Ik zie de toegevoegde waarde van JA21 daar bij slepen niet. Je hebt toch een forse minderheid in de EK, in de TK ook met JA21 geen meerderheid, dus kun je die er net zo goed uit laten.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er naast zitten doen wij allemaal wel eens. Maar bij deze uitslag heb ik serieus het gevoel dat het VVD/CDA/D66/JA21 wordt. Ik zou er wel een percentage op willen plakken van 80%
En dat zeg ik zonder dat ik nu gelijk op de tafel dans van plezier omdat Jetten dan premier wordt.
Die hang naar altijd een meerderheid snap ik ook niet zo. Zeker als de minderheidscoalitie wel perspectief heeft op bredere steun.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie de toegevoegde waarde van JA21 daar bij slepen niet. Je hebt toch een forse minderheid in de EK, in de TK ook met JA21 geen meerderheid, dus kun je die er net zo goed uit laten.
En ja, ik noemde deze optie bij 76 zetels voor die combinatie ook het meest waarschijnlijk, maar net die ene zetel maakt een enorm verschil.
Bron: https://www.dagelijksesta(...)d-verliest-zijn-zielquote:In een gesprek bij het EO-programma DIT zei Segers dat als er in Nederland geen onderscheid meer gemaakt mag worden tussen kerkklokken en de versterkte islamitische gebedsoproep, hij dan liever “de kerkklokken opoffert, om de ruimte voor iedereen open te houden.”
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hang naar altijd een meerderheid snap ik ook niet zo. Zeker als de minderheidscoalitie wel perspectief heeft op bredere steun.
Afijn.
Ik kwam dit tegen en ik moest aan jou denken. Wat vind jij hier van?
[..]
Bron: https://www.dagelijksesta(...)d-verliest-zijn-ziel
Zat ik ook al aan te denken.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:16 schreef -XOR- het volgende:
Wordt straks trouwens wel lekker gaten schieten in VNO-NCW/Otto Workforce I
Als het 'niet rechtstreeks' is dan is het wel goed?quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken.
Beter nemen ze geen rechtstreekse giften aan.
Wat is "ultieme capitulatie".quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Helaas is Wynia's Week meer dan drie keer zo groot als bijvoorbeeld Joop.nl
blij dat wij er hetzelfde over denken.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.
Wat bewijst dat dit geen CU standpunten zijn. Dat politici het niet in alles met de partij waarvoor ze in de Kamer zitten eens zijn is duidelijk. Dat Segers op dit punt gelukkig kort werd gehouden ook. Dat Segers op deze manier niet bij VON past lijkt me ook duidelijk.
Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Segers op dit gebied altijd al vrij radicaal is geweest, dat hij als CU politicus zulke dingen nooit heeft kunnen zeggen omdat CU die mening totaal niet deelt en dat hij dat nu wel weer doet.
Wat bewijst dat dit geen CU standpunten zijn. Dat politici het niet in alles met de partij waarvoor ze in de Kamer zitten eens zijn is duidelijk. Dat Segers op dit punt gelukkig kort werd gehouden ook. Dat Segers op deze manier niet bij VON past lijkt me ook duidelijk.
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.
Segers zegt eigenlijk dat als het problematisch is om alleen de verstrkte islamitische gebedsoproep te verbieden, hij dan ook bereid zou zijn het luiden van de kerkklokken erbij te nemen zodat er sprake is van gelijke behandeling.
Wat is daar verkeerd aan en waarom past ie dan niet bij VON?
Ja, beide dus. Hij is van mening dat je niet alleen de ene kunt verbieden. Dan dus beide.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een kerstboodschap vol naasteliefde! En wat waren die Seegertjes toch goed geďntegreerd in Caďro! Wat een zalig kerstfeest (maar liefst tweemaal in het jaar!), en wat een vrolijkheid in al die duisternis van intolerantie!
En dat raken we hier gewoon kwijt door die #@$%#@-moslims!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mensen minder naar de christelijke kerk gaan, dan is dat hun eigen keuze.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
En dat raken we hier gewoon kwijt door die #@$%#@-moslims!
Niet per se elke religieuze uiting… zou toch raar zijn als de dominee ineens vanaf de Dom elke dag een paar keer gaat zingen naar de Utrechters hoe groot god is en om toch maar vooral te gaan bidden. Die zou heel gauw verzocht worden om dat even lekker thuis te doen.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:23 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat er ook plaats moet mogen zijn voor religieuze uitingen in de openbare ruimte, of die nu Christelijk of islamitisch zijn.
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, of ik lees dingen misschien niet helemaal goed.
Segers zegt eigenlijk dat als het problematisch is om alleen de verstrkte islamitische gebedsoproep te verbieden, hij dan ook bereid zou zijn het luiden van de kerkklokken erbij te nemen zodat er sprake is van gelijke behandeling.
Wat is daar verkeerd aan en waarom past ie dan niet bij VON?
Nee, CU wil helemaal geen van beide verbieden, die anti-islam sentimenten van Segers zijn gelukkig een minderheid in de partij.quote:Op zaterdag 15 november 2025 20:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, beide dus. Hij is van mening dat je niet alleen de ene kunt verbieden. Dan dus beide.
Waarom past hij dan niet bij VON? En is CU echt van mening dat het prima is om het een wel te verbieden en het andere niet?
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:18 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Helaas is Wynia's Week meer dan drie keer zo groot als bijvoorbeeld Joop.nl
Cultuurrelativisme is inderdaad vreemd maar waarom progressief Nederland vindt dat Nederland moet worden overspoeld met achterlijke culturen is weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 15 november 2025 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is "ultieme capitulatie".
Migratie kan niet worden gestopt ? Dat is nooit mogelijk geweest... eeuwen en eeuwen lang
Alle Nederlandse tradities worden afgeschaft ?![]()
Welke? En wat dan nog?
ohhhhhhh het is weer zwarte pieten tijd. Het symbool van hoe niet-racistisch Nederland is..
Men zet een nep-zwart mens centraal in een viering .
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
Ceder zei het dit jaar nog goed: de CU heeft geen enkele intentie om de islam beperkingen op te leggen en zal altijd voor de rechten van moslims om hun geloof te belijden op komen.
Hoe bewijs je in 1 post dat je nog nooit met een moslim gesproken hebt en dat je niets van de islam, die net zo veel stromingen heeft als het christendom, af weet.quote:Op zondag 16 november 2025 07:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.
Hahahahahquote:Op zondag 16 november 2025 07:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.
De rechten van iedereen in Nederland zijn hetzelfde. En dat heeft niets met sharia te maken. Wat een onzin kraam je uit.quote:Op zondag 16 november 2025 07:21 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
De rechten van de moslims is de sharia. Jij pleit dus als ongelovige voor het opheffen van je eigen cultuur. Wat is dit toch voor iets raars met jullie.
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.
Ceder zei het dit jaar nog goed: de CU heeft geen enkele intentie om de islam beperkingen op te leggen en zal altijd voor de rechten van moslims om hun geloof te belijden op komen.
Ja, dat lijkt me wel. Tenminste, zo lees en proef ik het.quote:Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?
Religieuze gekkies die elkaar de tent uit vechten. Ik ben voor. Laten we daar een paar stadions voor inrichten. Mogen sportclubs PVV, FvD, JA21 en zelfs tweedeklasser VVD ook meedoen!quote:Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok, dus het is meer de intentie: hij is zo tegen de islam dat hij zelfs bereid is om iets van zijn eigen geloof op te offeren als hij daarmee de islam een hak kan zetten?
Nou ja, de publieke en openbare rechten in ieder geval.quote:Op zondag 16 november 2025 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De rechten van iedereen in Nederland zijn hetzelfde. En dat heeft niets met sharia te maken. Wat een onzin kraam je uit.
Dat vind 'progressief Nederland' niet.quote:Op zondag 16 november 2025 07:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme is inderdaad vreemd maar waarom progressief Nederland vindt dat Nederland moet worden overspoeld met achterlijke culturen is weer het andere uiterste.
Het kan toch ook niet anders, niks met Segers maar je kan moeilijk het ene verbieden en het andere niet?quote:Op zondag 16 november 2025 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 november 2025 07:17 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Joop.nl is geen onbevooroordeelde journalistiek maar een platform voor obscure meninkjes. Wynia's week is wel een analytisch topmedium.
Dat ben ik met je eens, daarom vroeg ik verder aan @Hanca en waarom het niet bij CU en VON past.quote:Op zondag 16 november 2025 10:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan toch ook niet anders, niks met Segers maar je kan moeilijk het ene verbieden en het andere niet?
Ik heb het even opgezocht, maar wat hij zegt is dat een kerklok een geluid geeft al dan niet hinderlijk en de meuzzin een geloofbeleidenis roept die de openbare ruimte ingeslingerd wordt, dat is dus wat meer dan alleen het hinderlijke geluid.quote:Op zondag 16 november 2025 10:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, daarom vroeg ik verder aan @:Hanca en waarom het niet bij CU en VON past.
Maar als ik het zo lees is zijn intentie schijnbaar niet per se gelijkwaardigheid, maar vooral wegwerken van de islam en daarvoor iets van het christendom desnoods opofferen.
Viesmadquote:Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom publiceert NRC wel over de app van Wijers dat Yesilgoz een 'feeks' zou zijn, maar niet over de bomaanslag op een vliegveldcriticus? Komt dat doordat NRC en De Telegraaf beide eigendom zijn van Mediahuis? Twee kikkers in dezelfde mand? Overigens is benaming 'feeks' nog veel te vriendelijk..
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m5q3mnyj322x
Ik keek al niet... Zie nu wel de commentarenquote:Op zondag 16 november 2025 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik raad Klopkoep aan nu geen WNL te kijken.
Dus dan mag je Kaag of Piri ook gewoon voor heks uitmaken. Lekker bezig zo.quote:Op zondag 16 november 2025 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom publiceert NRC wel over de app van Wijers dat Yesilgoz een 'feeks' zou zijn, maar niet over de bomaanslag op een vliegveldcriticus? Komt dat doordat NRC en De Telegraaf beide eigendom zijn van Mediahuis? Twee kikkers in dezelfde mand? Overigens is benaming 'feeks' nog veel te vriendelijk..
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m5q3mnyj322x
Dat was publiekelijk, als actief politicus en volksvertegenwoordiger. Niet prive in de app.quote:Op zondag 16 november 2025 11:28 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dus dan mag je Kaag of Piri ook gewoon voor heks uitmaken. Lekker bezig zo.
Ben echt helemaal niet pro Weijers ofzo, maar dit erbij halen, terwijl het niet onwettelijk was is toch raar?quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Het lijkt er inderdaad op dat Weijers op wel meer punten niet onomstreden is.
Ook bij de start van paars 1 hoop strubbelingen omtrent zijn fiscale doen en laten. Overigens niets naar boven gekomen dat onwettelijk is. Maar het krijgt al met al wel de nasmaak dat het een geslepen mannetje is.
Bekijk deze YouTube-video
Wat moet jij wel niet vinden van Gom van Strien en Ronald Plasterk?quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ook bij de start van paars 1 hoop strubbelingen omtrent zijn fiscale doen en laten. Overigens niets naar boven gekomen dat onwettelijk is. Maar het krijgt al met al wel de nasmaak dat het een geslepen mannetje is.
Klopt, die regenteske man heeft miljoenen verdiend in het bedrijfsleven over de rug van werknemers zoals een echte d66'er betaamt. d66 die liever een links kabinet wil. 😀quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Plasterk heeft geen gekke uitspraken gedaan. Nooit. Zijn denkbeelden getuigen juist van grote realiteitszin en een gezonde politieke kijk op de samenleving. Dus jouw geframe slaat nergens op.quote:Op zondag 16 november 2025 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat was publiekelijk, als actief politicus en volksvertegenwoordiger. Niet prive in de app.
De gekkigheid van Plasterk zijn uitspraken, in het openbaar, belette hem ook niet om informateur te worden.
"Gelukkig". Welk recht meent religie te moeten hebben op een uitzonderingspositie?quote:Op zaterdag 15 november 2025 18:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Definieer "radicaal". Je strooit met termen. En Ceder zegt dit alleen omdat hij bang is dat er anders aan zijn Christelijke poten wordt gezaagd.quote:Op zaterdag 15 november 2025 22:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat hij echt radicaal tegen de islam is. Ook tegen de overgrote meerderheid van de islam die gewoon gematigd is. Dat past niet bij de CU en dat past niet bij VON.
Jorritsma had groot gelijk dat die mafketel van een d66'er seksistische, vrouwvijandige uitspraken deed. En natuurlijk het feit dat Jetten zo'n losgeslagen projectiel had gekozen om een delicate politieke taak uit te voeren. Jetten is onbekwaam om leider te worden van dit land. Dankzij hem liggen nieuwe verkiezingen in het verschiet.quote:Op zondag 16 november 2025 11:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik keek al niet... Zie nu wel de commentaren
Toen Annemarie Jorritsma in 2023 de Eerste Kamer verliet, liet ze weten zich niet meer te lenen voor actuele politieke commentaren.
Ze heeft geen woord gehouden en zit geregeld bij WNL. En nu verdedigt ze Yesilgöz en is D66 de gebeten hond. Klaar mee met die VVD-kliek. *zapt weg* #wnlopzondag
https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3m5qf64uft22u
Wat probeer je te bereiken hier? Je zet jezelf alleen maar voor lul.quote:Op zondag 16 november 2025 12:31 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Jorritsma had groot gelijk dat die mafketel van een d66'er seksistische, vrouwvijandige uitspraken deed. En natuurlijk het feit dat Jetten zo'n losgeslagen projectiel had gekozen om een delicate politieke taak uit te voeren. Jetten is onbekwaam om leider te worden van dit land. Dankzij hem liggen nieuwe verkiezingen in het verschiet.
Tot nu toe alleen nog maar onzin van deze user gelezenquote:Op zondag 16 november 2025 12:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wat probeer je te bereiken hier? Je zet jezelf alleen maar voor lul.
Die lui zijn een soort voetbalsupporters. Alles van de eigen club is geweldig en de tegenpartij per definitie verschrikkelijk. Ook als ze gelijke streken uithalen.quote:Op zondag 16 november 2025 12:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wordt gewoon uitgemolken door zijn tegenstanders, ook hier op FOK!
Meeste schandalen zitten nog steeds bij VVD en vrijwel alle PVVers zijn ooit veroordeeld. Hoor je ze niet over.
Dat van Wijers zijn belastingaangifte in 1995 lekte 'toevallig' uit.quote:Op zondag 16 november 2025 12:20 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wordt gewoon uitgemolken door zijn tegenstanders, ook hier op FOK!
Meeste schandalen zitten nog steeds bij VVD en vrijwel alle PVVers zijn ooit veroordeeld. Hoor je ze niet over.
ZIEDENDquote:Op zondag 16 november 2025 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik raad Klopkoep aan nu geen WNL te kijken.
Dat is sowieso een lachwekkend flut programma hahaquote:Op zondag 16 november 2025 10:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik raad Klopkoep aan nu geen WNL te kijkhaha
Video niet beschikbaar.quote:Op zondag 16 november 2025 12:02 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, en hoe gaat het dan precies verder na die nieuwe verkiezingen?quote:Op zondag 16 november 2025 12:31 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Jorritsma had groot gelijk dat die mafketel van een d66'er seksistische, vrouwvijandige uitspraken deed. En natuurlijk het feit dat Jetten zo'n losgeslagen projectiel had gekozen om een delicate politieke taak uit te voeren. Jetten is onbekwaam om leider te worden van dit land. Dankzij hem liggen nieuwe verkiezingen in het verschiet.
O, ok, niet geprobeerdquote:Op zondag 16 november 2025 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je erop klikt opent-ie op de website van YouTube en daar speelt-ie wel.
Als je '' De belastingmoraal van minister Hans Wijers van D66 (1995)'' invoert dan vind je de video.quote:Op zondag 16 november 2025 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Video niet beschikbaar.
Maar reagerend op je tekst: hij is niet onomstreden, want er is ooit wat over hem gezegd, dat is onderzocht, daar is niets uitgekomen: ergo omstreden?
Dan is er dus niemand meer onomstreden, zodra er ook maar iets over wordt gezegd. Want ook als er niets uit onderzoek komt, be je fout bezig?
Bekijken op youtube inderdaad. Vreemd dat hij niet op FOK! kan afspelen. Kan doorgaans wel.quote:Op zondag 16 november 2025 13:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je erop klikt opent-ie op de website van YouTube en daar speelt-ie wel.
Radicaal = een enorm van standaard afwijkend standpunt. Segers zou de islam het liefst uitbannen, zo blijkt uit zijn uitspraken nadat hij de Kamer uit is gegaan. Dat is radicaal, dat zal iedereen moeten erkennen.quote:Op zondag 16 november 2025 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Definieer "radicaal". Je strooit met termen. En Ceder zegt dit alleen omdat hij bang is dat er anders aan zijn Christelijke poten wordt gezaagd.
Ook hij is een vreselijke 'journalist', dus ik mag hopen van niet.quote:Op zondag 16 november 2025 13:57 schreef Perrin het volgende:
Als Klopkoek miljonair was, was hij denk ik een soort Jort Kelder.
Derk Sauer, Harry de Winter waren SP-stemmende miljonairs.quote:Op zondag 16 november 2025 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
SP stemmende miljonairs bestaan ook gewoon hé? Je ziet ze alleen niet zo vaak op de TV.
Ja dat weet ik.quote:Op zondag 16 november 2025 14:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Derk Sauer, Harry de Winter waren SP-stemmende miljonairs.
quote:Op zondag 16 november 2025 13:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat er op zich nog zat sympathieke VVD'ers zijn, ze zijn echter massaal in ontkenning wat betreft de extreme afslag die hun partij heeft gekozen.
Kijk ff in de spiegel, meneer de Musk, Kinneging en Poetin fanboy. Mijn positie zit ergens tussen D66 en GL in.quote:Op zondag 16 november 2025 14:18 schreef phpmystyle het volgende:
Ik mag klopkoek soms wel een beetje. Een vorm van humor gecombineerd met agressie en een ideologische tunnelvisie.
Die zijn alleen in de salons tussen rijke mensen verbaal socialistisch.quote:Op zondag 16 november 2025 15:04 schreef -XOR- het volgende:
Wat is er trouwens mis met salonsocialisten?
Fanboy is zwaar aangezet.quote:Op zondag 16 november 2025 14:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk ff in de spiegel, meneer de Musk, Kinneging en Poetin fanboy. Mijn positie zit ergens tussen D66 en GL in.
Die worden door zowel extreem links/rechts gehaat want het zijn geen echte socialisten.quote:Op zondag 16 november 2025 15:04 schreef -XOR- het volgende:
Harry de Winter mis ik wel. Wist niet dat het een SP stemmer was.quote:Op zondag 16 november 2025 14:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Derk Sauer, Harry de Winter waren SP-stemmende miljonairs.
Dat ze wanneer het er op aan komt toch altijd heulen met de neoliberalen.quote:Op zondag 16 november 2025 15:04 schreef -XOR- het volgende:
Je kunt geen socialist (sociaaldemocraat) zijn wanneer je geen arbeider bent of met vrijwilligerswerk de benen onder je lijf vandaan loopt?quote:Op zondag 16 november 2025 15:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat ze wanneer het er op aan komt toch altijd heulen met de neoliberalen.
Hypocrisie, symboliek zonder actie en theoretisch praten over problemen die ze zelf niet ervaren onder een goed glas wijn en ganzenlever op toast. Het type Jesse Klaver bijvoorbeeld. Je weet wel, die politicus waar Dilan zo nodig mee moet praten.quote:Op zondag 16 november 2025 15:04 schreef -XOR- het volgende:
Vooral het leven door een prisma van Telegraafkarikatuurtjes blijven bekijken, dan dient de centrumrechtse heilstaat zich vast een keer aan.quote:Op zondag 16 november 2025 15:57 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Hypocrisie, symboliek zonder actie en theoretisch praten over problemen die ze zelf niet ervaren onder een goed glas wijn en ganzenlever op toast. Het type Jesse Klaver bijvoorbeeld. Je weet wel, die politicus waar Dilan zo nodig mee moet praten.![]()
Maar wie komt er dan wel goed op voor jullie problemen?quote:Op zondag 16 november 2025 15:57 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Hypocrisie, symboliek zonder actie en theoretisch praten over problemen die ze zelf niet ervaren onder een goed glas wijn en ganzenlever op toast. Het type Jesse Klaver bijvoorbeeld. Je weet wel, die politicus waar Dilan zo nodig mee moet praten.![]()
Ik ben geen sociaaldemocraat, verre van dat. Maar ik heb wel veel hypocriete sociaaldemocraten geobserveerd. Dus heb ik recht van spreken.quote:Op zondag 16 november 2025 15:41 schreef -XOR- het volgende:
Je kunt geen socialist (sociaaldemocraat) zijn wanneer je geen arbeider bent of met vrijwilligerswerk de benen onder je lijf vandaan loopt?
Wat mooi dat je zo betrokken bent bij een stroming die je verafschuwt.quote:Op zondag 16 november 2025 16:09 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Ik ben geen sociaaldemocraat, verre van dat. Maar ik heb wel veel hypocriete sociaaldemocraten geobserveerd. Dus heb ik recht van spreken.
Voor mij is het eigenlijk heel simpel: je kunt jezelf pas geloofwaardig sociaaldemocraat noemen als je ook persoonlijk iets te verliezen hebt of daadwerkelijk moeite doet voor anderen. Ik geloof niet in sociaaldemocratie als luxe-mening die je vanaf een comfortabele bank verkondigt, zonder ooit de realiteit van werkdruk, onzekerheid of vrijwilligerswerk te voelen. Als je nooit hebt ervaren wat het betekent om afhankelijk te zijn van publieke voorzieningen, is je solidariteit al snel theoretisch en vrijblijvend. Echte sociaaldemocratie vraagt volgens mij om betrokkenheid die iets kost: tijd, energie, misschien zelfs privileges. Anders blijft het vooral een morele pose, een soort politiek accessoire. Ik vind dat je niet geloofwaardig kunt pleiten voor de belangen van werkenden als je zelf nooit in hun wereld hebt gestaan. Natuurlijk hoeft niemand martelaar te zijn, maar een beetje huid in het spel lijkt me wel het minimum. Solidariteit zonder inzet is voor mij net zoiets als fitnessadvies geven vanaf de barkruk. Daarom zeg ik: ja, er zijn wel degelijk voorwaarden om jezelf sociaaldemocraat te kunnen noemen en vrijblijvendheid hoort daar niet bij.
Als well-to-do rechtse lul doe ik al 20 jaar aan vrijwilligerswerk: maatjesprojecten, buitenlanders/statushouders Nederlandse taalles geven en jongeren een steuntje in de rug geven. Je hoeft dus niet een linkse, arme sloeber te zijn om anderen te helpen.quote:Op zondag 16 november 2025 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat mooi dat je zo betrokken bent bij een stroming die je verafschuwt.
Wat is vrijblijvend aan sociaaldemocratisch stemmen als je bovenmodaal verdient?
Kan Dilan wel goed opkomen voor de belangen van 'het bedrijfsleven' terwijl ze daar nog nooit een dag voor heeft gewerkt?
Hartstikke netjes. Ik doe dat dan als bovenmodale linksstemmer allemaal niet, maar ik wist niet dat er aan een stem een hele lifestyle moest vastzitten, persoonlijk vond ik het altijd een mooie manier om mijn maatschappijvisie te kunnen uitdrukken.quote:Op zondag 16 november 2025 16:20 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Als well-to-do rechtse lul doe ik al 20 jaar aan vrijwilligerswerk: maatjesprojecten, buitenlanders/statushouders Nederlandse taalles geven en jongeren een steuntje in de rug geven. Je hoeft dus niet een linkse, arme sloeber te zijn om anderen te helpen.
Ik denk niet dat Klaver ganzenlever eet.quote:Op zondag 16 november 2025 15:57 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Dit was een pure GeenStijl reactie. Had ook geschreven kunnen zijn door @EttovanBelgiequote:Op zondag 16 november 2025 16:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Vooral het leven door een prisma van Telegraafkarikatuurtjes blijven bekijken, dan dient de centrumrechtse heilstaat zich vast een keer aan.
Misschien wel, misschien niet. Hij is in ieder geval een stiekemerd.quote:Op zondag 16 november 2025 16:28 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Klaver ganzenlever eet.
Hoe weet je dat hij een 'stiekemerd' is?quote:Op zondag 16 november 2025 16:35 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Hij is in ieder geval een stiekemerd.
Hearsay. Meerdere bronnen.quote:Op zondag 16 november 2025 16:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij een 'stiekemerd' is?
Ja, daar heb je wel een heel belangrijk punt. Dat is hij dan zeker. Absoluut. Klaver is een stiekemerd, kan niet missen.quote:
Je snapt dat de term "hearsay" wordt gebruikt voor onaantoonbare geruchten waar niemand verder iets mee kan, of denk je echt dat dit een sterk argument is?quote:
Van der Lee ook: https://www.nd.nl/varia/v(...)kamervoorzitterschapquote:Op zondag 16 november 2025 16:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Bosma officieel kandidaat voor het voorzitterschap.
Allemaal onderdeel van Het Grote Rechtse Complot.quote:Op zondag 16 november 2025 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het zou mooi zijn als dat hele corrupte VVD media netwerk eens ontmanteld kan worden. Minder dominant.
De dominante opinie en agendavormende positie van WNL in de NPO, met een beperkt aantal leden als achterban, is best wel kwestieus.
Toen Sijthoff afgelopen juli gevraagd werd naar het feestje waar Stem voor Stabiliteit werd gelanceerd.quote:Ondernemer Willem Sijthoff wil niet reageren, omdat het volgens hem om „een privépartijtje” ging.
Hebben ze na-geaapt van Amerika. Zo een heel ecosysteem optuigen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Allemaal onderdeel van Het Grote Rechtse Complot.
Wie zitten er allemaal in dat complot dan?quote:Op zondag 16 november 2025 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
Hebben ze na-geaapt van Amerika. Zo een heel ecosysteem optuigen.
Gaat nergens anders over terwijl ik hier aan de rand van R'dam geen last ervaar terwijl zij in de provincie wonen. Natuurlijk hebben we hier migranten, maar geen last van. Ik vind het wel leuk als cosmopoliet.quote:Op zondag 16 november 2025 17:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hebben ze na-geaapt van Amerika. Zo een heel ecosysteem optuigen.
Elke dag angst zaaien over asielzoekers. Dat is WNL.
Volgens mij gaat het De Mol alleen maar om de kijkcijfers. Hoe meer ophef, hoe beter. Wel zielig dat Derksen en co zich voor die sneue vertoning telkens laten inzetten. Echt intens sneu vind ik die gasten. Totaal geen maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op zondag 16 november 2025 17:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie zitten er allemaal in dat complot dan?
Genau, dus weinig complotmatigs aan. Simpelweg de grootste vraag naar en terecht, hoewel Derksen inmiddels wel over datum is.quote:Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Volgens mij gaat het De Mol alleen maar om de kijkcijfers.
Het hele ding met netwerken is dat er meestal geen duidelijke demarcatielijn valt te trekken. Dat snap je ook wel.quote:Op zondag 16 november 2025 17:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Wie zitten er allemaal in dat complot dan?
Ja joh, al dat conservatieve en misogyne gebral bij VI en Nieuws van de Dag vind jij de rechts-progressief "terecht". Tuurlijk.quote:Op zondag 16 november 2025 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Genau, dus weinig complotmatigs aan. Simpelweg de grootste vraag naar en terecht, hoewel Derksen inmiddels wel over datum is.
De Mol was ooit ook donateur van Rita Verdonk. Toen ze nog bij de VVD zat en daarna ook als zelfstandige.quote:Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het De Mol alleen maar om de kijkcijfers.
Dus het complot is dat een paar rechtse clubjes samenwerken of hebben gewerkt?quote:Op zondag 16 november 2025 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
De verbanden tussen Telegraaf, WNL, SBS6, RTL, AVRO, TROS, Powned en de VVD gaan ver terug. Letterlijk allemaal hebben ze iets met het Telegraafconcern te maken (voor het geval je het niet weet: De Telegraaf was ook betrokken bij de oprichting van de VVD).
In de begindagen van WNL werden de contracten kennelijk getekend in het SBS6 gebouw; de autocueteksten geschreven door De Telegraaf.
En je kan in Rotterdam de hele wereld aan eten krijgen. Surinaams, Japans, Vietnamees, Koreaans, Chinees (Kantonees, Sichuanees), Ethiopisch, Indiaas, Eritrees, Syrisch, enzovoort.quote:Op zondag 16 november 2025 17:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Gaat nergens anders over terwijl ik hier aan de rand van R'dam geen last ervaar terwijl zij in de provincie wonen. Natuurlijk hebben we hier migranten, maar geen last van. Ik vind het wel leuk als cosmopoliet.
Nou ja, je kunt natuurlijk een beetje lacherig doen over complotten enzo. Toch is het niet zo gek om te bedenken dat er allerlei mensen in allerlei organisaties op verschillende niveau's hun invloed uitoefenen voor zover ze kunnen om mogelijk te maken wat ze willen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus het complot is dat een paar rechtse clubjes samenwerken of hebben gewerkt?
Het van de VS gekopieerde principe van een ecosysteem en terugbrengen van de verzuiling is 'het complot'.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus het complot is dat een paar rechtse clubjes samenwerken of hebben gewerkt?
Ik kijk het nooit. Ik beperk me tot De Smaakmakers, Vullings & De Rooy, Haagse Zaken en soms Buitenhof. Vind ik meer dan zat om een beetje op de hoogte te blijven.quote:Op zondag 16 november 2025 17:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Mol was ooit ook donateur van Rita Verdonk. Toen ze nog bij de VVD zat en daarna ook als zelfstandige.
Dat het financieel moet kloppen, natuurlijk. Het is relatief goedkoop om te maken en niet elke demografische groep kijkt even frequent naar televisie.
Dat klopt, maar dan moet je dan aantonen. Dat continue gejank over een groot rechts complot dat Nederland overspoelt met rechts-conservatieve meningen en daarmee de mening van het volk vergiftigt wordt wat vermoeiend. En een goed complot komt niet uit.quote:Op zondag 16 november 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt natuurlijk een beetje lacherig doen over complotten enzo. Toch is het niet zo gek om te bedenken dat er allerlei mensen in allerlei organisaties op verschillende niveau's hun invloed uitoefenen voor zover ze kunnen om mogelijk te maken wat ze willen.
Dit hele gedoe met Wijers heeft toch ook een heel naar bijsmaakje, bijvoorbeeld.
En dit inderdaad.quote:Op zondag 16 november 2025 17:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En je kan in Rotterdam de hele wereld aan eten krijgen. Surinaams, Japans, Vietnamees, Koreaans, Chinees (Kantonees, Sichuanees), Ethiopisch, Indiaas, Eritrees, Syrisch, enzovoort.
Juist bij een klein land als Nederland is dat risico veel groter aanwezig dan in bijvoorbeeld de Verenigde Staten, waar alles manipuleren en controleren toch echt veel lastiger valt af te dwingen.quote:Op zondag 16 november 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt natuurlijk een beetje lacherig doen over complotten enzo. Toch is het niet zo gek om te bedenken dat er allerlei mensen in allerlei organisaties op verschillende niveau's hun invloed uitoefenen voor zover ze kunnen om mogelijk te maken wat ze willen.
Dit hele gedoe met Wijers heeft toch ook een heel naar bijsmaakje, bijvoorbeeld.
Het is wel waar, en het is aantoonbaar dominant.quote:Op zondag 16 november 2025 17:41 schreef nostra het volgende:
Dat continue gejank over een groot rechts complot dat Nederland overspoelt met rechts-conservatieve meningen en daarmee de mening van het volk vergiftigt wordt wat vermoeiend.
Ja echt vet "toevallig" dat uitspraken en berichten van Wijers bij twee kranten belandt precies tijdens zo'n precair moment in het proces. Zit vast geen bedoeling achterquote:Op zondag 16 november 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nogmaals, NRC had het een tijdje terug uit gezocht. Van de top 30 duiders op televisie was er slechts één links.quote:Op zondag 16 november 2025 17:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan moet je dan aantonen. Dat continue gejank over een groot rechts complot dat Nederland overspoelt met rechts-conservatieve meningen en daarmee de mening van het volk vergiftigt wordt wat vermoeiend. En een goed complot komt niet uit.
Het NRC zat toch ook in het complot? Maar nu zijn ze opeens weer een betrouwbare bron. Verwarrend allemaal.quote:Op zondag 16 november 2025 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
En nogmaals, NRC had het een tijdje terug uit gezocht. Van de top 30 duiders op televisie was er slechts één links.
lol. Ik luister alles van Maarten, maar laatst liep hij tien minuten te klagen over smerige plees in treinen en restaurants.quote:Op zondag 16 november 2025 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En nogmaals, NRC had het een tijdje terug uit gezocht. Van de top 30 duiders op televisie was er slechts één links.
Dat was de 82-jarige Maarten van Rossem. Van Rossem vestigde zijn naam vóór de opkomst van Fortuyn en nog voor het hele cultureel rechtse feest van deze eeuw.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-hoelang-a4909626
Zo een patroon valt alleen te verklaren aan de hand van opzet, of een 'complot' zo u wil.
De opkomst van diverse pro-Trump Amerika kenners (Mens, Petersen, Vlam) is niet uit het niets gekomen.
En in dit geval kun je niet zeggen dat daar nu eenmaal vraag naar bestond want Trump, en elke Republikein voor hem, was helemaal niet populair onder de Nederlandse bevolking. Deze ontwikkeling is niet alleen maar kijkcijfers en vraaggedreven geweest.
Het staat links toch helemaal vrij om een net zo populair programma als VI te maken? Het lukt ze alleen niet, waarom zou dat toch zijn? Het halve NRC-artikel walgt van nota bene BNNVARA die het heeft gewaagd de "radicaal-rechtse" politica Coenradie piano te laten spelen (met nog even de nadruk op het feit dat het zo'n ongelooflijk simpel stukje is). Het is voornamelijk afgunst die er vanaf druipt.quote:Op zondag 16 november 2025 17:58 schreef Klopkoek het volgende:
Mens en Petersen zijn niet pro-Trump, alleen niet anti-Trump. Ze duiden vooral vanuit Amerikaans perspectief en niet vanuit het Nederlandse en zonder er direct een waardeoordeel op te plakken. Dat is vooral het onderscheidend vermogen.quote:De opkomst van diverse pro-Trump Amerika kenners (Mens, Petersen, Vlam) is niet uit het niets gekomen.
En in dit geval kun je niet zeggen dat daar nu eenmaal vraag naar bestond want Trump, en elke Republikein voor hem, was helemaal niet populair onder de Nederlandse bevolking. Deze ontwikkeling is niet alleen maar kijkcijfers en vraaggedreven geweest.
Die journalist heeft tientallen mensen gebeld voor een achtergrondstuk. Niks complot, gedegen journalistiek.quote:Op zondag 16 november 2025 17:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja echt vet "toevallig" dat uitspraken en berichten van Wijers bij twee kranten belandt precies tijdens zo'n precair moment in het proces. Zit vast geen bedoeling achter![]()
![]()
.
Tenzij je in Turkije bent is het voedsel ook meestal niet het probleemquote:Op zondag 16 november 2025 17:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
En je kan in Rotterdam de hele wereld aan eten krijgen. Surinaams, Japans, Vietnamees, Koreaans, Chinees (Kantonees, Sichuanees), Ethiopisch, Indiaas, Eritrees, Syrisch, enzovoort.
Wat een onzin en omdraaiing van de geschiedenis weer.quote:Op zondag 16 november 2025 18:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Het staat links toch helemaal vrij om een net zo populair programma als VI te maken? Het lukt ze alleen niet, waarom zou dat toch zijn?
De campagneleider van JA21 heeft nota bene zelf gezegd dat dit een moment een "gamechanger" voor hen was, dus ja, de rechtse Jeroen Pauw gaf JA21 wat hulp.quote:Het halve NRC-artikel walgt van nota bene BNNVARA die het heeft gewaagd de "radicaal-rechtse" politica Coenradie piano te laten spelen (met nog even de nadruk op het feit dat het zo'n ongelooflijk simpel stukje is). Het is voornamelijk afgunst die er vanaf druipt.
Deze discussie ga ik dus niet opnieuw doen met jou. Deze valse en misleidende riedel ken ik nu wel. Het is onzin.quote:Mens en Petersen zijn niet pro-Trump, alleen niet anti-Trump. Ze duiden vooral vanuit Amerikaans perspectief en niet vanuit het Nederlandse en zonder er direct een waardeoordeel op te plakken. Dat is vooral het onderscheidend vermogen.
Ik zeg toch niet dat het een complot is of dat het geen gedegen journalistiek is?quote:Op zondag 16 november 2025 18:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die journalist heeft tientallen mensen gebeld voor een achtergrondstuk. Niks complot, gedegen journalistiek.
Ik heb sowieso het idee dat gros van die gbjhiltermannetjes op dit forum ontspruiten aan de geest van één zeer gepensioneerde zolderstrijder.quote:Op zondag 16 november 2025 16:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit was een pure GeenStijl reactie. Had ook geschreven kunnen zijn door @:EttovanBelgie
Ja en dus uit de school geklapt van een prive-feestje en prive-appjes. Juist uit de VVD-hoek, kan gewoon niet anders. Maar goed, de voorkeur van Wijers was duidelijk en ik vermoed ook de voorkeur van Jetten. Alsof vorige formateurs geen eigen voorkeur hadden.quote:Op zondag 16 november 2025 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het een complot is of dat het geen gedegen journalistiek is?
Punt is dat iemand hiermee naar de media is gestapt en daarmee iets wilde bewerkstelligen.
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.quote:Op zondag 16 november 2025 18:49 schreef phpmystyle het volgende:
Zie ik nu het begin van complottheorie vorming aan de linkerkant van het spectrum ontstaan?
Jij begint allemaal verbanden te leggen. Overigens ben jij niet de enige hoor. Ik zie het op kleine schaal meer gebeuren.quote:Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.
Geen idee wat ik van een situatie zou moeten vinden die ik niet ken, maar in zijn algemeenheid heeft een meedenkclubje natuurlijk wat minder netwerk dan een VNO-NCW ja.quote:Op zondag 16 november 2025 18:13 schreef Kowloon het volgende:
Ik zit als vrijwilliger in een mee-denk-groepje van een club die vertegenwoordiger is van organisaties en patiënten in de GGz. Als je ziet hoeveel moeite wij moeten doen om überhaupt betekenisvol in contact te komen met de politiek en de ministeries…
Het is wrang dat rijke ondernemers en zakenlieden zoveel makkelijker binnenkomen terwijl zij slechts een heel beperkt maatschappelijk belang vertegenwoordigen. Uiteraard ben ik daar niet verrast over, maar het is wel een kwalijke situatie.
Ook een zelfbenoemde liberaal als nostra zou zich daar naar mijn idee ongemakkelijk bij moeten voelen.
Hebben ze nog steeds.quote:Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is géén complot dat VARA en VPRO zijn weggedrukt. Terwijl ze succesvolle en goed bekeken programma's maakten.
Dat vermoeden heb ik ook.quote:Op zondag 16 november 2025 18:59 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee dat gros van die gbjhiltermannetjes op dit forum ontspruiten aan de geest van één zeer gepensioneerde zolderstrijder.
Die programma's werden niet breed bekeken. Slechts een elitair clubje van cultuurfanaten veinzden enige enthousiasme. Overigens vond K en dB top.quote:Op zondag 16 november 2025 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Even tot Hier wordt inderdaad drie keer zo goed bekeken als Vandaag Inside. Overigens wel met Van de Ende als producent (want politiek heeft dit afgedwongen, dat je extern moet produceren).quote:
Dat zijn de drie grootste geldhoeren op de NL tv.quote:Op zondag 16 november 2025 17:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Wel zielig dat Derksen en co zich voor die sneue vertoning telkens laten inzetten. Echt intens sneu vind ik die gasten. Totaal geen maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
Andries Knevel en Vd Brink werd twee tot drie keer zo slecht bekeken als DWDD en P&W manquote:Op zondag 16 november 2025 19:08 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Die programma's werden niet breed bekeken. Slechts een elitair clubje van cultuurfanaten veinzden enige enthousiasme. Overigens vond K en dB top.
Wel heel saai, maar theoretisch in ieder geval wel capabel als voorzitter en dat is tegenwoordig al heel wat.quote:Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Lee ook: https://www.nd.nl/varia/v(...)kamervoorzitterschap
Die gun ik het echt heel erg, al jaren een geweldig kamerlid. Zou in de Kamer ook best eens de gunfactor kunnen hebben.
Je kent je klassiekers niet Kk.quote:Op zondag 16 november 2025 19:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Andries Knevel en Vd Brink werd twee tot drie keer zo slecht bekeken als DWDD en P&W man
Lijkt me toch relatief kansloos vanwege voorzitterschap van Mei-Li Vos in EK?quote:Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die gun ik het echt heel erg, al jaren een geweldig kamerlid. Zou in de Kamer ook best eens de gunfactor kunnen hebben.
Die 'regel' is al een paar keer genegeerd en de huidige onervaren Kamer lijkt me er niet één van oude gebruiken. Feit is dat Van der Lee zeer capabel is, met vrijwel alle partijen wel heeft samengewerkt voor grote wijzigingen in beleid en hopelijk met zijn leeftijd van 61 ook wel respect bij de vele jonkies in de Kamer.quote:Op zondag 16 november 2025 19:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me toch relatief kansloos vanwege voorzitterschap van Mei-Li Vos in EK?
Kan ook opmaat zijn voor nieuw voorzitterschap zijn voor Bosma als ze het niet tactisch spelen.
Wat is het bezwaar tegen Bosma dan?quote:Op zondag 16 november 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 'regel' is al een paar keer genegeerd en de huidige onervaren Kamer lijkt me er niet één van oude gebruiken. Feit is dat Van der Lee zeer capabel is, met vrijwel alle partijen wel heeft samengewerkt voor grote wijzigingen in beleid en hopelijk met zijn leeftijd van 61 ook wel respect bij de vele jonkies in de Kamer.
Maar goed, we gaan het zien bij de stemmingen. Gelukkig wordt er anoniem gestemd, zodat D66ers zonder de formatie te schaden kunnen kiezen tussen Van Campen en Van der Lee. Ik denk ook dat de sociaal-linkse meerderheid in de Kamer zowel Van Campen als Van der Lee verkiest boven Bosma, zodat die laatste kansloos is. Maar zeker is zoiets nooit bij voorzittersverkiezingen, Arib was dacht ik ook geen favoriet (omdat ze toen nog praktisch onverstaanbaar was bij momenten).
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.quote:Op zondag 16 november 2025 19:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat is het bezwaar tegen Bosma dan?
Kun jij niet een topic 'media' openen? Kan iedereen die interesse heeft het daar lezen. En iedereen die het geen POL onderwerp vindt het negeren.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
"Niet om met u mee te praten..." zegt Rick Nieman.
Hij doet dat natuurlijk wel, constant. Precies zoals zijn baas Kees Berghuis (voorheen hoofd voorlichting VVD, nu baas van WNL) het graag ziet.
Oh, best jammer wel, vond hem een goede voorzitter van de tweede kamer ook al is ie lid van een foute partij. Alhoewel lid dat kan niet, kamergenoot dan.quote:Op zondag 16 november 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.
Hier staat wel een samenvatting van de kritiek op hem: https://www.trouw.nl/poli(...)tje-hamert~b0a4b884/quote:Op zondag 16 november 2025 20:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh, best jammer wel, vond hem een goede voorzitter van de tweede kamer ook al is ie lid van een foute partij. Alhoewel lid dat kan niet, kamergenoot dan.
Als dit een argument zou moeten zijn dan hoop ik echt dat de kamerleden ballen genoeg hebben om Bosma opnieuw te kiezen.quote:Op zondag 16 november 2025 20:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij werd bij diverse herdenkingen niet uitgenodigd. De mensen van Keti Koti bijvoorbeeld willen hem er niet bij hebben. Je bent niet alleen de baas van de kamerorganisatie en voorzitter van debatten, je representeert ook de Kamer in binnen en buitenland bij deze functie. Net als ministers, maken ook kamervoorzitters buitenlandreizen. En je representeert de Kamer bij tal van gelegenheden en herdenkingen in het land. Dan valt Bosma gezien zijn gedachtegoed toch niet altijd goed.
Fox Mulder is er niks bijquote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Hij doet dat natuurlijk wel, constant. Precies zoals zijn baas Kees Berghuis (voorheen hoofd voorlichting VVD, nu baas van WNL) het graag ziet.
Als je iemand kiest als boegbeeld, uithangbord, kijk je ook naar hoe die functioneert. En dat doet Bosma voorlopig gewoon niet. Hij roept niet alleen soms weerstand op, maar hij houdt ook gewoon niet de interviews en lezingen die je van een voorzitter van de Kamer verwacht. Hij normeert kamerleden die hun boekje te buiten gaan (vraagtekens zetten bij de verkiezingsuitslag bijvoorbeeld) ook niet.quote:Op zondag 16 november 2025 20:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Als dit een argument zou moeten zijn dan hoop ik echt dat de kamerleden ballen genoeg hebben om Bosma opnieuw te kiezen.
Als je "zaken" wilt doen met het hoogste orgaan in onze democratie maar meent dat je als uitnodigende partij iets te zeggen moet hebben wie dit orgaan afvaardigt heb je weinig van onze democratie begrepen.
Tamelijk slappe hap als je het mij vraagt. Die zie ik niet ingrijpen bij een fel debat.quote:Op zondag 16 november 2025 16:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist wel, zie zijn 8 jaar als ondervoorzitter. Scherper dan Bosma op uit de hand lopen. Wel minder humoristisch.quote:Op zondag 16 november 2025 22:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Tamelijk slappe hap als je het mij vraagt. Die zie ik niet ingrijpen bij een fel debat.
Het geeft de deconfiture aan van Jetten. Hij benoemde bewust een partijgenoot als informateur die seksistisch en vrouwvijandig is. Niet erg woke dus. Wel verschrikkelijk hypocriet. En een vies politiek spelletje spelend. En uitermate doorzichtig dus dom. Maar wij liberalen zijn dat wel van onze favoriete politieke vijanden gewend.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Wat is er liberaal aan zo politiek correct zijn dat een leugenaar geen leugenaar genoemd mag worden?quote:Op maandag 17 november 2025 02:07 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Het geeft de deconfiture aan van Jetten. Hij benoemde bewust een partijgenoot als informateur die seksistisch en vrouwvijandig is. Niet erg woke dus. Wel verschrikkelijk hypocriet. En een vies politiek spelletje spelend. En uitermate doorzichtig dus dom. Maar wij liberalen zijn dat wel van onze favoriete politieke vijanden gewend.
Alsof VVD nog zo liberaal is. Degenen die het zijn lopen bij bosjes weg.quote:Op maandag 17 november 2025 06:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er liberaal aan zo politiek correct zijn dat een leugenaar geen leugenaar genoemd mag worden?
Omdat alleen extreem rechts alles moet kunnen zeggen. De rest mag zijn mond houden. Dat is al een jaar of 20 de nieuwe politiek correcte realiteit.quote:Op maandag 17 november 2025 06:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat is er liberaal aan zo politiek correct zijn dat een leugenaar geen leugenaar genoemd mag worden?
De meeste die het zijn, zijn al lang vertrokken. De resterende liberalen binnen de VVD zijn vooral van een leeftijd dat ze de partij op een natuurlijke wijze zullen ontvallen.quote:Op maandag 17 november 2025 07:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Alsof VVD nog zo liberaal is. Degenen die het zijn lopen bij bosjes weg.
Kaag, Timmermans.. ze mogen allemaal totaal zwartgemaakt. Maar oh wee als iemand wat lelijks over Dilan zegt.quote:Op maandag 17 november 2025 07:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat alleen extreem rechts alles moet kunnen zeggen. De rest mag zijn mond houden. Dat is al een jaar of 20 de nieuwe politiek correcte realiteit.
Het is wel apart dat er weken (en nu nog steeds) ophef is over heks, maar als je een vrouw uitmaakt voor feeks en ze is van de verkeerde partij mag het natuurlijk wel.quote:Op zondag 16 november 2025 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Niet in de hoek van WNL, De Telegraaf en hun columnist Bart Nijman.quote:Op maandag 17 november 2025 08:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is wel apart dat er weken (en nu nog steeds) ophef is over heks,
Wie zegt dat het kan?quote:maar als je een vrouw uitmaakt voor feeks en ze is van de verkeerde partij mag het natuurlijk wel.
De talloze verwijten dat je een complotdenker vent zullen nu wel komen.quote:Op maandag 17 november 2025 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn VVD verleden staat niet op zijn LinkedIn, niet op wikipedia, natuurlijk niet:
"Het verbaast Hugo dat Boulevard hem hierover belt. “Kennelijk vinden mensen dat belangrijk om te weten. Ik heb twee regels: ik zeg nooit iets over mijn politieke voorkeur en nooit iets over mijn kinderen.”
https://www.mediacourant.(...)vard-een-dieptepunt/
De vrouw van Hugo Logtenberg is directeur bij DPG media. De baas van Trouw, Volkskrant. Dus kritische berichtgeving van de concurrent valt niet direct te verwachten.
Verklaart allicht ook het lachen en knipogen naar Van Weel bij Kockelmann, zijn gedrag daar:
https://bsky.app/profile/roosvonk.bsky.social/post/3m5obia544s22
Helemaal mee eens, ben helemaal niet pro Weijers, maar zonder een complot te zien, kan je wel kritisch zijn op hoe de media werken, en wie daar werken. Er zijn ook best veel verstandige mensen uit mijn werkveld (onderwijs) die om deze reden vandaag hun abbonement op de NRC opzeggen.quote:Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Degenen die denken dat het voor de bus gooien van Wijers een soort rechts complot is, hebben totaal niet door wie Wijers is volgens mij. Verder aan de rechterflank van D66 kun je niet zitten. Hij is de man die letterlijk alles aan de markt wilde overlaten als minister. En daarna werd hij eerst consultant van het grootbedrijf en daarna ging hij voor Akzo Nobel, Shell en Heineken werken. Die man zou er zitten om de VVD een plezier te doen, dat was het hele idee.
Ik, als linkse kiezer, ben allang blij dat hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Omdat een journalist bij het doen van tientallen telefoontjes voor het achtergrondverhaal over de minder bekende informateur, stuit op een verhaal wat hij moeilijk stil kan houden? Van die uitspraken op dat podium had hij 14 getuigen, volgens eigen zeggen. Dan kun je er toch wel mee naar buiten komen. En als hem vervolgens een appgesprek wordt toegestuurd, wat moet hij dan? Negeren?quote:Op maandag 17 november 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ben helemaal niet pro Weijers, maar zonder een complot te zien, kan je wel kritisch zijn op hoe de media werken, en wie daar werken. Er zijn ook best veel verstandige mensen uit mijn werkveld (onderwijs) die om deze reden vandaag hun abbonement op de NRC opzeggen.
Ik vind niet dat iets dat een redelijke persoonlijke politieke kleur was, een issue moet zijn in deze. Het 'shock!' "deze heeft jaren geleden VVD/PvdA (andere democratische partij) gestemd, gesteunt etc". Het doet me erg denken aan landen waar autocratieen zijn ontstaan.quote:Op maandag 17 november 2025 08:21 schreef Klopkoek het volgende:
De NRC journalist achter de Weijers rel blijkt een bepaald verleden te hebben. De Elodie Verweij van de NRC zeg maar.
[ afbeelding ]
Hoe is deze man in hemelsnaam presentator voor de VARA bij Op1 geweest?
Wijers heeft miljoenen verdiend in het bedrijfsleven, over de ruggen van de arbeidersklasse. Ik ben geen sociaal-democraat, gelukkig niet, maar als ik er één was, zou ik heel erg boos zijn op die man. Die bovendien ook nog eens niet woke is omdat hij vrouwen uitmaakt voor feeks. Seksistisch en vrouwvijandig dus.quote:Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Degenen die denken dat het voor de bus gooien van Wijers een soort rechts complot is, hebben totaal niet door wie Wijers is volgens mij. Verder aan de rechterflank van D66 kun je niet zitten. Hij is de man die letterlijk alles aan de markt wilde overlaten als minister. En daarna werd hij eerst consultant van het grootbedrijf en daarna ging hij voor Akzo Nobel, Shell en Heineken werken. Die man zou er zitten om de VVD een plezier te doen, dat was het hele idee.
Ik, als linkse kiezer, ben allang blij dat hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Jij vermijdt nu wel heel opzichtig de paarse krokodil in de Kamer: de voorkeur van Hans Weijers voor een middenkabinet. Toevallig geheel in lijn met Rob Jetten.quote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Hanca het volgende:
Ik denk niet dat de journalist iets verkeerd heeft gedaan. En al helemaal niet dat het voordelig is voor rechts Nederland dat Wijers niet aan tafel zit. Als de journalist met een VVD bril had gehandeld, had hij niks gepubliceerd.
Hahahaha een krant opzeggen omdat een journalist zijn werk een keer goed doetquote:Op maandag 17 november 2025 09:00 schreef papert het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ben helemaal niet pro Weijers, maar zonder een complot te zien, kan je wel kritisch zijn op hoe de media werken, en wie daar werken. Er zijn ook best veel verstandige mensen uit mijn werkveld (onderwijs) die om deze reden vandaag hun abbonement op de NRC opzeggen.
Dit is geen journalist. Het is één van de vele VVD-megafoons in een bedrijfstak met steeds karigere salarissen bij de krant. Dat maakt het vatbaar voor externe bemoeienis en geldschieters (in ruil voor zeggenschap).quote:Op maandag 17 november 2025 09:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hahahaha een krant opzeggen omdat een journalist zijn werk een keer goed doet
Jij denkt dat die 14 getuigen er echt waren? Net als de bandopname waarop staat wat Wijers gezegd heeft?quote:Op maandag 17 november 2025 09:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat een journalist bij het doen van tientallen telefoontjes voor het achtergrondverhaal over de minder bekende informateur, stuit op een verhaal wat hij moeilijk stil kan houden? Van die uitspraken op dat podium had hij 14 getuigen volgens eigen zeggen. Dan kun je er toch wel mee naar buiten komen. En als hem vervolgens een appgesprek wordt toegestuurd, wat moet hij dan? Negeren?
Ik denk niet dat de journalist iets verkeerd heeft gedaan. En al helemaal niet dat het voordelig is voor rechts Nederland dat Wijers niet aan tafel zit. Als de journalist met een VVD bril had gehandeld, had hij niks gepubliceerd.
Gelukkig niet zeg, doen ze een keer aan fatsoenlijke journalistiek is het weer niet goedquote:Op maandag 17 november 2025 09:58 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat er een stevig gesprekje is gevoerd bij het NRC, maar ik denk het eigenlijk niet.
Goede journalistiek is volgens jou het niet checken van je bronnen, vervolgens onwaarheden de wereld ingooien met grote gevolgen en waarschijnlijk iets meer wantrouwen in de politiek?quote:Op maandag 17 november 2025 10:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, doen ze een keer aan fatsoenlijke journalistiek is het weer niet goed
Klap na klap na klap moeten incasseren en als je er eentje teruggeeft ben je hypocriet en net zo fout.quote:Op maandag 17 november 2025 07:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat alleen extreem rechts alles moet kunnen zeggen. De rest mag zijn mond houden. Dat is al een jaar of 20 de nieuwe politiek correcte realiteit.
Dat is iedere D66er, dus dat is geen krokodil. Er komt nooit een informateur die niet die voorkeur heeft. Alle 5 die nu nog aan tafel zitten hebben dat ook. Jij zoekt gewoon dingen die er helemaal niet zijn en bent enorm boos omdat de meest rechtse persoon die aan tafel zou komen er niet zit en geeft daarvan een rechts complot de schuld. En je ziet zelf de ironie daar niet van in.quote:Op maandag 17 november 2025 09:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij vermijdt nu wel heel opzichtig de paarse krokodil in de Kamer: de voorkeur van Hans Weijers voor een middenkabinet. Toevallig geheel in lijn met Rob Jetten.
Dat Feeks-woord was dus in een privé-mail. Niet in een groeps-app/quote:De afgelopen dagen kwamen er uitspraken naar buiten van een verkiezingsavond die door mij werd georganiseerd, gecombineerd met een privébericht verstuurd in aanloop naar de verkiezingen. Dat is zonder mijn medeweten gelekt. Dit alles heeft meerdere betrokkenen ernstige schade berokkend, en dat spijt mij zeer.
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.quote:Op maandag 17 november 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
[..]
Blijft raar dat NRC suggereert dat 14 aanwezigen zeggen dat Wijers op dat podium leugenaar zegt.
Kan niet kloppen die 14. Misschien was het 1 persoon in de zaal die dacht dat het Wijers was.
Nee , dat is niet logisch van je. Als dat filmpje niks laat zien , dan is dat geen bewijs dat die 14 gelijk hadden.quote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.quote:Op maandag 17 november 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee , dat is niet logisch van je. Als dat filmpje niks laat zien , dan is dat geen bewijs dat die 14 gelijk hadden.
Tja, dat er geen enkel serieus onderscheid is tussen al die clubjes in de uiterst rechtse hoek is geen is, voor iedereen die de politiek volgt, geen enkele verrassing.quote:Op maandag 17 november 2025 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Nummer 13 van de kandidatenlijst van JA21.
Ja, daar moet je echt mee willen regeren...
Je negeert daarbij dat deze meest rechtse persoon volgens jou, wel gezegd heeft dat hij alleen mee zou willen doen als GL/PvdA binnengehaald wordt. Zijn inzet met deze groep was dus niet louter zo rechts mogelijk.quote:Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.
Ik vind het in elk geval behoorlijk idioot een rechts complot te zien om de meest rechtse persoon van de tafel te houden.
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.quote:Op maandag 17 november 2025 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je negeert daarbij dat deze meest rechtse persoon volgens jou, wel gezegd heeft dat hij alleen mee zou willen doen als GL/PvdA binnengehaald wordt. Zijn inzet met deze groep was dus niet louter zo rechts mogelijk.
Maar dat doet hij toch ook helemaal niet?quote:Op maandag 17 november 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.
Denk je dat ik een rechts complot zie ? Toen het bericht was dat Sijthoff en zijn 13 genodigden 'leugenaar' hoorden en Sijthoff een privemail met feeks de publiciteit ingooide, kun je zoiets wel vermoeden.quote:Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.
Ik vind het in elk geval behoorlijk idioot een rechts complot te zien om de meest rechtse persoon van de tafel te houden.
Ben wel benieuwd hoe de lekkers uit de vertrouwenscommissies aangepakt gaan worden. Dat is politiek daadwerkelijk interessant.quote:Op maandag 17 november 2025 10:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Pruimentijd joh als het nog steeds over dat appje gaat. Verder nog nieuws?
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.quote:Op maandag 17 november 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe de lekkers uit de vertrouwenscommissies aangepakt gaan worden. Dat is politiek daadwerkelijk interessant.
Wat is het eerste onderwerp dat ze aan tafel bespreken: asiel en migratie. In deze volgorde.quote:Op maandag 17 november 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.quote:Op maandag 17 november 2025 11:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is het eerste onderwerp dat ze aan tafel bespreken: asiel en migratie. In deze volgorde.
De man heeft op persoonlijke titel Dilan een leugenaar en een feeks genoemd en baalt openbaar ervan dat de VVD niet afgestraft is en is daarmee per definitie ongeschikt om als informateur aan de slag te gaan. Het hele links/rechts complot lijkt me allemaal vergezocht.quote:Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stikstof is waarschijnlijk te lastig om mee te beginnen, maar toch is arbeidsmigratie daar in verweven. Stikstof is verreweg het belangrijkste dossier omdat het verband houdt met arbeidsmigratie, woningbouw en leefbaarheid.quote:Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.
Die Queeny van de VVD begon bij WNL gister ook gelijk over asiel en Dublin toen het ging om nut en noodzaak van grenscontroles. Kansloos gedoetje maar fijn voor de achterban.quote:Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.
Haha, politieke voorkeur maakt me dan niet eens uit. Dit soort gedoe moet gewoon heel hard bestraft worden.quote:Op maandag 17 november 2025 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.
Staat dit er overigens puur voor de sier?quote:In een live-topic mag best een grap of grol. Maar absurde complotten, vulgaire opmerkingen en beledigingen mogen achterwege blijven.
BBB levert.....of toch niet?quote:Miljarden
In juni werd bekend dat het rijk de 4 gebieden had aangewezen als nieuwe grootschalige woningbouwgebieden. Zij kwamen bij de 17 bestaande grootschalige ontwikkelingsgebieden, waar het rijk door middel van het verstrekken van forse subsidies de woningbouw wil versnellen. In totaal gaat het om een bedrag van bijna 2 miljard specifiek voor die grootschalige gebieden. 877 miljoen daarvan is voor de gebiedsontwikkeling en 1,2 miljard voor de bereikbaarheid. Nog eens 1,3 miljard is beschikbaar voor Woningbouw op Korte Termijn (WoKT). Dat geld is niet enkel bedoeld voor de 21 grote ontwikkelgebieden.
Veel aanvragen
Gemeenten konden vervolgens een aanvraag doen voor een deel van het beschikbare geld. In totaal kwamen er bij het rijk meer dan 180 voorstellen binnen voor de WoKT. Op basis van de criteria en de beoordeling worden er 106 voorstellen gehonoreerd verspreid over 88 gemeenten. Vanuit de grootschalige woningbouwgebieden kwamen ook veel aanvragen binnen. Een stuk meer dan het beschikbare budget toelaat. Daarom is door het rijk gekozen om bij te dragen aan 44 projecten in de 17 al bestaande grootschalige woningbouwgebieden. De 4 nieuwe in Alkmaar, Apeldoorn, Enschede & Hengelo en Helmond, vallen bijna volledig buiten de boot.
Je moet al bijna iemand als Wilders vinden, wil je er iemand bij krijgen die 'en' de VVD met Yesilgoz kan pleasen en nog niets over Yesilgoz heeft gezegd. Zelfs een Wiegel zou hierin wel wat hebben gevondenquote:Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Wijers heeft toch zijn besluit genomen omdat hij in de privesfeer die mening heeft gehad? Anyway.. als je zegt 'daar ben ik op teruggekomen', of je het nu wel of niet gezegd zou hebben.. is het met de huidige toneelclub niet handig.quote:Op maandag 17 november 2025 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Sven Kockelmann vond een filmpje van Wijers op het podium
Zie op 16.50 minuten: https://npo.nl/start/seri(...)ckelmann_51/afspelen.
Niks over een liegende Yesilgoz. Is er een ander filmpje ? Laat zien dan !!!!
Publiceer die Logtenbergfiles !!!
Dit is toch wel hoogst wonderlijk. Zonder medeweten gelekt uit een privébericht, ik kan mij daar niets bij voorstellen. Account gehackt? Over de schouder meegelezen? Telefoon ontgrendeld rond laten slingeren?quote:Op maandag 17 november 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Dat Feeks-woord was dus in een privé-mail. Niet in een groeps-app/
Iemand had toegang tot het mail-app-archief van Sijthoff en heeft het gescand en naar een NRC-journalist gestuurd. Dit zonder zijn medeweten en ik neem aan zonder zijn toestemming
Gelukkig heeft de NRC ook nog leuke columns.quote:Op maandag 17 november 2025 14:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dit is toch wel hoogst wonderlijk. Zonder medeweten gelekt uit een privébericht, ik kan mij daar niets bij voorstellen. Account gehackt? Over de schouder meegelezen? Telefoon ontgrendeld rond laten slingeren?
Als NRC-abonnee vind ik dat het hele verhaal tot op de bodem en transparant moet worden uitgezocht door de krant én in de krant. Een exacte tijdlijn, inclusief gepseudonimiseerde bronvermelding.
Ik lees de NRC graag, maar ik wil geen abonnee zijn van een krant die zich laat lenen voor een afrekening in het politieke lobbycircuit. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de NRC Ombudsman deze week, er schijnen veel reacties binnen te zijn gekomen van bezorgde abonnees.
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.quote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.
Het doet er ook niet veel toe. Wijers is daar weg, de formatie gaat gewoon door en de tafel is daarmee een stukje naar links opgeschoven. De kans dat er een behoorlijk VVD verhaal komt te liggen kleiner.
Sijthoff weet van niks, zegt ie nu..quote:Op maandag 17 november 2025 14:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.
Als je dat zegt, ken je Wijers dus niet. Zo simpel is het. Dergelijke complotten kunnen echt achterwege blijven.quote:Op maandag 17 november 2025 14:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.
Misschien heeft ie toch het inzicht gekregen dat die neoliberale marktwerking niet heilig is. Maar goed, inmiddels achteraf gezeur. Wat ik nog wel wil weten wie er uit de sollicitatiecommissies hebben zitten lekken, dat is echt schandalig.quote:Op maandag 17 november 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dat zegt, ken je Wijers dus niet. Zo simpel is het. Dergelijke complotten kunnen echt achterwege blijven.
Wijers is echt gewoon heel erg rechts voor een D66'er. Nee, hij is niet gecharmeerd van Yeşilgöz en JA21 (welke D66 prominent wel? Die zijn er niet). Maar hij is echt de meest liberale en in de markt gelovende D66'er die ooit in Den Haag heeft rondgelopen.
Eens. Daar is gelukkig aangifte gedaan, ik hoop dat ze daar achter gaan komen. Daar uit lekken kan echt niet.quote:Op maandag 17 november 2025 14:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Misschien heeft ie toch het inzicht gekregen dat die neoliberale marktwerking niet heilig is. Maar goed, inmiddels achteraf gezeur. Wat ik nog wel wil weten wie er uit de sollicitatiecommissies hebben zitten lekken, dat is echt schandalig.
hij sprak nota bene zijn voorkeur uit voor een kabinet met GLPvdA. Dat hij vroeger in Paars I de d'Artagnan van de VVD was is dan niet zo relevant.quote:Op maandag 17 november 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dat zegt, ken je Wijers dus niet. Zo simpel is het. Dergelijke complotten kunnen echt achterwege blijven.
Wijers is echt gewoon heel erg rechts voor een D66'er. Nee, hij is niet gecharmeerd van Yeşilgöz en JA21 (welke D66 prominent wel? Die zijn er niet). Maar hij is echt de meest liberale en in de markt gelovende D66'er die ooit in Den Haag heeft rondgelopen.
En die voorkeur heeft iedereen aan tafel en ook iedere D66 prominent. Dat maakt hem nog niet links. Ik ben blij dat hij daar niet zit (al vind ik lekken uit andermans mail ook echt niet kunnen).quote:Op maandag 17 november 2025 15:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
hij sprak nota bene zijn voorkeur uit voor een kabinet met GLPvdA. Dat hij vroeger in Paars I de d'Artagnan van de VVD was is dan niet zo relevant.
In Helmond wonen kun je mensen ook niet met goed fatsoen aandoen natuurlijk.quote:Op maandag 17 november 2025 13:22 schreef miss_sly het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)e-woningbouwgebieden
[..]
BBB levert.....of toch niet?
Ik heb er een aantal jaren gewoond en overleefd. Er is woningnood, he, er is niet heel veel te kiezen. Dat was toen ook al zo, overigens.quote:Op maandag 17 november 2025 15:29 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
In Helmond wonen kun je mensen ook niet met goed fatsoen aandoen natuurlijk.
Dat maakt hem niet links, maar dat maakt hem wel iemand die wilde sturen op een GL/PvdA, D66, CDA, VVD middenkabinet. Buma zal dat minder hebben.quote:Op maandag 17 november 2025 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die voorkeur heeft iedereen aan tafel en ook iedere D66 prominent. Dat maakt hem nog niet links. Ik ben blij dat hij daar niet zit (al vind ik lekken uit andermans mail ook echt niet kunnen).
Buma zijn voorkeur zal dat ook zijn. Aangezien die van Bontenbal en van het CDA ook dat is.quote:Op maandag 17 november 2025 15:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat maakt hem niet links, maar dat maakt hem wel iemand die wilde sturen op een GL/PvdA, D66, CDA, VVD middenkabinet. Buma zal dat minder hebben.
Het zijn geen onwaarheden.quote:Op maandag 17 november 2025 10:13 schreef Saboo het volgende:
[..]
Goede journalistiek is volgens jou het niet checken van je bronnen, vervolgens onwaarheden de wereld ingooien
Ik denk toch dat die voorkeur wat minder hard is, zo deze er al is.quote:Op maandag 17 november 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Buma zijn voorkeur zal dat ook zijn. Aangezien die van Bontenbal en van het CDA ook dat is.
Is inderdaad een zeer interessant onderwerp en was een interessant debat. Ik denk dat je niet eens verkeerd begonnen bent: in de commissie zitten ook mensen die geen financieel expert zijn en wordt ook echt wel rekening gehouden met de mensen thuis, veel wordt er toch wel uitgelegd.quote:Op maandag 17 november 2025 16:28 schreef vPlien het volgende:
Het debat over het belastingplan was interessant om te volgen![]()
Ik zou wel meer willen leren over hoe belastingen en de rijksfinanciën in het algemeen werken. De afgelopen twee jaar ben ik steeds meer gaan beseffen hoe belangrijk het financiële plaatje is voor de kans op slagen van een idee/wetsvoorstel en ook dat het echt wemelt van de onvoorziene effecten waardoor je met een beetje pech het tegenovergestelde bereikt van wat eigenlijk je idee was.
Weten mensen hier toevallig wat een goed startpunt zou zijn om hier meer over te leren? Er zullen vast goede boeken of beleidsstukken over geschreven zijnOf misschien hoorcolleges op youtube oid? Ik heb alleen ooit op de middelbare economie en m&o gehad maar heb er verder dus echt de ballen verstand van en merk dat ik het daardoor lastig vind te bedenken waar te beginnen.
Waarom eigenlijk? Persoonlijke mailtjes zijn privé, soit, maar waarom zouden burgers niet alles mogen weten wat er op landelijk bestuursniveau besproken wordt? Als het iets is wat verborgen gehouden moet worden is het waarschijnlijk dus niet in het voordeel van het land of op z'n minst niet met die bedoeling besproken.quote:Op maandag 17 november 2025 14:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Daar is gelukkig aangifte gedaan, ik hoop dat ze daar achter gaan komen. Daar uit lekken kan echt niet.
Mail de belastingdienst? of minfin?quote:Op maandag 17 november 2025 16:28 schreef vPlien het volgende:
Het debat over het belastingplan was interessant om te volgen![]()
Ik zou wel meer willen leren over hoe belastingen en de rijksfinanciën in het algemeen werken. De afgelopen twee jaar ben ik steeds meer gaan beseffen hoe belangrijk het financiële plaatje is voor de kans op slagen van een idee/wetsvoorstel en ook dat het echt wemelt van de onvoorziene effecten waardoor je met een beetje pech het tegenovergestelde bereikt van wat eigenlijk je idee was.
Weten mensen hier toevallig wat een goed startpunt zou zijn om hier meer over te leren? Er zullen vast goede boeken of beleidsstukken over geschreven zijnOf misschien hoorcolleges op youtube oid? Ik heb alleen ooit op de middelbare economie en m&o gehad maar heb er verder dus echt de ballen verstand van en merk dat ik het daardoor lastig vind te bedenken waar te beginnen.
quote:Op maandag 17 november 2025 17:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Persoonlijke mailtjes zijn privé, soit, maar waarom zouden burgers niet alles mogen weten wat er op landelijk bestuursniveau besproken wordt? Als het iets is wat verborgen gehouden moet worden is het waarschijnlijk dus niet in het voordeel van het land of op z'n minst niet met die bedoeling besproken.
Dat wordt nog lastig zoeken dan.quote:Bij benoemingen voor gemeenten met 50.000 inwoners of meer en bij hoofdsteden van provincies wordt de voordracht ook besproken in de Ministerraad.
Overheidsfinanciën, geschreven door Flip de Kam, Wimar Bolhuis (onlangs verkozen tot Kamerlid voor PvdA/GL blijkbaar toch net niet) en Jasper Lukkezen. Voor een zacht prijsje tweedehands te koop aangezien het vaak als studieboek in het hoger onderwijs gebruikt wordt. Echt een basisboek zou ik je niet kunnen adviseren.quote:Op maandag 17 november 2025 16:28 schreef vPlien het volgende:
Omdat je wil dat daar mensen kunnen solliciteren zonder risico te lopen op een negatief gevolg. En dat is zo'n procedure niet door komen natuurlijk wel. Sowieso is het absurd om alle sollicitanten naar buiten te brengen, dat doet verder ook geen enkel bedrijf.quote:Op maandag 17 november 2025 17:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Persoonlijke mailtjes zijn privé, soit, maar waarom zouden burgers niet alles mogen weten wat er op landelijk bestuursniveau besproken wordt? Als het iets is wat verborgen gehouden moet worden is het waarschijnlijk dus niet in het voordeel van het land of op z'n minst niet met die bedoeling besproken.
Ahum:quote:Op maandag 17 november 2025 15:29 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
In Helmond wonen kun je mensen ook niet met goed fatsoen aandoen natuurlijk.
Bericht van dezelfde datum, dus wat is nu waar?quote:Helmond krijgt 33,7 miljoen euro voor nieuwe woningen en groene wijken
Donderdag 13 november 2025
Het Rijk ondersteunt de groei van Helmond met een investering van 33,7 miljoen euro. Dat geld helpt om sneller woningen te bouwen en te investeren in groene, leefbare buurten. Zo groeit Helmond verder als stad waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven.
Een bedrijf vertegenwoordigd zichzelf, niet ons burgers. En hoezo negatief gevolg? Schamen mensen zich als een sollicitatie mislukt?quote:Op maandag 17 november 2025 17:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat je wil dat daar mensen kunnen solliciteren zonder risico te lopen op een negatief gevolg. En dat is zo'n procedure niet door komen natuurlijk wel. Sowieso is het absurd om alle sollicitanten naar buiten te brengen, dat doet verder ook geen enkel bedrijf.
https://www.helmond.nl/1/(...)gen-en-groene-wijkenquote:Op maandag 17 november 2025 13:22 schreef miss_sly het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)e-woningbouwgebieden
[..]
BBB levert.....of toch niet?
Toch ben ik weleens nieuwsgierig wat het daadwerkelijke resultaat is van 33 miljoen voor snellere woningbouw of meer groen. Niet perse op deze locatie overigens maar wat is "sneller" in deze bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 november 2025 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ahum:
https://www.helmond.nl/1/(...)gen-en-groene-wijken
[..]
Bericht van dezelfde datum, dus wat is nu waar?
Overigens is het fantastisch wonen hier!
Nee, maar je huidige werkgever hoeft het niet te weten. En de topkandidaten (klasse ex-minister) willen inderdaad niet graag een blauwtje lopen, als dat openbaar moet solliciteren ze niet.quote:Op maandag 17 november 2025 17:31 schreef viagraap het volgende:
[..]
Een bedrijf vertegenwoordigd zichzelf, niet ons burgers. En hoezo negatief gevolg? Schamen mensen zich als een sollicitatie mislukt?
Slechts 5x duurder dan begrootquote:Renovatie Binnenhof wordt weer duurder: verbouwing gaat bijna 3 miljard euro kosten, klaar in 2031
Marnix solliciteert alvastquote:Zien we u nog terug in Den Haag?
„Nee, ik heb echt gekozen voor het IMF. De enige plek die ik in Den Haag zou accepteren, zou minister van Financiën zijn. Tegen sommige posten kún je geen nee zeggen.”
Ik weet niet of jij de laatste 5 jaar verbouwingen hebt laten doen, maar de prijs x3 voor exact hetzelfde nu of in 2020 is al vrij normaal.quote:Op maandag 17 november 2025 18:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Slechts 5x duurder dan begroot
Waarschijnlijk x10 tegen de tijd dat het af is in 2040.
Jazeker, en nee 3x is niet normaal.quote:Op maandag 17 november 2025 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij de laatste 5 jaar verbouwingen hebt laten doen, maar de prijs x3 voor exact hetzelfde nu of in 2020 is al vrij normaal.
En niemand is verbaasd.quote:Op maandag 17 november 2025 18:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Slechts 5x duurder dan begroot
Waarschijnlijk x10 tegen de tijd dat het af is in 2040.
Kijk eens aan.quote:Op maandag 17 november 2025 19:33 schreef -XOR- het volgende:
Richard van Zwol over migratie: Spreidingswet doorvoeren, aanhaken bij het Europese migratiepact en nokken met de hyperfocus op asiel.
Uit hetzelfde artikel:quote:
Tsja, wat is dit nou weer?quote:Ik (Van Rij dus) wil graag iets zeggen over de VVD dat ik nergens lees: die heeft voor stabiliteit gezorgd, ook de afgelopen twee jaar. Bijvoorbeeld over de financiën [..]
Is Marnix een drinker?quote:Op maandag 17 november 2025 20:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Tsja, wat is dit nou weer?De begrotingen van Heinen waren nou niet bepaald een toonbeeld van degelijkheid.
Dat Marnix niet snapt dat je die onzin inderdaad nergens leest. Juist de brakke begroting van Heinen gaat voor zware gesprekken in de formatie zorgen…quote:Op maandag 17 november 2025 20:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Tsja, wat is dit nou weer?De begrotingen van Heinen waren nou niet bepaald een toonbeeld van degelijkheid.
Tja, de beste man heeft wel gezond verstand. Ondanks dat hij een fout kabinet in elkaar hielp knutselen.quote:Op maandag 17 november 2025 19:33 schreef -XOR- het volgende:
Richard van Zwol over migratie: Spreidingswet doorvoeren, aanhaken bij het Europese migratiepact en nokken met de hyperfocus op asiel.
Iedereen trapt in het frame dat de VVD zich heeft aangemeten, zonder naar de feiten te kijken. Feitelijk is Heinen gewoon de slechtste minister van financiën in decennia, een Nederlandse minister van financiën die het voor elkaar kreeg dat onze begroting de enige was die werd afgekeurd door de EU.quote:Op maandag 17 november 2025 20:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Als de VVD mee zou doen aan een kabinet zou die echter ook vast die post leveren als de grootste na D66.quote:Op maandag 17 november 2025 19:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
CDA-mastodont Marnix van Rij openhartig over crisis binnen zijn partij en ’gijzeling’ door Pieter Omtzigt: ’Dit moet je bij mij niet flikken!’
[..]
Marnix solliciteert alvast
Heinen snapt gewoon prima hoe je rechtse politiek moet bedrijven. Het enige wat er toe doet is het narratief dat je vertelt.quote:Op maandag 17 november 2025 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen trapt in het frame dat de VVD zich heeft aangemeten, zonder naar de feiten te kijken. Feitelijk is Heinen gewoon de slechtste minister van financiën in decennia, een Nederlandse minister van financiën die het voor elkaar kreeg dat onze begroting de enige was die werd afgekeurd door de EU.
Het is een tijdelijk klusje, boeien.quote:Op maandag 17 november 2025 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar je huidige werkgever hoeft het niet te weten. En de topkandidaten (klasse ex-minister) willen inderdaad niet graag een blauwtje lopen, als dat openbaar moet solliciteren ze niet.
Het gaat om het lekken van de solicitanten van de functie van burgemeester. Daar uit is tweemaal gelekt om Lahlah te beschadigen.quote:Op maandag 17 november 2025 22:45 schreef viagraap het volgende:
[..]
Het is een tijdelijk klusje, boeien.
Oh my bad ik dacht aan iets anders.quote:Op maandag 17 november 2025 23:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat om het lekken van de solicitanten van de functie van burgemeester. Daar uit is tweemaal gelekt om Lahlah te beschadigen.
Er komt helemaal geen VVD verhaal want Jetten wil de VVD alleen gebruiken om te tekenen bij het kruisje. En dat gaat niet gebeuren. Want NEE = NEE.quote:Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:
De kans dat er een behoorlijk VVD verhaal komt te liggen kleiner.
De zoveelste aantijging tegen Trump die ongetwijfeld weer niet bewezen wordt.quote:
Dat vind ik niet erg want ik vertrouw die Lahlah niet. Nu is duidelijk dat ze een zeer onbetrouwbare volksvertegenwoordiger is die lak heeft aan haar kiezers.quote:Op maandag 17 november 2025 23:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat om het lekken van de solicitanten van de functie van burgemeester. Daar uit is tweemaal gelekt om Lahlah te beschadigen.
Precies, dankzij het lekken weten we nu wat voor seksistische en vrouwvijandige figuren er bij d66 rondlopen. Stel je voor dat zo'n man aan de slag was gegaan voor het land. Een smeriger gedachte bestaat niet. Ik wil nu ook wel de privé appjes van Klaver en Jetten lezen: de 2 meest hypocriete politici van dit moment. Ik ben erg benieuwd hoe zij zich uitlaten over hun politieke tegenstrevers. En dan nog lekker beweren dat "de VVD aan politieke spelletjes doet".quote:Op maandag 17 november 2025 17:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Kun je mij doorgeven hoevaak links niet is meegenomen in de formatie sinds Kok?quote:Op maandag 17 november 2025 23:16 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Er komt helemaal geen VVD verhaal want Jetten wil de VVD alleen gebruiken om te tekenen bij het kruisje. En dat gaat niet gebeuren. Want NEE = NEE.
Dus heel veel succes allemaal met het formeren van het meest linkse kabinet ooit in een land dat nog nooit zo rechts is geweest.
Het meest linkse kabinet ooit nog wel.quote:Op maandag 17 november 2025 23:16 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Er komt helemaal geen VVD verhaal want Jetten wil de VVD alleen gebruiken om te tekenen bij het kruisje. En dat gaat niet gebeuren. Want NEE = NEE.
Dus heel veel succes allemaal met het formeren van het meest linkse kabinet ooit in een land dat nog nooit zo rechts is geweest.
De VVD ruikt zijn kans om de werknemersorganisaties politiek te deplatformen en wil die kans niet onbenut laten.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het meest linkse kabinet ooit nog wel.
Den Uyl vergeten zeker? Of Kabinetten Drees?
Verder zou ik niet zo overdrijven als ik jou was. GLP, D66, CDA en VVD verschillen helemaal niet zo veel op terreinen als stikstof, woningbouw, NAVO norm en asiel bijvoorbeeld.
Dan heb je de belangrijkste thema's wel gehad. Wat betreft belasting, sociale zekerheid en zorg zijn er bij 3 van die 4 partijen wat nuanceverschillen en geen onoverbrugbare verschillen met GLP.
Overdreven gedoe de hele tijd, hangt mijn keel uit.
Joh dit figuur vindt partijen als JA21 en PVV helemaal geweldig. Dus die redeneert vanuit een parallelle realiteitquote:Op dinsdag 18 november 2025 08:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Kortom: gewoon checken wie loyaal aan hem zijn. Maar wat heeft dit met Nederlandse politiek te maken?quote:
Is er serieus een complot omdat iemand een "VVD-verleden" heeft?quote:Op maandag 17 november 2025 08:40 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Zijn VVD verleden staat niet op zijn LinkedIn, niet op wikipedia, natuurlijk niet:
"Het verbaast Hugo dat Boulevard hem hierover belt. “Kennelijk vinden mensen dat belangrijk om te weten. Ik heb twee regels: ik zeg nooit iets over mijn politieke voorkeur en nooit iets over mijn kinderen.”
https://www.mediacourant.(...)vard-een-dieptepunt/
De vrouw van Hugo Logtenberg is directeur bij DPG media. De baas van Trouw, Volkskrant. Dus kritische berichtgeving van de concurrent valt niet direct te verwachten.
Verklaart allicht ook het lachen en knipogen naar Van Weel bij Kockelmann, zijn gedrag daar:
https://bsky.app/profile/roosvonk.bsky.social/post/3m5obia544s22
Dus de VVD wordt hier steevast afgeschilderd als een zeer asociale partij die Nederland kapot maakt, maar nu het gaat om GL in de regering zijn er alleen maar nuanceverschillen?quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het meest linkse kabinet ooit nog wel.
Den Uyl vergeten zeker? Of Kabinetten Drees?
Verder zou ik niet zo overdrijven als ik jou was. GLP, D66, CDA en VVD verschillen helemaal niet zo veel op terreinen als stikstof, woningbouw, NAVO norm en asiel bijvoorbeeld.
Dan heb je de belangrijkste thema's wel gehad. Wat betreft belasting, sociale zekerheid en zorg zijn er bij 3 van die 4 partijen wat nuanceverschillen en geen onoverbrugbare verschillen met GLP.
VVD is dan ook geen asociale partij die Nederland kapot maakt en dat zeggen de meeste mensen in dit topic ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus de VVD wordt hier steevast afgeschilderd als een zeer asociale partij die Nederland kapot maakt, maar nu het gaat om GL in de regering zijn er alleen maar nuanceverschillen?
Dat is toch wel heel bijzonder!
Dat zijn ze wel. En juist daarom moet het niet over rechts met een stel neo-fascisten.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD is dan ook geen asociale partij die Nederland kapot maakt
Je hebt geen enkel bewijs, dus is het een complot. En een vrij absurde ook.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:11 schreef -XOR- het volgende:
Dat Wijers is kaltgesteld omdat hij een centrumkabinet wenste lijkt me geen complot.
Wilders krijgt z'n zin als de discussie over de vorm en het moddergooien het wint van het verbinden op de inhoud.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopkoek ziet nog een rechts complot als er een stoeptegel scheef ligt, helaas. Vraag me wel steeds meer af of dat blauwe blokje dan niet weg kan hier:
[..]
13:00quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe laat begint de verkiezing voor voorzitter vd TK?
Bij de vorige kabinetsformatie hadden we een verkenner en daarna informateur die nota bene in zijn column in de Telegraaf genoteerd had wat zijn ideale coalitie was, maar dit keer verwijten we een mogelijk informateur dat hij een voorkeur heeft?quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel bewijs, dus is het een complot. En een vrij absurde ook.
Dat een NRC journalist hier belachelijk wordt gemaakt omdat hij zijn werk goed doet, dat is gewoon echt absurd. Blijkbaar hebben sommigen hier liever geen onafhankelijke journalisten die hun werk doen.
Sowieso is het aanvallen van mensen die inhoudelijk geen enkele inbreng hebben, maar alleen het gesprek leiden, een nogal omslachtige manier van invloed uitoefenen. Zeker omdat de algemene verwachting was dat Wijers zou worden vervangen. En dat was dan vrijwel zeker een linksere gespreksleider geweest, aangezien er bij D66 aan de rechterkant van Wijers niks meer zit.
Dank!quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
13:00
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2025A07122
Ik heb nog geen mooier voorbeeld gezien van iemand die met de huidige tijd worstelt dan deze. "VVD-verleden", "rechtse praatjes" van een van de beste duiders van de Nederlandse politiek.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:26 schreef Klopkoek het volgende:
Josse de Voogd zakt steeds verder weg in het rechtse moeras. Zal wel (meer) geld op leveren en deuren openen, al die rechtse praatjes. Dat is het verdienmodel.
Ik denk dat de waarheid wat in het midden ligt.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD is dan ook geen asociale partij die Nederland kapot maakt en dat zeggen de meeste mensen in dit topic ook helemaal niet.
Inderdaad gaat het in Nederland op vrijwel alle onderwerpen om nuance-verschillen tussen de meeste partijen.
Wijers is de laan uitgestuurd omdat zijn normen en waarden niet passen in deze tijd. Femicide wiert telig in deze verrotte maatschappij en deze regenteske d66'er (miljonair geworden over de ruggen van de arbeidersklasse) doet daar nog een schepje bovenop in het bijzijn van zijn vriendjes. Die man deugt gewoon niet. En Jetten heeft hem aangesteld om "het land een dienst te bewijzen". Wat een gotspe, wat een hypocrisie.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:11 schreef -XOR- het volgende:
Dat Wijers is kaltgesteld omdat hij een centrumkabinet wenste lijkt me geen complot.
Helaas is die niet de enige. Lag de nadruk maar op de overeenkomsten ipv dat koeren over links en rechts.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Joh dit figuur vindt partijen als JA21 en PVV helemaal geweldig. Dus die redeneert vanuit een parallelle realiteit
We pakken er even drie gelegenheidsargumenten uit.quote:Deze partijen kunnen elkaar vinden op inhoud. Er is grote inhoudelijk-programmatische overlap oр het willen versterken van onze defensie door het halen van de NAVO-norm, het aanscherpen van migratiebeleid, het willen beschermen van de portemonnee van middengroepen, mkb’ers en ondernemers en het versterken van onze innovatieve economie. Ook durven deze partijen hervormingen door te voeren in de zorg en de sociale zekerheid. Dat geeft deze coalitie de slagkracht om snel tot een akkoord te komen en dit daadkrachtig te kunnen uitvoeren. Deze overlap zien wij niet bij andere geopperde coalities.
Deze Josse de Voogd is kind aan huis bij allerlei gure rechtse clubjes man. Van SBS6 tot De Nieuwe Wereld van Ad Verbrugge. Zo betaalt hij de rekeningen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb nog geen mooier voorbeeld gezien van iemand die met de huidige tijd worstelt dan deze. "VVD-verleden", "rechtse praatjes" van een van de beste duiders van de Nederlandse politiek.
Je trapt met open ogen in de val van Wilders.
De signatuur in de Amerikaanse politiek slaat bijna als een klepel door naar de Nederlandse politiek.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Helaas is die niet de enige. Lag de nadruk maar op de overeenkomsten ipv dat koeren over links en rechts.
Hoe weet jij dat? Het is eigenlijk heel eenvoudig: kinderen zijn niet dom, zelfs niet wanneer hun ouders hoog boven hen zweven in theoretische idealen. Terwijl sommige GroenLinks-ouders druk bezig zijn met het redden van de wereld in spreadsheets kijken hun kinderen gewoon uit het raam en zien de werkelijkheid. En soms valt die werkelijkheid niet helemaal samen met de utopieën aan de keukentafel. Dus ja, het lijkt me volstrekt logisch dat veel van die kinderen de politieke afslag naar FvD maakt. Rebellie is tenslotte zo oud als de mensheid, alleen de vlaggen veranderen. Bovendien is niets aantrekkelijker voor een puber dan precies het tegenovergestelde doen van wat thuis als “moreel juist” wordt gepresenteerd. Dat maakt het politieke spel plotseling weer spannend. En eerlijk is eerlijk: een beetje intellectuele tegendraadsheid kan geen kwaad. Dus ik geloof graag dat deze generatie feilloos door de hoogopgeleide wereldvreemdheid van Groenlinks heen prikt en er vrolijk een eigen, afwijkende conclusie aan verbindt.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze Josse de Voogd is kind aan huis bij allerlei gure rechtse clubjes man. Van SBS6 tot De Nieuwe Wereld van Ad Verbrugge. Zo betaalt hij de rekeningen.
"Kinderen van GroenLinksers stemmen FvD!".
Ja vast.
Voor iemand die pretendeert normen, waarden, fatsoen, en deugen zo hoog in het vaandel te hebben ben je wel een opmerkelijk groot fan van JA21. Je weet wel, het clubje politieke opportunisten met onder andere mevrouw Nanninga.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:47 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Wijers is de laan uitgestuurd omdat zijn normen en waarden niet passen in deze tijd. Femicide wiert telig in deze verrotte maatschappij en deze regenteske d66'er (miljonair geworden over de ruggen van de arbeidersklasse) doet daar nog een schepje bovenop in het bijzijn van zijn vriendjes. Die man deugt gewoon niet. En Jetten heeft hem aangesteld om "het land een dienst te bewijzen". Wat een gotspe, wat een hypocrisie.
Op de terreinen die ik noemde zijn het nuanceverschillen inderdaad.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus de VVD wordt hier steevast afgeschilderd als een zeer asociale partij die Nederland kapot maakt, maar nu het gaat om GL in de regering zijn er alleen maar nuanceverschillen?
Dat is toch wel heel bijzonder!
Even voor de goede orde: de belastingdruk op vermogen en voor ondernemers is de kabinetten toegenomen ipv afgenomen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Op de terreinen die ik noemde zijn het nuanceverschillen inderdaad.
De VVD kan je asociaal noemen wat betreft hun denivellerende agenda, hun leugenachtige houding richting de "hardwerkende Nederlander" terwijl ze de inkomstenbelasting jarenlang juist hebben verhoogd (de laagste schijven) ten bate van het verlagen van de belasting voor ondernemingen en vermogenden, en hun harteloze houding richting mensen die afhankelijk worden van het sociale vangnet.
Maar dan nog, ook partijen als D66 en CDA en ook GLP gaan hier tot op zekere hoogte in mee.
Enorm zijn de verschillen inderdaad niet. Die verschillen worden stelselmatig uitvergroot, vaak tot karikaturale proporties. Persoonlijk denk ik dat Nederland juist baat heeft bij een overbruggende agenda in plaats van een polariserende.
Ik heb het over een periode van pakweg 30 jaar bezien (vanaf de Paarse kabinetten in de jaren 90). Vanaf die periode is de VVD op 1 kabinet na zo ongeveer onafgebroken 'aan de macht geweest'. In die periode is de belastingdruk voor vermogenden en ondernemingen wel degelijk sterk teruggelopen en voor de "hardwerkende Nederlander" opgelopen (in ieder geval voor degenen die vallen onder de laagste schijven).quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: de belastingdruk op vermogen en voor ondernemers is de kabinetten toegenomen ipv afgenomen.
Op zichzelf is die onwaarheid verkondigen wat mij betreft een vorm van polarisatie.
Ook dat is niet waar.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb het over een periode van pakweg 30 jaar bezien (vanaf de Paarse kabinetten in de jaren 90). Vanaf die periode is de VVD op 1 kabinet na zo ongeveer onafgebroken 'aan de macht geweest'. In die periode is de belastingdruk voor vermogenden en ondernemingen wel degelijk sterk teruggelopen en voor de "hardwerkende Nederlander" opgelopen (in ieder geval voor degenen die vallen onder de laagste schijven).
Maar randdebielen zoals jij dat noemt kunnen wel POTUS worden. Jij en ik daarentegen verdoen onze tijd op forums (fora) om ons sneue leventje enige inhoud te geven.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De signatuur in de Amerikaanse politiek slaat bijna als een klepel door naar de Nederlandse politiek.
We waren progressief onder Clinton, we waren progressief onder Obama, we waren conservatiever onder Bush en we werden randdebiel onder Trump (II).
Goede post.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:58 schreef KaheemSaid het volgende:
In de brief aan de verkenner benoemde de VVD een stuk of wat punten waarom JA21 veel geschikter zou zijn dan PvdA/GL, kloppen deze punten?:
[..]
We pakken er even drie gelegenheidsargumenten uit.
1. Navo norm:
Allereerst is er de motie Eerdmans om niet deel te nemen aan ReARM Europe, een motie waar PvdA/GL, D66, CDA en VVD allevier tegen stemden.
Uit de CPB doorberekening blijkt dat GL/PvdA (pagina 28) in 2030 6,3 miljard wil reserveren voor defensie. Voor JA21 (pagina 138) is dit 4.0 miljard.
2. Het beschermen van middenikomens:
[ link | afbeelding ]
3. Onze innovatieve economie:
JA21 wil dit bereiken door het schrappen van het innovatiefonds (-1,0 miljard), de WBSO (- 1,7 miljard) en het volledig ombuigen van het nationaal groeifonds.
PvdA/GL wil juist het innovatiefonds met 1.0 miljard plussen.
Oftewel PvdA/GL investeerd en JA21 desinvesteerd.
Gewoon even een overdenking.
Timmermans zat ook bij SBS.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze Josse de Voogd is kind aan huis bij allerlei gure rechtse clubjes man. Van SBS6 tot De Nieuwe Wereld van Ad Verbrugge. Zo betaalt hij de rekeningen.
"Kinderen van GroenLinksers stemmen FvD!".
Ja vast.
Ach kom op, dat is geen complot en zeker niet absurd. Sijthoff had een clubje opgericht om een werkgeverskabinet te bewerkstelligen, Wijers kwam erbij maar liet zich erover uit dat hij liever een kabinet met een vertegenwoordiging van beide zijden van de sociale overlegtafel zou vormen. Hij wordt informateur en direct wordt om Wijers neer te hoeken een bevriend journalist gebeld, eerst met een nothingburger die niet eens daadwerkelijk heeft plaatsgevonden (leugens over een filmpje) en vervolgens lekt Sijthoff een mailtje naar diezelfde journalist.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat een NRC journalist hier belachelijk wordt gemaakt omdat hij zijn werk goed doet, dat is gewoon echt absurd. Blijkbaar hebben sommigen hier liever geen onafhankelijke journalisten die hun werk doen.
Sowieso is het aanvallen van mensen die inhoudelijk geen enkele inbreng hebben, maar alleen het gesprek leiden, een nogal omslachtige manier van invloed uitoefenen. Zeker omdat de algemene verwachting was dat Wijers zou worden vervangen. En dat was dan vrijwel zeker een linksere gespreksleider geweest, aangezien er bij D66 aan de rechterkant van Wijers niks meer zit.
...met als doel een linksere D66er aan tafel te krijgen die niet eens naar zo'n werkgeversclubje wil? Wat die roze olifant negeren jullie steeds, de meest waarschijnlijke uitkomst van het terugtrekken van Wijers was iemand als Sorgdrager of Van Boxtel als vervanger.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ach kom op, dat is geen complot en zeker niet absurd. Sijthoff had een clubje opgericht om een werkgeverskabinet te bewerkstelligen, Wijers kwam erbij maar liet zich erover uit dat hij liever een kabinet met een vertegenwoordiging van beide zijden van de sociale overlegtafel zou vormen, wordt informateur en direct wordt om Wijers neer te hoeken een bevriend journalist gebeld, eerst met een nothingburger die niet eens daadwerkelijk heeft plaatsgevonden (leugens over een filmpje) en vervolgens lekt Sijthoff een mailtje naar diezelfde journalist.
Oafhankelijke journalist met zijn take op dit gebeuren:quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
De mond vol hebben over "de werkelijkheid" en één zin later met droge oogjes verkondigen dat het uit "intellectuele tegendraadsheid" hartstikke logisch is om verstrikt te raken in de fabeltjesfuik van de FvD...quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:08 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? Het is eigenlijk heel eenvoudig: kinderen zijn niet dom, zelfs niet wanneer hun ouders hoog boven hen zweven in theoretische idealen. Terwijl sommige GroenLinks-ouders druk bezig zijn met het redden van de wereld in spreadsheets kijken hun kinderen gewoon uit het raam en zien de werkelijkheid. En soms valt die werkelijkheid niet helemaal samen met de utopieën aan de keukentafel. Dus ja, het lijkt me volstrekt logisch dat veel van die kinderen de politieke afslag naar FvD maakt. Rebellie is tenslotte zo oud als de mensheid, alleen de vlaggen veranderen. Bovendien is niets aantrekkelijker voor een puber dan precies het tegenovergestelde doen van wat thuis als “moreel juist” wordt gepresenteerd. Dat maakt het politieke spel plotseling weer spannend. En eerlijk is eerlijk: een beetje intellectuele tegendraadsheid kan geen kwaad. Dus ik geloof graag dat deze generatie feilloos door de hoogopgeleide wereldvreemdheid van Groenlinks heen prikt en er vrolijk een eigen, afwijkende conclusie aan verbindt.
Sorgdrager is ex-VVD, Van Boxtel ("mijn dochter moet het niet flikken om met een neger thuis te komen") is ook niet bepaald van de linkertak.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
...met als doel een linksere D66er aan tafel te krijgen die niet eens naar zo'n werkgeversclubje wil? Wat die roze olifant negeren jullie steeds, de meest waarschijnlijke uitkomst van het terugtrekken van Wijers was iemand als Sorgdrager of Van Boxtel als vervanger.
Van Boxtel ken ik vooral als vicevoorzitter van een stichting voor opvang van asielzoekers voor hij de politiek in ging. En later als lid van de taskforce Biodiversiteit. Dat zijn dingen waar ik aan moet denken als ik aan Van Boxtel denk. Ik geef toe dat ik Sorgdrager minder goed ken, maar ex-VVD zegt natuurlijk weinig.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sorgdrager is ex-VVD, Van Boxtel ("mijn dochter moet het niet flikken om met een neger thuis te komen") is ook niet bepaald van de linkertak.
Verder was Wijers dusdanig anti-Yesilgoz-VVD dat ze waarschijnljk alles beter vonden dan hem.
Desalniettemin is er gewoon bewust gelekt om Wijers te beschadigen en zo een CDA D66 VVD JA21 kabinet in elkaar te draaien, waarom denk je anders dat Sijthoff Wijers met alle mogelijke middelen probeert zwart te maken?quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van Boxtel ken ik vooral als vicevoorzitter van een stichting voor opvang van asielzoekers voor hij de politiek in ging. En later als lid van de taskforce Biodiversiteit. Dat zijn dingen waar ik aan moet denken als ik aan Van Boxtel denk. Ik geef toe dat ik Sorgdrager minder goed ken, maar ex-VVD zegt natuurlijk weinig.
De kans dat er ooit een Yeşilgöz fan op zou staan uitde prominenten van D66 was gewoon 0.
De journalist heeft mijns inziens helemaal niks verkeerd gedaan, hij publiceert wat hij van diverse mensen hoort. Dat degene die heeft gelekt uit de privémail wel fout zit klopt, maar moet je als journalist die bron dan maar negeren? Dat vind ik dan ook weer lastig uit te leggen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oafhankelijke journalist met zijn take op dit gebeuren:
https://jandirksnel.wordp(...)ken-van-hans-wijers/
Ik vind dat @:Klopkoek soms echt zijn woordgebruik zou kunnen aanpassen en te heftig reageert, maar om dan vanwege zijn woorden dit af te doen als onzin, vind ik ook niet oké. Deze hele kwestie is op z'n minst niet gegaan zoals het hoort en er zijn zeker wat terechte vragen over op te werpen.
Dat geldt voor een heleboel hier. Vroeger hadden we mogelijk een stapeltje kranten gehad naast de drie netten. De illusie om grip te krijgen op de toekomst.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:27 schreef Meningbastion het volgende:
[..]
Maar randdebielen zoals jij dat noemt kunnen wel POTUS worden. Jij en ik daarentegen verdoen onze tijd op forums (fora) om ons sneue leventje enige inhoud te geven.
Dat kan heel misschien nog wel (al overschatten die lekkers de rol van een gespreksleider die niks zegt over de inhoud dan wel flink en hebben ze niet nagedacht over de gevolgen als er een ander zou komen te zitten), maar dat is dan niet de schuld van die journalist of van NRC. D66 is echt niet plots pro-JA21 omdat Wijers Yeşilgöz een feeks heeft genoemd.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Desalniettemin is er gewoon bewust gelekt om Wijers te beschadigen en zo een CDA D66 VVD JA21 kabinet in elkaar te draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |