abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 november 2025 @ 17:44:02 #151
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219311281
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... zit al even te broeden hierop

Weet niet zo goed wat erop te zeggen, want ik weet dat de bedoeling goed is

Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen

Uhm de vergelijking van @:Sarabi is heel kloppend.

Plus ja: ik ben verpest en ik heb hulp nodig.
Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk

Alleen ik ben nu bang het verkeerde te zeggen :@
Je zegt niks verkeerd :*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219311307
quote:

Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen

Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk

Je zegt niets verkeerd :*

En het valt me op hoe goed je de laatste tijd op de juiste momenten hulp weet te vragen.
Daar had je jaren geleden volgens mij moeilijker mee.
Je zet echt goede stappen.
pi_219311324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Je zegt niets verkeerd :*

En het valt me op hoe goed je de laatste tijd op de juiste momenten hulp weet te vragen.
Daar had je jaren geleden volgens mij moeilijker mee.
Je zet echt goede stappen.
Dank je wel

Hulp vragen gaat wel beter
Maar hulp signaleert ook beter. Ze vragen actief naar psychotische belevingen en slaap. Waardoor ik durf aan te geven dat het niet gaat voordat volledig wantrouwen voel

Er is een goede samenwerking
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 november 2025 @ 17:49:38 #154
Brabo Bastard
pi_219311334
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel

Hulp vragen gaat wel beter
Maar hulp signaleert ook beter. Ze vragen actief naar psychotische belevingen en slaap. Waardoor ik durf aan te geven dat het niet gaat voordat volledig wantrouwen voel

Er is een goede samenwerking
Goede samenwerking is goed toch?

Ik lever alleen mentale steun :@

Veel wat ik lees gaat boven mijn pet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219311351
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Goede samenwerking is goed toch?

Ik lever alleen mentale steun :@

Veel wat ik lees gaat boven mijn pet.
:* en steun is heel veel waard O+

En ach het gaat ook boven mijn pet :+
  Moderator / Redactie FP vrijdag 21 november 2025 @ 17:54:24 #156
Brabo Bastard
pi_219311368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
:* en steun is heel veel waard O+

En ach het gaat ook boven mijn pet :+

O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219311388
quote:

Ik kan me niet voorstellen dat jij het verkeerde gaat zeggen. Als je het niet eens bent met iemand of het ongemakkelijk vind zal niemand je kwalijk nemen als je er iets van zegt (Wat je gelukkig soms ook doet). Je bent vinnik hier soms te lief (wel een hele mooie eigenschap van jou)
Virtuele knuffel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iceage op 21-11-2025 18:12:34 ]
  vrijdag 21 november 2025 @ 17:57:35 #158
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219311400
quote:

Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.

Therapeuten zijn nuttig, en zeker als je heel kwetsbaar bent. En het is natuurlijk helemaal fijn om daar op terug te kunnen vallen als je dat echt nodig hebt, en je zo veiliger te voelen.

Dus voor de duidelijkheid, ik geef je nergens een advies om jouw therapeuten aan de kant te zetten en het lekker in je eentje allemaal op te lossen en je zult dat in mijn posts ook niet terug kunnen lezen.

Wat ik je wel probeer duidelijk te maken is dat jij zelf, ondanks dat het niet zo voelt, vermogendheid hebt om je eigen welzijn en vooruitgang te begunstigen.
pi_219311477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 17:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.

Therapeuten zijn nuttig, en zeker als je heel kwetsbaar bent. En het is natuurlijk helemaal fijn om daar op terug te kunnen vallen als je dat echt nodig hebt, en je zo veiliger te voelen.

Dus voor de duidelijkheid, ik geef je nergens een advies om jouw therapeuten aan de kant te zetten en het lekker in je eentje allemaal op te lossen en je zult dat in mijn posts ook niet terug kunnen lezen.

Wat ik je wel probeer duidelijk te maken is dat jij zelf, ondanks dat het niet zo voelt, vermogendheid hebt om je eigen welzijn en vooruitgang te begunstigen.
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!

En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt

Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me

Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig

Advies geef ik altijd een kans. Alleen denk er wel zelf bij na

Dus we zijn het dan wel eens denk ik
  vrijdag 21 november 2025 @ 20:07:05 #160
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219312592
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt

Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me

Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig

Dankjewel voor je bericht, en echt helemaal geen probleem - misverstanden gebeuren. En fijn dat je het even aangeeft.

Ik vind het mooi hoe je omschrijft dat je openstaat voor advies, maar tegelijkertijd zelf wilt blijven bepalen wat bij jou het beste past. Je voorbeeld van lezen in bed laat dat heel duidelijk zien: je luistert naar wat je hulpverleners je aanraden, maar je merkt óók op wat voor jou persoonlijk het beste werkt, en handelt daar naar. En dat is geen koppigheid, maar dat is trouw zijn aan jezelf. En hoe meer je daarop durft te vertrouwen, hoe sterker je eigen kompas wordt.

Dat je hulp vraagt waar nodig én tegelijk je eigen regie houdt, is dus enorm volwassen en gezond! Je bent actief bezig met je eigen welzijn, stap voor stap, en dat verdient zondermeer waardering. En volgens mij zitten we dus inderdaad op één lijn.

Dus blijf vooral geloven dat jij heel goed aanvoelt wat je nodig hebt en waar je grenzen liggen en geef dat ook aan bij de mensen om je heen. Want alleen jij kent jouw lichaam, jouw hoofd en jouw grenzen het allerbeste. En zo kun je steeds meer groeien en vertrouwen in jouw fantastische en liefdevolle zelf O+
pi_219312618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat doe je heel goed en verstandig
pi_219314347
Ik ben geen succesnummer op het moment

Doe zo moeilijk met slaap
Ik raak gewoon niet ontspannen genoeg

Ben ook gewoon bang voor de inhoud van mijn hoofd

En hoe later het wordt, hoe onzinniger het wordt om naar bed te gaan
pi_219314366
Slaap is heel belangrijk, Zonder slaap ga je er zowiezo onderdoor.
Hoe moeilijk het nu ook even is probeer toch of je kunt gaan slapen.

Sterkte!
pi_219314376
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 00:23 schreef Iceage het volgende:
Slaap is heel belangrijk, Zonder slaap ga je er zowiezo onderdoor.
Hoe moeilijk het nu ook even is probeer toch of je kunt gaan slapen.

Sterkte!
Dank je wel...

Ik neem mijn normale meds
Even rustig worden en dan proberen
  zaterdag 22 november 2025 @ 00:36:20 #165
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219314392
Adem aandachtig in, adem aandachtig uit.
Voel je hele lichaam in je bed, zwaar en warm.
Laat elke gedachte als een wolkje voorbij drijven
en blijf focussen op je ademhaling...

Vertel jezelf zachtjes: “Ik mag nu rusten, het is goed zo.”
Voel hoe de spanning in je spieren langzaam loslaat, beetje bij beetje
en blijf ademen, 6 tellen in, 2 tellen vast, 4 tellen uit.

En opnieuw :Z
pi_219314421
Helpt het om de radio aan te zetten? Bijvoorbeeld om het geouwehoer van de discjockey's te horen?

Lukt het anders ook om jezelf aan het huilen te krijgen? Bijvoorbeeld verdriet over iemand om wie je geeft?

Leuk is natuurlijk anders. Huilen kan echter wel helpen om jezelf van stress te ontladen.
pi_219314425
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 00:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

En hoe later het wordt, hoe onzinniger het wordt om naar bed te gaan
Dit is toch compleet het omgekeerde van wat als normaal ervaren wordt?
pi_219314427
Ik hoop dat ze nu slaapt. Ik ben bang hoe meer wij nu posten wat ze toch gaat lezen hoe onrustger ze wordt
pi_219314429
Je hebt er nu weliswaar niks aan. Ik wil toch zeggen dat ik het erg rot vind voor je dat je je zo rot voelt. Ik zou jou heel graag rust willen gunnen, dat je geen angst hoeft te hebben voor jouw eigen gedachten.
pi_219314432
- niet relevant -

[ Bericht 97% gewijzigd door Masberum op 22-11-2025 11:03:15 ]
pi_219314434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 01:03 schreef Iceage het volgende:
Ik hoop dat ze nu slaapt. Ik ben bang hoe meer wij nu posten wat ze toch gaat lezen hoe onrustger ze wordt
Joh het is een forum, wees blij dat je je mening mag geven, want hoe jij denkt is ook niet zo geweldig zoals je zelf ook wel snapt. Probeer anderen de mond wat minder te snoeren
pi_219314435
Het lijkt me beter dat jij je alcoholverslaving buiten dit topic laat @Masberum. Je post er vaker hier in haar topic over, daar help je haar niet mee.
pi_219314436
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 01:08 schreef Iceage het volgende:
Het lijkt me beter dat jij je alcoholverslaving buiten dit topic laat @:Masberum. Je post er vaker hierin haar topic over, daar help je haar niet mee.
Ja dat heb je ook in feedback gezegd, zonder dat je aangeeft waar dat gebeurd zou zijn. Ik begrijp dat je haar mag maar hoe je je eigen idee door probeert te duwen door te liegen is slecht gedrag
pi_219314441
Welterusten.Slaap lekker.
pi_219315275
Ik hoop dat je nog wat hebt geslapen CotS...
Wat ik vroeger altijd deed als ik niet kon slapen was muziek of sprookjes luisteren. Heel zachtjes als een soort achtergrond geluid.
Geen idee of je er iets aan hebt, wellicht heb je het ook al wel geprobeerd.
En ik weet niet of het jou voldoende afleiding zou geven om je wel over te kunnen geven aan de slaap. :*
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')