abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219284077
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl

quote:
De afgelopen dagen kwamen er uitspraken naar buiten van een verkiezingsavond die door mij werd georganiseerd, gecombineerd met een privébericht verstuurd in aanloop naar de verkiezingen. Dat is zonder mijn medeweten gelekt. Dit alles heeft meerdere betrokkenen ernstige schade berokkend, en dat spijt mij zeer.
Dat Feeks-woord was dus in een privé-mail. Niet in een groeps-app/
Iemand had toegang tot het mail-app-archief van Sijthoff en heeft het gescand en naar een NRC-journalist gestuurd. Dit zonder zijn medeweten en ik neem aan zonder zijn toestemming
Is dat niet diefstal ?

Blijft raar dat NRC suggereert dat 14 aanwezigen zeggen dat Wijers op dat podium leugenaar zegt.
Kan niet kloppen die 14. Misschien was het 1 persoon in de zaal die dacht dat het Wijers was.
En er zou een filmpje zijn wat laat zien dat Wijers zei: leugenaar.
Waarom publiceert de NRC deze niet. ? Ook al raar
pi_219284091
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]

Blijft raar dat NRC suggereert dat 14 aanwezigen zeggen dat Wijers op dat podium leugenaar zegt.
Kan niet kloppen die 14. Misschien was het 1 persoon in de zaal die dacht dat het Wijers was.
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.

Het doet er ook niet veel toe. Wijers is daar weg, de formatie gaat gewoon door en de tafel is daarmee een stukje naar links opgeschoven. De kans dat er een behoorlijk VVD verhaal komt te liggen kleiner.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 10:43:29 #183
5428 crew  miss_sly
pi_219284110
twitter

Nummer 13 van de kandidatenlijst van JA21.

Ja, daar moet je echt mee willen regeren...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219284122
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee , dat is niet logisch van je. Als dat filmpje niks laat zien , dan is dat geen bewijs dat die 14 gelijk hadden.
Ik zag journalists Logtenberg bij Kockelman aan tafel en hij weigerde duidelijk te zijn over dat feeksappje. Of dat prive was of niet. .Oook raar. Temeer daar Sijthoff later verklaarde dat dit lekken ging buiten zijn medeweten.
pi_219284134
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee , dat is niet logisch van je. Als dat filmpje niks laat zien , dan is dat geen bewijs dat die 14 gelijk hadden.

Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.

Ik vind het in elk geval behoorlijk idioot een rechts complot te zien om de meest rechtse persoon van de tafel te houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219284148
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Nummer 13 van de kandidatenlijst van JA21.

Ja, daar moet je echt mee willen regeren...
Tja, dat er geen enkel serieus onderscheid is tussen al die clubjes in de uiterst rechtse hoek is geen is, voor iedereen die de politiek volgt, geen enkele verrassing.

Maar dat de huidige VVD het liefste met racisten, antisemieten etc. samenwerkt, helaas ook niet.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 10:53:31 #187
5428 crew  miss_sly
pi_219284149
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ook geen bewijs dat die 14 geen gelijk hadden zo lang het geen stream van de hele avond is, zo simpel is het.

Ik vind het in elk geval behoorlijk idioot een rechts complot te zien om de meest rechtse persoon van de tafel te houden.
Je negeert daarbij dat deze meest rechtse persoon volgens jou, wel gezegd heeft dat hij alleen mee zou willen doen als GL/PvdA binnengehaald wordt. Zijn inzet met deze groep was dus niet louter zo rechts mogelijk.
pi_219284178
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je negeert daarbij dat deze meest rechtse persoon volgens jou, wel gezegd heeft dat hij alleen mee zou willen doen als GL/PvdA binnengehaald wordt. Zijn inzet met deze groep was dus niet louter zo rechts mogelijk.
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.
  maandag 17 november 2025 @ 10:58:53 #189
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219284181
Dit draadje heeft nogal een hoog Calimero gehalte. Dilan speelt het momenteel ontzettend slim, veel mannen in dit topic hebben het er blijkbaar erg moeilijk mee dat hun favoriete partij schaakmat is gezet door een gekleurde vrouw.

Die frustratie dat Dilan zich niet voor het karretje laat spannen van D66 en PvdA-GL Het staat Jetten vrij om naar andere partijen te kijken, met PVV valt ook een meerderheid te halen als daar zijn voorkeur naar uitgaat.
  maandag 17 november 2025 @ 10:59:36 #190
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219284187
Pruimentijd joh als het nog steeds over dat appje gaat. Verder nog nieuws? :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 11:02:18 #191
5428 crew  miss_sly
pi_219284203
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hebben Jetten en Paternotte ook en ook Bontenbal, Van den Brink en Buma hebben die voorkeur. Dus wat dat betreft verandert er helemaal niks. Doen alsof er daar wat anders is geworden is een verzinsel om een complot te kunnen verzinnen.
Maar dat doet hij toch ook helemaal niet?

Er is niets veranderd aan de wens ook GL/PvdA binnen te halen. Waar het om gaat, is dat het wel op z'n zachtst gezegd vreemd is dat Wijers op deze manier uit het proces is gehaald door mensen die duidelijk rechtser waren dan hij in deze wedstraijd zat. Het clubje waar hij onderdeel van was, wilde juist inzetten op meer rechts.

Nu is het vrij zinloos om alleen Wijers eruit te halen, aangezien de rest ook mede richting links wil. Echter gebeuren er wel een aantal bijzondere dingen als het om lekken gaat de laatste tijd, zoals met Lalah en nu met Wijers. Dat mensen daar niet zomaar aan voorbijgaan als 'jammer, maar er verandert verder niets' kan ik best begrijpen.
pi_219284222
quote:

[..]

Denk je dat ik een rechts complot zie ? Toen het bericht was dat Sijthoff en zijn 13 genodigden 'leugenaar' hoorden en Sijthoff een privemail met feeks de publiciteit ingooide, kun je zoiets wel vermoeden.
Maar nu zegt Sijthoff dat hij van niks weet met die feeks-frame.
Het is meer aannnemelijker dat de VVD-minded Hugo Logtenberg in een kokervisie van wishfullthinking blijft steken.
Denken dat er een filmpje is met die leugenaar-uitspraak van Wijers. Willen denken dat die 14 genodigden het 'gehoord' hebben van Wijers.
Eric Smit zei het.... al zittend een metertje naast Wijers

Dat filmpje bestaat niet. Wellles?? Laat maar zien dan !
pi_219284262
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Pruimentijd joh als het nog steeds over dat appje gaat. Verder nog nieuws? :D
Ben wel benieuwd hoe de lekkers uit de vertrouwenscommissies aangepakt gaan worden. Dat is politiek daadwerkelijk interessant.
pi_219284291
Even wat lopen rommelen met mogelijke stemuitslagen voor morgen (puur kijkend naar politieke lijntjes) maar ik kom voor de eerste 2 rondes uit op max. 61 stemmen voor van der Lee, max. 68 voor van Campen en max. 51 voor Bosma waarbij D66 en 50plus voor mij de onduidelijken zijn qua stemgedrag.

Mocht van Campen er uit vliegen na 2 rondes dan kom ik uit op 71 min of meer zekere stemmen voor Bosma en 59 voor van der Lee met dan CDA als onduidelijk en daardoor 'kingmaker'.

Mocht van der Lee eruit vliegen na 2 rondes dan wint van Campen. Mocht Bosma eruit vliegen dan wint ook van Campen.
  maandag 17 november 2025 @ 11:21:45 #195
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219284345
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe de lekkers uit de vertrouwenscommissies aangepakt gaan worden. Dat is politiek daadwerkelijk interessant.
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.
  maandag 17 november 2025 @ 11:24:16 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219284357
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 10:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat is het eerste onderwerp dat ze aan tafel bespreken: asiel en migratie. In deze volgorde.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 11:26:13 #197
5428 crew  miss_sly
pi_219284376
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat is het eerste onderwerp dat ze aan tafel bespreken: asiel en migratie. In deze volgorde.
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.
pi_219284386
quote:

[..]

De man heeft op persoonlijke titel Dilan een leugenaar en een feeks genoemd en baalt openbaar ervan dat de VVD niet afgestraft is en is daarmee per definitie ongeschikt om als informateur aan de slag te gaan. Het hele links/rechts complot lijkt me allemaal vergezocht.
  maandag 17 november 2025 @ 11:33:06 #199
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219284401
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is al jaren 'asiel en migratie' als gezamenlijk onderwerp. Dus daar is niets vreemds aan. In ieder geval niet nu ineens. Wel dat asiel zo groot wordt gemaakt, maar dat is al jaren zo.
Stikstof is waarschijnlijk te lastig om mee te beginnen, maar toch is arbeidsmigratie daar in verweven. Stikstof is verreweg het belangrijkste dossier omdat het verband houdt met arbeidsmigratie, woningbouw en leefbaarheid.
pi_219284402
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die Queeny van de VVD begon bij WNL gister ook gelijk over asiel en Dublin toen het ging om nut en noodzaak van grenscontroles. Kansloos gedoetje maar fijn voor de achterban.
pi_219284406
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.
Haha, politieke voorkeur maakt me dan niet eens uit. Dit soort gedoe moet gewoon heel hard bestraft worden.
pi_219284544
Sven Kockelmann vond een filmpje van Wijers op het podium
Zie op 16.50 minuten: https://npo.nl/start/seri(...)ckelmann_51/afspelen.

Niks over een liegende Yesilgoz. Is er een ander filmpje ? Laat zien dan !!!!

Publiceer die Logtenbergfiles !!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 17-11-2025 12:13:33 ]
pi_219284754
quote:
In een live-topic mag best een grap of grol. Maar absurde complotten, vulgaire opmerkingen en beledigingen mogen achterwege blijven.
Staat dit er overigens puur voor de sier?
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 13:22:15 #204
5428 crew  miss_sly
pi_219285106
https://www.binnenlandsbe(...)e-woningbouwgebieden

quote:
Miljarden
In juni werd bekend dat het rijk de 4 gebieden had aangewezen als nieuwe grootschalige woningbouwgebieden. Zij kwamen bij de 17 bestaande grootschalige ontwikkelingsgebieden, waar het rijk door middel van het verstrekken van forse subsidies de woningbouw wil versnellen. In totaal gaat het om een bedrag van bijna 2 miljard specifiek voor die grootschalige gebieden. 877 miljoen daarvan is voor de gebiedsontwikkeling en 1,2 miljard voor de bereikbaarheid. Nog eens 1,3 miljard is beschikbaar voor Woningbouw op Korte Termijn (WoKT). Dat geld is niet enkel bedoeld voor de 21 grote ontwikkelgebieden.

Veel aanvragen
Gemeenten konden vervolgens een aanvraag doen voor een deel van het beschikbare geld. In totaal kwamen er bij het rijk meer dan 180 voorstellen binnen voor de WoKT. Op basis van de criteria en de beoordeling worden er 106 voorstellen gehonoreerd verspreid over 88 gemeenten. Vanuit de grootschalige woningbouwgebieden kwamen ook veel aanvragen binnen. Een stuk meer dan het beschikbare budget toelaat. Daarom is door het rijk gekozen om bij te dragen aan 44 projecten in de 17 al bestaande grootschalige woningbouwgebieden. De 4 nieuwe in Alkmaar, Apeldoorn, Enschede & Hengelo en Helmond, vallen bijna volledig buiten de boot.

BBB levert.....of toch niet?
pi_219285117
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Degenen die denken dat het voor de bus gooien van Wijers een soort rechts complot is, hebben totaal niet door wie Wijers is volgens mij. Verder aan de rechterflank van D66 kun je niet zitten. Hij is de man die letterlijk alles aan de markt wilde overlaten als minister. En daarna werd hij eerst consultant van het grootbedrijf en daarna ging hij voor Akzo Nobel, Shell en Heineken werken. Die man zou er zitten om de VVD een plezier te doen, dat was het hele idee.

Ik, als linkse kiezer, ben allang blij dat hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Je moet al bijna iemand als Wilders vinden, wil je er iemand bij krijgen die 'en' de VVD met Yesilgoz kan pleasen en nog niets over Yesilgoz heeft gezegd. Zelfs een Wiegel zou hierin wel wat hebben gevonden
pi_219285142
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Sven Kockelmann vond een filmpje van Wijers op het podium
Zie op 16.50 minuten: https://npo.nl/start/seri(...)ckelmann_51/afspelen.

Niks over een liegende Yesilgoz. Is er een ander filmpje ? Laat zien dan !!!!

Publiceer die Logtenbergfiles !!!
Wijers heeft toch zijn besluit genomen omdat hij in de privesfeer die mening heeft gehad? Anyway.. als je zegt 'daar ben ik op teruggekomen', of je het nu wel of niet gezegd zou hebben.. is het met de huidige toneelclub niet handig.
pi_219285367
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
Dat Feeks-woord was dus in een privé-mail. Niet in een groeps-app/
Iemand had toegang tot het mail-app-archief van Sijthoff en heeft het gescand en naar een NRC-journalist gestuurd. Dit zonder zijn medeweten en ik neem aan zonder zijn toestemming
Dit is toch wel hoogst wonderlijk. Zonder medeweten gelekt uit een privébericht, ik kan mij daar niets bij voorstellen. Account gehackt? Over de schouder meegelezen? Telefoon ontgrendeld rond laten slingeren?

Als NRC-abonnee vind ik dat het hele verhaal tot op de bodem en transparant moet worden uitgezocht door de krant én in de krant. Een exacte tijdlijn, inclusief gepseudonimiseerde bronvermelding.

Ik lees de NRC graag, maar ik wil geen abonnee zijn van een krant die zich laat lenen voor een afrekening in het politieke lobbycircuit. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de NRC Ombudsman deze week, er schijnen veel reacties binnen te zijn gekomen van bezorgde abonnees.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 17-11-2025 14:18:51 (Zin gecorrigeerd) ]
pi_219285491
quote:
15s.gif Op maandag 17 november 2025 14:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dit is toch wel hoogst wonderlijk. Zonder medeweten gelekt uit een privébericht, ik kan mij daar niets bij voorstellen. Account gehackt? Over de schouder meegelezen? Telefoon ontgrendeld rond laten slingeren?

Als NRC-abonnee vind ik dat het hele verhaal tot op de bodem en transparant moet worden uitgezocht door de krant én in de krant. Een exacte tijdlijn, inclusief gepseudonimiseerde bronvermelding.

Ik lees de NRC graag, maar ik wil geen abonnee zijn van een krant die zich laat lenen voor een afrekening in het politieke lobbycircuit. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de NRC Ombudsman deze week, er schijnen veel reacties binnen te zijn gekomen van bezorgde abonnees.
Gelukkig heeft de NRC ook nog leuke columns.

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/11/16/scoringsdrift-a4912775
  maandag 17 november 2025 @ 14:44:02 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219285530
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het doet er ook niet veel toe. Wijers is daar weg, de formatie gaat gewoon door en de tafel is daarmee een stukje naar links opgeschoven. De kans dat er een behoorlijk VVD verhaal komt te liggen kleiner.
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219285562
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.
Sijthoff weet van niks, zegt ie nu.. O-) En Wijers wilde het niet naar links trekken maar minder naar extreem-rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')