Ik had gewoon m'n mond moeten houden.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Bij jou zet ik expres geen knuffel omdat je zei er niet van te houden
Jij hebt niets gedaan waardoor je dat zou verdienen, het is je overkomen. Je was gvd een kind ja.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jep
Plus een ex die de nee negeerde en zei dat ik zijn "vriendin" was. Slechte relatie was dat
Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Soms heb ik het idee dat pech niet meer kan zijn
Al is dat het waarschijnlijk wel
Jeuj, da's het hele arrangementjequote:
Niet schelden op jezelfquote:Op donderdag 20 november 2025 20:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik had gewoon m'n mond moeten houden.![]()
Domme koe dat ik er ben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
Niks mis met een gezond portie zelfkritiekquote:Op donderdag 20 november 2025 20:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Niet schelden op jezelf
Pak je rust. Zometeen lekker douchen en slapen. Dat is nu jouw prio. De rest komt later en dat begrijpt iedereenquote:Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen
Reageer morgen even inhoudelijk
Moet even nadenken
Warm worden en slapen.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen
Moet even nadenken
quote:
Je hebt groot gelijk. Hopelijk heb je een goede nacht!quote:Op donderdag 20 november 2025 20:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve mensen
Moet even nadenken
quote:Op donderdag 20 november 2025 20:22 schreef Masberum het volgende:
Jouw spoiler hier ook maar even in een spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mijn vraag erover:Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag aan een ieder om haar verzoek hierin te respecteren
Don't be surprised what the night brings.
When you search the dark, you get dark things.
Wat wij kijken
Heb je boeken in de buurt waar je een goed gevoel van krijgt? Dat helpt mij meestalquote:
Dank je welquote:Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).
Ik lees de serie over Thule van Thea Beckman. (Kinderen van moeder aarde is deel een). Een wereld waar ik graag over fantaseerquote:Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Heb je boeken in de buurt waar je een goed gevoel van krijgt? Dat helpt mij meestal
Ik wens je een hele fijne nachtrustquote:Op donderdag 20 november 2025 22:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik lees de serie over Thule van Thea Beckman. (Kinderen van moeder aarde is deel een). Een wereld waar ik graag over fantaseer
Ik drink mijn thee op en dan maar proberen te slapen
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?quote:Op donderdag 20 november 2025 22:27 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Ik heb de eerste spoiler even leeg gehaald. Zo houdt CotS de regie over wat ze wilt delen (en eventueel weer wil verwijderen).
Ja daaag Lenny77. Wat ik daar zei was normaal en de spoiler daar was niet weg dus wat moet ik dan weten? Nu lijk ik weer een bad-guy door jouw reactie terwijl daar helemaal geen sprake van is.quote:Op donderdag 20 november 2025 21:28 schreef Masberum het volgende:
-maak het dan ook niet extra moeilijk -
--> Feedbackquote:Op donderdag 20 november 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?
[..]
Ja daaag Lenny77. Wat ik daar zei was normaal en de spoiler daar was niet weg dus wat moet ik dan weten? Nu lijk ik weer een bad-guy door jouw reactie terwijl daar helemaal geen sprake van is.
Maar die kan CotS zelf weghalen als ze dat later zou willen.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:31 schreef Masberum het volgende:
[..]
Bij post 76 staat de spoiler nog gewoon toch?
Oke dat heb ik niet gelezen, excuses dan. Ow ja zie het nu, dat stuk niet gelezen nee.quote:Op donderdag 20 november 2025 22:35 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Maar die kan CotS zelf weghalen als ze dat later zou willen.
Ze vraagt ook duidelijk om haar spoiler niet te quoten of leeg te maken.
quote:Op donderdag 20 november 2025 22:36 schreef Masberum het volgende:
[..]
Oke dat heb ik niet gelezen, excuses dan.
Waarom kan je niet in bed gaan liggen en wachten tot het ochtend is? Je hebt het over plekken waar je veilig bent waar je heengaat, als je gewoon in je bed blijft kan je niks overkomenquote:Op donderdag 20 november 2025 23:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kachel staat uit om mezelf naar bed te jagen
Uur geleden een pam gehad, maar die doet nog niks
Crisisdienst wil dat ik aan mijn eigen behandelaren vraag of ik 20mg mag nemen ipv 10mg
Stuur dadelijk vast een appje naar mijn begeleider. Overleg nodig, want dit gaat zo niet goedkomen
Nu lig ik op de bankquote:Op vrijdag 21 november 2025 00:25 schreef Masberum het volgende:
[..]
Waarom kan je niet in bed gaan liggen en wachten tot het ochtend is? Je hebt het over plekken waar je veilig bent waar je heengaat, als je gewoon in je bed blijft kan je niks overkomen
Dure tante, puur commercieel.quote:Op vrijdag 21 november 2025 06:33 schreef CruzerXtreme het volgende:
Ik volg al een tijdje een overlever van ritueel kindermisbruik. Zij geeft workshops om mensen die trauma met zich meedragen te genezen. Zij heeft dit op haar eigen houtje weten te verwerken en geeft nu haar kunde en expertise door. Ik denk dat je wel iets aan haar kan hebben.
https://www.shift-it-coac(...)-shifting-the-power/
Heel erg knap van haarquote:Op vrijdag 21 november 2025 06:33 schreef CruzerXtreme het volgende:
Ik volg al een tijdje een overlever van ritueel kindermisbruik. Zij geeft workshops om mensen die trauma met zich meedragen te genezen. Zij heeft dit op haar eigen houtje weten te verwerken en geeft nu haar kunde en expertise door. Ik denk dat je wel iets aan haar kan hebben.
https://www.shift-it-coac(...)-shifting-the-power/
spreek erover met je begeleiders, de sessies zijn ook voor hulpverleners bedoeldquote:Op vrijdag 21 november 2025 09:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Heel erg knap van haar
Echt respect voor haar kracht en kunnen
Alleen wat @:r_one zegt
Plus dat teveel draadjes aan hulp door elkaar heen verwarrend is denk ik
Wat ik zo zie is het allemaal onlinequote:Op vrijdag 21 november 2025 09:25 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
spreek erover met je begeleiders, de sessies zijn ook voor hulpverleners bedoeld
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen? Zij zal dieper en begripvoller kunnen graven en omgaan dan eerder welke begeleider imo.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat ik zo zie is het allemaal online
Terwijl Cots meer nodig heeft dan dat
Wel mooi dat je het deelt
Gelukkig doen users het hier heel anders inderdaad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen?
Een begeleider kan ook vergelijkbare ervaring hebben .quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:53 schreef CruzerXtreme het volgende:
[..]
Waarom zou die haar kennis niet online kunnen overdragen? Zij zal dieper en begripvoller kunnen graven en omgaan dan eerder welke begeleider imo.
Mooie bijdrage, complimentquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is sowieso niet aan anderen om voor @:ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.
Als ik voor mezelf spreek, is het bij psychische aandoeningen met chaotische gedachten en heftige angsten al een hele uitdaging om voor jezelf helder te kunnen krijgen wat je nodig heb. Dan komt erbovenop dat je die gedachten moet kunnen verwoorden op een manier dat de persoon die jou zou kunnen helpen, begrijpt wat er in jou leeft; wat ongelooflijk lastig kan zijn als door trauma's het pijnlijke waar het nou juist om gaat, elke keer wordt verdrongen.
En dan nog het allermoeilijkste: de ander moet je ook willen begrijpen. Niet alleen mensen 'met een psychische kwetsbaarheid' zijn geneigd om te snel te oordelen en zich te snel te laten leiden door emoties. Iedereen doet dat, ook psychische zorgverleners. Ik heb persoonlijk zelf de angst dat alles wat ik zeg en doe, door de ander geinterpreteerd wordt op de manier die hem/haar het beste uitkomt; dat die persoon alleen maar ontvankelijk is voor bevestiging van zijn/haar vooroordelen over mij.
Ik heb bijvoorbeeld moeite met het aanvaarden van complimenten. Mensen denken dan vervolgens "Dat komt omdat hij een minderwaardig zelfbeeld heeft en zichzelf geen complimenten kan gunnen". De reden waarom ik het moeilijk vind, is omdat ik mij bedreigd voel dat de ander voor mij gaat bepalen wat ik moet voelen - ik ben dan bang dat ik mezelf kwijt ga raken.
Om een voorbeeld te noemen: ik heb het hele weekend alleen maar op bed gelegen met mijn smartphone en anders achter de computer. Ik kon het nog wel opbrengen om een klein afwasje te doen, maar de rest van mijn huishouden is verwaarloosd. Ik voel mij daar klote bij en een luie lamzak; het is niet leuk om dat te voelen, echter door dat gevoel weet ik wel dat ik mij bij de huidige situatie ongelukkig voel en dus iets aan mijn manier van leven moet aanpassen als ik wil dat ik mij voortaan gelukkiger te voelen. Als mensen mij vervolgens gaan opdringen dat ik mezelf een compliment moet geven dat ik toch die afwas gedaan heb, ervaar ik dat alsof ze mij het recht ontnemen om mij ongelukkig te mogen voelen bij mijn huidige situatie. Dan voel ik mij heel machteloos: ik voel mij gevangen zitten in een leefpatroon waarbij ikzelf kapotga. Elke poging die ikzelf onderneem om daaruit proberen te komen, wordt door de mensen om mij heen veroordeeld. Kom ik eindelijk in de flow om mijn leven op te kunnen bouwen, gaat iedereen er vervolgens tegenin door te zeggen dat ik te perfectionistisch ben en te snel wil. Ik erger mij dan vooral aan de zoetsappige manier hoe er tegen mij wordt aangeblaat, zo van: "de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd hoor!". Ik vind het vooral hypocriet, want ik kan mij niet voorstellen dat die mensen in dezelfde leefsituatie zouden willen zitten als ik; dus wat maakt dat ik met die situatie genoegen behoor te nemen, dat ik het recht niet heb om te mogen verlangen dat ik meer uit mezelf en uit mijn leven mag halen? Anders vraag ik mij geregeld af: "Of is 95% van alle mensen gewoon ongelooflijk dom? Snappen ze überhaupt zelf wat ze zeggen? Of praten ze elkaar gewoon na? En dan wordt er van mij zeker verwacht dat ik tegen hen "dankjewel" zeg? Want als ik dat niet doe, dan kwets ik hen in hun ego; dan voelen ze zich niet meer een goed mens die iets betekent voor de zwakkeren van de samenleving?"
@:ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Nou... bij mij zeggen mensen niet zulke dingen. Krijg wel eens te horen dat ik hard werken aan mezelf, maar ik vertel gewoon niet altijd wat moeilijk gaatquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het is sowieso niet aan anderen om voor @:ChildoftheStars te kunnen bepalen wat ze nodig heeft. Dat kan ze alleen zelf, want zij is de enige die bij zichzelf kan ervaren wat goed voelt en wat niet.
Als ik voor mezelf spreek, is het bij psychische aandoeningen met chaotische gedachten en heftige angsten al een hele uitdaging om voor jezelf helder te kunnen krijgen wat je nodig heb. Dan komt erbovenop dat je die gedachten moet kunnen verwoorden op een manier dat de persoon die jou zou kunnen helpen, begrijpt wat er in jou leeft; wat ongelooflijk lastig kan zijn als door trauma's het pijnlijke waar het nou juist om gaat, elke keer wordt verdrongen.
En dan nog het allermoeilijkste: de ander moet je ook willen begrijpen. Niet alleen mensen 'met een psychische kwetsbaarheid' zijn geneigd om te snel te oordelen en zich te snel te laten leiden door emoties. Iedereen doet dat, ook psychische zorgverleners. Ik heb persoonlijk zelf de angst dat alles wat ik zeg en doe, door de ander geinterpreteerd wordt op de manier die hem/haar het beste uitkomt; dat die persoon alleen maar ontvankelijk is voor bevestiging van zijn/haar vooroordelen over mij.
Ik heb bijvoorbeeld moeite met het aanvaarden van complimenten. Mensen denken dan vervolgens "Dat komt omdat hij een minderwaardig zelfbeeld heeft en zichzelf geen complimenten kan gunnen". De reden waarom ik het moeilijk vind, is omdat ik mij bedreigd voel dat de ander voor mij gaat bepalen wat ik moet voelen - ik ben dan bang dat ik mezelf kwijt ga raken.
Om een voorbeeld te noemen: ik heb het hele weekend alleen maar op bed gelegen met mijn smartphone en anders achter de computer. Ik kon het nog wel opbrengen om een klein afwasje te doen, maar de rest van mijn huishouden is verwaarloosd. Ik voel mij daar klote bij en een luie lamzak; het is niet leuk om dat te voelen, echter door dat gevoel weet ik wel dat ik mij bij de huidige situatie ongelukkig voel en dus iets aan mijn manier van leven moet aanpassen als ik wil dat ik mij voortaan gelukkiger te voelen. Als mensen mij vervolgens gaan opdringen dat ik mezelf een compliment moet geven dat ik toch die afwas gedaan heb, ervaar ik dat alsof ze mij het recht ontnemen om mij ongelukkig te mogen voelen bij mijn huidige situatie. Dan voel ik mij heel machteloos: ik voel mij gevangen zitten in een leefpatroon waarbij ikzelf kapotga. Elke poging die ikzelf onderneem om daaruit proberen te komen, wordt door de mensen om mij heen veroordeeld. Kom ik eindelijk in de flow om mijn leven op te kunnen bouwen, gaat iedereen er vervolgens tegenin door te zeggen dat ik te perfectionistisch ben en te snel wil. Ik erger mij dan vooral aan de zoetsappige manier hoe er tegen mij wordt aangeblaat, zo van: "de weg naar Rome is ook niet in één dag gebouwd hoor!". Ik vind het vooral hypocriet, want ik kan mij niet voorstellen dat die mensen in dezelfde leefsituatie zouden willen zitten als ik; dus wat maakt dat ik met die situatie genoegen behoor te nemen, dat ik het recht niet heb om te mogen verlangen dat ik meer uit mezelf en uit mijn leven mag halen? Anders vraag ik mij geregeld af: "Of is 95% van alle mensen gewoon ongelooflijk dom? Snappen ze überhaupt zelf wat ze zeggen? Of praten ze elkaar gewoon na? En dan wordt er van mij zeker verwacht dat ik tegen hen "dankjewel" zeg? Want als ik dat niet doe, dan kwets ik hen in hun ego; dan voelen ze zich niet meer een goed mens die iets betekent voor de zwakkeren van de samenleving?"
@:ChildoftheStars Herken je dit ook? Of ervaar jij het heel anders?
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Mooie bijdrage, compliment
Dit ervaar ik anders hoor. Het compliment van jou krijg ik vanwege iets wat ik heb gedaan. Dat is heel anders dan wanneer iemand mij complimenten opdringt met de bedoeling dat ik daardoor 'positiever' (of beter gezegd minder kritisch) over mezelf ga denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou... bij mij zeggen mensen niet zulke dingen. Krijg wel eens te horen dat ik hard werken aan mezelf, maar ik vertel gewoon niet altijd wat moeilijk gaat
Zoals het gedoucht. Is moeilijk voor me. Mijn begeleiding weet dat het moeilijk gaat en dat ik tevreden moet zijn als het wel lukt. Alleen ik krijg geen overdreven aai over mijn bol dan.
Na de emdr dat positieve geneuzel vind ik het ergste van de hele emdr. Kom er niet onderuit helaas. Alleen dat ik dapper zou zijn vind ik BS
Het is gewoon iets dat moet. Dat is pech heb gehad maakt me niet dapper of sterk. Het is pech en ik heb geen keuze
Dus op dat gebied begrijp ik je wel ja
Maar goed... complimenten maken me idd ook gewoon ongemakkelijk.
Hopelijk heb ik je goed begrepen
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf wegquote:dat ik pech hebt gehad maakt me niet dapper of sterk
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
[..]
geef jezelf daarvoor ook eens een veer in je derriere![]()
anders moeten wij het doen
Whehe, meteen de langste veren uitgezocht.quote:
Dat zal wel iets te maken hebben met het gezin waarin CotS is opgegroeid.quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf weg
Als je zo bent opgegroeid leren je ouders je dat je niet de moeite waard bent. Dat je niet moet zeuren, en dat het je aan alle kanten ontbreekt en dat je dus niet goed genoeg bent.quote:Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep
Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel
Wat als ik gemakkelijker was
Wat als ik niet zo slap was
Wat als ik de boosheid en angst voor mijn ouders niet zo 'n groot ding maakte
Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg
Ik vind dat je wel erg ver gaat in je anti therapeut post. Bovendien vind ik het vrij onbehoorlijk om indirect te vragen aan Cots hoeveel therapeuten ze heeft gehad.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:26 schreef Tengano het volgende:
Daarom ben ik ook minder enthousiast om 'patienten' als patienten te blijven behandelen en ze zo altijd maar als een soort zwakke of onvermogende wezens te blijven behandelen. Bovendien ontstaat er vaak ook nog eens een soort afhankelijkheid in zo'n verbinding dat mensen het idee gaan geloven dat ze het zonder hun begeleiders zelf niet zouden kunnen, en wat hun oorspronkelijke overtuigingen van vroeger eigenlijk alleen maar versterkt.
Ik vraag me af hoeveel therapeuten CotS heeft gehad die haar geholpen hebben om haar negatieve gedachten te helpen ombuigen met nieuwe, frisse en vermogende gedachtes en zich zo hebben ingezet om CotS te leren vissen.
Ik vind dit echt een hele kwalijke en gevaarlijke reactie in dit topic. Zeker op dit moment.quote:Op vrijdag 21 november 2025 16:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom zei ik al eerder in dit draadje dat je therapeuten dit niet voor je op kunnen lossen. Met een beetje geluk kunnen ze je in de juiste richting sturen, en je leren vissen, maar uiteindelijk zal 90% van de vermogende veranderingen door iemand zelf gecreeerd moeten worden door vermogende keuzes, acties en vooral vermogende gedachten.
Helemaal mee eens. En je opmerking met geen artsen nodig met een gebroken been is heel raak!quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind dit echt een hele kwalijke en gevaarlijke reactie in dit topic. Zeker op dit moment.
Gelukkig zijn er therapeuten om ons te helpen. Want nee je kan het niet alleen, en gelukkig hoeft dat dus ook niet.
Ik heb wel moeite met empathie ja...quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
[..]
keer op keer onderschat jij jezelf en cijfer jij jezelf weg
je lijkt een afkeer te hebben naar empatisch maar verdorie Cots
dat je het doet
dat je al je energie er weer in steekt
dat je doorzet
geef jezelf daarvoor ook eens een veer in je derriere![]()
anders moeten wij het doen
Je zegt niks verkeerdquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uhm... zit al even te broeden hierop
Weet niet zo goed wat erop te zeggen, want ik weet dat de bedoeling goed is
Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen
Uhm de vergelijking van @:Sarabi is heel kloppend.
Plus ja: ik ben verpest en ik heb hulp nodig.
Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk
Alleen ik ben nu bang het verkeerde te zeggen
Je zegt niets verkeerdquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alleen ik ga niet weg bij mijn begeleiding en psych... en ik stop ook niet met mijn pillen
Ik weet zeker dat ik zonder hulp inmiddels niet meer geleefd zou hebben. Letterlijk
Dank je welquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je zegt niets verkeerd![]()
En het valt me op hoe goed je de laatste tijd op de juiste momenten hulp weet te vragen.
Daar had je jaren geleden volgens mij moeilijker mee.
Je zet echt goede stappen.
Goede samenwerking is goed toch?quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Hulp vragen gaat wel beter
Maar hulp signaleert ook beter. Ze vragen actief naar psychotische belevingen en slaap. Waardoor ik durf aan te geven dat het niet gaat voordat volledig wantrouwen voel
Er is een goede samenwerking
quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Goede samenwerking is goed toch?
Ik lever alleen mentale steun
Veel wat ik lees gaat boven mijn pet.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]en steun is heel veel waard
En ach het gaat ook boven mijn pet
Ik kan me niet voorstellen dat jij het verkeerde gaat zeggen. Als je het niet eens bent met iemand of het ongemakkelijk vind zal niemand je kwalijk nemen als je er iets van zegt (Wat je gelukkig soms ook doet). Je bent vinnik hier soms te lief (wel een hele mooie eigenschap van jou)quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:57 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als mensen mijn posts goed lezen, kun je zien dat ik nergens zeg dat jij of wie dan ook je therapeuten helemaal los moet laten.
Therapeuten zijn nuttig, en zeker als je heel kwetsbaar bent. En het is natuurlijk helemaal fijn om daar op terug te kunnen vallen als je dat echt nodig hebt, en je zo veiliger te voelen.
Dus voor de duidelijkheid, ik geef je nergens een advies om jouw therapeuten aan de kant te zetten en het lekker in je eentje allemaal op te lossen en je zult dat in mijn posts ook niet terug kunnen lezen.
Wat ik je wel probeer duidelijk te maken is dat jij zelf, ondanks dat het niet zo voelt, vermogendheid hebt om je eigen welzijn en vooruitgang te begunstigen.
Dankjewel voor je bericht, en echt helemaal geen probleem - misverstanden gebeuren. En fijn dat je het even aangeeft.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!
En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt
Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me
Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig
Advies geef ik altijd een kans. Alleen denk er wel zelf bij na
Dus we zijn het dan wel eens denk ik
Dat doe je heel goed en verstandigquote:Op vrijdag 21 november 2025 18:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb je verkeerd gelezen. Excuses!
En ik heb zeker invloed op mijn gemoedstoestand. Als een advies niet bij me past: ik probeer het eerst, geef het een kans en besluit dan of het wel/niet werkt
Voorbeeldje: lezen in bed. Er zijn behandelaren die zeggen "een bed is voor slaap en intimiteit" en daar luister ik niet naar. Een uur lezen in bed voor het slapen gaan helpt me
Ik slik niet alles voor zoete koek. Dus ja; ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn. Echter heb ik er wel hulp bij nodig
Advies geef ik altijd een kans. Alleen denk er wel zelf bij na
Dus we zijn het dan wel eens denk ik
Dank je wel...quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:23 schreef Iceage het volgende:
Slaap is heel belangrijk, Zonder slaap ga je er zowiezo onderdoor.
Hoe moeilijk het nu ook even is probeer toch of je kunt gaan slapen.
Sterkte!
Dit is toch compleet het omgekeerde van wat als normaal ervaren wordt?quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
En hoe later het wordt, hoe onzinniger het wordt om naar bed te gaan
Joh het is een forum, wees blij dat je je mening mag geven, want hoe jij denkt is ook niet zo geweldig zoals je zelf ook wel snapt. Probeer anderen de mond wat minder te snoerenquote:Op zaterdag 22 november 2025 01:03 schreef Iceage het volgende:
Ik hoop dat ze nu slaapt. Ik ben bang hoe meer wij nu posten wat ze toch gaat lezen hoe onrustger ze wordt
Ja dat heb je ook in feedback gezegd, zonder dat je aangeeft waar dat gebeurd zou zijn. Ik begrijp dat je haar mag maar hoe je je eigen idee door probeert te duwen door te liegen is slecht gedragquote:Op zaterdag 22 november 2025 01:08 schreef Iceage het volgende:
Het lijkt me beter dat jij je alcoholverslaving buiten dit topic laat @:Masberum. Je post er vaker hierin haar topic over, daar help je haar niet mee.
Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?quote:Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond
Rustig wakker worden nu en naar het maandelijke haakclubje
Lekker haken!quote:Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen![]()
Bedankt
Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen
En nu ongeveer vijf uur geslapen in bed. Niet genoeg, maar wel een stapje beter.
Plan voor vandaag is dat ik weer normaal doe en om half elf ga lezen. Nu niet te hard gaan steigeren vanavond
Veel plezier bij het hakenquote:Op zaterdag 22 november 2025 08:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen![]()
Bedankt
Uiteindelijk goed geslapen. Gelezen tot ik bijna weg was en toen aan het boek denken.
Ik kan nu wel enorm gaan mokken over slecht slapen (wat ik ook doe), maar ik heb twee nachten mijn bed niet gezien. Woensdagnacht niet geslapen (niet eens boven geweest), donderdagnacht laat met alle lampen en de televisie aan op de bank maar drie uur geslapen
quote:
quote:
Jaquote:Op zaterdag 22 november 2025 10:31 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Je hebt iig een slaap-cyclus gehad. Ervaar jij ook vaak dat als je die hebt kunnen voltooien, dat je dan wel de dag ervoor hebt kunnen afsluiten en een nieuwe dag kan starten?
Dat is hartstkke fijn voor je.Top!quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Gezellig met de dames en veel gelachen
quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Een hoop haken en ogen dus.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Blije CotSquote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
[..]
Ja
Mooi!quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
De ochtend was leuk
Hoe dan ook je hebt even lekker geslapen, hopelijk.lukt dat vannacht ookquote:Op zaterdag 22 november 2025 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh goden
Dacht ga een klein dutje doen
Dwars door de wekker gegaan
En lang
Hopelijk geen invloed op komende nacht
Ieder mens heeft slaap nodigquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oke... als ik verstandig ben ga ik op tijd naar bed
Als ik van half tien tot half elf lees, dan slaap ik rond elf uur en dan word ik morgen fris wakker
Alleen ik voel zoveel weerstand om te gaan slapen
Ik wil niet... zonde van mijn tijd...nachtmerries...overbodig...heb het niet nodig...
Maar mijn plannen voor morgen... misschien lukken die beter als ik slaap....echter wil ik bij het raam haken als het sneeuwt en dan heb ik geen slaap nodig
Chaos
Edit: ik lig. Ga lezen en slapen, ondanks mijn innerlijke protest
Sneeuw?quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:50 schreef greysbones het volgende:
morgen kunt genieten van wat sneeuw
Je kunt hetquote:Op zondag 23 november 2025 16:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel productief geweest
Een niet-al-te-lelijke tekening gemaakt en gehaakt
Toch heb ik nog een flinke weerstand tegen slaap
Maar morgen een drukke dag. In de ochtend naar de opticien en in de middag biebdienst
Zie er echt tegenop om naar het centrum te fietsen. De drukte. Alleen tja... enige moment dat ik tijd heb voor de bril
Volgende week gaat weer pittig worden iig
*houdt CotS stabiel*quote:Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...
Ben gewoon wat labiel
Om tien uur die kant opdan ben ik voor elf uur thuis
Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
Het is meer dan een kwestie van doen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |