abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219303158
Het voornaamste doel van een anker is om de cliënt te helpen bij emotieregulatie en aarding, vooral wanneer zij zich overweldigd voelen door de emoties die tijdens de EMDR-sessies naar boven komen.

Stabilisatie: Voordat de daadwerkelijke traumabehandeling begint, leert de cliënt vaak stabilisatietools, waaronder het creëren van een 'veilige plek' of een anker. Dit zorgt voor de benodigde stabiliteit om het verwerkingsproces aan te kunnen.

Hulpbronnen activeren: Het anker dient als een snelle manier om toegang te krijgen tot positieve gevoelens, eigenschappen (zoals moed of rust), of vaardigheden die de cliënt helpen om moeilijke situaties het hoofd te bieden.

Overbruggen: Het helpt de cliënt om te 'landen' na een intensieve sessie, of om in het dagelijks leven beter om te gaan met triggers of ongemakkelijke gevoelens.
\
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219303183
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 12:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
In mijn vriendenkring hebben mensen rustiger levens dan ik, alleen die reken ik als elitair en mijn manier van leven als doorsnee

maar soit; het mysterie over wat EMDR is, is opgelost ;)
je bent allesbehalve doorsnee
en ik hoop dat je beseft dat het feit dat je hulp hebt je nooit minder maakt dan een ander
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303311
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:36 schreef greysbones het volgende:

[..]
een Anker zoals ik het ken is je meest prettige gedachte/herinnering die je goed kunt oproepen in moeilijke tijden
dus als je EMDR hebt gehad en hierdoor wat negatief zit, gebruik jij je anker om op andere gedachten te komen.

Het moet wel een echt helpende gedachte/herinnering zijn
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 13:37 schreef greysbones het volgende:
Het voornaamste doel van een anker is om de cliënt te helpen bij emotieregulatie en aarding, vooral wanneer zij zich overweldigd voelen door de emoties die tijdens de EMDR-sessies naar boven komen.

Stabilisatie: Voordat de daadwerkelijke traumabehandeling begint, leert de cliënt vaak stabilisatietools, waaronder het creëren van een 'veilige plek' of een anker. Dit zorgt voor de benodigde stabiliteit om het verwerkingsproces aan te kunnen.

Hulpbronnen activeren: Het anker dient als een snelle manier om toegang te krijgen tot positieve gevoelens, eigenschappen (zoals moed of rust), of vaardigheden die de cliënt helpen om moeilijke situaties het hoofd te bieden.

Overbruggen: Het helpt de cliënt om te 'landen' na een intensieve sessie, of om in het dagelijks leven beter om te gaan met triggers of ongemakkelijke gevoelens.
\
Wow, dit is dus compleet nieuw voor mij :o
Maar dank voor je info ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219303340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ken enkel EMDR met Anker
SPOILER
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:04 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]

SPOILER
Oh wat verschrikkelijk erg :o
Je bent een sterk mens, groot respect voor jou... *;
pi_219303410
Vanavond temazepam
Morgen begeleider en videobellen vriendin
Morgen ook een plan voor het weekend.

Mijn begeleider was erg empatisch. Lastig!

Dinsdag emdr en woensdag emdr en vrijdag verder bespreken

Voor nu gamen en serie kijken
Rustig aan doen

En ik moet een pot thee wegdrinken. Want ik heb gister bij de emdr water gehad en verder denk ik niks meer gehad

Ben koud
Dus lekker onder een dekentje
pi_219303451
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:08 schreef greysbones het volgende:

SPOILER
Nee maar wel heel benieuwd naar.
Dus kom maar door! *O*

SPOILER
(ik reageer later, de plicht roept)
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219303466
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh wat verschrikkelijk erg :o
Je bent een sterk mens, groot respect voor jou... *;
Dank je wel :@

SPOILER
.
pi_219303483
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus kom maar door! *O*

SPOILER
Schandalig dit :N
pi_219303545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond temazepam
Morgen begeleider en videobellen vriendin
Morgen ook een plan voor het weekend.

Mijn begeleider was erg empatisch. Lastig!

Dinsdag emdr en woensdag emdr en vrijdag verder bespreken

Voor nu gamen en serie kijken
Rustig aan doen

En ik moet een pot thee wegdrinken. Want ik heb gister bij de emdr water gehad en verder denk ik niks meer gehad

Ben koud
heb je liever iemand die meer praktisch is, dus minder meelullen meer handige tips?

2 x per week
pittig Cots

lekker snoozen onder een dekentje nu
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219303571
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:40 schreef greysbones het volgende:

[..]
heb je liever iemand die meer praktisch is, dus minder meelullen meer handige tips?

2 x per week
pittig Cots

lekker snoozen onder een dekentje nu
De afspraken zijn praktisch

Nu: afleiding en wakker blijven
22.30 temazepam > douchen > bed

Morgen contact om te kijken wat nodig is en of ik geslapen heb
En contact met vriendin

Afleiding nu is of serie of gamen (en fok)

Afspraken over wanneer ik contact moet zoeken die heel concreet zijn

Alleen ik postte het concreet zijn hier niet
Mijn fout

en edit: ik moet een grote pot thee drinken
pi_219303605
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En contact met vriendin

Mijn fout

geen fout
je bent niks verplicht
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP donderdag 20 november 2025 @ 14:53:11 #64
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219303613
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

En contact met vriendin

Mijn fout

Je doet niks fout joh :*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 20 november 2025 @ 15:30:37 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219303847
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ben koud
Hierbij, lekker pot thee:

En een lekkere dekentje voor je.. :)

Sorry, verder kan ik niets bijdragen, aangezien ik niets over dit onderwerp weet.. Maar ik wens je wel veel rust en succes!
  donderdag 20 november 2025 @ 15:39:42 #66
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219303883
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:08 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik ken enkel EMDR met Anker
SPOILER
SPOILER
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219304238
Geen ADHD
Maar die "perfectie behandeling" begint een beetje los gelaten te worden...
pi_219304373
Ik ben zo niet warm te krijgen... objectief gezien kan ik het niet koud hebben
Heb ik wel vaker bij slecht slapen

Merk dat ik van me af wil typen alleen nu ik dit typvlak voor me zie kom ik er niet op en sla ik blanco
  donderdag 20 november 2025 @ 17:40:17 #69
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219304484
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

Merk dat ik van me af wil typen alleen nu ik dit typvlak voor me zie kom ik er niet op en sla ik blanco
Geheel logisch als je amper/niet geslapen hebt. Straks maar lekker warm douchen :*
|| justdiggit.org ||
pi_219304544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

Heb je vandaag wat gegeten? Want je motor moet wel wat energie hebben om op te warmen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219304868
quote:

je lichaam is zo druk om alles te verwerken
dat je meer moeite hebt met jezelf verwarmen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305043
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 14:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Dus kom maar door! *O*

SPOILER
ik zal het eens weer opduiken uit de krochten der informatie
even geduld
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305219
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:13 schreef greysbones het volgende:
even geduld
Heb ik.

Neem je tijd, heeft geen haast.
.
pi_219305369
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Geheel logisch als je amper/niet geslapen hebt. Straks maar lekker warm douchen :*
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 17:50 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Heb je vandaag wat gegeten? Want je motor moet wel wat energie hebben om op te warmen.
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 18:52 schreef greysbones het volgende:

[..]
je lichaam is zo druk om alles te verwerken
dat je meer moeite hebt met jezelf verwarmen
Het is denk ik hier een combinatie van

Heb net een lorazepam genomen. Mocht van de psych. Even rustig worden.

Twijfel of ik een herinnering moet delen
Wil vertellen. Dat geeft rust. Al kan het ook triggeren? Alleen het blijft spoken

En het is een gevalletje get over it

Edit: eerst maar een broodje ei maken
Misschien warmt dat wat op
pi_219305377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het is denk ik hier een combinatie van

Heb net een lorazepam genomen. Mocht van de psych. Even rustig worden.

Twijfel of ik een herinnering moet delen
Wil vertellen. Dat geeft rust. Al kan het ook triggeren? Alleen het blijft spoken

En het is een gevalletje get over it
Deel wat je wilt delen
als het jou een beter gevoel geeft
ben je bang dat het jou triggert?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305461
Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep

Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel

Wat als ik gemakkelijker was
Wat als ik niet zo slap was
Wat als ik de boosheid en angst voor mijn ouders niet zo 'n groot ding maakte

En dit zijn hele milde herinneringen. Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg

(De spoiler aub eruit te knippen bij een quote. Dan kan ik hem eventueel doen verdwijnen)

Ja... dit schrijven helpt wel even

Edit: dit verklaard waarom ik altijd sorry voel en soms zeg

Edit 2: spoiler even weg
Privacy en zo :*

[ Bericht 12% gewijzigd door ChildoftheStars op 20-11-2025 22:43:37 ]
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:05:33 #77
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219305522
quote:
Ik wil een heleboel schrijven maar :( :'( :X komt een klein beetje in de buurt ....

Kind toch .... :*
pi_219305528
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel mijn jeugd heb ik altijd van mijn ouders te horen gekregen dat ik te lastig ben en daarom alles op mezelf afroep

Even spoiler
SPOILER
Deze dingen zitten me even dwars. Mijn hoofd gonst ervan en ik heb herbelevingen en schuldgevoel

Wat als ik gemakkelijker was
Wat als ik niet zo slap was
Wat als ik de boosheid en angst voor mijn ouders niet zo 'n groot ding maakte

En dit zijn hele milde herinneringen. Alleen ik voel me teveel en te lastig en niet goed genoeg

(De spoiler aub eruit te knippen bij een quote. Dan kan ik hem eventueel doen verdwijnen)

Edit: dit verklaard waarom ik altijd sorry voel en soms zeg
Fijn dat dit je een beetje helpt O+
Heb je ook leuke herinneringen(niet specifiek aan je kindertijd ) die heel sterk zijn
waar je op momenten van herbeleving aan zou kunnen proberen te denken?

en dit
SPOILER
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 19:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou .... brand los meid!

@spoiler:
SPOILER
.
pi_219305570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:05 schreef maily het volgende:

[..]
Ik wil een heleboel schrijven maar :( :'( :X komt een klein beetje in de buurt ....

Kind toch .... :*
*;

quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
Fijn dat dit je een beetje helpt O+
Heb je ook leuke herinneringen(niet specifiek aan je kindertijd ) die heel sterk zijn
waar je op momenten van herbeleving aan zou kunnen proberen te denken?

en dit
SPOILER
Ik heb wel zo hier en daar fijne dingen

En die emoties voel ik niet zo denk ik... voel me schuldig als ik mijn moeder spreek en dit mij bezigheid. Voelt als verraad

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:06 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou .... brand los meid!

@:spoiler:
SPOILER
Ja
pi_219305587
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
*;
[..]
Ik heb wel zo hier en daar fijne dingen

En die emoties voel ik niet zo denk ik... voel me schuldig als ik mijn moeder spreek en dit mij bezigheid. Voelt als verraad
[..]
Ja
weet je dat je een in en in goed mens bent
dat je zelfs nu nog je eigenbelang achterstelt tov je moeder
beide gevoelens mogen er zijn he
al snap ik dat het heel tegenstrijdig is
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305633
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja
Ik wil je niet in verwarring brengen (en ik heb altijd bijzonder lieve en fijne ouders gehad dus echt inleven lukt me niet) maar dit soort 'loyaliteit' begrijp ik nooit. Kindermishandeling en dan toch liefde en zorg van dat -mishandelde- kind verdienen :? -O-
.
pi_219305658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:14 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik wil je niet in verwarring brengen (en ik heb altijd bijzonder lieve en fijne ouders gehad dus echt inleven lukt me niet) maar dit soort 'loyaliteit' begrijp ik nooit. Kindermishandeling en dan toch liefde en zorg van dat -mishandelde- kind verdienen :? -O-
Meeste kinderen zijn eeuwig trouw aan hun ouders ook al doen ze vreselijke dingen
misschien een soort stockholsyndroom
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  donderdag 20 november 2025 @ 20:18:55 #84
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219305676
Meisje, je hebt echt niet door dat je veel te goed voor deze wereld bent, ten koste van jezelf ;(

SPOILER
En zoals hierboven al geschreven: je was een kind. Alles wat jij jezelf aanrekent zou je absoluut je ouders moeten aanrekenen.

Nu ik zelf kinderen heb besef ik me dat des te meer. Ik weet ook dat loyaliteit enorm in de weg kan zitten, want god wat kunnen onze ouders veel doen voordat we besluiten niet meer loyaal aan ze te zijn. Maar kies voor jezelf, echt. En je bent goed bezig, hoewel dat nu niet zo voelt. Maar hou vol, je kan dit :*
|| justdiggit.org ||
pi_219305723
Jouw spoiler hier ook maar even in een spoiler

SPOILER
En mijn vraag erover:

SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door Armani XL op 20-11-2025 22:24:19 (Spoiler verwijderd) ]
pi_219305757
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:17 schreef greysbones het volgende:

[..]
Meeste kinderen zijn eeuwig trouw aan hun ouders ook al doen ze vreselijke dingen
misschien een soort stockholsyndroom
Ja dat weet ik, dat snap ik, maar dat (loyaliteit, trouw) komt toch ook in gradaties. En CotS is imo meer dan gemiddeld zorgzaam voor haar moeder, ze zou zichzelf er zelfs nog voor wegcijferen (wat dan weer een dingetje van CotS zelf is maar daarmee niet minder onbegrijpelijk voor mij).

Uit het leven verbannen is dan weer het andere uiterste (die gevallen ken ik ook).
.
pi_219305764
Kleine blokkade

Van mijn moeder houd ik zielsveel
Broer is mag ik absoluut niet. Alleen te bang voor

Die loyaliteit komt doordat ze zelf een moeilijke jeugd hebben gehad. Dusdanig dat mijn moeder zegt dat ik een goede jeugd heb gehad

Jullie zijn echt super lief...
Sorry dat ik even in een algemeen bericht reageer
Ben even in de war

Even laten zakken
pi_219305789
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:22 schreef Masberum het volgende:
Jouw spoiler hier ook maar even in een spoiler

SPOILER
En mijn vraag erover:

SPOILER
Jep
Plus een ex die de nee negeerde en zei dat ik zijn "vriendin" was. Slechte relatie was dat

Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?
Soms heb ik het idee dat pech niet meer kan zijn
Al is dat het waarschijnlijk wel

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 20-11-2025 22:24:57 ]
pi_219305791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, dat snap ik, maar dat (loyaliteit, trouw) komt toch ook in gradaties. En CotS is imo meer dan gemiddeld zorgzaam voor haar moeder, ze zou zichzelf er zelfs nog voor wegcijferen (wat dan weer een dingetje van CotS zelf is maar daarmee niet minder onbegrijpelijk voor mij).

Uit het leven verbannen is dan weer het andere uiterste (die gevallen ken ik ook).
toch is het geen vreemd iets
en ja ook daarin zijn gradaties

en ik snap en onderschrijf je gedachte, maar heb dan zelf ook een prima jeugd gehad en kan me in die zin ook niet in haar schoenen voorstellen dus geen idee hoe ik dan zou hebben gehandeld
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben even in de war

Even laten zakken
Adem in ..... adem uit .....
.
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:31:12 #91
197773 crew  maily
pi_219305823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:[/b

[b]Ik weet niet wat ik misdaan heb om dit te verdienen ?

Soms heb ik het idee dat pech niet meer kan zijn
Al is dat het waarschijnlijk wel
HELEMAAL NIKS!!!!!!!

zij zijn fout. NIET JIJ!!!
  donderdag 20 november 2025 @ 20:31:59 #92
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219305828
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kleine blokkade

Van mijn moeder houd ik zielsveel
Broer is mag ik absoluut niet. Alleen te bang voor

Die loyaliteit komt doordat ze zelf een moeilijke jeugd hebben gehad. Dusdanig dat mijn moeder zegt dat ik een goede jeugd heb gehad

Jullie zijn echt super lief...
Sorry dat ik even in een algemeen bericht reageer
Ben even in de war

Even laten zakken
Het was niet mijn bedoeling je in verwarring te brengen, sorry :*

Spoiler alleen openen als je eraan toe bent
SPOILER
|| justdiggit.org ||
pi_219305834
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

SPOILER
voor jou O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305836
Ja... dan is het toch pech

Alleen het gemakkelijker als het mijn eigen schuld is. Mijn controle
Want anders ben je volledig overgeleverd
pi_219305847
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... dan is het toch pech

Alleen het gemakkelijker als het mijn eigen schuld is. Mijn controle
Want anders ben je volledig overgeleverd
ik doe nu gewoon even
O+ O+ O+
want anders ga je meer lopen piekeren( mijn nivea)
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Spellchecker donderdag 20 november 2025 @ 20:35:44 #96
197773 crew  maily
pi_219305856
quote:
17s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vloek niet snel... nu vloekte ik

Wat afschuwelijk naar...

Ik vind je een liefdevolle schat *;

Ik ben even heel bang je verkeerd te begrijpen :@
Goed dat je (als ik het goed lees) je ruimte en afstand hebt genomen. Dat is ongelooflijk dapper van je

Knuffel lieverd :*
pi_219305863
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:33 schreef greysbones het volgende:

[..]
voor jou O+
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:35 schreef maily het volgende:

[..]
Ook voor jou :* *;
En ik dan? ;(
.
pi_219305871
quote:
12s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
En ik dan? ;(
jij was niet van de knuffels toch? :@
maar ook voor jou O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219305877
quote:
99s.gif Op donderdag 20 november 2025 20:38 schreef greysbones het volgende:
jij was niet van de knuffels toch?
:D
Scherp ^O^

(ik geef ze niet zo makkelijk)
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')