abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219284406
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ach, een onbetrouwbare VVD-er meer of minder haha, maar je hebt gelijk: Trek die beerput maar open.
Haha, politieke voorkeur maakt me dan niet eens uit. Dit soort gedoe moet gewoon heel hard bestraft worden.
pi_219284544
Sven Kockelmann vond een filmpje van Wijers op het podium
Zie op 16.50 minuten: https://npo.nl/start/seri(...)ckelmann_51/afspelen.

Niks over een liegende Yesilgoz. Is er een ander filmpje ? Laat zien dan !!!!

Publiceer die Logtenbergfiles !!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 17-11-2025 12:13:33 ]
pi_219284754
quote:
In een live-topic mag best een grap of grol. Maar absurde complotten, vulgaire opmerkingen en beledigingen mogen achterwege blijven.
Staat dit er overigens puur voor de sier?
graag op anoniem
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 13:22:15 #204
5428 crew  miss_sly
pi_219285106
https://www.binnenlandsbe(...)e-woningbouwgebieden

quote:
Miljarden
In juni werd bekend dat het rijk de 4 gebieden had aangewezen als nieuwe grootschalige woningbouwgebieden. Zij kwamen bij de 17 bestaande grootschalige ontwikkelingsgebieden, waar het rijk door middel van het verstrekken van forse subsidies de woningbouw wil versnellen. In totaal gaat het om een bedrag van bijna 2 miljard specifiek voor die grootschalige gebieden. 877 miljoen daarvan is voor de gebiedsontwikkeling en 1,2 miljard voor de bereikbaarheid. Nog eens 1,3 miljard is beschikbaar voor Woningbouw op Korte Termijn (WoKT). Dat geld is niet enkel bedoeld voor de 21 grote ontwikkelgebieden.

Veel aanvragen
Gemeenten konden vervolgens een aanvraag doen voor een deel van het beschikbare geld. In totaal kwamen er bij het rijk meer dan 180 voorstellen binnen voor de WoKT. Op basis van de criteria en de beoordeling worden er 106 voorstellen gehonoreerd verspreid over 88 gemeenten. Vanuit de grootschalige woningbouwgebieden kwamen ook veel aanvragen binnen. Een stuk meer dan het beschikbare budget toelaat. Daarom is door het rijk gekozen om bij te dragen aan 44 projecten in de 17 al bestaande grootschalige woningbouwgebieden. De 4 nieuwe in Alkmaar, Apeldoorn, Enschede & Hengelo en Helmond, vallen bijna volledig buiten de boot.

BBB levert.....of toch niet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219285117
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 08:58 schreef Hanca het volgende:
Degenen die denken dat het voor de bus gooien van Wijers een soort rechts complot is, hebben totaal niet door wie Wijers is volgens mij. Verder aan de rechterflank van D66 kun je niet zitten. Hij is de man die letterlijk alles aan de markt wilde overlaten als minister. En daarna werd hij eerst consultant van het grootbedrijf en daarna ging hij voor Akzo Nobel, Shell en Heineken werken. Die man zou er zitten om de VVD een plezier te doen, dat was het hele idee.

Ik, als linkse kiezer, ben allang blij dat hij geen invloed heeft op de onderhandelingen.
Je moet al bijna iemand als Wilders vinden, wil je er iemand bij krijgen die 'en' de VVD met Yesilgoz kan pleasen en nog niets over Yesilgoz heeft gezegd. Zelfs een Wiegel zou hierin wel wat hebben gevonden
pi_219285142
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Sven Kockelmann vond een filmpje van Wijers op het podium
Zie op 16.50 minuten: https://npo.nl/start/seri(...)ckelmann_51/afspelen.

Niks over een liegende Yesilgoz. Is er een ander filmpje ? Laat zien dan !!!!

Publiceer die Logtenbergfiles !!!
Wijers heeft toch zijn besluit genomen omdat hij in de privesfeer die mening heeft gehad? Anyway.. als je zegt 'daar ben ik op teruggekomen', of je het nu wel of niet gezegd zou hebben.. is het met de huidige toneelclub niet handig.
pi_219285367
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl
Dat Feeks-woord was dus in een privé-mail. Niet in een groeps-app/
Iemand had toegang tot het mail-app-archief van Sijthoff en heeft het gescand en naar een NRC-journalist gestuurd. Dit zonder zijn medeweten en ik neem aan zonder zijn toestemming
Dit is toch wel hoogst wonderlijk. Zonder medeweten gelekt uit een privébericht, ik kan mij daar niets bij voorstellen. Account gehackt? Over de schouder meegelezen? Telefoon ontgrendeld rond laten slingeren?

Als NRC-abonnee vind ik dat het hele verhaal tot op de bodem en transparant moet worden uitgezocht door de krant én in de krant. Een exacte tijdlijn, inclusief gepseudonimiseerde bronvermelding.

Ik lees de NRC graag, maar ik wil geen abonnee zijn van een krant die zich laat lenen voor een afrekening in het politieke lobbycircuit. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de NRC Ombudsman deze week, er schijnen veel reacties binnen te zijn gekomen van bezorgde abonnees.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 17-11-2025 14:18:51 (Zin gecorrigeerd) ]
pi_219285491
quote:
15s.gif Op maandag 17 november 2025 14:10 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Dit is toch wel hoogst wonderlijk. Zonder medeweten gelekt uit een privébericht, ik kan mij daar niets bij voorstellen. Account gehackt? Over de schouder meegelezen? Telefoon ontgrendeld rond laten slingeren?

Als NRC-abonnee vind ik dat het hele verhaal tot op de bodem en transparant moet worden uitgezocht door de krant én in de krant. Een exacte tijdlijn, inclusief gepseudonimiseerde bronvermelding.

Ik lees de NRC graag, maar ik wil geen abonnee zijn van een krant die zich laat lenen voor een afrekening in het politieke lobbycircuit. Ik ben benieuwd naar het verhaal van de NRC Ombudsman deze week, er schijnen veel reacties binnen te zijn gekomen van bezorgde abonnees.
Gelukkig heeft de NRC ook nog leuke columns.

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/11/16/scoringsdrift-a4912775
  maandag 17 november 2025 @ 14:44:02 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219285530
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of er is een ander moment dan dat filmpje. En hebben die 14 dus gewoon gelijk.

Het doet er ook niet veel toe. Wijers is daar weg, de formatie gaat gewoon door en de tafel is daarmee een stukje naar links opgeschoven. De kans dat er een behoorlijk VVD verhaal komt te liggen kleiner.
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219285562
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wijers was degene die het naar links wilde trekken en is daarvoor door Sijthoff geruimd.
Sijthoff weet van niks, zegt ie nu.. O-) En Wijers wilde het niet naar links trekken maar minder naar extreem-rechts.
pi_219285620
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je dat zegt, ken je Wijers dus niet. Zo simpel is het. Dergelijke complotten kunnen echt achterwege blijven.
Wijers is echt gewoon heel erg rechts voor een D66'er. Nee, hij is niet gecharmeerd van Yeşilgöz en JA21 (welke D66 prominent wel? Die zijn er niet). Maar hij is echt de meest liberale en in de markt gelovende D66'er die ooit in Den Haag heeft rondgelopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219285758
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je dat zegt, ken je Wijers dus niet. Zo simpel is het. Dergelijke complotten kunnen echt achterwege blijven.
Wijers is echt gewoon heel erg rechts voor een D66'er. Nee, hij is niet gecharmeerd van Yeşilgöz en JA21 (welke D66 prominent wel? Die zijn er niet). Maar hij is echt de meest liberale en in de markt gelovende D66'er die ooit in Den Haag heeft rondgelopen.
Misschien heeft ie toch het inzicht gekregen dat die neoliberale marktwerking niet heilig is. Maar goed, inmiddels achteraf gezeur. Wat ik nog wel wil weten wie er uit de sollicitatiecommissies hebben zitten lekken, dat is echt schandalig.
pi_219285768
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Misschien heeft ie toch het inzicht gekregen dat die neoliberale marktwerking niet heilig is. Maar goed, inmiddels achteraf gezeur. Wat ik nog wel wil weten wie er uit de sollicitatiecommissies hebben zitten lekken, dat is echt schandalig.
Eens. Daar is gelukkig aangifte gedaan, ik hoop dat ze daar achter gaan komen. Daar uit lekken kan echt niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 17 november 2025 @ 15:12:30 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219285843
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 14:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
hij sprak nota bene zijn voorkeur uit voor een kabinet met GLPvdA. Dat hij vroeger in Paars I de d'Artagnan van de VVD was is dan niet zo relevant.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219285849
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
hij sprak nota bene zijn voorkeur uit voor een kabinet met GLPvdA. Dat hij vroeger in Paars I de d'Artagnan van de VVD was is dan niet zo relevant.
En die voorkeur heeft iedereen aan tafel en ook iedere D66 prominent. Dat maakt hem nog niet links. Ik ben blij dat hij daar niet zit (al vind ik lekken uit andermans mail ook echt niet kunnen).
pi_219285948
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2025 13:22 schreef miss_sly het volgende:
https://www.binnenlandsbe(...)e-woningbouwgebieden
[..]
BBB levert.....of toch niet?
In Helmond wonen kun je mensen ook niet met goed fatsoen aandoen natuurlijk.
  Moderator maandag 17 november 2025 @ 15:30:47 #217
5428 crew  miss_sly
pi_219285966
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:29 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
In Helmond wonen kun je mensen ook niet met goed fatsoen aandoen natuurlijk.
Ik heb er een aantal jaren gewoond en overleefd. Er is woningnood, he, er is niet heel veel te kiezen. Dat was toen ook al zo, overigens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 17 november 2025 @ 15:33:00 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219285978
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
En die voorkeur heeft iedereen aan tafel en ook iedere D66 prominent. Dat maakt hem nog niet links. Ik ben blij dat hij daar niet zit (al vind ik lekken uit andermans mail ook echt niet kunnen).
Dat maakt hem niet links, maar dat maakt hem wel iemand die wilde sturen op een GL/PvdA, D66, CDA, VVD middenkabinet. Buma zal dat minder hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219286036
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat maakt hem niet links, maar dat maakt hem wel iemand die wilde sturen op een GL/PvdA, D66, CDA, VVD middenkabinet. Buma zal dat minder hebben.
Buma zijn voorkeur zal dat ook zijn. Aangezien die van Bontenbal en van het CDA ook dat is.
pi_219286037
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 10:13 schreef Saboo het volgende:

[..]
Goede journalistiek is volgens jou het niet checken van je bronnen, vervolgens onwaarheden de wereld ingooien
Het zijn geen onwaarheden.
  maandag 17 november 2025 @ 15:52:08 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219286071
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Buma zijn voorkeur zal dat ook zijn. Aangezien die van Bontenbal en van het CDA ook dat is.
Ik denk toch dat die voorkeur wat minder hard is, zo deze er al is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 17 november 2025 @ 16:23:26 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219286159
Wat Nu? Met Diederik Samsom & Mathijs Bouman · Episode

Hier wordt ook al gezegd wat ik zei: Wijers was als minister de man die het Kartelparadijs Nederland open brak.

In de jaren tachtig waren prijsafspraken in Nederland wettelijk legaal en zelfs aangemoedigd door EZ.

Voeg daaraan toe dat hij in de functie van minister even Shell de maat nam en het is veel te simpel om maar te blijven drammen over 'Wijers is eigenlijk een VVDer' (zoals Jorritsma, Pieter Hofstra etc).

Het belangrijkste van alles: hij wilde niet JA21 erbij (één derde van de D66 kiezers willen dit wel en een aantal donateurs zien het graag).

Dus moest hij weg. Spelen we het weer via Elodie Verweij, via Fons Lambie, via Kees Berghuis en WNL of is er nog een ander te vinden?

Dit in een mediaomgeving waar salarissen en dienstverbanden onder druk staan; je moet wel bijverdienen en schnabbelen als 'journalist'.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219286179
Het debat over het belastingplan was interessant om te volgen :)

Ik zou wel meer willen leren over hoe belastingen en de rijksfinanciën in het algemeen werken. De afgelopen twee jaar ben ik steeds meer gaan beseffen hoe belangrijk het financiële plaatje is voor de kans op slagen van een idee/wetsvoorstel en ook dat het echt wemelt van de onvoorziene effecten waardoor je met een beetje pech het tegenovergestelde bereikt van wat eigenlijk je idee was.

Weten mensen hier toevallig wat een goed startpunt zou zijn om hier meer over te leren? Er zullen vast goede boeken of beleidsstukken over geschreven zijn :P Of misschien hoorcolleges op youtube oid? Ik heb alleen ooit op de middelbare economie en m&o gehad maar heb er verder dus echt de ballen verstand van en merk dat ik het daardoor lastig vind te bedenken waar te beginnen.
pi_219286272
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 16:28 schreef vPlien het volgende:
Het debat over het belastingplan was interessant om te volgen :)

Ik zou wel meer willen leren over hoe belastingen en de rijksfinanciën in het algemeen werken. De afgelopen twee jaar ben ik steeds meer gaan beseffen hoe belangrijk het financiële plaatje is voor de kans op slagen van een idee/wetsvoorstel en ook dat het echt wemelt van de onvoorziene effecten waardoor je met een beetje pech het tegenovergestelde bereikt van wat eigenlijk je idee was.

Weten mensen hier toevallig wat een goed startpunt zou zijn om hier meer over te leren? Er zullen vast goede boeken of beleidsstukken over geschreven zijn :P Of misschien hoorcolleges op youtube oid? Ik heb alleen ooit op de middelbare economie en m&o gehad maar heb er verder dus echt de ballen verstand van en merk dat ik het daardoor lastig vind te bedenken waar te beginnen.
Is inderdaad een zeer interessant onderwerp en was een interessant debat. Ik denk dat je niet eens verkeerd begonnen bent: in de commissie zitten ook mensen die geen financieel expert zijn en wordt ook echt wel rekening gehouden met de mensen thuis, veel wordt er toch wel uitgelegd.

Waar je dan moet beginnen voor nog meer uitleg vind ik lastiger. Je kunt het lijvige en dure boek 'overheidsfinanciën' aanschaffen, maar dat zal je interesse denk ik niet aanwakkeren. Ook ik heb die nooit helemaal gelezen, al heb ik wel een exemplaar gehad (ik heb accountancy gestudeerd). Wat je wel altijd kunt doen als je iets niet begrijpt: stel hier je vraag.
pi_219286301
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2025 14:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens. Daar is gelukkig aangifte gedaan, ik hoop dat ze daar achter gaan komen. Daar uit lekken kan echt niet.
Waarom eigenlijk? Persoonlijke mailtjes zijn privé, soit, maar waarom zouden burgers niet alles mogen weten wat er op landelijk bestuursniveau besproken wordt? Als het iets is wat verborgen gehouden moet worden is het waarschijnlijk dus niet in het voordeel van het land of op z'n minst niet met die bedoeling besproken.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')