abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 november 2025 @ 10:36:44 #181
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219315906
Veel plezier met je clubje. Hoop dat het goede afleiding geeft
pi_219315966
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen :O :W

Bedankt :*

Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen

En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond

Rustig wakker worden nu en naar het maandelijke haakclubje
Veel plezier bij het haken
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2025 @ 11:44:29 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219316225

:P
pi_219316320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 11:44 schreef qltel het volgende:
[ link | afbeelding ]

:P
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 01:58 schreef r_one het volgende:

[..]
Oer'nd hard 8-)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219316486
De ochtend was leuk
Gezellig met de dames en veel gelachen

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 10:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?
Ja
pi_219316553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk

Dat is hartstkke fijn voor je.Top!
  Spellchecker zaterdag 22 november 2025 @ 13:04:41 #187
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219316586
quote:
De ochtend was leuk
^O^ _O_
  zaterdag 22 november 2025 @ 13:44:37 #188
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219316738
quote:
De ochtend was leuk

Een hoop haken en ogen dus. ;)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP zaterdag 22 november 2025 @ 13:45:41 #189
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219316739
quote:
De ochtend was leuk
[..]
Ja
Blije CotS *O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 22 november 2025 @ 14:16:03 #190
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219316939
quote:
De ochtend was leuk
Mooi!
pi_219317869
Oh goden
Dacht ga een klein dutje doen
Dwars door de wekker gegaan

En lang

Hopelijk geen invloed op komende nacht
pi_219317973
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh goden
Dacht ga een klein dutje doen
Dwars door de wekker gegaan

En lang

Hopelijk geen invloed op komende nacht
Hoe dan ook je hebt even lekker geslapen, hopelijk.lukt dat vannacht ook
pi_219320031
Oke... als ik verstandig ben ga ik op tijd naar bed

Als ik van half tien tot half elf lees, dan slaap ik rond elf uur en dan word ik morgen fris wakker

Alleen ik voel zoveel weerstand om te gaan slapen
Ik wil niet... zonde van mijn tijd...nachtmerries...overbodig...heb het niet nodig...

Maar mijn plannen voor morgen... misschien lukken die beter als ik slaap....echter wil ik bij het raam haken als het sneeuwt en dan heb ik geen slaap nodig

Chaos

Edit: ik lig. Ga lezen en slapen, ondanks mijn innerlijke protest

[ Bericht 7% gewijzigd door ChildoftheStars op 22-11-2025 21:48:49 ]
pi_219320381
Goede keuze COTS. Ieder mens heeft slaap nodig en daar ben jij geen uitzondering in.
Hopelijk heb je een rustige nacht met energie voor morgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219320810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... als ik verstandig ben ga ik op tijd naar bed

Als ik van half tien tot half elf lees, dan slaap ik rond elf uur en dan word ik morgen fris wakker

Alleen ik voel zoveel weerstand om te gaan slapen
Ik wil niet... zonde van mijn tijd...nachtmerries...overbodig...heb het niet nodig...

Maar mijn plannen voor morgen... misschien lukken die beter als ik slaap....echter wil ik bij het raam haken als het sneeuwt en dan heb ik geen slaap nodig

Chaos

Edit: ik lig. Ga lezen en slapen, ondanks mijn innerlijke protest
Ieder mens heeft slaap nodig
Hoe beter jij slaapt ( of het nu in delen is of aan 1 stuk) je lichaam hersteld dan
Lichamelijk en geestelijk
Zodat jij je demonen beter de baas kunt
Ik snap heel goed dat nachten voor jou vreselijk kunnen zijn, daarom hoop ik dat je lekker in slaap valt en morgen kunt genieten van wat sneeuw :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219326855
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:50 schreef greysbones het volgende:
morgen kunt genieten van wat sneeuw
Sneeuw? :D
Welke sneeuw? :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219327291
Wel productief geweest
Een niet-al-te-lelijke tekening gemaakt en gehaakt

Toch heb ik nog een flinke weerstand tegen slaap

Maar morgen een drukke dag. In de ochtend naar de opticien en in de middag biebdienst

Zie er echt tegenop om naar het centrum te fietsen. De drukte. Alleen tja... enige moment dat ik tijd heb voor de bril

Volgende week gaat weer pittig worden iig
  Moderator / Redactie FP zondag 23 november 2025 @ 17:14:13 #198
Brabo Bastard
pi_219327379
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel productief geweest
Een niet-al-te-lelijke tekening gemaakt en gehaakt

Toch heb ik nog een flinke weerstand tegen slaap

Maar morgen een drukke dag. In de ochtend naar de opticien en in de middag biebdienst

Zie er echt tegenop om naar het centrum te fietsen. De drukte. Alleen tja... enige moment dat ik tijd heb voor de bril

Volgende week gaat weer pittig worden iig
Je kunt het O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219327614
Jawel...

Ben gewoon wat labiel
Om tien uur die kant op :) dan ben ik voor elf uur thuis

Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
Het is meer dan een kwestie van doen
  Moderator / Redactie FP zondag 23 november 2025 @ 17:53:35 #200
Brabo Bastard
pi_219327730
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...

Ben gewoon wat labiel

Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
*houdt CotS stabiel*
"Omae wa mou shindeiru."
  zondag 23 november 2025 @ 18:09:15 #201
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219327850
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...

Ben gewoon wat labiel

Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?

Het is natuurlijk heel logisch, daar niet van. Je hebt een beerput open getrokken, dat wordt in dromen/nachtmerries verwerkt. Dat weet je ongetwijfeld maar ik wil het nog eens zeggen omdat het dus toch wel gaat komen (sorry, klinkt cru). Je kan nu wel nachten wakker blijven, maar daar word jij niet stabieler van en het is alleen maar uitstel. Slaap zorgt voor heling, van je lijf en van je brein.

Ik hoop oprecht dat je weer "gewoon" gaat durven slapen. The only way out is through, helaas.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219328716
quote:
17s.gif Op zondag 23 november 2025 18:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?

Het is natuurlijk heel logisch, daar niet van. Je hebt een beerput open getrokken, dat wordt in dromen/nachtmerries verwerkt. Dat weet je ongetwijfeld maar ik wil het nog eens zeggen omdat het dus toch wel gaat komen (sorry, klinkt cru). Je kan nu wel nachten wakker blijven, maar daar word jij niet stabieler van en het is alleen maar uitstel. Slaap zorgt voor heling, van je lijf en van je brein.

Ik hoop oprecht dat je weer "gewoon" gaat durven slapen. The only way out is through, helaas.
Je hebt gelijk
Het is alleen super frustrerend. Zeker omdat ik relatief goed functioneer zonder slaap
Maar goed... het is wat het is
pi_219333047
De stad wilde even niet lukken.
Anders denk ik vrijwilligerswerk straks niet te trekken

Zit slecht in energie

Morgen trauma. Woensdag even zien. Bespreken we dinsdag wat nodig is
Zie er erg tegenop. Het gaat waarschijnlijk over seksueel misbruik. Alleen ik ben (verkeerd woord) verschrikkelijk "preuts". Ik voel me zo verschrikkelijk ongemakkelijk. Zij wil meer weten dan dat ik zonder schaamte kan vertellen. Ga morgen wel vragen waarom ze perse zoveel wil weten als ze me toch wel begrijpt
En we gaan het ook hebben over waarom ik het woord "papa" absoluut niet trek (nu krimp ik al ineen door het te typen).
Dat wordt een interessante sessie iig

En ik voel me bij EMDR zo dom. Dan moet ik naar een lampje kijken, ritmes tikken en voor mij lastige sommen uitrekenen (17x8 bijvoorbeeld). Nu kom ik er gemakkelijk uit, maar op dat soort momenten... En ik begrijp het heus wel, waarom ze dat doet. Alleen ik heb heel mijn kindertijd te horen gekregen dom te zijn. En ondanks dat ik nu universitair geschoold ben (wel met dyslexie btw) (en taalwetenschappen in mijn beleving een eenvoudige studie is) voel ik me ongelooflijk dom altijd. (NIET AFGEROND DOOR STOM HOOFD)
Beetje in de lijn van dat er geen kinderfoto's zijn van mij, ivm lelijkheid

Ik voel me op het moment zo getriggerd en minderwaardig

[ Bericht 1% gewijzigd door ChildoftheStars op 24-11-2025 13:09:13 ]
pi_219333110
Kan je 1 goede reden geven waarom je je bij EMDR dom zou moeten voelen? Gewoon even nadenken en stel dat ik hier EMDR advies zou vragen aan jou als ervaringsdeskundige.

Wat voor advies zou jij geven als ik zeg "ik voel me zo dom als ik EMDR therapie krijg".

Herken het wel hoor. Bij groepstherapie gingen we mediteren met een groep, "zie je gedachten wegvaren als een bootje, kijk daar gaan ze, 1, 2 3, adem uit"

Wij lachen, maar ondertussen dachten we ook wtf doen we hier en waarom zitten we niet gewoon op een suffe kantoorbaan ofzo.

Maar hey, als het werkt, dan werkt het he.
Hell To The Liars
pi_219333525
Je bent allesbehalve dom en minderwaardig.

Je bent een lieverd en hebt toch maar mooi ondanks alles een universitaire studie afgerond (waarvoor applaus) Je bent enorm betrokken bij anderen en toont hier in alles aan dat je een fijn bijzonder mens bent.

Dat het behandelteam het kennelijk belangrijk vind dat je ook praat over wat je zo moeilijk vind zal ongetwijfeld besproken zijn en hopelijk maakt het je nog wat sterker!

Vergeet niet je bent er zelf bij dus geef duidelijk je grenzen aan.

Hele dikke virtuele knuffel en Kop op!

Ps Emdr ken ik zelf niet maar weet van collegas dat het heel heftig kan zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iceage op 24-11-2025 13:16:17 ]
pi_219333552
Ho! Ik ben onduidelijk geweest, even wat recht zetten: Ik deed een HBO-studie en daar heb ik alle theorie cum laude van afgerond en liep stuk op stages en op het zelfde moment deed ik een studie aan de uni en viel toen uit tijdens de scriptie.
Uni niet cum laude, ik had een 7.5 op statistiek
(dus ik liep stage en schreef ondertussen de scriptie, toen kreeg ik een psychose. Daarna heb ik moeten stoppen met studeren. Ik denk dat dit het grootste verdriet in mijn leven was. Ik was super gepassioneerd. Alleen tja...).
  maandag 24 november 2025 @ 13:23:17 #207
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219333623
Verdrietig om wat je door je pech niet af kon maken: ja.
Minderwaardig: nee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219333668
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2025 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Verdrietig om wat je door je pech niet af kon maken: ja.
Minderwaardig: nee.
Het was wel pech ja

Ik was zo verschrikkelijk ambitieus. Nu kan ik me dat amper meer voorstellen. Alleen nooit was een cijfer goed genoeg. Samenwerken ging voor geen meter, want ik dan geen controle had. Sportte bij dat alles minimaal drie uur per dag. Elke avond mensen over de vloer.
Mijn dagen was om zeven uur naar de sportschool, college, in de pauze sportschool, college, sportschool. Sociaal leven. Studeren en rond een uur of drie slapen. Om dan om zes uur weer op te staan en de riedel opnieuw te doen. Tussendoor zat er therapie.

En niks of niemand kon me afremmen.
Soms heb ik nog steeds zoiets van als ik harder gewerkt had... wat dan...

maar goed, dat heb ik niet gedaan. En het is ook de gemiddelde leeftijd geweest waarop de meeste mensen met schizofrenie hun unset hebben.
Plus de bipolaire stoornis, de PTSS, eetproblemen en de emotionele ontwikkeling die bij mij niet lekker gelopen is was het een recept voor problemen.

Het is wat het is
pi_219333675
Jouw berichfje van na de mijne en de edit op je eerdere post gelezen. Idd jammer van je studie maar volkomen begrijpelijk.
Wie weet kan je in de toekomst alsnog je master halen.

Ik hoorde een mooie spreuk ooit.

Je kunt alles al je hoeft het alleen nog maar te leren :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Iceage op 24-11-2025 13:37:24 ]
pi_219333706
Dat gaat niet gebeuren.
Twee uurtjes vrijwilligerswerk of een clubje kost al teveel energie. Dan kan ik de rest van de dag niks meer

maar dat ik oké, ik heb een goede invulling van mijn tijd en dat is voldoende
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')