Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?quote:Op zondag 23 november 2025 17:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jawel...
Ben gewoon wat labiel
Om tien uur die kant opdan ben ik voor elf uur thuis
Ik zit nu al te miepen over bedtijd. Snap als het onbegrijpelijk is. Alleen het is zo ongelooflijk moeilijk op het moment.
Het is meer dan een kwestie van doen
Je hebt gelijkquote:Op zondag 23 november 2025 18:09 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Je bent bang voor je hoofd/eventuele nachtmerries als je gaat slapen, toch? Heeft een van je begeleiders geen mogelijkheid om die angst bij je weg te nemen?
Het is natuurlijk heel logisch, daar niet van. Je hebt een beerput open getrokken, dat wordt in dromen/nachtmerries verwerkt. Dat weet je ongetwijfeld maar ik wil het nog eens zeggen omdat het dus toch wel gaat komen (sorry, klinkt cru). Je kan nu wel nachten wakker blijven, maar daar word jij niet stabieler van en het is alleen maar uitstel. Slaap zorgt voor heling, van je lijf en van je brein.
Ik hoop oprecht dat je weer "gewoon" gaat durven slapen. The only way out is through, helaas.
Het was wel pech jaquote:Op maandag 24 november 2025 13:23 schreef Lienekien het volgende:
Verdrietig om wat je door je pech niet af kon maken: ja.
Minderwaardig: nee.
Het had nog veel erger kunnen zijn. Je had nu ook 24/7 in een instelling kunnen zitten.quote:Op maandag 24 november 2025 13:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En het is ook de gemiddelde leeftijd geweest waarop de meeste mensen met schizofrenie hun unset hebben.
Plus de bipolaire stoornis, de PTSS, eetproblemen en de emotionele ontwikkeling die bij mij niet lekker gelopen is was het een recept voor problemen.
Het is wat het is
Het kan altijd ergerquote:Op maandag 24 november 2025 13:38 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Het had nog veel erger kunnen zijn. Je had nu ook 24/7 in een instelling kunnen zitten.
Vind dat wel iets om trots op te zijn hoor.quote:Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het kan altijd erger
Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Jazeker 100%quote:Op maandag 24 november 2025 13:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind dat wel iets om trots op te zijn hoor.
Daar mag je trots op zijnquote:Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het kan altijd erger
Ze hebben het meerdere malen wel gehad over dergelijke woonvormen. Alleen daar ben ik erg duidelijk over: zet mij in een instelling voor goed, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Het is wat het is. Wat je zegt.quote:Op maandag 24 november 2025 13:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het kan altijd erger
Ze hebben het meerdere malen wel gehad over dergelijke woonvormen. Alleen daar ben ik erg duidelijk over: zet mij in een instelling voor goed, dan maak ik een einde aan mijn leven. Het gaat nu met veel moeite, maar ik woon op mezelf
Thee met CotSquote:Op maandag 24 november 2025 13:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is wat het is. Wat je zegt.![]()
Heb je vandaag al die grote pot thee gezet?
Nee hoor, dat maakt je geen slecht mens. Het is logisch dat je liever iets leuks dan iets minder leuks doet. Veel plezier met haken straks!quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een slecht mens...
De psycholoog is ziek en ik voel me opgelucht. Begrijp me niet verkeerd, vind het oprecht erg vervelend voor haar...
Alleen voor mij is het fijn dat ik straks "gewoon" naar een clubje kan gaan. Dat is toch wel een behoorlijk stuk leuker dan EMDR
Begeleider komt morgen. Die begreep wel dat ik liever even nu naar de haalclub ga.
quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
De psycholoog is ziek en ik voel me opgelucht. Begrijp me niet verkeerd, vind het oprecht erg vervelend voor haar...
Alleen voor mij is het fijn dat ik straks "gewoon" naar een clubje kan gaan. Dat is toch wel een behoorlijk stuk leuker dan EMDR
Begeleider komt morgen. Die begreep wel dat ik liever even nu naar de haalclub ga.
En dat is belangrijk.quote:Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Welke smaak thee?quote:Op dinsdag 25 november 2025 12:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nu denk ik niks meer doen, wachten op een pakketje en thee drinken.
Kan je het opschrijven?quote:Op maandag 24 november 2025 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
<...>
Morgen trauma. Woensdag even zien. Bespreken we dinsdag wat nodig is
Zie er erg tegenop. Het gaat waarschijnlijk over seksueel misbruik. Alleen ik ben (verkeerd woord) verschrikkelijk "preuts". Ik voel me zo verschrikkelijk ongemakkelijk. Zij wil meer weten dan dat ik zonder schaamte kan vertellen. Ga morgen wel vragen waarom ze perse zoveel wil weten als ze me toch wel begrijpt
En we gaan het ook hebben over waarom ik het woord "papa" absoluut niet trek (nu krimp ik al ineen door het te typen).
Dat wordt een interessante sessie iig
Ik vond het ook eerst ehm... vreemd.quote:En ik voel me bij EMDR zo dom. Dan moet ik naar een lampje kijken, ritmes tikken en voor mij lastige sommen uitrekenen (17x8 bijvoorbeeld).
Je hebt het gevolgd, en ondanks je dyslexie - maar ook door je dyslexie kostte het meer moeite - wel met hele mooie cijfers voor de vakken! DOOR-ZET-TINGS-VER-MO-GEN.quote:Nu kom ik er gemakkelijk uit, maar op dat soort momenten... En ik begrijp het heus wel, waarom ze dat doet. Alleen ik heb heel mijn kindertijd te horen gekregen dom te zijn. En ondanks dat ik nu universitair geschoold ben (wel met dyslexie btw) [WOW, tof meid, je mag trots zijn!!!![]()
)]
(en taalwetenschappen wat in mijn beleving een eenvoudige studie is) voel ik me ongelooflijk dom altijd. (NIET AFGEROND DOOR STOM HOOFD)
<...>
Ik zou je graag willen meegeven dat het minderwaardig voelen wat kan verminderen, in de loop der jarenquote:Ik voel me op het moment zo getriggerd en minderwaardig
Lieve @ChildoftheStars,quote:
Je bent ook niet dom!!quote:Op dinsdag 25 november 2025 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel(eigenlijk zo beetje heel Fok!) is echt super lief voor me en dat waardeer ik enorm
Ik hoop dat ik alles meeneem in deze reactie, heb jullie aandachtig gelezen, maar ben nogal moe en op sommige dingen weet ik niet te reageren. Omdat het klopt, goede observatie. En ik waardeer de spiegel die jullie voorhouden! Alleen het is moeilijk om daarop iets te zeggen, behalve wat ik nu ga zeggen: jullie hebben gelijk
Ik zie mezelf niet echt als een door en door slecht mens. Die opmerking kwam niet uit mijn tenen. Gewoon een gevalletje : ach vervelend voor haar, maar gelukkig voor mij. Niet aardig, maar menselijk.
Studeren is iets waar ik toen ik jonger was al mijn zelfvertrouwen uithaalde. Heel arrogant, maar ik leg gemakkelijk verbanden, waardoor leren voor mij een gemakje was. Geen prestatie, gewoon een aangeboren mazzeltje. Eentje waar ik heel dankbaar mee was/ben.
Alleen ik ben wel gevoelig om bang gevonden te worden. Deels door de dyslexie en deels door mijn opvoeding. Omdat ik gedragsproblemen had heb ik altijd op het speciaal onderwijs gezeten. Dat hadden ze destijds hier niet op VWO-niveau waardoor ik naar het VMBO moest. Daarna was ik te onzeker voor de HAVO. Dus de route werd: VMBO - MBO- HBO - Uni
In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
En NIVEA is extreem moeilijk. Mijn vrienden hebben goede banen, zijn artsen en leerkrachten en succesvol. Ze hebben gezinnen en verdienen goed. Ondanks dat zij mij als gelijken zeggen te zien, heb ik het gevoel dat ik lager op de sociaal-maatschappelijke ladder te staan.
Al krijg ik elke keer als ik zeg dom te zijn oid op mijn flikker van hen![]()
Ik doe echt mijn best, alleen het zit er allemaal erg diep ingeroest. En ik weet niet of dat ooit echt beter gaat worden. Op dit moment vraag ik me echt af waarom ik überhaupt blijf leven. Dus stel ik weel achterlijke doelen. Kleine motivaties om door te gaan. Anyways, dat is voer voor morgen bij mijn begeleider.
Nu ben ik ook gewoon doodmoe en overprikkeld. Dan kan ik niet meer nadenken en is het glas halfgevuld. Niet halfvol, maar ook niet halfleeg. Gewoon 50%
Terwijl ik een halfvol-persoon ben
Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij
Sorry als ik dignen gemist heb. Zat nogal op de praatstoel merk ik
Oh jaquote:
Bel je de crisisdienst als het nodig is?quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het enige wat ik nu wil is gewoon opgeven![]()
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama
Volgens begeleiding komt dit doordat ik rust heb en daardoor ruimte heb ervoor
Alleen stom is het wel
Tussen gevoel en ratio kan een groot gat zitten. Het 1 maakt het ander niet minder waar, het is jouw gevoel en het is juist goed dat je het verwoord. Dat het gevoel er is ligt aan je verleden.quote:In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
bondgenoten zoquote:Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij
ehmmm Cotsquote:Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het enige wat ik nu wil is gewoon opgeven![]()
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama
Volgens begeleiding komt dit doordat ik rust heb en daardoor ruimte heb ervoor
Alleen stom is het wel
ja EDMR stelt niks voorquote:Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja de crisisdienst bel ik als nodig
Op dit moment gewoon moe.
Nu naar bed is niet slim, dan word ik heel lamlendig morgen.
Maar DBG staat aan. Lekker de kattenkop uithangen in dat topic
En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
Ja, ik snap het wel. Het was relatief rustig in je leven. Besef alsjeblieft wel dat je dat zelf bereikt hebt.quote:Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja de crisisdienst bel ik als nodig
Op dit moment gewoon moe.
Nu naar bed is niet slim, dan word ik heel lamlendig morgen.
Maar DBG staat aan. Lekker de kattenkop uithangen in dat topic
En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
EMDR is nu, volgens mij?, omdat er een trauma getriggerd werd door een vraag.quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
ja EDMR stelt niks voor![]()
gekkie
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken?quote:Op dinsdag 25 november 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou eerst, lief Buurmeisje, jij bent absoluut niet stom. Mag je niet meer zeggen hoor![]()
Je bent een engeltjeEn je bent echt wel een enorm dappere vrouw. Vertrouw helemaal in jou en je kunnen
Ik zou mezelf niet christelijk noemen. Alleen bid ik zo nu en dan. Vooral uit angst en niet voor troost.
De trigger kwam door nieuwsgierigheid... alleen het niet uitzoeken was net zo vervelend. Voelde me heel slecht door het niet weten
Emdr is iig niet rustig en een gevolg van
Sowieso is rust een relatief begrip. Halve crisis ervaar ik nog als rust vrees ik
*schudt handquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken?
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moetenquote:
Ja... ik probeer het rustig aan te doen. Te accepteren dat ik op het moment tot minder komquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moeten
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op afquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je wat het ook met mijn hoofd is: ik kan geen prioriteiten stellen. Oprecht niet. Alles is even belangrijk. Moet eigenlijk ook weer mijn agenda gaan beheren samen met begeleiding. Ook al vind ik het gênant en wil ik privacy hebben.
Het is echt een onkunde
Ik weet niet of het bij mijn ziektebeeld hoort of dat het iets is dat in mijn opvoeding misgelopen is...
Alleen ik moet even hier weer hulp bij vragen
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat lichtquote:Op dinsdag 25 november 2025 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moet wel lachen. Heb heerlijke kerstverlichting. Echter is dat te donker om bij te lezen. Dus of ik ga naast de kerstboom lezen op de luie stoel. Dat wil wel. Of niet lezen
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op af
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamerquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht![]()
[ afbeelding ]
Drive-inquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamer
Eigenlijk is het Optimus Primequote:Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht![]()
[ afbeelding ]
Denk nou eens in oplossingenquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eigenlijk is het Optimus Prime
Sorry CotSquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Denk nou eens in oplossingen![]()
Die meid wil graag lezen én het kerstgevoel hebben.
Aan "sorriy's" doen we hier niet aan in dit topic.quote:
Ja, herkenbaar hoor!quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragen
Moet sowieso bij dagplanningen er een 1,2 of 3 zetten. 1 moet echt absoluut. 2 leuk als het lukt en 3 ach heb tijd over
En dat ik die 1 niet enkel voor vervelende dingen gebruik. Ook voor ontspannen.
Alleen ik geef alles een 1dus dat moet ik oefenen.
Ja... hier heb ik oprecht hulp bij nodig. Wat is belangrijker: stoffen, de vloer doen, tekenen, haken, sociaal zijn... ik kan niet kiezen.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja, herkenbaar hoor!
Mijm prioritering is, als het oke met me gaat:
1. Dreiging voor mijn leven (of dat van mijn gezin)
2. Behoeft aandacht op korte termijn, (nog) niet levensbedreigend
3. Behoeft aandacht op lange termijn, niet levensbedreigend.
Alles voelt als 1. Maar je ratio weet wel wat er eigenlijk 2 en 3 is. En anders kan je psych of begeleider je daarbij helpen
Ja,quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... hier heb ik oprecht hulp bij nodig. Wat is belangrijker: stoffen, de vloer doen, tekenen, haken, sociaal zijn... ik kan niet kiezen.
Even briefje voor morgen
• prioriteiten leren stellen
• suicidalitiet en plannetje
• slaap
• trauma
En dan samen agenda gaan beheren
Samen oefenen met prioriteiten
Motivatie voor leven verzinnen (zo irritant)
Leg nu een briefje voor mezelf klaar...
Vergeet ik iets?
Heel belangrijkquote:Op dinsdag 25 november 2025 21:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja,
• liever voor jezelf zijn
Adem in .... adem uit .....quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
En paniekaanvallen weg ademen
Finkersquote:Op dinsdag 25 november 2025 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Adem in .... adem uit .....
Komt-ie nog een keer:
Bekijk deze YouTube-video
(hij blijft kostelijk)
Met Willem Wilmink en Ilse de Lange als goede tweede en derdequote:Op dinsdag 25 november 2025 22:46 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
FinkersDe held van Twente
Ilsequote:Op dinsdag 25 november 2025 22:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Met Willem Wilmink en Ilse de Lange als goede tweede en derde
quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eigenlijk is het Optimus Prime
Ik dacht dat jijzelf van plek #4 naar plek #1 moest verhuizen, dan zou het slopende van de schilderclub (plek #2) toch ondergeschikt moeten zijn.quote:Op woensdag 26 november 2025 14:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even energie verzamelen voor morgenochtend. Dat is ene slopende dag. Eerst de schilderclub en dan naar boven voor de vergadering. Wil toch even een uurtje mijn neus laten zien bij schilderen
Ja... je hebt gelijkquote:Op woensdag 26 november 2025 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik dacht dat jijzelf van plek #4 naar plek #1 moest verhuizen, dan zou het slopende van de schilderclub (plek #2) toch ondergeschikt moeten zijn.
Oftewel: láát je nou niet slopen morgen.
Jij bent jij.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een partij last van het impostersydroom
Dat mijn leven gewoon nep is
Dat ik nep ben en niet besta
Dat echt alles nep is
En dat geeft paniek... wat ben ik en wie ben ik en wiens plek op aarde houd ik bezet?
Moeilijke vragen.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:40 schreef Sally het volgende:
[..]
Jij bent jij.![]()
Wat ga je aan eten kopen de aankomende week, en wat ga je koken?
Heb je wat recepten ter inspiratie? Ik moet nog wat verzinnen (want kon paar dagen niet de deur uit maar ook niet koken, dus zo goed als alles is leeg hier in huis... Alleen voor vanaaf nog wat).
Heb je een favoriet recept?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuus als ik het verwarrend maakte.quote:Op woensdag 26 november 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moeilijke vragen.
Beetje een fase waarin ik vooral snel een paar boterhammen pak
Net wel broccoli en wortelen gegeten
Morgen misschien tweede helft van dat
Heb ook nog een zakje zuurkool liggen
Echter vind ik koken momenteel echt erg veel moeite
Het hele concept zorgen voor mezelf lukt niet zo goed. En huishouden ook moeilijk
Het is allemaal teveel. Te verwarrend. Ben ook te moe. Hopelijk lukt het in deze vakantie om dat goed te doen
En favoriete recept: roze risotto denk ik.
Niks mis met "snel een paar boterhammen".quote:Op woensdag 26 november 2025 18:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Moeilijke vragen.
Beetje een fase waarin ik vooral snel een paar boterhammen pak
Net wel broccoli en wortelen gegeten
Morgen misschien tweede helft van dat
Heb ook nog een zakje zuurkool liggen
Echter vind ik koken momenteel echt erg veel moeite
Het hele concept zorgen voor mezelf lukt niet zo goed. En huishouden ook moeilijk
Het is allemaal teveel. Te verwarrend. Ben ook te moe. Hopelijk lukt het in deze vakantie om dat goed te doen
En favoriete recept: roze risotto denk ik.
Voldoende rust nemenquote:Op donderdag 27 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
morgen therapie en nieuwe bril halen in de stad en dan anderhalf week vrij
Even opstaan om thee te zetten is me zelfs teveel
Zit nu achter mijn laptop met een serie. Op den duur wint de dorst van de overprikkeldheid en vermoeidheid
edit: Het geluid van de waterkoker en senseo is me ook gewoon teveel nu
Balen, rustig aan doen en morgen besprekenquote:Op donderdag 27 november 2025 20:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dissocieer veel vandaag
De afgelopen dagen
Enorm veel gaten in de dag en me raar en nep voelen
Morgen bespreken dan maar
Bijna vakantie
Probeer morgen een half uurtje de natuur in te gaan. Benoem wat je ziet, een boom, het gras, de kleuren etc.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja en ik moet straks ook weer slapen
Alleen nog zo geen zin in
Zit wel best zo
Geen zin in uitkleden en geen controle te hebben over mijn brein
Deze dag is in een waas voorbij gegaan. De ochtend weet ik nog een beetje. De middag ben ik kwijt. De avond ook wel. Zie nu ineens dat het bijna elf uur is... ben zeker vanaf thuiskomst kwijt
Dit is eng en creepy
quote:Op dinsdag 25 november 2025 22:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Adem in .... adem uit .....
Komt-ie nog een keer:
Bekijk deze YouTube-video
(hij blijft kostelijk)
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:27 schreef Sally het volgende:
[..]ik wil het ook wel weten... hoe doe je dat dan? Maar...
Filmpje doet het niet (meer?)...
Welke sketch was het?
Tijd voor cabinfever heb ik nietquote:Op vrijdag 28 november 2025 00:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Probeer morgen een half uurtje de natuur in te gaan. Benoem wat je ziet, een boom, het gras, de kleuren etc.
Benoem wat je hoort. Benoem wat je ruikt voelt en proeft.
Dat is een standaard aardingsoefening.
Wist je dat als je teveel thuis zit, dat je daar stress van krijgt en niet zo'n beetje? Er is in afgelegen gebieden waar het 's winters hard vriest zelfs een naam voor; cabin fever.
Mensen draaien daar helemaal door als ze te lang achter elkaar binnen zitten. Je mind kan dan te veel controle over je krijgen.
Probeer in deze lastige situatie terug te komen in het moment in plaats van in allerlei gedachten verzeild te raken die niets met je huidige situatie te maken hebben. In die filmpjes die ik postte zei Chadd het heel simpel "Be where your feet are."
Je komt er wel.
Tja, dan moet je hier ....quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen
.... eens mee stoppen en jezelf op plek #1 zetten. Niet alleen in theorie, ook in de praktijk.quote:Op donderdag 27 november 2025 12:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Drukke ochtend
helemaal opgebrand
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 november 2025 01:27 schreef Sally het volgende:
[..]ik wil het ook wel weten... hoe doe je dat dan? Maar...
Filmpje doet het niet (meer?)...
Welke sketch was het?
quote:
Mensen die 'gezond' zijn kunnen ook overprikkeld raken en kunnen dan wat humeurig, kortaf of andersoortige emoties vertonen. Iedereen heeft een grens van wat hij aan kan. En als je daar overheen gaat, ga je dat merken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 07:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijd voor cabinfever heb ik niet
Kom elke dag wel ergens en zie mensen. Teveel zelfs
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen
Dank je wel
En zorgen dat je een gezonde balans houdt in je dingen doet en goed naar jezelf luistert, is goed voor jezelf zorgen; iets wat iedereen nodig heeft.quote:Kom elke dag wel ergens en zie mensen. Teveel zelfs
Dat dissocieren komt uit overbelasting. Moet een stap op de plaats doen.
Is 2 uur trauma behandeling niet te lang??quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, dinsdag een blok van twee uur traumabehandeling
en ik ben blijkbaar niet dom, zoals ik me voel, want het juist heel lastig is om mijn werkgeheugen te overprikkelen(wat dus de bedoeling is) (wat ik ook wel wist, maar ik moest het even weer horen).
Tot die tijd heb ik even vrij.
Nieuwe bril opgehaald
Behalve het fact even niks komende week.
Ook moet ik tot maandag (dus drie nachten) om 22.00 temazepam innemen. Ook als ik goed geslapen heb. Ik moet tot rust komen. Lijf en hoofd hebben het echt even nodig dat ik goede nachten maak. Ongeacht wat ik ervan vind en voel. 22.00 naar boven
Mijn bestie appt me ook om 22.00 om me naar bed te sturenen als ik miep me om te praten
Oh ja... ik heb fidget toys moeten bestellen. Best prijzig die zooi, maar de argumenten staan als een huis:
• tegen dissociatie
• tegen automutilatie
• om niet continu prikkels te zoeken als ik rustig een serie kijk of lees. Dat ik me leer te ontspannen
• omdat ik altijd loop te friemelen met mijn vingers en ze tot (net voorbij) de pijngrens buig en strek
• en gewoon pure afleiding
Die speeltjes vind ik nogal een ding hoor
Bevalt je bril een beetje?quote:
*knuffel stuurt*quote:Op zaterdag 29 november 2025 12:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pfft... ik haat de dag naar slaapmedicatie
En nog twee van zulke dagen
Zit maar wat te haken. Alleen voel me zo moe en verrot en chagrijnig
Mischien ff de crisisdienst bellenquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waarom doe ik eigenlijk mijn best nog? Ik heb echt geen motivatie meer
Bel je iemand alsjeblieft?quote:Op zaterdag 29 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tijd om de telefoon te pakken CoTSquote:Op zaterdag 29 november 2025 20:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |