abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219341564
Ik val even soort van ergens midden in (heb wat van onder naar boven gelezen, en deze post van me lees ik even snel (maar - mogelijk is het al geopperd) :
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
<...>
Morgen trauma. Woensdag even zien. Bespreken we dinsdag wat nodig is
Zie er erg tegenop. Het gaat waarschijnlijk over seksueel misbruik. Alleen ik ben (verkeerd woord) verschrikkelijk "preuts". Ik voel me zo verschrikkelijk ongemakkelijk. Zij wil meer weten dan dat ik zonder schaamte kan vertellen. Ga morgen wel vragen waarom ze perse zoveel wil weten als ze me toch wel begrijpt
En we gaan het ook hebben over waarom ik het woord "papa" absoluut niet trek (nu krimp ik al ineen door het te typen).
Dat wordt een interessante sessie iig
Kan je het opschrijven?
Dan kan je het laten lezen.

quote:
En ik voel me bij EMDR zo dom. Dan moet ik naar een lampje kijken, ritmes tikken en voor mij lastige sommen uitrekenen (17x8 bijvoorbeeld).
Ik vond het ook eerst ehm... vreemd.
Maar, ik merkte wel dat het hielp. Toch wel, ergens wel (voor mij, dan). Ik las een artikel erover toen het net was 'uitgevonden', en met mijn kennis van wat ik wist over Het Brein (maar dan alleen het Biologische deel, en niet per se psychologisch behalve mijn eigen ervaringen), dacht ik dat het nog wel eens zou kunnen werken.

Er zijn verschillende manieren om EMDR uit te voeren, en mijn psycholoog en ik hebben ze allemaal wel uitgeprobeerd (ik denk 'allemaal'?):
- lampje/voorwerp heen en weer
- luisteren met piepjes op een koptelefoon
- met trilpads in handen of op benen houden.

Bij mij werkten de piepjes op de hoofdtelefoon het beste. Daar kon ik mij het beste op concentreren dan wel dat ik het vol kon houden.

quote:
Nu kom ik er gemakkelijk uit, maar op dat soort momenten... En ik begrijp het heus wel, waarom ze dat doet. Alleen ik heb heel mijn kindertijd te horen gekregen dom te zijn. En ondanks dat ik nu universitair geschoold ben (wel met dyslexie btw) [WOW, tof meid, je mag trots zijn!!! ^O^ _O_)]
(en taalwetenschappen wat in mijn beleving een eenvoudige studie is) voel ik me ongelooflijk dom altijd. (NIET AFGEROND DOOR STOM HOOFD)
<...>
Je hebt het gevolgd, en ondanks je dyslexie - maar ook door je dyslexie kostte het meer moeite - wel met hele mooie cijfers voor de vakken! DOOR-ZET-TINGS-VER-MO-GEN. O+ _O_

Dooddoener (?) waarschuwing:
So what dat je het diploma niet hebt. Je hebt de KENNIS wel opgedaan? Die mag je mooi meenemen naar de rest van je leven.

En ik wil dan even (in de trant van @r_one ;)) hier geen Jaaahh...maarrrrr... achteraan horen ;)
(al kan ik me wel voorstellen dat jij dat denkt, nu ik een poosje meelees in je dagboek hier :) )

quote:
Ik voel me op het moment zo getriggerd en minderwaardig
Ik zou je graag willen meegeven dat het minderwaardig voelen wat kan verminderen, in de loop der jaren :*
Maar dat is iets - naar mijn mening - dat iedereen voor zich zelf mag (en moet?) ervaren.

Sterkte met alle prikkels, overprikkeling, triggers en verwarring. Knuffff

[ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 25-11-2025 21:45:01 ( (haakjes geplaatst in allereerste zin)) ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_219341642
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 08:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een slecht mens...
Lieve @ChildoftheStars,

Praat jezelf dit alsjeblieft niet aan, want anders hou je zelf het destructieve patroon in stand.

Veel beter is dat je in plaats daarvan zegt dat jij jezelf een slecht mens voelt. Dat jij jezelf zo voelt, dat is een feit en niemand kan je daarin tegenspreken. De vraag is waarom jij je zo voelt. Het is wellicht zo'n chaos in jouw hoofd dat je het antwoord nu niet kan bedenken, echter je weet het waarschijnlijk allang.

Dit werd jou vroeger keer op keer op keer aangepraat. Je werd als kind geconditioneerd om de betreffende mensen die jou hebben getraumatiseerd, te gehoorzamen, om hen tevreden te stellen in de hoop daarmee te voorkomen dat ze jou iets zouden aandoen. Je liet het over je heenkomen, omdat ze jou hebben doen laten geloven dat zij machtiger zijn dan jij en dat niks tegen hen kunt inbrengen. En dat klopt absoluut niet! Ik kan het zelfs bewijzen.

Mensen die controle hebben over zichzelf en over hun leven, hebben ook controle over hun emoties. Hoe aggressiever en intimiderender iemand zich naar iemand anders gedraagt, hoe meer diegene de ander als een bedreiging ziet.

Weet je nog hoe een betreffende user hier gemene dingen over jou zei en jou vals beschuldigde, omdat hij jaloers was op de aandacht die jij kreeg. Hij was beter bij zichzelf ten rade gegaan waarom hij zoveel kritiek kreeg. Hij had beter over die kritiek kunnen nadenken om te kunnen snappen dat het over het algemeen bedoeld was om hem te helpen. In plaats daarvan bleef hij alleen maar hangen in zijn boosheid omdat hij zich in zijn ego gekrenkt voelde en hij besloot dat op jou af te reageren. In zijn beleving ben jij waarschijnlijk een heel gemene bitch die hem misgunt dat hij zich gelukkig kan voelen. En dat beleeft hij dan zo, omdat hij zijn eigen issues (wat hij in werkelijkheid over zichzelf denkt) op jou projecteert.

Is dat sterk? In plaats van dat ze hun energie gebruiken om hun eigen problemen proberen op te lossen, verspillen ze die energie om anderen kapot proberen te maken. Ze blijven hardnekkig in hun eigen illusies geloven, omdat ze zich dan machtiger voelen, maar in werkelijkheid zijn ze dat ab-so-luut niet. Uiteindelijk gaan ze zelf ten onder in de negativiteit die ze bij anderen willen veroorzaken.

Je hoeft niet tegen dat soort mensen te strijden, aangezien jij dan bij voorbaat die strijd al hebt gewonnen. Het enige wat je voortaan beter anders kan doen, is door hen niet te geloven.

We merken hier allemaal dat je op de goede weg bent. Je gaat jezelf leren kennen voor wie jij ECHT bent. Je bent in ieder geval niet zwak, niet machteloos en zeker niet waardeloos of slecht!
pi_219341823
Dank jullie wel O+ (eigenlijk zo beetje heel Fok!) is echt super lief voor me en dat waardeer ik enorm O+

Ik hoop dat ik alles meeneem in deze reactie, heb jullie aandachtig gelezen, maar ben nogal moe en op sommige dingen weet ik niet te reageren. Omdat het klopt, goede observatie. En ik waardeer de spiegel die jullie voorhouden! Alleen het is moeilijk om daarop iets te zeggen, behalve wat ik nu ga zeggen: jullie hebben gelijk

Ik zie mezelf niet echt als een door en door slecht mens. Die opmerking kwam niet uit mijn tenen. Gewoon een gevalletje : ach vervelend voor haar, maar gelukkig voor mij. Niet aardig, maar menselijk.

Studeren is iets waar ik toen ik jonger was al mijn zelfvertrouwen uithaalde. Heel arrogant, maar ik leg gemakkelijk verbanden, waardoor leren voor mij een gemakje was. Geen prestatie, gewoon een aangeboren mazzeltje. Eentje waar ik heel dankbaar mee was/ben.
Alleen ik ben wel gevoelig om bang gevonden te worden. Deels door de dyslexie en deels door mijn opvoeding. Omdat ik gedragsproblemen had heb ik altijd op het speciaal onderwijs gezeten. Dat hadden ze destijds hier niet op VWO-niveau waardoor ik naar het VMBO moest. Daarna was ik te onzeker voor de HAVO. Dus de route werd: VMBO - MBO- HBO - Uni

In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
En NIVEA is extreem moeilijk. Mijn vrienden hebben goede banen, zijn artsen en leerkrachten en succesvol. Ze hebben gezinnen en verdienen goed. Ondanks dat zij mij als gelijken zeggen te zien, heb ik het gevoel dat ik lager op de sociaal-maatschappelijke ladder te staan.
Al krijg ik elke keer als ik zeg dom te zijn oid op mijn flikker van hen ;)

Ik doe echt mijn best, alleen het zit er allemaal erg diep ingeroest. En ik weet niet of dat ooit echt beter gaat worden. Op dit moment vraag ik me echt af waarom ik überhaupt blijf leven. Dus stel ik weel achterlijke doelen. Kleine motivaties om door te gaan. Anyways, dat is voer voor morgen bij mijn begeleider.

Nu ben ik ook gewoon doodmoe en overprikkeld. Dan kan ik niet meer nadenken en is het glas halfgevuld. Niet halfvol, maar ook niet halfleeg. Gewoon 50% ;)
Terwijl ik een halfvol-persoon ben

Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij

Sorry als ik dignen gemist heb. Zat nogal op de praatstoel merk ik ;)
  Spellchecker dinsdag 25 november 2025 @ 17:04:28 #229
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219341964
Wel goed van die praatstoel.
Dan komt er wat uit. :Y ^O^
pi_219342433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel O+ (eigenlijk zo beetje heel Fok!) is echt super lief voor me en dat waardeer ik enorm O+

Ik hoop dat ik alles meeneem in deze reactie, heb jullie aandachtig gelezen, maar ben nogal moe en op sommige dingen weet ik niet te reageren. Omdat het klopt, goede observatie. En ik waardeer de spiegel die jullie voorhouden! Alleen het is moeilijk om daarop iets te zeggen, behalve wat ik nu ga zeggen: jullie hebben gelijk

Ik zie mezelf niet echt als een door en door slecht mens. Die opmerking kwam niet uit mijn tenen. Gewoon een gevalletje : ach vervelend voor haar, maar gelukkig voor mij. Niet aardig, maar menselijk.

Studeren is iets waar ik toen ik jonger was al mijn zelfvertrouwen uithaalde. Heel arrogant, maar ik leg gemakkelijk verbanden, waardoor leren voor mij een gemakje was. Geen prestatie, gewoon een aangeboren mazzeltje. Eentje waar ik heel dankbaar mee was/ben.
Alleen ik ben wel gevoelig om bang gevonden te worden. Deels door de dyslexie en deels door mijn opvoeding. Omdat ik gedragsproblemen had heb ik altijd op het speciaal onderwijs gezeten. Dat hadden ze destijds hier niet op VWO-niveau waardoor ik naar het VMBO moest. Daarna was ik te onzeker voor de HAVO. Dus de route werd: VMBO - MBO- HBO - Uni

In theorie weet ik dat feiten en emoties niet per definitie verbonden zijn. Waardoor ik in theorie kan volgen dat ik niet minderwaardig ben maar me wel extreem zo voel. Ik snap het. Mensen leggen het uit, maar ik kan het gewoon niet geloven.
En NIVEA is extreem moeilijk. Mijn vrienden hebben goede banen, zijn artsen en leerkrachten en succesvol. Ze hebben gezinnen en verdienen goed. Ondanks dat zij mij als gelijken zeggen te zien, heb ik het gevoel dat ik lager op de sociaal-maatschappelijke ladder te staan.
Al krijg ik elke keer als ik zeg dom te zijn oid op mijn flikker van hen ;)

Ik doe echt mijn best, alleen het zit er allemaal erg diep ingeroest. En ik weet niet of dat ooit echt beter gaat worden. Op dit moment vraag ik me echt af waarom ik überhaupt blijf leven. Dus stel ik weel achterlijke doelen. Kleine motivaties om door te gaan. Anyways, dat is voer voor morgen bij mijn begeleider.

Nu ben ik ook gewoon doodmoe en overprikkeld. Dan kan ik niet meer nadenken en is het glas halfgevuld. Niet halfvol, maar ook niet halfleeg. Gewoon 50% ;)
Terwijl ik een halfvol-persoon ben

Dus is het nu tijd voor thee (kaneel) en koffie en ik ga lekker een slechte realityserie bingen. Straks lekker lezen. Geen ene F op televisie...ik pak nu een boekje erbij

Sorry als ik dignen gemist heb. Zat nogal op de praatstoel merk ik ;)
Je bent ook niet dom!!
Veel plezier met het lezen
pi_219342552
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 18:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je bent ook niet dom!!
<..>
Oh ja :D - nog vergeten in mijn reactie _O-

Wilde het ook nog benoemen :@
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_219342829
Het enige wat ik nu wil is gewoon opgeven :@
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama

Volgens begeleiding komt dit doordat ik rust heb en daardoor ruimte heb ervoor
Alleen stom is het wel
  dinsdag 25 november 2025 @ 19:16:52 #233
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219342868
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben alle drama en toestanden zo zat. Zelfs nu het leven rustig is, heb ik weer drama

Alleen stom is het wel
Bel je de crisisdienst als het nodig is?
Anders gewoon lekker in bed gaan lezen en slapen, morgen weer een dag? Misschien wat vroeg, maar volgens mij heb je het nodig. Nog even douchen voor de tijd misschien?

Take care lieverd. Je begeleiding heeft wel een punt. Je bent al zover gekomen, geef niet op. Je kan hier alleen maar beter uitkomen, maar je moet er helaas wel even doorheen (en dat doe je fucking goed, ookal voelt dat voor jou misschien niet (helemaal) zo). Hou vol. Jij bent het echt waard!
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_219342905
quote:
Tussen gevoel en ratio kan een groot gat zitten. Het 1 maakt het ander niet minder waar, het is jouw gevoel en het is juist goed dat je het verwoord. Dat het gevoel er is ligt aan je verleden.

quote:
bondgenoten zo ;) :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219342915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

Alleen stom is het wel
ehmmm Cots
hoe is jouw leven op dit moment rustig dan?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219343158
Ja de crisisdienst bel ik als nodig

Op dit moment gewoon moe.
Nu naar bed is niet slim, dan word ik heel lamlendig morgen.

Maar DBG staat aan. Lekker de kattenkop uithangen in dat topic

En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
pi_219343333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

En rust; hoezo geen rust. Moeder gaat goed. Broer hoor ik niet. Sociaal alles wel prima. Financiën goed. Meds goed...
ja EDMR stelt niks voor :7
gekkie
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:03:01 #238
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 19:45 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ja, ik snap het wel. Het was relatief rustig in je leven. Besef alsjeblieft wel dat je dat zelf bereikt hebt.

Dat er nog trauma's verwerkt moeten worden is logisch (met jouw verleden), en de vraag over je vader kwam dan ook niet zomaar nu.

Ik geloof niet in God. Als ik het me goed herrinner jij wel. Ik geloof wel in "meer dan alleen het aardse" en dat dingen komen wanneer je daar aan toe bent. Ondanks dat dat niet zo voelt (dealt with that many times). Dus of het nou God is of wat anders, dit is nu op jouw pad gekomen zodat jij je straks bevrijd van (een deel van) je trauma's gaat voelen.

Maar daarvoor moet je door de zure appel heen. Ik ontwijk dat zelf nog maximaal, maar er komt wel een moment dat ik er wat mee moet. Ik weet niet of ik dan zo sterk ben als jij (nu ben ik dat in ieder geval nog niet). Ik begrijp het dus ook volledig hoe je je voelt in dit traject, maar hoe moeilijk ook, de snelste weg eruit is erdoorheen.

Het is zo makkelijk advies geven, maar het zelf opvolgen.. :') Als jij stom bent daarom, ben ik dat al helemaal
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:05:10 #239
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343386
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
ja EDMR stelt niks voor :7
gekkie
EMDR is nu, volgens mij?, omdat er een trauma getriggerd werd door een vraag.

Correct me if I'm wrong. Maar de trigger kwam toen ze in relatief rustige tijden zat, EMDR is het gevolg, dus nu niet meer rustig inderdaad.
|| justdiggit.org ||
pi_219343486
Nou eerst, lief Buurmeisje, jij bent absoluut niet stom. Mag je niet meer zeggen hoor :o
Je bent een engeltje O+ En je bent echt wel een enorm dappere vrouw. Vertrouw helemaal in jou en je kunnen

Ik zou mezelf niet christelijk noemen. Alleen bid ik zo nu en dan. Vooral uit angst en niet voor troost.

De trigger kwam door nieuwsgierigheid... alleen het niet uitzoeken was net zo vervelend. Voelde me heel slecht door het niet weten

Emdr is iig niet rustig en een gevolg van

Sowieso is rust een relatief begrip. Halve crisis ervaar ik nog als rust vrees ik ;)
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:17:51 #241
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343559
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou eerst, lief Buurmeisje, jij bent absoluut niet stom. Mag je niet meer zeggen hoor :o
Je bent een engeltje O+ En je bent echt wel een enorm dappere vrouw. Vertrouw helemaal in jou en je kunnen

Ik zou mezelf niet christelijk noemen. Alleen bid ik zo nu en dan. Vooral uit angst en niet voor troost.

De trigger kwam door nieuwsgierigheid... alleen het niet uitzoeken was net zo vervelend. Voelde me heel slecht door het niet weten

Emdr is iig niet rustig en een gevolg van

Sowieso is rust een relatief begrip. Halve crisis ervaar ik nog als rust vrees ik ;)
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken? :*
|| justdiggit.org ||
pi_219343569
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:17 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Jij mag dan dus ook niet meer zulke dingen over jezelf zeggen, afgesproken? :*
*schudt hand
  dinsdag 25 november 2025 @ 20:51:03 #243
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219343932
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
*schudt hand
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moeten :*
|| justdiggit.org ||
pi_219343963
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Voel wat je nodig hebt en geef daaraan toe. Je gaat door moeilijke shit, dus je mag even verder niets moeten :*
Ja... ik probeer het rustig aan te doen. Te accepteren dat ik op het moment tot minder kom

Maar goed... morgen weer een dag. In de ochtend wil ik wat tekenen of haken of beiden

In de middag begeleider... hopelijk geeft zij wat lucht.
Ik heb eigenlijk even iemand nodig om met mij op een rij te zetten waarom ik wel zou willen leven. Dat lukt me alleen eventjes niet.

Dus ik vraag hulp bij motivatie

Ook even slapen bespreken

En dan in de middag weer wat crea doen.

Moet wel lachen. Heb heerlijke kerstverlichting. Echter is dat te donker om bij te lezen. Dus of ik ga naast de kerstboom lezen op de luie stoel. Dat wil wel. Of niet lezen

Normaal lees ik altijd op de bank. Alleen echt te donker nu

Morgenavond maar leesvoer naast de stoel. Bedenk ik nu als oplossing ... had ik eerder kunnen bedenken ... na de kerst alles weer normaal :)
pi_219344146
Weet je wat het ook met mijn hoofd is: ik kan geen prioriteiten stellen. Oprecht niet. Alles is even belangrijk. Moet eigenlijk ook weer mijn agenda gaan beheren samen met begeleiding. Ook al vind ik het gênant en wil ik privacy hebben.

Het is echt een onkunde

Ik weet niet of het bij mijn ziektebeeld hoort of dat het iets is dat in mijn opvoeding misgelopen is...

Alleen ik moet even hier weer hulp bij vragen
  dinsdag 25 november 2025 @ 21:23:39 #246
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_219344244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weet je wat het ook met mijn hoofd is: ik kan geen prioriteiten stellen. Oprecht niet. Alles is even belangrijk. Moet eigenlijk ook weer mijn agenda gaan beheren samen met begeleiding. Ook al vind ik het gênant en wil ik privacy hebben.

Het is echt een onkunde

Ik weet niet of het bij mijn ziektebeeld hoort of dat het iets is dat in mijn opvoeding misgelopen is...

Alleen ik moet even hier weer hulp bij vragen
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op af :*

En zeker goed om hulp bij te vragen!
|| justdiggit.org ||
pi_219344278
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moet wel lachen. Heb heerlijke kerstverlichting. Echter is dat te donker om bij te lezen. Dus of ik ga naast de kerstboom lezen op de luie stoel. Dat wil wel. Of niet lezen
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219344279
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik heb dit vanuit mijn (zeer waarschijnlijke) ADHD. Is volgens mij wel iets dat veel voorkomt bij neurodivergente mensen. Alles lijkt even belangrijk. Straf jezelf er alsjeblieft niet op af :*
Ik vond het voor mijn doen wel aardig naar mezelf toe om het gewoon te erkennen en hulp bij willen vragen

Moet sowieso bij dagplanningen er een 1,2 of 3 zetten. 1 moet echt absoluut. 2 leuk als het lukt en 3 ach heb tijd over

En dat ik die 1 niet enkel voor vervelende dingen gebruik. Ook voor ontspannen.

Alleen ik geef alles een 1 _O- dus dat moet ik oefenen.
pi_219344281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Of je regelt zo'n CocaCola-truck, geeft zat licht :P
[ afbeelding ]
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamer :P
pi_219344288
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ja... vrachtwagen in de woonkamer :P
Drive-in :{w :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')