etc), maar dat was haar moeite met afscheid nemen. Ik heb er de ruimte niet voor en ik heb genoeg. Je moet ook afscheid kunnen nemen van dingen
Wijs besluit en mooi verwoord.

Chocolade :9 Altijd een goed plan! Niet in huis nu -O- maar thee drink ik met je mee nu :D

quote:

En bepaalde dingen blijven wel in dozen, en bepaalde dingen gaan misschien nog weg
maar ik wil alles bekeken hebben en doordacht.
Ja zo te zien heb je het goed doordacht en aangepakt , ook hoe je het de komende tijd gaat uitpakken. :*

Vind het knap dat je dit gedaan hebt! _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Neej? Zit hier met een smile om ook je praktische keuze van wasknijpers (die had ik ook meegenomen bij mijn pa _O- ) en dat je sokken meeneemt is toch ook handig.

Vind het een 'mooie' gedachte dat je haar garens/ knuffelvulsels ook hebt. Om daar zelf wat mee te maken als je daar zin /tijd voor hebt.
Smile, it's free therapy.
pi_220398194
Wat fijn dat het achter de rug is @:ChildoftheStars. Ik herken wel van wat je zegt over het "moeten" bewaren van spullen. Toch maak je nu je eigen keuzes. Als jij iets niet wilt of er gewoon geen plek voor hebt houdt het op en dat is ook prima.

Had er zelf weinig moeite mee, maar wij hoefden geen heel huis leeg te ruimen. Maar wel herkenbaar hoeveel troep een mens verzamelt. Hier ook veel weggedaan en we zijn na een jaar nog niet klaar. En ja ik heb ook bepaalde dingen meegenomen die totaal niet waardevol zijn qua geld maar wel gewoon praktisch.

Ga nu maar lekker uitrusten van alles, het is al emotioneel genoeg vandaag allemaal.
pi_220398243
Ik las serieus haar katten :D

Deze lastige klus is ook weer geklaard. Neem je tijd voor alles lieve C O+ :*
pi_220399533
1
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2026 16:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat begrijp ik ook wel ja! Die keuzes zijn ook moeilijk en ergens ben ik ook bang verkeerde keuzes gemaakt te hebben, maar ik heb maar 70m² in huis. En houd niet van vol en zooi. Dus eigenlijk enkel alle informatieve boeken meegenomen, plus romans van Grisham en Irving. De boeken over Avelon en dat is anderhalf boekenkast.

Het zijn zulke moeilijke keuzes om te maken en je bent zo emotioneel. Het is echt rot om keuzes te maken.

En ik heb ook debiele keuzes gemaakt: Haar wasknijpers, want ik heb altijd te kort en zij heeft er enorm veel. En haar sokken, want die slijten zo snel etc _O-

Ik hoop dat het opruimen je gaat lukken zonder teveel emoties. Al is het wel voelen van emoties heel gezond in jouw situatie. Dikke knuffel *;
[..]
Dank je :*
[..]
Ja, lekker :)

En ja, ik rem mezelf af. Dat kost moeite, maar het moet op een rustig tempo. Anders draai ik mezelf door. En ik moet ook even nadenken over hoe en wat

Komt goed!
[..]
Knuffel!

maar ik wil alles bekeken hebben en doordacht. En gewoon schuiven met boeken.

Heb ook gewoon zin om bepaalde boeken te lezen, want ze echt goed zijn :)

de mooiste dingen die je kunt erven zijn de dingen met sentimentele waarde
daar kan geen geld tegen op
goed dat je dit nu achter je hebt
hoop dat je vanavond lekker kunt slapen O+
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')