Mag ik concluderen dat, inzake het beoordelen van het bestaansrecht van een topic, met de nieuwe policy de lat lager is komen te liggen en die lat kan nog wel verder omlaag maar niet meer omhoog (naar het niveau waar-ie altijd gelegen heeft) kan?quote:Op woensdag 3 april 2019 15:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Klopt. De basis is de policy. Die geldt in alle forums. In bv ONZ kan het hier en daar wat losser. We gaan echter in geen enkel forum strenger zijn dan in de policy staat. Zo kan iemand die de policy heeft gelezen niet zomaar tegen een ban aanlopen omdat in een van de subforums toch opeens een andere regel bleek te gelden.
Moderator verschuilt zich achter de policy.quote:
Ik heb gisteren avond nog even gekeken en ik heb een paar topic gevonden die ook open zijn geblevenquote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag ik concluderen dat, inzake het beoordelen van het bestaansrecht van een topic, met de nieuwe policy de lat lager is komen te liggen en die lat kan nog wel verder omlaag maar niet meer omhoog (naar het niveau waar-ie altijd gelegen heeft)?
Accepteer het maar. De maatschappij is nou eenmaal oppervlakkiger geworden en meer media gericht.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag ik concluderen dat, inzake het beoordelen van het bestaansrecht van een topic, met de nieuwe policy de lat lager is komen te liggen en die lat kan nog wel verder omlaag maar niet meer omhoog (naar het niveau waar-ie altijd gelegen heeft)?
Dat klopt. Topics worden standaard NIET gesloten. De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic. Een moderator kan een topic alsnog sluiten. De regels daarvoor zijn bekend bij de moderators en niet relevant voor users. Het doel van een user zal nooit zijn een topic te maken dat gesloten wordt, als het goed isquote:Op woensdag 3 april 2019 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Duidelijk. Mijn dank.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat klopt. Topics worden standaard NIET gesloten. De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic. Een moderator kan een topic alsnog sluiten. De regels daarvoor zijn bekend bij de moderators en niet relevant voor users. Het doel van een user zal nooit zijn een topic te maken dat gesloten wordt, als het goed is
Ah, je wist dat ik met deze vraag/opmerking kwam? Waar koop je zo'n glazen bol?quote:Op woensdag 3 april 2019 15:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb gisteren avond nog even gekeken en ik heb een paar topic gevonden die ook open zijn gebleven
WGR / Kan ik rechtelijk vervolgd worden?
WGR / Hoe kwam die waxinelichtgooier tot zijn daad
WGR / Raborekening vraag
WGR / Teveel stagevergoeding ontvangen, wat te doen?
Dus wat is er dan waar van die hoogte van de lat?
Nee ik was zelf wel eens benieuwd of de policy nou echt zo zorgde dat er door moderatie anders om wordt gegaan met topics.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, je wist dat ik met deze vraag/opmerking kwam? Waar koop je zo'n glazen bol?
Ja, niet dan? Uitzonderingen daargelaten (en nee, ik heb me niet eens meer verdiept in die uitzonderingen omdat het me weinig nog boeit en Danny duidelijk was in zijn antwoord: JA).quote:Op woensdag 3 april 2019 15:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Nee ik was zelf wel eens benieuwd of de policy nou echt zo zorgde dat er door moderatie anders om wordt gegaan met topics.
Heel toevallig in dit topic dat jij nu komt met de opmerking over dat de lat vroeger op een andere hoogte hing.
Ik heb ze niet eens speciaal bewaard, ik wist te vinden waar ik die links gebruikt had in een ander gesprek.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:51 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, niet dan? Uitzonderingen daargelaten (en nee, ik heb me niet eens meer verdiept in die uitzonderingen omdat het me weinig nog boeit en Danny duidelijk was in zijn antwoord: JA).
En dat je die links ook serieus bewaarde iemand ermee van repliek te dienen
Graag gedaanquote:Op woensdag 3 april 2019 15:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik heb ze niet eens speciaal bewaard, ik wist te vinden waar ik die links gebruikt had in een ander gesprek.
Maar dank je dat je mij zo veel toedicht dat ik dit vooraf bedacht had.
Dit zou ik in het geval van WGR zeer zonde vindenquote:De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic.
Oneens.quote:Op woensdag 3 april 2019 15:45 schreef Danny het volgende:
De mate van activiteit bepaalt het succes van een topic.
Oneens, want:quote:Op woensdag 3 april 2019 16:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Oneens.
OP: Mag ik <vraag over de wet>?
Fipo: Nee, want <link naar wetsartikel>.
Zeer weinig activiteit, maar een doorslaand succes.
quote:Op woensdag 3 april 2019 12:09 schreef Danny het volgende:
Dat kan. Maar ook wetsartikelen zijn nooit in beton gegoten. Rechters buigen zich daar uiteindelijk nog over en ook die komen nog weleens met een onverwachte uitspraak (zou dat niet zo zijn is het idee van bv hoger beroep ook zinloos).
Goede postquote:Op woensdag 3 april 2019 15:59 schreef bleyenburg het volgende:
Mag ik nog even terugkomen op de geponeerde stelling en de daaruit voortgevloeide discussie dat de ene user niet waardevoller is dan een andere?
Ik besef dat het wellicht niet geheel politiek correct overkomt, maar wat mij betreft is, zeker in WGR, de ene user waardevoller dan de ander.
Hiermee zeg ik dus pertinent niet dat de ander waardeloos is en de een waardevol.
Het is nou eenmaal zo dat er in WGR users aanwezig zijn die door hun kennis, ervaring of wat dies meer zij, meer en nuttiger info danwel antwoorden kunnen delen dat de grootste gemene deler. Waarvan dus uiteraard de gehele groep users kan profiteren....
Moeten die daarom een "andere status" toebedeeld krijgen vanuit de FOK! crew?
Ik denk van niet. Ik denk wel dat die groep respect heeft vergaard vanuit de andere users die ze op basis van hun inbreng hebben verdiend. Daaruitvolgend zou ik me voor kunnen stellen dat die ook meer inbreng in mod policy hebben/krijgen.
Verder vermoed ik dat de groep die nu in het geweer komt vooral moeite heeft met de nivellering die een en ander onvermijdelijk met zich meebrengt.
Helaas wordt ageren tegen nivellering maar al te vaak uitgelegd alsdat men zich verheven boven anderen zou voelen.
Wat mij betreft zou het uitgangspunt moeten zijn de kwaliteit van de discussies verbeteren of, in geval WGR, de kwaliteit van de topics en de daarin onstane discussies bewáren.
Nou, we hebben geluld tot we een ons wegen en de rust is inmiddels weergekeerd in WGR-FB. Daarmee niet het fijne gevoel waar de strip van Jogy/Danny mee afsluit. De trolls worden meer en meer obvious, thuis dénken aan je werk (en daar voor betaald krijgen) is voor de crew kennelijk nog steeds geloofwaardig maar ik heb er schoon genoeg van.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Kijk, je kunt natuurlijk lullen tot je een ons weegt, maar uiteindelijk is er maar 1 persoon eigenaar van dit forum en als hij vindt dat hij gelijk heeft en jij ongelijk dan gaat dat maar 1 winnaar opleveren.
Het enige wat je kunt doen als je het er niet mee eens bent hoe in dit subforum wordt omgegaan met topics, trolls en users is er niet meer posten.
Alles is wel een keer gezegd toch?
In heel Nederland (het forum) gelden dezelfde wetten. Elke gemeente (sub-forums) in Nederland stelt ook hun eigen regelgeving op in de APV. In elke straat (topics) zijn alle wetten/regels die gelden in Nederland van toepassing.quote:Op woensdag 3 april 2019 14:53 schreef Danny het volgende:
[..]
Omdat users dan geen idee hebben wat de regels zijn. Een nieuwe user komt binnen, plaats in forum A een topic dat prima loopt en gewaardeerd wordt. In forum B plaatst hij een soortgelijk topic en wordt weggejaagd. Ik begrijp dat de harde kern van FOK! vast wel dat onderscheid kan maken, maar als in Nederland in elke straat van de wijk andere regels zouden gelden zou niemand er nog iets van snappen. Dus hebben we alles zo gelijk mogelijk getrokken. En de meeste users lijken prima te snappen hoe die regels nu in elkaar steken.
Dat laatste mag dan ook niet volgens de policy. Verder verschillen we eenvoudigweg van mening wat betreft de wenselijkheid van een wildgroei aan regels.quote:Op vrijdag 5 april 2019 20:35 schreef Delenlill het volgende:
[..]
In heel Nederland (het forum) gelden dezelfde wetten. Elke gemeente (sub-forums) in Nederland stelt ook hun eigen regelgeving op in de APV. In elke straat (topics) zijn alle wetten/regels die gelden in Nederland van toepassing.
Maar geen enkele straat is hetzelfde. Juist door deze wetgeving zijn de geldende regels in elke straat anders.
Tevens wordt elke Nederlander geacht de wet te kennen. En het niet kennen van de wet is geen argument om deze te kunnen overtreden.
Een topic een succes noemen omdat er veel gereageerd wordt en/of deze veel views heeft werkt niet in 'WGR'. Niet als een gebruiker eerst door 100 minder relevante berichten moet lezen om bij de juiste te komen. Of als 9 van de 10 reacties er zijn om de topic starter de grond in te boren.
Zal ik dan maar zeggen wat veel mensen denken.quote:Op vrijdag 5 april 2019 18:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, we hebben geluld tot we een ons wegen en de rust is inmiddels weergekeerd in WGR-FB. Daarmee niet het fijne gevoel waar de strip van Jogy/Danny mee afsluit. De trolls worden meer en meer obvious, thuis dénken aan je werk (en daar voor betaald krijgen) is voor de crew kennelijk nog steeds geloofwaardig maar ik heb er schoon genoeg van.
Voor mij reden om vooralsnog niet meer bij te dragen aan WGR. Of zoals Krea terecht opmerkt:
"Het enige wat je kunt doen als je het er niet mee eens bent hoe in dit subforum wordt omgegaan met topics, trolls en users is er niet meer posten."
Nou, dat dus.
Ik kijk het wel een maand of 3 aan, hoop dat men tot inkeer komt en WGR weer het kwaliteitsforum wordt wat het altijd was (maar momenteel verre van).
Helaas, pindakaas.
Groet, R1
Ik ook.quote:Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik sluit me aan bij bovenstaande 3 users.
Idem.quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 5 april 2019 19:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik sluit me aan bij bovenstaande 3 users.
Wat denk je te bereiken? Doodzwijgen en hopen dat er nieuwe users komen om WGR weer levend te krijgen?quote:Op zaterdag 6 april 2019 21:52 schreef Peejtur het volgende:
Bij deze gaan we weer over op FB over topics. Heb je vragen over de kwestie? Mail naar forum@fok.nl. Alle reacties hierop en -over zullen hier verwijderd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |